Die ‘great ocean of truth’ wordt behoorlijk vaak aangehaald, het is natuurlijk voor wetenschappers een zeer herkenbaar idee.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:03 schreef Sloggi het volgende:
Iblis +1
Was 'ie zo gemakkelijk? Ik wilde eigenlijk de eerste zin van Nooit meer slapen vragen, maar die leek me wel heel erg gemakkelijk, dus heb ik dit citaat maar uit het begin van het boek gepakt.
Heel goed, was een beetje een 2-Gym-vraagje, maar ik wist even niets beter, en architectuur hadden we nog niet echt gehad toch?quote:
Wie is verantwoordelijk voor dit hoogstandje?quote:Whatever is done God could have done without the intervention of instruments or means: but it is in the construction of instruments, in the choice and adaptations of means, that a creative intelligence is seen. It is this which constitutes the order and beauty of the universe.
Dat is toch de taak van de mod.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:49 schreef DaMart het volgende:
Houdt iemand nog de punten bij, eigenlijk?
Of je met een nieuwe vraag komt, vermoed ik.quote:Op maandag 30 maart 2009 19:09 schreef Gellius het volgende:
Hit me.
Nou ja, zo toevallig is dat niet, natuurlijk. Hulde!quote:Op maandag 30 maart 2009 18:03 schreef Gellius het volgende:
't is van William Paley, maar da's puur omdat ik toevallig net The Blind Watchmaker van Dawkins aan het lezen ben.
quote:Op maandag 30 maart 2009 19:38 schreef Gellius het volgende:
Voor Gelliuswatchers is dit een eitje.
Bij dezen dan:quote:
Wat een geniale hint.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:51 schreef pyl het volgende:
Niemand?
Misschien is het wat tegen de keer, Gellius, maar ik vrees toch dat de niet-Gelliuswatchers een weinig meer informatie (lees: een hintje) nodig hebben.
'Tegen de Keer' van Huijsmans.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:05 schreef Gellius het volgende:
Iedereen weet het, maar houdt de lippen stijf op elkaar. Is dat een nieuw spelelement? Een soort Verzwijg-Je-Antwoordje?
Ik ken het alleen zo.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:01 schreef Gellius het volgende:
Dat is juist, hoewel het natuurlijk onder de titel À Rebours verscheen.
Grappig...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:13 schreef Sloggi het volgende:
Een held zoals een held doorgaans wordt beschreven door Lord Byron?
Voor mij ook, maar ik lees zo vaak in literatuurbijlagen over 'een bijna Byroniaanse held', de 'anti-Byroniaanse held', de 'Byroniaanse held' en ga zo maar door dat ik het toch maar eens duidelijk wilde hebben. Nu jullie nogquote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:15 schreef Sloggi het volgende:.
Byron is toch al een tijd geleden voor mij.
Adorno, maar de bonuspunten moet ik laten liggen.quote:Op woensdag 1 april 2009 11:29 schreef Gellius het volgende:
Wie was van mening dat het schrijven van poezie na de holocaust van zeer weinig smaak getuigde, en voor de bonuspunten: hoe was zijn exacte formulering?
quote:"Kulturkritik findet sich der letzten Stufe der Dialektik von Kultur und Barbarei gegenüber: nach Auschwitz ein Gedicht zu schreiben, ist barbarisch, und das frisst auch die Erkenntnis an, die ausspricht, warum es unmöglich ward, heute Gedichte zu schreiben."
"Kulturkritik und Gesellschaft", (1951). In: Adorno: Gesammelte Schriften, Bd. 10.1. Frankfurt/M. 1980. S. 11-30 und in: Prismen. Kulturkritik und Gesellschaft. Berlin-Frankfurt am Main: Suhrkamp 1955, 342 S.
Het is inmiddels april, zei de wijsneus.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:10 schreef DaMart het volgende:
Tussenstand maart 2009:
Bosbeetle 1
DaMart 2
Dunckie 14
Frollo 7
Gellius 3
Iblis 6
innepin 1
Intxaurraga 4
Marble 1
Metus 1
NoCigar 2
No-P 1
PurePoisonPerfume 1
pyl 9
Sloggi 1
wyccie 1
Lienekien 1
Wouter 1989 5
Klopt...quote:Op woensdag 1 april 2009 12:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is inmiddels april, zei de wijsneus.
Wie schreef dit?quote:Je suis ....., dont il me poise
Né de Paris emprès Pontoise,
Et de la corde d'une toise
Sçaura mon col que mon cul poise.
Correct, François Villon, toch wel de bekendste Franstalige dichter uit de late middeleeuwen. Hij was echter behalve dichter ook een boef, vandaar dat hij opgehangen werd (wat het eerste vers zei). Het standbeeld van hem in Utrecht is naar aanleiding van het lustrum van de universiteit door het Utrechtse Studenten Corps neergezet.quote:Op donderdag 2 april 2009 12:29 schreef Wouter1989 het volgende:
Oh! Maar dan weet ik het wel! Fransje Villon. Die vraag stel ik altijd als er sneeuw ligt.
.... en de dichter wiens vertaalde gedicht in de Culture Beat-hit "Erdbeermund" voorkwam.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:11 schreef Iblis het volgende:
[..]
Correct, François Villon, toch wel de bekendste Franstalige dichter uit de late middeleeuwen. Hij was echter behalve dichter ook een boef, vandaar dat hij opgehangen werd (wat het eerste vers zei). Het standbeeld van hem in Utrecht is naar aanleiding van het lustrum van de universiteit door het Utrechtse Studenten Corps neergezet.
Maar dat is meer een nadichting in de stijl van Villon dan daadwerkelijk een vertaling. Zie ook Wikipedia.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
.... en de dichter wiens vertaalde gedicht in de Culture Beat-hit "Erdbeermund" voorkwam.
Ok, Paul Zech dus.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:05 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar dat is meer een nadichting in de stijl van Villon dan daadwerkelijk een vertaling. Zie ook Wikipedia.
Inderdaad, vandaar mijn vraag. Is de naam nu eigenlijk gelatiniseerd of vergriekst? -os is meestal Grieksquote:Op zondag 5 april 2009 21:23 schreef Iblis het volgende:
Maar misschien is het wel een vertaalde naam en zit ik er helemaal naast.
Ja, maar ik wil graag de voornaam erbij om hem van z'n broer te kunnen onderscheiden.quote:
Dat is in de richting, maar onvolledig. En onjuist.quote:Op maandag 6 april 2009 20:58 schreef Sloggi het volgende:
Bataafse constitutie?
Ja, ga door. (quote:Op maandag 6 april 2009 21:01 schreef Gellius het volgende:
Dat is Isabella Rosselini, de dochter-van. ().
De formele naam ken ik niet. Voor de bonuspunten denk ik aan de Unie van Utrecht en de Acte van Verlatinge.quote:Ik doel op die grondwet inderdaad. Bonuspunten voor argumenten om deze niet als eerste Nederlandse grondwet aan te merken. ().
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |