abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67418549
quote:
AMSTERDAM - De meeste mensen in Nederland voelen wel wat voor een rookverbod in de auto. Bijna 60 procent vindt dat roken in de auto verboden moet worden omdat het gevaarlijk en onverantwoord is.

Dat blijkt uit een onderzoek, in opdracht van de AutoRAI, onder ruim achthonderd mensen door onderzoeksbureau MSI-ACI Europe bv.

De grootste autobeurs van Nederland wordt dit jaar gehouden van 1 tot en met 11 april. Ook een deel van de rokers is het eens met die stelling, te weten 24 procent. Van de niet-rokers schaart 71 procent zich achter de stelling.

Alcoholslot

Over het alcoholslot heeft 64 procent goede hoop dat het voorkomt dat mensen nog langer met alcohol op achter het stuur gaan zitten. De steekproef toonde ook aan dat tanken bij een onbemand tankstation erg populair is.

Van alle ondervraagden geeft 35 procent de voorkeur aan een onbemand tankstation en 32 procent aan een fullservicestation in de buurt. Slechts 4 procent wil tanken langs de snelweg.

Hoge verwachtingen

Het publiek heeft hoge verwachtingen van de toekomstige brandstof. Uit het onderzoek blijkt dat mensen vooral geloven in elektriciteit, maar ook waterstof en biobrandstof. Benzine neemt een vierde plaats in. Maar 3 procent van de bevolking gelooft in kernenergie als toekomstige brandstof voor auto's.

De weg als vervoersader is volgens 66 procent van de mensen ook in de toekomst het belangrijkst. Desalniettemin denkt 34 procent dat dat de lucht zal zijn, 32 procent het spoor en 29 procent meent dat we onszelf in de toekomst vooral onder de grond zullen verplaatsen.
© ANP

http://www.nu.nl/algemeen(...)kverbod-in-auto.html

Het moet toch niet veel gekker worden in dit achterlijke land.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:08:01 #2
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_67418555
Pfff...
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:10:48 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_67418567
Auto's verbieden, probleem opgelost.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:19:54 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67418605
Apart altijd dat de meerderheid op voorhand altijd voor is, zie het rookverbod in de horeca, maar als het dan ingevoerd is en er is wat weerstand dan zie je gelijk die percentages veranderen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:20:55 #5
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67418611
Omdat de meerderheid van de mensen in dit land nog te dom is om met goed fatsoen door het hoofd te schieten.
Intelligent, but fucked up.
pi_67418619
Onder het motto "ik zal er toch geen gebruik van maken, dus verbied het maar"

Ik zal binnenkort eens een enquete gaan houden onder de rokers, wie er voor zijn om het niet-roken in de auto te verbieden
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:25:34 #7
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67418635
dat worden weer flink wat boetes voor mij dan

ach, zat er aan te komen he. Alles moet in dit land toch gereguleerd worden om daarna te kunnen gaan gedogen?0

ik begrijp alleen niet wat er precies zo onverantwoord aan is om in de auto te roken
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_67418647
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:25 schreef teamlead het volgende:
dat worden weer flink wat boetes voor mij dan

ach, zat er aan te komen he. Alles moet in dit land toch gereguleerd worden om daarna te kunnen gaan gedogen?0

ik begrijp alleen niet wat er precies zo onverantwoord aan is om in de auto te roken

Nou, stel je voor dat er iemand achter je rijdt he... En als je dan nét uitblaast zou het wel eens kunnen dat de bestuurder achter je dat ruikt! Dan krijgt ie meteen kanker, aids en 100 andere chronische, ongeneeslijke en pijnlijke ziektes! Volkomen logisch toch?
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:28:22 #9
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67418655
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:27 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Nou, stel je voor dat er iemand achter je rijdt he... En als je dan nét uitblaast zou het wel eens kunnen dat de bestuurder achter je dat ruikt! Dan krijgt ie meteen kanker, aids en 100 andere chronische, ongeneeslijke en pijnlijke ziektes! Volkomen logisch toch?
Er gebeuren met enige regelmaat ongelukken omdat mensen hun sigaret laten vallen

Echt waar.
Intelligent, but fucked up.
pi_67418665
Wat mensen in hun auto doen moeten ze zelf weten, maar in mijn auto wordt niet gerookt.
pi_67418671
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Er gebeuren met enige regelmaat ongelukken omdat mensen hun sigaret laten vallen

Echt waar.
Zullen we het dan ook maar verbieden dat mensen eten en drinken in de auto? Oja, praten met medepassagiers is overigens ook levensgevaarlijk. Net als richting aangeven of je ruitenwissers/radio bedienen. Tenslotte ben je dan ergens anders mee bezig en heb je niet meer beide handen in oorspronkelijke positie op het stuur.

Natuurlijk zit overal wel een beetje gevaar in. Maar als we nu álles moeten gaan vermijden omdat er ook maar enigszins risico aanzit kunnen we ons beter met z'n allen op laten nemen in een verzorgingstehuis waar je ook de straat niet op hoeft om je dagelijkse boodschappen te halen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:34:25 #12
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67418693
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Echt waar.
ja, er zijn idioten die niet kunnen rijden. En er zijn mensen die te lomp zijn om te roken. Neem ze dan gewoon het rijbewijs af en laat de rest van ons met rust
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:36:53 #13
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67418712
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:31 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]
Maar als we nu álles moeten gaan vermijden omdat er ook maar enigszins risico aanzit kunnen we ons beter met z'n allen op laten nemen in een verzorgingstehuis waar je ook de straat niet op hoeft om je dagelijkse boodschappen te halen.
weet jij wel hoeveel mensen er iedere dag dood gaan in een verzorgingshuis?
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:40:35 #14
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_67418736

Ik vind dit soort billboards veel gevaarlijker.
pi_67418752
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:36 schreef teamlead het volgende:

[..]

weet jij wel hoeveel mensen er iedere dag dood gaan in een verzorgingshuis?
Als je de factoren ziektes en ouderdom even in verhouding neemt met hoe dat buiten het verzorgingshuis is, zijn dat er niet zoveel meer
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:52:04 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67418806

"Nou, ik heb wel eens gehoord van een buurman dat een man die in zijn auto aan het roken was, tegen een brug aan reed, waardoor er een Frans meisje vanaf viel, waarop een persoon van schrik zijn hond ging villen en een Engelse toerist zijn kamer ging verbouwen. Dus ik zeg: verbieden!"
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:53:43 #17
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_67418813
Ik ben eigenlijk ook wel voor een rookverbod in de auto.
Al is het alleen al voor het asosiaal weg schieten van je nog gloeiende peuk midden op de snelweg.
Heb al 2x gehad dat een of andere jostie voor me dat nodig vond, en dat door de turbulentie zijn gloeiende peuk onder mijn ruitenwisserblad blijft hangen.

Ik kan alleen maar weer zeggen, mensen die roken zijn asociaal...
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:58:07 #18
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67418842
in dat geval ben ik voor het verbieden van kinderen in een auto. Ik heb al 2x zo'n strontluier op de weg zien stuiteren. Mensen met kinderen zijn asociaal
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:00:24 #19
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_67418854
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:31 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Zullen we het dan ook maar verbieden dat mensen eten en drinken in de auto? Oja, praten met medepassagiers is overigens ook levensgevaarlijk. Net als richting aangeven of je ruitenwissers/radio bedienen. Tenslotte ben je dan ergens anders mee bezig en heb je niet meer beide handen in oorspronkelijke positie op het stuur.

Natuurlijk zit overal wel een beetje gevaar in. Maar als we nu álles moeten gaan vermijden omdat er ook maar enigszins risico aanzit kunnen we ons beter met z'n allen op laten nemen in een verzorgingstehuis waar je ook de straat niet op hoeft om je dagelijkse boodschappen te halen.
Slaat helemaal nergens op. Je raakt niet in paniek als je je eten onder het rijden uit je klauwen laat vallen, bij een peuk is dit wel waardoor mensen niet meer op de weg letten. Bovendien kan er nog eens fik uitbreken waardoor mensen rare capriolen gaan maken achter het stuur met alle gevolgen van dien.
Ik ben ook voor dit verbod.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:01:48 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67418872
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:00 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Slaat helemaal nergens op. Je raakt niet in paniek als je je eten onder het rijden uit je klauwen laat vallen, bij een peuk is dit wel waardoor mensen niet meer op de weg letten. Bovendien kan er nog eens fik uitbreken waardoor mensen rare capriolen gaan maken achter het stuur met alle gevolgen van dien.
En hete koffie dan?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_67418925
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:53 schreef RaymondK het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel voor een rookverbod in de auto.
Al is het alleen al voor het asosiaal weg schieten van je nog gloeiende peuk midden op de snelweg.
Heb al 2x gehad dat een of andere jostie voor me dat nodig vond, en dat door de turbulentie zijn gloeiende peuk onder mijn ruitenwisserblad blijft hangen.

Ik kan alleen maar weer zeggen, mensen die roken zijn asociaal...
ik heb er wel 's een bijna in mijn helm gehad
Da's mooi kut hoor, een brandende peuk op je gezicht

Ach, ik heb zelf ook gerookt en ook in de auto (alleen in de file overigens) en verbieden, nah, kommop zeg, Nederland is al te betuttelend. Men moet eerder leren de rotzooi bij zich te houden enzo..

zelfde geldt voor ruitenwissservloeistof in mn ogen overigens
Ja doei.
pi_67418930
Ze hebben dit onderzoek zeker voor de deur van Stivoro gedaan? Alsof echt een meerderheid voor dit verbod is
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:09:07 #23
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_67418940
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En hete koffie dan?
Nou dat komt sporadisch voor, verder is hete koffie snel afgekoeld al zou je bakkie omkieperen, bovendien veroorzaakt het geen fik mocht het gebeuren. Een peuk blijft nog een hele tijd branden en kan veel meer schade veroorzaken. Verder: laat jij maar eens een peuk vallen op je kleren, gros van de kleren staat snel in de hens met al die synthetische stoffen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:09:36 #24
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_67418942
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:00 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

We gaan alle risico's in het leven uitsluiten..
Goed zo.
Dan het autorijden maar helemaal verbieden want, oh wee ..als er per toeval een wesp in de auto terechtkomt.
Grotere paniek dan dat is er niet...

Ze moeten eens ophouden met al die onzinnige verboden...
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:09:58 #25
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_67418946
Nog even en je mag van geluk spreken dat je toch weer een keer een boetevrij autoritje hebt kunnen maken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')