quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:51 schreef JanusAnus het volgende:
Soms komen de mongolen wel zelf collecteren voor een stichting die mongolen helpt, die blijf ik wel veel geld geven, dat vind ik zo leuk! Vroeger betaalden mensen om ze te mogen zien, en dan moesten ze ook nog naar het circus en daar met allemaal mensen opeengepakt zitten. Nu komen ze gewoon langs je deur! Dat is wel wat waard vind ik.
www.kiva.org , kijk daar eens naarquote:Op donderdag 26 maart 2009 23:39 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Zelf heb ik ook helaas geen flauw idee hoe het wel doet. Ik blijf dus rustig wachten tot een briljante ziel komt met een idee dat wel werkt. Dan help ik graag mee (heb ik vroeger ook gedaan trouwens)
De punten die ik noemde zijn helaas gewoon waar en maken de wereld dus niet beter waarom zou ik er dan mijn geld aan uitgeven? (soms werkt het dus averechts dus geen geld geven helpt dan juist)
Dus als er een idee is waar ik van weet dat het echt helpt doe ik graag mee, maar tot dan wordt er niemand beter van mijn geld. behalve de mensen van de organisatie die er een beter gevoel van krijgen omdat ze denken dat ze helpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:58 schreef DurumDoner het volgende:
GIERIGE KUTHOLLANDERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hihi
www.kiva.orgquote:Op vrijdag 27 maart 2009 08:59 schreef kloas_wokkel het volgende:
Volgens mij is t enige goede in die landen een krediet(microkrediet bestaat al volgens mij. ) te verstrekken aan vrouwen waarvan ze dan zelf hun eten van kunnen verbouwen en dan weer verkopen etc. en dan die "lening" wel weer terug betalen
Je moet niks, maar wat mededogen met je medemens is nooit weg. Het is misschien wel een ver van je bed show, maar dat betekent niet dat het geen mensen zijn. En wat betreft natuurorganisaties: Dat is goed voor jezelf, indirect en direct.quote:
Precies, moet niks. En het is inderdaad ver van me bed show, dus dan interesseert het me al niks.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:56 schreef yootje het volgende:
[..]
Je moet niks, maar wat mededogen met je medemens is nooit weg. Het is misschien wel een ver van je bed show, maar dat betekent niet dat het geen mensen zijn. En wat betreft natuurorganisaties: Dat is goed voor jezelf, indirect en direct.
Ga er eens naartoe zou ik zeggenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:02 schreef wise het volgende:
[..]
Precies, moet niks. En het is inderdaad ver van me bed show, dus dan interesseert het me al niks.
Ik hou van luxe, dank je.quote:
Nog beter: Ga naar een 5-sterrenhotel in Kenia, maar ga er ook eens uit en zie het verschil. Ik kan je vertellen dat ik me behoorlijk klote voelde toen ik een hotdog zat weg te werken terwijl straatkinderen om me heen bedelden (en dat was in Nicaragua, niet eens een verschrikkelijk arm land).quote:
wie gaat er dan ook hotdog eten terwijl er arme straatkinderen om heen lopen. Ben je zelf ook net zo erg bezigquote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:02 schreef yootje het volgende:
[..]
Nog beter: Ga naar een 5-sterrenhotel in Kenia, maar ga er ook eens uit en zie het verschil. Ik kan je vertellen dat ik me behoorlijk klote voelde toen ik een hotdog zat weg te werken terwijl straatkinderen om me heen bedelden (en dat was in Nicaragua, niet eens een verschrikkelijk arm land).
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:19 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Nee, op 2 jarige leeftijd sterven aan diarree dat met 2 euro voorkomen had kunnen worden, dat is pas onrecht. En daar ben ik zelf ook schuldig aan.Want ik geef niet alles wat ik over heb aan goede doelen. Maar ik doe tenminste niet of de wereld omgekeerd is.
quote:Het rijke Westen parasiteert al jaren op de derde wereld, en niet andersom.
Ik had zo'n reactie al veel eerder verwachtquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |