Hoe vaak dit al niet gevaagd is.quote:Op zondag 24 mei 2009 14:14 schreef Sapstengel het volgende:
Zijn er bepaalde nudies die je niet mag wassen dan? Ik vind het maar lastig en vies, een broek die je een half jaar aan hebt maar niet wast. Ik heb zo'n average joe maar die is al regelmatig de was in gegaan, binnenstebuiten en ziet er nog gewoon normaal uit.
Niet om flauw te doen, maar gaat een broek niet stinken als je hem zo lang niet wast?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:43 schreef PluisigNijntje het volgende:
Na bijna zes maanden ben ik het helemaal zat; mijn Nudie gaat de was in
Vandaag er weer in gewerkt, (bakkerij), er is nu genoeg slagroomschnitt en dweilwater overheen gegaan..
Ben benieuwd wat voor fade er uit komt!
Als je broek vochtig wordt door bijv. regen dan komt die lucht vrij en ga je hem wel ruiken.quote:Op zondag 24 mei 2009 14:32 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Niet om flauw te doen, maar gaat een broek niet stinken als je hem zo lang niet wast?
Nudie is niet de enige die raw denim maakt.quote:Op zondag 24 mei 2009 14:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe vaak dit al niet gevaagd is.
Normaal gesproken zijn alle spijkerboeken van elk merk prewashed, en die kan je dus in principe zo vaak wassen als je wilt (persoonlijk was ik ook deze broeken liever niet al te vaak). Nudie heeft echter ook dry broeken, en die zijn niet pre-washed. Deze zullen dus van kleur veranderen als je ze wast. Je kan ze vrij makkelijk herkennen, aangezien ze helemaal egaal zijn.
Zeg ik ook nergens.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:13 schreef bbaadd het volgende:
[..]
Nudie is niet de enige die raw denim maakt.
quote:Op zondag 24 mei 2009 14:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe vaak dit al niet gevaagd is.
Normaal gesproken zijn alle spijkerboeken van elk merk prewashed, en die kan je dus in principe zo vaak wassen als je wilt (persoonlijk was ik ook deze broeken liever niet al te vaak). Nudie heeft echter ook dry broeken, en die zijn niet pre-washed. Deze zullen dus van kleur veranderen als je ze wast. Je kan ze vrij makkelijk herkennen, aangezien ze helemaal egaal zijn.
werkte bij mij niet, ik heb hem er zelfs 2 weken in laten liggen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:39 schreef shisz het volgende:
In de diepvries met een dry werkt ook, alle luchtjes gaan er dan uit! Zelfs bierlucht
van Dijkquote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:00 schreef Gerard-Joling het volgende:
Rambam in Eindhoven, van Dijk in Waalwijk
OOOOH dié!!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:36 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zag laatst een mooie average joe met een hele nieuwe ongewassen look.
Helaas ging die uit het assortiment en was die niet meer in mijn maat beschikbaar.
Waar zou ik hem nog kunnen kopen ? Kheb (31/34)
ik zal voor je bidden,quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:01 schreef 3lmo het volgende:
Ik heb er zojuist eentje voor het eerst in de wasmachine gedaan. Ik ben benieuwd.
Wat voor 1 heb je? en hoe lang heb je er mee gedaan?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:36 schreef 3lmo het volgende:
Nou hij zit in ieder geval nog prima, wat smallere pijpen maar dat kon ie nog wel hebben. Qua kleur is er niet heel erg veel veranderd, maar zolang had ik 'm ook nog niet.
Slim jim, 2 maandjes mee rondgelopen. Slijt wel erg traag, maar dat had ik al verwacht. Is hier en daar wel wat lichter geworden. Heb 'm maar gewoon gewassen omdat ik dat wel wat hygiënischer vond dan buiten hangen/diepvriezer.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:08 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Wat voor 1 heb je? en hoe lang heb je er mee gedaan?
inderdaad, ik wacht zelf 6 maanden tot een jaar, als de broek ondertussen te erg gaat stinken dan laat ik hem stomen, dan blijft de verf gewoon intact, en is de stank weg.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:02 schreef Waag-hals het volgende:
Ik zou toch wel minstens 6 maanden wachten met wassen voor een redelijk resultaat.
Jaha, dat weet ik. Maar als het mij niet zo boeit, houd je advies dan voor je. Het is niet alsof ik er om vraag, of wel soms?quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:02 schreef Waag-hals het volgende:
Ik zou toch wel minstens 6 maanden wachten met wassen voor een redelijk resultaat.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:49 schreef kortsluiting87 het volgende:
Nadat ik een plaatje had gezien van een Nudie die bewerkt was met schuurpapier ben ik zelf ook aan de slag gegaan. Misschien dat ik over een tijdje wat foto's post.
Ik heb een Nudie slim jim dry ongeveer een jaar lang, misschien nog wel langer, gedragen zonder te wassen. Het verloop viel me tegen en daarom ben ik zelf ook aan de slag gegaan met schuurpapier. Daarna heb ik 'm gewassen met poeder voor witte was en hij ziet er echt veel beter uit. Mooie blauwe verkleuringen alsof het natuurlijke slijtplekken zijn. Bijna vintage.
Op een nieuwe broek probeer ik het niet, maar eigenlijk was ik er al op uitgekeken en nu draag ik 'm weer. Tot-ie uit elkaar valt...
Foto's?quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:26 schreef 3lmo het volgende:
[..]
Slim jim, 2 maandjes mee rondgelopen. Slijt wel erg traag, maar dat had ik al verwacht. Is hier en daar wel wat lichter geworden. Heb 'm maar gewoon gewassen omdat ik dat wel wat hygiënischer vond dan buiten hangen/diepvriezer.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:12 schreef 3lmo het volgende:
[..]
Jaha, dat weet ik. Maar als het mij niet zo boeit, houd je advies dan voor je. Het is niet alsof ik er om vraag, of wel soms?
Hier heb ik één foto, de knieën kreeg ik er niet goed op met dit licht...quote:
Als je het al makkelijk kan vinden in de eerste plaats zul je bedoelen. Maar het is niet de moeite waard. Je kunt beter een retourtje Zweden boeken met Ryanair en daar je broeken halenquote:Op maandag 22 juni 2009 10:57 schreef frank07 het volgende:
wat doen de prijzen van nudies in de vs/canada? Moeite waard om daar wat te scoren?
Ik sprak voor mezelf. Als ik je advies zou geven, zou je het wel weten.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:12 schreef 3lmo het volgende:
[..]
Jaha, dat weet ik. Maar als het mij niet zo boeit, houd je advies dan voor je. Het is niet alsof ik er om vraag, of wel soms?
Ja het is meestal wel goed te fixen, dat ga ik binnenkort even laten doen, en dan weer flink hard dragen die broek, hij is nu erg mooi aan het faden met 4 maanden elke dag dragen. Binnenkort ook maar even laten stomen om hem weer fris te laten ruiken. Heb gisteren ook mijn Regular Ralf Dry Greycast naar de stomerij gebracht, ben benieuwd of de kleur goed intact blijft, dat zal wel zo moeten zijn volgens de ervaring van anderen, een maat van me had het ook laten doen en hij zag er nog hetzelfde uit.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:48 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hier ook een crotch-rip!
Mijn Slim Jim van 7 maand begint er eindelijk mooi uit te zien, en nu zit er een gat net naast mn kruis! =|
Het zal wel te naaien zijn, ziet er ook wel leuk uit, maar ik heb liever dat dat ding op andere plekken scheurt, zoals knieen of onderaan, waar ik wel op loop maar het gaat helemaal niet kapot.
Een nieuwe Slim Jim staat in de planning, ofwel een Dry Japan of een prewash,.
Mijn SJDJ heeft het 8 maanden uitgehouden zonder crotch rip.. Vooral bij de SJ gebeurt het echt vaak.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:48 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hier ook een crotch-rip!
Mijn Slim Jim van 7 maand begint er eindelijk mooi uit te zien, en nu zit er een gat net naast mn kruis! =|
Het zal wel te naaien zijn, ziet er ook wel leuk uit, maar ik heb liever dat dat ding op andere plekken scheurt, zoals knieen of onderaan, waar ik wel op loop maar het gaat helemaal niet kapot.
Een nieuwe Slim Jim staat in de planning, ofwel een Dry Japan of een prewash,.
Baggy jeansquote:Op zondag 5 juli 2009 16:17 schreef Gerard-Joling het volgende:
RR is alweer verkocht. Iemand deze nieuwe modellen al ergens zien liggen?
[ afbeelding ]
De easy emil heb ik bij de rode winkel zien liggen.quote:Op zondag 5 juli 2009 16:17 schreef Gerard-Joling het volgende:
RR is alweer verkocht. Iemand deze nieuwe modellen al ergens zien liggen?
[ afbeelding ]
Klinkt als een Even Steven. Hoe vergelijk je em daar mee?quote:Op maandag 6 juli 2009 23:08 schreef Mr_DG het volgende:
Ik heb nu zo'n vier maanden een Big Bengt, gekocht bij BOB.
Is wel een fijn broekje, is even wennen, de onderkant is redelijk smal, als een AJ of SJ. Maar de bovenkant is echt Loose/Baggy. Een beetje als een RR. Ik vind dat ie tussen een AJ en een RR inzit qua model.
Die heb ik nooit gehad of gedragen, maar van beschrijvingen en foto's denk ik dat ze redelijk te vergelijken zijn, alleen denk ik dat de Big Bengt rond de heupen/taille wat losser is.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:17 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Klinkt als een Even Steven. Hoe vergelijk je em daar mee?
En hoger geplaatste zakken heeft als ik de foto's zo bekijk. De ES zit wel erg lekker geef ik toe. Alleen draag ik de laatste tijd eig. alleen mn GT nogquote:Op maandag 6 juli 2009 23:27 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
Die heb ik nooit gehad of gedragen, maar van beschrijvingen en foto's denk ik dat ze redelijk te vergelijken zijn, alleen denk ik dat de Big Bengt rond de heupen/taille wat losser is.
Of van die spray erop spuiten om geurtjes eruit te halen. Anders in een stomerige ruimte hangen, dan gaan de geurtjes er ook uit. Mogelijkheden genoeg iigquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:39 schreef kortsluiting87 het volgende:
Stinken? Nee, niet echt. Ik heb wel 's een dag gehad dat je 'm rook (), maar je kunt 'm eventueel ff in de vriezer leggen of paar uurtjes buiten hangen.
je moet 'm dan in de vriezer zettenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:47 schreef ConFunghi het volgende:
Ik wilt ook zon broek maar gaat dat niet erg stinken?
Hahaha, in de vriezer zetten, stijf van de viezigheidquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:21 schreef shiftsix het volgende:
[..]
je moet 'm dan in de vriezer zetten
staat in het boekje
in de vriezer werkt niet altijd, ik heb mijn RRDG er 2 weken in gehad en het veranderde niets aan de geur.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:21 schreef shiftsix het volgende:
[..]
je moet 'm dan in de vriezer zetten
staat in het boekje
Al proberen te stomen in een badkamer?quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:56 schreef SatanicWarrior het volgende:
[..]
in de vriezer werkt niet altijd, ik heb mijn RRDG er 2 weken in gehad en het veranderde niets aan de geur.
Ik heb dat ook wel eens maar das meer bij broeken in z'n algemeen. Sommigen kunnen gewoon meer hebben of draag je wat minder intensief. Verschilt gewoon.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:24 schreef JAOENT-OEN het volgende:
Ik heb in oktober een AJ Double Dip Indigo gekocht voor 139,- En hij is echt totaal aan het kapot gaan...
In het begin sleten de zakken heel mooi! ( je weet wel telefoon staat erin, portommonee ect.)
Maar gister hield ik hem eens tegen het licht.. en wat bleek .. de stof op mijn kont dus net naast de zakken is echt flinterdun geworden ..het zijn echt nog maar een paar draadjes..
Is dit normaal? Of kan ik hier mee terug naar de shop gaan?
Ik bedoel ..het hele slijtage verhaal is leuk maar ik wil toch wel wat langer met een broek kunnen.. of moet ik dan een dry kopen ( zijn die sterker/ stof dikker ) .
thx..
nee, heb mijn RRDG naar de stomerij gebracht, stank weg, kleur behouden, en de fadings beter zichtbaar geworden.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:14 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Al proberen te stomen in een badkamer?
Klopt, de manier waarop ze je kleding reinigen is door het in een chemische vloeistof te leggen, en dat is natuurlijk slecht voor de stof.quote:Op zondag 12 juli 2009 10:00 schreef kortsluiting87 het volgende:
Toch mee oppassen, want de stomerij is eigenlijk nooit goed voor je kleding.
Had ik met mn SJDJ, gewoon doorgaanquote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:37 schreef TGV2 het volgende:
Jammer dat het mij niet lukt mijn dry 7 dagen per week te dragen. Na 7 maanden, waarvan 3 maanden daadwerkelijk, dragen begint de fading er steeds beter uit te zien
Zeker weten, werkt verslavendquote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:51 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Had ik met mn SJDJ, gewoon doorgaan
Jammer dat de TF me niet pastquote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:56 schreef Luie-princes het volgende:
Iemand die een Thinn Finn Dry Stretch wil kopen?
Het is maat 33/32 en eigenlijk nog zo goed als nieuw.
Laat maar weten.
wat bevalt je niet? Ik zou zelf niet een van de drie nieuwe modellen kopen, want het zijn net broeken die ik veel zal dragen. Draag eig alleen maar mn Grim Tim en mn Levi 511 de laatste tijdquote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:38 schreef JopJuh het volgende:
Big Bengt Organic Heavy gekocht, maar toch niet zo heel enthousiast eigenlijk en was eigenlijk me ietsje te duur
Hij valt gewoon raar van achteren, binnenkort eens foto maken.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:23 schreef don-diablo het volgende:
[..]
wat bevalt je niet? Ik zou zelf niet een van de drie nieuwe modellen kopen, want het zijn net broeken die ik veel zal dragen. Draag eig alleen maar mn Grim Tim en mn Levi 511 de laatste tijd
Klote man.. Ik ben benieuwd laat die foto maar snel zienquote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:06 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Hij valt gewoon raar van achteren, binnenkort eens foto maken.
Hoe lang heb je em eig en hoe vaak gedragen? En wat moet je dr voor hebben?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:56 schreef Luie-princes het volgende:
Iemand die een Thinn Finn Dry Stretch wil kopen?
Het is maat 33/32 en eigenlijk nog zo goed als nieuw.
Laat maar weten.
Het model past me eig niet, want zit te strak bij de bovenbeen. Ik moet em wel weer een keer passen om te zien hoe het er nu voor staat, want de 33 hadden ze niet de laatste keer dat ik de TF had gepast.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:01 schreef Luie-princes het volgende:
Ik heb hem eigenlijk alleen gepast, daarna nog een keer en verder nooit gedragen.
Uh nou wat bied je? Haha.
Hmm oke haha.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:09 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Het model past me eig niet, want zit te strak bij de bovenbeen. Ik moet em wel weer een keer passen om te zien hoe het er nu voor staat, want de 33 hadden ze niet de laatste keer dat ik de TF had gepast.
En hoe zit deze dan?quote:Op zondag 19 juli 2009 14:17 schreef Luie-princes het volgende:
[..]
Hmm oke haha.
Nou ik heb al een tf en ook maat 33/32 alleen die zat toen heel anders dan deze tf in dezelfde maat.
Daarom dat ik hem ook weg doe.
Of een nat doekje en dan zachtjes wrijven.. Gewoon zoals je elke andere broek onderhoudt, want neem aan dat je gewoon een pre wash hebt gekocht?quote:Op zondag 19 juli 2009 14:12 schreef JuiceJuice het volgende:
Ik heb van de week ook een nudie gekocht en het zit best lekker! Alleen wat is de beste manier om je kleding schoon te maken? Verkoper zei stomerij, maar daar hoor ik hier andere verhalen over.
Ruimer bij de bovenbenen enzo, terwijl het dezelfde maat is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |