Niet als je transfervrije/goedkope spelers en jeugdspelers in de plaats haalt. Bovendien lijken die investeerders nog een miljoen of 25 in Feyenoord te gaan pompenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:58 schreef TC03 het volgende:
Als je spelers laat gaan, moet je niet vergeten dat er ook spelers voor terug moeten komen en dat je afkoopsommen moet betalen. Met een paar spelers laten gaan kan je misschien netto ¤2 miljoen bezuinigen.
Transfervrije en goedkope spelers kosten ook geld en salaris. Stel dat je een keeper haalt voor ¤500.000 met een salaris van ¤400.000. Dat is in totaal 9 ton, terwijl Timmer 7 ton verdiende. Dan ga je er al op achteruit.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Niet als je transfervrije/goedkope spelers en jeugdspelers in de plaats haalt. Bovendien lijken die investeerders nog een miljoen of 25 in Feyenoord te gaan pompen
ben bang dat er weinig terecht gaat komen van die investeerders. Perridon krabbelde de laatste weken terug en het bedrag wordt ook steeds minder.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Niet als je transfervrije/goedkope spelers en jeugdspelers in de plaats haalt. Bovendien lijken die investeerders nog een miljoen of 25 in Feyenoord te gaan pompen
Jeugdspelers betaal je nu ook al salaris. Mensen als Leerdam, Nieveld, Fer en eventueel Mulder kun je toch gewoon een basisplek geven. Die doen allemaal niets onder voor de aankopen van de laatste 10 jaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Transfervrije en goedkope spelers kosten ook geld en salaris.
Ik denk niet dat Gudde dat gaat overleven als het nu niet doorgaat.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:08 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
ben bang dat er weinig terecht gaat komen van die investeerders. Perridon krabbelde de laatste weken terug en het bedrag wordt ook steeds minder.
Maar dan heb je dus een smalle selectie en is het niveau moeilijk voorspelbaar. Als je wilt dat Been sowieso beter presteert dan dit seizoen lukt dat niet met alleen eigen jeugd. Tenzij we stiekem blijken te beschikken over een lichting zoals Ajax had in '95.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Jeugdspelers betaal je nu ook al salaris. Mensen als Leerdam, Nieveld, Fer en eventueel Mulder kun je toch gewoon een basisplek geven.
En dan denk ik het geld van de investeerders nog even weg.
Je kunt nog wel 2 of 3 aankopen doen hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus een smalle selectie en is het niveau moeilijk voorspelbaar. Als je wilt dat Been sowieso beter presteert dan dit seizoen lukt dat niet met alleen eigen jeugd. Tenzij we stiekem blijken te beschikken over een lichting zoals Ajax had in '95.
Tis nog ver weg. Kan van alles dus nog gebeuren. Beetje media stilte nu. Ben benieuwd wat het gaat brengen..quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:08 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
ben bang dat er weinig terecht gaat komen van die investeerders. Perridon krabbelde de laatste weken terug en het bedrag wordt ook steeds minder.
Als hij er iets aan kan doen misschien, maar dat vraag ik me af..quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Gudde dat gaat overleven als het nu niet doorgaat.
Ik geloof ook niet dat je daar heel veel wonderen van moet verwachten. Alleen het circusduo Kraay & Kraay zijn er nog van overtuigd dat het geld er gaat komenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:08 schreef gitaarsnaar het volgende:
Echt niet te geloven gewoon. Denk dat ik toch maar de tocht ga maken per auto en kijk daar wel in de kroeg of we moeten nog in de kroeg aan kaarten kunnen komen.quote:
Borst ook.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:13 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat je daar heel veel wonderen van moet verwachten. Alleen het circusduo Kraay & Kraay zijn er nog van overtuigd dat het geld er gaat komen
ik hoop mee, dat welquote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:11 schreef ursel het volgende:
[..]
Tis nog ver weg. Kan van alles dus nog gebeuren. Beetje media stilte nu. Ben benieuwd wat het gaat brengen..
had ik nog niet gezien, thxquote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:41 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id=149132/contentid=9669
jullie jeugd kan wel scoren
Darlij?? Ik dacht dat je het Darlie uitsprak?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:41 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id=149132/contentid=9669
jullie jeugd kan wel scoren
Dacht ik ook.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:04 schreef Juk het volgende:
[..]
Darlij?? Ik dacht dat je het Darlie uitsprak?
quote:Van Marwijk: “Feyenoord komt terug aan de top”
Geschreven op dinsdag, 24 maart om 16:31
Bert van Marwijk denkt dat Feyenoord in de toekomst weer een echte topclub zal worden. De bondscoach van het Nederlands elftal ziet, ondanks het diepe dal waar de Rotterdammers zich momenteel in bevinden, nog genoeg perspectief voor de Stadionclub: “Feyenoord komt terug aan de top, natuurlijk."
“Het is de club met de grootste aanhang in Nederland, straks komt er een nieuw stadion. Die club komt gewoon terug”, vertelt de positief ingestelde trainer in eht weekblad Sportweek. “Ik zie ook echt potentieel in de spelersgroep. Als jongens als Wijnaldum, Fer en Biseswar zich doorontwikkelen heeft Feyenoord zeer interessante spelers. Ik hoop dat Bruins zich ook gaat aandienen. Ik sta er nog steeds van te kijken dat zijn ontwikkeling zich dit seizoen niet heeft doorgezet.”
Van Marwijk zou een comeback van ex-voorzitter Jorien van den Herik naar de Kuip graag zien plaatsvinden. “Hij is iemand die de club in elk geval weer een gezicht geeft. En hij kent de voetbalwereld door en door. Types als Van den Herik, Van Raaij, Van Praag, Van der Velde en Hendriks zijn van een uitstervend ras.”
“Die mannen raken niet in de war als er in de krant een foto staat met daaronder ‘puinhoop’”, zo vervolgt de oud-trainer van onder meer Feyenoord en Borussia Dortmund. “Nee, die staan dan vooraan in de deuropening en zeggen: ‘Eerst mij voorbij en dan de rest’. Sommige mensen waren bang voor Van den Herik, als hij binnenkwam, doken ze meteen weg. Maar hij hield er juist van als je hem de waarheid zei.”
Ik zag hem zondag een paar keer als links- of rechtsback fungeren en goed meeverdedigen, dan maak je jezelf tenminste nog nuttig. Dat doet Bruins ook niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:16 schreef Tomasso het volgende:
Merkie, jij zei in het vorige topic dat je Bruins minder motivatie vindt hebben dan Wijnaldum, Fer en [b]Biseswar[/b[ en maar wat sjokt over het veld... Als er 1 speler in het team dat doet, is het Biseswar wel, hij kruipt nog net niet
Wat voor een lul het ook is, ik vind hem in alle opzichten beter dan dat sulletje Gudde.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:38 schreef Happel het volgende:
De waarheid hebben we de GKL gezegd en daar hield hij volgens mij helemaal niet van...
Het is een persoonlijkheid ja, dat is altijd beter dan een saaie suffe lul zijn. Dat maakt hem echter niet beter. Wat Gudde doet weten we namelijk niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:41 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat voor een lul het ook is, ik vind hem in alle opzichten beter dan dat sulletje Gudde.
Ik ben overigens eindelijk na al die jaren eens 'de Coolsingel bleef leeg' aan het lezen, erg leuk boek.
Waarschijnlijk liep hij daar dan net toevalligquote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:39 schreef Merkie het volgende:
Bert. Hij zal nooit iets verrassends zegegn.
[..]
Ik zag hem zondag een paar keer als links- of rechtsback fungeren en goed meeverdedigen, dan maak je jezelf tenminste nog nuttig. Dat doet Bruins ook niet.
Dat maakt een directeur wel degelijk beter. Ik denk niet dat een Munsterman meer bestuurlijk inzicht heeft dan Gudde. Maar wel meer karakter waardoor heel je club sterker wordt. Iedereen weet waar ie aan toe is, van de koers valt niet af te wijken en alle neuzen staan dezelfde kant op, wie niet mee wil vertrekt maar. Gudde stelt zich naar buiten nederig op terwijl Feyenoord alles behalve nederig zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:05 schreef Happel het volgende:
[..]
Het is een persoonlijkheid ja, dat is altijd beter dan een saaie suffe lul zijn. Dat maakt hem echter niet beter. Wat Gudde doet weten we namelijk niet.
Altijd leuk.quote:World of Soccer: Mario Been grootste trainerstalent Nederland
Volgens het toonaangevende Engelse voetbalblad World of Soccer behoort Mario Been tot de zes grootste trainerstalenten van de wereld.
Samen met Bulent Uygun (Sivasspor), Diego Cagna (Tigre), Bruno Labbadia (Bayer Leverkusen), Gian Piero Gasperini (Genoa) en Unai Emery (Valencia CF) werd hij door bekend voetbaljournalist Nick Bidwell gekozen tot "Grootste aanstormende trainerstalenten". "De manier waarop hij tactiek aan enthousiasme en teamgeest koppelt, is zeer goed", aldus de uitleg.
leuk voor Marioquote:
Leuk zo'n lijstje maar het zegt me allemaal niets.quote:
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:01 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Was al langsgekomen in het SV-topic, maar hier nogmaals:
http://studiosport50jaar.nos.nl/top10/video/?zoek=feyenoord&verzenden=Zoeken
Aantal leuke filmpjes van Feyenoord. Vooral Feyenoord - PSV is.
Was Van Marwijk ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:36 schreef Rots het volgende:
Wie had nou laatst bij SV dat stukje van Van Hooijdonk in de kwartfinale, was dat v Marwijk nou? Slecht geheugen en de aflevering was weer zo saai als altijd natuurlijk.![]()
Mooie filmpjes verder ja.
http://www.sportwereld.nl(...)g_bij_Feyenoord.htmlquote:Bruins vecht zich terug bij Feyenoord
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Luigi Bruins baalde van de enorme scoringskans die hij zondag tegen AZ (0-0) liet liggen. Desondanks kon de 22-jarige Rotterdammer in Alkmaar tevreden terugkijken op zijn rentree in de basis bij Feyenoord.
Luigi Bruins (l) duelleert met Brett Holman. FOTO PICS UNITED
De kans die trainer Leon Vlemmings hem door de blessure van Jon Dahl Tomasson bood, pakte hij namelijk wél.
,,Ik ben heel tevreden over Luigi,’’ aldus Vlemmings. ,,Hij heeft hier lang op moeten wachten. Als je dan op een moeilijke positie zó’n wedstrijd aflevert, is dat knap. Hij speelde goed tussen de linies en was vaak aanspeelbaar. Maar het belangrijkste op de nummer tien positie is de omschakeling van aanval naar verdediging. Zeker met aanvallend denkende spelers als Makaay, Biseswar en Wijnaldum om je heen. Dat heeft hij tegen AZ goed gedaan.’’
Voor het eerst in zijn nog prille profcarrière kreeg Bruins dit seizoen te maken met tegenslag. De technicus werd als 18-jarig talent bij Excelsior door Mario Been voor de leeuwen geworpen en was zowel op Woudestein als in de Kuip vrijwel altijd zeker van zijn plaats. Gertjan Verbeek zette hem na een moeizame seizoenstart eind vorig jaar op de bank. Toen Vlemmings het in januari overnam, leken zijn kansen te keren. Maar nadat hij twee maanden geleden in de thuiswedstrijd tegen Willem II al in de rust werd gewisseld, deed ook de interim-trainer - die weer kon beschikken over de herstelde Tomasson - nauwelijks nog een beroep op hem.
Die bijrol viel Bruins rauw op zijn dak. ,,Geen enkele voetballer wil op de bank terecht komen,’’ zegt de middenvelder. ,,Maar het is nu eenmaal een feit en daar moet ik mee leren omgaan. Als het de eerste keer is en je bent nog jong, is dat moeilijk, want het is nieuw. In het begin heb ik er veel problemen mee gehad. Je kunt niets anders doen dan keihard blijven knokken en honderd procent geven op de training. Dat is de enige manier om een invalbeurt af te dwingen.’’
Naar de reden van zijn verbanning naar de bank vroeg hij niet. Dat hij meer kan dan hij dit seizoen heeft laten zien, weet hij zelf ook wel. ,,Het liep niet van een leien dakje. Dat was wel duidelijk. Ik kan wel zeggen dat het super ging. Maar iedereen heeft kunnen zien dat het niet zo was. Terecht dat ik op de bank zat? Toen ik niet speelde, hebben we het goed gedaan. Voor de trainer is er dan geen reden om te wisselen. Ik heb geen uitleg gevraagd. De trainer maakt de keuzes, dan kun je een keer op de bank terecht komen. Als je niet speelt moet je het ongelijk van de trainer zien te bewijzen.’’
Door zijn houding tijdens de training en in de wedstrijdjes bij de beloftes, waarin hij de afgelopen tijd vaak moest opdraven, dwong hij bij Vlemmings een herkansing af. Toch praat Bruins nog altijd in de tegenwoordige tijd als hij het over tegenslag heeft. Hij weet immers dat hij in de pikorde achter Tomasson staat. ,,Op dit moment speel ik niet. Op deze wedstrijd na dan. Ik stond er tegen AZ in omdat Tomasson geblesseerd is.’’
Bruins heeft onder Vlemmings meer concurrentie, maar ook meer perspectief. De interim-trainer wil hem op zijn kwaliteiten benutten en laat hem niet langer - zoals in het verleden wel gebeurde - ook als buitenspeler fungeren. Bruins mag het voortaan proberen ‘op tien’ en komt eveneens in aanmerkingen voor de twee posities centraal op het middenveld. ,,Maar die zijn momenteel met El Ahmadi en Fer goed bezet,’’ aldus Vlemmings.
,,Het is duidelijk dat ik als rechtshalf en op tien het best tot mijn recht kom,’’ vindt Bruins zelf. ,,Dan is het fijn dat je daar kunt spelen. Maar áls je speelt, moet je natuurlijk wel laten zien dat je het waard bent om daar te spelen. Ik wil alles geven om de play-offs te halen.’’
Hoewel hij in Mario Been na de zomer een trainer treft die hem door en door kent, kijkt Bruins nog niet verder dan de huidige voetbaljaargang. ,,Het is duidelijk dat we weten wat we aan elkaar hebben, maar ik heb Mario Been nog niet gesproken over volgend seizoen. Ik heb hem alleen gefeliciteerd toen bekend werd dat hij trainer van Feyenoord werd. Verder is het een kwestie van nieuwe rondes, nieuwe kansen. Iedereen begint volgend seizoen op nul en zal het moeten laten zien in de voorbereiding. Nee, dat heeft hij niet tegen me gezegd, maar dat kan iedereen wel bedenken. Dat heb je dit jaar wel weer gezien. Als je een seizoen goed speelt, is dat nog geen garantie dat je het jaar daarna weer speelt. Dat is het nooit.’’
quote:Op woensdag 25 maart 2009 00:43 schreef Ritmo het volgende:
Bruins is gewoon een vrouwtje die alleen in een super goed draaiend team van meerwaarde is.
Ik verwacht inderdaad wel dat Been Bruins naar een hoger niveau weer te tillen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:12 schreef TJDoornbos het volgende:
Bruins mag onder Mario Been van mij wel een kans!
Uit de papieren versie van VI.quote:Charlison Benschop (19), aanvaller van Eerstedivisionist RKC Waalwijk, staat in de belangstelling van een groot aantal clubs uit de eredivisie. Onder meer FC Groningen en vooral Feyenoord volgen zijn verrichtingen met meer dan normale interesse.
maak je geen zorgen, de keuze Feyenoord/Chelsea is een makkelijke...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:25 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
leuk voor Mario. Moeten oppassen dat Chelsea hem niet wegkaapt al na het eerste seizoen
Ik heb die Dani nou een beetje gevolgd maar.... ik zie er erg weinig in. Beter dan Tiendalli en Lucius misschien wel, maar zo veel scheelt het niet..quote:'Snel afronding tranfer Dani Fernandez, Benschop in beeld'
Volgens de nieuwe uitgave van Voetbal International hoopt Feyenoord binnenkort de transfer van rechtsback Dani Fernandez af te ronden. Een transfer van El-Akchaoui lijkt volgens VI niet voor de hand te liggen gezien de benodigde afkoopsom. Het blad meldt verder dat Feyenoord met meer dan gemiddelde interesse de ontwikkeling van Charlison Benschop volgt. De 19-jarige aanvaller van RKC Waalwijk zou de interesse van diverse eredivisieclubs hebben gewekt.
dat doet er niks aan af dat de europese tripjes altijd leuk zijnquote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nog belangrijker: financieel zouden we de boel op orde kunnen krijgen.
ik ga op zeker met de auto er naartoe en gewoon weer lekker tussen het thuispubliek zittenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:24 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Echt niet te geloven gewoon. Denk dat ik toch maar de tocht ga maken per auto en kijk daar wel in de kroeg of we moeten nog in de kroeg aan kaarten kunnen komen.
Nee, als Dudek komt (wat ik hoop en wel verwacht) moeten we geen keeper aantrekken. Gewoon Mulder en Darley afwachten, hopen dat Dudek 2 jaartjes nog meekan.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:11 schreef gitaarsnaar het volgende:
een nieuwe keepert is idd ook een prioriteit
We hebben Mulder, Darley en Van Dijk. Wat mij betreft gaan we niet allemaal spelers halen, we moeten gewoon een paar jonge gasten halen en zorgen dat het elftal zich ontwikkelt. Gewoon bouwen, en pas over een jaar of 3, 4 of 5 voor het kampioenschap meedraaien. Dat is voor de lange termijn het beste voor de club. Maar ja, dat riep ik ook al toen Van Marwijk begon en Hofland, Van Bronckhorst, Makaay, Landzaat en De Cler werden gehaaldquote:Op woensdag 25 maart 2009 17:11 schreef gitaarsnaar het volgende:
een nieuwe keepert is idd ook een prioriteit
Dat werkt niet meer in de voetballerij. Geen enkele club heeft een idee van hoe ze er over 5 jaar voorstaan.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
We hebben Mulder, Darley en Van Dijk. Wat mij betreft gaan we niet allemaal spelers halen, we moeten gewoon een paar jonge gasten halen en zorgen dat het elftal zich ontwikkelt. Gewoon bouwen, en pas over een jaar of 3, 4 of 5 voor het kampioenschap meedraaien. Dat is voor de lange termijn het beste voor de club. Maar ja, dat riep ik ook al toen Van Marwijk begon en Hofland, Van Bronckhorst, Makaay, Landzaat en De Cler werden gehaald.
Er is niet eens een verschil in kwaliteit als je de namen van de selecties naast elkaar zet.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:50 schreef Ritmo het volgende:
Mee eens, maar als je nu een aantal dingen beter aanpakt zou je ook net zo goed volgend jaar gewoon 3e kunnen staan. Het is niet dat we eerste 9e, 7e en 5e hoeven te worden om weer aan de top te komen. Mensen overschatten het verschil in kwaliteit tussen een team als Feyenoord en Twente/AZ.
Dat wel natuurlijk. Dembele, Ari en El Hamdoui zijn gewoon een stuk beter dan Makaay, Tomasson en Biseswar/Slory.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:53 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Er is niet eens een verschil in kwaliteit als je de namen van de selecties naast elkaar zet.
Een elftal bestaat alleen niet alleen uit één linie. Zeker wanneer je Feyenoord met FC Twente vergelijkt is er echt geen kwaliteitsverschil. Alleen Elia, Arnautovic, Braafheid en Douglas zouden bij Feyenoord in de basis staan.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:59 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat wel natuurlijk. Dembele, Ari en El Hamdoui zijn gewoon een stuk beter dan Makaay, Tomasson en Biseswar/Slory.
Mee eens, en dat is ook wat ik bedoel. Zoals ik al eerder zei: volgend jaar een 8e plek is niet acceptabel, je moet het materiaal los van de wanprestaties van 2008 beoordelen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:01 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Een elftal bestaat alleen niet alleen uit één linie. Zeker wanneer je Feyenoord met FC Twente vergelijkt is er echt geen kwaliteitsverschil. Alleen Elia, Arnautovic, Braafheid en Douglas zouden bij Feyenoord in de basis staan.
quote:'Feyenoord heeft echt een veel betere jeugdopleiding dan PSV'
Jean-Paul van Gastel bij de training van de A1: \'De spelers moeten een hoger doel nastreven.\' Foto: Roel Dijkstra.
ROTTERDAM - Het enige wat de laatste jaren goed gaat bij Feyenoord is de doorstroming van talenten uit de jeugd. Vooral uit nood geboren maar ze zijn de toekomst van de club weet Jean-Paul van Gastel, trainer van de A1: 'Ze dwingen het zelf af door hun talent maar ze vertegenwoordigen wel een grote transferwaarde.'
Hij was en is nog steeds een winnaar. Daarom moet hij soms weleens slikken aan de zijlijn op zaterdag. Want met het succes van de jeugdopleiding snijdt hij zichzelf indirect in de vingers. Dit seizoen mogen zeven spelers nog bij hem in de jeugd ballen maar allemaal zitten ze bij de selectie van het eerste en tweede. Sommigen zijn zelfs vaste waarde in de basiself die dit seizoen maar moeilijk weet te winnen. 'Fer, Wijnaldum, Pedro, Leerdam, Erasmus, Manteiga en Janota hebben allemaal al de overstap gemaakt. Het is door alle blessures bij de hoofdmacht in een stroomversnelling geraakt. Alleen zit ik soms tijdens wedstrijden met samen geknepen billen op de bank. Want ik wil alles winnen. Maar je moet het in het juiste perspectief zien, de jongens die spelen geven alles maar ik moet weleens slikken. Ik heb er wel door leren relativeren al doen ze het heel goed want we staan maar vier punten van de koploper.' Al is succes met de A1 lekker is het niet het belangrijkste weet Van Gastel. 'De eerste prioriteit is spelers door laten stromen. Ik moet spelers proberen beter te maken. Dat doe ik door hun kwaliteiten te analyseren en te zien wat hun goede en slechte punten zijn. We kunnen via analyse trainingsvormen en mentale training bedenken waardoor ze vooruit kunnen. Ik probeer met de jongens te spelen. Iedereen is natuurlijk anders, de een heeft een aai over de bol nodig en de ander een schop onder zijn hol.' Zelf is hij de laatste aanvoerder die de kampioensschaal omhoog mocht houden op de Coolsingel. Met vijf interlands, de titel en de nationale supercup ook een aardig palmares. 'Dat is dan weer leuk dat je jonge jongens traint, sommige kennen je niet. Hoor je wat heeft u ooit gedaan, vind ik wel leuk.' Door blessureleed was zijn loopbaan sneller voorbij dan gewild maar nog steeds weet de voormalige vrije trappen specialist de bal te raken. 'Meestal doe ik dat aan het begin van het seizoen, een balletje de kruising lukt me nog wel. Maar ik sta steeds meer aan de zijlijn, ben ouder en minder fit.' Hij houdt zijn spelers voor om altijd voor het hoogst haalbare te gaan. 'Voor de een is het Feyenoord 1, de ander een subtopper. Haal je hier het eerste, verleg dan je grens en ga voor Manchester United. Maar zorg ervoor dat je in de boeken komt, wordt kampioen, win prijzen en breek records zeg ik ze altijd. Streef een hoger doel na.' De jeugdopleiding floreert de laatste jaren als nooit tevoren en juist nu is het afwachten welke kant op gaat. 'Onze algemeen directeur (Eric Gudde, red.) heeft al aangekondigd dat er bezuinigd moet worden. Maar ik zou juist extra investeren in de jeugdopleiding. Want Feyenoord heeft echt een veel betere jeugdopleiding dan PSV, die hebben alleen Marcellis en daarvoor Affelay en Aissatti gehad. Bij PSV zouden ze ook gaan bezuinigen maar dat heeft hoofd opleidingen Wiljan Vloet weten te voorkomen. Het zou zonde zijn als bij ons wel wordt gesneden terwijl we een veel hoger rendement hebben. Drenthe is voor 13 miljoen weggegaan en was ook De Guzman verkocht dan had je in twee jaar 27 miljoen binnengehaald.'
Zie hierboven dus. Het is niet zo dat Twente en AZ een zoveel betere selectie hebben dan Feyenoord.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:19 schreef Happel het volgende:
Ik snap gewoon echt niet waarom we nu omhoog aan het kijken zijn. Zal de pessimist in mij wel zijn. Beter voetballen gaan we wel, maar of dat ook zal zijn met een aantal benodigde versterkingen? Een of twee misschien, meer zal het ook niet zijn.
[..]
Een speler als Brama zou ook niet misstaan.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:01 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Een elftal bestaat alleen niet alleen uit één linie. Zeker wanneer je Feyenoord met FC Twente vergelijkt is er echt geen kwaliteitsverschil. Alleen Elia, Arnautovic, Braafheid en Douglas zouden bij Feyenoord in de basis staan.
dat bedrag gaat ook niet meer dan een tonnetje of 3 worden hoor, het is iets maar lang niet genoeg.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:19 schreef Happel het volgende:
Gaan we weer met al die mooie verhaaltjes over spelers. Vergeten voor het gemak maar weer dat we op elk gebied moeten bezuinigen en er nog steeds geen enkele investeerder iets heeft geinvesteerd. ¤40.000 van de SV en haar leden krijgen ze tot nu toe, wat geweldig allemaal.
Het middenveld van Feyenoord met al die talenten plus van Bronckhorst en el Ahmadi heeft echt geen huis-tuin-en-keuken voetballer als Brama nodig. Het lijkt me dat andere posities invullen de voorkeur heeft.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:25 schreef sjimz het volgende:
[..]
Een speler als Brama zou ook niet misstaan.
Ik ga er ook vanuit.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:26 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
dat bedrag gaat ook niet meer dan een tonnetje of 3 worden hoor, het is iets maar lang niet genoeg.
Het grote geld komt van de investeerders, hoe dan ook, dat gaat door, op zeker!!!
De bevestiging dat de laatste titel echt ancient history isquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:28 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
de laatste aanvoerder met de schaal in zijn handen
ja och, ook die bevestiging is al ancient historyquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:31 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
De bevestiging dat de laatste titel echt ancient history is.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:53 schreef Merkie het volgende:
Ik had vroeger een wit t-shirt met een in een Paint uitgeknipte Jean-Paul van Gastel erop. Met dat strijkpapier enzo
. Wat een baas was hij toch.
Blijven hopen, dan gebeurt het vast O_Oquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:26 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
dat bedrag gaat ook niet meer dan een tonnetje of 3 worden hoor, het is iets maar lang niet genoeg.
Het grote geld komt van de investeerders, hoe dan ook, dat gaat door, op zeker!!!
Hij is 26quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:21 schreef Ritmo het volgende:
Fernandez dus waarschijnlijk de eerste aankoop voor het nieuwe seizoen. Ik ben er wel blij mee, jonge speler met potentie. Is een jaar of 23 en in die leeftijdscategorie hebben we nu nog te weinig spelers.
het is geen kwestie van hopen, het gaat gewoon gebeurenquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:17 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Blijven hopen, dan gebeurt het vast O_O
Tuurlijk ...quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:32 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
het is geen kwestie van hopen, het gaat gewoon gebeuren
Nee, jij was een baasquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:53 schreef Merkie het volgende:
Ik had vroeger een wit t-shirt met een in een Paint uitgeknipte Jean-Paul van Gastel erop. Van dat papier waarop je een plaatje kon afdrukken en dan op een t-shirt vast kon strijken.. Wat een baas was hij toch.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:53 schreef Merkie het volgende:
Ik had vroeger een wit t-shirt met een in een Paint uitgeknipte Jean-Paul van Gastel erop. Van dat papier waarop je een plaatje kon afdrukken en dan op een t-shirt vast kon strijken.. Wat een baas was hij toch.
quote:
Ik had vroeger een t-shirt met Bulldog met een knuppel! Achter stonden twee grafstenen met ajax en psv er op, en ergens halverwege stond 'Hanssie bedankt!" Doelend op de blunder van Van Breukelen waardoor Feijenoord kampioen werd...quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:53 schreef Merkie het volgende:
als Dudek komt (wat ik niet verwacht)quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:12 schreef Rots het volgende:
[..]
Nee, als Dudek komt (wat ik hoop en wel verwacht) moeten we geen keeper aantrekken. Gewoon Mulder en Darley afwachten, hopen dat Dudek 2 jaartjes nog meekan.
nee, jhkquote:
quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:49 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Ik had vroeger een t-shirt met Bulldog met een knuppel! Achter stonden twee grafstenen met ajax en psv er op, en ergens halverwege stond 'Hanssie bedankt!" Doelend op de blunder van Van Breukelen waardoor Feijenoord kampioen werd...
Dat waren nog eens tijden!
Wens je veel succes, maar denk niet dat je Volendam in komt zonder kaart. als het mee zit heb ik een losse kaart.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:24 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Denk dat ik toch maar de tocht ga maken per auto en kijk daar wel in de kroeg of we moeten nog in de kroeg aan kaarten kunnen komen.
Fernandez is wel een aanwinst, jammer dat jij niet goed naar hem gekeken hebt. Anders had je dit echt niet gezegd, oja en welkom terug.quote:
quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:49 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Ik had vroeger een t-shirt met Bulldog met een knuppel! Achter stonden twee grafstenen met ajax en psv er op, en ergens halverwege stond 'Hanssie bedankt!" Doelend op de blunder van Van Breukelen waardoor Feijenoord kampioen werd...
Dat waren nog eens tijden!
Dirk-Kuijt is ondertussen weer wegquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:39 schreef Rots het volgende:
[..]
Fernandez is wel een aanwinst, jammer dat jij niet goed naar hem gekeken hebt. Anders had je dit echt niet gezegd, oja en welkom terug.
Wat een held is het, hè.quote:Peter Bosz wordt weer trainer
ROTTERDAM - Peter Bosz gaat zijn loopbaan als trainer weer oppakken. De voormalige technisch manager van Feyenoord ziet zijn toekomst op het veld, zegt hij ruim twee maanden na zijn vertrek uit de Kuip.
,,Die beslissing had ik al veel eerder genomen,'' aldus de 45-jarige Bosz. ,,Feitelijk vóórdat ik aan de slag ging bij Feyenoord. Alleen bij deze club wilde ik een rol als technisch directeur vervullen, het liefst was ik het tien jaar blijven doen. Maar mijn toekomst ligt op het veld. Er lopen wat dingen. Ja, de kans is groot dat het een buitenlands avontuur wordt.''
Voordat Bosz in 2006 naar Feyenoord kwam, was hij trainer van Heracles, De Graafschap en de amateurs van AGOVV.
mooi hoor voor hemquote:
tuurlijk kom je volendam wel in, dat word geen enkel probleem hoorquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:26 schreef Luni het volgende:
[..]
Wens je veel succes, maar denk niet dat je Volendam in komt zonder kaart. als het mee zit heb ik een losse kaart.
Al die derderangs eerste divisie-clubjes die hij omtovert tot een stabiele eredivisionist, schande!quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:33 schreef Ritmo het volgende:
Ik heb nu al medelijden met de club die Bosz gaat trainen.
Opzich moet je je op die positie wel versterken. Alleen heeft het wat mij betreft geen prioriteit.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:54 schreef Palmboom313 het volgende:
Ik blijf het een veemde aankoop vinden die Fernandez
great minds think alikequote:Op woensdag 25 maart 2009 22:38 schreef Juk het volgende:
[..]
Opzich moet je je op die positie wel versterken. Alleen heeft het wat mij betreft geen prioriteit.
1. Spits
2. Keeper
3. Centrale verdediger
Deze volgorde zit ik aan te denken.
Dudek als keeper om de jaren te overbruggen naar Mulder/Darley, welke tegen die tijd dan ook het beste is.
Voor de spits en verdediger gewoon geen genoegen nemen met minder dan een echte topper, dan maar niks kopen. Dat is financieel gezien waarschijnlijk toch de beste zet.
Ik zou eerder achterin beginnen. Als je de nul houd hoef je er ook niet zoveel te scoren.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:38 schreef Juk het volgende:
[..]
Opzich moet je je op die positie wel versterken. Alleen heeft het wat mij betreft geen prioriteit.
1. Spits
2. Keeper
3. Centrale verdediger
Deze volgorde zit ik aan te denken.
Dudek als keeper om de jaren te overbruggen naar Mulder/Darley, welke tegen die tijd dan ook het beste is.
Voor de spits en verdediger gewoon geen genoegen nemen met minder dan een echte topper, dan maar niks kopen. Dat is financieel gezien waarschijnlijk toch de beste zet.
Heracles is nou niet echt een derderangs eerste divisie-clubje. Qua begroting horen die gewoon in de eredivisie thuis.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Al die derderangs eerste divisie-clubjes die hij omtovert tot een stabiele eredivisionist, schande!
Ja, nu.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:44 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Heracles is nou niet echt een derderangs eerste divisie-clubje. Qua begroting horen die gewoon in de eredivisie thuis.
Achterin kan je qua organisatie al een hele hoop doen. Kijk naar de afgelopen 2 wedstrijden, daar hou je de nul door het gewoon goed neer te zetten. Het helpt als je daar goede spelers voor hebt maar het hoeft dus niet.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:41 schreef dill het volgende:
[..]
Ik zou eerder achterin beginnen. Als je de nul houd hoef je er ook niet zoveel te scoren.
Verdediging goed genoeg?quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:43 schreef TC03 het volgende:
De verdediging is goed genoeg, alleen een nieuwe rechtsback is nodig. We hebben nu drie volwaardige centrale verdedigers en twee volwaardige linksbacks, dat is genoeg. Alleen op rechts is het matig met alleen Tiendalli. Daarom is Fernandez op zich wel een logische aankoop. Moet alleen eerlijk bekennen dat hij me ook nog nooit is opgevallen bij NEC.
De verdediging is goed genoeg ja. Moeten we er vanuit gaan dat Vlaar weer z'n kniebanden afscheurt?quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:46 schreef dill het volgende:
[..]
Verdediging goed genoeg?
Dat hebben we gezien dit seizoen. Je moet er vanuit gaan dat je volgend seizoen dezelfde tegenslagen krijgt en dan is wat we nu hebben simpelweg niet voldoende.
En Makaay kan echt nog wel scoren, ik geloof niet dat dat opeens weg is, hij moet alleen meer dan 1 bal voor het doel krijgen. Ze moeten eerst eens zorgen dat die verdediging echt goed is, daarna moet je pas verder kijken.
Tomasson en Makaay kunnen beide goed de ruimte in... En zien dat ook.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:48 schreef Staanplaats het volgende:
Toch vind ik ook zijkanten ook heel slecht bezet, met name in de vorm van opkomende middenvelders/buitenspelers.
Van Hanegem zegt het deze week treffend over bijvoorbeeld Bisewar, die mist gewoon alle inzicht. Dat zie je ook terug in het spel van de overige middenvelders. Bij ons ken die bal nooit eens goed in de ruimte gespeeld worden, iedereen wil hem in de voeten en dan lopen..lopen..lopen..
Hofland is prima ja, maar ik ga Bahia na 2 (z'n eerste 2 zo'n beetje) goede wedstrijden nog het voordeel van de twijfel niet geven. En ik zou er maar vanuit gaan ja, dit was ook niet de eerste keer.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
De verdediging is goed genoeg ja. Moeten we er vanuit gaan dat Vlaar weer z'n kniebanden afscheurt?Mag toch hopen van niet. De verdediging kan beter, maar als we ¤6 miljoen moeten bezuinigen moet je geen spelers gaan kopen voor posities die al dubbel bezet zijn. In de vorm waarin Hofland en Bahía nu verkeren zijn ze prima voor de basis, en met Vlaar en het materiaal op de bank is ook weing mis.
Ik heb me nou niet echt in alle standen en budgetten van Heracles verdiept maar het is een club die altijd tussen eerste divisie en eredivisie blijft zweven. Met die club promoveren is zeker niet slecht hoor en geen wanprestatie van Bosz, maar die club is sowieso sterk genoeg om nu al jaren in de eredivisie te spelen. Ze houden nu ook al seizoenen lang goed stand.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, nu.Maar toen hij er begon was het wel een middenmoter in de eerste divisie.
Tomasson, en ik weiger te geloven dat Makaay het 'opeens' is verleerd. Zoals van Hooijdonk zei, dat gebeurt niet opeens van het ene op het andere jaar.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:51 schreef TC03 het volgende:
De hele aanval moet eigenlijk vervangen worden. Biseswar zal wel vertrekken, Makaay is het scoren verleerd en Slory komt gewoon niveau tekort. Wijnaldum zie ik toch meer als aanvallende middenvelder dan een pure aanvaller. Welke goede aanvaller houd je dan nog over? Tsja, niemand.
Definieer 'redden'. Met Bahía en Hofland word je geen landskampioen, maar ik acht ze toch zeker genoeg om aan te sluiten bij eerste vijf. Feyenoord heeft amper geld en van de investeerders hebben we nog geen euro gezien. Een nieuwe centrale verdediger is dan gewoon kapitaalsvernietiging, en dat kunnen we ons echt niet veroorloven.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:52 schreef dill het volgende:
[..]
Hofland is prima ja, maar ik ga Bahia na 2 (z'n eerste 2 zo'n beetje) goede wedstrijden nog het voordeel van de twijfel niet geven. En ik zou er maar vanuit gaan ja, dit was ook niet de eerste keer.
Met Bahia en Hofland gaan we het niet redden
Makaay heeft wel oog voor de ruimtes maar is niet de man die over de zijkanten de meters maakt. Ik bedoel meer een type Emerton of zoals Gio heeft gevoetbald het afgelopen EK. Dergelijke loopacties zie je bij ons veels te weinig. Heerenveen en Twente hebben hun zijkanten ook veel beter bezet, waardoor er voor andere jongens veel ruimte ontstaat.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:50 schreef dill het volgende:
[..]
Tomasson en Makaay kunnen beide goed de ruimte in... En zien dat ook.
Maar ja. Tomasson's verhaal kennen we en waarom het bij Makaay niet gebeurt weet ik eigenlijk niet, wellicht tocht te traag geworden? Of de diepteballen worden gewoon niet (goed) gegeven.
Heracles was van het niveau MVV of Go Ahead Eagles en speelde al 30 jaar achtereenvolgens in de eerste divisie. Geen De Graafschap, VVV of Volendam.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:52 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik heb me nou niet echt in alle standen en budgetten van Heracles verdiept maar het is een club die altijd tussen eerste divisie en eredivisie blijft zweven. Met die club promoveren is zeker niet slecht hoor en geen wanprestatie van Bosz, maar die club is sowieso sterk genoeg om nu al jaren in de eredivisie te spelen. Ze houden nu ook al seizoenen lang goed stand.
Erasmus maar goed die zal het volgend jaar nog niet kunnen. Dus 1 spits zal er moeten komen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:51 schreef TC03 het volgende:
De hele aanval moet eigenlijk vervangen worden. Biseswar zal wel vertrekken, Makaay is het scoren verleerd en Slory komt gewoon niveau tekort. Wijnaldum zie ik toch meer als aanvallende middenvelder dan een pure aanvaller. Welke goede aanvaller houd je dan nog over? Tsja, niemand.
Klopt ja, en daardoor wordt het ook heel snel vol en zijn er geen afspeelmogelijkheden. AZ gebruikte dat erg goed tegen ons vond ik, er waren periodes dat er totaal geen ruimte voor Feyenoorders was om de bal af te spelen en de verdedigers maar wat heen en weer speelden. Wijnaldum, Tomasson, Makaay en Luigi (jaja) hebben dat inzicht wel, en van die spelers vind ik Wijnaldum te wisselvallig (alhoewel de laatste paar wedstrijden wel meevalt), Tomasson te vaak geblesseerd, Makaay te traag / slecht en Luigi te lui.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:55 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Makaay heeft wel oog voor de ruimtes maar is niet de man die over de zijkanten de meters maakt. Ik bedoel meer een type Emerton of zoals Gio heeft gevoetbald het afgelopen EK. Dergelijke loopacties zie je bij ons veels te weinig. Heerenveen en Twente hebben hun zijkanten ook veel beter bezet, waardoor er voor andere jongens veel ruimte ontstaat.
Het gebied naast de 16 meter aan beide kanten wordt in mijn ogen veels te weinig gebruikt.
Maar De Guzman had dat probleem ook al. Die moest ook veels te vaak lopen met de ballen, omdat de ballen nooit goed kwijt kon. Als je ook eens een bal goed diep kan geven, dan speelt dat voor de middenvelders ook veel makkelijker. De spelers die jij nu noemt hebben allemaal een beetje dezelfde manier van spelen, tel daar El Ahmadi bij op en Bisewar wil ook alles in de voeten krijgen dan heb je gewoon veels te weinig beweging.quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:01 schreef Merkie het volgende:
[..]
Klopt ja, en daardoor wordt het ook heel snel vol en zijn er geen afspeelmogelijkheden. AZ gebruikte dat erg goed tegen ons vond ik, er waren periodes dat er totaal geen ruimte voor Feyenoorders was om de bal af te spelen en de verdedigers maar wat heen en weer speelden. Wijnaldum, Tomasson, Makaay en Luigi (jaja) hebben dat inzicht wel, en van die spelers vind ik Wijnaldum te wisselvallig (alhoewel de laatste paar wedstrijden wel meevalt), Tomasson te vaak geblesseerd, Makaay te traag / slecht en Luigi te lui.![]()
Was De Guzman maar fit, met De Guz erbij hadden we denk ik allang in het linkerrijtje gestaan.
Dat is waar ja, dan moet je Gio gewoon linksback zetten.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:55 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Makaay heeft wel oog voor de ruimtes maar is niet de man die over de zijkanten de meters maakt. Ik bedoel meer een type Emerton of zoals Gio heeft gevoetbald het afgelopen EK. Dergelijke loopacties zie je bij ons veels te weinig. Heerenveen en Twente hebben hun zijkanten ook veel beter bezet, waardoor er voor andere jongens veel ruimte ontstaat.
Het gebied naast de 16 meter aan beide kanten wordt in mijn ogen veels te weinig gebruikt.
Ik heb het idee dat Fer in de toekomst wel in zo'n rol kan groeienquote:Op woensdag 25 maart 2009 23:06 schreef dill het volgende:
[..]
Dat is waar ja, dan moet je Gio gewoon linksback zetten.
Sowieso moet er eigenlijk een teringlijer voor op het middenveld bij. Dat is misschien nog wel de belangrijkste aankoop. Iemand die een doodschop uitdeelt als het nodig is, de ploeg op sleeptouw neemt en voorop gaat in de strijd. Bosvelt dus. Geen flauw idee wie de rol zou kunnen vervullen. Als je zo iemand in je elftal hebt scheelt het vaak al de helft.
Utopiequote:Maar als iedereen fit is
Ziet er wel goed uit jaquote:hebben we helemaal niet zo'n slecht elftal.
-------------------Dudek
Fernandez---Vlaar---Hofland--Gio
--------------El Ahmadi--Fer
Wijnaldum-----Tomasson----Biseswar
------------------Makaay
En dan pleur je Landzaat, Lucius, Timmer en Mols eruit
is op papier een elftal wat zich makkelijk in de top 5 kan spelenquote:Op woensdag 25 maart 2009 23:06 schreef dill het volgende:
[..]
Dat is waar ja, dan moet je Gio gewoon linksback zetten.
Sowieso moet er eigenlijk een teringlijer voor op het middenveld bij. Dat is misschien nog wel de belangrijkste aankoop. Iemand die een doodschop uitdeelt als het nodig is, de ploeg op sleeptouw neemt en voorop gaat in de strijd. Bosvelt dus. Geen flauw idee wie de rol zou kunnen vervullen. Als je zo iemand in je elftal hebt scheelt het vaak al de helft.
Maar als iedereen fit is hebben we helemaal niet zo'n slecht elftal.
-------------------Dudek
------------------Makaay
En dan pleur je Landzaat, Lucius, Timmer en Mols eruitMaar dat betekent wel dat we een RB, keeper en een spits voor op de bank nodig hebben inderdaad.
En de Cler dan?quote:Dat is waar ja, dan moet je Gio gewoon linksback zetten.
Dat is opzich gewoon een goed elftal. Alleen als er 1 iemand gebleseerd is heb je geen goede vervangers. En ik blijf erbij er moet een vervanger voor Makaay komen.quote:Maar als iedereen fit is hebben we helemaal niet zo'n slecht elftal.
-------------------Dudek
------------------Makaay
quote:Bosz: Het spel is niet fair gespeeld
Door SJOERD MOSSOU en MAARTEN WIJFFELS
Nog altijd spreekt hij van ‘we’ en ‘wij’ als het over Feyenoord gaat. ,,En zo voelt dat ook,’’ zegt Peter Bosz, ruim twee maanden na zijn vertrek.
Straks wil hij zijn loopbaan als trainer weer oppakken, na bijna drie jaar als technisch directeur in de Kuip. ,,Die beslissing had ik al veel eerder genomen,’’ zegt Bosz.
,,Feitelijk vóórdat ik aan de slag ging bij Feyenoord. Alleen bij deze club wilde ik een rol als technisch directeur vervullen, het liefst was ik het tien jaar blijven doen. Maar mijn toekomst ligt op het veld. Er lopen wat dingen. Ja, de kans is groot dat het een buitenlands avontuur wordt.’’
Zijn dienstverband bij Feyenoord heeft hem ook beschadigd, weet Bosz. ,,In de beeldvorming is er een zeker beeld rondom mij ontstaan. Achteraf had ik me daar beter tegen moeten wapenen. Gewoon, door vaker te vertellen hoe het écht zat. Door de leugens die werden verspreid te weerleggen met feiten. Maar in het belang van Feyenoord koos ik er meestal voor mijn mond te houden. Misschien is dat niet altijd slim geweest.’’
Veel is gezegd en geschreven over zijn rol in het koningsdrama rond Gertjan Verbeek. Bosz zou veel te laat hebben ingegrepen, terwijl het tussen coach en spelers al veel langer mis zat. Als technisch directeur was híj de man die deze falende selectie had samengesteld, gekoppeld aan Verbeek als nieuwe trainer. Een miscalculatie.
,,Uiteraard heb ik mijn fouten gemaakt,’’ zegt Bosz nu. ,,In het veranderingsproces dat we voor ogen hadden, hebben we misschien wel een te hoog tempo gehanteerd.’’
Van de wasdames tot de spelers en de medische staf; iedereen werd geconfronteerd met een andere manier van werken. Het leidde tot onrust in alle geledingen. ,,Dat proces had ik in mijn functie beter moeten begeleiden,’’ zegt Bosz daar nu over.
,,Door bepaalde dingen beter en vaker te communiceren. Nu overviel het mensen dat Gertjan op een aantal terreinen snel een andere koers wilde varen. Die veranderingen waren nodig en Gertjan voerde ons beleidsplan slechts uit. Maar wellicht zijn we te snel gegaan.’’
Hebt u niet te laat ingegrepen in de relatie tussen coach en spelers?
Bosz: ,,Dat vind ik onzin. In mijn ogen is de rol van sommige oudere spelers in deze niet zuiver geweest. Zij hebben het niet fair gespeeld. Natuurlijk wist ik wel dat er onvrede was. Er werd in de eerste maanden gemopperd en geklaagd. Zoiets neem je serieus, maar tegelijkertijd is dat ook normaal bij een proces van verandering. Ik heb dat niet genegeerd, in het wekelijkse directieoverleg is daar altijd openheid over geweest.
Bepalend is wat je dóet met dergelijke onvrede.
,,Eind oktober, na het 2-1 verlies tegen Sparta, heb ik voor het eerst het woord genomen in het spelershome. Ik vond en vind dat we die wedstrijd echt Feyenoord-onwaardig speelden. Ik miste de échte drive, de heilige wil om te winnen, juist bij de oudere spelers. Dat heb ik ze die dag verteld, hard maar eerlijk. Uiteraard met toestemming van Gertjan. Niet alle spelers waren daar blij mee, maar dat moest maar. Ik vond dat ze eerst kritisch naar zichzelf moesten kijken.’’
In december barstte de bom. Kwam dat onverwacht?
,,Nadat de onvrede in de pers was gekomen, hebben we nog eens uitgebreid met de spelers gesproken. De spelersraad heeft de onvrede aangekaart bij de technische staf en even later bij ons. Op kantoor bij Eric Gudde heeft hij een flip-over gepakt en alle punten die onder de spelers leefden, opgeschreven. Wat willen jullie veranderd zien? Hoe gaan we dat doen en wat gaan jullie zélf doen om het tij te keren? Vooral dat laatste bleek lastig. ‘We moeten eerst zelf in de spiegel kijken, maar…,’ hoorde ik steeds. We spraken af werk te maken van de kritiekpunten die er leefden richting Gertjan en zijn staf. Tot slot stelden we de vraag: zien jullie toekomst als er op deze punten verbetering optreedt? Daarop volgde een ‘ja’.
,,Eind december hebben we de spelers nog eens bij elkaar geroepen. Is er nog iets waarover gesproken moet worden?, hebben we toen gevraagd. Nee, zeiden ze, er was niets bijzonders. Het was te kort na de gesprekken om al conclusies te trekken, maar zeker is dat Gertjan zijn best deed om zijn koers bij te stellen. Dat zat hem in communicatie, in de manier van trainen en in bepaalde afspraken. Hij was bereid concessies te doen.’’
Waarom ging het in Belek toch mis?
,,Kort na ons laatste gesprek met de spelers, sloten we de eerste seizoenshelft af met een overwinning op NAC. Daarna gingen we op trainingskamp. Ook daar heeft de technische staf zich heel kwetsbaar opgesteld. Iedereen mocht zijn zegje doen, open en eerlijk. Ik heb daar met veel spelers gesproken en niet met vier, zoals Kevin Hofland later zei. Ik ben bij alle trainingen geweest, was elke dag in het spelershotel, heb goed geluisterd. Niemand kan mij wijsmaken dat er in Turkije slecht werd gewerkt.’’
Er werd anders wel veel geklaagd.
,,Dat is wat anders. Maar het enige wat ze Gertjan in Turkije concreet hebben aangewreven, is dat hij een keer op zijn slippers de eetzaal binnen kwam. En dat hij vergeten was zijn horloge een uur bij te stellen. Op die manier kun je iedereen op een zeker moment afrekenen. De waarheid is dat het ventiel er al veel eerder was uitgetrokken. Al in november, dus voor onze uitgebreide gesprekken met de spelers, spraken Van Bronckhorst en Lucius met commissaris Boudewijn Poelmann. In dat gesprek gaven ze aan dat het niet meer ging met de trainer, het was over. Poelmann had dat gesprek vanuit zijn rol als toezichthouder nooit op die manier aan mogen gaan. Bovendien is er geen open kaart gespeeld. De spelers hebben nooit melding gemaakt van het gesprek, ook niet toen we in december bij elkaar zaten om de onvrede bespreekbaar te maken. Zij gaven toen letterlijk aan nog perspectief te zien. De staf en de clubleiding hebben keihard gewerkt aan een oplossing. Maar achteraf gezien was het spel toen allang gespeeld.’’
Na het trainingskamp in Turkije trok Kevin Hofland opnieuw aan de bel, nu bij voorzitter Dick van Well.
,,Ik kreeg daar lucht van via een kennis die bij een andere club werkt. Die had in het vliegtuig vanuit Turkije gehoord dat er spelers op visite gingen bij de commissarissen. Ik heb meteen Gio gebeld om te vragen hoe dat zat. Toen die vertelde dat Hofland het gesprek zou gaan voeren, heb ik Kevin gebeld. Voicemail. En meteen daarna kreeg Gudde een sms’je van Van Well, dat er een gesprek plaats zou vinden. Ik ben echt woedend geworden. Waarom niet eerlijk geweest? Waarom niet gewoon open kaart gespeeld?’’
Hoe ziet u de rol van Gudde in dit geheel? Hij moest een dag later een nieuwjaarsspeech voordragen.
,,Dat geeft maar aan in wat voor spagaat hij zat. Direct na de nieuwjaarsreceptie zijn we met Gio en Kevin gaan zitten, op dinsdagavond. Opnieuw hebben we de flip-over erbij gepakt. ‘Willen jullie het nog een kans geven of is dit een verloren zaak?’ vroeg ik. Gio gaf aan zijn best te willen doen, Kevin zei dat het een moeilijk verhaal zou worden. Nog een keer hebben we alles opgeschreven. ‘Wat moet er volgens jullie veranderd worden?’ Puntsgewijs en heel concreet hebben we alles doorgenomen. Was dit het? Ja, dit was het. Eén ding heb ik eraan toegevoegd richting de spelers. ‘Stop alsjeblieft met dat geouwewijf,’ heb ik gezegd. ‘Stop met het geroddel tegen elkaar en tegen de pers. Speel het eerlijk.’
,,Vervolgens heb ik meteen de technische staf bij elkaar geroepen bij mij thuis. Een uur of negen was het denk ik. Met zijn allen hebben we de flip-over doorgenomen. Was dit reëel en was Gertjan bereid te voldoen aan deze wensen? Ja, zei hij, dat was hij. Op alle punten ging Verbeek akkoord.’’
Vergeefse moeite, zo bleek.
,,Na de training kwam iedereen bij elkaar in het spelershome; de spelers, de staf en ik. Heel open hebben we verteld wat er een avond eerder besproken was. En dat Gertjan bereid was te voldoen aan de wensen, maar dat het wel van twee kanten moest komen. Al snel bleef het stil. Gertjan heeft Gio daarop apart genomen, terwijl de rest wegliep. In die tien minuten, het zal rond tien over één zijn geweest, stond al op AD.nl dat Verbeek weg was. Het was voorbij.’’
U was de zondebok. Terecht?
,,In het voetbal wordt alles afgelezen aan de stand op de ranglijst. Logisch, maar ik ben ervan overtuigd dat dit Feyenoord wel degelijk toekomst heeft. Van de selectie waarmee Erwin Koeman in zijn laatste jaar moest werken, kun je vaststellen dat die kwaliteitsarm was. Maar dat is niet te vergelijken met de huidige spelersgroep. Niemand kan zeggen dat Feyenoord geen goede spelers heeft, oud én jong. Toen wij in de zomer van 2007 een aantal ervaren spelers haalden, hebben we júist heel gericht naar de jeugd gekeken. We wisten wat we in huis hadden met jongens zoals Fer, Wijnaldum en nu weer Kelvin Leerdam. Meer dan ooit is er jeugd doorgebroken, rechtstreeks vanaf Varkenoord. En achter deze lichting komen er nóg een aantal erg goede jongens aan. Dat is geen toeval. Zoiets geeft aan dat er in de jeugdopleiding gewoon goed en gestructureerd gewerkt is.’’
Mentaal en karakterologisch gezien is deze selectie verre van in balans.
,,Ik zeg niet dat deze spelersgroep af is. We kwamen in de zomer van 2007 van heel ver, er was gewoon veel te weinig kwaliteit. Maar met deze selectie ligt er, hoe je het ook wendt of keert, wél een basis om op verder te bouwen. Als je met deze groep gericht doorselecteert, valt er gewoon een goed elftal van te maken. Top drie, maar zeker top vijf van Nederland. Leo Beenhakker en Mario Been zijn daar nu gericht mee aan de slag - uitstekend - maar ook wij hadden na dit seizoen dingen veranderd. Logisch ook, lijkt me. Probleem is alleen dat Feyenoord vanuit zijn financiële positie al jaren gedwongen is uit zwakte te handelen, nooit uit kracht. Dat maakt nogal verschil. Leo en Mario zullen daar nu ook op stuiten.’’
Welke les heeft u geleerd in uw periode bij Feyenoord?
,,Ik heb ontelbaar veel dingen geleerd, op alle mogelijke gebieden. Ik ben ervan overtuigd dat ik een betere trainer ben geworden, juist door zaken vanuit een ander perspectief te bekijken.
,,Ik durf wel te zeggen dat ik het voetbal in al zijn facetten ken. Al wil dat niet zeggen dat ik me nooit verbaas. De manier waarop ik ben weggezet in de media, daar kan ik niet aan wennen. Ik zou met Wim Jansen in een beleggingsclubje hebben gezeten. Compleet verzonnen.
,, Ik zou mijn contract al verlengd hebben. Een regelrechte leugen.
,,En dan nog dat verhaal dat ik aan transfers wilde gaan verdienen. Zulke dingen hebben slechts als doel om mensen te beschadigen.’’
Hoe moet Feyenoord verder in deze roerige tijden?
,,Laat de koers die is ingezet, niet zomaar vallen. Feyenoord heeft te lang stilgestaan, de club moet vóóruit. Kijk naar FC Twente, waar ze die stappen al veel eerder hebben gemaakt. Daar staat nu een moderne organisatie, waar alles in het teken staat van beter worden. Feyenoord moet die groei nu ook doorzetten. Met straks een nieuw stadion en een nieuw trainingscomplex. Continuïteit is daarin cruciaal.
,, Ga niet zwalken door allerlei mensen zomaar weg te sturen. Die kritiek op Eric Gudde, dat vind ik zó onterecht. Die man is ontzettend intelligent, denkt áltijd in het belang van Feyenoord en heeft een heel duidelijke visie. Die man wegsturen, dat zou echt te gek voor woorden zijn.’’
Heb je hem wel regelmatig zien spelen dan? Hij is echt één van de beste RB's van Nederland opt moment, verder hebben we volgend jaar bakken vol geld te besteden, no worries.quote:Op donderdag 26 maart 2009 01:15 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Die Fernandez is echt niet beter dan Tiendalli of Lucius. Als je al zo weing te besteden heb, besteed het dan wel nuttig.
Iedereen heeft toch vertrouwen in Been en Hakker? Dit is zo goed als een persoonlijke aankoop van Been dus heb er dan ook vertrouwen in dat hij er een goede rede voor heeft.quote:Op donderdag 26 maart 2009 01:15 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Die Fernandez is echt niet beter dan Tiendalli of Lucius. Als je al zo weing te besteden heb, besteed het dan wel nuttig.
Dat is wel weer zo ja.quote:Op donderdag 26 maart 2009 01:26 schreef Juk het volgende:
[..]
Iedereen heeft toch vertrouwen in Been en Hakker? Dit is zo goed als een persoonlijke aankoop van Been dus heb er dan ook vertrouwen in dat hij er een goede rede voor heeft.
Ja vond het nou niet zo geweldig. Niet echt duidelijk beter dan Lucius of Tiendalli in mijn ogen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 01:17 schreef Rots het volgende:
[..]
Heb je hem wel regelmatig zien spelen dan? Hij is echt één van de beste RB's van Nederland opt moment, verder hebben we volgend jaar bakken vol geld te besteden, no worries.
Het ligt eraan wat er nog bijkomt. Als Vorm, Lens en Beerens (inveesterdersquote:Op donderdag 26 maart 2009 01:26 schreef Juk het volgende:
[..]
Iedereen heeft toch vertrouwen in Been en Hakker? Dit is zo goed als een persoonlijke aankoop van Been dus heb er dan ook vertrouwen in dat hij er een goede rede voor heeft.
Het gaat even om de aankoop Fernandez, niet over het algemene transferbeleid.quote:Op donderdag 26 maart 2009 02:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het ligt eraan wat er nog bijkomt. Als Vorm, Lens en Beerens (inveesterders) er nog bijkomen zijn het leuke aankopen. Als het wordt aangevuld met Zenden en Dudek vind ik het al minder.
Lucius, Greenequote:Helderheid voor Lucius
ROTTERDAM - Feyenoord geeft Theo Lucius vandaag duidelijkheid of de optie in zijn aflopende contract wordt gelicht. Gezien de aangekondigde miljoenenbezuinigingen is de verwachting, dat Feyenoord de optie niet zal lichten. Het is een teken aan de wand, dat Feyenoord inmiddels serieuze interesse heeft voor NEC-rechtsback Dani Fernandez.
Behalve met Lucius praat Feyenoord ook met Serginho Greene. Het contract van de verdediger loopt af en de besprekingen over een eventuele verlenging zijn al geruime tijd geleden stopgezet, waarmee beide partijen aankoersen op een vertrek. Problematisch voor Feyenoord is dat Greene is opgenomen in Talent Pool II en een transfervrij vertrek de zoveelste tegenvaller is voor de investeerders.
ach , als compensatie kun je zo een van de dit seizoen doorgebroken talenten erin opnemen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Is er ergens een handig overzicht van de talentenpools? Wie er in zit etc?
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=45283quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Is er ergens een handig overzicht van de talentenpools? Wie er in zit etc?
Bedankt en tot ziens.quote:Lucius vertrekt bij Feyenoord
ROTTERDAM - Theo Lucius (32) gaat aan het einde van dit voetbalseizoen weg bij Feyenoord. De Rotterdamse club zal de optie in het aflopende contract van de verdediger niet lichten. Lucius gaat op zoek naar een nieuwe club.
Hij werd medio 2006 naar Rotterdam gehaald door de toenmalige trainer Erwin Koeman, die hem goed kende uit zijn PSV-periode. In dat eerste seizoen werd Lucius zelfs aanvoerder van Feyenoord.
De Brabander speelde eerder voor FC Den Bosch, FC Utrecht en PSV.
Gerardquote:Op donderdag 26 maart 2009 13:55 schreef Luni het volgende:
Gerard Meijer, voorbeeld voor velen...
Ik hoop nog heel wat jaartjes gezond rond te lopen bij de club. Ik wil hier mijn diensten nog bewijzen. Ik heb een overeenkomst voor het leven, dat waardeer ik enorm. Stoppen doe ik zeker niet. Als er een andere verzorger komt, moet ik die begeleiden, dat is punt één. Verder hoop ik hand- en spandiensten rond de groep te blijven doen. Opletten op de orde en de discipline en het bewaken van de Feyenoord-cultuur. Ik wil graag bij de selectie betrokken blijven.
Binnenkort heb ik een gesprek met de directie, Mario Been en Leo Beenhakker over hoe het eruit zal gaan zien. Kijk, ik wil en doe alles. Al moet ik de grond stofzuigen, dat maakt me niets uit. Mij is niets te veel. Als ik maar bij de club kan werken en bezig kan zijn. Het is mijn werk, maar mijn vrouw zegt altijd: De Kuip is je huis en je tweede huis is hier. Dat klopt natuurlijk wel. Ik heb hier zoveel uren gemaakt, vooral in mijn jongere jaren. Maar altijd met veel plezier en met waardering van de mensen om me heen. Het is voor de club, Feyenoord is mijn club geworden.
Gerard Meijer | Feyenoord Magazine | Maart 2009
Gerard en Feyenoord. Een overeenkomst voor het leven. Letterlijk en figuurlijk. En dat zal zo blijven. Niemand is groter dan de club, maar ook is niemand groot genoeg om deze held weg te sturen.
![]()
![]()
wat een mooie dagquote:Op donderdag 26 maart 2009 15:28 schreef ursel het volgende:
Oe.. Greene dus ook..
Feyenoord neemt afscheid van Lucius en Greene
op alle posities is het middelmaat dans ce moment.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:40 schreef buddyb het volgende:
op welke posities moet feyenoord versterken?
keeper:
- ???
- van dijk
rcv:
- vlaar
- ???
lcv:
- bahia
- hofland
rb:
- tiendalli
- ??? (fernandez?)
lb:
- de cler
- (gio)
vmv:
- gio
- el ahmadi
- fer
- landzaat
cmv/amv:
- bruins
- de guzman
- wijnaldum
- tomasson
aanv:
- makaay
- biseswar (ervan uitgaande dat hij blijft)
- slory
- (wijnaldum)
- (tomasson)
er komt sowieso een keeper en een rb. daarnaast moeten er nog een rcv, centrumspits (plus een pinchhitter?) en misschien nog een flankenspeler gehaald worden, denk ik. niet dat het allemaal haalbaar is, maar dan zouden alle posities wel goed bezet zijn.
wat denken jullie?
Hoezo Hofland?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:42 schreef Fortitudo het volgende:
wat een geweldig nieuws vandaag
nu hofland en de cler nog en het gaat de goede kant op
Jij wilt dat we degraderen?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:42 schreef Fortitudo het volgende:
wat een geweldig nieuws vandaag
nu hofland en de cler nog en het gaat de goede kant op
quote:Oudste speler blijft bij Feyenoord
ROTTERDAM - Reservekeeper Rob van Dijk (40) mag blijven bij Feyenoord. Hij heeft van de Rotterdamse clubleiding een nieuwe aanbieding voor een jaar gekregen. Daarmee zal de oudste speler in de eredivisie akkoord gaan.
,,Ik ben blij dat Feyenoord nog een jaar met mij door wil. Ik heb er zelf ook nog steeds veel zin in en kan het ook fysiek nog goed aan'', liet Van Dijk donderdag weten op de website van zijn club.
Van Dijk begon zijn profcarrière in 1992 bij Feyenoord. Daarna stond hij onder contract bij RKC Waalwijk, PSV, De Graafschap en SC Heerenveen. Hij keerde vorig jaar zomer terug in De Kuip. Dit seizoen verving hij eerste doelman Henk Timmer in verscheidene duels naar behoren.
Wanneer loopt zijn contract af?quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:22 schreef Ritmo het volgende:
Feyenoord lijkt dus niet van plan om kwaliteit in te gaan leveren. Landzaat zal de volgende wel zijn.
Dit probleem zal zich nog herhalen met Biseswar en De Guzman. Vooral op De Guzman zal ingezet zijn op een hoog rendement.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:13 schreef TC03 het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe de investeerders denken over het vertrek van Greene. De mensen die geld in de talentpool hebben zitten daar niet blij mee zijn, maar in principe hoeft Feyenoord zich daar geen zorgen over te maken aangezien het risico voor de investeerders bekend was. Het wordt alleen wat lastiger als een talent pool-investeerder ook in de groep van Perridon blijkt te zitten. Aan de ene kant een sluitende begroting eisen, maar aan de andere kant loopt er een potentiële winstbron weg vanwege je eigen eisen.
Ook uitstekend nieuws.quote:
Feyenoord bindt een aantal talentvolle jeugdspelers langer aan zich. Zo ondertekenen B-junioren Moreno Rutten (15) en Mats van Huijgevoort (16) beiden een contract voor drie seizoenen, terwijl Feyenoord de optie uit het contract van de A-junioren Nayib Lagouireh (17) en Miquel Nelom (18) tot een verlenging met 2 jaar heeft gelicht. ‘Feyenoord zal in de toekomst nog nadrukkelijker de kaart van de jeugd spelen en we zijn in de gelukkige omstandigheid dat er weer een aantal grote talenten aankomt’, zo licht Eric Gudde toe.
Verdedigers Moreno Rutten en Mats van Huijgevoort (beiden 15) maakten afgelopen seizoen de overstap van Willem II naar Feyenoord. In Rotterdam ontwikkelen beide jeugdinternationals zich tot volle tevredenheid. Ook met verdediger Miquel Nelom, die een deel van de voorbereiding van het eerste meemaakte, en de Belgische aanvaller en jeugdinternational Nayib Lagouireh wil Feyenoorder vérder.
‘Dat we deze vier jongens een contract aanbieden of hun overeenkomst verlengen, past in onze strategie om nog nadrukkelijker in de eigen jeugd te investeren’, aldus Gudde. ‘In datzelfde kader hebben we eerder ook al contracten afgesloten met Luc Castaignos, Osama Rashid, Tim Eekman en Jordy Clasie. Volgens onze technische mensen zijn dit stuk voor stuk grote talenten, met weliswaar nog een lange weg te gaan maar wat ons betreft véél toekomst bij Feyenoord.’
quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:19 schreef TN-FR het volgende:
Gaan we dan toch de rentree meemaken van Vincken?:')
quote:De Cler en Vincken doen ritme op bij Jong Feyenoord
Tim de Cler en Tim Vincken zijn weer helemaal fit. Beide spelers van Feyenoord, die lang uit de roulatie waren met blessureleed, speelden donderdag mee in een oefenwedstrijd van de beloftenploeg tegen de Belgische subtopper Racing Genk.
De Cler kwam één helft in actie, terwijl Vincken voor het eerst sinds lange tijd zelfs de volle negentig minuten uitspeelde. Feyenoord verloor het duel overigens met 4-1. De Braziliaan Manteiga maakte het enige doelpunt voor de Rotterdammers.
Gast ..quote:
quote:Erwin Mulder durft Feyenoord wel aan
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Erwin Mulder (20) krijgt begin volgende maand te horen wat Feyenoord met hem van plan is. De aan Excelsior verhuurde doelman heeft zelf het gevoel dat hij klaar is voor een terugkeer naar de Kuip.
,,Als het aan mij ligt, hoeft Feyenoord niet op zoek naar een nieuwe keeper.'' Mulder meldde zich gisteren na een driedaags verblijf bij het Nederlands B-elftal in Hoenderloo weer op Woudestein.
Hij mocht er even tussenuit om vanavond met Excelsior de uitwedstrijd tegen SC Cambuur te spelen. Mulder, die de interland tegen Jong Duitsland mist, sluit zich zondag weer aan bij Oranje in Vaals, waar de ploeg zich voorbereid op het duel met Jong Italië (dinsdag in Kerkrade).
Mulder is blij dat zijn club en de KNVB een compromis hebben bedacht. Hoewel hij begreep dat Excelsior niet gelukkig was met zijn uitverkiezing, voelde hij er weinig voor om te bedanken voor de selectie van bondscoach Johan Neeskens.
,,Dat ik ben uitgenodigd is voor mij als 20-jarige een blijk van waardering en een teken dat ik bij Excelsior goed bezig ben. Dan haal ik het niet in mijn hoofd om af te zeggen. Dit is een goede oplossing. Nederland-B heeft drie keepers en de kans was niet groot dat ik minuten zou maken tegen Duitsland. Dan heb ik er meer aan dat ik tegen Cambuur speel. Dat is voor Excelsior een belangrijke wedstrijd.''
Bij Oranje genoot hij deze week volop. ,,Het was top. Als je drie dagen mag trainen met jongens die in de eredivisie goed presteren, ben je bevoorrecht. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik nu al bij de selectie zou zitten. Kenneth Vermeer en Piet Velthuizen zijn vaste waardes in de eredivisie. Ik ben blij dat ik ook een kans heb gekregen.''
De interne discussie bij Feyenoord, dat niet zo blij is met het Nederlands B-elftal, is aan hem voorbij gegaan. ,,Ik vind het een mooi initiatief. Je kunt je in de kijker spelen. Nederland-B is toch het schaduwelftal van het grote Oranje. Als je daar deel van mag uitmaken, ook al is dat als derde keeper, dan is dat mooi.''
Dat hij als enige speler uit de eerste divisie is opgeroepen, zegt veel over zijn status. Mulder wordt zowel in Rotterdam als in Zeist gezien als keeper met een grote toekomst. Om ervaring op te doen stalde Feyenoord hem dit seizoen bij Excelsior, waar hij tot dusverre een uitstekende indruk maakt.
De vrij complete Mulder is vooral bezig aan een opvallend stabiel seizoen. De lange man uit het Gelderse Pannerden oogt ondanks zijn leeftijd al zeer volwassen en is niet zo snel van zijn stuk te brengen. Al ging hij drie weken geleden wél in de fout toen hij tegen TOP Oss na het neerhalen van een doorgebroken speler rood kreeg. Mulder beet bij het verlaten van het veld de scheidsrechter nog iets toe en werd prompt een duel extra geschorst. Een kwestie van jeugdige onbezonnenheid. ,,Dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Ik ben normaal gesproken niet zo opgewonden, maar er knapte iets. Ik vond die rode kaart zwaar gestraft en kan niet tegen onrecht.''
Het zal hem niet nog een keer overkomen. ,,Ik moet bij Excelsior ervaring opdoen en heb me voorgenomen om elke wedstrijd een zes of hoger te spelen. Ik denk dat ik daar redelijk in geslaagd ben tot nu toe. Begin april heb ik een gesprek met Feyenoord. Leo Beenhakker is nu weg met Polen. Als hij terug is, hoor ik wat volgend jaar de bedoeling is.''
Op basis van de signalen die hij heeft opgevangen, gaat hij ervan uit dat Feyenoord hem terughaalt. Mulder is echter vooral benieuwd naar zijn perspectieven. ,,Het is afwachten in welke rol ze me willen hebben. Ik heb geen zin om bij Feyenoord derde keeper te worden. Daar schiet ik niets mee op.''
Angst voor een volle Kuip heeft hij niet. Zijn leeftijd ziet hij evenmin als obstakel. ,,Ik durf het wel aan. Maarten Stekelenburg was ook pas twintig jaar toen hij oud genoeg was om in de Arena te spelen. Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.''
Als hij er klaar voor is dan moet z'n jonge leeftijd geen belemmering, maar juist een reden zijn om hem te laten speleen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Gewoon in de basis volgend jaar graag.
Fuck Vorm en Velthuizen maar gewoon. Ik denk dat hij maar met Dudek moet uitvechten wie er eerste keeper wordt. Mocht het zo zijn dat hij het aflegt zou nog een jaar verhuren aan het wellicht gepromoveerde Excelsior een optie zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Gewoon in de basis volgend jaar graag.
Alsof Vorm en Velthuizen dat wel hebben?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:59 schreef TC03 het volgende:
Als keeper moet je uitstraling en overwicht hebben, in hoeverre heeft een 20-jarig jongetje het vermogen om Hofland, De Cler en Van Bronckhorst te coachen? Maargoed, leuk dat we een talentvolle keeper hebben.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:55 schreef Luni het volgende:
Gerard Meijer, voorbeeld voor velen...
Ik hoop nog heel wat jaartjes gezond rond te lopen bij de club. Ik wil hier mijn diensten nog bewijzen. Ik heb een overeenkomst voor het leven, dat waardeer ik enorm. Stoppen doe ik zeker niet. Als er een andere verzorger komt, moet ik die begeleiden, dat is punt één. Verder hoop ik hand- en spandiensten rond de groep te blijven doen. Opletten op de orde en de discipline en het bewaken van de Feyenoord-cultuur. Ik wil graag bij de selectie betrokken blijven.
Binnenkort heb ik een gesprek met de directie, Mario Been en Leo Beenhakker over hoe het eruit zal gaan zien. Kijk, ik wil en doe alles. Al moet ik de grond stofzuigen, dat maakt me niets uit. Mij is niets te veel. Als ik maar bij de club kan werken en bezig kan zijn. Het is mijn werk, maar mijn vrouw zegt altijd: De Kuip is je huis en je tweede huis is hier. Dat klopt natuurlijk wel. Ik heb hier zoveel uren gemaakt, vooral in mijn jongere jaren. Maar altijd met veel plezier en met waardering van de mensen om me heen. Het is voor de club, Feyenoord is mijn club geworden.
Gerard Meijer | Feyenoord Magazine | Maart 2009
Gerard en Feyenoord. Een overeenkomst voor het leven. Letterlijk en figuurlijk. En dat zal zo blijven. Niemand is groter dan de club, maar ook is niemand groot genoeg om deze held weg te sturen.
![]()
![]()
quote:
quote:Geldinzamelactie Feyenoord verloopt vrij moeizaam
De geldinzamelactie van de supportersvereniging van Feyenoord levert nog geen gouden bergen op. De supporters hebben de mogelijkheid een donatie te doen, die ten goede zal komen om de financiële positie van de Rotterdamse volksclub enigzins te verbeteren. Na ruim een week staat de teller echter pas op een schamele 20.000 euro.
"Op voorhand heeft tachtig procent van 12.000 geraadpleegde supporters aangegeven tien tot vijftig euro over te hebben voor de actie", vertelt een woordvoerder van de supportersvereniging vrijdag in AD/Sportwereld. "Met misschien wel twee miljoen Feyenoord-aanhangers in Nederland is een voorlopige opbrengst van 20.000 euro niet veel. Waarschijnlijk moet de actie nog gaan leven."
Met het initiatief hopen de fans hun club bij te kunnen staan in deze sportieve en vooral financieel moeilijke tijden. Zo werd onlangs bekend dat de Rotterdamse volksclub de salarissen van de eigen spelersgroep haast niet meer kon betalen. Een lening moest er aan te pas komen om uiteindelijk aan de verplichtingen te voldoen.
Naar verluidt laat vooral het bedrijfsleven laat het afweten. Ook niet alle supporters lopen warm voor de actie. Ze zijn bang dat het overgemaakte bedrag wordt gebruikt om de miljoenenschuld van de club af te lossen, of voor de salarissen van de spelers. Bovendien besteden veel fans reeds honderden euro’s per jaar aan de club.
quote:Lucius heeft begrip voor standpunt Feyenoord
Theo Lucius kan begrip opbrengen voor de beslissing van Feyenoord om zijn contract niet te verlengen. De Rotterdamse club vertelde Lucius donderdag dat financiële, en geen sportieve, redenen ten grondslag lagen aan het besluit.
"Gezien de moeilijke financiële situatie van de club heb ik begrip voor het besluit", zegt de 32-jarige oud-PSV'er, die sinds 2006 voor Feyenoord speelt, in De Telegraaf.
"Vanuit sportief oogpunt ervaar ik het als een teleurstelling. Ik was graag bij Feyenoord gebleven. Na drie teleurstellende jaren, waarin we vorig jaar met de beker toch een mooie prijs hebben gepakt, had ik graag ook geoogst met Feyenoord. Ik kan niet zeggen, dat Feyenoord in die drie jaar geen deel van mijn leven is geworden. Er is enorm veel gebeurd. Hoogte- en ook dieptepunten, maar alles bij elkaar heb ik het als een leuke tijd ervaren", vervolgt de voormalig international, die nog geen idee heeft waar zijn toekomst ligt. "Ik laat het de komende tijd allemaal op me afkomen."
Naast Lucius vertrekken ook Serginho Greene, doelman Henk Timmer en Michael Mols in de zomer bij Feyenoord, dat in grote financiële problemen verkeert.
Dat geld inzamelen zal wel opgang komen bij de eerste thuiswedstrijd. Doneren in een collectebus doe je sneller dan dat je het geld over gaat maken.quote:
Het is nog minder dan Landzaat's weeksalaris volgens mij.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:03 schreef sjimz het volgende:
[..]
Daarmee koop je nog niet eens het contract van Landzaat af.
Inderdaadquote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:06 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Het is nog minder dan Landzaat's weeksalaris volgens mij.
Goede zaak weer, al heeft Schet alleen maar dramatisch ingevallen eigenlijk dit seizoen, maar hij zou dat vertrouwen wel ergens aan hebben verdient. Was voor zijn zware blessure ook een heel groot talent.quote:Feyenoord heeft talenten Luis Pedro (18) en Mitchell Schet (21) langer aan zich weten te binden. De eerstgenoemde zag de optie in zijn contract worden gelicht, waardoor hij tot medio 2011 bij de Rotterdammers blijft. Schet bereikte met de club overeenstemming om zijn verbintenis met één seizoen te verlengen tot en met de zomer van 2010.
“Luis is in feite nog altijd maar een A-junior, maar heeft dit seizoen al regelmatig bewezen een meerwaarde te kunnen hebben”, lichte Eric Gudde toe op de website van Feyenoord. “Onze technische mensen hebben er dan ook vertrouwen in dat hij zich verder zal doorontwikkelen. Het is nu aan hem om de komende seizoenen de verwachtingen waar te maken. Met het verlengen van zijn contract willen we aangeven dat Feyenoord in zijn kwaliteiten gelooft”, aldus de algemeen directeur.
“Ik ben blij dat Feyenoord met me verder wil”, reageerde Pedro opgetogen. “Daar spreekt vertrouwen uit. Het is een stimulans om nog meer in mezelf te investeren. Ik heb er aan mogen ruiken en weet nu ongeveer wat er gevraagd wordt op het hoogste niveau. Maar tegelijk wordt het moeilijker omdat je geen onbekende meer bent. Ik moet daarom keihard blijven werken, zodat ik volgend seizoen hopelijk nog meer kan gaan spelen.”
Ook generatiegenoot Schet was blij dat hij ook komend seizoen voor zijn kansen in De Kuip kan blijven gaan. “Dit betekent veel voor me”, zei de aanvaller, die al een aantal keren voor het A-elftal uitkwam. “Er blijkt vertrouwen van de club uit, maar eigenlijk wil ik er niet teveel over praten. Ik wil het op het veld laten zien. Mijn doel blijft Feyenoord één. Dit wil ik stap voor stap bereiken. Al te ver vooruit kijken doe ik niet.”
“Wij hebben er vertrouwen in dat Mitchell binnen afzienbare tijd van zich zal doen laten spreken en zijn blij dat we dit vertrouwen met dit contract kunnen onderstrepen”, becommentarieerde Gudde ook langere samenwerking met Schet. “De contractverlenging van Mitchell past in de lijn om jonge jongens de kans te geven.”
Daar is Verbeek toch eigenlijk al noodgedwongen mee begonnen?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:19 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Been(Hakker) lijken een nieuwe weg in te slaan met al die jeugdige talenten. Goede zaak, hopelijk doet het Legioen daar, als het wat minder gaat, niet al te moeilijk over.
quote:
Daarom.quote:“Wij hebben er vertrouwen in dat Mitchell binnen afzienbare tijd van zich zal doen laten spreken en zijn blij dat we dit vertrouwen met dit contract kunnen onderstrepen”, becommentarieerde Gudde ook langere samenwerking met Schet. “De contractverlenging van Mitchell past in de lijn om jonge jongens de kans te geven.”
Dat had ik idd ook..quote:Op vrijdag 27 maart 2009 15:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Schet kan het niveau van Feyenoord echt niet aan. Daarnaast vind ik een contract tot 2010 niet echt vertrouwen uitspreken. Als hij, zoals Gudde zegt "van zich laat spreken", dan is hij aan het eind van het seizoen weer transfervrij.
Ik zie een Biseswarretje aankomenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:02 schreef TC03 het volgende:
Vind een contract tot 2010 ook maar raar. Wat nou als hij zich ineens bewijst volgend seizoen, dan loopt ie transfervrij weg.Aan de andere kant moet je spelers ook de tijd gunnen om na een blessure weer hun oude niveau te halen.
Jij bent ook snel tevreden.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:33 schreef Merkie het volgende:
Feyenoord is lekker bezig de afgelopen twee dagen.
Een speler die het eerst totaal niet laat zien, opeens een goede speler blijkt voor het elftal, transfervrij is en waarschijnlijk daarna gratis weggaatquote:
Greene en Lucius weg en talentvolle jeugdspelers verlengen hun contract, tuurlijk moet je daar tevreden mee zijn. Jij verwacht natuurlijk weer wonderen.quote:
Greene en Lucius weg en jeugdspelers langer aan ons gebonden. Hoe kan je daar nu niet positief over zijn? Zeiken om het zeiken is dit weer.quote:
Ik ben ook tevreden hoor, maar ik vind dit eigenlijk een normale gang van zaken.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:29 schreef Happel het volgende:
[..]
Greene en Lucius weg en talentvolle jeugdspelers verlengen hun contract, tuurlijk moet je daar tevreden mee zijn. Jij verwacht natuurlijk weer wonderen.
ohquote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:36 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Een speler die het eerst totaal niet laat zien, opeens een goede speler blijkt voor het elftal, transfervrij is en waarschijnlijk daarna gratis weggaat
als je de normale gang van zaken volgt, ben je lekker bezigquote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:38 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik ben ook tevreden hoor, maar ik vind dit eigenlijk een normale gang van zaken.
zou wel eens leuk zijn als ze eens geld vingen voor een speler die weggaat ..quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:38 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik ben ook tevreden hoor, maar ik vind dit eigenlijk een normale gang van zaken.
Ik bedoel dus dat ze slechts logische dingen doen. Als je dat naast het beleid van de afgelopen jaren zet dan is het idd wel een vooruitgang.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:44 schreef Ruud het volgende:
als je de normale gang van zaken volgt, ben je lekker bezig
er zit dan ook een eenzijdige optie in voor feyenoord om zijn contract 2 jaar te kunnen verlengen, dus vind ik het niet zo heel raar hoorquote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:02 schreef TC03 het volgende:
Vind een contract tot 2010 ook maar raar. Wat nou als hij zich ineens bewijst volgend seizoen, dan loopt ie transfervrij weg.
Dat zie ik nergens staan, maar het zal best.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:01 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
er zit dan ook een eenzijdige optie in voor feyenoord om zijn contract 2 jaar te kunnen verlengen, dus vind ik het niet zo heel raar hoor![]()
dus als hij zich bewijst zullen ze dat wel doen he
Van Feyenoord.nlquote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat zie ik nergens staan, maar het zal best.
Optie's: altijd goedquote:Feyenoord heeft vrijdagochtend in De Kuip het contract met Mitchell Schet (21) met één seizoen verlengd tot de zomer van 2010. De Rotterdamse club heeft een eenzijdige optie om de verbintenis met nog met twee extra jaren te verlengen. ‘Dit betekent veel voor me’, zei de talentvolle aanvaller in het bijzijn van zijn moeder en zaakwaarnemer Winnie Haatrecht. ‘Er blijkt vertrouwen van de club uit, maar eigenlijk wil ik er niet teveel over praten. Ik wil het op het veld laten zien.’
Goed bezig Feyenoord deze week.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 21:09 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Van Feyenoord.nl
[..]
Optie's: altijd goed
het bericht dat dat vermeld is al gepost dus je hebt het al kunnen lezen. Je weet toch dat je aan mij niet hoeft te twijfelen, ik post toch zeker geen onzin hier op het fokquote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat zie ik nergens staan, maar het zal best.
Ik las het jaquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:21 schreef TC03 het volgende:
'Lucius vindt het nog te vroeg voor Den Bosch'
gezien zijn kwaliteiten vind ik die stap terug wel meevallenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:47 schreef Ritmo het volgende:
Ik snap wel dat Lucius nog even rondkijkt. Van Feyenoord naar Den Bosch is wel een enorme stap terug.
Gewoon het geld lekker vasthouden en gebruiken voor de eerst volgende europese uitwedstrijd.quote:
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:19 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Gewoon het geld lekker vasthouden en gebruiken voor de eerst volgende europese uitwedstrijd.
We kunnen van dat geld zeker een paar honderd stoeltjes losrukken + boete UEFA!
kijk dat zijn nog eens ideeenquote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:19 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Gewoon het geld lekker vasthouden en gebruiken voor de eerst volgende europese uitwedstrijd.
We kunnen van dat geld zeker een paar honderd stoeltjes losrukken + boete UEFA!
Ik mag hopen dat je een geintje maakt, anders ben je bij deze de grootste mongool op dit forum.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 12:05 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
kijk dat zijn nog eens ideeen![]()
mooiste is dan dat alle schapies ervoor betaald hebben![]()
hallo spuitje 11, dat was al langer bekend hoorquote:Op zaterdag 28 maart 2009 12:19 schreef Ritmo het volgende:
anders ben je bij deze de grootste mongool op dit forum.
we gaan sowiesoquote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:28 schreef gitaarsnaar het volgende:
Er wordt toch nog een beslissing genomen of we überhaupt nog supporters meenemen naar Europese uitwedstrijden?
Of zit ik dan fout?
En zo is het.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:46 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
we gaan sowieso![]()
you can't ban a feyenoord fan
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:46 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
we gaan sowieso![]()
you can't ban a feyenoord fan
ow was gewoon benieuwd of daar al over was gesproken, maar denk dat Gudde (wijs) z'n mond houdt, anders wordt ie de maas ingeflikkerd door het legioen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:45 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
wat maakt het dan uit of we wel of niet mee mogen
Dat zou het Legioen nu al moeten doen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 19:20 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
ow was gewoon benieuwd of daar al over was gesproken, maar denk dat Gudde (wijs) z'n mond houdt, anders wordt ie de maas ingeflikkerd door het legioen.
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 19:51 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Polen 3-1 achter tegen Noord-Ierland, ik denk dat we binnenkort een officiële functie voor Leo kunnen verwachten.
Ach, liever een paar ton voor Leo dan voor een willekeurige speler hoor. Dat komt wel goed. Daarnaast staat Peter Bosz niet meer op de loonlijst.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 19:53 schreef Ritmo het volgende:
[..]
![]()
Maar qua geld wordt dat lastig als je nu al moet bezuinigen.
Ken jij een voetballer, trainer of technisch directeur die er zo over denkt? Ik niet in ieder geval.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:01 schreef Sender_ het volgende:
Leo B zou het gewoon gratis moeten doen.
Die vent heb toch geld zat.
Altijd makkelijk, over andermans portemonnee beslissen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:01 schreef Sender_ het volgende:
Leo B zou het gewoon gratis moeten doen.
Die vent heb toch geld zat.
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:02 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ken jij een voetballer, trainer of technisch directeur mens die er zo over denkt? Ik niet in ieder geval.
quote:Leon Vlemmings vanavond te gast bij Studio Voetbal
Feyenoord's interim-coach Leon Vlemmings is vanavond te gast in het programma Studio Voetbal. Hij gaat de discussie aan met Hugo Borst, Youri Mulder en Ronald Koeman. het programma begint vanavond om 22.50 uur op Nederland 1.
Topquote:
Voor een Nederlandse coach redelijk defensief ingesteld, risicoloos, kalm en niet echt uitstraling maar wel kennis van zaken.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:39 schreef Merkie het volgende:
Bijna met Van Marwijk kunnen vergelijken? Volg die vergelijking niet helemaal.
Nu hopelijk welquote:Op zondag 29 maart 2009 14:39 schreef Merkie het volgende:
Bijna met Van Marwijk kunnen vergelijken? Volg die vergelijking niet helemaal.
Het tandem Been-Vlemmings heeft een goede balans denk ik. Been denkt toch vrij aanvallend als je NEC ziet voetballen. En Been is meer van de aai over de bol en het joviale gedrag, waar Vlemmings inderdaad berekenend overkomt.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:29 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Topik krijg steeds meer respect voor de heer Vlemmings en vind het zelfs een beetje jammer dat hij niet de hoofdcoach blijft komend seizoen. Je zou hem bijna met Van Marwijk kunnen vergelijken .. bijna
omg ik schreef Vlemminx -_-
quote:Altheer weg bij Feyenoord
ROTTERDAM - Feyenoord gaat niet verder met Jeffrey Altheer. De 22-jarige verdediger, die sinds 2007 op huurbasis speelt bij Excelsior, heeft van zijn club te horen gekregen dat zijn aflopende contract niet wordt verlengd.
AD
quote:Foppe de Haan is maandagavond te gast in Sport1 United. De voormalig bondscoach van jong Oranje en SC Heerenveen wordt aan tafel vergezeld door Peter Bosz, de bij Feyenoord opgestapte technisch directeur kijkt nog één keer terug op de voor hem en de Stadionclub rumoerige periode. Koen Greven, journalist van het NRC handelsblad is de derde hoofdgast, de presentatie is in handen van John van Vliet. De uitzending begint om 21.00 uur.
De uitzending van Sport1 United wordt maandag op het hoofdkanaal van Sport1 uitgezonden en ook op sport1.nl kun je live meekijken. Bovendien kunnen de kijkers vragen stellen aan de gasten en meepraten door deel te nemen aan de Stelling van de Week.
Gaat niet gebeurenquote:Op maandag 30 maart 2009 16:49 schreef Merkie het volgende:
Als ze nou maar niet bij een andere club wereldtoppers worden.
Want jij kent ze zo goed DK?quote:
Ik zie jong Feyenoord zo nu en dan spelen.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:54 schreef Rots het volgende:
[..]
Want jij kent ze zo goed DK?![]()
Alleen van die Kobussen gehoord, die viel laatst nog in dacht ik, speelde nou inderdaad niet echt de sterren van de hemel.
Zoon van Henk?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:44 schreef gitaarsnaar het volgende:
mm, Kobussen, Van Stee en Barends mogen vertrekken.
http://www.feyenoord.nl/p(...)-10010000000003.aspx
Kobussen had zelfs nog wat minuutjes gespeeld in het eerste dit seizoen.
quote:Op maandag 30 maart 2009 17:53 schreef Tomasso het volgende:
Ik dacht dat ze wel tevreden waren over Kobussen
quote:De club is momenteel niet in de omstandigheid om de contracten van deze jongens te verlengen.
Gudde moet opgehangen worden als deze spelers straks bij PSV of AZ schitteren. Op talent mag je niet bezuinigen.quote:
Als een van deze jongens ooit bij PSV of AZ schitteren dan neem ik voor altijd een Ajax avatar hier op het forum.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Gudde moet opgehangen worden als deze spelers straks bij PSV of AZ schitteren. Op talent mag je niet bezuinigen.
Ik hoop dat het nietszeggende spelers zijn. Maar de jeugdopleiding is wel het laatste waar je op moet gaan bezuinigen. Kijk eerst maar eens naar de salarissen van nietsnut Makaay en Gudde's eigen salaris.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:28 schreef Happel het volgende:
Voortbestaan van de club is wat belangrijker dan wat nietszeggende jeugdspelers.
1 tip: zeg dat niet! DIe 3 maanden die ik nu moet gaan al tergend langzaam voorbijquote:Op maandag 30 maart 2009 18:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als een van deze jongens ooit bij PSV of AZ schitteren dan neem ik voor altijd een Ajax avatar hier op het forum.
Wat was je weddenschap?quote:Op maandag 30 maart 2009 18:41 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
1 tip: zeg dat niet! DIe 3 maanden die ik nu moet gaan al tergend langzaam voorbij
Jij had dan ook een hele slechte weddenschap afgesloten dacht ik. Dwaas.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:41 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
1 tip: zeg dat niet! DIe 3 maanden die ik nu moet gaan al tergend langzaam voorbij
.. dwing .. het .. nou .. niet .. af ..quote:Op maandag 30 maart 2009 18:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als een van deze jongens ooit bij PSV of AZ schitteren dan neem ik voor altijd een Ajax avatar hier op het forum.
Ik had je 25% kans gegeven bij die weddenschapquote:Op maandag 30 maart 2009 18:50 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat we zouden winnen in de arena.
Hoe stom ben je dan, met die vorm nog wel.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:50 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat we zouden winnen in de arena.
En het nog doen ookquote:Op maandag 30 maart 2009 18:53 schreef Rots het volgende:
[..]
Hoe stom ben je dan, met die vorm nog wel.
Serieus en nog 3 maanden ook.
quote:Feyenoord kan alleen spelers halen met hulp investeerders
De supporters van Feyenoord die hopen dat de selectie deze zomer een kwaliteitsinjectie krijgt moeten hopen op de goede wil van de potentiële investeerders. Algemeen directeur Eric Gudde benadrukt tegenover RTV Rijnmond dat er enkel versterkingen gehaald kunnen worden met hulp van buiten. Een potje met geld voor nieuwe spelers bestaat niet.
Feyenoord werd in de voorbije weken al in verband gebracht met de nodige spelers. Zo werden onder andere Youssef El-Akchaoui en Daní Fernández (beide NEC) en Jerzy Dudek (Real Madrid) met de club uit Rotterdam in verband gebracht. Feyenoord kan hier echter pas werk van maken als de groep potentiële investeerders zich serieus met de club gaat bemoeien, zo benadrukt Gudde.
De directeur benadrukte het belang van de investeerders. “Als wij de ploeg willen versterken, dan zal dat met extern geld moeten gebeuren”, legde Gudde uit. “Tenzij wij in de transferperiode goede slagen kunnen maken. Als je nu transfers doet, is dat om je financiële positie te verbeteren door schulden af te lossen. "Daarnaast kan je een deel gebruiken om te investeren, maar dan moet het om forse bedragen gaan."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |