inderdaadquote:Op woensdag 25 maart 2009 08:33 schreef pumpkinsoup het volgende:
Ik heb het inderdaad ook 's ochtends met het tandenpoetsen of als ik iets moet drinken/eten. Geen idee hoe het komt
Ja ik heb er in het weekend ook totaal geen last van...quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Heb ik ook jaren gehad, het stopte toen ik rond een uur of 9 kon opstaan ipv 7.
Zodra ik mijn tanden gepoetst heb, ga ik altijd brood ofzo eten... Anders blijf ik kokhalzen. Die smaak moet weg.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:09 schreef Chav het volgende:
Ik moet eerst eten, anders ga ik idd kokhalsen bij het tandenpoetsen op een lege maag of word ik kotsmisselijk onder de douche (in geval van eerst douchen en dat eten ivm haast).
Heb ook een periode gehad dat ik eerst at en dan idd met tandenpoetsen moest kokhalsen, maar dat is gelukkig vanzelf over gegaan.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:12 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Zodra ik mijn tanden gepoetst heb, ga ik altijd brood ofzo eten... Anders blijf ik kokhalzen. Die smaak moet weg.
ik zou eens gaan stofzuigen als ik jou wasquote:Op woensdag 25 maart 2009 09:20 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb wel dat ik soms moet kokhalzen maar dat komt weinig voor.
Moet wel gemiddeld elke ochtend 10 keer achter elkaar niezen.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:21 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik zou eens gaan stofzuigen als ik jou was
Dit kun je dus beter niet doen, trust me.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:18 schreef Chav het volgende:
[..]
Maar heb je weleens geprobeert om je tanden te poetsen met een volle maag, misschien hoef je dan niet meer te kokhalsen.
Hoezo, bij mij helpt dit dus wel. Eerst eten en dan poetsen (lijkt mij ook de logische volgorde, maar goed)quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:59 schreef Stali het volgende:
[..]
Dit kun je dus beter niet doen, trust me..
Tandenpoetsen na het eten was toch nog slechter voor je tanden, doordat je dan het zuur erin wrijft ofzo?quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:55 schreef JDx het volgende:
Ja precies, waarom zou je je tandenpoetsen voor het eten? Dat heeft toch geen nut... en het eten smaakt ook nog eens beter!
Ik ontbijt daarom ook niet en poets mijn tanden onder de douche.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:53 schreef Chav het volgende:
[..]
Hoezo, bij mij helpt dit dus wel. Eerst eten en dan poetsen (lijkt mij ook de logische volgorde, maar goed)
Ah dat doe ik dus al mn hele leven verkeerdquote:Op woensdag 25 maart 2009 15:55 schreef Cp. het volgende:
Hoezo, bij mij helpt dit dus wel. Eerst eten en dan poetsen (lijkt mij ook de logische volgorde, maar goed)
Exactquote:Op woensdag 25 maart 2009 16:35 schreef Chav het volgende:
[..]
Ah dat doe ik dus al mn hele leven verkeerd
Heee maakt mij niet uit, maar ik zie de logica niet om eerst je tanden schoon te maken om vervolgens gelijk weer vies te maken
Dat noemen ze een kater.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:40 schreef zoalshetis het volgende:
ik had het alleen als ik stevig gedronken had.
nee, daar dronk ik te veel en te vaak voor. hele dag last van kokneigingen.quote:
Dat is akelig. At je dan nog wel?quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee, daar dronk ik te veel en te vaak voor. hele dag last van kokneigingen.
Mn ontbijt smaakt ook niet als ik eerst mn tanden poetsquote:
Bij mij ook hoor. Rond 7 uur heb ik het probleem ook niet. Maar al die andere dingen schelen bij mij echt veel. Het wordt nooit perfect, maar ok.quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:01 schreef kikoooooo het volgende:
Het is bij mij echt het vroege opstaan. Ik begin al zodra de wekker gaat (om 5.45). Gaat ie rond 7 uur, dan heb ik het probleem niet.
Het blijft raar. Volgens mij ben ik niet gebouwd voor vroeg opstaanZal het er eens met mijn baas over hebben
Ik gebruik ook maar weinig tandpasta, ik heb een elektrische tandenborstel met zo'n klein rond borsteltje, daar past niet eens veel tandpasta op. Maar toch vaak kokhalzen dus.quote:Op woensdag 20 mei 2009 07:22 schreef Electrocute het volgende:
Ik moet alleen kokhalzen aan het einde van een tandenpoetsbeurt als ik teveel tandpasta heb gepakt. De meeste mensen gebruiken sowieso veel te veel tandpasta. Je hoeft maar ongeveer een druppeltje ter grootte van een erwtje te gebruiken. Meer is kut, want dan heb je je mond vol schuim en moet je slikneigingen weerstaan -> kokhalzen.
Als ik lees hoeveel mensen er last van hebben zou het ook best een andere oorzaak kunnen hebben, maar goed, wellicht helpt minder tandpasta gebruiken bij sommigen.
Hem vreemd, ik heb het ook. Ik ben elke ochtend misselijk en soms moet ik mij maag binnenste buiten keren!quote:Op woensdag 25 maart 2009 08:29 schreef kikoooooo het volgende:
Dat doe ik al jaren... ik sta op, en zodra ik onder de douche sta of mijn tanden aan het poetsen ben moet ik kokhalzen.. Sta elke ochtend om 5.45 op en dat heeft het probleem alleen maar erger gemaakt.
Hebben meer mensen dat? En waar zou het door kunnen komen?
Komt door de tandpasta denk ik.quote:Op woensdag 25 maart 2009 08:29 schreef kikoooooo het volgende:
Dat doe ik al jaren... ik sta op, en zodra ik onder de douche sta of mijn tanden aan het poetsen ben moet ik kokhalzen.. Sta elke ochtend om 5.45 op en dat heeft het probleem alleen maar erger gemaakt.
Vooral van tandpasta blijf ik de kokreflex maken (verschillende soorten al geprobeerd). Mijn moeder heeft hetzelfde probleem sinds twee jaar ofzo.
Heb ik ook wel eens. Volgens mij vindt je keel al die tandpasta gewoon niet relaxed.quote:Op woensdag 25 maart 2009 08:29 schreef kikoooooo het volgende:
Heb het dus ook zonder tanden te poetsen. De wekker gaat om 5.45, ik sleep mezelf het bed uit en onderweg naar de douche begint het al...quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:55 schreef starla het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens. Volgens mij vindt je keel al die tandpasta gewoon niet relaxed.
Kokhalsen is juist bedoeld om iets UIT je keel te werken. Het heeft niets met zuurstof te maken, maar met irritatie, prikkeling e.d. van de keelwand.quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:59 schreef Mendeljev het volgende:
Ik denk dat het komt omdat ik te weinig door mijn neus adem waardoor de kokhalsreflex in actie komt om meer zuurstof naar binnen te werken.
Ok, ik heb het namelijk alleen tijdens het tandenpoetsen. Juist als mijn mond vol zit en ik te weinig (denk ik) adem door de neus. Irritaties e.d. heb ik geen last van.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:01 schreef starla het volgende:
[..]
Kokhalsen is juist bedoeld om iets UIT je keel te werken. Het heeft niets met zuurstof te maken, maar met irritatie, prikkeling e.d. van de keelwand.
Maar waarom dan alleen 's ochtends? Ik neem aan dat je 's avonds ook je tanden poetst, en volgensmij heeft niemand er dan last van. Ikzelf in ieder geval niet. Het lijkt me toch een combinatie van factoren dat maakt dat je juist 's ochtends moet kokhalzen...quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:55 schreef starla het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens. Volgens mij vindt je keel al die tandpasta gewoon niet relaxed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |