Je kunt er ook bij betrekken hoe 'goed' een koper is (in de zin van snelle betaling en communicatie e.d.), eigen zoals op eBay.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:18 schreef rene90 het volgende:
Ondertussen zijn we achter de schermen al bezig om een puntensysteem op te zetten zodat je als koper kan zien hoe tevreden andere users zijn over de verkoper.
Zoiets moet je idd ook aan denkenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Je kunt er ook bij betrekken hoe 'goed' een koper is (in de zin van snelle betaling en communicatie e.d.), eigen zoals op eBay.
Volgens mij is dit in 't verleden vaker geopperdquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:20 schreef RacerDKB het volgende:
Zijn er geen mogelijkheden tot het automatisch zetten van de TK of GEZ tags?
Dus als je dan iets in het Aanbod filter zet, er automatisch [TK] komt?
Verder TVP.
We zijn inderdaad sinds kort iets anders mee bezigquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja inderdaad een ranking systeem. Tevens vraag ik me af of je ook niet voorzichtig diensten moet toestaan zolang het maar niet van bedrijven is bv.
Mjah reteirritant inderdaad.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, het is een stokpaardje van me, maar er zou een manier gevonden moeten worden om te voorkomen, dat iemand buiten een topic om gaat handelen. Het is heel vervelend als je in een topic het hoogste bod hebt, om vervolgens in FB te zien dat het topic dicht kan omdat er via PM gehandeld is, waardoor je niet hebt kunnen reageren op een hoger bod.
Vind ik wel een goed ideequote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja inderdaad een ranking systeem. Tevens vraag ik me af of je ook niet voorzichtig diensten moet toestaan zolang het maar niet van bedrijven is bv.
Dat gaat, denk ik, niet te controleren zijn. Dan zouden we moeten verbieden om per mail dingen af te handelen, en zouden we dus pm's moeten kunnen lezen of een soort filter op de verkoper moeten zetten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, het is een stokpaardje van me, maar er zou een manier gevonden moeten worden om te voorkomen, dat iemand buiten een topic om gaat handelen. Het is heel vervelend als je in een topic het hoogste bod hebt, om vervolgens in FB te zien dat het topic dicht kan omdat er via PM gehandeld is, waardoor je niet hebt kunnen reageren op een hoger bod.
Je wilt natuurlijk voorkomen dat allerlei bedrijven een gratis advertentie mogelijkheid krijgen. Ik dnek dat je die er wel eenvoudig uitpikt. En je zou bv een regel in kunnen stellen dat diensten in principe niet betaalt mogen worden, maar als een soort van ruilhandel wordt opgezet. Jouw eigengemaakte kinderkleding tegen het opknappen van een tuin ofzo.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Vind ik wel een goed ideemaar dat wordt denk ik moeilijk in de hand te houden want wanneer weet je of het particulier is en wanneer het iets zakelijks is? Dat worden veel discussies die je nu ook al hebt met handelaren die 40 hdd's aanbieden en zeggen dat het geen handel is bijv
Dit is in principe ook nergens in strijd met de policy. Alleen zijn dit soort dingen ook forum gebonden. In [OUD] loopt er toch ook zo'n topic met diensten voor elkaar?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je wilt natuurlijk voorkomen dat allerlei bedrijven een gratis advertentie mogelijkheid krijgen. Ik dnek dat je die er wel eenvoudig uitpikt. En je zou bv een regel in kunnen stellen dat diensten in principe niet betaalt mogen worden, maar als een soort van ruilhandel wordt opgezet. Jouw eigengemaakte kinderkleding tegen het opknappen van een tuin ofzo.
Ja, maar juist in V&A mag het (nog) niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:29 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dit is in principe ook nergens in strijd met de policy. Alleen zijn dit soort dingen ook forum gebonden. In [OUD] loopt er toch ook zo'n topic met diensten voor elkaar?
Dit is vorig jaar geprobeerd maar er was echt totaal geen animo voorquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:28 schreef RacerDKB het volgende:
Een veiling subforum, waar richtprijzen niet verplicht zijn?
Zoals ik zei, dat ligt er helemaal aan. Het ligt er maar net aan hoe en wat. Ik vind wel dat we er erg voorzichtig mee om moeten gaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar juist in V&A mag het (nog) niet.
Ik denk dat er een soort achteraf controle kan plaatsvinden. Het waarderingssysteem wat jullie uitdenken, zoals ik lees, is al een aardige stap. Immers: Ik denk dat mensen die iets door de neus geboord zien, omdat er achter hun rug om en buiten medeweten in PM gehandeld is, dan best wel negatief over de verkoper zullen oordelen. Op den duur zal men die verkoper dan niet meer vertrouwen bij andere topics.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:26 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat gaat, denk ik, niet te controleren zijn. Dan zouden we moeten verbieden om per mail dingen af te handelen, en zouden we dus pm's moeten kunnen lezen of een soort filter op de verkoper moeten zetten.
Of heb je hier een andere gedachte over?
Je zegt net zelf dat het aanbieden van diensten nog steeds niet mag.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:31 schreef NanKing het volgende:
[..]
Zoals ik zei, dat ligt er helemaal aan. Het ligt er maar net aan hoe en wat. Ik vind wel dat we er erg voorzichtig mee om moeten gaan.
Ja, weet ik, maar dat was in 1 topic toch?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:30 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dit is vorig jaar geprobeerd maar er was echt totaal geen animo voor. Misschien kunnen we het in de toekomst nog eens anders proberen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je zegt net zelf dat het aanbieden van diensten nog steeds niet mag.
quote:Vooralsnog is het aanbieden nog een no-go maar wordt elk topic op zich beoordeeld.
Voorkom je wel spam mee inderdaad.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:32 schreef Rekkie het volgende:
Wellicht een verplicht aantal post voordat je iets kan aanbieden?
Je kunt ze een strafpunt geven als het ware. Gebeurt het nog een keer, dan mogen ze V&A niet meer gebruiken.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:27 schreef NanKing het volgende:
Ik snap dat het bieden per PM echt een heikel punt is maar we kunnen er als mods echt niet meer aan doen dan dat we nu doen. Het staat in de policy en we wijzen er altijd op als er in een OP staat dat het bieden per mail of PM moet gaan. Ik merk wél dat het sinds het in de laatste policy staat de mentaliteit bij veel users is veranderd, veel zetten express in de OP dat er alleen geboden mag worden in 't topic.
Dat was inderdaad de achterliggende gedachtequote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voorkom je wel spam mee inderdaad.
Ja dat is toch hetzelfde als wat ik al in de 4e post in dit topic zei. Het ontgaat me echt welk punt je nu wil maken eigenlijk.quote:
Niet iedereen is betrouwbaar op FOK!.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:34 schreef zquing het volgende:
Ik ben tegen een ranking systeem, iedereen is betrouwbaar op fok.
Linkjes naar andere sites eindelijk toestaan, zodat mensen weten waar het nog meer aangeboden wordt, wel natuurlijk met een fatsoenlijke OP
Over dat topic van de 40HDD's, laat bedrijven als ze overstock hebben het ze aanbieden, kunnen fokkers goede deals krijgen, maar laat het niet te vaak zijn(zeg 2 a 3 keer per jaar)
Bieden vanaf toestaan, maar dan alleen met een sluitingstijd
Ik weet niet eens of ik mezelf zo gek krijg om daar voor te laten bannen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik denk dat er een soort achteraf controle kan plaatsvinden. Het waarderingssysteem wat jullie uitdenken, zoals ik lees, is al een aardige stap. Immers: Ik denk dat mensen die iets door de neus geboord zien, omdat er achter hun rug om en buiten medeweten in PM gehandeld is, dan best wel negatief over de verkoper zullen oordelen. Op den duur zal men die verkoper dan niet meer vertrouwen bij andere topics.
Tevens kunnen jullie natuurlijk meelezen in de topics en krijgen jullie sluitverzoeken. Als je in een topic ziet dat user A 100 Euri geboden heeft en er komt een sluitverzoek of er staat ineens in het topic 'verkocht aan User B via PM' of zo, dat er dan actie ondernomen kan worden.
Ik weet niet of je de FA's zo gek krijgt om er dan bans op te laten volgen, maar dat zou het overwegen waard zijn.
1000 keer besproken, ik ben er nog steeds niet voor. Veel mensen komen op FOK! via V&A, mijn allereerste post en topic waren in V&A. Nee ik zie 't niet zitten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:32 schreef Rekkie het volgende:
Wellicht een verplicht aantal post voordat je iets kan aanbieden?
We nemen het mee in de denkprocedure.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:33 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ja, weet ik, maar dat was in 1 topic toch?
Misschien als mensen op eigen initiatief een topic kunnen openen als veiling dat ze het dan wel doen.
Bij wijze van experiment een extra filter erbij mag niet?
Dat ja, ik vond het niet echt handel.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:34 schreef zquing het volgende:
Over dat topic van de 40HDD's, laat bedrijven als ze overstock hebben het ze aanbieden, kunnen fokkers goede deals krijgen, maar laat het niet te vaak zijn(zeg 2 a 3 keer per jaar)
Daarom, vond 't ook vreemd dat het dicht was gegaanquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:36 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dat ja, ik vond het niet echt handel.
Hij bood schijven van ¤85 aan voor ¤45, daar is niets mis mee lijkt me.
Net als Prowl met zijn batch geluidskaartjes.
ditquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:35 schreef NanKing het volgende:
1000 keer besproken, ik ben er nog steeds niet voor. Veel mensen komen op FOK! via V&A, mijn allereerste post en topic waren in V&A. Nee ik zie 't niet zitten.
Ik ben ook zo op FOK! gekomen volgens mij. Als ik dan een x aantal posts nodig had was ik weggegaan omdat ik daar geen zin in zou hebben. Dan zou V&A niet meer laagdrempelig zijn in mijn ogen.quote:
Ja en?quote:
Jammer, gemiste kan in mijn ogen. Het waarborgt imo wel een stukje kwaliteit en je voorkomt onnodige spam.quote:ik ben er nog steeds niet voor. Veel mensen komen op FOK! via V&A, mijn allereerste post en topic waren in V&A. Nee ik zie 't niet zitten.
Zo heel veel spam zie ik hier niet, bij nieuwe users ben ik veel eerder geneigd om af te spreken, users die al langer op fok rondlopen laat ik opsturen. Onderandere daarom zie ik weinig in een ranking systeemquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:39 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja en?
[..]
Jammer, gemiste kan in mijn ogen. Het waarborgt imo wel een stukje kwaliteit en je voorkomt onnodige spam.
Maar aan de andere kant, ik hoef het niet de modden
En je doelt hiermee op?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Voor bespreken van moderaties hebben we [V&A Feedback & Policy] Voor alle lieve verzoeken
Het gaat om het wel en niet toestaan van dat soort dingen, het was alleen een voorbeeldquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Voor bespreken van moderaties hebben we [V&A Feedback & Policy] Voor alle lieve verzoeken
Ik denk dat spam het probleem niet is. Dat wordt snel genoeg aangepakt door de topic reports en alle modjes. Je verhoogt de drempel om een aantal negatieve topics te laten verminderen, en daarmee verhoog je de drempel voor nieuwe users die gewoon goede verkopers zijn. Die balans is het niet waard vind ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:39 schreef Rekkie het volgende:
Jammer, gemiste kan in mijn ogen. Het waarborgt imo wel een stukje kwaliteit en je voorkomt onnodige spam.
Maar aan de andere kant, ik hoef het niet de modden
Het komt toch weleens voor dat 't tegendeel bewezen wordtquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:34 schreef zquing het volgende:
Ik ben tegen een ranking systeem, iedereen is betrouwbaar op fok.
Ik heb de discussie over wel of geen linkjes toestaan naar andere verkoopsites echt al ontzettend vaak gevoerd en ik ben nog steeds niet overtuigd. De mensen die nu linkjes plaatsen in verkooptopics zijn meestal mensen die rechtstreeks van marktplaats komen een linkje droppen en 't topic laten voor 't wat het is. Laat je het wel toe dan krijg je dus veel meer van dat soort topics, en we zijn geen doorgeefluikforum. Het is al niet de bedoeling dat iets alleen per PM afgehandelt wordt, laat staan dat je mensen ook zomaar de kans geeft om het op andere sites af te handelen. Wij zijn V&A en er gelden hier hele andere regels danquote:Linkjes naar andere sites eindelijk toestaan, zodat mensen weten waar het nog meer aangeboden wordt, wel natuurlijk met een fatsoenlijke OP
Ik wil ook zeker proberen om als PR iets te kunnen betekenen voor V&A op de manier hoe jij zegt 'goede deals krijgen'. Maar daarover later meer.quote:Over dat topic van de 40HDD's, laat bedrijven als ze overstock hebben het ze aanbieden, kunnen fokkers goede deals krijgen, maar laat het niet te vaak zijn(zeg 2 a 3 keer per jaar)
Misschien is zoals racerDKB zei een veilingsub een optie.quote:Bieden vanaf toestaan, maar dan alleen met een sluitingstijd
Het punt wat ik wil maken is dat als iemand een topic opent er altijd gekeken wordt wat de bedoeling is. Dus het is niet altijd een keiharde 'nee dat staan we niet toe'quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat is toch hetzelfde als wat ik al in de 4e post in dit topic zei. Het ontgaat me echt welk punt je nu wil maken eigenlijk.
Tja, zo staat het wel in de faq.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:47 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het punt wat ik wil maken is dat als iemand een topic opent er altijd gekeken wordt wat de bedoeling is. Dus het is niet altijd een keiharde 'nee dat staan we niet toe'
dat weet ik, ik heb ooit mn spullen niet toegestuurd gekregenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:45 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het komt toch weleens voor dat 't tegendeel bewezen wordt
Zoals ik eerder zei, alleen mits fatsoenlijke OP en zodat mensen weten dat het ook op andere plaatsten wordt aangeboden en indien geinteresseerd ook naar de biedingen op die sites kunnen kijken. Groot deel van de computer gerelateerde advertenties kan je terug vinden op tweakers. Wanneer ik iets verkoop gaat m'n voorkeur uit naar of een fokker of een tweaker, afhankelijk van het aangebodene, maar als ik een veel beter bedrag op marktplaats krijgen kan gaat het weg naar de persoon op marktplaats.quote:Ik heb de discussie over wel of geen linkjes toestaan naar andere verkoopsites echt al ontzettend vaak gevoerd en ik ben nog steeds niet overtuigd. De mensen die nu linkjes plaatsen in verkooptopics zijn meestal mensen die rechtstreeks van marktplaats komen een linkje droppen en 't topic laten voor 't wat het is. Laat je het wel toe dan krijg je dus veel meer van dat soort topics, en we zijn geen doorgeefluikforum. Het is al niet de bedoeling dat iets alleen per PM afgehandelt wordt, laat staan dat je mensen ook zomaar de kans geeft om het op andere sites af te handelen. Wij zijn V&A en er gelden hier hele andere regels dan
op de meeste verkoopsites dus ik vind dat we het beter allemaal hier kunnen afhandelen.
Ja we hebben van de week nog besproken dat dat veranderd moest worden, is even vergeten dus.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, zo staat het wel in de faq.
Ok top dan hebben we gewoon hetzelfde ideequote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:51 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ja we hebben van de week nog besproken dat dat veranderd moest worden, is even vergeten dus.
Nou ik krijg het gratis nog niet weggegeven via FOK!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:56 schreef kraaksandaal het volgende:
Is er al eens gekeken hoeveel er daadwerkelijk via Fok verkocht wordt?
Naar mijn weten niet in ieder geval. Naar mijn gevoel toch wel een redelijk aantal hoor (je kan als je je verveelt de laatste x aantal topics die geslot zijn openen en het even bekijkenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:56 schreef kraaksandaal het volgende:
Is er al eens gekeken hoeveel er daadwerkelijk via Fok verkocht wordt?
Daar zie ik nou niet het voordeel van in, users vergeten nu al om TK/GEZ te selecteren laat staan als ze nog een subforum moeten selecterenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:22 schreef kraaksandaal het volgende:
Ok, een kleine brainstorm dan. Is het geen idee om een V&A link te maken in een subforum?
Bijv. in Dig een linkje naar alle gerelateerde spullen die te koop staan, kan ook erg goed in LIF, K&W, etc.
Kost wat Dev werk maar lijkt me goed te realiseren.
Niet selecteren kan ook. Dan staat het alleen hier.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Daar zie ik nou niet het voordeel van in, users vergeten nu al om TK/GEZ te selecteren laat staan als ze nog een subforum moeten selecteren
Prijszeuren is ok als het terecht is.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:40 schreef zquing het volgende:
laat ons weer prijszeuren, een nietsvermoedende koper mag wel beschermd worden tegen zichzelf
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:40 schreef zquing het volgende:
- strengere modding! er staat imho te veel kek in V&A. En dan edoel ik reacties als: omg wat een lelijke bank Dat doe je maar in ONZ.
Die proberen we zo veel mogelijk te deleten, ligt er een beetje aan hoe TS er ook mee omgaat. Als die zelf al zegt van "hardstikke fijn voor je, maar als je geen interesse hebt mag je wegblijven" is het niet meer nodig de reactie alsnog te deleten
Nee, dat zeker niet. Ook V&A moet leuk blijven
- !!! mogelijkheid tot betaald voorrang geven !!! Bij hebben van een type fok! account de mogelijkheid je FOK topic in V&A voor een x aantal dagen te laten rouleren in, zeg, de top 5 posts? oid? weet niet hoe dat netjes uit te werken
nee, geen voordelen voor abo-houders
Het heeft zijn voors en tegens, ik ben er niet zo een fan van
- (sub)categorien, ala marktplaats, zeg maar een aantal basistags die je kunt geven aan je topic
krijg je veel subsubfora met overal weinig in, ik zag al weinig in het scheiden van gez en TK
Wat zquing al noemt, wat ik doe als ik echt opzoek ben naar iets is ctrl+f
- mogelijkheid makkelijk links posten naar verkoopsites of prijstrackers. Bijv: 1 bied cd aan tegen 20 eu, maar op freerecordshop issie 15 eu, dus dat zoiets dan al gemeld wordt. (niet haalbaar, of bijna niet haalbaar, maar brainstormen, dus mag)
laat ons weer prijszeuren, een nietsvermoedende koper mag wel beschermd worden tegen zichzelf
[u][i]Het gaat vaak om de manier TS wordt aangepakt. Sowieso dat er gelijk 4 mensen het melden, en dan soms de manier waarop, in de zin van
"WHAAA bij ..... is hij 5 euro minder, vuile afzetter" of "Op ... is hij ... euro, dus ik zou even kijken naar je vraagprijs". Laatste is geen probleem om te melden.
amen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:28 schreef RacerDKB het volgende:
Een veiling subforum, waar richtprijzen niet verplicht zijn?
Daar zijn we bmee bezig door middel van de ervaringenlijst, komt er aan dusquote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:10 schreef Wouter36 het volgende:
In de startpost van ervaringen alle namen zetten waarbij een goede deal of een slechte deal of een matige deal was.
Voor onzin ga je maar verder rondbaggeren. Kom terug als je iets zinnigs en ontopics te melden hebtquote:
ik bedoelde het serieus...quote:
We kunnen het dan ook beter op policy changes houdenquote:Op donderdag 2 april 2009 13:28 schreef Cothen het volgende:
Er is in het verleden al vaker van alles en nog wat geopperd. Maar dat liep steeds spaak op tekortkomingen binnen Replique en het uitblijven van dev-capaciteit.
Zolang er niet gedeved kan worden kunnen we hier roepen wat we willen, maar het komt er amme-never-nooit-niet.
Een V&A link in elk subforum met relevante dingen die te koop staan zou handig zijn.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:20 schreef Negakinu het volgende:
Ik zelf zou het praktisch vinden als de advertenties op categorie gesorteerd zouden kunnen worden. De mogelijkheid om je advertentie een soort meta mee te geven die de gebruiker/lezer de kans geeft op deze steekwoorden te filteren.
Ja gewoon alleen een bod en verder alle zogenaamde goedbedoelde adviezen weg.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:34 schreef zquing het volgende:
[..]
We kunnen het dan ook beter op policy changes houden
daar ben ik 't dus niet mee eensquote:Op vrijdag 3 april 2009 00:07 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ja gewoon alleen een bod en verder alle zogenaamde goedbedoelde adviezen weg.
Ik denk dat V&A daar niet groot genoeg voor is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 00:06 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Een V&A link in elk subforum met relevante dingen die te koop staan zou handig zijn.
Op zo'n forum ontkom je niet aan lange lijst met van alles in V&A.
Aanbod en Vraag is al gesplitst, op zich kan een subforum tag er wel bij.
Zoals?quote:Op donderdag 2 april 2009 13:28 schreef Cothen het volgende:
Er is in het verleden al vaker van alles en nog wat geopperd. Maar dat liep steeds spaak op tekortkomingen binnen Replique en het uitblijven van dev-capaciteit.
Zolang er niet gedeved kan worden kunnen we hier roepen wat we willen, maar het komt er amme-never-nooit-niet.
Een user rating mogelijkheid (á la Ebay of kudo's (beide zijn ooit geopperd))quote:
Er wordt atm gedevved voor een rating systeemquote:Op dinsdag 7 april 2009 10:22 schreef Cothen het volgende:
[..]
Een user rating mogelijkheid (á la Ebay of kudo's (beide zijn ooit geopperd))
Een black user list. (daar is alleen het ervaringen topic uitgekomen)
Rubrieken ipv alleen TK/GEZ/TR
Veilingmogelijkheid (á la Ebay) (dat is inderdaad al eens geprobeerd, maar op een manier dat het niet ging werken)
en zie verder de [V&A]-topics in /17
Begin maar met een opzetjequote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:35 schreef Werewolf het volgende:
Misschien een (centraal) topic met tips voor het kopen/verkopen van spullen.
Ik heb gezien dat er in de Feedback & Policy wel wat tips staan, maar volgens mij zijn er nog wel meer goede tips.
Laat de users in dat topic zelf goede tips aandragen en update de 'echt handige tips' in de OP...
Zoiets: [GRATIS] Tips voor het kopen en verkopen van spullenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Begin maar met een opzetje. Uiteindelijk kunnen we een mooi topic met een mooie OP maken dan.
Dan is het weer van: Welk subfora wel en welke niet...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:40 schreef Daywalk3r het volgende:
Meer subfora's?
Zoals auto. digitaal, kleding ?
Maar dan krijg je problemen met topics waar users meerdere dingen aanbieden in 1 topicquote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:40 schreef Daywalk3r het volgende:
Meer subfora's?
Zoals auto. digitaal, kleding ?
Het is gewoon subforum als je niet in 't subforum zit dan zit je in de AT van 't betreffende forumquote:Op zondag 7 juni 2009 19:40 schreef zquing het volgende:
Zelf vond ik de subsubfora voor V&A een beetje overbodig, vind ze overigens over het hele forum overbodig, zit altijd in het subforum
Ik gebruik FOK!silverquote:Op zondag 7 juni 2009 20:10 schreef rene90 het volgende:
De gesloten topics staan sowieso afgeschermd en die kan je ook wegklikken (op het minnetje drukken). Het is een beetje de vraag of het nou echt een toegevoegde waarde heeft of niet.
je weet dat ctrl-F bestaat?quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:16 schreef Blackviper het volgende:
Ik weet niet of het al gezegd is.. Maar de mogelijkheid tot het maken van 1 of meerdere persoonlijke zoek filters..
Ow bedankt sherlock..quote:
bij mij is dat niet zo.. ik dacht dat rode mapjes gewoon recente items waren?quote:Op maandag 15 juni 2009 08:42 schreef rene90 het volgende:
Als het goed is (althans, dat heb ik hier) hebben topics die je nog niet gelezen hebt een rood mapje ervoor, andere waar je aleens hebt ingekeken zijn dat niet meer.
Voortaan even [V&A Feedback en Policy] Stel hier je vragen daar vragenquote:Op maandag 29 juni 2009 21:35 schreef Arwyn het volgende:
Ik kan steeds geen plaatjes plakken, dus heb allemaal links..
Zou iemand afbeeldingen ervan kunnen maken?
[TK] Kleding!
Thanks alvast!
Natuurlijk doen we er wél iets mee, verwacht alleen niet dat we gelijk opspringen en dat alle veranderingen doorgevoerd zijnquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:01 schreef Blackviper het volgende:
Volgens mij wordt er ook geen ruk met je input gedaan wordt niet echt op gereageerd
Haha, ik dacht echt dat ik in het goede topic zat te kijken.. Vond het al zo vreemd dat er niet meer van dat soort vragen waren! [:$]quote:Op maandag 29 juni 2009 21:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Voortaan even [V&A Feedback en Policy] Stel hier je vragen daar vragen
Ik ga even kijken.
Ik zie het probleem niet zo.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zit erop, in het vervolg even hier melden: [V&A Feedback en Policy] Stel hier je vragen. Of niet.quote:
Een langere editduur zit in het abonnementensysteem, ik ga er dan ook niet van uit dat dit aangepast zal worden voor V&A. Een beoordelingssysteem zit in de spreekwoordelijke pijplijn, de developer die daar mee bezig is geniet nu van zijn vakantie.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Trouwens ook een ergernis, de 48 uurs block op een post. Zeker in V&A wil je regelmatig nog iets in je OP aanpassen. Misschien een idee om de OP voor de poster langer editbaar te maken? Alleen in V&A bijvoorbeeld in plaats van 48 uur (2 dagen) dit zetten op 1 week. Als je veel artikelen verkoopt is dat wel zo handig.
Misschien combineren met het beoordelingssysteem. Iemand met een overall positieve score zou meer privileges kunnen krijgen zoals het langer editten van de OP.
FOK! moet toch ergens van betaald worden lijkt me, maar dat was niet direct de boodschap. Ik heb het voor de abonnementen er uberhaupt waren al eens aangekaart. Alleen scheen dat niet zo makkelijk te kunnen voor één forum.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:45 schreef Blackviper het volgende:
Dus als je het wilt moet je maar abbo nemen is eigenlijk de boodschap
Liever niet, het uitgangspunt is dat het voor en door FOK!kers is. Neem een kijkje op marktplaats, daar zie je door de bedrijfsadvertenties de particulieren niet meer.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:12 schreef Peter het volgende:
Vacatures en diensten laten aanbieden met een andere kleur TT en OP. Betaalde functie voor bedrijven etc.
(er was toch al eens een plan in die richting achter de schermen? Qua samenwerking etc...)
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:30 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Een langere editduur zit in het abonnementensysteem, ik ga er dan ook niet van uit dat dit aangepast zal worden voor V&A.
Natuurlijk kan je wel editten, alleen niet meer na de gebruikelijke 24 uur.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jezus dat is wel heel triest. Ik dacht al, wie heeft dit in godsnaam bedacht dat je niet meer kan editten. Wat kost zo'n abonnement.
Nee, dat is niet haalbaar. Simpelweg omdat mensen ook per PM bieden, en wij wel wat beters te doen hebben dan overal alle prijzen aan te passen. Een langere editduur voor de users zit er niet in namelijk vanwege de abonnementen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:10 schreef PatriotOnline het volgende:
is het mogelijk om (ter verbetering van het topic) om een hoogst geboden prijs te vermelden op dat moment? Daarvoor moet de content van de OT wel editable zijn bij meerdere items.
Een paar jaar geleden toen FredvZ en ik mods waren, hebben we zo een dergelijk systeem al geprobeerd te introduceren, maar de hoegere Admins wilde dat toen niet. Ik geloof dat achter de schermen nog een topic daarover ergens bestaat met een zeer uitgebreide info hoe we dat wilden aanpakken toen... misschien handig om een kijkje te nemen?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:18 schreef rene90 het volgende:
Gezocht, input van users voor een verbetering van Vraag & Aanbod
Ondertussen zijn we achter de schermen al bezig om een puntensysteem op te zetten zodat je als koper kan zien hoe tevreden andere users zijn over de verkoper.
Heb je hier misschien een wat duidelijkere titel over, en ben jij de TS daarvan? Wel handig om even door te nemen inderdaadquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:54 schreef Dizer het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden toen FredvZ en ik mods waren, hebben we zo een dergelijk systeem al geprobeerd te introduceren, maar de hoegere Admins wilde dat toen niet. Ik geloof dat achter de schermen nog een topic daarover ergens bestaat met een zeer uitgebreide info hoe we dat wilden aanpakken toen... misschien handig om een kijkje te nemen?
Daarnaast hebben we ook een optie aangegeven om je account te laten verifiëren. Door middel van een 1 cent of een euro over te laten maken op FOK rekening, laat je merken dat je een echte user bent d.m.v. kenbaar te maken van je gegevens a la rekeningnummer, bank en volledige naamOok daar liep er een topic over...
Ik weet het niet meer. Het is alweer 2 jaar geleden geloof ikquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:18 schreef rene90 het volgende:
[..]
Heb je hier misschien een wat duidelijkere titel over, en ben jij de TS daarvan? Wel handig om even door te nemen inderdaad
Ik ga even zoeken, thanksquote:Op maandag 24 augustus 2009 20:41 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer. Het is alweer 2 jaar geleden geloof ik.
TS was ik of FredvZ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |