Dat vereken ik dan alleen voor de TS, Lieke en mij. Daar hoeven de ''zoldertjes'' niet aan mee te betalen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:33 schreef maok het volgende:
Tuurlijk kunnen jullie het wel maken om het bedrag om de zolderbewoners te verhalen. Als ze echter weigeren om te betalen kun je ze ook zo op straat zetten. Omdat ze daar illegaal zitten hebben ze namelijk ook eigenlijk geen rechten zoals huurbescherming. Het nadeel is dan inderdaad wel dat de overige bewoners dan meer huur moeten betalen. Willen grml en TS dat?
Ik zou daar dus maar even over praten.
grml, hoe gaan jullie dat trouwens doen als volgend jaar de gasrekening ineens 2x zo hoog is, hoeven de zolderbewoners dan ook niets bij te betalen en verhogen jullie de huur ook nooit? (want stel dat ze verhuizen en jullie dus meer huur moeten betalen).
Ik zie als enige reden om niets op de zolderverdieping te verhalen dat ze dan misschien ergens anders gaan wonen en jullie huur omhoog gaat. Of mis ik nog wat?
Ik bedoel met chantabel dat hij juridisch gezien geen poot heeft om op te staan. Je hebt een goede reden om hem het huis uit te trappen (huiselijk geweld), en nieuwe huurders staan te wachten in rijen van 4. Waar wacht je nog op?quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:33 schreef grmpf het volgende:
[..]
Genoeg potentiele huurders. Dus over het inkomen maak ik me niet druk.
En ik ga niemand chanteren.
Het deel van de 'zoldertjes' moet betaald worden uit de 'inclusief kant'. Dat is immers zo afgesproken. Als dat op de een of andere manier niet lukt dan heeft degene die de huur ontvangt een fout gemaakt en moet zij/hij daar dus onder lijden. Het gaat hier om een bedrag van bijna 4,60 per maand wat bij de huur van de 'zoldertjes' opgeteld moet worden om zodoende te komen tot het bedrag van 55,15 wat per jaar per persoon aan afvalstoffenheffing afgedragen moet worden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:33 schreef Parzival het volgende:
[..]
Als is afgesproken met de 'zoldertjes' dat zij volledig inclusief wonen, zou dit betekenen dat degeen die hun huur ontvangt een x bedrag apart moet zetten voor de "inclusief kant".
Stel dat de totale huur inclusief gaswaterlicht 2000 euro is.. de zoldertjes betalen 1000 inclusief alles maar dan ook alles.. dan kan degeen die dat ontvangt zeggen.. we halen die 1000 van het totale bedrag af dat de overige 3 moeten betalen.. dus die houden nog 1000 euro per maand over.. 333,33 per persoon.. MAAR overige kosten moeten dan dus door die 3 opgebracht worden.
OF ze zegt.. ik doe 200 apart zetten.. is er nog 1200 over voor de 3 overigen.. dus is de huur ineens 400 per maand voor die 3.. maar overige kosten (zoals deze nota) gaan dan van die 200 af EN moeten de 3 overigen ook 1/5 van die nota betalen..
Hij woont daar wel officieel, evenals zijn vriendin. Bo-Ex gaat er alleen vanuit dat ze in de huiskamer wonen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:41 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik bedoel met chantabel dat hij juridisch gezien geen poot heeft om op te staan. Je hebt een goede reden om hem het huis uit te trappen (huiselijk geweld), en nieuwe huurders staan te wachten in rijen van 4. Waar wacht je nog op?
Fijn toch, weg van de minste weerstand
Je moet je afvragen of jullie systeem wel helemaal klopt. Als de kosten stijgen, moeten ook de prijzen omhoog. Als de 'zoldertjes' inclusief blijven zitten, moet dus hun inclusiefaandeel omhoog.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:39 schreef grmpf het volgende:
Dat vereken ik dan alleen voor de TS, Lieke en mij. Daar hoeven de ''zoldertjes'' niet aan mee te betalen.
Als ze ergens anders gaan wonen zijn er genoeg andere mensen die geinteresseerd zijn in die ruimte, dus dat zie ik niet als een probleem.
Dus jij zegt dat ik hun huur met 4,60 per maand moet verhogen? Dat pikken ze nooit.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het deel van de 'zoldertjes' moet betaald worden uit de 'inclusief kant'. Dat is immers zo afgesproken. Als dat op de een of andere manier niet lukt dan heeft degene die de huur ontvangt een fout gemaakt en moet zij/hij daar dus onder lijden. Het gaat hier om een bedrag van bijna 4,60 per maand wat bij de huur van de 'zoldertjes' opgeteld moet worden om zodoende te komen tot het bedrag van 55,15 wat per jaar per persoon aan afvalstoffenheffing afgedragen moet worden.
De huur verhogen van de 3 legale huurders kan natuurlijk niet zomaar dus daar zitten ook haken en ogen aan.
Op een heel pand.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:43 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Je moet je afvragen of jullie systeem wel helemaal klopt. Als de kosten stijgen, moeten ook de prijzen omhoog. Als de 'zoldertjes' inclusief blijven zitten, moet dus hun inclusiefaandeel omhoog.
Is jullie huur aan BoEx gebaseerd op 3 personen, 3 kamers of een heel pand?
Jij ontvangt de huur van de zolderbewoners? Dan heb je dus ook uit hun 'inclusief deel' een extra bedrag per maand ontvangen om die afvalstoffenheffing te betalen. Dus ben jij degene die hun afvalstoffenheffing moet ophoesten. En dan kom je inderdaad uit op 3/5 van het bedrag, waarvan nog 1/5 door TS en 1/5 door Lieke betaald moet worden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:39 schreef grmpf het volgende:
Nu een vraag aan jullie: wat zouden jullie in mijn situatie doen? Toch 3/5e deel betalen om van het gezeur af te zijn?
Ik kan inderdaad sowieso elk jaar de huur van iedereen verhogen, misschien dat we het geld daar dan wel vanuit kunnen halen. Maar goed, alsof ik het recht heb om de huur van iedereen te verhogen, dat is mijn taak toch niet?quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:43 schreef Parzival het volgende:
ik zou elk jaar de bijdrage van de 'zoldertjes' gewoon verhogen zoals wettelijk mogelijk is.. dit om de extra kosten in duurdere energie etc en vaste lasten te kunnen opbrengen. Het is niet eerlijk om de 'zoldertjes' altijd dezelfde huur te laten houden. en elke verhoging op 1/3 door te berekenen.
Ik denk dat er twee oplossingen zijn: Of TS uitleggen dat er echt 1/3 betaald moet worden OF dat de huur structureel gewoon iets omhoog gaat OF 3/5 betalen en de 'zoldertjes' huur te laten verhogen om de extra uitgave te kunnen compenseren.
Nou dan moeten jullie met zijn allen ff niet zo ontzettend sneu doen in mijn ogen. De kosten delen door zijn 5en wat neerkomt op een enorme 5 (!!) euro en betere afspraken maken in het vervolg.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:07 schreef Guanabana het volgende:
Het resterende bedrag dat ik nu nog zou moeten betalen is 36 euro.
Nee, ze betalen toch al meer huur om inclusief te wonen? Of heb ik dat verkeerd gelezen?quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:43 schreef grmpf het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat ik hun huur met 4,60 per maand moet verhogen? Dat pikken ze nooit.
Nee dat is niet mogelijk. De huurprijs is namelijk wettelijk begrensd. De servicekosten zijn per bewoner gelijk aan de som van de jaarnota van de verschillende instanties waarvan de bewoners gebruik maken. Aangezien alle bewoners even veel gebruik maken van de afvalstoffenheffing, betalen zij ook een gelijk deel.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Parzival het volgende:
toch ben ik geneigd mee te gaan met Grmpf.. en is alleen de situatie niet duidelijk gemaakt tijdens het maken van de afspraken.. het bedrag van de 'zoldertjes' wordt elke maand in mindering gebracht op TS's huur..
ze hadden ook de huur iets kunnen opschroeven waardoor TS's huur omhoog ging op maandbasis en DAN had ze recht op 1/5 ipv 1/3.. sinds dat verschil al in de maand huurprijs is verwerk moet ze nu 1/3 betalen.. feitelijk aanvullen wat ze elke maand te weinig heeft betaald aan huur..
Nee, natuurlijk ga ik dat niet voor hen ophoesten. We hebben een gezamelijke verantwoordelijkheid!!quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jij ontvangt de huur van de zolderbewoners? Dan heb je dus ook uit hun 'inclusief deel' een extra bedrag per maand ontvangen om die afvalstoffenheffing te betalen. Dus ben jij degene die hun afvalstoffenheffing moet ophoesten. En dan kom je inderdaad uit op 3/5 van het bedrag, waarvan nog 1/5 door TS en 1/5 door Lieke betaald moet worden.
Dat ze afvalstoffenheffing moeten betalen is logisch, ze dragen immers bij aan de afvalstoffen die jullie huishouden produceert. Dat bedrag ontvang jij, dus moet jij het weer afdragen bij de afrekening.
daar ben ik het om twee redenen niet mee eens..quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:43 schreef grmpf het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat ik hun huur met 4,60 per maand moet verhogen? Dat pikken ze nooit.
Zie mijn vorige post.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:43 schreef grmpf het volgende:
[..]
Ja Lieke maakt het bedrag in één keer over.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
En er is maar één iemand die geld aan Bo-Ex overmaakt, begrijp ik dat goed?
Als jij kan onderbouwen dat de servicekosten 4,60 hoger zijn per maand dan zij betalen, hebben ze de wettelijke verplichting om dit te betalen. Bovendien moet er jaarlijks een overzicht komen met de daadwerkelijke servicekosten en deze moet aan alle bewoners worden gestuurd om eventuele voorschotbedragen te corrigeren.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:43 schreef grmpf het volgende:
[..]
Om hier even op in te haken.. Hoe doen jullie dit eigenlijk met WC papier?quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:45 schreef maok het volgende:
..
Stel dat het niet om afvalstoffen heffing ging maar om WC-papier wat jullie gezamelijk inkopen (ik noem maar iets). Zou het dan eerlijk zijn als TS ook een gedeelte van het wcpapier van de zoldertjes zou moeten betalen?
Hebben alle bewoners een huurcontract bij Bo-Ex, of alleen Lieke?quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:48 schreef grmpf het volgende:
Ja Lieke maakt het bedrag in één keer over.
Ja ho eens even, wie ontvangt het geld van de zolderbewonertjes?quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:46 schreef grmpf het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk ga ik dat niet voor hen ophoesten. We hebben een gezamelijke verantwoordelijkheid!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |