abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:43:38 #51
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_67463170
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is het niet 'iets mijden als de pest'?
ow, dat zou ook kunnen, nu je dat zo zegt.

na google: 'als de pest' wordt op verschillende manieren gebruikt.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:48:35 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67463342
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:43 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

ow, dat zou ook kunnen, nu je dat zo zegt.

na google: 'als de pest' wordt op verschillende manieren gebruikt.
'Als de pest' is versterkend, betekent dan heel, erg (schuldig als de pest).

Als vaste uitdrukking met een werkwoord is het 'mijden als de pest'. Als je googelt op 'verspreidt zich als de pest', dan staat dit topic als eerste hit.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:23:56 #53
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_67568579
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:29 schreef JumpingJacky het volgende:
(...)

Ik riep in een ander topic taalverloedering vanwege deze zin:
[..]

Ik verbeterde dit naar "En jouw..."

TS haalde vervolgens het Genootschap Onze Taal erbij, die dit goedkeurt:
[..]

Bron: http://www.onzetaal.nl/advies/jejij.php

Ik vind dit taalverloedering, omdat op deze manier spreektaal omgezet wordt naar de officiėle nederlandse taal. Als men dit accepteert, ziet men binnenkort ook "woorden" als 'effe' , 'laa maar', etc terug in het woordenboek. Het genootschap noemt dit 'de gereduceerde vorm', ik vind het gewoon fout.

(...)
En als iemand dan zegt: "Je hebt gelijk", verbeter je diegene dan ook naar "Jij hebt..."

Zo ja, dan ben je consequent, maar vind ik het wel een beetje streng en gaan naar "Ik wil dat de taal precies blijft zoals die is". Zo nee, dan vind ik het echt een raar argument, want 'je' is gewoon de gereduceerde vorm van zowel 'jij' als 'jou' als 'jouw'.
*Think outside the box*
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:44:09 #54
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_67569131
In reactie op de OP: Ik vind dit een dom topic. Iemand die beweren wil dat taal 'statisch is en vaststaat, en vastgelegd moet worden in boeken waar niemand vanaf mag wijken' verdoet niet alleen zijn eigen tijd, maar ook die van allen waarmee hij in discussie gaat. Een beetje net zoals creationisme.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:51:45 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67569383
wil ik dat JAMMOS?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:58:12 #56
37950 JAM
pi_67569604
Nee hoor. Wat je echter wel wil, getuige dit topic, is aankaarten dat dat helemaal niet de bedoeling is. Dat is een loze discussie. Je hebt gelijk hoor, daar niet van, maar de discussie is allang gevoerd en gewonnen. Daarmede verdoe je je eigen en andermans tijd. Een beetje net zoals die anti-creationisten vandaag de dag.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:59:35 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67569647
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:58 schreef JAM het volgende:
Nee hoor. Wat je echter wel wil, getuige dit topic, is aankaarten dat dat helemaal niet de bedoeling is. Dat is een loze discussie. Je hebt gelijk hoor, daar niet van, maar de discussie is allang gevoerd en gewonnen. Daarmede verdoe je je eigen en andermans tijd. Een beetje net zoals die anti-creationisten vandaag de dag.
maar jij kickt dit topic . Daarmee verdoe je mijn tijd!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:02:26 #58
37950 JAM
pi_67569743
Ja, dat doe ik ook. Normaal laat ik dit soort topics gewoon hangen onder het mom van: 'laat ze maar lekker aanmodderen.' Nu is het echter dinsdagochtend, iets na tienen, en heb ik werkelijk niets maar dan ook niets beters te doen. Ik dacht, laat ik m'n enige puntje over dit onderwerp eens maken: namelijk dat het een loze discussie is.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:05:00 #59
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67569836
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:38 schreef Frollo het volgende:
Mijn Latijn is een beetje roestig, maar is 'et ...que' niet dubbelop?
Ubique betekent gewoon ‘waar dan ook’, of in ruimere opvatting ‘overal’, wel afkomstig van ubi & que, is het in dit gebruik een eenheid.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_67581595
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 10:05 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ubique betekent gewoon ‘waar dan ook’, of in ruimere opvatting ‘overal’, wel afkomstig van ubi & que, is het in dit gebruik een eenheid.
Ik had hem ook geleerd, heel vroeger, als 'overal'. Dank voor de bevestiging, want ik had mijn boeken al weggegooid
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:11:48 #61
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67581934
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:03 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ik had hem ook geleerd, heel vroeger, als 'overal'. Dank voor de bevestiging, want ik had mijn boeken al weggegooid
Er is nog het grote Internet natuurlijk: ubique, ik zie zelfs dat er een regelrecht citaat staat met ‘semper et ubique’: studendum est semper et ubique, Quint. 10, 7, 27.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_67582300
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:11 schreef Iblis het volgende:

[..]

Er is nog het grote Internet natuurlijk: ubique, ik zie zelfs dat er een regelrecht citaat staat met ‘semper et ubique’: studendum est semper et ubique, Quint. 10, 7, 27.
Potver, wordt mijn onderschrift nu al gestolen?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')