Bron; http://www.at5.nl/artikelen/14383/steekpartij-bijquote:Op het schoolplein aan de Willem Witsenstraat bij het Hilton Hotel is dinsdagmiddag een oudere man doodgestoken.
De politie kreeg rond 12.30 uur een melding van een steekpartij op het schoolplein van de Amsterdamse Montessorischool, de Willemsparkschool en de Daltonschool. De toedracht is onduidelijk. Er zijn geen aanhoudingen verricht.
De politie heeft de zaak in onderzoek en vraagt getuigen van dit ernstige incident om contact op te nemen met de politie op telefoonnummer 0900-8844.
Wat een bevooroordeeld lulletje ben je zeg.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:44 schreef wise het volgende:
net de 3 scholen met tuig. De allochtonenproblematiek is de oorzaak.
Oke. En nu?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:47 schreef jakkop het volgende:
[..]
Wat een bevooroordeeld lulletje ben je zeg.
Een overblijfhulp?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:21 schreef buachaille het volgende:
Die man hoeft niet persé bij die school te horen natuurlijk. Het kan ook zijn dat er ruzie is geweest in de coffeeshop en dat hij bij het naar buiten lopen op het schoolplein is neergestoken.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:21 schreef buachaille het volgende:
Die man hoeft niet persé bij die school te horen natuurlijk. Het kan ook zijn dat er ruzie is geweest in de coffeeshop en dat hij bij het naar buiten lopen op het schoolplein is neergestoken.
Ik snap sowieso niet dat je op je 67e nog gaat werken.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:24 schreef Dagonet het volgende:
Wellicht was het wel een pedoppas en was de dader iemand die daarachter is gekomen.
Volgens de brief van de directeur van de school was het dus wel een overblijfkracht:quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:21 schreef buachaille het volgende:
quote:Een van de overblijfkrachten van het uitzendbureau is op het plein door een
onbekende neergestoken en aan de verwondingen overleden. Over de toedracht is niets bekend. De
kinderen zijn geen enkel moment in gevaar geweest en zijn nu in de scholen. Alle kinderen worden
binnengehouden tot het moment dat de scholen uitgaan. De lessen zullen niet vervroegd worden
gestopt.
Als scholen beschikken we op dit moment over niet meer informatie dan we u nu melden. Alle
informatievoorziening gaat vanaf dit moment via de politie. We willen alle ouders op het hart
drukken vooral niet met de pers te praten over dit vreselijke incident.
We zullen ons als schoolleiding van de betrokken scholen bezinnen op mogelijke begeleiding van
kinderen, leerkrachten en overblijfkrachten.
Onze gedachten gaan uit naar de naasten van de overleden overblijfkracht.
Wen er maar vast aan.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat je op je 67e nog gaat werken.
Dat is dus vaak vrijwilligerswerk.....quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat je op je 67e nog gaat werken.
kan dat ook al via een uitzendbureau?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:30 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Dat is dus vaak vrijwilligerswerk.....
je mist een 'o'quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:24 schreef Dagonet het volgende:
Wellicht was het wel een pedoppas en was de dader iemand die daarachter is gekomen.
Ja dat is ook waar, laat ik zo zeggen bij mijn baan ga ik niet vrijwillig doorwerken.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wen er maar vast aan.
En ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om de hele dag thuis te zitten op je oude dag, als je dan bij een school kan helpen met overblijfkinderen, en je vindt dat leuk, waarom niet?
Ben je toch effe de deur uit, zie je eens andere mensen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:21 schreef buachaille het volgende:
hoe durf je je nog in dit topic te vertonen na die opmerking, man.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:52 schreef buachaille het volgende:
Deze zaak doet een klein beetje denken aan dit verhaal: http://www.novatv.nl/page(...)+school+in+Amsterdam
Montessori ... Dalton ... dat soort scholen worden juist verweten elitair te zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:44 schreef wise het volgende:
net de 3 scholen met tuig. De allochtonenproblematiek is de oorzaak.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:55 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Montessori ... Dalton ... dat soort scholen worden juist verweten elitair te zijn.
Die scholen zijn vaak witter dan de boezem van je zuster.
Inderdaad, ik werk er 2 straten vandaan en het is hier echt geen zwarte bedoening.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:55 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Montessori ... Dalton ... dat soort scholen worden juist verweten elitair te zijn.
Die scholen zijn vaak witter dan de boezem van je zuster.
69 jaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:02 schreef N.icka het volgende:
71 jaar , jezus zeg , wie steekt er nou zo/n oude vent neer
Triest
Nee hoor, nieuw woordquote:
Maar waarom zou een overblijfkracht vluchten naar het schoolplein?quote:Volgens Leen Schaap, districtschef Zuid van de politie Amsterdam-Amstelland, is vermoedelijk sprake van één dader, een man. Van hem bestaat inmiddels een summier signalement, liet hij weten.
"We tasten nog volledig in het duister over het motief van de dader. Op dit moment is het nog zoeken naar een speld in een hooiberg", aldus Schaap. Vooralsnog heeft de politie geen reden te denken dat de dader een oud-leerling zou zijn of iemand die iets met school te maken heeft. De districtschef zei niet te weten of het slachtoffer een bekende van de politie is.
De meeste getuigen van het incident zijn kinderen. Een behoorlijk aantal scholieren heeft de overblijfkracht zien liggen, weet Schaap. Een speciaal team van de kinder- en zedenpolitie hoort de piepjonge getuigen momenteel. Dat gebeurt op een speciale plek. De politie besteedt bovendien extra aandacht aan de nazorg voor de kinderen en hun ouders.
Schaap sprak verder van een ,,laf misdrijf''. ,,Een brute moord. We zetten alles op alles om het op te lossen.'' De politie heeft camerabeelden van de scholen en de straten eromheen veiliggesteld, zodat ze mogelijk de vluchtroute van de dader kan achterhalen.
Na het misdrijf is in de school geen paniek uitgebroken, aldus Schaap. Het bleef volgens hem rustig. ,,Ik was onder de indruk van de professionaliteit van de leraren.'' De districtschef kon niet zeggen of het slachtoffer daadwerkelijk op het schoolplein is neergestoken of dat hij daar naartoe is gevlucht.
Omdat iemand achter hem aan zit misschien?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:24 schreef Dagonet het volgende:
Maar waarom zou een overblijfkracht vluchten naar het schoolplein?.
Daar kon hij goed doorrijden met z'n rollator.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar waarom zou een overblijfkracht vluchten naar het schoolplein?.
Dat was mijn eerste gedachte ook, en nadat ik die brief las dat de ouders wordt gevraagd niet met de media te praten helemaal.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:24 schreef Dagonet het volgende:
Betaald vrijwilligerswerk. Overblijfkrachten krijgen een 'onkostenvergoeding' tegenwoordig, maar voor niks doet niemand het meer.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:30 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Dat is dus vaak vrijwilligerswerk.....
Doe dat dan ook niet, dat speculeren.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:57 schreef Peter6000 het volgende:
Maar goed, is pure speculatie, en nergens op gebaseerd.
Zou maar zo kunnen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Was me al af aan het vragen of er een verband is met die gek in Almere die zomaar mensen neersteekt.
Spanjaardquote:Een man met een getinte huidskleur en donker kort krullend haar.
Nee er zaten ook geen probleem allochtonen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:40 schreef msnk het volgende:
Iets zegt mij dat als dit een school met probleem allochtonen was geweest er niet zoveel kinderen van BNers op zouden zitten.
Overigens is Zuid niet hetzelfde als Oud-Zuid, waar al die negers dus zitten.
laten we dan hopen dat het dezelfde gek is....quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Was me al af aan het vragen of er een verband is met die gek in Almere die zomaar mensen neersteekt.
Nou, dat moet dan wel dezelfde dader zijn, want dat is vrij uniek.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Oja hij droeg ook donkere kleding.
Haha ja ik zie een linkquote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Nou, dat moet dan wel dezelfde dader zijn, want dat is vrij uniek.
We hebben een match, dat kan niet anders.
Of een mexicaan kan ook nog.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:49 schreef Chooselife het volgende:
Het schijnt een Italiaan of een Spanjaard te zijn. Er wordt zelfs over een Tunesiër of Algerijn gerept, maar dit komt uit een zeer ongeloofwaardige hoek.
nee. die dragen altijd grote hoeden.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:50 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Of een mexicaan kan ook nog.
Oja met een snor.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:55 schreef Againzender het volgende:
[..]
nee. die dragen altijd grote hoeden.
Dat is niet heel ongunstig, kinderen zijn vaak scherpere getuiges als oudere mensen omdat ze minder beinvloed raken door randzaken, daarnaast vallen kinderen vaak andere dingen op dan volwassenen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:03 schreef alors het volgende:
Ja hoor, de belangrijkste ooggetuige is een 8-jarige leerling.
Ik wil mijn kinderen ook niet op een school met "probleem-allochtonen", daar hoef je geen BN-er voor te zijn, hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:40 schreef msnk het volgende:
Iets zegt mij dat als dit een school met probleem allochtonen was geweest er niet zoveel kinderen van BNers op zouden zitten.
Een collega van mij heeft een half donker kind, en die vroeg ook al aan me of ik een goede kleuterschool wist met niet te veel zwartenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik wil mijn kinderen ook niet op een school met "probleem-allochtonen", daar hoef je geen BN-er voor te zijn, hoor.
Nee idd, dan maar een uur fietsen maar ik ga mn kind echt niet op een school met probleem allochtonen zetten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik wil mijn kinderen ook niet op een school met "probleem-allochtonen", daar hoef je geen BN-er voor te zijn, hoor.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een collega van mij heeft een half donker kind, en die vroeg ook al aan me of ik een goede kleuterschool wist met niet te veel zwarten
Het ging mij eigenlijk om de fipo in deze topic.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Welke gek in Almere?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ach, er wordt volop gespeculeerd over allochtonen als dader waar verder niets over bekend gemaakt is, daar hoor ik je dan niet weer over.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Doe dat dan ook niet, dat speculeren.
Ja ik moest er ook aan denken.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:24 schreef Apie74 het volgende:
Er zou denk ik heel goed een verband met de 'Lelystad steker' kunnen zijn aangezien deze het vooral voorzien heeft op oudere mannen van 55, 60, 63 jaar.
http://www.destentor.nl/r(...)ep-van-mesmaniak.ece
Volgens mij denk der POlIZEI er ook zo over. Misschien was toevallige even in Amsterdam.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:55 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja ik moest er ook aan denken.
Misschien mochten de ouders daarom niks zeggen..quote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:57 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Volgens mij denk der POlIZEI er ook zo over. Misschien was toevallige even in Amsterdam.
Je kent er veel die er zo uit zien? En je komt vaak in Amsterdam?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:26 schreef Dagonet het volgende:
Getinte huidskleur, zwart krullend haar.
Het zou zomaar een jood kunnen zijn, lopen er best veel van rond in Amsterdam.
Lelystad.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Of met zo een zwart balkje over de ogen, want tja, privacy he?quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:43 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Dat ze nog steeds geen camerabeelden naar buiten brengen zeg...![]()
Ja ik vind het echt vreemd dat je er zo weinig over hoort.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:43 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Waarschijnlijk moet Opa Cohen eerst even thee drinken met de dader.
Ik ben maar een allochtoon,quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:45 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Liever een boer dan een Amsterdammer...
Die zijn/ komen er niet want wegens geldgebrek waren ze niet aangesloten.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:43 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Waarschijnlijk moet Opa Cohen eerst even thee drinken met de dader.
Eindelijk dus nieuwsquote:Verdachte bekent moord op overblijfwacht
AMSTERDAM - De 31-jarige man die in maart bij een schoolplein in Amsterdam overblijfwacht Leo van Trappe zou hebben doodgestoken, heeft bekend dat hij dat heeft gedaan. Mohammed B. heeft bij de politie verklaard dat hij stemmen in zijn hoofd hoorde. Die zouden hem tot zijn daad hebben gedreven. Hij kende het slachtoffer verder niet.
Dat bleek donderdag tijdens de rechtszaak tegen de verdachte. De 69-jarige Van Trappe werd doodgestoken vlakbij het gezamenlijke schoolplein van de Willemsparkschool en de Montessorischool in Amsterdam-Zuid. Op dat moment was de pauze aan de gang, waardoor een aantal kinderen het misdrijf zag gebeuren.
B. verklaarde donderdag dat hij vaker met een mes op pad ging, omdat de stemmen hem dat opdroegen. Ze zeiden altijd echter op het laatste moment dat hij het toch niet moest doen.
Schizofreen
De verdachte was eerder al tien tot vijftien keer langs verschillende scholen in Amsterdam gelopen. Daar ging hij naar eigen zeggen ,,uit voorzorg'' langs. Omdat er kinderen waren, dacht hij dat hij er nooit iemand zou neersteken.
Toch ging het op de bewuste dag mis. Toen Van Trappe argwanend naar hem keek, stak B. hem in de schouderstreek. ,,De stemmen raakten in paniek die dag'',, zo verklaarde hij.
Volgens een deskundige is de verdachte psychotisch en schizofreen. Tijdens de steekpartij zou hij volledig onder invloed van zijn psychose zijn geweest. De rechtszaak gaat nog de rest van de dag door.
Verbazingwekkend toch weer dat zo iemand vrij rondliep. Hij was vast ook niet aan de medicijnen.quote:
volgens mij wil je niet weten hoeveel van de daklozen er psychisch stevig in de war zijn. En daar komt de professionele hulpverlening lastig bijquote:Op donderdag 3 september 2009 13:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Verbazingwekkend toch weer dat zo iemand vrij rondliep. Hij was vast ook niet aan de medicijnen.
Nee, niet in z'n aars. Jij hoorde stemmen in z'n hoofd.quote:
Misschien zit het hem in de naam. Mohammed B liep ook al met een mes op Theo v. Gogh afquote:Op donderdag 3 september 2009 14:14 schreef Meaghan het volgende:
Marokkaanse mannen hebben vier tot zes keer zo veel kans om schizofrenie te ontwikkelen als Nederlandse mannen. Zie hier: http://www.nos.nl/nosjour(...)enie_marokkanen.html
Dan staat ons nog heel wat te wachtenquote:Op donderdag 3 september 2009 14:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Misschien zit het hem in de naam. Mohammed B liep ook al met een mes op Theo v. Gogh af
Grote kans inderdaad...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ach, er wordt volop gespeculeerd over allochtonen als dader waar verder niets over bekend gemaakt is, daar hoor ik je dan niet weer over.
Getinte huidskleur, zwart krullend haar.
Het zou zomaar een jood kunnen zijn, lopen er best veel van rond in Amsterdam.
Maar zoiets kan zo'n dader toch ook gewoon verzinnen, die zogenaamde stemmen in zijn hoofd die zeiden dat hij het moest doen? Hoopt op verzachtende omstandigheden. Waarschijnlijk krijgt 'het systeem' nog de schuld omdat hij geen hulp kreeg voor al die stemmen...quote:Mohammed B.
Als je dit weet van jezelf, dan vooral lekker mee blijven lopen hoorquote:B. verklaarde donderdag dat hij vaker met een mes op pad ging, omdat de stemmen hem dat opdroegen. Ze zeiden altijd echter op het laatste moment dat hij het toch niet moest doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |