Audiofiel /= autist.quote:Op donderdag 26 maart 2009 08:25 schreef Loveless85 het volgende:
Je laat ook geen mogelijkheid onbenut ons lastig te vallen met je hobby![]()
Wat ben je sowieso voor een triangeljosti dat je zoiets niet eerst op meet, of als audiofiel even al die afmetingen zo uit je hoofd weet...
Mogelijk... Maar ik ben prijsbewust audiofiel en ik weet wat die dingen kosten. Dus liever van MP gehaald...quote:Op donderdag 26 maart 2009 08:27 schreef -_Tommy_- het volgende:
en naar een echte audiowinkel gaan voor een rek (wat gegarandeerd zal bestaan) is natuurlijk geen optie?
Dat zal wel vanwege een of andere duistere reden niet audiofiel genoeg zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2009 08:29 schreef AlphaOmega het volgende:
IKEA heeft altijd wel stereomeubels waar goed over nagedacht is. Misschien daar eens kijken?
Oh nee hoor, die zijn best. Alleen... 55 cm diep moet het minimaal zijn. En da's geen standaard IKEA maat.quote:Op donderdag 26 maart 2009 08:31 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat zal wel vanwege een of andere duistere reden niet audiofiel genoeg zijn.
Ja dat viel mij idd ook al op.quote:Op donderdag 26 maart 2009 08:33 schreef Cybey het volgende:
Vind het wel grappig dat wanneer SinadO een topic opent dat de eerste alinea altijd hetzelfde lijkt te zijn
Je bent er al geweest? Want IKEA gaat erg ver.quote:Op donderdag 26 maart 2009 08:32 schreef sinadO het volgende:
[..]
Oh nee hoor, die zijn best. Alleen... 55 cm diep moet het minimaal zijn. En da's geen standaard IKEA maat.
ah, er was dus wél een afkorting voor randapparatuurquote:
Nou ben ik dan wel benieuwd wat jij als prijsbewuste audiofiel voor versterker gekocht hebt?quote:Op donderdag 26 maart 2009 08:30 schreef sinadO het volgende:
[..]
Mogelijk... Maar ik ben prijsbewust audiofiel en ik weet wat die dingen kosten. Dus liever van MP gehaald...
Vermogen heeft geen zak te maken met kwaliteit. En om kwaliteit is het audiofielen nou juist te doen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 08:49 schreef kloas_wokkel het volgende:
hoeveel vermogen heeft die versterker dan wel niet ?
Een halve meter diepe kwaliteit ?quote:Op donderdag 26 maart 2009 08:56 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Vermogen heeft geen zak te maken met kwaliteit. En om kwaliteit is het audiofielen nou juist te doen.
Nu klinkt het bijna alsof het over die klassieke grote neger gaat...quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:01 schreef kloas_wokkel het volgende:
[..]
Een halve meter diepe kwaliteit ?
Ik moest er ook al aan denken ja.quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:11 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nu klinkt het bijna alsof het over die klassieke grote neger gaat...
quote:Op donderdag 26 maart 2009 08:51 schreef Salatrel het volgende:
heb je ook zilveren kabels die door elfen zijn gemaakt bij maanlicht?
Nee, 2 uitgaande kabels, 1 links, en 1 rechts omgedraaid, zodat de electronen er beter tussendoor kunnen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 08:51 schreef Salatrel het volgende:
heb je ook zilveren kabels die door elfen zijn gemaakt bij maanlicht?
Jij denkt dat alles wisselspanning is, ook door de gehele versterker heen, en naar de speakers toe? Zo goed is je grapje dus niet helemaal...quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, 2 uitgaande kabels, 1 links, en 1 rechts omgedraaid, zodat de electronen er beter tussendoor kunnen.
Dat had iemand, tot ik vroeg of hij wissel, of gelijkspanning had
Je speaker werkt toch op wisselspanning?quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:23 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Jij denkt dat alles wisselspanning is, ook door de gehele versterker heen, en naar de speakers toe? Zo goed is je grapje dus niet helemaal...
Om een mooie 50 Hz brom te maken? En in de auto wordt de gelijkstroom accu door de autoradio ook omgezet naar 50 Hz om daar ook een brom te maken? Ik denk het ook.... niet...quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je speaker werkt toch op wisselspanning?
Wisselspanning kan ook heel goed op een anderen frequentie dan 50 Hz. En ja in je auto kan je 12 volt gelijkspanning omgezet worden naar een wisselspanning, de wisselspanning in een omgekeerde trafo(omhoog transformeren) en die weer gelijkrichten zodat je een hogere gelijkspanning krijgt die voor een hoger vermogen kan zorgen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:47 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Om een mooie 50 Hz brom te maken? En in de auto wordt de gelijkstroom accu door de autoradio ook omgezet naar 50 Hz om daar ook een brom te maken? Ik denk het ook.... niet...
Heel simpel: koop een Finite Elements Pagode Reference (quote:Op donderdag 26 maart 2009 08:22 schreef sinadO het volgende:
TS is audiofiel!Dat betekent dat er eens in de zoveel tijd iets nieuws gekocht moet, oftewel er moet regelmatig ge-upgrade worden. Nu zag ik een erg mooie eindversterker op MP en die wilde ik maar al te graag. Beetje onderhandelen, score!
Thuisgekomen wil ik de versterker in het rek pleuren om eens lekker te gaan luisteren... Rek te klein! Versterker te diep! En wat nu dan?
Ik weer MP op, zoeken naar een geschikt rek... Denk je dat dat bestaat? Ik zal het dus zelf moeten gaan maken... En ik heb nul inspiratie en twee linkerhanden.
Klacht: te groot!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All that we see or seems, is but a dream within a dream
quote:Op donderdag 26 maart 2009 08:45 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
ah, er was dus wél een afkorting voor randapparatuur
Het ging om de aanvoer richting speakers, maar goed... wederom een gevalletje beter lezen...quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:38 schreef kloas_wokkel het volgende:
[..]
Wisselspanning kan ook heel goed op een anderen frequentie dan 50 Hz. En ja in je auto kan je 12 volt gelijkspanning omgezet worden naar een wisselspanning, de wisselspanning in een omgekeerde trafo(omhoog transformeren) en die weer gelijkrichten zodat je een hogere gelijkspanning krijgt die voor een hoger vermogen kan zorgen.
wat was je antwoord nou op mijn vraag?quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:38 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Het ging om de aanvoer richting speakers, maar goed... wederom een gevalletje beter lezen...
quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:40 schreef Jan-Beton het volgende:
[..]
Heel simpel: koop een Finite Elements Pagode Reference (). Kost wat, heb je ook wat.
En om geheel in klaagbaak stijl af te ronden: lees de spoiler:Oke, ik ben geen audiofiel, maar wat kan dit ding dat ie 4500e kost? Ik zie alleen een kastjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Half bezopen is weggegooid geld.
het is een geheime transmitter die je in contact stelt met de planeet Nibiru, die overigens in oorlog verkeert met de planeet Xen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:44 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Oke, ik ben geen audiofiel, maar wat kan dit ding dat ie 4500e kost? Ik zie alleen een kastje
[ afbeelding ]
Naar de speakers gaat toch ook een wisselspanning maar dan met een wisselende frequentie ?quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:38 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Het ging om de aanvoer richting speakers, maar goed... wederom een gevalletje beter lezen...
quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:52 schreef eQuaL het volgende:
[..]
het is een geheime transmitter die je in contact stelt met de planeet Nibiru, die overigens in oorlog verkeert met de planeet Xen.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:52 schreef eQuaL het volgende:
[..]
het is een geheime transmitter die je in contact stelt met de planeet Nibiru, die overigens in oorlog verkeert met de planeet Xen.
het kan neuqen op de maat van de muziek!quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:11 schreef PierreTT het volgende:
[..]
![]()
Nee serieus, wat doet dit ding wat geen enkel anders kastje kan?
originele garpquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:18 schreef Ascendancy het volgende:
Heb je wel uitgelijnde zilveren kabels met een goud corrosievrij randje en een elektromagnetisch beschermend omhulsel
Die zijn er dus echtquote:
Heel simpel: je kan de trays verstellen (per 3 cm). Verder steunen ze op slechts 8 spikes in de gaatjes in de zijkant van de steunen (reken maar uit wat een druk uitge-oefend wordt als je de tray maximaal belast).quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:01 schreef PierreTT het volgende:
Er is dus nog steeds niemand die mij kan vertellen wat dit geniale, exclusieve, peperdure houten kastje kan?
Ik denk dat de makers dat zelfs niet kunnen. Die lachen zich ziek als ze weer eens vier planken en wat metaalprofielen verkopen á 4500 euro.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:01 schreef PierreTT het volgende:
Er is dus nog steeds niemand die mij kan vertellen wat dit geniale, exclusieve, peperdure houten kastje kan?
En dat is 4500e waard?quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:17 schreef Jan-Beton het volgende:
[..]
Heel simpel: je kan de trays verstellen (per 3 cm). Verder steunen ze op slechts 8 spikes in de gaatjes in de zijkant van de steunen (reken maar uit wat een druk uitge-oefend wordt als je de tray maximaal belast).
Verder hebben iedere tray 4 resonatoren die trillen in antifase, zodat de cdspeler/platenspeler minder tot geen last hebben van de resonantietrillingen door de speakers.
Een heel groot voordeel (vind ik) is dat je aan de achterkant gewoon alle ruimte hebt om de kabelbende te laten verlopen. Geen irritante achterwand die net op de verkeerde plek zit etc.
En at last, but not least: het is een eyecatcher
Even in klaagbaakstijl: het is GEEN kastjeHet is een rek
Uiteraard niet.quote:
Wat moet ik dáár nou weer mee?quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:20 schreef BaraCuda het volgende:
19" racken heb je is tig verschillende maten, kost je alleen wel geld![]()
http://www.middleatlantic.com/
Hoe had je je voorgesteld dat ik daar een versterker van nog geen dertig cm breed maar wel 55 cm diep in ga krijgen? Lutser?quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:23 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Als je dat niet weet ben je geen audiofiel. Prutser
Door een ERK-XX25 te kopen. Die is dus 25" diep dus diep genoeg voor die prut versterker van je.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:25 schreef sinadO het volgende:
[..]
Hoe had je je voorgesteld dat ik daar een versterker van nog geen dertig cm breed maar wel 55 cm diep in ga krijgen? Lutser?
En dan heb ik dus een lillik metalen rack met een metalen bak in de woonkamer staan. Nee, geweldige oplossing draag jij aan. Als je nog eens wat weet, schroom niet om het voor je te houden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:30 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Door een ERK-XX25 te kopen. Die is dus 25" diep dus diep genoeg voor die prut versterker van je.
Die leg je vervolgens op een inlegplateau:
[ afbeelding ]
Welke je ook in tig verschillende maten hebt
Als je je even zou inlezen op die site heb je ook zelfbouw houten kasten.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:33 schreef sinadO het volgende:
[..]
En dan heb ik dus een lillik metalen rack met een metalen bak in de woonkamer staan. Nee, geweldige oplossing draag jij aan. Als je nog eens wat weet, schroom niet om het voor je te houden.
Pas maar op dat ik er geen over jou open.quote:
That's what she said.quote:Klacht: te groot!!
Moet je niet tegen een audiofiel zeggen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:44 schreef SuspendedAnimation het volgende:
Meten = weten.
Helaas kan je het wel meten, echter willen audio-n00bs het niet wetenquote:Op donderdag 26 maart 2009 19:13 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Moet je niet tegen een audiofiel zeggen.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:13 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Moet je niet tegen een audiofiel zeggen.
Je kan de signature overwegen. Die kost (iets) minder dan de helft van de Reference. Het heeft wel iets kleinere oppervlakte per tray en de maximale belasting is ook minder en heeft geen resonatoren.quote:
Zou je er misschien één over mij willen openen of als het kan misschien zelfs twee?quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:14 schreef sinadO het volgende:
[..]
Pas maar op dat ik er geen over jou open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |