Ik vind échte indie experimenteler dan rock. Meer synthesizers, variaties, probeersels. Dat de muziek niet wordt afgestemd op maatschappelijke acceptatie, maar naar het idee van de muzikanten. Bij heel veel beginnende bandjes, die zelf opnemen en dus nog onafhankelijk zijn krijg je meestal wat uniekere liedjes dan bands die onder druk van de platenmaatschappij hun nummers moeten aanpassen. (Klaxons anyone)quote:Op donderdag 23 april 2009 22:21 schreef fs180 het volgende:
hoe zien jullie indie anders dan rock?
en dan doel ik niet enkel op het independent idee, aangezien indie meestal met een stijl wordt geasosieerd?
Jah, het is een soort RPG game achtige cover. Elektronica, geweld, "battle", zoiets denk ik....quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:38 schreef KdR het volgende:
De nieuwe Patrick Wolf is inderdaad, echt een briljante plaat.
Wel jammer van die coverart, naar mijn mening nog lelijker dan die van Bat for Lashes en die vond ik al afgrijselijk...
Pure indie en goed ook: Peter Adams.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:45 schreef 3lmo het volgende:
[..]
Ik vind échte indie experimenteler dan rock. Meer synthesizers, variaties, probeersels. Dat de muziek niet wordt afgestemd op maatschappelijke acceptatie, maar naar het idee van de muzikanten. Bij heel veel beginnende bandjes, die zelf opnemen en dus nog onafhankelijk zijn krijg je meestal wat uniekere liedjes dan bands die onder druk van de platenmaatschappij hun nummers moeten aanpassen. (Klaxons anyone)
Ik kan 'm alleen maar omdat ik 'fan' ben van Scott Matthews en bij nieuws over Scott Matthew altijd even 2 keer moet lezen (zo heb ik een tijdje geleden bijna concertkaartjes voor de knakker gekocht).quote:Op maandag 27 april 2009 18:50 schreef Moody het volgende:
Kent iemand Scott Matthew? Zijn nieuwe album "There Is an Ocean That Divides and with My Longing I Can Charge It with a Voltage That's So Violent to Cross It Could Mean Death" (langste album titel??) is geweldig!
http://www.musicmeter.nl/album/156452
Mwah, ik vind hem eigenlijk niet zo tof, niet slecht natuurlijk, maar ook niet bijzonder goed. Zitten wel een paar leuke nummers op, geen uitschieter, en veel hetzelfde. Ik mis een All Fires zoals op Beast Moans.quote:Op maandag 27 april 2009 16:04 schreef methodmich het volgende:
Nieuwe Swan Lake is tof.
Net als Joe Gideon & The Shark, vooral een aanrader als je ook van Nick Cave houdt.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar nummers als The Royal We en Catch & Release.quote:Op maandag 27 april 2009 19:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Niemand heeft trouwens de nieuwe Silversun Pickups genoemd; Swoon. Lekker album, met Panic Switch als beste nummer.
Gaaf! Dan kan ik ze hopelijk toch nog zien voordat ik het land verlaat.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:30 schreef emokid het volgende:
Silversun Pickups spelen trouwens 21 juni in de melkweg.
Vorig jaar heb ik zijn debuut diverse keren geplugd hier. Zelfs nog een review over geschreven die ook op de FP staat:quote:Op maandag 27 april 2009 18:50 schreef Moody het volgende:
Kent iemand Scott Matthew? Zijn nieuwe album "There Is an Ocean That Divides and with My Longing I Can Charge It with a Voltage That's So Violent to Cross It Could Mean Death" (langste album titel??) is geweldig!
http://www.musicmeter.nl/album/156452
Ik heb 't toen niet meegekregen denk ik. Ik luister nu zijn debut en die is inderdaad ook erg goed. (misschien zelfs beter dan de nieuwe plaat)quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik zijn debuut diverse keren geplugd hier. Zelfs nog een review over geschreven die ook op de FP staat:
CD: Scott Matthew - Self Titled
Wel snel een nieuwe plaat!
Is dat die live plaat? Ga ik hem toch wat vaker luisteren.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:48 schreef Grobbel het volgende:
Nieuwe Future of the Left (zeg maar de voortzetting van het meesterlijke McLusky) is trouwens echt fantastisch.
Nee, een nieuwe plaat.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:39 schreef Z het volgende:
[..]
Is dat die live plaat? Ga ik hem toch wat vaker luisteren.
Dijk van een plaat inderdaad.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:48 schreef Grobbel het volgende:
Nieuwe Future of the Left (zeg maar de voortzetting van het meesterlijke McLusky) is trouwens echt fantastisch.
Het doet me denken aan John Mayer...quote:Op woensdag 29 april 2009 22:00 schreef Moody het volgende:
One Eskimo, een bandje met fictieve figuren (zoals Gorillaz)
Mooi nummer, mooie clip:
Die EP is inderdaad smullen. Ik kan nooit genoeg krijgen van Darnielle's werk.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik heb 't toen niet meegekregen denk ik. Ik luister nu zijn debut en die is inderdaad ook erg goed. (misschien zelfs beter dan de nieuwe plaat)
Het blijft goede platen regenen in 2009:
[ afbeelding ]
The Mountain Goats & John Vanderslice - Moon Colony Bloodbath
Het is een 12" EP (20 min.) met alleen maar goede nummersHelaas alleen op vinyl te verkrijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |