abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67392956
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:33 schreef maok het volgende:
Tuurlijk kunnen jullie het wel maken om het bedrag om de zolderbewoners te verhalen. Als ze echter weigeren om te betalen kun je ze ook zo op straat zetten. Omdat ze daar illegaal zitten hebben ze namelijk ook eigenlijk geen rechten zoals huurbescherming. Het nadeel is dan inderdaad wel dat de overige bewoners dan meer huur moeten betalen. Willen grml en TS dat?
Ik zou daar dus maar even over praten.
grml, hoe gaan jullie dat trouwens doen als volgend jaar de gasrekening ineens 2x zo hoog is, hoeven de zolderbewoners dan ook niets bij te betalen en verhogen jullie de huur ook nooit? (want stel dat ze verhuizen en jullie dus meer huur moeten betalen).
Ik zie als enige reden om niets op de zolderverdieping te verhalen dat ze dan misschien ergens anders gaan wonen en jullie huur omhoog gaat. Of mis ik nog wat?
Dat vereken ik dan alleen voor de TS, Lieke en mij. Daar hoeven de ''zoldertjes'' niet aan mee te betalen.
Als ze ergens anders gaan wonen zijn er genoeg andere mensen die geinteresseerd zijn in die ruimte, dus dat zie ik niet als een probleem.

Nu een vraag aan jullie: wat zouden jullie in mijn situatie doen? Toch 3/5e deel betalen om van het gezeur af te zijn?
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:41:03 #252
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67393011
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:33 schreef grmpf het volgende:

[..]

Genoeg potentiele huurders. Dus over het inkomen maak ik me niet druk.
En ik ga niemand chanteren.
Ik bedoel met chantabel dat hij juridisch gezien geen poot heeft om op te staan. Je hebt een goede reden om hem het huis uit te trappen (huiselijk geweld), en nieuwe huurders staan te wachten in rijen van 4. Waar wacht je nog op?

Fijn toch, weg van de minste weerstand
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:41:10 #253
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67393019
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:33 schreef Parzival het volgende:

[..]

Als is afgesproken met de 'zoldertjes' dat zij volledig inclusief wonen, zou dit betekenen dat degeen die hun huur ontvangt een x bedrag apart moet zetten voor de "inclusief kant".

Stel dat de totale huur inclusief gaswaterlicht 2000 euro is.. de zoldertjes betalen 1000 inclusief alles maar dan ook alles.. dan kan degeen die dat ontvangt zeggen.. we halen die 1000 van het totale bedrag af dat de overige 3 moeten betalen.. dus die houden nog 1000 euro per maand over.. 333,33 per persoon.. MAAR overige kosten moeten dan dus door die 3 opgebracht worden.

OF ze zegt.. ik doe 200 apart zetten.. is er nog 1200 over voor de 3 overigen.. dus is de huur ineens 400 per maand voor die 3.. maar overige kosten (zoals deze nota) gaan dan van die 200 af EN moeten de 3 overigen ook 1/5 van die nota betalen..
Het deel van de 'zoldertjes' moet betaald worden uit de 'inclusief kant'. Dat is immers zo afgesproken. Als dat op de een of andere manier niet lukt dan heeft degene die de huur ontvangt een fout gemaakt en moet zij/hij daar dus onder lijden. Het gaat hier om een bedrag van bijna 4,60 per maand wat bij de huur van de 'zoldertjes' opgeteld moet worden om zodoende te komen tot het bedrag van 55,15 wat per jaar per persoon aan afvalstoffenheffing afgedragen moet worden.
De huur verhogen van de 3 legale huurders kan natuurlijk niet zomaar dus daar zitten ook haken en ogen aan .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67393061
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:41 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Ik bedoel met chantabel dat hij juridisch gezien geen poot heeft om op te staan. Je hebt een goede reden om hem het huis uit te trappen (huiselijk geweld), en nieuwe huurders staan te wachten in rijen van 4. Waar wacht je nog op?

Fijn toch, weg van de minste weerstand
Hij woont daar wel officieel, evenals zijn vriendin. Bo-Ex gaat er alleen vanuit dat ze in de huiskamer wonen.
Sowieso kan je mensen niet zomaar op straat zetten.
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:43:21 #255
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_67393071
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:39 schreef grmpf het volgende:
Dat vereken ik dan alleen voor de TS, Lieke en mij. Daar hoeven de ''zoldertjes'' niet aan mee te betalen.
Als ze ergens anders gaan wonen zijn er genoeg andere mensen die geinteresseerd zijn in die ruimte, dus dat zie ik niet als een probleem.
Je moet je afvragen of jullie systeem wel helemaal klopt. Als de kosten stijgen, moeten ook de prijzen omhoog. Als de 'zoldertjes' inclusief blijven zitten, moet dus hun inclusiefaandeel omhoog.

Is jullie huur aan BoEx gebaseerd op 3 personen, 3 kamers of een heel pand?
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:43:21 #256
54408 Parzival
Where it happens
pi_67393073
ik zou elk jaar de bijdrage van de 'zoldertjes' gewoon verhogen zoals wettelijk mogelijk is.. dit om de extra kosten in duurdere energie etc en vaste lasten te kunnen opbrengen. Het is niet eerlijk om de 'zoldertjes' altijd dezelfde huur te laten houden. en elke verhoging op 1/3 door te berekenen.

Ik denk dat er twee oplossingen zijn: Of TS uitleggen dat er echt 1/3 betaald moet worden OF dat de huur structureel gewoon iets omhoog gaat OF 3/5 betalen en de 'zoldertjes' huur te laten verhogen om de extra uitgave te kunnen compenseren.
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_67393092
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het deel van de 'zoldertjes' moet betaald worden uit de 'inclusief kant'. Dat is immers zo afgesproken. Als dat op de een of andere manier niet lukt dan heeft degene die de huur ontvangt een fout gemaakt en moet zij/hij daar dus onder lijden. Het gaat hier om een bedrag van bijna 4,60 per maand wat bij de huur van de 'zoldertjes' opgeteld moet worden om zodoende te komen tot het bedrag van 55,15 wat per jaar per persoon aan afvalstoffenheffing afgedragen moet worden.
De huur verhogen van de 3 legale huurders kan natuurlijk niet zomaar dus daar zitten ook haken en ogen aan .
Dus jij zegt dat ik hun huur met 4,60 per maand moet verhogen? Dat pikken ze nooit.
pi_67393120
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:43 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Je moet je afvragen of jullie systeem wel helemaal klopt. Als de kosten stijgen, moeten ook de prijzen omhoog. Als de 'zoldertjes' inclusief blijven zitten, moet dus hun inclusiefaandeel omhoog.

Is jullie huur aan BoEx gebaseerd op 3 personen, 3 kamers of een heel pand?
Op een heel pand.
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:44:50 #259
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67393133
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:39 schreef grmpf het volgende:

Nu een vraag aan jullie: wat zouden jullie in mijn situatie doen? Toch 3/5e deel betalen om van het gezeur af te zijn?
Jij ontvangt de huur van de zolderbewoners? Dan heb je dus ook uit hun 'inclusief deel' een extra bedrag per maand ontvangen om die afvalstoffenheffing te betalen. Dus ben jij degene die hun afvalstoffenheffing moet ophoesten. En dan kom je inderdaad uit op 3/5 van het bedrag, waarvan nog 1/5 door TS en 1/5 door Lieke betaald moet worden.

Dat ze afvalstoffenheffing moeten betalen is logisch, ze dragen immers bij aan de afvalstoffen die jullie huishouden produceert. Dat bedrag ontvang jij, dus moet jij het weer afdragen bij de afrekening.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67393150
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:43 schreef Parzival het volgende:
ik zou elk jaar de bijdrage van de 'zoldertjes' gewoon verhogen zoals wettelijk mogelijk is.. dit om de extra kosten in duurdere energie etc en vaste lasten te kunnen opbrengen. Het is niet eerlijk om de 'zoldertjes' altijd dezelfde huur te laten houden. en elke verhoging op 1/3 door te berekenen.

Ik denk dat er twee oplossingen zijn: Of TS uitleggen dat er echt 1/3 betaald moet worden OF dat de huur structureel gewoon iets omhoog gaat OF 3/5 betalen en de 'zoldertjes' huur te laten verhogen om de extra uitgave te kunnen compenseren.
Ik kan inderdaad sowieso elk jaar de huur van iedereen verhogen, misschien dat we het geld daar dan wel vanuit kunnen halen. Maar goed, alsof ik het recht heb om de huur van iedereen te verhogen, dat is mijn taak toch niet?
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:45:29 #261
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67393152
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:07 schreef Guanabana het volgende:
Het resterende bedrag dat ik nu nog zou moeten betalen is 36 euro.
Nou dan moeten jullie met zijn allen ff niet zo ontzettend sneu doen in mijn ogen. De kosten delen door zijn 5en wat neerkomt op een enorme 5 (!!) euro en betere afspraken maken in het vervolg.

En dan kan je wel sneu gaan zeggen ja maar art. 7:903 BW etc whatever.

Man o man, die rechter ziet jullie al aankomen met zijn 5en, die komt de eerste week niet meer bij van het lachen.

Feit is dat jullie gewoon ontzettend sneu doen om een idioot klein bedrag (en andere idiote kleine dingetjes zoals dat vlees en het licht op de overloop. pfff hoe verzin je het in godsnaam)

In een studentenhuis wordt geleefd door verschillende mensen die in beginsel niets met elkaar te maken hebben. Verschillende mensen die uit verschillende milieus komen en verschillende opvoedingen hebben genoten. Nu leeft de één misschien wat anders dan de ander. En dit kan misschien even vreemd zijn en zelfs enigszins botsen.

Maar feit blijft dat jullie nog jong zijn. Jullie kunnen je best met zijn allen wat aanpassen. Je allemaal iets toleranter opstellen en wat water bij de wijn doen. En in dit geval hoeft dat ook maar een heeeeel klein beetje. Als jullie nou met zijn 5en dit advies opvolgen hebben jullie binnen een week een hardstikke gezellig huis met zijn allen. Want die kleine 'kutprobleempjes' die jullie beiden aandragen zijn nou niet bepaald van wereldformaat. (36 euro en een stuk rollade in de koelkast, please )

(en zitten jullie nou zo'n 5 meter van elkaar af hier op Fok! te discussiëren? Loop alsjeblieft even naar elkaar toe. Ik moet zo toch werken en kan het topic verder niet meer volgen. Post wel even de afloop)
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:45:34 #262
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67393156
Maar waarom 'hoeven' de zoldertjes dan niet mee te betalen? Is dat alleen omdat de afspraak is dat ze niet bij hoeven te betalen? Die afspraak kun je toch veranderen nu blijkt dat er meer kosten zijn? Ze wonen illegaal dus kunnen ze we weinig tegen beginnen. Ik zou het eerlijker vinden om het bedrag op de zoldertjes te verhalen dan op TS. Daarbij staat TS juridisch een stuk sterker dan de zoldertjes, ik zou het wel weten.
Stel dat het niet om afvalstoffen heffing ging maar om WC-papier wat jullie gezamelijk inkopen (ik noem maar iets). Zou het dan eerlijk zijn als TS ook een gedeelte van het wcpapier van de zoldertjes zou moeten betalen?

EDIT, ze wonen er niet illegaal. Dan zou ik dus maar gewoon 2/5 deel uit hun service kosten (die netjes gespecviceerd zouden moeten zijn en anders krijgen ze een naheffing op de servicekosten) halen en daarmee de afvalstoffenheffing betalen.

[ Bericht 8% gewijzigd door maok op 25-03-2009 14:51:29 ]
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:45:38 #263
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67393160
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:43 schreef grmpf het volgende:

[..]

Dus jij zegt dat ik hun huur met 4,60 per maand moet verhogen? Dat pikken ze nooit.
Nee, ze betalen toch al meer huur om inclusief te wonen? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Een gedicht over Maanvis
pi_67393165
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Parzival het volgende:
toch ben ik geneigd mee te gaan met Grmpf.. en is alleen de situatie niet duidelijk gemaakt tijdens het maken van de afspraken.. het bedrag van de 'zoldertjes' wordt elke maand in mindering gebracht op TS's huur..

ze hadden ook de huur iets kunnen opschroeven waardoor TS's huur omhoog ging op maandbasis en DAN had ze recht op 1/5 ipv 1/3.. sinds dat verschil al in de maand huurprijs is verwerk moet ze nu 1/3 betalen.. feitelijk aanvullen wat ze elke maand te weinig heeft betaald aan huur..
Nee dat is niet mogelijk. De huurprijs is namelijk wettelijk begrensd. De servicekosten zijn per bewoner gelijk aan de som van de jaarnota van de verschillende instanties waarvan de bewoners gebruik maken. Aangezien alle bewoners even veel gebruik maken van de afvalstoffenheffing, betalen zij ook een gelijk deel.
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:46:03 #265
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67393175
Anyway, ik ben weg hier. Succes nog TS!
pi_67393186
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jij ontvangt de huur van de zolderbewoners? Dan heb je dus ook uit hun 'inclusief deel' een extra bedrag per maand ontvangen om die afvalstoffenheffing te betalen. Dus ben jij degene die hun afvalstoffenheffing moet ophoesten. En dan kom je inderdaad uit op 3/5 van het bedrag, waarvan nog 1/5 door TS en 1/5 door Lieke betaald moet worden.

Dat ze afvalstoffenheffing moeten betalen is logisch, ze dragen immers bij aan de afvalstoffen die jullie huishouden produceert. Dat bedrag ontvang jij, dus moet jij het weer afdragen bij de afrekening.
Nee, natuurlijk ga ik dat niet voor hen ophoesten. We hebben een gezamelijke verantwoordelijkheid!!
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:46:31 #267
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_67393193
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:44 schreef grmpf het volgende:

[..]

Op een heel pand.
En er is maar één iemand die geld aan Bo-Ex overmaakt, begrijp ik dat goed?
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:47:52 #268
54408 Parzival
Where it happens
pi_67393237
quote:

[..]

daar ben ik het om twee redenen niet mee eens..

ten eerste MAG je 1x per jaar de huur verhogen volgens wettelijke normen. Willen ze dit niet, dan is het jammer voor hun..

ten tweede is het niet zo dat die 4.60 NU moet komen van hun huur.. dit is het bedrag wat jullie 3en teweinig hebben betaald per maand!.. jullie huur was lager omdat jullie geen rekening hebben gehouden met overige uitgaven.. jullie 3en hadden gewoon elke maand 4.60 moeten opbrengen voor deze kosten..

Mij lijkt het verstandig om eens te kijken naar de totale inkomsten en uitgave en de schatting voor komend jaar.. hou een klein reserve potje open voor dit soort uitgave
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:48:17 #269
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67393255
quote:

[..]

Zie mijn vorige post.

[B]HET GAAT OM ¤4,60!![B/] : D
pi_67393286
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

En er is maar één iemand die geld aan Bo-Ex overmaakt, begrijp ik dat goed?
Ja Lieke maakt het bedrag in één keer over.
pi_67393291
quote:

[..]

Als jij kan onderbouwen dat de servicekosten 4,60 hoger zijn per maand dan zij betalen, hebben ze de wettelijke verplichting om dit te betalen. Bovendien moet er jaarlijks een overzicht komen met de daadwerkelijke servicekosten en deze moet aan alle bewoners worden gestuurd om eventuele voorschotbedragen te corrigeren.
pi_67393319
Ze snapt er geen flikker van! Hoe kan zo iemand uberhaupt in de positie zijn om iets te eisen? Als TS met haar papierwerk naar een jurist stapt, dan krijgt ze volgens mij geld toe!
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:49:50 #273
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67393325
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:45 schreef maok het volgende:
..
Stel dat het niet om afvalstoffen heffing ging maar om WC-papier wat jullie gezamelijk inkopen (ik noem maar iets). Zou het dan eerlijk zijn als TS ook een gedeelte van het wcpapier van de zoldertjes zou moeten betalen?
Om hier even op in te haken.. Hoe doen jullie dit eigenlijk met WC papier? Hebben jullie allemaal een eigen rol die jullie elke keer mee naar de WC sjouwen? Dit zou me echt niets verbazen

trouwens, dit topic gaat zo automatisch dicht omdat ie bijna 'vol' is. Dan maken we hierrr: Werk, Geldzaken & Recht een nieuwe waar je weer vrolijk mee mag posten
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:50:16 #274
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_67393341
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:48 schreef grmpf het volgende:
Ja Lieke maakt het bedrag in één keer over.
Hebben alle bewoners een huurcontract bij Bo-Ex, of alleen Lieke?
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:50:24 #275
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67393344
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:46 schreef grmpf het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk ga ik dat niet voor hen ophoesten. We hebben een gezamelijke verantwoordelijkheid!!
Ja ho eens even, wie ontvangt het geld van de zolderbewonertjes?
Sorry maar nu raak ik een beetje in de war over jullie situatie . Ik weet dat het alleen gebruikelijk is in Klaagbaak of Onzin, maar een paint ter verduidelijking van de geldstromen zou heel erg helpen .
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')