abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67435311
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:37 schreef NatteKrant het volgende:

[..]

Uit je berichten die je hier post krijg ik het idee dat je maar wat doet. Correct me if i'm wrong...

Ik zou gewoon is goed kijken hoe je wilt beleggen, voor hoelang en hoeveel je wilt beleggen en dan gewoon is rustig de tijd nemen om een beslissing te nemen. Dan kom je vast nog wel wat meer koopwaardige fondsen tegen.
Geen idee hoeveel je nog meer belegt maar 20k op een enkel fonds zetten lijkt mij niet echt een verstandige beslissing.

Als je toch je geld een aantal jaar wilt wegzetten verdiep je dan in de materie en ga dan aan de slag.
Als je 20k hebt, en je besteed dat slechts in 1 fonds, lijkt me dat wat risico vol. Ik denk dat hij ook wat misschien te veel geconcetreerd is op flinke winsten in het voorruitzicht. Ik heb even een lijstje opgezocht van de concurrenten van AMG wereldwijd en hoe ze het deden afgelopen dagen / maanden / jaren.

Zoals je ziet zijn er een aantal concurrenten die het een stuk beter doen dan AMG en 1tje die net iets groter is, groeide zelfs 240% in 3 maanden. Moraal van het verhaal, je kunt elke dag geld verdienen met de beurs want er zijn mogelijkheden zat, focus je niet op 1 ding die je wenst te vertienvoudigen .
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67435488
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:42 schreef veekeend het volgende:
Mensen, koopmoment??

De MSCI momentumindex geeft aan van wel. (het is natuurlijk maar welke waarde je eraan hecht)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt! Ik moet wel zeggen dat het momentum model niet mijn sterktste kant is, al spreekt het plaatje relatief voor zich zelf .
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_67435526
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:34 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

en waarom kijk je alleen naar aandelen die vroeger hoog hebben gestaan? neem bijv crucell... die komt van 2euro af en groeit gestaag naar de 20...
tja ligt eraan waar je voor kies value of groei
x
pi_67435573
Volgens mij vertelde Selang ooit een verhaaltje dat een vriend van hem alles op Ahold had gegooid toen 't 2euro stond dus wat dat betreft, kan natuurlijk ook goed uitpakken
x
pi_67435577
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als je 20k hebt, en je besteed dat slechts in 1 fonds, lijkt me dat wat risico vol. Ik denk dat hij ook wat misschien te veel geconcetreerd is op flinke winsten in het voorruitzicht. Ik heb even een lijstje opgezocht van de concurrenten van AMG wereldwijd en hoe ze het deden afgelopen dagen / maanden / jaren.

[ afbeelding ]

Zoals je ziet zijn er een aantal concurrenten die het een stuk beter doen dan AMG en 1tje die net iets groter is, groeide zelfs 240% in 3 maanden. Moraal van het verhaal, je kunt elke dag geld verdienen met de beurs want er zijn mogelijkheden zat, focus je niet op 1 ding die je wenst te vertienvoudigen .
met welke programma maak je die plaatjes? trader workstation zekerz?
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:01:47 #206
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67435708
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:57 schreef richbitch het volgende:
Volgens mij vertelde Selang ooit een verhaaltje dat een vriend van hem alles op Ahold had gegooid toen 't 2euro stond dus wat dat betreft, kan natuurlijk ook goed uitpakken
Ik ken ze ook die 'alles' op Fortis gooide, toen die op 8 stond....
Het is gewoon extreem risicovol om alles op 1 fonds te zetten.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_67435786
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:57 schreef edikt het volgende:

[..]

met welke programma maak je die plaatjes? trader workstation zekerz?
BB terminal
pi_67435794
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:43 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Je hele investering baseren op 1 fonds is sowieso extreem risicovol....
Gokkers hebben een vrij hoog risicoprofiel!
it's better to burn out than to fade away...
pi_67435854
quote:
Roubini Says Stocks Will Drop as Banks Go ‘Belly Up’ (Update2)

By Michael Patterson and Maithreyi Seetharaman

March 26 (Bloomberg) -- U.S. stocks will fall and the government will nationalize more banks as the economy contracts through the end of 2009, said Nouriel Roubini, the New York University professor who predicted last year’s economic crisis.

“The stock market is a bit ahead of the real macroeconomic and financial news,” Roubini, a professor at NYU’s Stern School of Business and the chairman of consulting firm Roubini Global Economics, said in an interview with Bloomberg Television in London today. “We’ll have some major banks going belly up that will need to be taken over.”

The global equity rebound in March that sent the Standard & Poor’s 500 Index to its best monthly advance in 17 years is a “bear-market rally” and U.S. Treasury yields will “remain relatively low” as investors flock to the safest assets, Roubini said. Treasury Secretary Timothy Geithner’s new plan to remove toxic debt from financial companies won’t be enough for insolvent banks, he said.

Roubini’s outlook contrasts with predictions this week from Templeton Asset Management Ltd.’s Mark Mobius and Traxis Partners LLC’s Barton Biggs, who said that equities are poised to rally as government efforts to revive the economy and banking system begin to work. Investors are “way too optimistic” about the prospects for a recovery in the economy and earnings, Roubini said.

Stress Tests

The S&P 500 surged 7.1 percent on March 23 after Geithner unveiled a plan to finance as much as $1 trillion in purchases of illiquid real-estate assets, using $75 billion to $100 billion of the Treasury’s remaining bank-rescue funds. The government is conducting stress tests of banks to determine how much more capital each will need.

Roubini, who predicts loan and securities losses in the U.S. will reach $3.6 trillion, said the stress tests will reveal that some banks need to be taken over and have their good and bad assets separated before being sold to the private sector. He didn’t name which companies he thought would need to be rescued.

Futures on the S&P 500 expiring in June advanced 1.2 percent to 818 as of 8:30 a.m. in New York.

Critics of Geithner’s plan including Nobel laureate Paul Krugman, a professor at Princeton University, say the government should take over banks loaded with devalued assets, remove their top management, and dispose of the toxic securities. Sweden adopted the temporary nationalization approach in the 1990s.

‘Deflationary Forces’

“Some banks are going to have to be nationalized,” said Roubini. “It’s going to be bumpy ahead of us.”

Geithner and Federal Reserve Chairman Ben S. Bernanke this week called for new powers to take over and wind down failing financial companies. They said the U.S. also needs stronger regulation to constrain the risks taken by firms that could endanger the financial system.

With “deflationary forces” lingering for as long as three years, Roubini said U.S. government bond yields will remain low and American house prices will fall as much as 20 percent in the next 18 months. While the dollar will initially benefit as investors seek a safe haven in the U.S., the currency will ultimately drop as the nation’s trade deficit shrinks, he said.

Roubini dismissed China’s call for the creation of a new international reserve currency as a “pie in the sky idea” that’s unlikely to gain traction any time soon.

Mobius, Biggs

China’s central bank Governor Zhou Xiaochuan this week urged the International Monetary Fund to expand the use of so- called Special Drawing Rights and move toward a “super- sovereign reserve currency.” Geithner sent the dollar tumbling yesterday by saying he would consider China’s idea, only to drive it back up by affirming that the greenback should remain the world’s reserve currency.

“This was a political call and in a nut shell - it ain’t going to happen any time soon,” Roubini said.

Mobius, who helps oversee about $20 billion of emerging- market assets as executive chairman at San Mateo, California- based Templeton, said March 23 the next “bull-market” rally has begun. Biggs, the former chief global strategist for Morgan Stanley who now runs New York-based hedge fund Traxis Partners, predicted the same day the S&P 500 may jump between 30 percent and 50 percent.

The benchmark index for U.S. equities has surged 11 percent in March, poised for its biggest monthly gain since 1991. The MSCI Emerging Markets Index of equities in 23 developing nations is headed for the steepest monthly advance on record after rising 20 percent in March.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aUzSQ01UhV6s&refer=home
pi_67436063
Ik zie de laatste tijd LXIV hier niet meer? .

Zou hij zich vergist hebben in de hossana dat nog moet aankomen? .
pi_67436074
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Bedankt! Ik moet wel zeggen dat het momentum model niet mijn sterktste kant is, al spreekt het plaatje relatief voor zich zelf .
Ja precies. Het is natuurlijk obv historische data, dus je zal altijd te laat instappen. Maar de parallel tussen opgaande beurs en koopmomentum is vrij goed zichtbaar.
pi_67436253
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:04 schreef veekeend het volgende:

[..]

BB terminal
Most large financial firms have subscriptions to the Bloomberg service, which costs $1,500 to $1,800 per terminal per month (as of 2007).

http://en.wikipedia.org/wiki/Bloomberg_Terminal

DIe?
pi_67436376
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:17 schreef edikt het volgende:

[..]

Most large financial firms have subscriptions to the Bloomberg service, which costs $1,500 to $1,800 per terminal per month (as of 2007).

http://en.wikipedia.org/wiki/Bloomberg_Terminal

DIe?
Die ja waar onder andere een aantal andere mensen hier gebruik van maken.
pi_67436510
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:04 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

Gokkers hebben een vrij hoog risicoprofiel!
Gokker meld* we gaan weer long of short voor morgen, nog 5 minuten. Zo maar even stuivertje gooien
pi_67436578
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ok ok wel een prijzige grap. Dan moet je ook wel al flinke rendementen maken/diepe zakken hebben lijkt me?
pi_67436674
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gokker meld* we gaan weer long of short voor morgen, nog 5 minuten. Zo maar even stuivertje gooien
Hehe, ik doe niet mee. Net ff een long ritje gemaakt en eur/dol shorts eruit, vind het wel mooi geweest vandaag.
pi_67436690
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:25 schreef edikt het volgende:

[..]

Ok ok wel een prijzige grap. Dan moet je ook wel al flinke rendementen maken/diepe zakken hebben lijkt me?
Ik heb hem voor professionele doeleinden tot mijn beschikking. Als ik wat extra tijd over heb, laat ik zo nu en dan wat functies hier zien (zie BB topic). Het is gewoon mooi spul met ongekende mogelijkheden, net als Reuters e.d.
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:29:23 #218
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67436695
Nou, WS gaat weer vrolijk naar een nieuwe day-high. Eens kijken of ze nu de weg naar beneden weer opzoeken. Anders heb ik toch iets minder vertrouwen gekregen in de afstort die nog moet volgen.

Morgen gaat DSM trouwens ex-dividend, valt daar nog wat te beleven dan?
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:29:25 #219
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_67436698
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

[/offtopic]
Ik lees je BB-topic zo nu en dan, maar jij werkt dus met de BB-terminal voor je studie?
[/ontopic]

@ Oizno: Ik ben ook beginnend belegger hoor dus trek je vooral niet al teveel van mij aan :p
De post hieronder? Useless!
pi_67436827
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:29 schreef Lemans24 het volgende:
Nou, WS gaat weer vrolijk naar een nieuwe day-high. Eens kijken of ze nu de weg naar beneden weer opzoeken. Anders heb ik toch iets minder vertrouwen gekregen in de afstort die nog moet volgen.

Morgen gaat DSM trouwens ex-dividend, valt daar nog wat te beleven dan?
Heb geen vertrouwen meer in afstort op korte termijn... volgens mij gaan we alleen maar hogere bodems neerzetten komende 2 maanden. 2e helft van dit jaar ga ik voor puts
pi_67437052
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:29 schreef veekeend het volgende:

[..]

Ik heb hem voor professionele doeleinden tot mijn beschikking. Als ik wat extra tijd over heb, laat ik zo nu en dan wat functies hier zien (zie BB topic). Het is gewoon mooi spul met ongekende mogelijkheden, net als Reuters e.d.
Ja dat reuters e.d. kan je tegen betaling ook met trader workstation van interactive brokers verkrijgen.
Is het daar een beetje mee te vergelijken of is het aantal functies/verstrekte informatie veel uitgebreider met BloomBerg?
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:46:08 #222
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67437197
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:33 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Heb geen vertrouwen meer in afstort op korte termijn... volgens mij gaan we alleen maar hogere bodems neerzetten komende 2 maanden. 2e helft van dit jaar ga ik voor puts
ik hou de S&P shorts die ik heb en koop bij als de volumes interessant worden. En dan ook wel wat Dow Jones en AEX shorts.

In ieder geval valt WS nu weer wat terug.
pi_67437393
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:40 schreef edikt het volgende:

[..]

Ja dat reuters e.d. kan je tegen betaling ook met trader workstation van interactive brokers verkrijgen.
Is het daar een beetje mee te vergelijken of is het aantal functies/verstrekte informatie veel uitgebreider met BloomBerg?
Daar zijn meningsverschillen over, zie BB topic

Maar BB is iig heel uitgebreid, ik ontdek dagelijks ook nog altijd vele nieuwe foefjes.
pi_67437480

Pas 1,2 van de 3,6 biljoen afgeschreven.

Aegon en ING kunnen wel opgeruimd worden.
pi_67437517
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:46 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

ik hou de S&P shorts die ik heb en koop bij als de volumes interessant worden. En dan ook wel wat Dow Jones en AEX shorts.

In ieder geval valt WS nu weer wat terug.
Er komen ook wel correcties.. alleen denk ik dat we nog wel wat hoger kunnen de komende 2 maanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')