abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 maart 2009 @ 11:57:04 #41
239628 Levi12
Indie-tuig
pi_67489726
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:48 schreef -Dries- het volgende:
Bright Eyes
Conor Oberst Er is weer een nieuw nummer bekend gemaakt van zijn nieuwe album http://www.conoroberst.co(...)ly-from-outer-south/.
Lees mijn bitch, stelletje blogs. Tyler. En Trevor. En Leviathan.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 12:07:16 #42
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_67489931
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Wat is er nou weer mis met Bright Eyes?
Verder matige cover.
In mijn verdediging vind ik Bright Eyes al een irritante aansteller vanaf pakweg 2002, maar mijn muziek zal het nooit worden.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 12:31:45 #43
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_67490406
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 09:09 schreef chansadres het volgende:
The Killers eisen hun indiecredits terug. Een cover van Bright Eyes - Four Winds moet de uitkomst bieden?
Die epische koebel (of wat het ook is ) ook...

Jammer dat dat nieuwe nummer van Conor zelf ook niet bepaald spannend klinkt.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 12:46:11 #44
71333 BUG80
Stop making sense
pi_67490833
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:26 schreef Moody het volgende:
Niemand interesse in Grant Campbell? (iets hierboven)
Het album is erg goed
Ik heb alleen nog wat songs op myspace gehoord, maar ik vind het erg goed klinken. Bedankt voor de tip
  zaterdag 28 maart 2009 @ 14:11:22 #45
239628 Levi12
Indie-tuig
pi_67492888
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 12:31 schreef CatsInTheWell het volgende:

[..]

Die epische koebel (of wat het ook is ) ook...

Jammer dat dat nieuwe nummer van Conor zelf ook niet bepaald spannend klinkt.
Valt me idd ook een beetje tegen. Ander nieuw nummer, , vind ik leuker. Maar het nieuwe album telt 16 nummers, dus er is nog ruimte voor verbetering.
pi_67500855
PBJ hebben ook niet echt last gehad van vernieuwingsdrang zeg. tegenvaller.
pi_67501630
Ik baal er echt af en toe van. Dan heb je zin om op een zaterdagavond gewoon eens lekker de hele avond te dansen op indie-muziek of wat mij betreft een biertje te drinken en te luisteren naar indie-muziek en ik heb echt het idee dat het nergens kan hier in de buurt (en die buurt is dan Den Haag, Rotterdam, Amsterdam).
Heeft iemand niet een hele goede tip? (Club Rascal en Indie Hague ken ik natuurlijk wel, maar ja.. dat is ook maar 1 keer in de maand!)
Maak nie regtig saak nie
  zaterdag 28 maart 2009 @ 20:07:45 #48
239628 Levi12
Indie-tuig
pi_67501958
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 19:54 schreef kassenbouwer het volgende:
Ik baal er echt af en toe van. Dan heb je zin om op een zaterdagavond gewoon eens lekker de hele avond te dansen op indie-muziek of wat mij betreft een biertje te drinken en te luisteren naar indie-muziek en ik heb echt het idee dat het nergens kan hier in de buurt (en die buurt is dan Den Haag, Rotterdam, Amsterdam).
Heeft iemand niet een hele goede tip? (Club Rascal en Indie Hague ken ik natuurlijk wel, maar ja.. dat is ook maar 1 keer in de maand!)
Gemengd Zwemmen in de Melkweg was eerst wel een beetje een vaste stek op zaterdagavond. Maar tegenwoordig is het een verkapte Noodlanding geworden en vind ik het iets minder. Maar verder dan dit kom ik ook niet echt, moet ik bekennen. De meeste van mijn vrienden krijg ik niet eens mee naar de Melkweg, laat staan iets "undergrounds"
pi_67502739
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 20:07 schreef Levi12 het volgende:

[..]

Gemengd Zwemmen in de Melkweg was eerst wel een beetje een vaste stek op zaterdagavond. Maar tegenwoordig is het een verkapte Noodlanding geworden en vind ik het iets minder. Maar verder dan dit kom ik ook niet echt, moet ik bekennen. De meeste van mijn vrienden krijg ik niet eens mee naar de Melkweg, laat staan iets "undergrounds"
Ik kan m'n vrienden nog wel enigszins meekrijgen (behalve naar Maximo Park donderdag ), maar ik kan ze alleen meenemen als ik weet waar naartoe! En underground weet ik ook niet heel erg te vinden.

Ik vraag me wel eens af of het gebrek aan cafés/disco's waar ze indie draaien nu ligt aan te weinig mensen die het luisteren of gewoon aan het feit dat het er niet is, maar wel een markt voor is!
Want anders begin ik gewoon m'n eigen indie dansclub Of ik verhuis naar Engeland!
Maak nie regtig saak nie
  zondag 29 maart 2009 @ 04:04:13 #50
239628 Levi12
Indie-tuig
pi_67511747
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 20:34 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Ik kan m'n vrienden nog wel enigszins meekrijgen (behalve naar Maximo Park donderdag ), maar ik kan ze alleen meenemen als ik weet waar naartoe! En underground weet ik ook niet heel erg te vinden.

Ik vraag me wel eens af of het gebrek aan cafés/disco's waar ze indie draaien nu ligt aan te weinig mensen die het luisteren of gewoon aan het feit dat het er niet is, maar wel een markt voor is!
Want anders begin ik gewoon m'n eigen indie dansclub Of ik verhuis naar Engeland!
Als jij je eigen indie dansclub begint, dan ben ik vaste klant. En wat betreft Maximo Park, dat is een band die je gewoon gezien moet hebben. Ik kan helaas niet donderdag, maar ik zou maar wat graag gaan.
pi_67513301
quote:
Op zaterdag 18 april is in onze winkels de Recordstore Day. De hele winkel ligt dan vol met knalaanbiedingen, unieke 7 inches (oa Tom Waits) en in een aantal winkels is er live muziek.

Speciaal voor deze dag hebben we een spectaculaire actie. Eén van onderstaande titels kun je via onderstaande links reserveren. ALLEEN op zaterdag 18 april kun deze GRATIS afhalen in een winkel naar keuze. Haast je, we hebben hele grote stapels ingekocht, maar op is op.

De spelregels:
- Je mag per persoon maar 1 cd uitkiezen.
- Je moet je abonneren op onze nieuwsbrief, dat kun je aangeven als je je registreert. Als je al lid bent kun je gewoon verder gaan natuurlijk.
- Op is echt op, dus wees er snel bij.
- Bij het reserveren moet je aangeven dat je de cd in een van de winkels ophaalt (maak een keuze). De cd ligt dan op 18 april gratis voor je klaar!
http://platomania.nl/etalage/list/id/218

Via onderstaande links, dus gewoon bestellen? Reserveren zie ik niet staan, hoe moet het nou precies?
pi_67514489
quote:
Op zondag 29 maart 2009 04:04 schreef Levi12 het volgende:

[..]

Als jij je eigen indie dansclub begint, dan ben ik vaste klant. En wat betreft Maximo Park, dat is een band die je gewoon gezien moet hebben. Ik kan helaas niet donderdag, maar ik zou maar wat graag gaan.
Wil er iemand met me mee naar Maximo Park :p
En zo'n indie dansclub moet gewoon potentie hebben in Nederland! Laat ik er als ik klaar ben met studeren maar een beginnen:)
Maak nie regtig saak nie
  zondag 29 maart 2009 @ 11:55:57 #53
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67514799
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:26 schreef emokid het volgende:

[..]

http://platomania.nl/etalage/list/id/218

Via onderstaande links, dus gewoon bestellen? Reserveren zie ik niet staan, hoe moet het nou precies?
Bedankt voor de heads-up! Heb voor mezelf even Kings of Leon's Youth and Young Manhood besteld en voor m'n broer Jeff Buckley's Grace. Twee albums die ik al een tijd gewoon had moeten kopen.

Volgens mij is het systeem gewoon dat je 'm bestelt, dan naar je winkelwagentje gaat en kiest voor ophalen in de winkel en betalen in de winkel. Dan leggen ze 'm voor je klaar en kun je 'm gratis ophalen op 18 april (en als je 'm eerder wilt halen dan zul je gewoon mogen betalen ).

Mocht het niet zo werken, dan is het ook niet erg. Ik zoek altijd naar smoesjes om cd's te kunnen kopen, dus dit zou een goed gevalletje zijn.
  zondag 29 maart 2009 @ 12:17:04 #55
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_67514965
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:28 schreef 3lmo het volgende:
Nog mensen volgende week donderdag naar The View, die een kaartje over hebben? Of nouja, gewoon over hebben. Heb zelf al wel een kaartje, maar zoek er nog 1.
In Tivoli, die kaartjes zijn gewoon nog te koop hoor. Melkweg is uitverkocht
pi_67515444
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 10:04 schreef 3lmo het volgende:
The Subways waren echt supertof! Wat een show, wat energiek en ze klonken ook uitzonderlijk goed. Vond het toch wel een van mijn betere concerten. En die Charlotte is écht nice.
Gisteren ging in de Watt het dak er ook lekker af. Heerlijke show.

Strakke muziek, leuke interactie en zo ontzettend veel energie. Dat laatste straalde ook zeker af op het publiek. Naarmate de show vorderde werd de pit groter en kwam het crowdsurfen steeds meer op gang. Billy bleef het publiek lekker opjutten en sprong er uiteindelijk zelf ook nog in.

Als ik het voorprogramma uit m'n hoofd kan verdringen ('Daily Bread' WTF... ), gaat dit m'n herinnering in als een fantastisch concert.
  maandag 30 maart 2009 @ 13:36:04 #57
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_67544826
ej, don't fuk with Daily Bread. was erg lekker. Subways is natuurlijk van een andere klasse en DB stond eigenlijk in een veels te grote zaal (moet wat intiemer).
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 30 maart 2009 @ 13:41:51 #58
71333 BUG80
Stop making sense
pi_67545049
quote:
Op zondag 29 maart 2009 12:08 schreef TJLinden het volgende:
Volgens mij is het systeem gewoon dat je 'm bestelt, dan naar je winkelwagentje gaat en kiest voor ophalen in de winkel en betalen in de winkel. Dan leggen ze 'm voor je klaar en kun je 'm gratis ophalen op 18 april (en als je 'm eerder wilt halen dan zul je gewoon mogen betalen ).
Is het al duidelijk hoe het werkt? Of moet er even een mailtje naar Plato?
pi_67548755
Plato actie is duidelijk. Gewoon bestellen op de normale manier, kies voor de optie 'Afhalen in winkel'. Vervolgens klik je op Reserveren en ga je op 18 april je plaat ophalen. Ze zullen geen geld vragen.
pi_67551410
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:37 schreef emokid het volgende:
Plato actie is duidelijk. Gewoon bestellen op de normale manier, kies voor de optie 'Afhalen in winkel'. Vervolgens klik je op Reserveren en ga je op 18 april je plaat ophalen. Ze zullen geen geld vragen.
Helaas staan er geen nieuwere platen op, voor mezelf ook even Kings of Leon gedaan, een maat van me neemt die van Jeff Buckley.
Iemand nog een idee hoe scherp de aanbiedingen zullen zijn die dag ?
pi_67553121
Op de Myspace van This Beautiful Mess staan een paar nieuwe nummers van de cd die ze in eigen beheer aan het opnemen zijn (met recht indie dus!! ). Klinkt erg lekker, vooral het refrein van Zealots vind ik ongeëvenaard prachtig! Ze zoeken nu een label die de cd wil gaan uitbrengen, ik hoop dat dat gaat lukken.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:17:29 #62
139186 Gerbilking
No one I think is in my tree
pi_67587607
When you were young you were the king of carrot flowers...
pi_67587843
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:17 schreef Gerbilking het volgende:
When you were young you were the king of carrot flowers...
NMH
Heb ik nu een punt?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:18:44 #64
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_67589802
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:01 schreef Tourniquet het volgende:
Op de Myspace van This Beautiful Mess staan een paar nieuwe nummers van de cd die ze in eigen beheer aan het opnemen zijn (met recht indie dus!! ). Klinkt erg lekker, vooral het refrein van Zealots vind ik ongeëvenaard prachtig! Ze zoeken nu een label die de cd wil gaan uitbrengen, ik hoop dat dat gaat lukken.
huh. gaan ze dat dan niet doen via Volkoren???? raar
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_67596080
Weet niet of dit al genoemd is heb dit topic niet zo goed gevolgd de laatste tijd.

http://www.myspace.com/clemsnide
Zachte muziek, zwartgallig teksten, mij pakte het meteen volkomen terecht zeer positief besproken in wat the Wall Street Journal America's finest noemt. Kindamuzik heeft zag ik net via google ook een postieve recensie ervoor over. Geef het een kans!
  donderdag 2 april 2009 @ 16:21:56 #66
71333 BUG80
Stop making sense
pi_67648935
This Beautiful Mess is één van de beste bands van Nederland vind ik. Vreemd dat die nooit echt zijn doorgebroken. Misschien ontbreekt het aan die éne hit, ofzo.
pi_67655023
Yo La Tengo komen naar Amsterdam. Althans, dat staat op de site van ze met dat een kaartje ¤16,- zal kosten.
Op de site van Bimhuis, waar ze spelen, staat nog niks.
pi_67659457
Leuk om een keer naar het Bimhuis te gaan. Wanneer is het?
Aldus.
pi_67665067
Het is donderdag 11 juni. De site zelf: http://www.yolatengo.com/schedule.html

Lukt vooralsnog niet om kaartjes te kopen, of kijk ik verkeerd? Oh en erg interessant om te lezen waar de shows op gebaseerd zullen worden:

The Freewheeling Yo La Tengo Tour is a rare opportunity to see this ever-surprising band in a setting more intimate and interactive than any tour in their 23-year career. A little bit "Storytellers", a little bit "Unplugged", with a soupcon of their famously varied Hanukkah shows, it will feature the band playing an almost-acoustic set of songs from their entire catalog, with stories about their life as a band, and an encouraged back-and-forth with the audience. Already famous for never playing the same show twice, this fresh look at Yo La Tengo offers rare insight into one of the most important, unique, and beloved bands in American rock. Yo La Tengo's latest CD, I Am Not Afraid Of You And I Will Beat Your Ass, will be the springboard for these shows, though anything can and will happen from there.
pi_67665516
Denk dat ik ook naar Yo La Tengo ga, ben ook wel benieuwd naar het Bimhuis, kom daar normaal gesproken nooit
Kaartjes worden inderdaad nog niet verkocht geloof ik, verkoop van kaartjes op dde site van het bimhuis was alleen voor concerten t/m 31 mei, denk dat het dus nog even een kwestie van geduld is.
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:09:13 #71
71333 BUG80
Stop making sense
pi_67670297
"Spark Large" van Marching Band (nu op de luisterpaal) klinkt ook wel lekker trouwens, ondanks dat het af en toe een schaamteloze The Shins-kopie lijkt.
pi_67749212
Na wat weken is het toch een saaie geworden, die van Cymbals Eat Guitars. De 90s invloeden zijn té aanwezig, ik kan het niet negeren.
pi_67751626
Ik ben de Pitchfork 500 aan het beluisteren. Eén of andere idioot heeft er een torrent van gemaakt. Leuk luisterwerk hoor, je steekt er nog wat van op. Je bent er wel een aardig tijdje mee bezig, ik ben (pas) bij 100. Heb het boekje ook maar besteld.
Aldus.
  maandag 6 april 2009 @ 10:36:48 #74
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67752266
Obscure tip van de dag: Visitor van de Croatische band Nice At Home. Fucking geniale kakofonie van alles en nog wat. Lo-fi singersongwriter, noise, techno, soms aanstekelijk en dan weer erg irritant. Echt een meesterlijke plaat.
Geen site, alleen een matige MySpace: http://www.myspace.com/niceathome. Ook geen platenlabel of wat dan ook te bekennen, dus ik durf wel een downloadlink naar het album te geven: http://rapidshare.com/files/215374737/visitor.rar
Echt, luisteren!
pi_67884040
Zat ik even americana aan te horen van de erg luide mannen van Stuurbaard Bakkebaard, zetten ze voor ik het me al kon beseffen keiharde techno op. Wat een band zeg, je kunt haast niet weten wat je zult krijgen. Een band zonder grenzen, of zoiets.. Unieke (en positieve) ervaring in ieder geval!

De Staat openden hier voor ze in Enschede, en die waren ook érg goed. Veel actiever dan op plaat.
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:32:23 #76
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67887055
Yup, k Heb de nieuwe plaat hier al meerdere malen geplugged, echt super! Waren ze gisteren in Atak? Hoe kon ik dat gemist hebben?

Songs of Shame van Woods is ook een aanrader. Lekker eigenwijze, lo-fi pop.
pi_67899724
BUG80 noemde de plaat al eens en vandaag gekocht toen ik hem hoorde in de Velvet. Klonk leuk. Binnenkort gaat men flyeren bij een concert van Antony over dit album geloof ik, omdat PIAS vermoedt dat Antony-fans dit ook wel kunnen waarderen.
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:17 schreef BUG80 het volgende:
[ afbeelding ]

Nog een tip voor liefhebbers van rare meisjes: Soap & Skin. Haar debuutalbum Lovetune for Vacuum komt binnenkort uit.
www.soapandskin.com

Verder de plaat van Ana Egge gekocht, ook erg mooi. www.anaegge.com
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 11 april 2009 @ 14:04:59 #78
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_67923068
Liefhebbers van Gazpacho hier? Het nieuwe album is echt geweldig!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_67989342
Soap & Skin is al een paar weken uit geloof ik, heb het een keer geluisterd maar vond het maar zozo. Overigens is vorige week ook het album van Clues gelekt; een Canadees indie-duo met als een van de voormannen een ex-lid van The Arcade Fire - de andere is afkomstig van het voor mij verder vrij onbekende Unicorns. Het schijnt ook naar Unicorns te klinken maar ik hoor er ook Wolf Parade in. In ieder geval zeker de moeite waard (laat je niet afleiden door de lelijke hoes zou ik zeggen )

Last.fm
  maandag 13 april 2009 @ 23:19:35 #80
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_67991002
Nieuwe plaat van Conor is (samen met Fork In The Road van Neil Young) zonder twijfel het meest waardeloze dat er dit jaar uitgekomen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')