abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:51:18 #276
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_67393370
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:49 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Ze snapt er geen flikker van! Hoe kan zo iemand uberhaupt in de positie zijn om iets te eisen? Als TS met haar papierwerk naar een jurist stapt, dan krijgt ze volgens mij geld toe!
Ik denk dat ze dan in haar gezicht wordt uitgelachen. Wie stapt er voor 36,- nou naar een jurist?
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:51:56 #277
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_67393397
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja ho eens even, wie ontvangt het geld van de zolderbewonertjes?
Sorry maar nu raak ik een beetje in de war over jullie situatie . Ik weet dat het alleen gebruikelijk is in Klaagbaak of Onzin, maar een paint ter verduidelijking van de geldstromen zou heel erg helpen .
Daarom stel ik nu mijn vragen stap voor stap.
pi_67393412
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:48 schreef grmpf het volgende:

[..]

Ja Lieke maakt het bedrag in één keer over.
Kortom Lieke is hoofdhuurder, jij bent legale medehuurder (of tweede hoofdhuurder, dat kan ook) de rest is niet bekend bij Bo-ex?

Hoe dan ook de constructie rammelt aan alle kanten en doet zeer sterk vermoeden dat het om illegale onderhuur gaat.

Trouwens als het wel legale hoofdhuur was, dan vallen jouw onderhuurder onder het huurrecht en heb je helemaal een probleem (maar dat lijkt me sterk, omdat je geen huiseigenaar bent...).
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:52:47 #279
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67393426
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dan in haar gezicht wordt uitgelachen. Wie stapt er voor 36,- nou naar een jurist?
Alleen aan de deurwaarder betaal je al het dubbele om de dagvaarding te betekenen
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:54:05 #280
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67393470
Waarom int Bo-ex het geld eigenlijk niet zelf van alle losse bewoners? Ziji hebben toch de overeenkomst met de bewoners, Lieke niet toch? (of toch en verhuurd Lieke de kamers onder) TS, jij hebt toch een huurovereenkomst met Bo-ex?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:56:14 #281
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_67393559
Een prachtig topic dit, interessant. Vooral dat stuk over die 4,60 euro
Half bezopen is weggegooid geld.
  † In Memoriam † woensdag 25 maart 2009 @ 14:56:59 #282
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67393579
Op de rekening van die afvalstoffenheffing zal vast wel meer staan dan 'Hoi, jij/jullie moeten ¤xxx betalen.'. Er zal dus wel een specificatie op staan. Is het bedrag bijvoorbeeld voor alle bewoners in het pand (ongeacht het aantal bewoners) of is het een bedrag voor 5 personen of is het een bedrag voor 3 personen ?

- In geval van het hele pand: dat bedrag door 5 delen, de 3 bewoners die exclusief betalen betalen elk 1/5 deel, het resterende bedrag wordt betaald door de verhuurder.
- In het geval van 5 personen: zelfde constructie als hierboven.
- In geval van 3 personen (omdat 2 bewoners illegaal huren ofzo): bedrag in 3 gelijke delen delen en elke legale huurderbetaalt 1/3 deel.

Simpel lijkt mij.

Overigens Guanabana, het lijkt mij dat als jij (een deel van) een rekening moet betalen jij best wel de desbetreffende rekening in mag zien en er zelfs een copie van mag hebben voor je eigen administratie. Daarmee kan je dit gezeik denk ik wel oplossen.

En geen vlees in een koelkast mogen bewaren omdat 1 iemand vegetarisch is en daarom vlees vies vindt is van de pot gepleurd. Gewoon netjes in een zakje of afgesloten bakje moet voldoende zijn. Het is vlees, geen radioactief afval. Enige uitzondering hier op is in mijn ogen wanneer iemand zwaar allergisch ergens voor is, mar dat lijkt mij niet van toepassing hier.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:57:04 #283
54408 Parzival
Where it happens
pi_67393585
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja ho eens even, wie ontvangt het geld van de zolderbewonertjes?
Sorry maar nu raak ik een beetje in de war over jullie situatie . Ik weet dat het alleen gebruikelijk is in Klaagbaak of Onzin, maar een paint ter verduidelijking van de geldstromen zou heel erg helpen .
Ik ga ervanuit dat het volgende geldt..

Grmpf en L hebben ooit met mevrouw A een huis gehuurd. .totale huur bedrag X per maand voorschotten Y..
dus per maand werd door een ieder 1/3 van XY overgemaakt en Lieke maakte alles over naar de leveranciers. Elke extra rekening ging door 3en en voila..

Toen kwam iemand met een lumineus idee.. als we de zolder verhuren betalen we per maand minder.. maar de 'zoldertjes' zeiden we willen all-inclusive.. dus dachten G/L/A mwoua das wel een goed idee..
dus werd per maand 1/3 van (XY-Zoldertjes) overgemaakt.. en daar gaat het mis.. TENZIJ is afgesproken dat wat TS per maand minder betaald aan huur (immers zou de bijdrage per maand van de 'zoldertjes' in de huuropbrengst minder zijn als voor deze rekening een bedrag apart zou zijn gezet).. TS moet dus echt WEL die 1/3 betalen en niet 1/5.. het verschil is nml wat zij elke maand teweinig heeft betaald aan huur!

voor de rest ben ik het helemaal eens met zo'n beetje iedereen die zegt.. tering man TS.. het is 36 euro!!!! er zijn heel wat mannen die 36 euro overhebben om geen gezeik in huis te hebben hoor
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:57:58 #284
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_67393628
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:54 schreef maok het volgende:
Waarom int Bo-ex het geld eigenlijk niet zelf van alle losse bewoners? Ziji hebben toch de overeenkomst met de bewoners, Lieke niet toch? (of toch en verhuurd Lieke de kamers onder) TS, jij hebt toch een huurovereenkomst met Bo-ex?
Ik vermoed dat één iemand als hoofdbewoner een contract heeft, en dat de anderen legale medebewoners zijn. Of ze er nou met zijn tweeen of achten wonen, maakt voor BoEx vermoedelijk weinig uit, aangezien de huur per pand wordt betaald en de overige kosten op de bewoners verhaald worden.
pi_67393639
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:52 schreef aaipod het volgende:

[..]

Alleen aan de deurwaarder betaal je al het dubbele om de dagvaarding te betekenen
Het uurtarief van een jurist ligt ook al hoger. Maar alsnog heb je mensen die het doen, enige tijd geleden heb ik een schikking gerealiseerd voor 43 euro. (Na aftrek van kosten, 20 minuten inlezen + 1 telefoontje).
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:58:51 #286
54408 Parzival
Where it happens
pi_67393665
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:56 schreef 2cv het volgende:
Op de rekening van die afvalstoffenheffing zal vast wel meer staan dan 'Hoi, jij/jullie moeten ¤xxx betalen.'. Er zal dus wel een specificatie op staan. Is het bedrag bijvoorbeeld voor alle bewoners in het pand (ongeacht het aantal bewoners) of is het een bedrag voor 5 personen of is het een bedrag voor 3 personen ?

- In geval van het hele pand: dat bedrag door 5 delen, de 3 bewoners die exclusief betalen betalen elk 1/5 deel, het resterende bedrag wordt betaald door de verhuurder.
- In het geval van 5 personen: zelfde constructie als hierboven.
- In geval van 3 personen (omdat 2 bewoners illegaal huren ofzo): bedrag in 3 gelijke delen delen en elke legale huurderbetaalt 1/3 deel.
Dit gaat altijd in 1 persoons of meerpersoons.. er is geen tussenvorm in # bewoners in een pand..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:02:13 #287
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_67393792
quote:
En geen vlees in een koelkast mogen bewaren omdat 1 iemand vegetarisch is en daarom vlees vies vindt is van de pot gepleurd. Gewoon netjes in een zakje of afgesloten bakje moet voldoende zijn. Het is vlees, geen radioactief afval. Enige uitzondering hier op is in mijn ogen wanneer iemand zwaar allergisch ergens voor is, mar dat lijkt mij niet van toepassing hier.
Dat is een discussie die los van het afvalstoffenverhaal staat. Als de koelkast van Lieke is, mag zij bepalen wat erin komt. Tenzij in het huurcontract van TS staat dat ze betaalt voor een gezamenlijke gemeubileerde ruimte, dan is het het goed recht van TS om haar worst daar te stallen. Het is dan een kwestie van goed fatsoen om voor een luchtdicht bakje te zorgen natuurlijk.
pi_67393814
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:49 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Als jij kan onderbouwen dat de servicekosten 4,60 hoger zijn per maand dan zij betalen, hebben ze de wettelijke verplichting om dit te betalen. Bovendien moet er jaarlijks een overzicht komen met de daadwerkelijke servicekosten en deze moet aan alle bewoners worden gestuurd om eventuele voorschotbedragen te corrigeren.
Dat doet Bo-Ex

Ik vind het wel een goed idee om allemaal iets meer per maand te betalen en dan maar te hopen dat dat genoeg is voor al die extra rekeningen.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:03:56 #289
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_67393863
grmpf, even voor alle duidelijkheid:

Wie heeft/hebben er een huurcontract bij Bo-Ex? Alleen Lieke, of iedereen?
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:05:13 #290
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67393909
quote:
Voor de gemeente Utrecht waar deze huisgenoten from hell wonen is het 275,76 ongeacht uit hoeveel personen het husihouden bestaat .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:05:43 #291
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67393925
quote:
Ik vermoed dat één iemand als hoofdbewoner een contract heeft, en dat de anderen legale medebewoners zijn. Of ze er nou met zijn tweeen of achten wonen, maakt voor BoEx vermoedelijk weinig uit, aangezien de huur per pand wordt betaald en de overige kosten op de bewoners verhaald worden.
Maar grmpf beweerd dat Lieke geen hoofdbewoner is en dat iedereen ook de zoldertjes bij Bo-ex ingeschreven staan. (officeel wonen de zoldertjes in de woonkamer). Alleen de huur wordt dus verzameld door Lieke (wat ik een rare constructie vind aangezien Bo-ex dat gewoon zou moeten doen). Klopt dat TS en grmpf?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_67393933
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

LIeke en ik hebben een contract met Bo-Ex, de rest zijn inderdaad andere legale medebewoners.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:07:19 #293
54408 Parzival
Where it happens
pi_67393992
je moet ook bedenken dat dit nog maar aanslag 1 is.. zometeen komt waterschapsbelasting eraan, gemeentelijke belastingen etc etc etc.. probeer uit te vinden wat er per jaar totaal uit moet.. en wat je dus per jaar met zn 5en moet opbrengen. Bedenk wat de huur van de 'zoldertjes' is en evt verhogen middels wettelijk mogelijke stappen en de rest is echt up to jullie 3en.. verdeel dat gedeelte door 12 en je komt op een maandprijs die alle kosten dekt..

Feitelijk hebben jullie 3en afgesproken dat toen de 'zoldertjes' kwamen JULLIE 3en het risico van extra kosten op je hebben genomen!.. elk is voor 1/3 verantwoordelijk voor de extra kosten !! het maakt niet uit wie feitelijk het geld ontvangt of overmaakt naar de Eneco/Bo-Ex/weetikveelwatnogmeer..
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:07:26 #294
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_67393999
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:05 schreef grmpf het volgende:
LIeke en ik hebben een contract met Bo-Ex, de rest zijn inderdaad andere legale medebewoners.
En die medebewoners hebben een contract van jullie gekregen? Of huren die zonder contract?
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:09:12 #295
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_67394057
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:57 schreef Parzival het volgende:

[..]

Ik ga ervanuit dat het volgende geldt..

Grmpf en L hebben ooit met mevrouw A een huis gehuurd. .totale huur bedrag X per maand voorschotten Y..
dus per maand werd door een ieder 1/3 van XY overgemaakt en Lieke maakte alles over naar de leveranciers. Elke extra rekening ging door 3en en voila..

Toen kwam iemand met een lumineus idee.. als we de zolder verhuren betalen we per maand minder.. maar de 'zoldertjes' zeiden we willen all-inclusive.. dus dachten G/L/A mwoua das wel een goed idee..
dus werd per maand 1/3 van (XY-Zoldertjes) overgemaakt.. en daar gaat het mis.. TENZIJ is afgesproken dat wat TS per maand minder betaald aan huur (immers zou de bijdrage per maand van de 'zoldertjes' in de huuropbrengst minder zijn als voor deze rekening een bedrag apart zou zijn gezet).. TS moet dus echt WEL die 1/3 betalen en niet 1/5.. het verschil is nml wat zij elke maand teweinig heeft betaald aan huur!
Ahhh, ik geloof dat het kwartje bij mij nu ook valt - maar damn ey, er zijn toch wel makkelijkere constructies te bedenken? (Zoals alles gewoon door 5 te delen).

Maar het is dus als volgt?
Stel de werkelijke maandelijkse kosten bedragen 800,- (voor het gemak is dat ff incl gas, water, licht). Alle 5 bewoners zouden dan elk 800 : 5 = 160,- per maand moeten betalen.
Echter is er besloten dat de 3 bewoners maar 150,- per maand betalen en de 2 die inclusief huren elk 175,- met de vermelding dat dan alle overige kosten betaald worden door de andere 3, aangezien die nu maandelijks minder huur betalen ..

Begrijp ik het zo goed?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:10:19 #296
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_67394102
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:05 schreef maok het volgende:

[..]

Maar grmpf beweerd dat Lieke geen hoofdbewoner is en dat iedereen ook de zoldertjes bij Bo-ex ingeschreven staan. (officeel wonen de zoldertjes in de woonkamer). Alleen de huur wordt dus verzameld door Lieke (wat ik een rare constructie vind aangezien Bo-ex dat gewoon zou moeten doen). Klopt dat TS en grmpf?
Nee, dat is niet aan Bo-Ex. Als Bo-Ex een pand verhuurt, dan hoeft Bo-Ex alleen maar te zorgen dat die huur binnenkomt. Als Lieke en grmp er met zijn tweeen willen wonen kan dat ook, maar ze hebben voor 3 extra huisgenoten gekozen om de kosten te drukken (of voor de 'gezelligheid'). Het is dan aan Lieke en grmpf om voor een goed systeem omtrent betalingen te zorgen, lijkt me.
pi_67394162
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:02 schreef grmpf het volgende:

[..]

Dat doet Bo-Ex

Ik vind het wel een goed idee om allemaal iets meer per maand te betalen en dan maar te hopen dat dat genoeg is voor al die extra rekeningen.
Berekent Bo-ex de servicekosten? In dat geval berekent zij kennelijk aan geen enkele huurder de kosten voor de afvalstoffen. Dit is dus een rekening die voor alle bewoners niet in hun servicekosten zit en door allemaal betaalt moet worden.

Het verhogen van de servicekosten is alleen mogelijk na een afrekening van de servicekosten waaruit blijkt dat er te weinig is betaalt in voorgeschoten bedragen.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:11:58 #298
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67394164
Even voor de duidelijkheid:
1) Wat gebeurt er met de huur van de zoldertjes?
2) De zoldertjes betalen toch al extra ivm hun inclusief wonen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:13:00 #299
54408 Parzival
Where it happens
pi_67394214
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:09 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ahhh, ik geloof dat het kwartje bij mij nu ook valt - maar damn ey, er zijn toch wel makkelijkere constructies te bedenken? (Zoals alles gewoon door 5 te delen).

Dat hangt af van de definitie van makkelijk.. in principe was dit heel makkelijk rekenen.. totale bedrag - wat er per maand binnenkomt van de 'zoldertjes' en de rest door 3.. das makkelijk.. alleen de extra kosten moet je dan wel even wellicht ophoesten (met zn 3en).. als er zo'n rekening komt.. het is makkelijker dan vooraf bepalen wat je precies elk jaar in een heel jaar gaat uitgeven.. incl dit soort rekeningen..
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:13:09 #300
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67394221
allemaal leuk en aardig, maar ik kreun er niet minder door hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')