Economische motieven. Olieprijs. Dat is het enige plausibele wat in me opkomt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is ook al een topic geopend. Dus het is misschien geen gelul? Ik kan er met mn verstand alleen niet bij waarom Iran zoiets zou doen. Dat is immers zelfmoord.
Irak aanvallen betekent automatisch dat je de Amerikanen op je dak krijgt. Lijjkt me onwenselijk voor Iran. Tenzij kun kernwapens inmiddels toch klaar zijn voor gebruik.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Economische motieven. Olieprijs. Dat is het enige plausibele wat in me opkomt.
Ik kan het me trouwens ook niet voorstellen. Ik denk niet dat het waar is.
Het zou me niets verbazen als die idioten denken dat Allah hen wel zal beschermen, als er een Amerikaanse A-10 bovenop duikt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het zou maar zo kunnen, uit de naam van een of andere vreemde claim. Waarom ze dan net die oliebronnen gaan bezetten en verder niet doorstoten is me vreemd, op deze manier kunnen ze wachten op hevige kritiek of sancties die niet mis zijn.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik kan het me trouwens ook niet voorstellen. Ik denk niet dat het waar is.
quote:Iran troops 'seize Iraq oil well'
Iranian troops have entered southern Iraqi territory and taken control of an oil well, reports say.
An Iraqi official played down the incident, saying the area was abandoned and right on a disputed border section.
Iranian soldiers crossed the border and raised an Iranian flag over the Fakkah oil field, a US military spokesman told the AFP news agency.
Iraq's Deputy Interior Minister confirmed the Iranians stayed in Iraq and were in control of the well.
Earlier it was reported that they had withdrawn back across the border.
Deputy Interior Minister Ahmed Ali al-Khafaji initially told the Reuters news agency the reports of the Iranian incursion were not true.
But Mr Khafaji later confirmed the incursion had taken place, and said 11 Iranians had dug-in at the oil well and had not left.
He said there had been no military response from Iraqi forces..
"We are awaiting orders from our leader," he said.
The incursion is one of several that have occurred in the last few days, he said.
The well is about 500m from an Iranian border fort and about 1km from an Iraqi fort, US Colonel Peter Newell told AFP.
Zolang de luchtmacht nog intact is, blijven de A-10's even binnen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als die idioten denken dat Allah hen wel zal beschermen, als er een Amerikaanse A-10 bovenop duikt.
De VS hebben hier weinig zin in, hoor. Die zijn in een hele hoop opzichten oorlogsmoe.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Irak aanvallen betekent automatisch dat je de Amerikanen op je dak krijgt. Lijjkt me onwenselijk voor Iran. Tenzij kun kernwapens inmiddels toch klaar zijn voor gebruik.
Hou op gek. Iran wil helemaal niets tegen Israël ondernemen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:36 schreef DeParo het volgende:
Het kan afleiding zijn.
Maybe hebben de Amerikaanse special forces al alle Iraanse grondtroepen uitgeschakeld.
Maar goed, afleiding waarvoor, misschien wil Iran niet meer alle aandacht naar Iran-Israel. Misschien willen ze dat de wereld zich concentreert op Iran-Irak en dat ze daarna alsnog Israel aanvallen.
Ik denk niet dat de Amerikanen moedwillig Iraniërs gaan doodschieten, met een dergelijke aanpak kan je wachten op een escalatie binnen een etmaal.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:36 schreef DeParo het volgende:
Het kan afleiding zijn.
Maybe hebben de Amerikaanse special forces al alle Iraanse grondtroepen uitgeschakeld.
Maar goed, afleiding waarvoor, misschien wil Iran niet meer alle aandacht naar Iran-Israel. Misschien willen ze dat de wereld zich concentreert op Iran-Irak en dat ze daarna alsnog Israel aanvallen.
Die Special Forces was maar een grapje natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:37 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Amerikanen moedwillig Iraniërs gaan doodschieten, met een dergelijke aanpak kan je wachten op een escalatie binnen een etmaal.
Nee zeer zeker niet, de bronnen in kwestie zijn van Irak, dat staat buiten kijf. Alleen er word al jarenlang een diplomatieke strijd gevoerd over het eigendom van die bronnen. Blijkbaar denkt Iran nu het met militair vertoon te kunnen annexeren.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:40 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben benieuwd naar officiele persconferenties van alle partijen.
Ik geloof hier niet zoveel van.
Ik vind het nog aannemelijker dat de VS de grensvlag 500 meter hebben verplaatst om zo te doen voorkomen alsof Iraanse soldaten zich in Iraaks territorium zouden begeven. De ultieme false flag om legitiem een luchtaanval uit te kunnen voeren (door Israël).
Dat valt wel mee. Het enige probleem dat ze hebben is een commander-in-chief die geen gezag uitstraalt. Hope and change is iets dat het in het Westen goed doet; in het Midden-Oosten geldt het recht van de sterkste.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:35 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De VS hebben hier weinig zin in, hoor. Die zijn in een hele hoop opzichten oorlogsmoe.
Je handhaven in Afghanistan, Irak, Pakistan en straks Iran. Plus mogelijke wraakacties op VS vanuit andere Moslim entiteiten. En natuurlijk zéér slecht voor de-al-broze-relatie met Islamitische landen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Het enige probleem dat ze hebben is een commander-in-chief die geen gezag uitstraalt. Hope and change is iets dat het in het Westen goed doet; in het Midden-Oosten geldt het recht van de sterkste.
Oh ja want Iran is dat vredelievende landje dat zogenaamd terecht overal kritiek op de Westerse Wereld uit. Ik zou het niet erg vinden als de VS dit zou hebben uitgelokt, en genoeg Iraanse mensen evenmin, lol.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:40 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben benieuwd naar officiele persconferenties van alle partijen.
Ik geloof hier niet zoveel van.
Ik vind het nog aannemelijker dat de VS de grensvlag 500 meter hebben verplaatst om zo te doen voorkomen alsof Iraanse soldaten zich in Iraaks territorium zouden begeven. De ultieme false flag om legitiem een luchtaanval uit te kunnen voeren (door Israël).
Tuurlijk. Die CNN theorietjes mag je in de PUB-reeks spuien.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Oh ja want Iran is dat vredelievende landje dat zogenaamd terecht overal kritiek op de Westerse Wereld uit. Ik zou het niet erg vinden als de VS dit zou hebben uitgelokt, en genoeg Iraanse mensen evenmin, lol.
De Verenigde Staten kunnen er uiteraard voor kiezen een defensief beleid te gaan voeren en de Israëliërs niet langer tegen te houden. Die hebben elke keer tot nu toe nog de voet tussen de deur gekregen van de Verenigde Staten. Ik denk als de VS wil dat ze wel degelijk met financiën kunnen gaan slepen en sleuren en Israël defensief kunnen oppeppen om hun bezig te laten gaan.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:47 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je handhaven in Afghanistan, Irak, Pakistan en straks Iran. Plus mogelijke wraakacties op VS vanuit andere Moslim entiteiten. En natuurlijk zéér slecht voor de-al-broze-relatie met Islamitische landen.
Dit gaat ze opbreken. Too much too handle.
Ik sluit een offensief VS richting Iran uit. Maar goed, de toekomst zal uitwijzen in hoeverre ik het spelletje begrepen heb.
Beter een CNN-theorie dan een stormfront-theorie. Maar goed, als jouw wereld vergaat in 2012, dan blijf ik hier wel wachten op de aliens.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:49 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Tuurlijk. Die CNN theorietjes mag je in de PUB-reeks spuien.
???quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Beter een CNN-theorie dan een stormfront-theorie. Maar goed, als jouw wereld vergaat in 2012, dan blijf ik hier wel wachten op de aliens.
Aan de andere kant kijk eens naar de vorige Irak-Iran oorlog waarbij de tweede natuurlijk verreweg in het voordeel is i.t.t. de eerste oorlog. Toen konden ze ook rustig zonder verdere invloeden elkaar bestoken. Iran wil de olievelden hebben en daar is het ze om te doen uiteindelijk of dit nu een test of afleiding is of juist niet. Als Iran deze olievelden weet te bemachtigen worden ze alleen maar gevaarlijker, ze willen in Teheran geen Bagdhad hebben, ze willen Jeruzalem. Waarschijnlijk waren ze al langer bezig met dit soort planningen en dit is ook een van de redenen waarom Ahmadinejad niet vervangen mocht worden. Een nieuwe leider zou alles kunnen omgooien wat op z'n minst jaren vertraging kon opleveren. Maja, laten we maar hopen dat de wereld voorgoed een einde maakt aan dat boevennest, heeft Hamas ook geen geld of wapens meer.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:53 schreef De_Ruyter het volgende:
Of het is een test van oom Ahmadinejad om te kijken hoe ver hij kan gaan, en bij serieuze reacties laat hij z'n troepen weer terug marcheren.
Iran is wel dermate sterk dat je de hele westerse wereld moet overtuigen wil je ze kunnen verslaan met enige efficiëntie, al helemaal omdat een grondoorlog waarschijnlijk onmogelijk is op de korte termijn. Voor je het weet zitten ze halverwege Syrië en zit je zelf nog logistiek te klooien bij de VN, log als die organisatie is.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Aan de andere kant kijk eens naar de vorige Irak-Iran oorlog waarbij de tweede natuurlijk verreweg in het voordeel is i.t.t. de eerste oorlog. Toen konden ze ook rustig zonder verdere invloeden elkaar bestoken. Iran wil de olievelden hebben en daar is het ze om te doen uiteindelijk of dit nu een test of afleiding is of juist niet. Als Iran deze olievelden weet te bemachtigen worden ze alleen maar gevaarlijker, ze willen in Teheran geen Bagdhad hebben, ze willen Jeruzalem. Waarschijnlijk waren ze al langer bezig met dit soort planningen en dit is ook een van de redenen waarom Ahmadinejad niet vervangen mocht worden. Een nieuwe leider zou alles kunnen omgooien wat op z'n minst jaren vertraging kon opleveren. Maja, laten we maar hopen dat de wereld voorgoed een einde maakt aan dat boevennest, heeft Hamas ook geen geld of wapens meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |