Dan moet je de meeste mensen ook even duidelijk maken wat we wel en niet onder vaste lasten gaan verstaan.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:23 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk zou je moeten vragen: Hoeveel procent van jou/jullie inkomen gaat er op aan vaste lasten?
Volgens mij is dit vrij zeldzaam!quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:44 schreef capricia het volgende:
Heb het ook even uitgerekend hier:
17% hypotheek
.....
20% eten / boodschappen
Ik denk dat wij wel tegen de 200 euro boodschappen per week uitgeven...(ik weet dat het veel is). Dus das ongeveer 800 euro per maand. De hyp is bruto lager...al veel afgelost.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:51 schreef Bassfly het volgende:
[..]
Volgens mij is dit vrij zeldzaam!
Of je woont heel klein of het is een grote vreetschuur bij jullie
I know...maar we houden het gewoon niet zo bij..quote:
Mijn vrouw en ik hebben een huisje op de Filippijnen, dus wat dat betreft alleen vliegticket en lokale kosten....quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ga dan ook naar Thailand ofzo.
Dat kost een stuk minder.
Ja, daar moet ik misschien ook eens mee gaan ophouden.. Maar zo bespaar ik wel, want ik zie precies waar ik onnodig hoge kosten maak.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:02 schreef capricia het volgende:
[..]
I know...maar we houden het gewoon niet zo bij..
Wij hebben eigenlijk gewoon alles gezamelijk...mijn vent heeft wel een dure hobby (high end hifi), maar dat was tenslotte ook zijn spaargeld wat hij inbracht...en zolang ik er niet minder om hoef te eten, vind ik dat niet erg. Ik denk dat het wel anders is als je een kindje hebt bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:11 schreef Svyatagor het volgende:
Geen idee eigenlijk, mijn vrouw en ik maken elke maand 1200 euro over naar onze gezamenlijke rekening. Daar gaat dan 1200 euro hypotheek af, GLW, internet + telefoon, autobelasting + verzekering, plus ik schat 300 euro per maand aan boodschappen. Meestal blijft er wel iets over, maar vaak eigenlijk niet.
Je vergeet de afschrijving!quote:Op donderdag 26 maart 2009 08:58 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dat is zeker mogelijk. Even rekenen met een nieuwe (kleine) auto van rond de 10.000 euro:
Verzekering: 30 euro (5 jaar schadevrij, allrisk)
Wegenbelasting: 50 euro per jaar (kwarttarief ivm laag CO2)
Benzine 1000km/maand: 60 euro
Dat is bij elkaar onder de 100 euro.
Geen ziektekostenverzekering?quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:06 schreef Pritt het volgende:
Huur: 250 incl.
Telefoon: 20
Credit Card: 3
-----------------
Totaal: 273 euro per maand vast
Variabel:
- Eten
- Drank
- Benzine
- Kleding
(Andere vaste lasten betaal ik niet gelukkig omdat ik nog steeds een studentje ben)
Dit afgezet tegen mijn inkomen van ~1250 per maand zit ik goed.
Ex. eten/ uitgaan/ kleding etc?quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:19 schreef junkiexp het volgende:
Hypotheek : ¤ 1100 netto
VVE : ¤ 220,00
TV/Telefoon/Internet ¤ 75
2 x GSM ¤ 70
Verzekering/wegenbelasting auto ¤ 70
Eneco/Evides ¤ 220
Verkering reis/huis/wa ¤ 50
ONVZ ¤ 180
Ozb/afval/riool ¤ 50
In totaal ¤ 2035 netto dus.
Dat is voor een samenwonend stel.
Ja.quote:
Herkenbaar...zelfs als vrouw!quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:44 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Kleding is niet echt goed te noemen, koop maar 2-3 keer per jaar maar dan wel gelijk voor ¤ 500 p.p.
quote:
Klopt en de afschrijving kan de maandelijkse kosten zelfs vaak verdubbelen!quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je vergeet de afschrijving!
Gelukkig worden studie, boeken en verzekeringen door mijn ouders gefinancierd.quote:
Daar ben ik te oud voor!quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:51 schreef Pritt het volgende:
[..]
Gelukkig worden studie, boeken en verzekeringen door mijn ouders gefinancierd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |