abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:32:30 #226
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67432459
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan zou ik zeggen: zoek eens op hoeveel tegoeden er bij ABN-AMRO staan - wat je dus allemaal had moeten compenseren - en hoe veel geld de bailout en het opkopen door de Nederlandse overheid heeft gekost.

Heel veel kun je tegen elkaar wegstrepen. Hypotheken en leningen tegen spaargeld. Uiteindelijk blijft er minder over dan jij denkt.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:34:57 #227
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67432527
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ach, Halsema en Pechtold zeggen nu al dat er meer ruimte wordt geboden dan van te voren leek.
Maar die zijn vast weer aanhangers van de (s)linkse kerk. .
Inderdaad. Er is geen ruimte, dus deze twee liegen dat ze barsten.
quote:
Wilders zag gewoon geen kans om zijn eigen rechtse stokpaardjes er door te duwen, en dus gaat-ie in zijn pluche achterkamertjes duurbetaald zitten mokken op kosten van de hardwerkende Nederlander.
Welnee. Het is wel duidelijk dat jij helemaal niks van het fenomeen Geert WIlders begrijpt. Die man zit zich nu rot te lachen met een glas wijn in de hand.
pi_67432563
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Heel veel kun je tegen elkaar wegstrepen. Hypotheken en leningen tegen spaargeld. Uiteindelijk blijft er minder over dan jij denkt.
Je verandert nieteens van mening Ik verlaat het topic hoor!
pi_67432581
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:34 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Welnee. Het is wel duidelijk dat jij helemaal niks van het fenomeen Geert WIlders begrijpt. Die man zit zich nu rot te lachen met een glas wijn in de hand.
Meer een kleuter die lachend wegrent van het deurtjebellen.
pi_67432623
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:27 schreef RM-rf het volgende:

wat echter complete onzin is, is om te doen alsof het niet zou mogen of dat er een 'plicht' zou zijn voor een bepaalde fractie om vooral met andere partijen wel of niet samen te werken... dàt is nu net een rije keuze en in die zin is het weglopen uit het debat vanweg een opmerking van één fractieleider gewoonweg onzin...
Daar gaat het niet om! Het gaat om de samenwerking van de fractieleiders van de coalitiepartijen met het kabinet tijdens het opstellen van het akkoord.
quote:
wat over de houding van partijen in geval van de besluitgeving omtrend Irak hiermee te doen heeft is helemaal ver gezocht .. dat heeft hier al helemaal niks mee te maken, behalve dan dat je altijd wel kunt angeven dat beslutien van en bepaalde fractie wel vaker niet helemaal de publieke consensus of zelfs met eerdere eigen politieke stellingnames over stemmen.
Je schijnt mijn punt niet te begrijpen, dus je liet mij weinig keus om met iets tastbaarders te komen.
quote:
Als wilders van plan is iedere keer weg te lopen als een andere fractie kennelijk niet zijn voorstellen deelt of hij bv het niet eens is met hun stellingname... kan hij beter direkt met een bootje heen-en-weer op de Hofvijver gaan roeien.
Ik had het best kunnen begrijpen als hij heel duidelijk zn afkering liet blijken van de stellingname van van geel... maar dit theater is gewoon hardstikke overdone en staat niet meer in verhouding tot het gegeven dat Wilders nu eenmaal niet kan bepalen of de CDA-fractie wel of niet met hem wil onderhandelen...
Uiteindelijk is dat ook een zaak voor de toekomst... blijft wilders flink winnen komt ook de tijd dat er ook een mogelijkheid is dat hij een coalitie moet aangaan... met de PvdA zal dat lastig gaan (alhoewel ik het slim van de PvdA leiding zou vinden als ze die optie open laten en eerder inzetten op een 'onderhandelingsruimte met de PVV én het zoeken naar gezamelijk gedeelde standpunten... daarvan kan de PvdA mogelijk net zo goed profiteren).. maar voor wilders zal dan ook het CDA in vraag moeten komen.. dát is het moment dat wilders ook eisen kan gaan stellen, nu is dat juist hooguit 'theater voor spek-en-bonen'.
Het gaat niet zozeer over Wilders, maar de uitholling van het dualisme. Ik heb al eerder geconstateerd dat het voor menigeen ogenschijnlijk moeilijk blijkt om voorbij zijn actie te kijken en dus ook de verantwoordelijkheid in deze van de coalitiepartijen en kabinet te willen bezien.
Het gaat me niet lukken, denk ik.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:38:59 #231
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67432677
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Meer een kleuter die lachend wegrent van het deurtjebellen.
Dat is jouw mening. Zolang hij er meer zetels door krijgt heeft hij het goed gedaan. We wachten de peiling wel weer af.
pi_67432740
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zolang hij er meer zetels door krijgt heeft hij het goed gedaan.
Met die logica heeft Adolf Hitler het ook goed gedaan.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:42:10 #233
136 V.
Like tears in rain...
pi_67432790
quote:

[..]
Zolang hij er meer zetels door krijgt heeft hij het goed gedaan.
Tsja... bij een Idols-verkiezing misschien. Voor zaken als de landspolitiek is het een duidelijke verarming als je kunt scoren met inhoudsloos primadonna-gedrag.

Maar ja, blijkbaar is een groot deel van de Nederlanders met stemrecht niet al te nozel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_67432808
quote:

[..]

Dat is jouw mening. Zolang hij er meer zetels door krijgt heeft hij het goed gedaan. We wachten de peiling wel weer af.
Uh.. je moet toch zeggen/doen wat je vindt en daar kun je dan kiezers mee krijgen? Niet doen/zeggen wat de meeste mensen vinden OM kiezers te krijgen..
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:42:58 #235
136 V.
Like tears in rain...
pi_67432819
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:40 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Doe dat nou niet

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:44:16 #236
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67432880
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:40 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Waar nou weer zo'n domme, nergens op gebaseerde Godwin? Daar ga je echt geen mensen mee weerhouden om op Wilders te stemmen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:44:44 #237
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67432901
Ik geef de PVV gelijk, waarom een debat houden als er toch niks verandert wordt?
gewoon een schijndemocratie.
p.s. Fleur vind ik wel een lekker ding
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:46:07 #238
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67432950
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Tsja... bij een Idols-verkiezing misschien. Voor zaken als de landspolitiek is het een duidelijke verarming als je kunt scoren met inhoudsloos primadonna-gedrag.

Maar ja, blijkbaar is een groot deel van de Nederlanders met stemrecht niet al te nozel.

V.
Door mensen voor "niet al te nozel" (en hun politicus voor een "inhoudsloze primadonna") uit te maken zul je hen er ook niet van weerhouden om op de PVV te stemmen. Integendeel waarschijnlijk. Of was dat je opzet niet?
pi_67433028
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Doe dat nou niet

V.
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waar nou weer zo'n domme, nergens op gebaseerde Godwin? Daar ga je echt geen mensen mee weerhouden om op Wilders te stemmen.
Ik bedoel het niet als Godwin, meer als argumentum ad populum.

Ik had ook kunnen zeggen: Dan heeft Wouter Bos het in 2003 ook goed gedaan in jouw ogen.

Als iemand veel stemmen weet te krijgen, maakt dat diegene niet automatisch goed.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:50:23 #240
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67433103
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
Als iemand veel stemmen weet te krijgen, maakt dat diegene niet automatisch goed.
Uiteraard. Maar dat is nu eenmaal hoe de politiek werkt. Hij die de meeste stemmen krijgt, wint.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:51:33 #241
136 V.
Like tears in rain...
pi_67433158
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Door mensen voor "niet al te nozel" uit te maken zul je hen er ook niet van weerhouden om op de PVV te stemmen. Integendeel waarschijnlijk. Of was dat je opzet niet?
Dat was mijn opzet inderdaad niet. Ik concludeer dat uit het feit dat mensen juichend op die pruik stemmen terwijl hij nog geen kip kan klaarkrijgen. Ik heb niet de illusie dat ik mensen op FOK! die met een kloppende tampeloeris lopen te verkondigen dat ze 's mans elke ademtocht opsnuiven als wierook en hem juichend de macht zouden geven, op andere gedachten kan brengen.

Ik verkondig slechts mijn mening over de inzichtelijke vermogens van dat soort types. Een mening die ik schijn te mogen hebben en schijn te mogen verkondigen, aangezien deze 'aanvoerder' daar zelf zo graag misbruik van maakt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_67433163
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar dat is nu eenmaal hoe de politiek werkt. Hij die de meeste stemmen krijgt, wint.
Dus als Femke Halsema een absolute meerderheid krijgt, krijgen we hier allemaal lovende teksten over GroenLinks van jou?
pi_67433210
quote:

[..]

Ik zou zeggen: we wachten de verkiezingen wel af.

Wilders stond al eerder zo hoog in de peilingen als nu, maar kreeg toch maar 9 zetels. Wouter Bos stond lange tijd bovenaan in de peilingen, maar verloor toch de verkiezingen.

Kortom, mij lijkt niet dat je hoofddoel als politicus moet zijn om midden tussen de verkiezingen in zo hoog mogelijk in de peilingen te komen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:54:23 #244
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67433273
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:51 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dus als Femke Halsema een absolute meerderheid krijgt, krijgen we hier allemaal lovende teksten over GroenLinks van jou?
Nee. Maar dan zal ik wel eerlijk toegeven dat ze het spel slim en goed gespeeld heeft.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:54:47 #245
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67433292
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:51 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat was mijn opzet inderdaad niet. Ik concludeer dat uit het feit dat mensen juichend op die pruik stemmen terwijl hij nog geen kip kan klaarkrijgen. Ik heb niet de illusie dat ik mensen op FOK! die met een kloppende tampeloeris lopen te verkondigen dat ze 's mans elke ademtocht opsnuiven als wierook en hem juichend de macht zouden geven, op andere gedachten kan brengen.

Ik verkondig slechts mijn mening over de inzichtelijke vermogens van dat soort types. Een mening die ik schijn te mogen hebben en schijn te mogen verkondigen, aangezien deze 'aanvoerder' daar zelf zo graag misbruik van maakt.

V.
Oh.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:56:22 #246
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67433353
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: we wachten de verkiezingen wel af.
Dat is waar.

Maar je hebt het hier wel over een zelfversterkend effect. Voorheen zei men misschien dat men Wilders ging stemmen, om dat vervolgens toch maar niet te gaan doen. Naarmate meer mensen hun sympathie voor Wilders en/of zijn ideeën laten blijken, ook in de media, zullen mensen eerder geneigd zijn om toch op hem te stemmen.
pi_67433437
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:56 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat is waar.

Maar je hebt het hier wel over een zelfversterkend effect. Voorheen zei men misschien dat men Wilders ging stemmen, om dat vervolgens toch maar niet te gaan doen. Naarmate meer mensen hun sympathie voor Wilders en/of zijn ideeën laten blijken, ook in de media, zullen mensen eerder geneigd zijn om toch op hem te stemmen.
Lees je ook verder dan de eerste zin?
pi_67433441
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:56 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat is waar.

Hmmm, dat geldt voor alle partijen hoor
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_67433459
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om! Het gaat om de samenwerking van de fractieleiders van de coalitiepartijen met het kabinet tijdens het opstellen van het akkoord.
en wat is daar mis mee ?
dat is een eigenschap van onze parlementaire democratie ...

Daarover al te moeilijk doen is toch wel een beetje slap.... (alhoewel je natuurlijk altijd als opositie het hoog kunt spelen om ine en debat toch te proberen jouw voorstellen wel iif openlijk besproken te krijgen, dààrom zijn die debatten er ... niet omdat een regering pas _na_ een debat zou mogen besluiten wat voor beleid uit te voeren, dat zou leiden tot een onwerkbare parlementaire democratie waar het parlement kennelijk zelfs uitvoerende macht wil innemen)

Serieus, denk je dat Wilders als hij eenmaal minister president is opeens heel erg zn oren gaat laten hangen 'naar wat de oppositie graag zou willen dat hij doet`...?

Of dat hij dan opeens geen samenspraak met zn partij houd over welke beleidsvoorstellen wel of niet door zn partij gesteund kunnen worden, inclusief het gegeven dat ook dan al besloten wordt over welke zaken eventueel compromissen aan het te gaan met zn coalitiepartner dan; het CDA
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_67433522
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en wat is daar mis mee ?
dat is een eigenschap van onze parlementaire democratie ...

daarover moeilijk doen is toch wel een beetje slap....
serieus, denk je dat Wilders als hij eenmaal minister president is opeens heel erg zn oren gaat laten hangen 'naar wat de oppsoitie graag zou willen dat hij doet`...?
Dualisme is leuk en aardig, maar als ik opstap uit de Kamer is het wel de bedoeling dat de fractie me als een stel makke lammetjes volgen
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')