Goh, heeft Boonen dit al 4 keer gewonnen? Dan ligt deze koers hem blijkbaar goed.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:06 schreef Ereinion het volgende:
Altijd een mooie en zware koers. De belangrijkste test voor de Ronde
Wuyts heeft deze koers allang tot 'Boonenkoers' gekroondquote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:17 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Goh, heeft Boonen dit al 4 keer gewonnen? Dan ligt deze koers hem blijkbaar goed.
Ben erg benieuwd, zoals altijd, naar Rabobank.
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:47 schreef FredWielergek het volgende:
Eigenlijk zou in de atlassen en in wikipedia's enzo bij 'Vlaanderen' staan bij religie: Rooms Katholiek en tweede religie: Boonenisme. Soms denk ik wel dat het andersom is.
Morgen gaan we in de Ardennen fietsen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:58 schreef Sautor het volgende:
Vandaag, goed dat ik het lees, dacht dat het morgen was
Inderdaad en ik ga er niet veel van zien helaas.quote:
Later wordt het echter wel droog.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 12:51 schreef TheArt het volgende:
Inmiddels is het gaan regenen en hagelen, dus Sebas kunnen we schrappen voor vandaag. Die zal wel weer verkleumd afstappen.
Dan is ie vast al verkleumd, dus daar heeft ie weinig aan.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:06 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Later wordt het echter wel droog.
Haussler zekerquote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:18 schreef Sjiznit het volgende:
Nu ja, als Chavanel er niet meer bij is. Wie moet Flecha dan terughalen?
Of gewoon een andere Rabo.quote:
KBK was 2 of 3 weken geleden al.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:43 schreef Zwansen het volgende:
Is morgen nu KBK?
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 14:52 schreef LesWallace het volgende:
Mocht iemand nog op zijn werk zitten :
Live stream : http://www.channelsurfing.net/watch-rtbf-sport.html
Niet zo'n hele verbazende tactiek; hij kan waarschijnlijk niet mee als iemand er flink aan gaat lopen sleuren op een Eikenberg of Paterberg, maar als hij vooruit is kan hij mogelijk terug aanpikken.quote:
Taaienberg moét je van voren zitten.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:44 schreef Sautor het volgende:
En nu schuift heel Rabo naar voren. Plannetjes?
Taaienberg komt er weer aan hè. Maar ze moeten zorgen dat ze weer niet te vroeg zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:44 schreef Sautor het volgende:
En nu schuift heel Rabo naar voren. Plannetjes?
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:50 schreef Sautor het volgende:
Boonen, Haussler Hushovd, Flecha. Mooi groepje
Een beetje aanvallend fietsen waardoor de koers aantrekkelijker wordtquote:
Ja, heel leuk dat ie dat doet.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:51 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Een beetje aanvallend fietsen waardoor de koers aantrekkelijker wordtBah
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Voeckler is het hele voorseizoen uitgeschakeld, dus dat lijkt me sterk.
Welkom in de lage landenquote:But the Quick Step rider is quickly reached by Flecha, the eternal attacker. Chava drops back, while Flecha keeps going.
The roads are wet but is hasn't rained in a bit.
The fields are very green, though, indicating that rain isn't uncommon here.
Correctie: toch wel, ze lopen weer inquote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:06 schreef knep het volgende:
Flecha hebben ze niet zomaar teruggehaald.
Zinloos dat hij inderdaad nog steeds probeert voor te blijven.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zonder daar echt veel moeite voor te doen, was alweer een volstrekt zinloze actie. Toen hij zag dat er niemand mee ging, had hij gewoon moeten wachten.
Het valt er niet echt uit te krijgen bij hem.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zonder daar echt veel moeite voor te doen, was alweer een volstrekt zinloze actie. Toen hij zag dat er niemand mee ging, had hij gewoon moeten wachten.
Aan de andere kant, QS en Cervelo hebben wel achter hem aan moeten rijden.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:25 schreef Sautor het volgende:
Als Flecha net niet zo stom had gedaan, had ie hier ook nog wel bij kunnen zitten lijkt mij.
Ach, dat waren maar Wijnants en Roulston, bij Rabo kunnen de kopmannen nu zelf gaan rijden.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:26 schreef Reya het volgende:
[..]
Aan de andere kant, QS en Cervelo hebben wel achter hem aan moeten rijden.
Mhua, nu komt Tjallingii terug, dus die gaat meewerken.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ach, dat waren maar Wijnants en Roulston, bij Rabo kunnen de kopmannen nu zelf gaan rijden.
Ik zag het ook staan bij de namenlijst...quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:35 schreef TheArt het volgende:
Boasson Hagen zit volgens mij in de kopgroep en niet Eisel
Ik vind het toch wel opvallend, ze rijden geen deuk in een pakje boter.quote:
Flecha wel, maar al wat veel krachten verbruikt.quote:
Ze missen ook die explosiviteit. En Flecha heeft z'n krachten alweer opgebruiktquote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Teveel moeten dus tussendoor.
Iglinsky wel sterk overigens.
Sebas kan nog zeker een paar procentjes beter, dat zie je duidelijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:44 schreef knep het volgende:
[..]
Ze missen ook die explosiviteit. En Flecha heeft z'n krachten alweer opgebruikt.
Of hij dat bergop ook kan weet ik niet, maar goed voorlopig zitten ze nog niet bij Boonen & co.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Sebas kan nog zeker een paar procentjes beter, dat zie je duidelijk.
en maar blijven volhouden dat Nederlanders zo chauvinistisch zijnquote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:47 schreef TheArt het volgende:
Wuyts faalt weer gigantisch.
Net bij de achtervolgers reed de motor opeens in de weg, koersvervalsing zegt ie en dan doet een andere motor bij Boonen precies hetzelfde en je hoort hem helemaal niet.
Doe fotograaf rijdt nu voor Boonen, maar dan hoor je hem niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:43 schreef Reya het volgende:
Koersvervalsing, behalve als Mattan erachter rijdt
Het was een enorme faaltactiek om Flecha vooruit te sturen. Dat was echt een kracht die altijd blijft rijden.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:48 schreef The_Hives het volgende:
waarom smijt die Flecha aldoor zn krachten te vroeg weg. Zo blijft het een aanvallende net-niet renner..
Dat heeft niets met Rabo te maken, maar met de ploegentactiek te maken. Flecha was trouwens nooit een al te slimme renner, ook niet voordat ie bij Rabo reed.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:53 schreef Sjiznit het volgende:
Ik heb op de een of andere manier een beetje het idee dat zodra iemand voor Rabo gaat rijden hij elk greintje verstand verliest ofzo
Het probleem met Rabo is ook dat ze voor zulke koersen niet een absolute winnaar in huis hebben; Flecha, Langeveld en Nuyens zijn gewoon net niet helemaal top.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:53 schreef Sjiznit het volgende:
Ik heb op de een of andere manier een beetje het idee dat zodra iemand voor Rabo gaat rijden hij elk greintje verstand verliest ofzo
Maarja het gaat eigenlijk altijd zo bij Rabo, net niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat heeft niets met Rabo te maken, maar met de ploegentactiek te maken. Flecha was trouwens nooit een al te slimme renner, ook niet voordat ie bij Rabo reed.
Maar goed, het draait toch allemaal om de RVV en P-R. Als een tactiek daar werkt en je wint, vergeet iedereen een mindere wedstrijd. Maar ja, probeer daar maar eens te winnen.
Klopt helemaal. Omdat ze geen afmaker hebben, worden ze constant gedwongen een andere tactiek te kiezen en dat pakt vaker goed uit dan fout. Dat is allemaal logisch.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Het probleem met Rabo is ook dat ze voor zulke koersen niet een absolute winnaar in huis hebben; Flecha, Langeveld en Nuyens zijn gewoon net niet helemaal top.
Volgens mij gaan die renners niet ineens meer winnen bij andere ploegen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:53 schreef Sjiznit het volgende:
Dat is al zolang het probleem. Flecha en Langeveld kunnen echt wel winnen, maar vooral als ze zelf kunnen aanvallen en Rabo in de achtergrond kan dreigen met een snelle afwerker (Boonen, Pozzato, Van Avermaet, Haussler) en wat doen ze? Ze kopen er met Nuyens nog zo eentje.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Het probleem met Rabo is ook dat ze voor zulke koersen niet een absolute winnaar in huis hebben; Flecha, Langeveld en Nuyens zijn gewoon net niet helemaal top.
Fondriest werd wereldkampioen na RABOquote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:58 schreef knep het volgende:
[..]
Volgens mij gaan die renners niet ineens meer winnen bij andere ploegen.
Rabo hinkt teveel op meerdere gedachten, kleinere rondes, tour en klassiekers.
Maar ja, vindt maar eens een afmaker van dergelijke klasse. En dan heb ik het over een pion die niet een vast contract heeft bij een andere ploeg. Weet jij die pion op te noemen?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is al zolang het probleem. Flecha en Langeveld kunnen echt wel winnen, maar vooral als ze zelf kunnen aanvallen en Rabo in de achtergrond kan dreigen met een snelle afwerker (Boonen, Pozzato, Van Avermaet, Haussler) en wat doen ze? Ze kopen er met Nuyens nog zo eentje.
Gilbert? Was ook gewoon vrij en zal wel ongeveer even veel kosten als Nuyens. Moet het nog bewijzen in die van 250 km., maar in de semi-klassiekers zoals vandaag zeker wel een wapen. Heeft iig. even veel bewezen als een Pozzato in Vlaams werk.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar ja, vindt maar eens een afmaker van dergelijke klasse. En dan heb ik het over een pion die niet een vast contract heeft bij een andere ploeg. Weet jij die pion op te noemen?
wat dacht je van Robbie na Rabo?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Fondriest werd wereldkampioen na RABO
Ze hebben met Gilbert gepraat, maar die wilde Delage en eventueel nog Monfort erbij hebben en dat wilde Rabo weer niet. Dus dat hebben ze heus wel geprobeerd.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Gilbert? Was ook gewoon vrij en zal wel ongeveer even veel kosten als Nuyens. Moet het nog bewijzen in die van 250 km., maar in de semi-klassiekers zoals vandaag zeker wel een wapen. Heeft iig. even veel bewezen als een Pozzato in Vlaams werk.
Ook zo één.quote:
Het probleem is vaak dat Boonen vanuit het wiel van iemand kan komen in dat soort sprints. Het gebeurt echt bijna nooit dat Boonen zelf eens op kop moeten beginnen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:05 schreef Sautor het volgende:
Ik zet mijn geld op de 5e van Boonen.... die zou het vertikken om Pozzato of Iglinsky te laten winnen, daarvoor wil ie te graag deze winnen
Nederlandse commenbtatoren zijn in zo'n situatie net zo erg. Alleen geraken Nederlanders vrijwel nooit in zulk een kansrijke positiequote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:10 schreef Szura het volgende:
Ik hoop op Pozzato, al is het alleen maar om die commentatoren de mond te snoeren
Ze hebben wel een rasafmaker natuurlijk, alleen niet in deze koersen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:09 schreef Sautor het volgende:
Maar ze hebben bij Rabo in de linie wel de mannen om in dit groepje te zitten. Dan hoef je geen rasafmaker te hebben, want je kan in de laatste 10km altijd proberen weg te rijden om een sprint te ontwijken
Ik geef 'm ook wel een goeie kans eigenlijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:10 schreef Szura het volgende:
Ik hoop op Pozzato, al is het alleen maar om die commentatoren de mond te snoeren
Als ik Pipo was zou ik dus ook mooi in het wiel van Boonen blijven zitten en zo de sprint ingaan.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het probleem is vaak dat Boonen vanuit het wiel van iemand kan komen in dat soort sprints. Het gebeurt echt bijna nooit dat Boonen zelf eens op kop moeten beginnen.
Ik wil het nog wel eens zien als Pozzato vanuit het wiel van Boonen kan komen.
Nadat Boonen eerst Iglinskiy heeft teruggehaaldquote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:10 schreef -skippybal- het volgende:
Ik denk dat Pipo een punch van jewelste geeft in de laatste kilometer.
Verkeerde keus dan imoquote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze hebben met Gilbert gepraat, maar die wilde Delage en eventueel nog Monfort erbij hebben en dat wilde Rabo weer niet.
Daar kan Boonen niets aan doen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:13 schreef Tommeke het volgende:
Wuyts is zo lekker objectief oven Boonen, het is zo irritant. Alleen daarom hoop ik dat Boonen niet wint.
Nee, alleen daarom hoop ik dus dat Boonen niet wint. Want ik gun het hem wel, hij is gewoon ontzettend sterk.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daar kan Boonen niets aan doen.
Pipo volgde wel erg makkelijk hoor!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:17 schreef Reya het volgende:
Boonen heeft overigens wel de wedstrijd gemaakt; evengoed hulde daarvoor.
Goede training voor volgende weekquote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:18 schreef Wombcat het volgende:
Flecha keek flink chagrijnig toen 'ie over de finish kwam.
Ja hoor, daar komen ze al...quote:
Inderdaad. Geef gewoon toe dat je geklopt bent... klaarquote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Dit moet je niet doen Boonen.Gewoon toegeven dat Pipo beter was
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is iedereen doof of zo, hij zegt toch gewoon dat Pozzato het verdiende?
Boonen kan het ook niet helpen dat ze hem altijd van die gerichte zeikerige excuus-vragen stellen.
Aaah okay... ze zijn hiernaast aan het hameren en boren... dus ik hoorde alleen iets over ik wou naar de 12, maar hij ging op de 11quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is iedereen doof of zo, hij zegt toch gewoon dat Pozzato het verdiende?
Boonen kan het ook niet helpen dat ze hem altijd van die gerichte zeikerige excuus-vragen stellen.
Och, Boonen zoekt af en toe wel excuses voor eventueel falen, maar meestal wordt hem dat in de mond gelegd door het olijke duo Wuyts/Vannieuwkerke.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:25 schreef Sautor het volgende:
Aaah okay... ze zijn hiernaast aan het hameren en boren... dus ik hoorde alleen iets over ik wou naar de 12, maar hij ging op de 11
Nederland moest eens een renner van het kaliber Boonen hebben, dan zouden we wat meemaken met Peppi en Kokki in de commentaarbox. Sporza covert tenminste bijna al het wielrennen, de NOS niks buiten de grote afspraken. Ja, tenzij er ineens een Nederlander vooraan mee gaat doen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:33 schreef Reya het volgende:
Ik denk dat het niet erger of minder erg is dan in Nederland, alleen winnen Vlaamse renners nou eenmaal veel vaker, dus dan komt het ook wat meer op de voorgrond.
Held!quote:17 - Hoogerland
Renaat is een klein jongetje in de grote-mensen-wereld, die vindt alles schitterend.quote:
Dan zou ik ook zeker op de VRT overschakelen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nederland moest eens een renner van het kaliber Boonen hebben, dan zouden we wat meemaken met Peppi en Kokki in de commentaarbox.
Pardonquote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:32 schreef wimderon het volgende:
De volgende keer ook gezeik op de NOS graag. De VRT is minder chauvinistisch dan de NOS.
Nou als je de wielertopics volgt weet je dat er ook heeeel veel, naar mijn mening terechte, kritiek is op NOS en z'n commentators. En over zogenaamde succesjournalistiek, dat geldt natuurlijk ook voor VRT. Zie b.v. maar vrouwentennis.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nederland moest eens een renner van het kaliber Boonen hebben, dan zouden we wat meemaken met Peppi en Kokki in de commentaarbox. Sporza covert tenminste bijna al het wielrennen, de NOS niks buiten de grote afspraken. Ja, tenzij er ineens een Nederlander vooraan mee gaat doen.
En het valt bij de NOS natuurlijk niet zoveel op omdat je zelf meejuichtquote:Op zaterdag 28 maart 2009 18:03 schreef El_Bassie het volgende:
Inderdaad, de VRT is zeker niet minder chauvinistisch dan de NOS.
Hij zei dus gewoon Bole, die die sprint ook won.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:43 schreef tong80 het volgende:
Haussler won de sprint van zijn groepje en de verslaggever zei Boonen
Verstond ik het verkleerdquote:Op zaterdag 28 maart 2009 18:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij zei dus gewoon Bole, die die sprint ook won.
Die vallen al geruime tijd tegen... Evans heeft vandaag pas de eerste overwinning van de ploeg behaald in de Coppa Bartali. In de kasseikoersen zijn ze dit seizoen echt triest bezig. Misschien dat Gilbert morgen het moraal in de ploeg wat meer op kan krikken.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 18:21 schreef MarijeH het volgende:
Ik heb de wedstrijd niet gezien, alleen de uitslag. Ligt het aan mij of viel Silence-lotto wat tegen.
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:32 schreef wimderon het volgende:
De volgende keer ook gezeik op de NOS graag. De VRT is minder chauvinistisch dan de NOS.
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:39 schreef Ereinion het volgende:
Dit soort topics eindigen ook altijd hetzelfde.
Dat zei Wuyts wel, ik heb het nota bene net nog teruggekeken aangezien ik de hele koers heb opgenomen. Hij had het over dat McEwen slim in het wiel ging zitten en wat inhield en dat Hoogerland zich toch zou opblazen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 19:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat was dan ook niet wat Wuyts zei.
Oh nee hoor, het gaat niet om het zeiken op Wuyts, want ik ben met hem al vele malen gelukkiger dan met Maarten en Herbert die er sowieso al weinig verstand van hebben. Ik ben alleen van mening dat Wuyts per jaar ook minder gaat weten. Hij maakt steeds meer fouten en fouten die hij vroeger nooit gemaakt heeft. En dat is gekomen sinds de opkomst van Boonen en dat meen ik serieus.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat McEwen de kop deed op zo'n heuveltje en dat Wuyts toen beweerde dat hij dat deed zodat Hoogerland het tempo niet kon opleggen waardoor hij (McEwen) dus zich niet zou moeten opblazen om toch te kunnen volgen.
Ik doe niet moeilijk, ik ben die azijnpisserij, puur om te kunnen zeiken, over Wuyts wat beu. Dat is niet meer foutjes vaststellen, maar er achter gaan zoeken.
Zo meen ik me het ook te herinneren.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat McEwen de kop deed op zo'n heuveltje en dat Wuyts toen beweerde dat hij dat deed zodat Hoogerland het tempo niet kon opleggen waardoor hij (McEwen) dus zich niet zou moeten opblazen om toch te kunnen volgen.
Inderdaad. En zo zijn er nog wat meer. Voeckler bijvoorbeeld, die juist aantrekkelijk koerst en voor iemand met zijn kwaliteiten een prima erelijst bijeen aan het rijden is, moet ook altijd afgezeken worden. Bijvoorbeeld toen hij vorig jaar in de Tour bergpuntjes ging sprokkelen. Mocht niet kennelijk. Dat hij daarmee duizenden euro's verdiende gold blijkbaar niet. Evans is er nog zo een. Omdat die in de Tour naar z'n mogelijkheden koerst nog wel. Dat hij daarbuiten vaak genoeg aanvalt wordt even buiten beschouwing gelaten.quote:Ik doe niet moeilijk, ik ben die azijnpisserij, puur om te kunnen zeiken, over Wuyts wat beu. Dat is niet meer foutjes vaststellen, maar er achter gaan zoeken.
Op die motor na, vond ik het bijzonder amusant, met name over die poster met die naakte vrouw, ben alleen kwijt welke vrouw van een wielrenner het was. ach echt goed zal het toch nooit zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:30 schreef TheArt het volgende:
Ik lach meer de VRT uit dan Boonen.
Eerst Wuyts met die onzin over die motors, dan Karl met die onzin over die versnellingsapparaat en dan laten ze in de samenvatting alle momenten van Boonen zien, maar de sprint laten ze er maar voor het gemak uit
Het is Joke Eeckhout, de zus van Nico Eeckhout.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:34 schreef maril het volgende:
[..]
Op die motor na, vond ik het bijzonder amusant, met name over die poster met die naakte vrouw, ben alleen kwijt welke vrouw van een wielrenner het was. ach echt goed zal het toch nooit zijn.
Nochtans is Maarten toch degene die op topniveau heeft gekoerst.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:04 schreef Reya het volgende:
Iemand kan ook wel eens een verkeerde inschatting maken, heh. Wuyts begrijpt de sport alsnog vele malen beter dan H&M.
O de zus, oke thanks.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het is Joke Eeckhout, de zus van Nico Eeckhout.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |