abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67367510
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat was toch ook niet de vraag van TS?
Dan nog lijkt het me een relevant vraagstuk in dit alles? Je wilt toch de beste oplossing voor zowel werkgever en werknemer?
pi_67369610
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar lees je uberhaupt wel de andere adviezen? Want je hebt nogal een erg nauwe tunnelvisie
En wat heeft dit te maken met mijn vraag? Natuurlijk, ik lijd aan tunnelvisie en ik wil niets liever dat mijn moeder op vakatie gaat
Misschien moet jij beter lezen.
Ik heb heel veel adviezen hier gelezen die ik morgen met mijn moeder kan bespreken.
Als zij met pijn in dr reet op vakantie wil, wat heb ik daarop te zeggen. Ik probeer voor haar de meest relevante weg daarin te vinden.
Ik weet ook wel dat het beter is om de vakantie op te schuiven, maar ik ben mn moeder niet. Ik kan haar alleen maar de beste adviezen geven die hier opgegeschreven worden door iedereen.
pi_67370747
Met een hernia moet je niet te lang staan en zitten.
Als ik het goed begrepen heb zou je moeder op haar werk 2 uur moeten zitten en dat lijkt me lang. Daar helpt geen goede stoel aan.
Als ze lang moet zitten tijdens de reis en eventueel ergens in de rij staan, is dat ook niet goed.
Aan de andere kant kan je tijdens een vakantie zelf beslissen wanneer je rust en wanneer je loopt. Want lopen moet ook.

Ik heb zelf een hernia en als ik voor de keus stond, zou ik niet op vakantie gaan. Ik had erg last van m'n rug en ben 2 x te lang doorgegaan met alles doen. Ik belandde 2 x in bed met morfine.
Het is niet alleen een kwestie van met serieuze rugpijn op vakantie gaan. Je loopt de kans dat het erger wordt door de reis.

Geloof me, ik gun je moeder die vakantie en ik leef met haar mee. Ik heb gisteren mijn vakantie moeten afzeggen, omdat ik geopereerd ga worden....
Sterkte voor jullie!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:07:08 #54
18671 ArmaniXL
Retarded disfigured clown
pi_67391954
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:33 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

En wat heeft dit te maken met mijn vraag? Natuurlijk, ik lijd aan tunnelvisie en ik wil niets liever dat mijn moeder op vakatie gaat
Misschien moet jij beter lezen.
Ik heb heel veel adviezen hier gelezen die ik morgen met mijn moeder kan bespreken.
Als zij met pijn in dr reet op vakantie wil, wat heb ik daarop te zeggen. Ik probeer voor haar de meest relevante weg daarin te vinden.
Ik weet ook wel dat het beter is om de vakantie op te schuiven, maar ik ben mn moeder niet. Ik kan haar alleen maar de beste adviezen geven die hier opgegeschreven worden door iedereen.
Tja, laten we het dan gewoon heel duidelijk stellen: Als je moeder toch op vakantie gaat tegen het advies van de bedrijfsarts in en zonder dat er een second-opinion of een deskundigenoordeel is aangevraagd dan heeft de werkgever het recht ontslag aan te vragen omdat je moeder er dan niet alles aan doet om zo spoedig mogelijk te herstellen.

Het advies hierboven van je hersteld melden voor je vakantie en daarna weer ziek melden zal geen enkele werkgever accepteren natuurlijk.
Learning to love life by living through loss and mistakes.
pi_67406116
na lang overleg over vanalles en nog wat (ik heb mn moeder geprobeerd duidelijk te maken dat ze toch ook echt moet denken aan annuleren)
denk ik dat ik mn moeder zover heb dat ze begrijpt dat annuleren van de reis een reeele optie moet zijn.
Hoe graag ik ook wil dat mijn moeders wens uitkomt om wel op vakantie te gaan.
Ik denk dat ze de reis morgen gaat annuleren
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:58:40 #56
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_67407607
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:22 schreef muisje-eliza het volgende:
na lang overleg over vanalles en nog wat (ik heb mn moeder geprobeerd duidelijk te maken dat ze toch ook echt moet denken aan annuleren)
denk ik dat ik mn moeder zover heb dat ze begrijpt dat annuleren van de reis een reeele optie moet zijn.
Hoe graag ik ook wil dat mijn moeders wens uitkomt om wel op vakantie te gaan.
Ik denk dat ze de reis morgen gaat annuleren
Tis zielig voor der, maar ze kan zich beter richten op herstel en trouwens, dat stoppen met pillen komt niet zomaar uit de lucht vallen.
pi_67411057
En heeft je moeder behalve de medicatie geen andere ondersteuning als bv. Cesar oefentherapie of fysio?

"Hangen" bij het zwembad of elders is het laatste wat men moet doen om hernia klachten te verminderen of op te heffen.
En overdag afwisselend max 1 uur liggen en zitten en bewegen.
Zitten is het meest belastend voor de rug.
Autorijden ook.

Ná mijn hernia operatie gingen we twee maanden later met de trein op wintervakantie, omdat ik dan zitten en liggen kon afwisselen.
Sterkte voor je moeder.

Oh ja, en na eén jaar was ik en sindsdien klachtenvrij.

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 25-03-2009 22:30:12 ]
pi_67448927
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:18 schreef AnneX het volgende:
En heeft je moeder behalve de medicatie geen andere ondersteuning als bv. Cesar oefentherapie of fysio?

"Hangen" bij het zwembad of elders is het laatste wat men moet doen om hernia klachten te verminderen of op te heffen.
En overdag afwisselend max 1 uur liggen en zitten en bewegen.
Zitten is het meest belastend voor de rug.
Autorijden ook.

Ná mijn hernia operatie gingen we twee maanden later met de trein op wintervakantie, omdat ik dan zitten en liggen kon afwisselen.
Sterkte voor je moeder.

Oh ja, en na eén jaar was ik en sindsdien klachtenvrij.
tuurlijk heeft mn moeder fysio, elke dag. Daarnaast probeerd ze voor de rest het huishouden maar n beetje te doen. Zittend strijken en op dr knietjes met de stofzuiger.
Mn moeder voelt dr hernia duidelijk minder worden als ze onderuitgezakt op de bank zit of gaat autorijden.

Ik denk daarom ook dat nooit iemand zijn/haar hernia met die van andere moet vergelijken.
Overigens heeft mn moeder vandaag met een supervisor gepraat aan de foon en die was best wel boos over de manier hoe mijn moeder is benaderd en behandeld door de dame van ziekteverzuim en de arbo-arts, en wil het gaan uitzoeken waarom het zo moest gaan.

Ze heeft de reis geanuleerd
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:45:34 #59
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_67456521
Dat ze wel op vakantie zou kunnen gaan maar niet naar haar werk zou kunnen vind ik ook een beetje vreemd.
Begrijp me niet verkeerd, vakantie is heerlijk om alle sores achter je te laten en wellicht zou het het herstel kunnen bespoedigen, maar het omgekeerde is ook heel goed mogelijk.
Dat ze zich wellicht beter voelt dan ze zich zou voelen en met dermate veel pijn in het buiteland in het ziekenhuis moet worden opgenomen.

Ik zou het denk ik als werkgever ook niet toestaan.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')