Als jouw moeder echt van je houdt, maakt het haar niet uit welke status de persoon waar jij van houdt heeft.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:19 schreef dokterXL het volgende:
[..]
Een leuke vrouw, daar verschillen de meningen nou over.
Mijn moeder is erg aan status gehecht en wil dat mijn vrouw dat ook heeft, ze heeft een beetje hekel aan mavo-verlaters. Ik heb in die zin een relatie met mijn moeder dat ik van haarhou, ze is en blijft mijn moeder en ik haar kind, ik heb al een zus verloren, en dat maakt de familie band nog hechter.
Volgens mij bedoelde TS dat zn zus dood isquote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als jouw moeder echt van je houdt, maakt het haar niet uit welke status de persoon waar jij van houdt heeft.
Dát zou ik haar eens zeggen.
Wat een ouderwetse, achterlijke vrouw. Met haar gedrag maakt ze nog meer kapot.
Ze is dus al een dochter verloren, en zou om 'status' ook het contact met de andere kinderen kunnen verbreken. Nou, da's een lekkere zeg.
Mijn zus is niet meer, en dat haalt de familie banden nog eens extra aanquote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde TS dat zn zus dood is
Ja. En dan zou ze het belang van status verkiezen boven het contact met haar kinderen. Juist doordat ze er al een kwijt is, zou ze beter moeten weten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde TS dat zn zus dood is
Wat me eigenlijk nog meer verbaasd dat ze kortzichtig is, het gaat om geluk, wat boeit status? Denk dat elk zinnig mens juist (normaal ook) na het verliezen van een van haar kinderen juist wilt dat de overgebleven kinderen gelukkig zijn!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:42 schreef dokterXL het volgende:
[..]
Mijn zus is niet meer, en dat haalt de familie banden nog eens extra aan
Haalt dat de banden aan of word het tegen je gebruikt?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:42 schreef dokterXL het volgende:
[..]
Mijn zus is niet meer, en dat haalt de familie banden nog eens extra aan
Deze wereld draait om geld en dat is macht, en geld verdien je niet met liefde, maar door status (=macht), ik denk dat mijn moeder dat verheft boven liefde, maar dat ontkent ze, ik wordt liever gelukkig met de vrouw waar ik van hou dan ik ga trouwen met iemand die mijn moeder goed vind, maar ik hou ook van mijn moeder (lees familie) en wil niet dat ze op deze manier mij kwijt raakt of ik haar(hun).quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:45 schreef dudelisius het volgende:
[..]
Wat me eigenlijk nog meer verbaasd dat ze kortzichtig is, het gaat om geluk, wat boeit status? Denk dat elk zinnig mens juist (normaal ook) na het verliezen van een van haar kinderen juist wilt dat de overgebleven kinderen gelukkig zijn!
Wat een gelul.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:50 schreef dokterXL het volgende:
[..]
Deze wereld draait om geld en dat is macht, en geld verdien je niet met liefde, maar door status (=macht),
Ben je niet gefixeert op die stelling?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:50 schreef dokterXL het volgende:
[..]
Deze wereld draait om geld en dat is macht, en geld verdien je niet met liefde, maar door status (=macht), ik denk dat mijn moeder dat verheft boven liefde, maar dat ontkent ze, ik wordt liever gelukkig met de vrouw waar ik van hou dan ik ga trouwen met iemand die mijn moeder goed vind, maar ik hou ook van mijn moeder (lees familie) en wil niet dat ze op deze manier mij kwijt raakt of ik haar(hun).
Geld verdien je door te werken. Niet door macht. Veel geld verdien je door op het hoogste niveau door te leren (dus niet HBO) of een eigen zaak te beginnen in iets wat potentie heeft. Bovendien kan je wel veel geld hebben maar zal dit niet zorgen dat je gelukkig bent. Miljonair zijn en depressief of middelmatig verdienen en gelukkig zijn. De keuze is makkelijk gemaakt lijkt me. Status krijg je uit jezelf als je dat na streeft dan wil je je dus blijkbaar beter voordoen dan je bent.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:50 schreef dokterXL het volgende:
[..]
Deze wereld draait om geld en dat is macht, en geld verdien je niet met liefde, maar door status (=macht), ik denk dat mijn moeder dat verheft boven liefde, maar dat ontkent ze, ik wordt liever gelukkig met de vrouw waar ik van hou dan ik ga trouwen met iemand die mijn moeder goed vind, maar ik hou ook van mijn moeder (lees familie) en wil niet dat ze op deze manier mij kwijt raakt of ik haar(hun).
Je moeder heeft je ook nog gehersenspoeltquote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:50 schreef dokterXL het volgende:
[..]
Delegeren, dat is wat mijn moeder op subtielequote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:56 schreef mirved het volgende:
[..]
Geld verdien je door te werken. Niet door macht. Veel geld verdien je door op het hoogste niveau door te leren (dus niet HBO) of een eigen zaak te beginnen in iets wat potentie heeft. Bovendien kan je wel veel geld hebben maar zal dit niet zorgen dat je gelukkig bent. Miljonair zijn en depressief of middelmatig verdienen en gelukkig zijn. De keuze is makkelijk gemaakt lijkt me. Status krijg je uit jezelf als je dat na streeft dan wil je je dus blijkbaar beter voordoen dan je bent.
Ze wil vast ook graag dat je weer bij haar in huis komt wonen zodat ze je elke avond kan instoppen?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:00 schreef dokterXL het volgende:
[..]
Delegeren, dat is wat mijn moeder op subtielewijze doet met ons.
En als je goed delegeert dan hoef je zelf niets te doen, maar bent verantwoordlijk als er iets misloopt, ik wil me niet laten delegeren door mijn moeder in de liefde, ze keurt (net zoals iedereen) al vrij snel iemand af, zie het als een tweedehands auto kopen; alles moet in orde zijn in haar ogen.
Toen ik mijn zus verloor is ze 1 maal naar zo'n iemand toegeweest, maar daar kwam m'n zus niet mee terug zei ze, enne ik geloof niet zo in die mensen, ookal gaan ze in amerika zelfs bijna allemaal naar een 'shrink' zelfs met hun huisdier.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:58 schreef Nijns het volgende:
[..]
Je moeder heeft je ook nog gehersenspoeltjongen, jij bent echt rijp voor een psycholoog. Vertel je moeder maar eens hoe erg ze haar eigen kind heeft verpest..
Je bent echt kortzichtig zeg, dit kan gewoon niet waar zijn. Echt niet..
Lees eerst eens svp.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:09 schreef THEFXR het volgende:
Toen ik de OP las, dacht ik direct " get a life" of is dit te kort door de bocht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |