niet hiertegen:quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik zie anders genoeg weerstand hier...
Maar tegen jou verkeerde interpretatie van Darwin. En jouw geïnsinueerde implicaties van deze theorie.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Survival of the fittest is gewoon survival of de fittest, anders had het wel survival of the weakest geheten
Nogmaals: de Nazi's wilden gewoon volgens Darwins "natuurlijke selectie" een "ubermensch" creëren.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:09 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
niet hiertegen:
[..]
Maar tegen jou verkeerde interpretatie van Darwin. En jouw geïnsinueerde implicaties van deze theorie.
Homo's zijn toen door de eigen NSB verwanten vervolgd. Daar hebben die pallies niks mee te maken gehad.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:08 schreef buachaille het volgende:
[..]
In WOII zijn ook veel homoseksuelen om het leven gebracht, daar moet ik altijd aan denken als ik moslims hoor klagen hoe erg ze vervolgd worden.
De Nazi's waren gewone mensen die door de economische crisis zo hopeloos werden dat ze iedere kluif die ze zagen goed of slecht aan namen om te overleven.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nogmaals: de Nazi's wilden gewoon volgens Darwins "natuurlijke selectie" een "ubermensch" creëren.
En dan word ik van zo'n theorie niet vrolijk.
Dus Darwin, die al decennia dood was, is de schuld dat er nazi's waren? Met andere woorden: iedere bedenker van een theorie is verantwoordelijk voor de idioten, die zijn theorie verdraaien en gebruiken om hun onzin te rechtvaardigen?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nogmaals: de Nazi's wilden gewoon volgens Darwins "natuurlijke selectie" een "ubermensch" creëren.
En dan word ik van zo'n theorie niet vrolijk.
Gewone mensen? Gewone mensen zijn bekrompen en goedgelovig. De nazi's waren juist lieden die zelfs de meest vage mythen tot in den puntjes gingen onderzoeken. Zoals bijvoorbeeld de theorie van de holle aarde die overigens wel door een aantal - top of the hill - scientists wordt ondersteund.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
De Nazi's waren gewone mensen die door de economische crisis zo hopeloos werden dat ze iedere kluif die ze zagen goed of slecht aan namen om te overleven.
Zodra mensen onzeker worden en je ze een kluif kan voor houden en de regerende partijen van alles kunt beschuldigen en zeggen van dit hebben zij gedaan.
Je moet vooral kijken waarom Hitler aan de macht kwam. Als de mensen toen allemaal te vreten hadden gehad en er geen economische crisis was geweest , had hij de zittende machthebbers nooit af kunnen stoten en was hij nooit en te nimmer aan de macht geweest.
Darwin heeft daar verder weinig mee te maken. Het maakt het erg gevaarlijk door nazi's af te schilderen als monsters. Ja dat werden ze . Maar je moet mensen wel een spiegel kunnen voor houden en zeggen zij waren zoals jij en ik en hebben deze fouten begaan die we niet meer mogen begaan.
Het zou toch wel helpen als je wat achtergrondinformatie opdeed, alvorens onzin te spuien. Jij weet volgens mij van nazisme net zoveel als ik van quantum mechanica.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gewone mensen? De nazi's waren juist lieden die zelfs de meest vage mythen tot in den puntjes gingen onderzoeken. Zoals bijvoorbeeld de theorie van de holle aarde die overigens wel door een aantal - top of the hill scientists - wordt ondersteund.
Die theorie stelt namelijk dat er een geavanceerde beschaving in de aarde leeft en aangezien Hitler de hele aarde wilde hebben en ieder levend wezen wilde domineren, heeft hij legio expedities naar antartica gedaan om een ingang te vinden naar de holle aarde, zakken met geld werden er toen tegen aangegooid, het geld kon gewoon niet op.
En dan staat de evolutietheorie toch een heel stuk dichterbij en ook dat hebben ze helemaal uitgediept, waarna ze vervolgens het concept "ubermensch" ontwikkelden.
Nee het komt echt van Charles Darwin.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het Ubermensch concept komt voort uit de ideeen van H.S. Chamberlain, niet uit de evolutietheorie.
Okee, in dat geval: Bron?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee het komt echt van Charles Darwin.
Hitler wilde een ras creeren dat netzo superieur was als de engelen uit de velen mythe, het klinkt misschien bizar voor de gewone mens, maar het is wel zo.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:32 schreef Chadi het volgende:
Nazi's zijn in beginsel gewone mensen. Je kijkt ze aan op hun worst moment. Je moet ze zien vanaf het begin. Het kan hier nu ook gebeuren hoor. Al die gewone mensen die niks moeten hebben van extreme gedachten die dan opeens achter iemand gaan staan met extreme gedachten momdat hij ze mooi weer belooft.
Het maakt het extreem gevaarlijk door te stellen dat nazi's een soort appart ras was of zo. Het waren jan piet en puk alleen als je een mens in extreme omstandigheden dumpt zoals toen kunnen ze verkeerde beslissingen nemen .
Denk nou even logisch na: Het concept ubermensch is gebaseerd op evolutie.quote:
Um, nee. Zoals ik al zei: Verdiep je er eerst eens in, voordat je dit soort ex cathedra uitspraken gaat doen en die vervolgens als een soort onfeilbare paus blijft herhalen als feiten.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Denk nou even logisch na: Het concept ubermensch is gebaseerd op evolutie.
Ik heb het nou al zowat 100 keer uitgelgd, ik word er nu een beetje moe van.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, nee. Zoals ik al zei: Verdiep je er eerst eens in, voordat je dit soort ex cathedra uitspraken gaat doen en die vervolgens als een soort onfeilbare paus blijft herhalen als feiten.
Dat zeg ik dus: ook al leg ik 100 keer uit dat een duikboot kan vliegen, dat maakt het nog geen feit, hoor.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik heb het nou al zowat 100 keer uitgelgd, ik word er nu een beetje moe van.
Nee, je bent bezig als een roltrap, je maakt niets hard of aannemelijkquote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik heb het nou al zowat 100 keer uitgelgd, ik word er nu een beetje moe van.
Gast wat begrijp je niet aan "ubermensch" icm evolutie en natuurlijke selectiequote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je bent bezig als een roltrap, je maakt niets hard of aannemelijk
De Spartanen waren al bezig een "ubermensch" van hunzelf te maken en dat was meer dan 2000 jaar voor Darwinquote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Denk nou even logisch na: Het concept ubermensch is gebaseerd op evolutie.
Het wemelt in de geschiedenis van culturen die zichzelf ubermensch vonden en de rest niks. Grieken noemden alle niet-Grieken al barbaren, in veel culturen is het woord voor vreemdeling hetzelfde woord voor vijand enz enz. In principe kun je elke cultuur die ooit slaven heeft gehouden in hetzelfde rijtje zetten. Het nazisme was niet meer dan één in een lange rij.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:58 schreef Neurot het volgende:
[..]
De Spartanen waren al bezig een "ubermensch" van hunzelf te maken en dat was meer dan 2000 jaar voor Darwin
Het is eerder het issue dat JIJ het niet begrijpt. Evolutie en natuurlijke selectie gaat niet over groter en sterker, maar om beter aangepast zijn aan je omgeving. Darwin gaat over de betere overlevingskans van de beter (best) aangepaste soort, aanpassing aan zijn leefmilieu wordt daar mee bedoeld.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gast wat begrijp je niet aan "ubermensch" icm evolutie en natuurlijke selectie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |