Naar mijn weten, behalve het updaten van allerlei packages uiteraard, snellere boottijden, het notification systeem en weblications. Van die laatste heb ik echter nog niet echt iets teruggezien, maar ook nog niet naar gezocht.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:31 schreef pfaf het volgende:
Wat was eigenlijk de focus van deze distro? Opstartsnelheid en hibernaten toch o.a.? Iemand een leuk/handig/mooi overzichtje?
Is dat zo? Als je van voor 1960 bent kan ik me voorstellen dat het lastig is, maar de interface is toch enorm intuïtief voor iemand die een beetje bekend is met pc's?quote:Op donderdag 2 april 2009 17:34 schreef Sloggi het volgende:
Wat ik zo jammer vind van Ubuntu is dat het zo ontoegankelijk is voor verstokte Windows-gebruikers. Je wordt toch behoorlijk 't diepe in gegooid.
Nee.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:40 schreef Badabingea het volgende:
Kun je elke apps van windows zonder problemen draaien op Ubuntu?
Snel, makkelijk, veilig, mooi, gratis en veel vrijheid.quote:En wat zijn de grote voordelen van Ubuntu?
Ik ben van '87. Je moet wel weer commands invoeren, zoals -apt get. Moet je toch opzoeken en daarna onthouden. Je kan in ieder geval niet alles doen door alleen je muis te gebruiken (niet in mijn ervaring althans).quote:Op donderdag 2 april 2009 17:38 schreef pfaf het volgende:
[..]
Is dat zo? Als je van voor 1960 bent kan ik me voorstellen dat het lastig is, maar de interface is toch enorm intuïtief voor iemand die een beetje bekend is met pc's?
Windows-only apps (veel games, evenals andere programma's die alleen op Windows draaien)?quote:Op donderdag 2 april 2009 17:42 schreef pfaf het volgende:
[..]
Snel, makkelijk, veilig, mooi, gratis en veel vrijheid.
Ik kan geen reden bedenken waarom ik Windows zou moeten draaien, die heeft voor mij enkel nadelen.
Dan heb je al 5 jaar geen Linux meer geprobeerd. Met 5 muisklikken heb je alles geïnstalleerd. Apt-get is helemaal niet nodig...quote:Op donderdag 2 april 2009 17:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ben van '87. Je moet wel weer commands invoeren, zoals -apt get. Moet je toch opzoeken en daarna onthouden. Je kan in ieder geval niet alles doen door alleen je muis te gebruiken (niet in mijn ervaring althans).
Ik speel geen games, maar dat zou een reden kunnen zijn ja. Al kom je met Wine vaak ook al een aardig eind. Maar er zijn ook duizenden Linux-apps die niet op Windows draaien, dus dat vind ik een flauw argument wat dat betreft.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Windows-only apps (veel games, evenals andere programma's die alleen op Windows draaien)?
Ach kom op, zo'n beetje alle applicaties die er toe doen worden voor Windows ontwikkeld. Sommige bedrijven ontwikkelen ook een versie voor de Mac, maar dan houdt het toch al snel op.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:47 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik speel geen games, maar dat zou een reden kunnen zijn ja. Al kom je met Wine vaak ook al een aardig eind. Maar er zijn ook duizenden Linux-apps die niet op Windows draaien, dus dat vind ik een flauw argument wat dat betreft.
Nou ja, ik werk in een academische omgeving en daar is het juist andersom.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ach kom op, zo'n beetje alle applicaties die er toe doen worden voor Windows ontwikkeld. Sommige bedrijven ontwikkelen ook een versie voor de Mac, maar dan houdt het toch al snel op.
Zulke dingen zijn inderdaad even lastig. Maar op het internet zijn honderden tutorials te vinden die tot in detail uitleggen hoe zulke dingen werken. Dat zoiets wellicht ook in de installatie moet zitten ben ik met je eens. Al zijn er zelfs complete bijeenkomsten waar mensen graag alles kosteloos voor je uitleggen en installeren..quote:Op donderdag 2 april 2009 17:52 schreef Sloggi het volgende:
Wat ik trouwens ook nodeloos ingewikkeld vond, was de installatieprocedures. Die swap-partities, ext3-dingetjes enzo. Er wordt (werd?) niet duidelijk uitgelegd hoe je het het beste kon indelen, dat moest ik dan weer allemaal googlen.
Ik ben Ubuntu niet aan het bashen, ik leg gewoon uit waar ik als Windows-gebruiker tegenaan liep.
Ik heb Guitar Pro een tijdje geinstalleerd gehad op m'n linux-bak.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:56 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben er trouwens wel over na aan het denken om weer over te stappen. Ik vind het alleen jammer dat Guitar Pro niet werkt op Linux (en m'n geluidswieltje). Gamen doe ik toch bijna niet meer, daar is m'n laptop te oud voor.
Dus wie weet.
Geluidswieltje aan de zijkant van m'n laptopquote:Op donderdag 2 april 2009 17:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb Guitar Pro een tijdje geinstalleerd gehad op m'n linux-bak.En een niet-werkend muiswieltje? Wat voor een exotische muis heb je dan?
quote:Op donderdag 2 april 2009 17:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Geluidswieltje aan de zijkant van m'n laptop.
Uit dit topic: Het grote enige echte 'post je desktop' topic! dl.19quote:
Bedankt voor het linkjequote:Op donderdag 2 april 2009 18:00 schreef pfaf het volgende:
[..]My bad, ik las niet goed. Zulke dingen blijven een probleem zolang bedrijven Linux blijven negeren inderdaad.
En wellicht: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=247869
Het ziet er zeer strak uit. Dat dan weer wel.quote:Op donderdag 2 april 2009 18:03 schreef pfaf het volgende:
[..]
Uit dit topic: Het grote enige echte 'post je desktop' topic! dl.19
Mijne:
[ afbeelding ]
pkwarts'
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maargoed, dit zegt niet zo veel, gewoon even live-cd'tje proberen.
Moet je eens naar Fusion kijken. En bijna zonder performanceverlies..quote:Op donderdag 2 april 2009 18:09 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Het ziet er zeer strak uit. Dat dan weer wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |