Mij heb je nergens zien zeggen dat je niet lekker zou kunnen eten van 200 euro per maand... Heb voor ongeveer 300-350 euro booschappen per maand, da's dan voor 2 volwassenen en een kind. Maar wij koken graag voor vrienden, dus ja, dan ben je voor een avondje eten rustig tegen de 50 euro kwijt. En dat komt hier gewoon regelmatig voor. Snoepen dan weer nauwelijks...quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Het is nogal vervelend dat er wordt gedaan alsof je niet lekker kunt eten van 250,- per maand voor twee personen. We eten zeer gevarieerd, altijd lekker en mensen willen altijd blijven eten omdat het zo lekker is.
Al zou ik die 200,- maandelijks over hebben, dan nog zou ik het niet uit willen geven aan eten! Ik vind het onzin om daar meer geld aan te besteden dan nodig, ik eet nu altijd lekker en gezond. Uit eten gaan is uiteraard iets anders, maar dat doen we minimaal eens per maand.
Ik weet echt niet hoe ik in godsnaam 450,- per maand uit zou moeten geven aan eten, tenzij ik elke dag vreselijk ga zitten snacken, dus vandaar mijn opmerking net.
Wij gaan 2 weken naar Vlieland, maar zijn ook al 1200 euro alleen kwijt aan het huisje. Komt nog boot en fietshuur bij en eten, zit je ook snel op 1700 euro.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:55 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind het persoonlijk niet de moeite waard om 2300 euro te besteden aan een vakantie van 12 dagen.
Ga dan ook naar Thailand ofzo.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:21 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Wij gaan 2 weken naar Vlieland, maar zijn ook al 1200 euro alleen kwijt aan het huisje. Komt nog boot en fietshuur bij en eten, zit je ook snel op 1700 euro.
WTF, 1700 euro voor de TV Tas. Dan ben je niet goed wijs joh. Of gaan jullie met de duikboot?quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:21 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Wij gaan 2 weken naar Vlieland, maar zijn ook al 1200 euro alleen kwijt aan het huisje. Komt nog boot en fietshuur bij en eten, zit je ook snel op 1700 euro.
Je kan het natuurlijk besparen, maar op vakantie gaan is ook wel fijn. Gelukkig bestaat er vakantiegeld![]()
quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ga dan ook naar Thailand ofzo.
Dat kost een stuk minder.
Voor minder dan 1700 zitten wij deze zomer een week in Italië. Inclusief huurauto, appartement en vlucht!quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:29 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
WTF, 1700 euro voor de TV Tas. Dan ben je niet goed wijs joh. Of gaan jullie met de duikboot?
quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:21 schreef Kahlen het volgende:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:52 schreef Goover het volgende:
Voor minder dan 1700 zitten wij deze zomer een week in Italië. Inclusief huurauto, appartement en vlucht!
quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:03 schreef MuRKie het volgende:
Voor net geen 2000 euro 2 weken op Tenerife
Totaal ¤ 1300 uitgegeven aan een volle maand (4,5 week) rondreizen in Thailand. En dat is dan dus inclusief retourvlucht, hotels, eten, lokaal vervoer door het hele land, excursies, scootertjes huren, musea, souvenirs etc.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:30 schreef capricia het volgende:
Voor 2800 euro 4 weken zuidelijk afrika met overland truck.
Ik neem dan aan dat het ook kwalitatief toch wel boven gemiddeld lag? Of kijk je echt hoe je het goedkoopst uit kunt zijn qua vlucht/voedsel/hotel/excursies? Want dan vraag ik me af of het echt een vakantie is of meer de kick dat je zo goedkoop ergens 4.5 week kunt vertoeven.quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Totaal ¤ 1300 uitgegeven aan een volle maand (4,5 week) rondreizen in Thailand. En dat is dan dus inclusief retourvlucht, hotels, eten, lokaal vervoer door het hele land, excursies, scootertjes huren, musea, souvenirs etc.
Ik heb gewoon alles gedaan wat ik wilde doen en niet echt naar de prijzen gekeken. De vlucht boek je gewoon via zo'n prijsvergelijkingssite. Eten, hotels en vervoer kost daar sowieso geen drol. Overigens heb ik kwa vervoer meestal de duurste (meest comfortable) opties gekozen. Aan excursies heb ik relatief het meeste uitgegeven, juist omdat ik ging voor de excursies die me het 'beste' leken, maar dat was het waard. Ik zie niet hoe je in dat land echt veel meer kunt uitgeven zonder domweg te zijn opgelicht.quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik neem dan aan dat het ook kwalitatief toch wel boven gemiddeld lag? Of kijk je echt hoe je het goedkoopst uit kunt zijn qua vlucht/voedsel/hotel/excursies? Want dan vraag ik me af of het echt een vakantie is of meer de kick dat je zo goedkoop ergens 4.5 week kunt vertoeven.
Dat heb ik vorig jaar al gedaan...quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:32 schreef SeLang het volgende:
Totaal ¤ 1300 uitgegeven aan een volle maand (4,5 week) rondreizen in Thailand. En dat is dan dus inclusief retourvlucht, hotels, eten, lokaal vervoer door het hele land, excursies, scootertjes huren, musea, souvenirs etc.
Doe eens creatief. Wat kan je doen met 3 eieren en 2 tomaten?quote:Op maandag 6 april 2009 16:11 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dat klinkt lekker! Heb je wat recepten?
Mag je vinden, maar als je het breed hebt, waarom mag je het dan niet breed laten hangen?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:24 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik vind 200,- boodschappen per week echt belachelijk
Welke hobby ben je in Maart begonnen?quote:
Ik heb dat al een heleboel posts geleden genuanceerdquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:17 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Mag je vinden, maar als je het breed hebt, waarom mag je het dan niet breed laten hangen?
Moet ik toch lekker zelf weten dat waar jij een maand van eet ik 6 flessen wijn haal?
Hangt er maar vanaf wat je binnen krijgt en er mee kunt en wilt doen. Waarom zou je kritiek op anderen hebben op basis van puur een uitgavepatroon van wat die persoon bij zijn/haar levensstijl/wensen vindt passen?
Als iemand nou geld over de balk smijt aan de ene kant en klaagt over geldgebrek en schulden aan de andere kant, dan kun je kritiek erop hebben maar verder, lekker elkaar in de waarde laten, hoe veel of weinig iemand ook maandelijks binnen krijgt & uitgeeft.
Ik was aan een nieuwe DSLR camera toequote:
Ik zie het niet zo zitten om zwanger en met zoontje van 1,5 jaar oud in Thailand te zitten... lekker op vakantie in Nederland, stuk relaxter met jonge kids.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:25 schreef SeLang het volgende:
Goede reden, groog gelijkquote:Op donderdag 9 april 2009 16:08 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik zie het niet zo zitten om zwanger en met zoontje van 1,5 jaar oud in Thailand te zitten... lekker op vakantie in Nederland, stuk relaxter met jonge kids.
Dan moet je de meeste mensen ook even duidelijk maken wat we wel en niet onder vaste lasten gaan verstaan.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:23 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk zou je moeten vragen: Hoeveel procent van jou/jullie inkomen gaat er op aan vaste lasten?
Volgens mij is dit vrij zeldzaam!quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:44 schreef capricia het volgende:
Heb het ook even uitgerekend hier:
17% hypotheek
.....
20% eten / boodschappen
Ik denk dat wij wel tegen de 200 euro boodschappen per week uitgeven...(ik weet dat het veel is). Dus das ongeveer 800 euro per maand. De hyp is bruto lager...al veel afgelost.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:51 schreef Bassfly het volgende:
[..]
Volgens mij is dit vrij zeldzaam!
Of je woont heel klein of het is een grote vreetschuur bij jullie
I know...maar we houden het gewoon niet zo bij..quote:
Mijn vrouw en ik hebben een huisje op de Filippijnen, dus wat dat betreft alleen vliegticket en lokale kosten....quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, daar moet ik misschien ook eens mee gaan ophouden.. Maar zo bespaar ik wel, want ik zie precies waar ik onnodig hoge kosten maak.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:02 schreef capricia het volgende:
[..]
I know...maar we houden het gewoon niet zo bij..
Wij hebben eigenlijk gewoon alles gezamelijk...mijn vent heeft wel een dure hobby (high end hifi), maar dat was tenslotte ook zijn spaargeld wat hij inbracht...en zolang ik er niet minder om hoef te eten, vind ik dat niet erg. Ik denk dat het wel anders is als je een kindje hebt bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:11 schreef Svyatagor het volgende:
Geen idee eigenlijk, mijn vrouw en ik maken elke maand 1200 euro over naar onze gezamenlijke rekening. Daar gaat dan 1200 euro hypotheek af, GLW, internet + telefoon, autobelasting + verzekering, plus ik schat 300 euro per maand aan boodschappen. Meestal blijft er wel iets over, maar vaak eigenlijk niet.
Je vergeet de afschrijving!quote:Op donderdag 26 maart 2009 08:58 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dat is zeker mogelijk. Even rekenen met een nieuwe (kleine) auto van rond de 10.000 euro:
Verzekering: 30 euro (5 jaar schadevrij, allrisk)
Wegenbelasting: 50 euro per jaar (kwarttarief ivm laag CO2)
Benzine 1000km/maand: 60 euro
Dat is bij elkaar onder de 100 euro.
Geen ziektekostenverzekering?quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:06 schreef Pritt het volgende:
Huur: 250 incl.
Telefoon: 20
Credit Card: 3
-----------------
Totaal: 273 euro per maand vast
Variabel:
- Eten
- Drank
- Benzine
- Kleding
(Andere vaste lasten betaal ik niet gelukkig omdat ik nog steeds een studentje ben)
Dit afgezet tegen mijn inkomen van ~1250 per maand zit ik goed.
Ex. eten/ uitgaan/ kleding etc?quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:19 schreef junkiexp het volgende:
Hypotheek : ¤ 1100 netto
VVE : ¤ 220,00
TV/Telefoon/Internet ¤ 75
2 x GSM ¤ 70
Verzekering/wegenbelasting auto ¤ 70
Eneco/Evides ¤ 220
Verkering reis/huis/wa ¤ 50
ONVZ ¤ 180
Ozb/afval/riool ¤ 50
In totaal ¤ 2035 netto dus.
Dat is voor een samenwonend stel.
Ja.quote:
Herkenbaar...zelfs als vrouw!quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:44 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Kleding is niet echt goed te noemen, koop maar 2-3 keer per jaar maar dan wel gelijk voor ¤ 500 p.p.
quote:
Klopt en de afschrijving kan de maandelijkse kosten zelfs vaak verdubbelen!quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je vergeet de afschrijving!
Gelukkig worden studie, boeken en verzekeringen door mijn ouders gefinancierd.quote:
Daar ben ik te oud voor!quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:51 schreef Pritt het volgende:
[..]
Gelukkig worden studie, boeken en verzekeringen door mijn ouders gefinancierd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |