Waarom is het een schijnvertoning?quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:59 schreef pfaf het volgende:
Ik ben het wel deels met Wilders eens. Het is ook één grote schijnvertoning, ik zou het er ook geen uur uithouden.
En samen hebben ze een meerderheid. Dus wat is dan het probleem?quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:01 schreef Noedie het volgende:
Ik geef ze groot gelijk! Waarom bij een debat aanwezig blijven als er toch niets is om over te debatteren...
De maatregelen staan immers vast en de CDA/PVDA/GU zijn totaal niet van plan om naar aanleiding van het debat ook maar iets te wijzigen aan het akkoord.
eeeuuhh. Say wa?quote:Dit terwijl een dergelijk akkoord altijd eerst naar de kamer moet ter goedkeuring van de andere partijen.
Het CDA staat niet open voor de argumenten van de oppositie. DAT is wat van Geel zelf heeft gezegd.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het heeft niks met EERLIJKHEID te maken. Van Geel liegt namelijk en dat weet elke goede oppositiepartij ook. De Tweede Kamer heeft nu kans om het voorgaande met de grond gelijk te maken, door inhoudelijk allerlei alternatieven voor te leggen. Als je die kans niet pakt, dan moet je achteraf ook niet gaan lopen kankeren dat de plannen zonder enige wijziging doorgaan. Als Van Geel zegt dat er nog HEUL VEUL ruimte is om aan de plannen te tornen, dan is het akkoord natuurlijk niet serieus te nemen en dan gaan mensen zich afvragen wat de partijen in vredesnaam dan besproken hebben.
In dit geval kunnen ze rustig wegblijven. Aan oeverloos ouwenelen heb je niets waar je bij voorbaat al weet dat de uitkomst 0,0 is, kun je beter met je gezin een dagje naar de Efteling, dan heb je tenminste wat.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:49 schreef Zith het volgende:
Dus als je niet in de coalitie zit kan je sowieso altijd wegblijven? Wat een pussy mentaliteit.
Gelukkig zijn er ook nog HEEL veel andere partijen. Het CDA is geen alleenheerser.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het CDA staat niet open voor de argumenten van de oppositie. DAT is wat van Geel zelf heeft gezegd.
Waarom dan een debat is een uiterst, maar dan ook uiterst legitieme vraag.
De Efteling is leukquote:Op donderdag 26 maart 2009 12:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
In dit geval kunnen ze rustig wegblijven. Aan oeverloos ouwenelen heb je niets waar je bij voorbaat al weet dat de uitkomst 0,0 is, kun je beter met je gezin een dagje naar de Efteling, dan heb je tenminste wat.
Mooi. Dat ze Wilders dan maar permanent in de Efteling opstellen ergens.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
In dit geval kunnen ze rustig wegblijven. Aan oeverloos ouwenelen heb je niets waar je bij voorbaat al weet dat de uitkomst 0,0 is, kun je beter met je gezin een dagje naar de Efteling, dan heb je tenminste wat.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je hebt nog twee partijen die coalitiegnoot zijn. Wat denk je dat er gebeurt als bijvoorbeeld de PvdA instemt met een motie van de oppositie om de aanrechtsubsidie te beperken (we weten dat zowel D'66, VVD, GroenLinks en de SP daar voor zijn)?quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook nog HEEL veel andere partijen. Het CDA is geen alleenheerser.
...maar met de kadaverdiscipline en het afschaffen van het zelf stemmen binnen de coalitiefracties is dat natuurlijk een onzinopmerking.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook nog HEEL veel andere partijen. Het CDA is geen alleenheerser.
Ja, en dus? Dat zegt helemaal geen reet over de legitimiteit van het debat. Een coalitie zal zich altijd sterk gaan maken en bij voorbaat elkaars standpunten overnemen. Het is niet iets nieuws en ook niet iets vreemds, het is juist aan de oppositie de taak om gaten te boren en een coalitie te doen breken. Wegrennen vanwege een sterke coalitie is dus niet de oplossing.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je hebt nog twee partijen die coalitiegnoot zijn. Wat denk je dat er gebeurt als bijvoorbeeld de PvdA instemt met een motie van de oppositie om de aanrechtsubsidie te beperken?
De drie partijen hebben zich geconformeerd aan dit stuk en wanneer een van de actoren uit de toom valt is het een kabinetscrisis.
Ik heb het niet over de legitimiteit van het debat, maar over de legitimiteit van de vraag heeft het debat überhaupt zin als de coalitiepartijen samen met het kabinet dit plan uitwerkt, samen ermee akkoord gaan en geen ruimte zien voor de Kamer het plan te kunnen aanpassen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, en dus? Dat zegt helemaal geen reet over de legitimiteit van het debat. Een coalitie zal zich altijd sterk gaan maken en bij voorbaat elkaars standpunten overnemen. Het is niet iets nieuws en ook niet iets vreemds, het is juist aan de oppositie de taak om gaten te boren en een coalitie te doen breken. Wegrennen vanwege een sterke coalitie is dus niet de oplossing.
Ja zeker, als je alternatieven biedt zullen ze er namelijk niet omheen kunnen, maar dat is dan mijn mening.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de legitimiteit van het debat, maar over de legitimiteit van de vraag heeft het debat überhaupt zin als de coalitiepartijen samen met het kabinet dit plan uitwerkt, samen ermee akkoord gaan en geen ruimte zien voor de Kamer het plan te kunnen aanpassen.
Tuurlijk want die Yanks accepteren nooit dat die fijne kernbommen van hun onder een niet-Amerikaans vliegtuig dood en verderf zullen zaaien.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Stoppen met de JFS is inderdaad een erg controversiele opmerking van Wilders zeg. Wat populistisch.
Er zal geen Kamermeerderheid zijn voor de moties die de oppositie naar aanleiding van dit debat zal gaan indienen. Dat ligt evident vast.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja zeker, als je alternatieven biedt zullen ze er namelijk niet omheen kunnen, maar dat is dan mijn mening.
Dat ligt wel vaker "vast". Dat is het uitgangspunt van een coalitieakkoord. Derhalve maar alle debatten afschaffen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er zal geen Kamermeerderheid zijn voor de moties die de oppositie naar aanleiding van dit debat zal gaan indienen. Dat ligt evident vast.
Snap ik ook niet, de kredietcrisis is bijna voorbij zolang hadden ze nodig en dan aan komen kakken met dergelijke stupide zaken wat in een vloek en een zucht ook bepaald kon worden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:07 schreef MrX1982 het volgende:
Ik begrijp sowieso niet dat politici dagen kunnen vergaderen over punten en komma's. Het lijkt me geestdodend en het doet soms denken aan louter tijdverdrijf.
Dat zei ik ook al.quote:De plannen zijn toch al gemaakt door de coalitie(partijen) en de oppositie heeft een grote mond maar puntje bij paaltje huppelen ze vrolijk achter de regering aan. Wat dat betreft is een statement zoals Wilders dat doet weer eens wat nieuws. Als de oppositie zo boos is moeten ze dat misschien eens laten blijken door middel van actie in plaats van dat slappe geouwehoer.
quote:En doe ook eens dit. Draai nou gewoon dit telefoonnummer. (Schrijft u maar even mee.) Heeft u een pen? 00-58 (212) 806 31.11. Nog een keer: 00-58 (212) 806 31.11. Heeft u dat? Dat is het telefoonnummer van het paleis van president Chavez in Venezuela. Hij wil de Antillen graag hebben en wij willen er graag van af. Ik zou zeggen: maak een goeie deal met hem. Strik er om heen en weg er mee.
Nog niet zo lang geleden leek het allemaal wel mee te gaan vallen met de crisis en nu zitten we in een diepe crisis. Het is puur politiek opportunisme en de oppositie is wat dat betreft ook geen knip voor de neus waard als ze zich deze schijnvertoning door het kabinet in de maag laten splitsen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
Snap ik ook niet, de kredietcrisis is bijna voorbij zolang hadden ze nodig en dan aan komen kakken met dergelijke stupide zaken wat in een vloek en een zucht ook bepaald kon worden.
Dat zei ik ook al.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |