De vraag is dan wel met wie.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:15 schreef longinus het volgende:
Hadden ze maar bonussen moeten afspreken, dat is blijkbaar heel normaal om je salaris op te schroeven ^^
Hahahaha, en jij denkt echt dat een eventuele winst naar de burgers gaat?quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:18 schreef Sam_Raimi het volgende:
Die miljarden steun gaan ons in de komende jaren een hoop geld opleveren.
Bijv de eerste 10 miljard aan de ING daar wordt 15 miljard voor terug betaald. Da's hele leuke deal, jammer alleen dat het niet spectaculair is als je dat in de krant verkondigd dus gaat het over "DE BURGER BETAALD BONUSSEN TOPBANKIERS" etc.
Voor de rest vind ik dat leraren recht hebben op meer geld en de bankiers op minder.
AMSTERDAM - Het voortgezet onderwijs eist structureel 1,2 miljard euro per jaar extra om het dreigende lerarentekort het hoofd te kunnen bieden. Dat schrijven werkgevers en werknemers in het voortgezet onderwijs in een brief aan het kabinet. In ruil daarvoor zijn de briefschrijvers bereid prestatiecontracten aan te gaan.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:20 schreef BaggerUser het volgende:
leraren zijn huilies die voor veel te weinig toch al te veel krijgen. De enige beroepsgroep die elk jaar weer vrolijk staakt. Toch rijden ze allemaal in prima auto's en hebben minimaal een goede 2 onder 1 kap.
Oftewel, die leraren mogen eindelijk wat inleveren.
Gozer, natuurlijk bedoel ik niet dat JIJ centjes krijgt. Zoals je kunt opmaken uit mijn reactie gaat het ons(als land) per saldo geen geld kosten maar opleveren. Dat politici de verwarring gebruiken om impolulaire beslissingen te nemen is niets nieuws.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:24 schreef Colnago het volgende:
[..]
Hahahaha, en jij denkt echt dat een eventuele winst naar de burgers gaat?
Als dat zo zekerwas dan hadden we nu geen verhoging vande AOW leeftijd nodig toch?
Jij bent toch een burger, of ben je meer?quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:37 schreef Sam_Raimi het volgende:
[..]
Gozer, natuurlijk bedoel ik niet dat JIJ centjes krijgt. Zoals je kunt opmaken uit mijn reactie gaat het ons(als land) per saldo geen geld kosten maar opleveren. Dat politici de verwarring gebruiken om impolulaire beslissingen te nemen is niets nieuws.
De illusie dat ik op mijn 65ste gezellig de pensionado kan uithangen heb ik nooit gehad. So ffing what? Dat duurt nog tig jaar en dat zie ik dan wel.
nope, gewoon burger.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:45 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jij bent toch een burger, of ben je meer?
Je wuift zijn argument van de AOW leeftijd wel heel erg makkelijk weg. Hij doelt meer op het feit van waarom juist de burger moet betalen voor de problemen en het straks per saldo misschien beter word voor iedereen. Ook waarom andere zeer belangrijke problemen zoals die in het onderwijs zo laks worden behandeld.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:47 schreef Sam_Raimi het volgende:
[..]
nope, gewoon burger.
Maar ik begrijp je niet.
Tjonge jonge, lezen van posts valt niet mee geloof ik.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:32 schreef BaggerUser het volgende:
Terecht dat ze 14% minder verdienen, ze voeren geen flikker uit en hebben veel te veel vakantiedagen.
Ben trouwens benieuwd welke baan ze durven te vergelijken met het "leraar" zijn. Je doet sowieso de ander te kort.
Het is een feit dat de 65 een leeftijd is die bepaald is in de 50tiger jaren toen de nederlander een levensverwachting had van........65. Inmiddels worden we tegen de 80 en met de vut regels heb je mensen die met 55 lekker thuis zitten en 20 jaar AOW gaan trekken. Dat is gewoon een probleem.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:52 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je wuift zijn argument van de AOW leeftijd wel heel erg makkelijk weg. Hij doelt meer op het feit van waarom juist de burger moet betalen voor de problemen en het straks per saldo misschien beter word voor iedereen. Ook waarom andere zeer belangrijke problemen zoals die in het onderwijs zo laks worden behandeld.
Dat jij er geen last van hebt maakt mij niet uit, de burger kan weer krom voor problemen waar zij totaal geen invloed op hebben gehad.
Wat mij eigenlijk het meest pijn doet is de voorgenomen bezuiniging op de zorgtoeslag. Dat is te wreed.
Gaat de burger daar wat van zien, en welke garantie hebben burgers daarop. Het ontgaat iedereen toch al?quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:18 schreef Sam_Raimi het volgende:
Die miljarden steun gaan ons in de komende jaren een hoop geld opleveren.
Bijv de eerste 10 miljard aan de ING daar wordt 15 miljard voor terug betaald. Da's hele leuke deal, jammer alleen dat het niet spectaculair is als je dat in de krant verkondigd dus gaat het over "DE BURGER BETAALD BONUSSEN TOPBANKIERS" etc.
Voor de rest vind ik dat leraren recht hebben op meer geld en de bankiers op minder.
Net op nu.nl gelezen. Ik verwacht dat de leerlingen de salarissen van de leraren mogen gaan betalen.quote:Minder geld voor lerarensalarissen
Uitgegeven: 26 maart 2009 21:18
Laatst gewijzigd: 26 maart 2009 21:19
AMSTERDAM - Het onderwijs dreigt de komende jaren minder geld te krijgen om lerarensalarissen van te betalen. Dat heeft minister van Financiën Wouter Bos (PvdA) donderdagavond gezegd in de Tweede Kamer.
Werkgevers in de publieke sector, dus ook in het onderwijs, krijgen jaarlijks een bedrag van de staat waar zij salarissen mee moeten betalen.
Dat bedrag is niet gebaseerd op de in cao's afgesproken salarissen, maar hangt af van de hoogte van de lonen in de marktsector. Als die minder stijgen dan verwacht, zoals nu het geval is, is er minder geld beschikbaar, legde Bos uit.
Oplossing
Bos gaat met minister van Onderwijs Ronald Plasterk (PvdA) praten over een oplossing. Dat kan ertoe leiden dat elders in het onderwijs moet worden bezuinigd.
"We moeten de eindjes op een of andere manier aan elkaar knopen", zei Bos. Het extra miljard dat het kabinet vorig jaar uittrok voor de lerarensalarissen staat volgens Bos niet ter discussie.
Diverse onderwijsbonden hadden donderdag de noodklok geluid. Zij vrezen dat scholen leraren naar huis zullen moeten sturen om de rest volgens de afgesproken cao's te kunnen blijven betalen.
Laten ze de mensen op de werkvloer in de gezondheidszorg maar eens belonen voor hun werk.quote:
Alle leraren worden door 'spontane volksopstanden' gedwongen een aantal jaren landarbeid te verrichten?quote:
Strak planquote:Op vrijdag 27 maart 2009 07:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Alle leraren worden door 'spontane volksopstanden' gedwongen een aantal jaren landarbeid te verrichten?
quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:32 schreef BaggerUser het volgende:
Terecht dat ze 14% minder verdienen, ze voeren geen flikker uit en hebben veel te veel vakantiedagen.
Ben trouwens benieuwd welke baan ze durven te vergelijken met het "leraar" zijn. Je doet sowieso de ander te kort.
Dan geldt nog steeds de vraag of die wiskundige voor een paar procent extra plots wel al die taken wil uitvoeren. Zoniet, dan is er weliswaar wellicht een financieel probleem, maar is deze niet direct gerelateerd aan de salariering.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 06:58 schreef ShadyLane het volgende:
Ringo, jij suggereert dat mensen wel in het onderwijs zullen blijven als ze er eenmaal van geproefd hebben, maar de afgelopen jaren is dat in elk geval niet zo geweest. Zij-instromers verdwenen even snel als ze gekomen waren. Hoe kan dat veranderd worden?
Ik zie nl. zij-instroom wel zitten, liever een goeie wiskundige uit het bedrijfsleven die kan rekenen en spellen, en enige vorm van algemene ontwikkeling bezit, dan een zwakke PABO-er die zich na enkele onsuccesvolle jaren basisonderwijs laat upgraden tot tweedegraads leraar.
Maar hoe zorg je dat die wiskundige blijft, als het niet is door meer salaris (waardoor hij parttime zou kunnen werken, wat beter vol te houden is) en als het niet is door meer begeleiding (want dat kost geld) en ook niet door kleinere klassen (want dat kost geld)?
Ik heb wel wat ideeen hoor, ik zou zeggen: door deze wiskundige de kans te geven wiskundige te zijn, in plaats van schoonmaker, surveillant, invaluren-opvanger, maatschappelijk werker waardoor de wiskunde-component in het gedrang komt. En je zou ook een hoop geld kunnen vrijmaken voor het salaris van de wiskundige, voor zijn begeleiding, en voor kleinere klassen, als je scholen verplicht het weg te halen uit de alsmaar uitdijende managementslagen met hun dure cursussen in mooie kantoortjes.
Maar hoe denk jij erover? Hoe zorgen we dat een zij-instromer blijft? Vooral in de eerstkomende periode, als hij nog niet kan werken met een stel andere goeie wiskundigen, maar een stel onervaren jonge vrouwen met kleine deeltijdbaantjes en niet zo'n heel denderende opleiding als collega's heeft?
Ja, en in de mijnen in China hebben ze het nog slechter.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 07:02 schreef yvonne het volgende:
Laten ze de mensen op de werkvloer in de gezondheidszorg maar eens belonen voor hun werk.
Of laat leraren eens één week met ons meelopen, dan leren ze eens wat werken is in middeleeuwse toestanden en dito salarissen.
Ik heb 3 kinderen in het voortgezet onderwijs, vertel me alsjeblieft! niets over leerkrachten.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 07:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Die eerste lading reacties is wel symbolisch voor het hele probleem: leraren worden door die mensen gezien als nutteloos, nietsdoend volk wat we beter helemaal kwijt kunnen raken. Mensen onderwijzen zichzelf wel tenslotte hè? :
Hear Hearquote:Op donderdag 26 maart 2009 21:21 schreef Pupp3t het volgende:
Kom ik aan met m'n 25 vakantiedagen
Kutvolk moet eens ophouden met zeuren !
Jammer dat je die kutkoters niet meer mag slaan. Maar goed, ik kan me nog herinneren dat er een x aantal jaar geleden een enorme campagne was om in het onderwijs te gaan werken, een jaar of wat later werden onderwijzers er weer bij bosjes uitgeflikkerd. Daar is het onderwijs niet anders dan de zorg. Als er iets mensen het onderwijs of de zorg uithoud is het de overheid die daar een zig zag beleid voert.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:55 schreef Ringo het volgende:
Het is echt koudwatervrees die veel mensen uit het onderwijs weghoudt. Niet die zogenaamd slechte betaling. De meeste mensen durven het gewoon niet aan om zich voor een groep jonge allesverslindende terriërs te gooien. Voorheen had men ook de luxe om zo'n baan pertinent te weigeren. Die luxe is in veel gevallen nu verdwenen. Dat klinkt kut. Maar het zorgt er ook voor dat veel getalenteerde docenten-in-spe noodgedwongen de weg naar het onderwijs zoeken en vinden. Als die club getalenteerden (die voorheen genoegen moesten nemen met een of ander nietszeggend managementbaantje in het bedrijfsleven) nu eindelijk eens verandering kunnen bewerkstelligen in dat hele onderwijs-universum, dan lijkt me dat alleen maar een goede ontwikkeling.
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 08:29 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Dat er in de zorg gemiddeld een lagere opleiding vereist is, en de salarissen dus ook lager liggen, da's hoe het nu eenmaal werkt in dit land, dat heeft met beide sectoren niets te maken.
Leraar zijn met al dat tuig tegenwoordig op school lijkt me ook wel een zwaar beroep anders. Net als de gezondheidszorg.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 07:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Laten ze de mensen op de werkvloer in de gezondheidszorg maar eens belonen voor hun werk.
Of laat leraren eens één week met ons meelopen, dan leren ze eens wat werken is in middeleeuwse toestanden en dito salarissen.
Achteroverdrukken? Je woont niet in Zimbabwe ofzo.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:14 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Gaat de burger daar wat van zien, en welke garantie hebben burgers daarop. Het ontgaat iedereen toch al?
Als ze het achterover drukken merkt vrijwel niemand er wat van.
Kinderen krijgen de leerkrachten die ze verdienen. Ouders verpesten kinderen door ze te leren geen enkele autoriteit te accepteren, zeker niet die van leraren. Als de docent een kind strafwerk geeft krijgen ze meteen boze ouders op de stoep. Ouders kunnen kinderen niet meer opvoeden waardoor je verwende, arrogante kutkinderen krijgt die niet met tegenslag kunnen omgaan, menen op alles recht te hebben en geen verplichtingen willen. En ja, dan krijg je vanzelf slechte leraren omdat alle goede weg worden gejaagd. Ik zie een groot deel van de oorzaak van slechte leraren vooral bij ouders en jeugd zelf.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 08:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb 3 kinderen in het voortgezet onderwijs, vertel me alsjeblieft! niets over leerkrachten.
Hear Hearquote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:37 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Kinderen krijgen de leerkrachten die ze verdienen. Ouders verpesten kinderen door ze te leren geen enkele autoriteit te accepteren, zeker niet die van leraren. Als de docent een kind strafwerk geeft krijgen ze meteen boze ouders op de stoep. Ouders kunnen kinderen niet meer opvoeden waardoor je verwende, arrogante kutkinderen krijgt die niet met tegenslag kunnen omgaan, menen op alles recht te hebben en geen verplichtingen willen. En ja, dan krijg je vanzelf slechte leraren omdat alle goede weg worden gejaagd. Ik zie een groot deel van de oorzaak van slechte leraren vooral bij ouders en jeugd zelf.
Wat een ongelooflijke partij bullshitquote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:37 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Kinderen krijgen de leerkrachten die ze verdienen. Ouders verpesten kinderen door ze te leren geen enkele autoriteit te accepteren, zeker niet die van leraren. Als de docent een kind strafwerk geeft krijgen ze meteen boze ouders op de stoep. Ouders kunnen kinderen niet meer opvoeden waardoor je verwende, arrogante kutkinderen krijgt die niet met tegenslag kunnen omgaan, menen op alles recht te hebben en geen verplichtingen willen. En ja, dan krijg je vanzelf slechte leraren omdat alle goede weg worden gejaagd. Ik zie een groot deel van de oorzaak van slechte leraren vooral bij ouders en jeugd zelf.
Ik vind het prima als je het onderwijs ingaat, maar geef je dan ook LES?!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:46 schreef Scorpie het volgende:
Kinderen moet je gewoon kunnen slaan. Zodra dat weer mag, ga ik gelijk het onderwijs in om die verwende kutkoters van tegenwoordig eens flink aan te pakken, en met een beetje geluk, die domme kortzichtige naieve verwende ouders erbij.
Ik ga toch gofferedomme het onderwijs in om les te geven of niet soms? Die kinderen krijgen van mij echt wel les, en als ze de les proberen te verstieren zijn ze voorlopig nog niet jarig. Dus hou je kinderen maar achter slot en grendel moeders!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind het prima als je het onderwijs ingaat, maar geef je dan ook LES?!
Want dát krijgen ze niet namelijk, en verbergen achter drogredenen als kinderen verdienen etc iis volledig misgegrepen als er nieteens LES gegeven wordt!
Je weet dat ik van je houdt hè honnepon?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ga toch gofferedomme het onderwijs in om les te geven of niet soms? Die kinderen krijgen van mij echt wel les, en als ze de les proberen te verstieren zijn ze voorlopig nog niet jarig. Dus hou je kinderen maar achter slot en grendel moeders!
Eensquote:Op vrijdag 27 maart 2009 06:58 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb wel wat ideeen hoor, ik zou zeggen: door deze wiskundige de kans te geven wiskundige te zijn, in plaats van schoonmaker, surveillant, invaluren-opvanger, maatschappelijk werker waardoor de wiskunde-component in het gedrang komt. En je zou ook een hoop geld kunnen vrijmaken voor het salaris van de wiskundige, voor zijn begeleiding, en voor kleinere klassen, als je scholen verplicht het weg te halen uit de alsmaar uitdijende managementslagen met hun dure cursussen in mooie kantoortjes.
*snap*quote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:21 schreef ShadyLane het volgende:
Je krijgt dan alleen maar meer nitwits voor de klas die je kinderen afschepen met "zoek het zelf maar op in het antwoordenboek".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |