abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67426429
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:59 schreef pfaf het volgende:
Ik ben het wel deels met Wilders eens. Het is ook één grote schijnvertoning, ik zou het er ook geen uur uithouden.
Waarom is het een schijnvertoning?

Als Wilders een motie indiend en een meerderheid achter zich krijgt, zal het kabinet het moeten uitvoeren. Gewoon zoals altijd. Dat is in dit debat helamaal niet anders.
pi_67426471
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:01 schreef Noedie het volgende:
Ik geef ze groot gelijk! Waarom bij een debat aanwezig blijven als er toch niets is om over te debatteren...
De maatregelen staan immers vast en de CDA/PVDA/GU zijn totaal niet van plan om naar aanleiding van het debat ook maar iets te wijzigen aan het akkoord.
En samen hebben ze een meerderheid. Dus wat is dan het probleem?
quote:
Dit terwijl een dergelijk akkoord altijd eerst naar de kamer moet ter goedkeuring van de andere partijen.
eeeuuhh. Say wa?

Als er een meerderheid in de kamer is, is het goed. Of is de democratie zojuist afgeschaft door dhr. Wilders?
pi_67426474
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het heeft niks met EERLIJKHEID te maken. Van Geel liegt namelijk en dat weet elke goede oppositiepartij ook. De Tweede Kamer heeft nu kans om het voorgaande met de grond gelijk te maken, door inhoudelijk allerlei alternatieven voor te leggen. Als je die kans niet pakt, dan moet je achteraf ook niet gaan lopen kankeren dat de plannen zonder enige wijziging doorgaan. Als Van Geel zegt dat er nog HEUL VEUL ruimte is om aan de plannen te tornen, dan is het akkoord natuurlijk niet serieus te nemen en dan gaan mensen zich afvragen wat de partijen in vredesnaam dan besproken hebben.
Het CDA staat niet open voor de argumenten van de oppositie. DAT is wat van Geel zelf heeft gezegd.
Waarom dan een debat is een uiterst, maar dan ook uiterst legitieme vraag.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_67426505
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:49 schreef Zith het volgende:

Dus als je niet in de coalitie zit kan je sowieso altijd wegblijven? Wat een pussy mentaliteit.
In dit geval kunnen ze rustig wegblijven. Aan oeverloos ouwenelen heb je niets waar je bij voorbaat al weet dat de uitkomst 0,0 is, kun je beter met je gezin een dagje naar de Efteling, dan heb je tenminste wat.
pi_67426507
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:53 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het CDA staat niet open voor de argumenten van de oppositie. DAT is wat van Geel zelf heeft gezegd.
Waarom dan een debat is een uiterst, maar dan ook uiterst legitieme vraag.
Gelukkig zijn er ook nog HEEL veel andere partijen. Het CDA is geen alleenheerser.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:55:34 #56
136 V.
Like tears in rain...
pi_67426541
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:54 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

In dit geval kunnen ze rustig wegblijven. Aan oeverloos ouwenelen heb je niets waar je bij voorbaat al weet dat de uitkomst 0,0 is, kun je beter met je gezin een dagje naar de Efteling, dan heb je tenminste wat.
De Efteling is leuk

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_67426549
quote:

[..]

Mooi. Dat ze Wilders dan maar permanent in de Efteling opstellen ergens.

Dat je een euro in z'n mond kunt duwen en dat er dan zo'n plastic munt uit z'n hol komt.
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:56:48 #58
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_67426584
quote:

[..]

Precies in de achterkamertjes is toch alles al besloten.

Balkenende is een zak hooi. Ik zou hem persoonlijk nog niet eens de leiding geven over de knutselklas van mijn dochter.
pi_67426589
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er ook nog HEEL veel andere partijen. Het CDA is geen alleenheerser.
Je hebt nog twee partijen die coalitiegnoot zijn. Wat denk je dat er gebeurt als bijvoorbeeld de PvdA instemt met een motie van de oppositie om de aanrechtsubsidie te beperken (we weten dat zowel D'66, VVD, GroenLinks en de SP daar voor zijn)?
De drie partijen hebben zich geconformeerd aan dit stuk en wanneer een van de actoren uit de toom valt is het een kabinetscrisis.
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:57:18 #60
136 V.
Like tears in rain...
pi_67426609
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

...maar met de kadaverdiscipline en het afschaffen van het zelf stemmen binnen de coalitiefracties is dat natuurlijk een onzinopmerking.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_67426713
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je hebt nog twee partijen die coalitiegnoot zijn. Wat denk je dat er gebeurt als bijvoorbeeld de PvdA instemt met een motie van de oppositie om de aanrechtsubsidie te beperken?
De drie partijen hebben zich geconformeerd aan dit stuk en wanneer een van de actoren uit de toom valt is het een kabinetscrisis.
Ja, en dus? Dat zegt helemaal geen reet over de legitimiteit van het debat. Een coalitie zal zich altijd sterk gaan maken en bij voorbaat elkaars standpunten overnemen. Het is niet iets nieuws en ook niet iets vreemds, het is juist aan de oppositie de taak om gaten te boren en een coalitie te doen breken. Wegrennen vanwege een sterke coalitie is dus niet de oplossing.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:04:32 #62
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_67426907
Dit is de achterkamertjes politiek waar Fortuyn het indertijd over had. De FNV heeft inspraak in wat er besloten is (een organisatie die mij niet vertegenwoordigd) terwijl de opositie niks in te brengen heeft. Imo is dit debat dan ook een enorme schijnvertoning en ik geef Dhr. Wilders ook groot gelijk.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:05:17 #63
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_67426944
in plaats van goede ideeën aandragen, weglopen van het debat. Weer typisch Wilders.
je oogst wat je zaait
pi_67426953
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, en dus? Dat zegt helemaal geen reet over de legitimiteit van het debat. Een coalitie zal zich altijd sterk gaan maken en bij voorbaat elkaars standpunten overnemen. Het is niet iets nieuws en ook niet iets vreemds, het is juist aan de oppositie de taak om gaten te boren en een coalitie te doen breken. Wegrennen vanwege een sterke coalitie is dus niet de oplossing.
Ik heb het niet over de legitimiteit van het debat, maar over de legitimiteit van de vraag heeft het debat überhaupt zin als de coalitiepartijen samen met het kabinet dit plan uitwerkt, samen ermee akkoord gaan en geen ruimte zien voor de Kamer het plan te kunnen aanpassen.

Toegegeven is tegenwoordig de partijdiscipline ene behoorlijk gegeven, maar ik denk dat het een verkeerde voorstelling van zaken is dat wanneer een regeerakkoord is gesloten de oppositiepartijen niets anders kunnen doen dan vier jaar zitten toekijken.
Dat is wat er nu wel gebeurt met het pakket maatregelen crisisaanpak.
pi_67426983
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de legitimiteit van het debat, maar over de legitimiteit van de vraag heeft het debat überhaupt zin als de coalitiepartijen samen met het kabinet dit plan uitwerkt, samen ermee akkoord gaan en geen ruimte zien voor de Kamer het plan te kunnen aanpassen.
Ja zeker, als je alternatieven biedt zullen ze er namelijk niet omheen kunnen, maar dat is dan mijn mening.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67427003
Ik begrijp sowieso niet dat politici dagen kunnen vergaderen over punten en komma's. Het lijkt me geestdodend en het doet soms denken aan louter tijdverdrijf.

De plannen zijn toch al gemaakt door de coalitie(partijen) en de oppositie heeft een grote mond maar puntje bij paaltje huppelen ze vrolijk achter de regering aan . Wat dat betreft is een statement zoals Wilders dat doet weer eens wat nieuws. Als de oppositie zo boos is moeten ze dat misschien eens laten blijken door middel van actie in plaats van dat slappe geouwehoer.
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:10:50 #67
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_67427132
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Stoppen met de JFS is inderdaad een erg controversiele opmerking van Wilders zeg. Wat populistisch.
Tuurlijk want die Yanks accepteren nooit dat die fijne kernbommen van hun onder een niet-Amerikaans vliegtuig dood en verderf zullen zaaien.
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_67427157
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja zeker, als je alternatieven biedt zullen ze er namelijk niet omheen kunnen, maar dat is dan mijn mening.
Er zal geen Kamermeerderheid zijn voor de moties die de oppositie naar aanleiding van dit debat zal gaan indienen. Dat ligt evident vast.
pi_67427184
Jammer... geef dan op zijn minst je mening in het debat (en niet achteraf laf op je website)
Zal wat worden, als iedereen wegloopt als hij/zij het er niet mee eens is
pi_67427186
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er zal geen Kamermeerderheid zijn voor de moties die de oppositie naar aanleiding van dit debat zal gaan indienen. Dat ligt evident vast.
Dat ligt wel vaker "vast". Dat is het uitgangspunt van een coalitieakkoord. Derhalve maar alle debatten afschaffen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67427201
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:07 schreef MrX1982 het volgende:
Ik begrijp sowieso niet dat politici dagen kunnen vergaderen over punten en komma's. Het lijkt me geestdodend en het doet soms denken aan louter tijdverdrijf.
Snap ik ook niet, de kredietcrisis is bijna voorbij zolang hadden ze nodig en dan aan komen kakken met dergelijke stupide zaken wat in een vloek en een zucht ook bepaald kon worden.
quote:
De plannen zijn toch al gemaakt door de coalitie(partijen) en de oppositie heeft een grote mond maar puntje bij paaltje huppelen ze vrolijk achter de regering aan . Wat dat betreft is een statement zoals Wilders dat doet weer eens wat nieuws. Als de oppositie zo boos is moeten ze dat misschien eens laten blijken door middel van actie in plaats van dat slappe geouwehoer.
Dat zei ik ook al.
  † In Memoriam † donderdag 26 maart 2009 @ 13:13:56 #72
230491 Zith
pls tip
pi_67427243
Die (s)linkse journalist van NOS geeft nu wel een goede interview over het gevoel van 'als oppositie heb je geen inbreng'.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_67427304
De speech die Wilders had willen vertellen: http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1850&Itemid=1
quote:
En doe ook eens dit. Draai nou gewoon dit telefoonnummer. (Schrijft u maar even mee.) Heeft u een pen? 00-58 (212) 806 31.11. Nog een keer: 00-58 (212) 806 31.11. Heeft u dat? Dat is het telefoonnummer van het paleis van president Chavez in Venezuela. Hij wil de Antillen graag hebben en wij willen er graag van af. Ik zou zeggen: maak een goeie deal met hem. Strik er om heen en weg er mee.
if you ain't cheating you ain't trying
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:15:43 #74
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67427306
Erg goed van Wilders.

Uiteraard spreekt dit al die linksen niet aan, maar dat interesseert Wilders toch geen ruk. Wilders wil scoren bij z'n achterban en volgens mij zit hij daar op deze manier wel goed mee.

Nu krijgen we natuurlijk weer zoiets te horen als "dat zegt genoeg over die achterban ", maar ik geloof niet dat dat de nog immer groeiende achterban van de PVV ook maar iets interesseert. Je zult toch met echte argumenten moeten komen om die groei te stuiten, maar juist die argumenten kom je in anti-Wilders verhaaltjes nauwelijks meer tegen. Het blijft een beetje steken in verzuurd links gehuil.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67427408
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
Snap ik ook niet, de kredietcrisis is bijna voorbij zolang hadden ze nodig en dan aan komen kakken met dergelijke stupide zaken wat in een vloek en een zucht ook bepaald kon worden.

Dat zei ik ook al.
Nog niet zo lang geleden leek het allemaal wel mee te gaan vallen met de crisis en nu zitten we in een diepe crisis. Het is puur politiek opportunisme en de oppositie is wat dat betreft ook geen knip voor de neus waard als ze zich deze schijnvertoning door het kabinet in de maag laten splitsen.

Aan de andere kant ze hebben in hun ogen weer een zinvolle dagbesteding .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')