abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67373874
Gezocht, input van users voor een verbetering van Vraag & Aanbod

Vraag en Aanbod blijft in een stijgende lijn groeien, wat een teken is dat steeds meer users V&A opzoeken om iets aan te bieden of om te snuffelen tussen de aanbiedingen. Maar FOK! is FOK! niet als we niet met de tijd meegaan. En daar hebben we hulp van jullie bij nodig. Want FOK!kers maken V&A.
Ondertussen zijn we achter de schermen al bezig om een puntensysteem op te zetten zodat je als koper kan zien hoe tevreden andere users zijn over de verkoper.

Dus bij deze de vraag of jullie mee willen denken om V&A naar een hoger niveau te tillen.

De V&A Mods (Nanking, Dubbeldrank, rene90, Admiraal_Anaal)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:19:51 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67373952
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:18 schreef rene90 het volgende:
Ondertussen zijn we achter de schermen al bezig om een puntensysteem op te zetten zodat je als koper kan zien hoe tevreden andere users zijn over de verkoper.
Je kunt er ook bij betrekken hoe 'goed' een koper is (in de zin van snelle betaling en communicatie e.d.), eigen zoals op eBay.
pi_67373992
Zijn er geen mogelijkheden tot het automatisch zetten van de TK of GEZ tags?

Dus als je dan iets in het Aanbod filter zet, er automatisch [TK] komt?

Verder TVP.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:21:12 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67374019
Nou ja inderdaad een ranking systeem. Tevens vraag ik me af of je ook niet voorzichtig diensten moet toestaan zolang het maar niet van bedrijven is bv.
pi_67374104
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:19 schreef TNA het volgende:

[..]

Je kunt er ook bij betrekken hoe 'goed' een koper is (in de zin van snelle betaling en communicatie e.d.), eigen zoals op eBay.
Zoiets moet je idd ook aan denken . Er komt aanvullende info bij dus niet alleen een puntensysteem.
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:20 schreef RacerDKB het volgende:
Zijn er geen mogelijkheden tot het automatisch zetten van de TK of GEZ tags?

Dus als je dan iets in het Aanbod filter zet, er automatisch [TK] komt?

Verder TVP.
Volgens mij is dit in 't verleden vaker geopperd . Dan zou er een extra subforum voor TR bij moeten komen en ik denk dat er een hoop forumtechnisch verandert moet worden.
Och je mot ons toch een beetje bezig houden he .

filter ingesteld
ijs_beer fan!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:24:41 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_67374176
Tja, het is een stokpaardje van me, maar er zou een manier gevonden moeten worden om te voorkomen, dat iemand buiten een topic om gaat handelen. Het is heel vervelend als je in een topic het hoogste bod hebt, om vervolgens in FB te zien dat het topic dicht kan omdat er via PM gehandeld is, waardoor je niet hebt kunnen reageren op een hoger bod.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_67374206
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja inderdaad een ranking systeem. Tevens vraag ik me af of je ook niet voorzichtig diensten moet toestaan zolang het maar niet van bedrijven is bv.
We zijn inderdaad sinds kort iets anders mee bezig . Er lopen nu 2 topics met mensen die om een dienst vragen (eentje om te solderen en nog iets). Vooralsnog is het aanbieden nog een no-go maar wordt elk topic op zich beoordeeld.
ijs_beer fan!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:25:28 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67374208
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, het is een stokpaardje van me, maar er zou een manier gevonden moeten worden om te voorkomen, dat iemand buiten een topic om gaat handelen. Het is heel vervelend als je in een topic het hoogste bod hebt, om vervolgens in FB te zien dat het topic dicht kan omdat er via PM gehandeld is, waardoor je niet hebt kunnen reageren op een hoger bod.
Mjah reteirritant inderdaad.
pi_67374220
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Vind ik wel een goed idee maar dat wordt denk ik moeilijk in de hand te houden want wanneer weet je of het particulier is en wanneer het iets zakelijks is? Dat worden veel discussies die je nu ook al hebt met handelaren die 40 hdd's aanbieden en zeggen dat het geen handel is bijv
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:25:57 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_67374225
Hmm.. misschien net als op de bekende verkoopsites al in de lijst een klein plaatje van de koopwaar? Maar dan verandert er waarschijnlijk wel veel in de lay-out .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_67374267
quote:
Dat gaat, denk ik, niet te controleren zijn. Dan zouden we moeten verbieden om per mail dingen af te handelen, en zouden we dus pm's moeten kunnen lezen of een soort filter op de verkoper moeten zetten.
Of heb je hier een andere gedachte over?
Top 5 China producten
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:27:43 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67374318
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:25 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Vind ik wel een goed idee maar dat wordt denk ik moeilijk in de hand te houden want wanneer weet je of het particulier is en wanneer het iets zakelijks is? Dat worden veel discussies die je nu ook al hebt met handelaren die 40 hdd's aanbieden en zeggen dat het geen handel is bijv
Je wilt natuurlijk voorkomen dat allerlei bedrijven een gratis advertentie mogelijkheid krijgen. Ik dnek dat je die er wel eenvoudig uitpikt. En je zou bv een regel in kunnen stellen dat diensten in principe niet betaalt mogen worden, maar als een soort van ruilhandel wordt opgezet. Jouw eigengemaakte kinderkleding tegen het opknappen van een tuin ofzo.
pi_67374337
Ik snap dat het bieden per PM echt een heikel punt is maar we kunnen er als mods echt niet meer aan doen dan dat we nu doen. Het staat in de policy en we wijzen er altijd op als er in een OP staat dat het bieden per mail of PM moet gaan. Ik merk wél dat het sinds het in de laatste policy staat de mentaliteit bij veel users is veranderd, veel zetten express in de OP dat er alleen geboden mag worden in 't topic.
ijs_beer fan!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:28:18 #14
184614 Olep
Semper Fi.
pi_67374351
Een systeem zodat je geen topic kan openen zonder dat je een tag zet.
Fuck today, it's tomorrow.
  Donald Duck held dinsdag 24 maart 2009 @ 22:28:42 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_67374368
eBay heeft een mooi systeem. Een verkoop als geheel kun je positief, neutraal of negatief beoordelen met een kort commentaar van 1 regel. Al die beoordelingen zijn in een lijst te zien. Gedetailleerde beoordelingen zoals communicatie, verzendtijd, kwaliteit kun je ook opgeven, daarvan wordt alleen het gemiddelde weergegeven bij een verkoper.
Zorg er ook voor dat feedback uiteraard alleen kan worden gegeven na een daadwerkelijke verkoop. Hierbij dient ook een kloonscan goed geimplementeerd te worden, anders krijg je gegarandeerd users die hun eigen score gaan opkrikken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_67374376
Een veiling subforum, waar richtprijzen niet verplicht zijn?
pi_67374393
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je wilt natuurlijk voorkomen dat allerlei bedrijven een gratis advertentie mogelijkheid krijgen. Ik dnek dat je die er wel eenvoudig uitpikt. En je zou bv een regel in kunnen stellen dat diensten in principe niet betaalt mogen worden, maar als een soort van ruilhandel wordt opgezet. Jouw eigengemaakte kinderkleding tegen het opknappen van een tuin ofzo.
Dit is in principe ook nergens in strijd met de policy. Alleen zijn dit soort dingen ook forum gebonden. In [OUD] loopt er toch ook zo'n topic met diensten voor elkaar?
ijs_beer fan!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:29:53 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67374413
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:29 schreef NanKing het volgende:

[..]

Dit is in principe ook nergens in strijd met de policy. Alleen zijn dit soort dingen ook forum gebonden. In [OUD] loopt er toch ook zo'n topic met diensten voor elkaar?
Ja, maar juist in V&A mag het (nog) niet.
pi_67374432
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:28 schreef RacerDKB het volgende:
Dit is vorig jaar geprobeerd maar er was echt totaal geen animo voor . Misschien kunnen we het in de toekomst nog eens anders proberen.
ijs_beer fan!
pi_67374494
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, maar juist in V&A mag het (nog) niet.
Zoals ik zei, dat ligt er helemaal aan. Het ligt er maar net aan hoe en wat. Ik vind wel dat we er erg voorzichtig mee om moeten gaan.
ijs_beer fan!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:31:45 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_67374505
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat gaat, denk ik, niet te controleren zijn. Dan zouden we moeten verbieden om per mail dingen af te handelen, en zouden we dus pm's moeten kunnen lezen of een soort filter op de verkoper moeten zetten.
Of heb je hier een andere gedachte over?
Ik denk dat er een soort achteraf controle kan plaatsvinden. Het waarderingssysteem wat jullie uitdenken, zoals ik lees, is al een aardige stap. Immers: Ik denk dat mensen die iets door de neus geboord zien, omdat er achter hun rug om en buiten medeweten in PM gehandeld is, dan best wel negatief over de verkoper zullen oordelen. Op den duur zal men die verkoper dan niet meer vertrouwen bij andere topics.

Tevens kunnen jullie natuurlijk meelezen in de topics en krijgen jullie sluitverzoeken. Als je in een topic ziet dat user A 100 Euri geboden heeft en er komt een sluitverzoek of er staat ineens in het topic 'verkocht aan User B via PM' of zo, dat er dan actie ondernomen kan worden.

Ik weet niet of je de FA's zo gek krijgt om er dan bans op te laten volgen, maar dat zou het overwegen waard zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:32:14 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67374531
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:31 schreef NanKing het volgende:

[..]

Zoals ik zei, dat ligt er helemaal aan. Het ligt er maar net aan hoe en wat. Ik vind wel dat we er erg voorzichtig mee om moeten gaan.
Je zegt net zelf dat het aanbieden van diensten nog steeds niet mag.
pi_67374545
Wellicht een verplicht aantal post voordat je iets kan aanbieden?
pi_67374595
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:30 schreef NanKing het volgende:

[..]

Dit is vorig jaar geprobeerd maar er was echt totaal geen animo voor . Misschien kunnen we het in de toekomst nog eens anders proberen.
Ja, weet ik, maar dat was in 1 topic toch?

Misschien als mensen op eigen initiatief een topic kunnen openen als veiling dat ze het dan wel doen.

Bij wijze van experiment een extra filter erbij mag niet?
pi_67374606
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je zegt net zelf dat het aanbieden van diensten nog steeds niet mag.
quote:
Vooralsnog is het aanbieden nog een no-go maar wordt elk topic op zich beoordeeld.
ijs_beer fan!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:33:45 #26
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67374607
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:32 schreef Rekkie het volgende:
Voorkom je wel spam mee inderdaad.
  Donald Duck held dinsdag 24 maart 2009 @ 22:33:50 #27
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_67374611
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:27 schreef NanKing het volgende:
Ik snap dat het bieden per PM echt een heikel punt is maar we kunnen er als mods echt niet meer aan doen dan dat we nu doen. Het staat in de policy en we wijzen er altijd op als er in een OP staat dat het bieden per mail of PM moet gaan. Ik merk wél dat het sinds het in de laatste policy staat de mentaliteit bij veel users is veranderd, veel zetten express in de OP dat er alleen geboden mag worden in 't topic.
Je kunt ze een strafpunt geven als het ware. Gebeurt het nog een keer, dan mogen ze V&A niet meer gebruiken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:34:10 #28
122997 zquing
Drama Junk
pi_67374629
Ik ben tegen een ranking systeem, iedereen is betrouwbaar op fok.

Linkjes naar andere sites eindelijk toestaan, zodat mensen weten waar het nog meer aangeboden wordt, wel natuurlijk met een fatsoenlijke OP

Over dat topic van de 40HDD's, laat bedrijven als ze overstock hebben het ze aanbieden, kunnen fokkers goede deals krijgen, maar laat het niet te vaak zijn(zeg 2 a 3 keer per jaar)

Bieden vanaf toestaan, maar dan alleen met een sluitingstijd
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_67374646
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Voorkom je wel spam mee inderdaad.
Dat was inderdaad de achterliggende gedachte
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:34:37 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67374652
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:33 schreef NanKing het volgende:

[..]

[..]
Ja dat is toch hetzelfde als wat ik al in de 4e post in dit topic zei. Het ontgaat me echt welk punt je nu wil maken eigenlijk.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:35:37 #31
184614 Olep
Semper Fi.
pi_67374701
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:34 schreef zquing het volgende:

Linkjes naar andere sites eindelijk toestaan, zodat mensen weten waar het nog meer aangeboden wordt, wel natuurlijk met een fatsoenlijke OP

Over dat topic van de 40HDD's, laat bedrijven als ze overstock hebben het ze aanbieden, kunnen fokkers goede deals krijgen, maar laat het niet te vaak zijn(zeg 2 a 3 keer per jaar)

Niet iedereen is betrouwbaar op FOK!.
Er zijn personen die een account aanmaken op FOK!, puur om mensen te bedonderen.
En binnen de users die hier al een langere tijd zijn, zitten ook wel rotte appels. Jammer genoeg.
Fuck today, it's tomorrow.
pi_67374706
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik denk dat er een soort achteraf controle kan plaatsvinden. Het waarderingssysteem wat jullie uitdenken, zoals ik lees, is al een aardige stap. Immers: Ik denk dat mensen die iets door de neus geboord zien, omdat er achter hun rug om en buiten medeweten in PM gehandeld is, dan best wel negatief over de verkoper zullen oordelen. Op den duur zal men die verkoper dan niet meer vertrouwen bij andere topics.

Tevens kunnen jullie natuurlijk meelezen in de topics en krijgen jullie sluitverzoeken. Als je in een topic ziet dat user A 100 Euri geboden heeft en er komt een sluitverzoek of er staat ineens in het topic 'verkocht aan User B via PM' of zo, dat er dan actie ondernomen kan worden.

Ik weet niet of je de FA's zo gek krijgt om er dan bans op te laten volgen, maar dat zou het overwegen waard zijn.
Ik weet niet eens of ik mezelf zo gek krijg om daar voor te laten bannen.
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:32 schreef Rekkie het volgende:
1000 keer besproken, ik ben er nog steeds niet voor. Veel mensen komen op FOK! via V&A, mijn allereerste post en topic waren in V&A. Nee ik zie 't niet zitten.
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:33 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ja, weet ik, maar dat was in 1 topic toch?

Misschien als mensen op eigen initiatief een topic kunnen openen als veiling dat ze het dan wel doen.

Bij wijze van experiment een extra filter erbij mag niet?
We nemen het mee in de denkprocedure.
ijs_beer fan!
pi_67374729
quote:
Dat ja, ik vond het niet echt handel.

Hij bood schijven van ¤85 aan voor ¤45, daar is niets mis mee lijkt me.

Net als Prowl met zijn batch geluidskaartjes.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:37:18 #34
122997 zquing
Drama Junk
pi_67374772
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:36 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Dat ja, ik vond het niet echt handel.

Hij bood schijven van ¤85 aan voor ¤45, daar is niets mis mee lijkt me.

Net als Prowl met zijn batch geluidskaartjes.
Daarom, vond 't ook vreemd dat het dicht was gegaan
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:37:57 #35
122997 zquing
Drama Junk
pi_67374797
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:35 schreef NanKing het volgende:

1000 keer besproken, ik ben er nog steeds niet voor. Veel mensen komen op FOK! via V&A, mijn allereerste post en topic waren in V&A. Nee ik zie 't niet zitten.
dit
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:38:13 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67374810
Zo werd een topic van Asum, een horloge liefhebber, gesloten omdat hij vaak horloge's aanbiedt. Dit zijn exclusieve horloges die hij vaak voor scherpe prijzen aanbiedt. Ik zie geen reden omdat te verbieden eigenlijk.
pi_67374849
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:37 schreef zquing het volgende:

[..]

dit
Ik ben ook zo op FOK! gekomen volgens mij. Als ik dan een x aantal posts nodig had was ik weggegaan omdat ik daar geen zin in zou hebben. Dan zou V&A niet meer laagdrempelig zijn in mijn ogen.
Top 5 China producten
pi_67374879
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:35 schreef NanKing het volgende:

1000 keer besproken
Ja en?
quote:
ik ben er nog steeds niet voor. Veel mensen komen op FOK! via V&A, mijn allereerste post en topic waren in V&A. Nee ik zie 't niet zitten.
Jammer, gemiste kan in mijn ogen. Het waarborgt imo wel een stukje kwaliteit en je voorkomt onnodige spam.
Maar aan de andere kant, ik hoef het niet de modden
pi_67374912
Voor bespreken van moderaties hebben we [V&A Feedback & Policy] Voor alle lieve verzoeken
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:41:04 #40
122997 zquing
Drama Junk
pi_67374954
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:39 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ja en?
[..]

Jammer, gemiste kan in mijn ogen. Het waarborgt imo wel een stukje kwaliteit en je voorkomt onnodige spam.
Zo heel veel spam zie ik hier niet, bij nieuwe users ben ik veel eerder geneigd om af te spreken, users die al langer op fok rondlopen laat ik opsturen. Onderandere daarom zie ik weinig in een ranking systeem
pi_67374961
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Voor bespreken van moderaties hebben we [V&A Feedback & Policy] Voor alle lieve verzoeken
En je doelt hiermee op?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:41:34 #42
122997 zquing
Drama Junk
pi_67374971
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Het gaat om het wel en niet toestaan van dat soort dingen, het was alleen een voorbeeld
pi_67374998
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:39 schreef Rekkie het volgende:
Ik denk dat spam het probleem niet is. Dat wordt snel genoeg aangepakt door de topic reports en alle modjes. Je verhoogt de drempel om een aantal negatieve topics te laten verminderen, en daarmee verhoog je de drempel voor nieuwe users die gewoon goede verkopers zijn. Die balans is het niet waard vind ik.
Top 5 China producten
pi_67375158
quote:
Het komt toch weleens voor dat 't tegendeel bewezen wordt
quote:
Ik heb de discussie over wel of geen linkjes toestaan naar andere verkoopsites echt al ontzettend vaak gevoerd en ik ben nog steeds niet overtuigd. De mensen die nu linkjes plaatsen in verkooptopics zijn meestal mensen die rechtstreeks van marktplaats komen een linkje droppen en 't topic laten voor 't wat het is. Laat je het wel toe dan krijg je dus veel meer van dat soort topics, en we zijn geen doorgeefluikforum. Het is al niet de bedoeling dat iets alleen per PM afgehandelt wordt, laat staan dat je mensen ook zomaar de kans geeft om het op andere sites af te handelen. Wij zijn V&A en er gelden hier hele andere regels dan
op de meeste verkoopsites dus ik vind dat we het beter allemaal hier kunnen afhandelen.
quote:
Ik wil ook zeker proberen om als PR iets te kunnen betekenen voor V&A op de manier hoe jij zegt 'goede deals krijgen'. Maar daarover later meer.
quote:
Misschien is zoals racerDKB zei een veilingsub een optie.
ijs_beer fan!
pi_67375234
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja dat is toch hetzelfde als wat ik al in de 4e post in dit topic zei. Het ontgaat me echt welk punt je nu wil maken eigenlijk.
Het punt wat ik wil maken is dat als iemand een topic opent er altijd gekeken wordt wat de bedoeling is. Dus het is niet altijd een keiharde 'nee dat staan we niet toe'
ijs_beer fan!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:50:55 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67375375
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:47 schreef NanKing het volgende:

[..]

Het punt wat ik wil maken is dat als iemand een topic opent er altijd gekeken wordt wat de bedoeling is. Dus het is niet altijd een keiharde 'nee dat staan we niet toe'
Tja, zo staat het wel in de faq.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:51:00 #47
122997 zquing
Drama Junk
pi_67375378
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:45 schreef NanKing het volgende:

[..]

Het komt toch weleens voor dat 't tegendeel bewezen wordt
dat weet ik, ik heb ooit mn spullen niet toegestuurd gekregen Maar een rating system zou imho afdoen aan het community aspect van V&A
quote:
Ik heb de discussie over wel of geen linkjes toestaan naar andere verkoopsites echt al ontzettend vaak gevoerd en ik ben nog steeds niet overtuigd. De mensen die nu linkjes plaatsen in verkooptopics zijn meestal mensen die rechtstreeks van marktplaats komen een linkje droppen en 't topic laten voor 't wat het is. Laat je het wel toe dan krijg je dus veel meer van dat soort topics, en we zijn geen doorgeefluikforum. Het is al niet de bedoeling dat iets alleen per PM afgehandelt wordt, laat staan dat je mensen ook zomaar de kans geeft om het op andere sites af te handelen. Wij zijn V&A en er gelden hier hele andere regels dan
op de meeste verkoopsites dus ik vind dat we het beter allemaal hier kunnen afhandelen.
Zoals ik eerder zei, alleen mits fatsoenlijke OP en zodat mensen weten dat het ook op andere plaatsten wordt aangeboden en indien geinteresseerd ook naar de biedingen op die sites kunnen kijken. Groot deel van de computer gerelateerde advertenties kan je terug vinden op tweakers. Wanneer ik iets verkoop gaat m'n voorkeur uit naar of een fokker of een tweaker, afhankelijk van het aangebodene, maar als ik een veel beter bedrag op marktplaats krijgen kan gaat het weg naar de persoon op marktplaats.

Zie het meer als service naar de koper dan naar de verkoper
pi_67375424
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, zo staat het wel in de faq.
Ja we hebben van de week nog besproken dat dat veranderd moest worden, is even vergeten dus.
ijs_beer fan!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:53:14 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67375491
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:51 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ja we hebben van de week nog besproken dat dat veranderd moest worden, is even vergeten dus.
Ok top dan hebben we gewoon hetzelfde idee
pi_67375640
Is er al eens gekeken hoeveel er daadwerkelijk via Fok verkocht wordt?
***** Kraak.....
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:58:09 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67375696
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:56 schreef kraaksandaal het volgende:
Nou ik krijg het gratis nog niet weggegeven via FOK!
pi_67375749
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:56 schreef kraaksandaal het volgende:
Naar mijn weten niet in ieder geval. Naar mijn gevoel toch wel een redelijk aantal hoor (je kan als je je verveelt de laatste x aantal topics die geslot zijn openen en het even bekijken ). Zeker ook de wat bekendere users van FOK! verkopen het eerder aan een FOK!ker dan via iets anders, zoals ik het zie dan. Nan/DD kunnen daar wel meer over uitweiden omdat ik nog een newbie ben
Top 5 China producten
pi_67376069
Ik vroeg 't me af, zie toch erg vaak verkocht staan terwijl er geen Fokker een fatsoenlijk bod heeft gedaan.
***** Kraak.....
pi_67376288
Meestal staat er in de TR wel wat meer info . Van verkocht via mp tot aan mijn broertje gegeven .

Ik vind 't trouwens echt tof dat er zo mee gedacht wordt.
ijs_beer fan!
pi_67376664
Ok, een kleine brainstorm dan. Is het geen idee om een V&A link te maken in een subforum?
Bijv. in Dig een linkje naar alle gerelateerde spullen die te koop staan, kan ook erg goed in LIF, K&W, etc.

Kost wat Dev werk maar lijkt me goed te realiseren.
***** Kraak.....
pi_67376762
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:22 schreef kraaksandaal het volgende:
Ok, een kleine brainstorm dan. Is het geen idee om een V&A link te maken in een subforum?
Bijv. in Dig een linkje naar alle gerelateerde spullen die te koop staan, kan ook erg goed in LIF, K&W, etc.

Kost wat Dev werk maar lijkt me goed te realiseren.
Daar zie ik nou niet het voordeel van in, users vergeten nu al om TK/GEZ te selecteren laat staan als ze nog een subforum moeten selecteren
pi_67376930
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:24 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Daar zie ik nou niet het voordeel van in, users vergeten nu al om TK/GEZ te selecteren laat staan als ze nog een subforum moeten selecteren
Niet selecteren kan ook. Dan staat het alleen hier.
Leek me wel handig, ik zoek boormachine, ga naar K&W en druk daar op V&A linkje en je krijgt lijst met relevante dingen.
***** Kraak.....
  dinsdag 24 maart 2009 @ 23:33:58 #58
249182 Holy_Goat
mhččhčhč
pi_67377193
Even brainstormen kan zijn dat er niets nuttigs tussen zit of wat dubbels, maar ik ga even 2 minuten brainstormen.

- Misschien een idee om een apart invulvenster te maken voor richtprijs bijvoorbeeld? Dat je dan een topic opent, aan kan vinken TK of GEZ, en dan een richtprijs MOET zetten

- (sub)categorien, ala marktplaats, zeg maar een aantal basistags die je kunt geven aan je topic

- rankingsysteem meteen zichtbaar in de vorm van sterretjes oid als tag bij verkoper (of cijfer)

- knop met 'andere verkopen / aanbiedingen van gebruiker'

- mogelijkheid zetten van een 'direct kopen', ook al weet iedereen natuurlijk ook wel dat je dat in de tekst kan zetten

- bij het maken van een deal, dat de verkoper dan kan klikken op een knop van koper oid, dat er dan meteen naar bieder en ontvanger de mailadressen worden uitgewisseld?

- overicht biedingen? Dat je kunt zien wat er geboden is allemaal in 1 oogopslag

- countdown timer, tijd zetten tot verkoop

- !!! mogelijkheid tot betaald voorrang geven !!! Bij hebben van een type fok! account de mogelijkheid je FOK topic in V&A voor een x aantal dagen te laten rouleren in, zeg, de top 5 posts? oid? weet niet hoe dat netjes uit te werken

- introduceren link naar een soort low-level koop-actie voor banner ruimte op fok. Dus als je geld er voor over hebt dat je a la hyves advertentie je ad op fok kunt spammen tegen een betaling naar gelang je keuze. Misschien met instellen filter: show deze aanbieding (40 hdd's ) alleen op fok-dig

- mogelijkheid makkelijk links posten naar verkoopsites of prijstrackers. Bijv: 1 bied cd aan tegen 20 eu, maar op freerecordshop issie 15 eu, dus dat zoiets dan al gemeld wordt. (niet haalbaar, of bijna niet haalbaar, maar brainstormen, dus mag)

- strengere modding! er staat imho te veel kek in V&A. En dan edoel ik reacties als: omg wat een lelijke bank Dat doe je maar in ONZ.

Dat was het , 2 min zijn om
  dinsdag 24 maart 2009 @ 23:34:53 #59
249182 Holy_Goat
mhččhčhč
pi_67377229
hopelijk toch een beeeetje nuttige inbreng?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 23:40:21 #60
122997 zquing
Drama Junk
pi_67377436
- strengere modding! er staat imho te veel kek in V&A. En dan edoel ik reacties als: omg wat een lelijke bank Dat doe je maar in ONZ.

Nee, dat zeker niet. Ook V&A moet leuk blijven

- !!! mogelijkheid tot betaald voorrang geven !!! Bij hebben van een type fok! account de mogelijkheid je FOK topic in V&A voor een x aantal dagen te laten rouleren in, zeg, de top 5 posts? oid? weet niet hoe dat netjes uit te werken

nee, geen voordelen voor abo-houders

- (sub)categorien, ala marktplaats, zeg maar een aantal basistags die je kunt geven aan je topic
krijg je veel subsubfora met overal weinig in, ik zag al weinig in het scheiden van gez en TK

- mogelijkheid makkelijk links posten naar verkoopsites of prijstrackers. Bijv: 1 bied cd aan tegen 20 eu, maar op freerecordshop issie 15 eu, dus dat zoiets dan al gemeld wordt. (niet haalbaar, of bijna niet haalbaar, maar brainstormen, dus mag)

laat ons weer prijszeuren, een nietsvermoedende koper mag wel beschermd worden tegen zichzelf
pi_67377689
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:40 schreef zquing het volgende:

laat ons weer prijszeuren, een nietsvermoedende koper mag wel beschermd worden tegen zichzelf
Prijszeuren is ok als het terecht is.
***** Kraak.....
pi_67382265
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:40 schreef zquing het volgende:

Die proberen we zo veel mogelijk te deleten, ligt er een beetje aan hoe TS er ook mee omgaat. Als die zelf al zegt van "hardstikke fijn voor je, maar als je geen interesse hebt mag je wegblijven" is het niet meer nodig de reactie alsnog te deleten

Nee, dat zeker niet. Ook V&A moet leuk blijven

nee, geen voordelen voor abo-houders

Het heeft zijn voors en tegens, ik ben er niet zo een fan van

krijg je veel subsubfora met overal weinig in, ik zag al weinig in het scheiden van gez en TK

Wat zquing al noemt, wat ik doe als ik echt opzoek ben naar iets is ctrl+f

[u][i]Het gaat vaak om de manier TS wordt aangepakt. Sowieso dat er gelijk 4 mensen het melden, en dan soms de manier waarop, in de zin van
"WHAAA bij ..... is hij 5 euro minder, vuile afzetter" of "Op ... is hij ... euro, dus ik zou even kijken naar je vraagprijs". Laatste is geen probleem om te melden.
Top 5 China producten
pi_67382449
Op dinsdag 24 maart 2009 23:33 schreef Holy_Goat het volgende:
Even brainstormen kan zijn dat er niets nuttigs tussen zit of wat dubbels, maar ik ga even 2 minuten brainstormen.

- Misschien een idee om een apart invulvenster te maken voor richtprijs bijvoorbeeld? Dat je dan een topic opent, aan kan vinken TK of GEZ, en dan een richtprijs MOET zetten
Goed idee

- rankingsysteem meteen zichtbaar in de vorm van sterretjes oid als tag bij verkoper (of cijfer)
Volgens mij is dit weleens besproken achter de schermen maar zou het veel werk zijn forumtechnisch

- knop met 'andere verkopen / aanbiedingen van gebruiker'
Leuk idee, of het in te bouwen is vraag ik mij af. Dan moet het in het topic zelf komen of als je het topic maakt dat het in het forum is ingebouwd of iets

- mogelijkheid zetten van een 'direct kopen', ook al weet iedereen natuurlijk ook wel dat je dat in de tekst kan zetten
Lijkt mij een beetje dubbelop met gewoon de richtprijs, richtprijs is verplicht en dat is de prijs die TS er ongeveer voor wilt hebben

- bij het maken van een deal, dat de verkoper dan kan klikken op een knop van koper oid, dat er dan meteen naar bieder en ontvanger de mailadressen worden uitgewisseld?
Daar wordt PM voor gebruikt voornamelijk. Ik heb geen slechte berichten gehoord over PM en dat zorgt er ook voor dat de deals op FOK! blijven i.p.v. mail etc.

- overicht biedingen? Dat je kunt zien wat er geboden is allemaal in 1 oogopslag
Zou leuk zijn als het in te bouwen is. Echter zijn de meeste topics niet zo groot dat je tig pagina's moet doorlopen om tot het eindbod te komen.

- countdown timer, tijd zetten tot verkoop
Ik vind zelf dat het geen verplichting moet worden. Nu is het nog redelijk vrij, en als je al die regels gaat toevoegen zou ik het alleen maar irritant vinden. Je hebt nu soms dat users vragen als het lang duurt hoelang het nog gaat duren waar Ts dan op reageert. Of waarin TS zelf aangeeft dat hij hem tot ..... openlaat.

- introduceren link naar een soort low-level koop-actie voor banner ruimte op fok. Dus als je geld er voor over hebt dat je a la hyves advertentie je ad op fok kunt spammen tegen een betaling naar gelang je keuze. Misschien met instellen filter: show deze aanbieding (40 hdd's ) alleen op fok-dig
Hmm...hmm, beetje gemengde gevoelens

Dat was het , 2 min zijn om
Thanks voor je input
Top 5 China producten
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:03:30 #64
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_67382517
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:28 schreef RacerDKB het volgende:
amen.
pi_67463318
Een RSS feed van de topics, dan update hij die automatisch in mijn RSS reader, dan weet ik of er iets nieuws is.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_67487901
In de startpost van ervaringen alle namen zetten waarbij een goede deal of een slechte deal of een matige deal was.
Goede deals met: W00fer, Papabear, Drummerdude.
Slecht deals met: -
pi_67487915
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 10:10 schreef Wouter36 het volgende:
In de startpost van ervaringen alle namen zetten waarbij een goede deal of een slechte deal of een matige deal was.
Daar zijn we bmee bezig door middel van de ervaringenlijst, komt er aan dus
Top 5 China producten
  maandag 30 maart 2009 @ 13:30:57 #68
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_67544651
Ik ben hele goede input
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_67546757
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:30 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ben hele goede input
Zoals? (heeft weinig nut op deze manier)
Top 5 China producten
  maandag 30 maart 2009 @ 15:44:59 #70
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_67548990
Precies zoals ik zeg eigenlijk.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_67549752
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:44 schreef Dagoduck het volgende:
Precies zoals ik zeg eigenlijk.
Voor onzin ga je maar verder rondbaggeren. Kom terug als je iets zinnigs en ontopics te melden hebt

Verder top van iedereen die zo meedenkt
  maandag 30 maart 2009 @ 18:15:19 #72
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_67553459
Edit; lezen is ook niet je sterkste kant. Baggeren is dus niet nodig dus blijf dan weg.
(En nee, je hoeft hier niet op te reageren.)

[ Bericht 82% gewijzigd door rene90 op 30-03-2009 18:30:34 ]
  woensdag 1 april 2009 @ 13:17:04 #73
131603 Afwazig
Serious business
pi_67609866
Misschien een makkelijkere manier om foto's in de OP toe te voegen voor de leken? En een langere edittijd van OP's in V&A topics?
pi_67609973
Ik zelf zou het praktisch vinden als de advertenties op categorie gesorteerd zouden kunnen worden. De mogelijkheid om je advertentie een soort meta mee te geven die de gebruiker/lezer de kans geeft op deze steekwoorden te filteren.

Ik vind het ook prettiger als er minder advertenties onder elkaar staan maar dat er bij elke advertentie juist iets meer info staat. Dat vergroot m.i. de leesbaarheid enorm.
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 01:42:27 #75
1424 crew  Jimbo
Grĺtrunka
pi_67634315
Edit; graag even serieus houden

[ Bericht 20% gewijzigd door rene90 op 02-04-2009 07:02:07 ]
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_67643428
Er is in het verleden al vaker van alles en nog wat geopperd. Maar dat liep steeds spaak op tekortkomingen binnen Replique en het uitblijven van dev-capaciteit.

Zolang er niet gedeved kan worden kunnen we hier roepen wat we willen, maar het komt er amme-never-nooit-niet.
So we just called him Fred too
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 20:43:27 #77
1424 crew  Jimbo
Grĺtrunka
pi_67656955
quote:
Op donderdag 2 april 2009 01:42 schreef Jimbo het volgende:
Edit; graag even serieus houden
ik bedoelde het serieus...
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_67657033
Edit; Jimbo, ophouden aub
  donderdag 2 april 2009 @ 23:34:29 #79
122997 zquing
Drama Junk
pi_67662559
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:28 schreef Cothen het volgende:
Er is in het verleden al vaker van alles en nog wat geopperd. Maar dat liep steeds spaak op tekortkomingen binnen Replique en het uitblijven van dev-capaciteit.

Zolang er niet gedeved kan worden kunnen we hier roepen wat we willen, maar het komt er amme-never-nooit-niet.
We kunnen het dan ook beter op policy changes houden
pi_67663322
quote:
Op woensdag 1 april 2009 13:20 schreef Negakinu het volgende:
Ik zelf zou het praktisch vinden als de advertenties op categorie gesorteerd zouden kunnen worden. De mogelijkheid om je advertentie een soort meta mee te geven die de gebruiker/lezer de kans geeft op deze steekwoorden te filteren.

Een V&A link in elk subforum met relevante dingen die te koop staan zou handig zijn.
Op zo'n forum ontkom je niet aan lange lijst met van alles in V&A.
Aanbod en Vraag is al gesplitst, op zich kan een subforum tag er wel bij.
***** Kraak.....
pi_67663360
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:34 schreef zquing het volgende:

[..]

We kunnen het dan ook beter op policy changes houden
Ja gewoon alleen een bod en verder alle zogenaamde goedbedoelde adviezen weg.
***** Kraak.....
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:20:07 #82
122997 zquing
Drama Junk
pi_67663637
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 00:07 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Ja gewoon alleen een bod en verder alle zogenaamde goedbedoelde adviezen weg.
daar ben ik 't dus niet mee eens
pi_67667237
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 00:06 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Een V&A link in elk subforum met relevante dingen die te koop staan zou handig zijn.
Op zo'n forum ontkom je niet aan lange lijst met van alles in V&A.
Aanbod en Vraag is al gesplitst, op zich kan een subforum tag er wel bij.
Ik denk dat V&A daar niet groot genoeg voor is.
pi_67677147
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:28 schreef Cothen het volgende:

Zoals?
ijs_beer fan!
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:22:22 #85
204633 Fred2
Kritisch
pi_67786076
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:31 schreef NanKing het volgende:
Zoals?
Een user rating mogelijkheid (á la Ebay of kudo's (beide zijn ooit geopperd))
Een black user list. (daar is alleen het ervaringen topic uitgekomen)
Rubrieken ipv alleen TK/GEZ/TR
Veilingmogelijkheid (á la Ebay) (dat is inderdaad al eens geprobeerd, maar op een manier dat het niet ging werken)
en zie verder de [V&A]-topics in /17
So we just called him Fred too
pi_67788717
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:22 schreef Cothen het volgende:

[..]

Een user rating mogelijkheid (á la Ebay of kudo's (beide zijn ooit geopperd))
Een black user list. (daar is alleen het ervaringen topic uitgekomen)
Rubrieken ipv alleen TK/GEZ/TR
Veilingmogelijkheid (á la Ebay) (dat is inderdaad al eens geprobeerd, maar op een manier dat het niet ging werken)
en zie verder de [V&A]-topics in /17
Er wordt atm gedevved voor een rating systeem .
ijs_beer fan!
pi_67969466
Interessant
Facts don't care about your feelings
pi_68007427
Weet niet of het al is genoemd maar een systeem als sitedeals.nl bijvoorbeeld heeft voor verkoop.

Dus; korte reacties geven over verkopen.
Een mogelijk om bieden toe te staan waar een minimum is ingesteld een max. en opbieden per x euro en een einddatum..
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:18:21 #89
172490 Jetje86
Ja,ja ik ben me dr eentje
pi_68858340
Dat je als verkoper altijd je post kan aanpassen
But that was when I ruled the world..
pi_69047985
Misschien een (centraal) topic met tips voor het kopen/verkopen van spullen.
Ik heb gezien dat er in de Feedback & Policy wel wat tips staan, maar volgens mij zijn er nog wel meer goede tips.

Laat de users in dat topic zelf goede tips aandragen en update de 'echt handige tips' in de OP...
pi_69052598
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:35 schreef Werewolf het volgende:
Misschien een (centraal) topic met tips voor het kopen/verkopen van spullen.
Ik heb gezien dat er in de Feedback & Policy wel wat tips staan, maar volgens mij zijn er nog wel meer goede tips.

Laat de users in dat topic zelf goede tips aandragen en update de 'echt handige tips' in de OP...
Begin maar met een opzetje . Uiteindelijk kunnen we een mooi topic met een mooie OP maken dan.
ijs_beer fan!
pi_69053995
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:40 schreef NanKing het volgende:

[..]

Begin maar met een opzetje . Uiteindelijk kunnen we een mooi topic met een mooie OP maken dan.
Zoiets: [GRATIS] Tips voor het kopen en verkopen van spullen
pi_69248090
Misschien is het handig om niet alleen de datum van de laatste post te zien, maar ook van de 1e post. Dan kan je meteen zien hoe lang dingen al te koop staan.
Verder zou het handig zijn als je kunt sorteren op de kolommen, bijv. op aantal views/posts.
Misschien zou het ook handig zijn om dingen die je al gelezen hebt en niet meer wilt zien te kunnen hiden.

[ Bericht 16% gewijzigd door napalmpje op 21-05-2009 11:08:59 ]
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:40:42 #94
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_69754330
Meer subfora's?
Zoals auto. digitaal, kleding ?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 7 juni 2009 @ 19:32:50 #95
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_69803531
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:40 schreef Daywalk3r het volgende:
Meer subfora's?
Dan is het weer van: Welk subfora wel en welke niet...

ik zou dan zoiets doen van: vervoersmiddelen(auto's brommers fietsen boten), meubels, computers en assecoires, game consoles en assecoires, ander digitaal

maarja dan zijn er nog heel veel subfora's
pi_69803584
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:40 schreef Daywalk3r het volgende:
Meer subfora's?
Maar dan krijg je problemen met topics waar users meerdere dingen aanbieden in 1 topic
En sowieso is het nu al lastig genoeg voor vele om het topic OF in Vraag OF in Aanbod te plaatsen
pi_69803629
Meer dan de helft van de nieuwe topics wordt geopend zonder subforum, ik vraag me ook af wie het allemaal gebruiken.
ijs_beer fan!
  zondag 7 juni 2009 @ 19:40:22 #98
122997 zquing
Drama Junk
pi_69803805
Zelf vond ik de subsubfora voor V&A een beetje overbodig, vind ze overigens over het hele forum overbodig, zit altijd in het subforum
pi_69803839
quote:
Op zondag 7 juni 2009 19:40 schreef zquing het volgende:
Zelf vond ik de subsubfora voor V&A een beetje overbodig, vind ze overigens over het hele forum overbodig, zit altijd in het subforum
Het is gewoon subforum als je niet in 't subforum zit dan zit je in de AT van 't betreffende forum .
Maar ik ben het met je eens, ik gebruik ze ook niet .
ijs_beer fan!
pi_69804118
Ik zie ook de toegevoegde waarde bij V&A er niet echt in. Volgens mij is er vrijwel niemand die dat daadwerkelijk gebruikt. Plus dat er weinig [GEZ] topics zijn.
Top 5 China producten
  zondag 7 juni 2009 @ 20:00:03 #101
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_69804592
Ik kijk altijd bij aanbod zodat die gez en gesloten topics er niet tussenstaan
maar als er 2x zoveel topics zijn zonder subforum kijk ik wel gewoon bij die waar alles staat...?
pi_69805006
De gesloten topics staan sowieso afgeschermd en die kan je ook wegklikken (op het minnetje drukken). Het is een beetje de vraag of het nou echt een toegevoegde waarde heeft of niet.
Top 5 China producten
  zondag 7 juni 2009 @ 20:15:34 #103
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_69805174
quote:
Op zondag 7 juni 2009 20:10 schreef rene90 het volgende:
De gesloten topics staan sowieso afgeschermd en die kan je ook wegklikken (op het minnetje drukken). Het is een beetje de vraag of het nou echt een toegevoegde waarde heeft of niet.
Ik gebruik FOK!silver
pi_69805219
Aha, ik bagger. Daarin is het het minnetje links van "hieronder staan alle.."
Top 5 China producten
  zondag 7 juni 2009 @ 20:25:29 #105
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69805541
Misschien een functionaliteit waarmee je in 1 oogopslag kunt zien (bv in de OP) wat het hoogste bod is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70015362
Misschien handig om de begindatum van het topic te vermelden in het 'index - vraag en aanbod' overzicht scherm. Zodat je zo kan zien welke topics nieuw zijn voor je en beetje recent, dat je niet in oude topics aan het zoeken bent
E-?
pi_70016102
Als het goed is (althans, dat heb ik hier) hebben topics die je nog niet gelezen hebt een rood mapje ervoor, andere waar je aleens hebt ingekeken zijn dat niet meer.
Top 5 China producten
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:16:30 #108
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_70126494
Ik weet niet of het al gezegd is.. Maar de mogelijkheid tot het maken van 1 of meerdere persoonlijke zoek filters..

Bijvoorbeeld alles waar in de Titel XBOX of Nintendo staat..

Of gewoon aantal velden bovenaan... Topics vanaf ... tot ... en dan keyword (enkelt op titel voor de rest heb je nog de search)
Bla Bla Bla :P
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:30:05 #109
122997 zquing
Drama Junk
pi_70126987
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:16 schreef Blackviper het volgende:
Ik weet niet of het al gezegd is.. Maar de mogelijkheid tot het maken van 1 of meerdere persoonlijke zoek filters..
je weet dat ctrl-F bestaat?
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:37:56 #110
76625 Blackviper
pi_70127235
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:30 schreef zquing het volgende:

[..]

je weet dat ctrl-F bestaat?
Ow bedankt sherlock..

Ik vind het toch handiger dat ik een korter overzicht krijg.. En als ik weer terugkeer naar het lijstje met topics dat deze nog net zo kort is.. Scrollt toch makkelijker en is overzichtelijker..
pi_70190605
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:42 schreef rene90 het volgende:
Als het goed is (althans, dat heb ik hier) hebben topics die je nog niet gelezen hebt een rood mapje ervoor, andere waar je aleens hebt ingekeken zijn dat niet meer.
bij mij is dat niet zo.. ik dacht dat rode mapjes gewoon recente items waren?
  vrijdag 26 juni 2009 @ 11:01:04 #112
76625 Blackviper
pi_70388970
Volgens mij wordt er ook geen ruk met je input gedaan wordt niet echt op gereageerd
  vrijdag 26 juni 2009 @ 11:23:09 #113
122997 zquing
Drama Junk
pi_70389773
heb je dit topic uberhaupt gelezen?
  vrijdag 26 juni 2009 @ 11:43:50 #114
76625 Blackviper
pi_70390550
Ja heb je er iets van gemerkt dan?

Edit: Er stond volgens mij dus als het volgens jou wel zo is is het natuurlijk prima!
pi_70493414
Ik kan steeds geen plaatjes plakken, dus heb allemaal links..
Zou iemand afbeeldingen ervan kunnen maken?
[TK] Kleding!

Thanks alvast!
pi_70493596
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:35 schreef Arwyn het volgende:
Ik kan steeds geen plaatjes plakken, dus heb allemaal links..
Zou iemand afbeeldingen ervan kunnen maken?
[TK] Kleding!

Thanks alvast!
Voortaan even [V&A Feedback en Policy] Stel hier je vragen daar vragen

Ik ga even kijken.
ijs_beer fan!
pi_70493627
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:01 schreef Blackviper het volgende:
Volgens mij wordt er ook geen ruk met je input gedaan wordt niet echt op gereageerd
Natuurlijk doen we er wél iets mee, verwacht alleen niet dat we gelijk opspringen en dat alle veranderingen doorgevoerd zijn
ijs_beer fan!
pi_70493798
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:40 schreef NanKing het volgende:

[..]

Voortaan even [V&A Feedback en Policy] Stel hier je vragen daar vragen

Ik ga even kijken.
Haha, ik dacht echt dat ik in het goede topic zat te kijken.. Vond het al zo vreemd dat er niet meer van dat soort vragen waren! [:$]

Edit: Kan ook al geen smilies invoeren, weird...
pi_70493896
:$ is een msn smiley en geen FOK! smiley hier is dat : @ (zonder spatie)
Mocht je nog meer vragen hebben, graag even in 't andere topic was ik aangaf
ijs_beer fan!
pi_70496638
Facts don't care about your feelings
pi_70821063
Mag ik een slotje?
This is written by a lunatic!!!!
pi_70821440
quote:
Ik zie het probleem niet zo.

Stel, ik zet nu iets op Fok te koop voor 20 euro en jij biedt 18 euro en hebt het hoogste bod. Echter, voor ik het zie zegt mijn buurman dat hij het wil hebben voor 18 euro, waarom zou ik het dan niet aan hem kunnen/mogen verkopen? We hebben toch nog geen overeenkomst? Of op de markt bij de laatste paar aardbeien, als jij staat te kijken en onderhandelen en iemand anders biedt het dubbele dan krijgt hij ze gewoon, dat is vrij normaal.

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, maar dan schrijf je die verkoper voor jezelf toch af? Het is puur een persoonlijke ergenis, misschien moet je de PM zelf ook gaan gebruiken?

----

Op de andere kwestie van het beoordelen, dat is een heel heel lastig punt. Je zou een systeem als eBay op kunnen zetten dat de verkoper moet aangeven aan wie hij verkoopt, zodat die persoon commentaar terug kan geven. Niet helemaal sluitend, maar wel te doen technisch. Gewoon een knop erbij "artikel verkocht' en dat je dan de nick aangeeft van de koper, die vervolgens een PM krijgt of het inderdaad klopt en daarna of hij commentaar wil geven. Voorwaarde is dan dat je PM aanstaat. Of je doet het met een soort push-message zoals Tweakers dat ook kent. Stel ik koop iets van user A, de volgende keren dat ik kom krijg ik dan een melding of het klopt. Na het akkoord geven verdwijnt deze dan. Hier is eenvoudig een IP check achter te bouwen, hoewel dit niet waterdicht zal zijn. Je kan altijd een proxy oid gebruiken.

Een geverifieerd verkoper idee is ook goed idee, maar dan moet je echt mensen hebben die post gaan versturen enzo dus lijkt me niet haalbaar.

Belangrijk is ook dat een verkoper kan aangeven hoe een koper was. Dus snelle betaling, goede communicatie, etc. etc. Dit zorgt voor een eerlijk systeem (eigenlijk net als eBay) en bevorderd het handelen.

Maar uiteindelijk zal alles staan of vallen met controle, en dat is lastig. Je moet goed kijken of iemand zich niet omhoog kloont. Dit moet makkelijk te zien zijn, maar wel goed over nadenken. Bijvoorbeeld als iemand nooit iets verkoopt en dan opeens 3 dingen in 1 week dan moet er eigenlijk een mod kijken of het allemaal klopt. Als iemand een topic opent en zonder posts of met een enkele post opeens vermeld dat het verkocht is en een kloon gebruikt om zichzelf te belonen dan moet dat opvallen.
pi_70821476
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:05 schreef The_Foxz het volgende:
Mag ik een slotje?
Zit erop, in het vervolg even hier melden: [V&A Feedback en Policy] Stel hier je vragen. Of niet.
Top 5 China producten
pi_70821548
Trouwens ook een ergernis, de 48 uurs block op een post. Zeker in V&A wil je regelmatig nog iets in je OP aanpassen. Misschien een idee om de OP voor de poster langer editbaar te maken? Alleen in V&A bijvoorbeeld in plaats van 48 uur (2 dagen) dit zetten op 1 week. Als je veel artikelen verkoopt is dat wel zo handig.

Misschien combineren met het beoordelingssysteem. Iemand met een overall positieve score zou meer privileges kunnen krijgen zoals het langer editten van de OP.
pi_71101932
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Trouwens ook een ergernis, de 48 uurs block op een post. Zeker in V&A wil je regelmatig nog iets in je OP aanpassen. Misschien een idee om de OP voor de poster langer editbaar te maken? Alleen in V&A bijvoorbeeld in plaats van 48 uur (2 dagen) dit zetten op 1 week. Als je veel artikelen verkoopt is dat wel zo handig.

Misschien combineren met het beoordelingssysteem. Iemand met een overall positieve score zou meer privileges kunnen krijgen zoals het langer editten van de OP.
Een langere editduur zit in het abonnementensysteem, ik ga er dan ook niet van uit dat dit aangepast zal worden voor V&A. Een beoordelingssysteem zit in de spreekwoordelijke pijplijn, de developer die daar mee bezig is geniet nu van zijn vakantie.