quote:Aldus Hart van Nederland.
Tja dat is SBSquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:20 schreef Provinciaal het volgende:
De verdachte is toch nog niet eens opgepakt? Hoe kunnen ze dan zoiets melden?
Ondanks het feit dat het aannemelijk zou zijn (ik zal toegeven dat het ook het eerste was wat ik dacht toen ik het hoorde) maakt het dat nog niet waar, en besmeurt SBS op deze wijze de reputatie van degene die vermoord is wel heel ernstig.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Tja dat is SBSHet is natuurlijk wel aannemelijk dat het met iets dergelijks te maken kan hebben.
TS is een roddeltantequote:Op woensdag 25 maart 2009 19:21 schreef Ynske het volgende:
als je het bericht goed geluisterd had, dan had je gehoord dat dat de roddel was die rond ging, en de politie het dringend ontkracht. en de mensen die dit rondbazuinen verzoeken daarmee op te houden
Vroeger vond ik hongernegertjes ook nog erg. Tegenwoordig vind ik het erger als mijn stamkroeg 10 cent op de prijs van een biertje zetquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:23 schreef TheYoung1 het volgende:
Onze wereld is heftig gestoord en verkloot.
Ik dacht aan de Prikker van Lelystad.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Het is wel een van de eerste dingen waar je aan denkt natuurlijk, als je zoiets hoort. Maar kom op, Hart van Nederland
Dat dus.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:41 schreef Stali het volgende:
Dan kan de TT dus ook wel even wat minder SBSachtig.
Dat klinkt al anders.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:21 schreef Ynske het volgende:
als je het bericht goed geluisterd had, dan had je gehoord dat dat de roddel was die rond ging, en de politie het dringend ontkracht. en de mensen die dit rondbazuinen verzoeken daarmee op te houden
Er staan toch gewoon aanhalingstekens?quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:41 schreef Stali het volgende:
Dan kan de TT dus ook wel even wat minder SBSachtig.
http://www.waarkanikwerken.nl/cat_sbs.phpquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Er staan toch gewoon aanhalingstekens?
Herhaling van Hart van Nederlandquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:58 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Valt dit nog ergens terug te lezen?
Idd ben daar wel benieuwd naar, want of SBS6 brengt het nieuws dat de man een pedofiel was of dat er roddels gingen dat die man pedofiel was, maar dat dat ontkracht is door de politie, met het verzoek om met die laster (?) op te houden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:58 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Valt dit nog ergens terug te lezen?
Oh,, verander maar hoorquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
SBS of Gerucht is misschien beter..
Maar goed... nare wending van deze zaak zeg
Stel je niet aan.quote:
Op google is er helemaal niets over te vinden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Idd ben daar wel benieuwd naar, want of SBS6 brengt het nieuws dat de man een pedofiel was of dat er roddels gingen dat die man pedofiel was, maar dat dat ontkracht is door de politie, met het verzoek om met die laster (?) op te houden.
Dat lijkt me idd zinnig, contact zoeken met Lelystad.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Overleg Lelystad-Amsterdam over steekpartijen
http://www.telegraaf.nl/b(...)ama_Lelystad___.html
AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft woensdag contact gezocht met collega's in Lelystad in verband met de fatale steekpartij op een schoolplein in Amsterdam-Zuid dinsdagmiddag. In Lelystad zijn de afgelopen maanden willekeurig vier mensen met een mes gestoken. Daarbij viel een dode.
Volgens een woordvoerder van het korps wordt alles onderzocht en is een verband met Lelystad een van de opties. „Het zou gek zijn als we geen contact zouden zoeken.”
SBS is natuurlijk niet beter he. SBS heeft blijkbaar wel gezegd dat de politie het met nadruk wilden ontkrachtten maar zo subtiel als aanhalingstekens werd het opgevangen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
SBS of Gerucht is misschien beter..
Maar goed... nare wending van deze zaak zeg
10 jaar geleden was ik nog van m'n stoel gevallen bij zulke funeste veronderstellingen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:23 schreef TheYoung1 het volgende:
10 jaar geleden was ik nog van mn stoel gevallen bij zulke berichten...
Nu gaat het me niet eens meer verwonderen als het een "lieve opa" geweest gaat zijn.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:02 schreef Stali het volgende:
Gia Van Hertum zou het niet beter hebben kunnen verwoorden.
Inderdaad ja. Met professioneel paranoidica van Hertum voorop.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:42 schreef r_one het volgende:
[..]
10 jaar geleden was ik nog van m'n stoel gevallen bij zulke funeste veronderstellingen.
Nu gaat het me niet eens meer verwonderen als er meteen al van uit wordt gegaan "dat het wel weer een lieve opa zal zijn geweest" gaat zijn.
Onze wereld is heftig verhufterd en verhertumd.
Kan het me voorstellen hoewel ze er niet véél aan gemist hebbenquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:10 schreef yvonne het volgende:
SBS heeft z'n eigen uitzending gemist, daar zal het wel herhaald worden
Nu ja... een misschien een belangrijk detail...quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:46 schreef voyeur het volgende:
[..]
Kan het me voorstellen hoewel ze er niet véél aan gemist hebben
Och ja... een roddel van een moeke op het schoolplein en anders hier: http://www.kijkonderzoek.nl/quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:04 schreef One_of_the_few het volgende:
Jezus jongens, Hart van Nederland
Jij bent ook een pedofiel.quote:
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:24 schreef Dagonet het volgende:
Wellicht was het wel een pedoppas en was de dader iemand die daarachter is gekomen.
Sherlock.quote:
Ik las pedopasquote:
En jij denkt dat dat iets van de laatste 10 jaar is?quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:23 schreef TheYoung1 het volgende:
10 jaar geleden was ik nog van mn stoel gevallen bij zulke berichten...
Nu gaat het me niet eens meer verwonderen als het een "lieve opa" geweest gaat zijn.
quote:Overblijfkracht Leo gaf kamerconcerten
De pianisten Wibi Soerjadi en Marietta Petkova hebben in de jaren negentig in de huiskamer van Van Trappe aan de Krammerstraat opgetreden. Foto ANP/Toussaint KluitersDe overblijfkracht die dinsdag op een schoolplein in Zuid werd doodgestoken, is Leo van Trappe. Hij organiseerde klassieke kamerconcerten in zijn woning in de Rivierenbuurt.
Van Trappe gaf daar bijna dertig jaar huisconcerten. In zijn kamer stond een grote vleugel, waar hij zelf ook wel achter plaatsnam en waarop hij volgens kennissen 'weergaloos' piano speelde. Ook violisten en cellisten speelden in de huiskamer.
"Soerjadi zat vlak voor het Lisztconcours waar hij tweede werd. Wij zaten op stoeltjes in de kamer en luisterden. Het was heel gezellig, niet stijfjes. Leo nodigde voornamelijk studenten uit van het conservatorium, die hier dan een try-out hielden," zegt zijn buurvrouw.
Op de huisconcerten kwamen dertig tot veertig mensen af. "Hij regelde alles telefonisch, had geen flyers en zette ook niets op internet. Hij leende vaak van ons stoelen. Die gingen dan over het dak."
De buurvrouw heeft er nog bij Van Trappe, half Indonesisch, op aangedrongen om een busje neer te zetten voor een geldelijke bijdrage. "Want hij organiseerde het vrijblijvend."
De buurvrouw omschrijft Van Trappe als een 'vriendelijke, hartelijke man'. "Hij was beslist niet eenzaam, had vrienden en kennissen en een broer en zus. Hij hield erg van mensen om zich heen en was zeer gastvrij." De buurvrouw wist dat hij als overblijfkracht op school werkte. "Hij deed dat om wat bij te verdienen."
Dat haar buurman is doodgestoken, heeft haar behoorlijk gechoqueerd. "Hij had helemaal geen vijanden. Dat zeggen zijn vrienden ook. Hij was juist zo'n aardige man. Wat eigenwijs, maar hij maakte altijd een praatje met ons."
De concerten werden de laatste tijd wat onregelmatiger georganiseerd. "Hij huurde ook wel eens een zaaltje bij vrienden op de Keizersgracht." Van Trappe werkte vroeger bij de Buma en hield zich bezig met muziekrechten en royalty's. "Hij was vervroegd met pensioen gegaan."
Gert Jan Cense, buurman en huisbaas van Van Trappe, reageert opgelucht dat een verdachte is opgepakt. "Heel mooi. Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd."
Cense sprak Van Trappe vorige week voor het laatst. "Hij vroeg of ik nog woonruimte wist voor een dochter van muzikale vrienden." Hoewel hij concerten gaf, omschrijft Cense Van Trappe als een man op zichzelf. Hij woonde volgens Cense 'vijftien tot twintig jaar' in de Krammerstraat.
De politie kwam kort na de steekpartij in het huis van de pleinwacht. "Mijn sleutels hadden ze niet nodig. Ik denk dat ze de woning met zijn eigen sleutels hebben geopend."
Buurvrouw Ekky Zirks omschrijft Van Trappe als 'een leuke man die weergaloos piano speelde'. "Ik wilde hem nog vragen om mij les te geven. Hij was introvert. Hij was verlegen en in zichzelf gekeerd. Het duurde even voordat je contact met hem maakte." (HANNELOES PEN/ ROB ROMBOUTS) Het Parool
quote:LELYSTAD - De politie in Amsterdam heeft woensdagmiddag een 30-jarige man aangehouden in verband met de steekpartij op een schoolplein in Amsterdam-Zuid, waarbij een 69-jarige overblijfwacht om het leven kwam. Bij zijn aanhouding droeg de man een mes bij zich. Dat maakte de politie donderdag bekend.
De man werd op straat aangehouden bij het metrostation Amstelveenseweg in Amsterdam-Zuid. Inmiddels is hij verhoord, maar over de uitkomst daarvan wil de politie nog geen mededelingen doen.
Voetpad
De overblijfwacht is dinsdag vermoedelijk neergestoken op het voetpad naast het gezamenlijke schoolplein van drie basisscholen. Op dat plein is de man enige tijd later aan zijn verwondingen overleden.
Volgens de politie hebben de getuigenverklaringen geholpen in de zoektocht naar de verdachte en kon de man mede dankzij die verklaringen worden aangehouden. Rechercheurs ondervroegen ook enkele kinderen die het steekincident zouden hebben gezien.
Flevoland
Er zijn geen concrete aanwijzingen dat de steekpartij in Amsterdam iets te maken heeft met de steekpartijen in Lelystad.
Volgens een woordvoerder van de politie Flevoland kan de politie nooit met 100 procent zekerheid zeggen dat de zaken niets met elkaar te maken hebben, zolang er geen zicht is op de dader(s).
''Maar uit de eerste overleggen met Amsterdam zijn geen signalen naar voren gekomen dat de steekpartijen verband houden met elkaar.''
De politie in Amsterdam zocht woensdag contact met collega's in Lelystad in verband met de fatale steekpartij. In Lelystad zijn de afgelopen maanden vier mensen met een mes gestoken. Daarbij viel een dode.
De politie zoekt in alle zaken nog naar de dader(s). Volgens een woordvoerder van het Amsterdamse korps wordt alles onderzocht en was een verband met Lelystad een van de opties.
Opgelucht
Leraren en kinderen van de Willemparkschool in Amsterdam-Zuid zijn ''een soort van opgelucht'' dat de politie een verdachte heeft gepakt.
''Maar we weten nog niet zeker of ze de juiste dader hebben. Pas als daarover meer duidelijk is, zijn we echt blij.'' Dat zei directieassistente Joyce de Boer donderdag nadat de aanhouding bekend was geworden.
Sfeer
De sfeer op de school is volgens De Boer goed. "Het is heel gek wat er gebeurd is, we proberen de kinderen zo goed mogelijk op te blijven vangen.''
De school is vooralsnog niet van plan een speciale bijeenkomst of een herdenking voor de overleden 69-jarige overblijfwacht te organiseren. nu.nl
Is dit in afwachting op verder onderzoek of hoe moet ik dit zien?quote:De school is vooralsnog niet van plan een speciale bijeenkomst of een herdenking voor de overleden 69-jarige overblijfwacht te organiseren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |