abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:23:32 #276
255078 Luc12
don van vliet
pi_69764524
Nee, want Don van Vliet is niet overrated.

Hij wordt tegenwoordig zelfs flink gedownrate naar mijn bescheiden mening. Bovendien is Trout Mask Replica het beste album ooit gemaakt in de historie van moderne muziek, dus dat valt ook moeilijk te overschatten dacht ik zo.
www.lifeasarehearsal.blogspot.com
kalm doch hysterisch.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:26:51 #277
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_69764594
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 11:23 schreef Luc12 het volgende:
Nee, want Don van Vliet is niet overrated.

Hij wordt tegenwoordig zelfs flink gedownrate naar mijn bescheiden mening. Bovendien is Trout Mask Replica het beste album ooit gemaakt in de historie van moderne muziek, dus dat valt ook moeilijk te overschatten dacht ik zo.
Ik vind het altijd jammer dat bij artiesten als Frank Zappa en Captain Beefheart letterlijk elke scheet die ze hebben uitgebracht worden aanbeden als the Second Coming. Terwijl er toch echt een hoop onluistbare troep tussen zit, iets wat ze zelf ook echt wel door hadden... Dus wat dat betreft ben ik geneigd 'overrated' te gebruiken als karakterisering.
Natuurlijk, binnen de context van de muziekhistorie en wat voor impact dergelijke acts hebben gehad heb je weer wel gelijk dat ze misschien wat ondergewaardeerd zijn. Het is maar net of je een muziek-newbie of een Beefheart/Zappa-groupie voor je neus hebt welke typering je moet gebruiken.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:37:50 #278
255078 Luc12
don van vliet
pi_69764845
Zappa en Beefheart zijn echt onvergelijkbaar en hebben niks met elkaar gemeen, bovendien is bijna alle muziek van Beefheart prima toegankelijk, behalve uiteraard Trout Mask Replica. Zappa is helemaal niet moeilijk te beluisteren mijns inziens, maar zijn invloed is niet te onderschatten.

En ik vind helemaal niet dat elke scheet die ze uitgebracht hebben goud waard is, maar Trout Mask Replica blijft het beste album ooit. Vooral als je het hele verhaal achter de plaat kent, de mensen die erdoor beïnvloed zijn en de wegen die het vrijgemaakt heeft.
kalm doch hysterisch.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:48:37 #279
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_69765135
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 11:37 schreef Luc12 het volgende:
Zappa en Beefheart zijn echt onvergelijkbaar en hebben niks met elkaar gemeen, bovendien is bijna alle muziek van Beefheart prima toegankelijk, behalve uiteraard Trout Mask Replica. Zappa is helemaal niet moeilijk te beluisteren mijns inziens, maar zijn invloed is niet te onderschatten.

En ik vind helemaal niet dat elke scheet die ze uitgebracht hebben goud waard is, maar Trout Mask Replica blijft het beste album ooit. Vooral als je het hele verhaal achter de plaat kent, de mensen die erdoor beïnvloed zijn en de wegen die het vrijgemaakt heeft.
Maar Zappa-fans zijn bijna altijd Beefheart-fans en omgekeerd; vandaar dat ik ze voor het gemak even op één hoop veegde. Ze hebben natuurlijk wel meer gemeen dan je nu doet voorkomen (zelfde high school waar ze goede vrienden werden, hebben elkaar min of meer muzikaal opgevoed, af en toe ook samengewerkt), maar goed.

Maar ik vind het wel gewoon grappig dat je het 'nieuwe kleren van de keizer'-effect bij Grizzly Bear en Animal Collective aan weet te stippen, terwijl 'Trout Mask Replica' toch één van de meest polariserende platen is die ooit in de muziekgeschiedenis is uitgebracht.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 12:18:35 #280
255078 Luc12
don van vliet
pi_69765776
Ik luister liever naar polariserende drab, dan naar makkelijke monoblah die iedereen leuk vindt, maar vergeten is waarom.
kalm doch hysterisch.
pi_69785397
Zo.
Woensdag naar CocoRosie geweest, wat een wereldconcert was dat zeg! Was mijn eerste Hamburgse concert, van tevoren had ik niet heel veel zin om in mijn eentje daar te gaan zitten, maar het was het vierkant waard. Het was volgens mij ook nog eens de eerste verkoopdag van een tour-only EP. Gesigneerd. Ik haat het om mensen jaloers te maken, maar als ze Happy Eyez nog eens een keertje serieus gaan uitbrengen, moet het een levensgrote indiehit kunnen worden.

Wat me overigens wel tegenviel: De dames zijn helemaal niet zo wereldvreemd als ik dacht. Afgezien van de kleding, waren ze best normaal tijdens het cd/verkoop signeer feestje.
pi_69789991
Ik wil CocoRosie echt graag eens zien.
we took a weekend, drove to provo.
the snow was white and fluffy.
pi_69795706
ze staan binnenkort in bloemendaal geloof ik.
  zondag 7 juni 2009 @ 15:44:26 #284
17328 methodmich
Nummer 10
pi_69796223
quote:
Op zondag 7 juni 2009 01:11 schreef thijsdetweede het volgende:
Zo.
Woensdag naar CocoRosie geweest, wat een wereldconcert was dat zeg! Was mijn eerste Hamburgse concert, van tevoren had ik niet heel veel zin om in mijn eentje daar te gaan zitten, maar het was het vierkant waard. Het was volgens mij ook nog eens de eerste verkoopdag van een tour-only EP. Gesigneerd. Ik haat het om mensen jaloers te maken, maar als ze Happy Eyez nog eens een keertje serieus gaan uitbrengen, moet het een levensgrote indiehit kunnen worden.

Wat me overigens wel tegenviel: De dames zijn helemaal niet zo wereldvreemd als ik dacht. Afgezien van de kleding, waren ze best normaal tijdens het cd/verkoop signeer feestje.
Speelden ze nog You Want To Fuck Me? Die moet net als Hairnet Paradise eigenlijk gewoon op een nieuw album van ze komen, desnoods als hidden track of bonustrack.

Het Engelse album van Meindert Talma is ook leuk trouwens.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_69802913
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:27 schreef KdR het volgende:
ze staan binnenkort in bloemendaal geloof ik.
Ja klopt, in Caprera. Op een dinsdagavond voor 25 euro. Ik hoop ze toch nog een keer ergens anders te zien.
we took a weekend, drove to provo.
the snow was white and fluffy.
  maandag 8 juni 2009 @ 21:08:59 #286
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_69840217
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:18 schreef Luc12 het volgende:
...makkelijke monoblah die iedereen leuk vindt, maar vergeten is waarom.
.
...dass wir fliegen.
  maandag 8 juni 2009 @ 21:39:09 #287
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69841726
Die Japandroids-plaat is ook best okay zeg. Punk, garage, beetje noise, soms funky en best catchy en leuk.
pi_69850415
Ja Japandroids is fijn en enorm catchy inderdaad, ik wacht met smart tot ze een keer in NL optreden.

Daarnaast ben ik sinds een paar dagen in de ban van de nieuwe DInosaur Jr. Wat een goede plaat weer!!
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:15:57 #289
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69901629
Updateje:
  • Phoenix - Wolfgang Amadeus Phoenix: aardig, maar tegenvallend gezien de recensies.
  • Sonic Youth - The Eternal: Prima. SY rockt nog steeds, meer verrassend en minder straightforward dan Rather Ripped..:Y
  • The Field - Yesterday and Today: Weer erg fijn, lijkt ook wat meer diepgang te bezitten dan Sublime...
  • The Vaselines - Enter the Vaselines. Geen echt nieuw materiaal natuurlijk, maar de schattigste twee-pop-punk-band ooit moet onder de aandacht blijven. Het rauwe kant-b materiaal is wel grappig.
  • Eels - Hombre Lobo: Goed! Eels is echt Rock 'n Roll geworden. Fijne afwisseling tussen het blues R'nR repetoire en de bekende Eels nummers. Die tweede categorie heb ik ondertussen wel een keer gehoord trouwens. Komt allemaal wel erg bekend voor.
  • Beyond the Wizards Sleeve - Re-animations Vol. 1.: Echte reanimaties. Fijne mixes van bekende en minder bekende nummers. Iets meer pit had soms wel gemogen.
  •   woensdag 10 juni 2009 @ 16:16:22 #290
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_69901766
    Phoenix is vooral groot/slaat vooral aan in Amerika lijkt het wel. Je komt ze zo vaak op blogs e.d. tegen ... Ik vind Wolfgang Amadeus Phoenix niets toevoegen aan hun oeuvre.
    Aldus.
    pi_69902403
    Phoenix is gewoon een uitgekozen band. Elk jaar beslist het internet(pfork) wie de nieuwe MGMT's en Vampire Weekend's worden. Al bestaat de band geloof ik meer dan tien jaar inmiddels.

Ik vind Wolfgang Amadeus Phoenix niet slecht, fijne plaat en hij komt net op tijd uit.
      dinsdag 16 juni 2009 @ 14:14:50 #293
    71333 BUG80
    Stop making sense
    pi_70059451
    De nieuwe Dinosaur Jr, lekkere plaat zeg. Ambachtelijk, rauw en met goede melodieën. En het is één van de weinige bands die anno 2009 nog geloofwaardig gitaarsolo's kan spelen.

http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/42105000
    pi_70059625
    Staat bij mij bovenaan op de 2009 lijst. Briljant album, wéér flikken ze het,
      dinsdag 16 juni 2009 @ 22:08:03 #295
    39793 Moody
    el moody
    pi_70076258
    De platen die het op het moment bij mij doen zijn:

Fanfarlo - Reservoir
    (Beirut meets Arcade Fire zullen we maar even zeggen)

o.a:

Geweldig album

Sunset Rubdown - Dragonslayer

o.a:

Lekker origineel en episch album
    Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
    '13 |
    '14
      woensdag 17 juni 2009 @ 00:22:41 #296
    213601 CatsInTheWell
    Elevate me later
    pi_70081501
    Hmm, ik weet het niet. Ik vind Dragonslayer echt tof (paar heerlijk epische nummers) en Face Control (de laatste van de Handsome Furs) is ook zéker niet het minste album, maar for some reason zijn Boeckner en Krug voor mij toch op hun best als ze samen in Wolf Parade spelen.

Wolfgang Amadeus Phoenix vind ik wel een heerlijk lichtvoetig plaatje, vooral de eerste twee nummers, dat nummer van 7 minuten en Rome kunnen me zeer goed bekoren. Bleek dat ik de voorganger ook nog in de kast had staan, dus het was fijn veel Phoenix luisteren de afgelopen week. Niets bijzonders, gewoon wel erg leuk.

Nieuwe Magnolia Electric Co. (Josephine) is overigens ook fraai, niets nieuws onder de zon, maar wel weer vertrouwd goed (hoewel ik niet zo heel bekend met Molina en zijn werken ben). Rated O van Oneida is tevens bijzonder aangenaam.

En tsja, Dinosaur Jr. met haar Farm. Geweldig hé. Alleen jammer dat ze niet een paar nummers geskipt of gesnoeid hebben, dan houd je een topplaat van 40 minuten over. Misschien dat-ie nu íets te lang duurt. Maar I Don't Wanna Go There, sowieso al nummer van het jaar!
    pi_70082297
    Voor de St. Vincent liefhebbers:
    Ze staat in juli een aantal keer in Nederland een keertje in Antwerpen.
    pi_70082387
    O ja, en de Fleet Foxes liefhebbers opgelet, zojuist is mij dit gelukt:

U heeft 2 ticket(s) aangeschaft voor:
    FLEET FOXES
    Paradiso Grote Zaal
    Di, 30/06/09 20.30 uur
      woensdag 17 juni 2009 @ 21:41:03 #299
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_70112019
    Sunset Rubdown is UITERAARD (Jagjaguwar) geweldig.
    Dinosaur Jr. is fucking meesterlijk
    Nieuwe Magnolia Electric Co.! Meteen checken.

En nog wat erg goed nieuws van PF:
    quote:
    The Dodos Ready New Album Time to Die

Talking to Pitchfork last month, Dodos singer/guitarist Meric Long had this to say about the band's forthcoming album: "We have a whole new element in all the new songs right now-- an electric vibraphone. That's what's really standing out. It was something I wanted to incorporate a while ago when I heard about this company that made pick ups for vibraphones so you can actually plug it in and really fuck up the sound while retaining that organic element."

It's true; the strummy, stompy San Francisco duo are now a trio, with electric vibraphonist Keaton Snyder on board. And now we can tell you that the Dodos' third LP, the scarily titled Time to Die, is due September 15 from Frenchkiss. The band recorded Time to Die with Fleet Foxes/Shins producer Phil Ek, and according to Long, "This album sounds more like a band." We've got the tracklist below.
      woensdag 17 juni 2009 @ 21:44:57 #300
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_70112197
    Bijna vol. Zal ik de eer dan maar op me nemen...

• Indie Cassette Exchange
  • The Pains of being Indie at The Heart
  • Beacons of Indieship
  • Hombre Indie

?

Ik geef jullie 10 mins.
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')