abonnement Unibet Coolblue
pi_67436894
Begin deze maand heb ik bij een vriendin gelogeerd. Ik ben toen op een ochtend vertrokken en zij was er niet maar ik ben vergeten de sleutelbos in haar brievenbus te doen en dus heb ik ze naar haar opgestuurd in een envelopje.

Het probleem is: de sleutels zijn nooit bij haar aangekomen.

Wat kan er gebeurd zijn? Wat kan ik doen?

Ik heb de sleutels in een normale envelop gestopt, goed dichtgelikt, met 2 postzegels erop wat volgens mij genoeg moet zijn geweest voor 2 sleutels en een ringetje. Ik heb er helaas geen retouradres opgezet.

Mijn vraag is: als er nu bij haar wordt ingebroken, is de TNT Post dan aansprakelijk? Wat kan ik doen om te achterhalen waar de envelop gebleven is?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67436934
Dit moet een grap zijn toch? Zo niet, de PTT TNT post al gebeld?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_67436957
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:37 schreef The_stranger het volgende:
Dit moet een grap zijn toch? Zo niet, de PTT TNT post al gebeld?
Geen grap?

Nee ik heb geprobeerd het telefoonnr te achterhalen van het postkantoor maar dat lukt me niet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67436984
Ik denk dat de fabrikant van de envelop aansprakelijk is, omdat ondanks zorgvuldig dichtlikken het erop lijkt dat ze uit de envelop zijn gevallen.

  donderdag 26 maart 2009 @ 17:40:15 #5
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_67437027
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:37 schreef The_stranger het volgende:
Dit moet een grap zijn toch? Zo niet, de PTT TNT post al gebeld?
Dat heeft echt NUL KOMMA NUL zin.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_67437088
Wel kijk in het slechtste geval zijn de sleutels bij de criminele buurman bezorgd, die vervolgens haar huis leegrooft.

In het beste geval zijn de sleutels helemaal niet bezorgd. Waar zijn ze in dat geval? In de postsorteermachine? Dan is er geen gevaar dat ze in iemands handen vallen natuurlijk hè?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 26 maart 2009 @ 17:44:01 #7
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_67437133
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:42 schreef JohnDDD het volgende:
Wel kijk in het slechtste geval zijn de sleutels bij de criminele buurman bezorgd, die vervolgens haar huis leegrooft.

In het beste geval zijn de sleutels helemaal niet bezorgd. Waar zijn ze in dat geval? In de postsorteermachine? Dan is er geen gevaar dat ze in iemands handen vallen natuurlijk hè?
Als het in de postsorteermachine is gekomen en de envelop is gescheurd door de uitstekende scherpe delen van een sleutel dan kun je fluiten naar de sleutels als er geen adres aan de label zit.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_67437172
Briljant... Een envelop, met sleutels, met het bijbehorende adres er op

Nee, denk niet dat TNT hier aansprakelijk voor is. Ik acht het ook onwaarschijnlijk dat ze je brief kunnen traceren; gewone post heeft geen Track&Trace labels of iets dergelijks.
~Dannon
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:45:34 #9
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_67437183
Handig, zo'n envelop met sleutels en het adres waar ze bijhoren op de voorkant. De beste oplossing lijkt mij dat je vriendin als de wiedeweerga (op jouw kosten) een nieuw slot laat plaatsen.
Never explain, never apologize.
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:46:36 #10
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_67437212
Oh geeez, lekker handig - sleutels in een envelop met daarop het adres waar de sleutels voor zijn
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Moderator donderdag 26 maart 2009 @ 17:46:46 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_67437215
NOOIT sleutels opsturen, weer wat geleerd he? Of je had ze naar haar moeder of iemand anders moeten sturen, dan maakt het niet uit als iemand ze vindt, want dan passen ze toch niet op die deur.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_67437224
Papieren enveloppen zijn normaal ook niet bedoeld om metalen voorwerpen zoals sleutels, gereedschappen ed mee op te sturen. Als het een sleutelbos was met meerdere sleutels aan elkaar vast is de kans groot dat de envelop ingescheurd en de inhoud eruit verloren is.
pi_67437335
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:40 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat heeft echt NUL KOMMA NUL zin.
Dat geloof ik meteen, maar het is ook het enige wat TS kan doen om die sleutels weer terug te krijgen...

Verder zou ik even naar de bouwmarkt gaan om nieuwe veiligheids cilinders te kopen, verloren sleutels in combinatie met een adres erbij geven mij geen veilig gevoel
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:52:51 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_67437383
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:51 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat geloof ik meteen, maar het is ook het enige wat TS kan doen om die sleutels weer terug te krijgen...
Nee, dat het punt juist. Er is namelijk NIETS wat de TS kan doen om de sleutels terug te krijgen. Ook de TNT bellen niet.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_67437666
Nee, je hebt geen recht op schadevergoeding conform de AV van TNT.
pi_67437698
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:52 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee, dat het punt juist. Er is namelijk NIETS wat de TS kan doen om de sleutels terug te krijgen. Ook de TNT bellen niet.
Misschien wel, mogelijk zijn de sleutels uit het proces gehaald en kan er geen retouradres gevonden worden. Dan wachten ze tot iemand het poststuk opvraagt. Na een jaar wordt het anders vernietigd.
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:06:17 #17
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_67437745
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:04 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Misschien wel, mogelijk zijn de sleutels uit het proces gehaald en kan er geen retouradres gevonden worden. Dan wachten ze tot iemand het poststuk opvraagt. Na een jaar wordt het anders vernietigd.
Zoals jij het nu zegt is de envelope met het adres nog gewoon aanwezig. Wat denk je dan dat er gebeurt? Juist, dan wordt het gewoon met de hand gesorteerd en alsnog afgeleverd.

Losse sleutels komen hooguit in een verzamelbak.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_67438062
Dus je hebt huissleutels opgestuurd in een envelop naar het betreffende huis.
!!!
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:16:46 #19
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_67438076
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:16 schreef Cracka-ass het volgende:
Dus je hebt huissleutels opgestuurd in een envelop naar het betreffende huis.
!!!
Spuit 11
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_67438131
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:16 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Spuit 11
Naar het huis he!!
!!
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:25:14 #21
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_67442276
heb je wel het goeie adres op het envelop geschreven? want de sleutels passen niet.....
of was die van de achterdeur ?


HOE STOM KAN JE ZIJN ???
zo goed..?
pi_67444979
Lekker slim om die sleutels in een envelop te versturen die niet vertsterkt was.

In de sorteermachine gaat het dan mis en worden de sleutels eruit gelanceerd. DUs je kan ze terughalen bij TNT, tussen de andere dingen die uit de enveloppgen zijn geschoten tijdens het sorteren.

Zou dr een nieuw slot aanbieden, ter veiligheid. Die sleutels zullen echt niet meer terugbezorgd worden.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_67446087
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:42 schreef nachtdier2 het volgende:
Lekker slim om die sleutels in een envelop te versturen die niet vertsterkt was.

In de sorteermachine gaat het dan mis en worden de sleutels eruit gelanceerd. DUs je kan ze terughalen bij TNT, tussen de andere dingen die uit de enveloppgen zijn geschoten tijdens het sorteren.

Zou dr een nieuw slot aanbieden, ter veiligheid. Die sleutels zullen echt niet meer terugbezorgd worden.
Dat dus, die enveloppen schieten met een noodgang door die sorteerapparaten, als die sleutels los in de envelop zaten zijn ze er waarschijnlijk dwars doorheen geschoten.
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:08:56 #24
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67455729
Tja, niet zo slim van TS. Ik hoop voor TS dat de sleutels de sorteermachine niet kapot hebben gemaakt toen ze door de enveloppe heen schoten. Met een beetje pech moet je ook nog opdraaien voor de kosten daarvan. Maar gelukkig staat er geen retouradres op de enveloppe.

Ik heb trouwens zelf ook wel eens sleutels laten opsturen toen ik ze was vergeten op een logeeradres meer dan 200km van mijn huis. Maar die zijn toen in een stevige enveloppe naar mijn ouders adres verstuurd.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:33:25 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67456300
JohnDDD, jij bent degene die de sleutels heeft opgestuurd en zou dit dus moeten oplossen.
Ga dus als de wiedeweerga naar haar toe en vertel haar van je fout, zodat ze haar sloten kan laten vervangen. Deze kosten betaal jij dan, en dan is er geen risico van inbraak meer. (dit zal TNT je ook vertellen, dat ze d'r sloten moet vervangen)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')