abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67358013
Ik vraag dit namens mijn moeder, mede ook omdat ik het idee heb dat er wel iets te regelen valt, maar misschien is dat niet zo?

Mijn moeder heeft vorige maand te horen gekregen dat ze hernia heeft. Van de huisarts heeft ze verschillende medicijnen gekregen die niet hielpen, en ze kwam uiteindelijk op een vrij hoge dosis diazepam uit. Daarmee zou ze de ergste pijn kunnen uitzingen. De pijn is inderdaad gezakt dankzij medicatie, en mijn moeder kan kleine klusjes in en om het huis gewoon blijven doen (in de tuin hangen of piepers schillen voor het avond eten) Maar ook is zij vaak duizelig, vergeetachtig en slaapt heel slecht door deze medicijnen.

Daarnaast is ze naar fysio gegaan, en heeft de huisarts ervoor gezorgd dat mn moeder bij een rugpijnpoli binnenstebuiten werd gekeerd. De dokter in het ziekenhuis bevestigde alleen maar wat de huisarts dacht, en heeft mijn moeder "rust" voorgeschreven. Ze moet de hernia "uitzingen" en dat kan soms 4 maanden duren (of langer).

Vanaf het begin af aan doet de werkgever van mijn moeder erg vervelend, en dat terwijl ze er altijd met veel plezier werkt, en altijd wil overwerken als iemand ziek is, of wat dan ook.
Mn moeders grootste zorg is haar vakantie op dit moment. Alle zuurgespaarde centjes gaan op aan een 1malige vakantie lekker verweg om helemaal niks te doen en zich te laten verwennen door het hotel aldaar.
Haar vakantie is ergens in april. De verwachting is dat ze dan nog niet beter zal zijn.
De werkgever wou mijn moeder niet bij een arbo-arts aanmelden, die vond namelijk dat "ze er wel samen uit zouden komen onder het genot van een kopje koffie".
Het voorstel van de werkgever was dat mijn moeder maar op haar werk moest komen, en zittend werk moest gaan doen voor ongeveer 2 uur per dag. Mijn moeder woont in Huizen en haar werk is op Schiphol. Daarvoor moet ze met een auto komen, maar mijn moeder voelt zich niet veilig in de auto door haar medicatie en weigerd om te komen (1 uur in de auto heen en 1 uur terug) om daar ook nog 2 uur alleen te mogen zitten (dat wat haar juist zo een pijn doet).

Na lang aandringen van mijn moeder is eindelijk de arbo arts ingeschakeld. Daar is zij vandaag geweest. De man was ongeintereseerd in mijn moeders verhaal en alvast ingelicht door de werkgever.
Dat mijn moeder dr hernia moet uitzingen leek hem ook het meest verstandige maar hij wil geen toestemming geven om mijn moeder op vakantie te laten gaan, dan zou ze net zo goed naar dr werk kunnen komen en op vakantie gaan is niet netjes tegenover de werkgever volgens hem.

Wat nu? Moet je dit advies maar gewoon voor lief nemen? Mijn moeder kijkt erg uit naar haar luie vakantie in een warm land, en zit nu jankend op de bank. Ze kan niet werken (wat ze erg graag doet) door de pijnscheuten in dr rug en de medicatie die ze heeft, en ze mag nu ook al niet op vakantie.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:49:20 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67358092
Dit soort verhalen zie je steeds vaker, en dan ben ik maar wat blij dat ik in zeer goede gezondheid verkeer!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:51:05 #3
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_67358129
second opinion en een zoektocht naar een andere baan ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_67358144
ze wil niet twee uur op een dag werken, maar wel een kuteind vliegen voor vakantie? (tenminste ik neem aan dat ze niet met de auto naar "die verre bestemming" gaat?)
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:57:28 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67358319
Overigens is het met het OV van Huizen naar Schiphol maar 1 uur en 12 minuten. Dus het niet willen autorijden hoeft geen breekpunt te zijn. Ik neem aan dat de werkgever daarvoor de kosten gewoon kan vergoeden (die zullen sowieso niet hoger liggen dan de KM vergoeding).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67358340
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:51 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
ze wil niet twee uur op een dag werken, maar wel een kuteind vliegen voor vakantie? (tenminste ik neem aan dat ze niet met de auto naar "die verre bestemming" gaat?)
bijna begrepen. Ten eerste hoef je niet zelf naar de besteming te vliegen. Naar je werk moet je wel elke dag zelf rijden. Dat is gevaarlijk met de medicijnen die ze nu heeft. Daarnaast werkt mijn moeder bij de beveiliging op schiphol, wat heb je nou aan zo n iemand die onder de medicijnen zit
pi_67358424
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:58 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

bijna begrepen. Ten eerste hoef je niet zelf naar de besteming te vliegen. Naar je werk moet je wel elke dag zelf rijden. Dat is gevaarlijk met de medicijnen die ze nu heeft. Daarnaast werkt mijn moeder bij de beveiliging op schiphol, wat heb je nou aan zo n iemand die onder de medicijnen zit
In het vliegtuig moet je ook zitten he. Ik snap wel dat je moeder graag op vakantie gaat, maar kan ze niet beter iets later gaan? Misschien is de vakantie te verzetten, gaat ze na haar herstelperiode eerst op vakantie om daarna weer te beginnen met werken? Is dat geen optie?
pi_67358449
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:58 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

dat van dat trein reizen kan heel goed naar Schiphol. Daarnaast bedoel ik meer dat ze niet 2 uur op een dag wil werken omdat ze dan moet zitten, maar wel een heel eind wil vliegen (waarbij ze nog veel langer moet zitten)
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Het is mijn zus, gast.
pi_67358450
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:57 schreef Maanvis het volgende:
Overigens is het met het OV van Huizen naar Schiphol maar 1 uur en 12 minuten. Dus het niet willen autorijden hoeft geen breekpunt te zijn. Ik neem aan dat de werkgever daarvoor de kosten gewoon kan vergoeden (die zullen sowieso niet hoger liggen dan de KM vergoeding).
OV is niet te doen vanaf Huizen omdat zij bijna altijd miden in de nacht diensten heeft. En bussen rijden niet in Huizen op dat soort tijdstippen, en treinen vanaf Hilversum of Bussum ook niet.
Moet er ook niet aan denken dat mijn moeder een pijnaanval in een overvolle trein zou kunnen krijgen, of net duizelig word terwijl ze de trein in wil stappen
De Werkgever wil juist dat ze tijdens die uurtjes komt omdat die erg ongeliefd zijn onder de meeste werknemers....
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:02:36 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67358509
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:01 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

OV is niet te doen vanaf Huizen omdat zij bijna altijd miden in de nacht diensten heeft. En bussen rijden niet in Huizen op dat soort tijdstippen, en treinen vanaf Hilversum of Bussum ook niet.
Moet er ook niet aan denken dat mijn moeder een pijnaanval in een overvolle trein zou kunnen krijgen, of net duizelig word terwijl ze de trein in wil stappen
De Werkgever wil juist dat ze tijdens die uurtjes komt omdat die erg ongeliefd zijn onder de meeste werknemers....
Over die uurtjes valt toch over te praten?
En wat je nu zegt over zo'n pijnaanval.. als je in een vliegtuig zit is het nog echt veel erger. Dan kun je niet zomaar ff uitstappen en een ambulance bellen.
Een gedicht over Maanvis
pi_67358524
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:01 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

dat van dat trein reizen kan heel goed naar Schiphol. Daarnaast bedoel ik meer dat ze niet 2 uur op een dag wil werken omdat ze dan moet zitten, maar wel een heel eind wil vliegen (waarbij ze nog veel langer moet zitten)
jah maar jezelf volduwen met medicatie zodat je gewoon k.o. kan vliegen in een redelijk zachte stoel, of op een houten kruk zitten en allert zijn is toch wel erg verschillend.

Het gaat er mij niet om wat jullie hiervan vinden, ik wil weten wat mijn moeders rechten kunnen zijn
pi_67358597
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:03 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

jah maar jezelf volduwen met medicatie zodat je gewoon k.o. kan vliegen in een redelijk zachte stoel, of op een houten kruk zitten en allert zijn is toch wel erg verschillend.

Het gaat er mij niet om wat jullie hiervan vinden, ik wil weten wat mijn moeders rechten kunnen zijn
redelijk zachte stoel? vliegt ze firstclass? business class? nee verwacht dan maar geen zachte stoel.
En een houten stoel? Als ze daar 2 uur lang op moet zitten dan zou ik gewoon voorstellen aan die baas van haar dat ze best 2 uur wil werken maar dan een degelijke stoel wil hebben daarvoor. Er zijn genoeg mogelijkheden kwa lekker zitten als je een hernia hebt.

EDIT: qua rechten is het heel makkelijk, de Arbo arts raad het af, daarnaast klinkt het ook erg raar tegenover haar collega's dat ze ziek thuis zit, maar wel even lekker op vakantie gaat. Kijk of je moeder doormiddel van overleg of iets van een verzekering de vliegreis kan verplaatsen tot na haar hernia. Dit is voor haarzelf beter, voor haar rug, voor haar baas, collega's en zelfs de arbo dienst die er geen probleem van gaat maken
Het is mijn zus, gast.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:05:09 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67358599
quote:

Ik neem aan dat je ook benieuwd bent naar een oplossing die je moeder helpt? Of wil je alleen maar alles via de rechtbank spelen, dat kan nl. ook, maar dan kun je beter ff de rechtsbijstand inschakelen. Die zijn ervaren met dat soort dingen.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:05:37 #14
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_67358616
tsja begrijpelijk. Vliegen is niet goed voor iemand met een hernia. Zij moet dus thuis genezen. Doet ze dan niet dan is dat reden voor ontslag. het UWV zal dit zien als verwijtbaar werkeloos en naar een WW uitkering kan ze dan fluiten. Hoe zuur het ook is, zeg de vakantie maar af of zorgt dat ze fulltime werkt en zo dus echt vakantie kan nemen
pi_67358626
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:01 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

Maar je wil wel dat ze die pijnscheuten krijgt in een ver land, weg van de beschaving en met obscure doktertjes? Vreemd.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:06:39 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67358650
quote:
of op een houten kruk zitten en allert zijn is toch wel erg verschillend.
Ook hierover is te praten!!!
Je hoeft heus niet verplicht op dezelfde manier je werkzaamheden te doen als voorheen. Als je een zachtere stoel wilt is dat op schiphol best te regelen. Sjongejonge, dat is echt geen reden om ziek thuis te blijven!
Een gedicht over Maanvis
pi_67358703
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je hoeft heus niet verplicht op dezelfde manier je werkzaamheden te doen als voorheen. Als je een zachtere stoel wilt is dat op schiphol best te regelen. Sjongejonge, dat is echt geen reden om ziek thuis te blijven!
dit dus, gewoon in goed overleg is alles te regelen. Als ze gewoon werkt heeft de baas er misschien minder problemen mee dat ze over een paar week op vakantie gaat die al lang gepland stond
Het is mijn zus, gast.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:12:16 #18
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_67358862
Dacht dat de Marechaussee toch niet de moeilijkste was wat dit soort zaken betreft?
Kan me niet voorstellen dat zij dit soort voorzieningen niet kunnen of willen treffen?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_67358864
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Joh, het is veel makkelijker om de werkgever als enge boze maatschappij af te schilderen die heul niet mee wil werken aan herstel.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:14:03 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67358916
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Joh, het is veel makkelijker om de werkgever als enge boze maatschappij af te schilderen die heul niet mee wil werken aan herstel.
Aan de andere kant vind ik ook dat de arbo-arts over deze zaken mag meedenken. Dus niet 'je moet maar weer gaan werken' maar eerder 'waarom denk je dat je niet kunt werken' en dan voor deze argumenten oplossingen bedenken in overleg met de werkgever.
Een gedicht over Maanvis
pi_67359017
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Aan de andere kant vind ik ook dat de arbo-arts over deze zaken mag meedenken. Dus niet 'je moet maar weer gaan werken' maar eerder 'waarom denk je dat je niet kunt werken' en dan voor deze argumenten oplossingen bedenken in overleg met de werkgever.
Je zou zelfs kunnen pleiten voor het uitstellen van de vakantie; wat is nou beter, een werknemer die eerst volledig hersteld is, daarna lekker lang op vakantie geweest is om daarna weer fris aan de slag te kunnen, of iemand die vanuit het hersteltraject gaat werken. Iedereen blij lijkt mij. Moeders kan pijnvrij op vakantie en lekker genieten van haar zuurverdiende geld, kan daarna uitgerust weer aan de slag, werkgever heeft een persoon die volledig inzetbaar is, kortom, alles in orde.
pi_67359260
Heeft je moeder een annuleringsverzekering? Zo ja, dan geniet ze toch veel meer van haar vakantie wanneer je weer beter is?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:25:56 #23
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_67359327
Kan me overigens ook niet voorstellen dat ze wel van de vakantie kan genieten als ze zwaar onder de medicijnen zit.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:27:25 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67359377
Maargoed, als de huisarts rust voorschrijft en de arbo arts zegt toch maar werken dan vind ik dat op zijn zachtst gezegd een beetje vreemd. Wel vind ik dat je ook ff naar je huisarts moet om te bepalen of je op vakantie mag. Ik ben geen medicus maar je ziet allemaal verhalen op internet van mensen bij wie een hernia weer gaat opspelen na een lange vliegreis.
Een gedicht over Maanvis
pi_67359393
ik ben 2 en een halve week geleden geopereerd aan een hernia, ik moest er toen niet, en nu nog steeds niet, aan denken om op vakantie te gaan.
ik kan me voorstellen dat ze er naar uit kijkt, maar dat gaat ze toch niet redden
als ze echt zo veel pijn heeft, dan red je het nooit om normaal zo'n reis te maken.
en dan zit je daar, verga je van de pijn, je kunt niks, ben je lekker mee

en trouwens, als je een hernia hebt,m is autorijden onverstandig en zelfs gevaarlijk, ik vind dat zowel de werkgever als de arbo-arts zich raar opstellen.
kan ze geen andere arbo0arts krijgen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67359424
en laat je moeder een verwijzing naar de neuroloog vragen aan de huisarts
die weten het echt véél beter dan een huisarts.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:38:35 #27
211309 Spankin
zachte heelmeesters...
pi_67359840
[/quote] maar hij wil geen toestemming geven om mijn moeder op vakantie te laten gaan, dan zou ze net zo goed naar dr werk kunnen komen en op vakantie gaan is niet netjes tegenover de werkgever volgens hem.[quote]

Dit is een raar advies van een arbo-arts. Hij zou moeten adviseren of er medische redenen zijn om niet op vakantie te gaan, niet of het eerlijk of netjes is of niet.
De werkgever moet wel toestemming geven, maar ziekte mag daarbij geen rol spelen (als er geen medisch bezwaar is).

Jouw moeder zou een deskundigenoordeel kunnen aanvragen bij het UWV (40 of 50 euro eigen kosten) met de vraag of het medisch mogelijk is om op vakantie te gaan.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:39:44 #28
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67359886
moet dat nou echt via het UWV? Is je eigen arts niet genoeg om je te zeggen niet op vakantie te gaan?
Een gedicht over Maanvis
pi_67360568
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:27 schreef Maanvis het volgende:
Maargoed, als de huisarts rust voorschrijft en de arbo arts zegt toch maar werken dan vind ik dat op zijn zachtst gezegd een beetje vreemd. Wel vind ik dat je ook ff naar je huisarts moet om te bepalen of je op vakantie mag. Ik ben geen medicus maar je ziet allemaal verhalen op internet van mensen bij wie een hernia weer gaat opspelen na een lange vliegreis.
de huisarts en de dokter in het ziekenhuis hebben beiden tegen mijn moeder gezegd dat zij best wel op vakantie mag gaan, aangezien daar toch niks anders gaat doen dan op een stretcher liggen en in het zwembad hangen.
Ik snap ook wel dat het misschien beter zou zijn als mijn moeder niet op vakantie gaat, en dat doet als de hernia over is. Daarnaast snap ik mijn moeder ook wel, hier heeft ze een jaar naar uitgekeken.
pi_67360972
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:58 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

de huisarts en de dokter in het ziekenhuis hebben beiden tegen mijn moeder gezegd dat zij best wel op vakantie mag gaan, aangezien daar toch niks anders gaat doen dan op een stretcher liggen en in het zwembad hangen.
Ik snap ook wel dat het misschien beter zou zijn als mijn moeder niet op vakantie gaat, en dat doet als de hernia over is. Daarnaast snap ik mijn moeder ook wel, hier heeft ze een jaar naar uitgekeken.
Tja, wat heb je liever. Een pijnloze vakantie over een paar maanden, of een vakantie met pijn over een maand.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 maart 2009 @ 16:22:01 #31
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_67361392
1 tip,
uit ervaring van mijn moeder.

Laat haar niet op vakantie gaan voor ze herstelt is.

Mijn moeder heeft een hernia gehad en is geopereerd in NL. Toen ze ' herstelt' zou zijn mocht ze op vakantie. Alwaar ze een 2e hernia kreeg en daar in het ziekenhuis heeft moeten liggen en uiteindelijk ook daar geopereerd moest worden wegens uitvalverschijnselen.

De verzekering heeft in eerste instantie erg moeilijk gedaan omdat ze dus in NL al een hernia had gehad. Na doktersverklaringen uiteindelijk toch dat alle kosten vergoed zijn.

Neemt niet weg dat als een hernia moet worden uitgeziekt dmv rust een verzekeraar niet blij zal zijn als het op vakantie verergert door vliegreis en een koffer tillen (noem maar wat voorbeelden).

Wat de werkgever betreft. Als hij op deze manier er tegen aan kijkt (geen arbo inschakelen omdat ze er samen wel uit zouden komen) dan hoef je moeder ook niet via de officiele weg te lopen en kan dus gewoon thuis blijven tot hij wel de arbo inschakeld.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_67361843
Op vakantie gaan met een hernina is ook niet slim. dat bevorderd het reintegratie traject zeer zeker niet. Dus is het wel terecht dat je arbo-arts het weigerd. Mijn pa heeft ook een hernia gehad (3x) dus ik weet hoe vervelend het kan zijn en dat het héél lang kan duren... daarom is het voor je moeder ook niet verstandig dingen te vertragen of te verergeren!
I'm not the man you think I am!
pi_67361924
heeft je moeder ook een annuleringsverzekering afgesloten?
  Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 17:14:01 #34
236264 crew  capricia
pi_67363272
Je moeder heeft die vakantiedagen al opgenomen bij haar werkgever, denk ik zo?
Dan meldt ze zich 1 dag voor haar vakantie beter, en na haar vakantie gewoon weer ziek.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:18:23 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67363397
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:14 schreef capricia het volgende:
Je moeder heeft die vakantiedagen al opgenomen bij haar werkgever, denk ik zo?
Dan meldt ze zich 1 dag voor haar vakantie beter, en na haar vakantie gewoon weer ziek.
als je je doorbetaling bij ziekte wilt stopzetten dan is dat idd een goede methode..
Een gedicht over Maanvis
  Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 17:22:15 #36
236264 crew  capricia
pi_67363516
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

als je je doorbetaling bij ziekte wilt stopzetten dan is dat idd een goede methode..
Die vakantiedagen heeft ze toch gewoon opgebouwd, en zijn toch gewoon betaald?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:24:41 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67363593
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Die vakantiedagen heeft ze toch gewoon opgebouwd, en zijn toch gewoon betaald?
Het gaat me meer over het na de vakantie weer ziek melden .
Een gedicht over Maanvis
  Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 17:25:30 #38
236264 crew  capricia
pi_67363616
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het gaat me meer over het na de vakantie weer ziek melden .
Hoezo zou je dan geen betaling krijgen? Ik zie het even niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:31:55 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67363815
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoezo zou je dan geen betaling krijgen? Ik zie het even niet?
omdat dan klaarblijkelijk geconstateerd wordt dat ze niet echt ziek is of niet mee wil werken aan haar herstel.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:43:12 #40
211309 Spankin
zachte heelmeesters...
pi_67364174
Bedrijfsartsen zijn in Nederland de deskundigen op het gebied van ziekte en werk. Als zijn mening afwijkt van huisarts en/of specialist wordt van hem verwacht dat hij met hen overlegt. De meeste arbo diensten hebben een klachtenregeling of een interne second opinion, dat zou je ook nog kunnen proberen. Anders is er altijd nog een deskundigenoordeel. Dat is een advies wat de werkgever niet zo maar naast zich neer kan leggen.

Een hernia is er in 100 soorten en maten. Dat mensen hier uit persoonlijke ervaring met hernia's zeggen dat je moeder niet op vakantie kan gaan, vind ik onzin. Net zoals de mening dat iedere hernia bij de neuroloog thuishoort. Die kan vaak niet meer doen dan de huisarts.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 maart 2009 @ 18:25:22 #41
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_67365313
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:43 schreef Spankin het volgende:
Bedrijfsartsen zijn in Nederland de deskundigen op het gebied van ziekte en werk. Als zijn mening afwijkt van huisarts en/of specialist wordt van hem verwacht dat hij met hen overlegt. De meeste arbo diensten hebben een klachtenregeling of een interne second opinion, dat zou je ook nog kunnen proberen. Anders is er altijd nog een deskundigenoordeel. Dat is een advies wat de werkgever niet zo maar naast zich neer kan leggen.

Een hernia is er in 100 soorten en maten. Dat mensen hier uit persoonlijke ervaring met hernia's zeggen dat je moeder niet op vakantie kan gaan, vind ik onzin. Net zoals de mening dat iedere hernia bij de neuroloog thuishoort. Die kan vaak niet meer doen dan de huisarts.
In mijn post spreek ik niet over dat moeder niet op vakantie kan. Ik spreek echter wel uit welke problemen er hier thuis zijn geweest met de verzekering toen moeders al gezond was verklaard na de eerste hernia.

Als ze een hernia moet uitzieken dat denk ik dat verzekeraars nog moeilijker doen eerlijk gezegd.
En dat gun ik niemand.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:14:53 #42
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_67366889
Je mag alleen op vakantie in je ziekte periode met uitdrukkelijke toestemming van je werkgever
Tenminste zo is het bij mijn bedrijf en doe ik het ook met mijn medewerkers
Uiteraard speeld een goede verstandhouding dan wel mee
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 19:18:04 #43
236264 crew  capricia
pi_67366995
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:14 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Je mag alleen op vakantie in je ziekte periode met uitdrukkelijke toestemming van je werkgever
Tenminste zo is het bij mijn bedrijf en doe ik het ook met mijn medewerkers
Uiteraard speeld een goede verstandhouding dan wel mee
Ze heeft in eerste instantie toestemming gehad toen haar verlofaanvraag goedgekeurd werd.
Daarna is ze ziek geworden. Tenminste zo begrijp ik het.
Ik neem aan dat als ze op vakantie gaat, wel de volledige verlofdagen opgenomen worden.
In principe is ze dus op dat moment niet ziek...
Je kunt immers niet ziek zijn EN verlofdagen opnemen. Toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:20:03 #44
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_67367045
nope, als je in je vakantie ziek word, hou je de resterende vakantie dagen tegoed.
Lijkt me niet dat dat andersom anders is, maar hou me te goede
Weet niet of dat per CAO verschillend is overigens
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_67367329
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze heeft in eerste instantie toestemming gehad toen haar verlofaanvraag goedgekeurd werd.
Daarna is ze ziek geworden. Tenminste zo begrijp ik het.
Ik neem aan dat als ze op vakantie gaat, wel de volledige verlofdagen opgenomen worden.
In principe is ze dus op dat moment niet ziek...
Je kunt immers niet ziek zijn EN verlofdagen opnemen. Toch?
Dat klopt. Mn moeder is pas ziek geworden NA goedkeuring en boeken/betalen van de vakantie
pi_67367414
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:27 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

Dat klopt. Mn moeder is pas ziek geworden NA goedkeuring en boeken/betalen van de vakantie
Maar lees je uberhaupt wel de andere adviezen? Want je hebt nogal een erg nauwe tunnelvisie als het gaat om je moeder en haar welzijn; het enige waar jij aan denkt is haar op vakantie krijgen, terwijl dat misschien niet in het voordeel is van je moeders gezondheid.
  Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 19:31:15 #47
236264 crew  capricia
pi_67367425
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:27 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

Dan meldt ze zich dus gewoon voor haar vakantie beter, en na haar vakantie weer ziek.
In de tussentijd is ze gewoon beter, en neemt ze haar opgebouwde en goedgekeurde verlof op...zoals ze altijd al van plan was.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 19:32:03 #48
236264 crew  capricia
pi_67367459
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar lees je uberhaupt wel de andere adviezen? Want je hebt nogal een erg nauwe tunnelvisie als het gaat om je moeder en haar welzijn; het enige waar jij aan denkt is haar op vakantie krijgen, terwijl dat misschien niet in het voordeel is van je moeders gezondheid.
Dat was toch ook niet de vraag van TS?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:33:00 #49
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_67367479
Kappe met de medicijnen en volledig richten op de fysio, is de enige manier om ook in de toekomst minder last ervan te hebben. Fysio zal dan wel maandelijks terugkomen.
pi_67367480
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan meldt ze zich dus gewoon voor haar vakantie beter, en na haar vakantie weer ziek.
In de tussentijd is ze gewoon beter, en neemt ze haar opgebouwde en goedgekeurde verlof op...zoals ze altijd al van plan was.
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

omdat dan klaarblijkelijk geconstateerd wordt dat ze niet echt ziek is of niet mee wil werken aan haar herstel.
pi_67367510
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat was toch ook niet de vraag van TS?
Dan nog lijkt het me een relevant vraagstuk in dit alles? Je wilt toch de beste oplossing voor zowel werkgever en werknemer?
pi_67369610
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar lees je uberhaupt wel de andere adviezen? Want je hebt nogal een erg nauwe tunnelvisie
En wat heeft dit te maken met mijn vraag? Natuurlijk, ik lijd aan tunnelvisie en ik wil niets liever dat mijn moeder op vakatie gaat
Misschien moet jij beter lezen.
Ik heb heel veel adviezen hier gelezen die ik morgen met mijn moeder kan bespreken.
Als zij met pijn in dr reet op vakantie wil, wat heb ik daarop te zeggen. Ik probeer voor haar de meest relevante weg daarin te vinden.
Ik weet ook wel dat het beter is om de vakantie op te schuiven, maar ik ben mn moeder niet. Ik kan haar alleen maar de beste adviezen geven die hier opgegeschreven worden door iedereen.
pi_67370747
Met een hernia moet je niet te lang staan en zitten.
Als ik het goed begrepen heb zou je moeder op haar werk 2 uur moeten zitten en dat lijkt me lang. Daar helpt geen goede stoel aan.
Als ze lang moet zitten tijdens de reis en eventueel ergens in de rij staan, is dat ook niet goed.
Aan de andere kant kan je tijdens een vakantie zelf beslissen wanneer je rust en wanneer je loopt. Want lopen moet ook.

Ik heb zelf een hernia en als ik voor de keus stond, zou ik niet op vakantie gaan. Ik had erg last van m'n rug en ben 2 x te lang doorgegaan met alles doen. Ik belandde 2 x in bed met morfine.
Het is niet alleen een kwestie van met serieuze rugpijn op vakantie gaan. Je loopt de kans dat het erger wordt door de reis.

Geloof me, ik gun je moeder die vakantie en ik leef met haar mee. Ik heb gisteren mijn vakantie moeten afzeggen, omdat ik geopereerd ga worden....
Sterkte voor jullie!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:07:08 #54
18671 ArmaniXL
Retarded disfigured clown
pi_67391954
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:33 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

En wat heeft dit te maken met mijn vraag? Natuurlijk, ik lijd aan tunnelvisie en ik wil niets liever dat mijn moeder op vakatie gaat
Misschien moet jij beter lezen.
Ik heb heel veel adviezen hier gelezen die ik morgen met mijn moeder kan bespreken.
Als zij met pijn in dr reet op vakantie wil, wat heb ik daarop te zeggen. Ik probeer voor haar de meest relevante weg daarin te vinden.
Ik weet ook wel dat het beter is om de vakantie op te schuiven, maar ik ben mn moeder niet. Ik kan haar alleen maar de beste adviezen geven die hier opgegeschreven worden door iedereen.
Tja, laten we het dan gewoon heel duidelijk stellen: Als je moeder toch op vakantie gaat tegen het advies van de bedrijfsarts in en zonder dat er een second-opinion of een deskundigenoordeel is aangevraagd dan heeft de werkgever het recht ontslag aan te vragen omdat je moeder er dan niet alles aan doet om zo spoedig mogelijk te herstellen.

Het advies hierboven van je hersteld melden voor je vakantie en daarna weer ziek melden zal geen enkele werkgever accepteren natuurlijk.
Learning to love life by living through loss and mistakes.
pi_67406116
na lang overleg over vanalles en nog wat (ik heb mn moeder geprobeerd duidelijk te maken dat ze toch ook echt moet denken aan annuleren)
denk ik dat ik mn moeder zover heb dat ze begrijpt dat annuleren van de reis een reeele optie moet zijn.
Hoe graag ik ook wil dat mijn moeders wens uitkomt om wel op vakantie te gaan.
Ik denk dat ze de reis morgen gaat annuleren
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:58:40 #56
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_67407607
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:22 schreef muisje-eliza het volgende:
na lang overleg over vanalles en nog wat (ik heb mn moeder geprobeerd duidelijk te maken dat ze toch ook echt moet denken aan annuleren)
denk ik dat ik mn moeder zover heb dat ze begrijpt dat annuleren van de reis een reeele optie moet zijn.
Hoe graag ik ook wil dat mijn moeders wens uitkomt om wel op vakantie te gaan.
Ik denk dat ze de reis morgen gaat annuleren
Tis zielig voor der, maar ze kan zich beter richten op herstel en trouwens, dat stoppen met pillen komt niet zomaar uit de lucht vallen.
pi_67411057
En heeft je moeder behalve de medicatie geen andere ondersteuning als bv. Cesar oefentherapie of fysio?

"Hangen" bij het zwembad of elders is het laatste wat men moet doen om hernia klachten te verminderen of op te heffen.
En overdag afwisselend max 1 uur liggen en zitten en bewegen.
Zitten is het meest belastend voor de rug.
Autorijden ook.

Ná mijn hernia operatie gingen we twee maanden later met de trein op wintervakantie, omdat ik dan zitten en liggen kon afwisselen.
Sterkte voor je moeder.

Oh ja, en na eén jaar was ik en sindsdien klachtenvrij.

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 25-03-2009 22:30:12 ]
pi_67448927
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:18 schreef AnneX het volgende:
En heeft je moeder behalve de medicatie geen andere ondersteuning als bv. Cesar oefentherapie of fysio?

"Hangen" bij het zwembad of elders is het laatste wat men moet doen om hernia klachten te verminderen of op te heffen.
En overdag afwisselend max 1 uur liggen en zitten en bewegen.
Zitten is het meest belastend voor de rug.
Autorijden ook.

Ná mijn hernia operatie gingen we twee maanden later met de trein op wintervakantie, omdat ik dan zitten en liggen kon afwisselen.
Sterkte voor je moeder.

Oh ja, en na eén jaar was ik en sindsdien klachtenvrij.
tuurlijk heeft mn moeder fysio, elke dag. Daarnaast probeerd ze voor de rest het huishouden maar n beetje te doen. Zittend strijken en op dr knietjes met de stofzuiger.
Mn moeder voelt dr hernia duidelijk minder worden als ze onderuitgezakt op de bank zit of gaat autorijden.

Ik denk daarom ook dat nooit iemand zijn/haar hernia met die van andere moet vergelijken.
Overigens heeft mn moeder vandaag met een supervisor gepraat aan de foon en die was best wel boos over de manier hoe mijn moeder is benaderd en behandeld door de dame van ziekteverzuim en de arbo-arts, en wil het gaan uitzoeken waarom het zo moest gaan.

Ze heeft de reis geanuleerd
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:45:34 #59
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_67456521
Dat ze wel op vakantie zou kunnen gaan maar niet naar haar werk zou kunnen vind ik ook een beetje vreemd.
Begrijp me niet verkeerd, vakantie is heerlijk om alle sores achter je te laten en wellicht zou het het herstel kunnen bespoedigen, maar het omgekeerde is ook heel goed mogelijk.
Dat ze zich wellicht beter voelt dan ze zich zou voelen en met dermate veel pijn in het buiteland in het ziekenhuis moet worden opgenomen.

Ik zou het denk ik als werkgever ook niet toestaan.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')