abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:01:11 #1
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_67356598
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:58 schreef TC03 het volgende:
Als je spelers laat gaan, moet je niet vergeten dat er ook spelers voor terug moeten komen en dat je afkoopsommen moet betalen. Met een paar spelers laten gaan kan je misschien netto ¤2 miljoen bezuinigen.
Niet als je transfervrije/goedkope spelers en jeugdspelers in de plaats haalt. Bovendien lijken die investeerders nog een miljoen of 25 in Feyenoord te gaan pompen
-
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:03:45 #3
53267 TC03
pi_67356664
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:01 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Niet als je transfervrije/goedkope spelers en jeugdspelers in de plaats haalt. Bovendien lijken die investeerders nog een miljoen of 25 in Feyenoord te gaan pompen
Transfervrije en goedkope spelers kosten ook geld en salaris. Stel dat je een keeper haalt voor ¤500.000 met een salaris van ¤400.000. Dat is in totaal 9 ton, terwijl Timmer 7 ton verdiende. Dan ga je er al op achteruit.

Het gat opvullen met jeugspelers is ook mogelijk, maar dan is het niveau over 34 wedstrijden moeilijk te voorspellen en bovendien heb je dan een erg smalle selectie. Europees voetbal halen is dan al bij voorbaat kansloos.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:08:19 #4
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67356786
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:01 schreef Ritmo het volgende:

[..]

ben bang dat er weinig terecht gaat komen van die investeerders. Perridon krabbelde de laatste weken terug en het bedrag wordt ook steeds minder.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_67356788
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:03 schreef TC03 het volgende:

[..]

Transfervrije en goedkope spelers kosten ook geld en salaris.
Jeugdspelers betaal je nu ook al salaris. Mensen als Leerdam, Nieveld, Fer en eventueel Mulder kun je toch gewoon een basisplek geven. Die doen allemaal niets onder voor de aankopen van de laatste 10 jaar.

En dan denk ik het geld van de investeerders nog even weg.
-
pi_67356807
Met de combi naar volendam
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_67356809
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:08 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

ben bang dat er weinig terecht gaat komen van die investeerders. Perridon krabbelde de laatste weken terug en het bedrag wordt ook steeds minder.
Ik denk niet dat Gudde dat gaat overleven als het nu niet doorgaat.
-
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:09:58 #8
53267 TC03
pi_67356847
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:08 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Jeugdspelers betaal je nu ook al salaris. Mensen als Leerdam, Nieveld, Fer en eventueel Mulder kun je toch gewoon een basisplek geven.

En dan denk ik het geld van de investeerders nog even weg.
Maar dan heb je dus een smalle selectie en is het niveau moeilijk voorspelbaar. Als je wilt dat Been sowieso beter presteert dan dit seizoen lukt dat niet met alleen eigen jeugd. Tenzij we stiekem blijken te beschikken over een lichting zoals Ajax had in '95.
pi_67356872
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:09 schreef TC03 het volgende:

[..]

Maar dan heb je dus een smalle selectie en is het niveau moeilijk voorspelbaar. Als je wilt dat Been sowieso beter presteert dan dit seizoen lukt dat niet met alleen eigen jeugd. Tenzij we stiekem blijken te beschikken over een lichting zoals Ajax had in '95.
Je kunt nog wel 2 of 3 aankopen doen hoor.
-
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:11:03 #10
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_67356890
quote:

[..]

Tis nog ver weg. Kan van alles dus nog gebeuren. Beetje media stilte nu. Ben benieuwd wat het gaat brengen..
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:11:38 #11
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_67356914
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:08 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Gudde dat gaat overleven als het nu niet doorgaat.
Als hij er iets aan kan doen misschien, maar dat vraag ik me af..
pi_67356973
quote:

Ik geloof ook niet dat je daar heel veel wonderen van moet verwachten. Alleen het circusduo Kraay & Kraay zijn er nog van overtuigd dat het geld er gaat komen
pi_67357373
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:08 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Met de combi naar volendam
Echt niet te geloven gewoon. Denk dat ik toch maar de tocht ga maken per auto en kijk daar wel in de kroeg of we moeten nog in de kroeg aan kaarten kunnen komen.
pi_67357386
Als het af was geketst was dat al wel naar buiten gekomen.
-
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:35:59 #15
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67357694
jammer dat Feyenoord dan toch de kaarten afneemt. Gewoon boycotten die handel.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
pi_67357743
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:13 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat je daar heel veel wonderen van moet verwachten. Alleen het circusduo Kraay & Kraay zijn er nog van overtuigd dat het geld er gaat komen
Borst ook.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:38:54 #17
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67357789
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:11 schreef ursel het volgende:

[..]

Tis nog ver weg. Kan van alles dus nog gebeuren. Beetje media stilte nu. Ben benieuwd wat het gaat brengen..
ik hoop mee, dat wel
  Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 14:39:47 #18
138438 crew  Pizzakoppo
pi_67357813
-troll-

[ Bericht 93% gewijzigd door sjimz op 24-03-2009 20:09:56 ]
pi_67358714
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
-troll-
Heb je hem weer

tvp

[ Bericht 12% gewijzigd door sjimz op 24-03-2009 20:10:17 ]
pi_67359839
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
-troll-

[ Bericht 9% gewijzigd door sjimz op 24-03-2009 20:10:34 ]
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:41:06 #21
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67359945
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:42:26 #22
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67359995
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:41 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id=149132/contentid=9669

jullie jeugd kan wel scoren
had ik nog niet gezien, thx
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:04:02 #23
185115 Juk
Misschien
pi_67362974
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:41 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id=149132/contentid=9669

jullie jeugd kan wel scoren
Darlij?? Ik dacht dat je het Darlie uitsprak?
The only thing I fear is my MoM
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:05:26 #24
53267 TC03
pi_67363028
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:04 schreef Juk het volgende:

[..]

Darlij?? Ik dacht dat je het Darlie uitsprak?
Dacht ik ook.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:16:09 #25
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_67363334
Merkie, jij zei in het vorige topic dat je Bruins minder motivatie vindt hebben dan Wijnaldum, Fer en [b]Biseswar[/b[ en maar wat sjokt over het veld... Als er 1 speler in het team dat doet, is het Biseswar wel, hij kruipt nog net niet
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_67363859
quote:
Van Marwijk: “Feyenoord komt terug aan de top”
Geschreven op dinsdag, 24 maart om 16:31

Bert van Marwijk denkt dat Feyenoord in de toekomst weer een echte topclub zal worden. De bondscoach van het Nederlands elftal ziet, ondanks het diepe dal waar de Rotterdammers zich momenteel in bevinden, nog genoeg perspectief voor de Stadionclub: “Feyenoord komt terug aan de top, natuurlijk."

“Het is de club met de grootste aanhang in Nederland, straks komt er een nieuw stadion. Die club komt gewoon terug”, vertelt de positief ingestelde trainer in eht weekblad Sportweek. “Ik zie ook echt potentieel in de spelersgroep. Als jongens als Wijnaldum, Fer en Biseswar zich doorontwikkelen heeft Feyenoord zeer interessante spelers. Ik hoop dat Bruins zich ook gaat aandienen. Ik sta er nog steeds van te kijken dat zijn ontwikkeling zich dit seizoen niet heeft doorgezet.”

Van Marwijk zou een comeback van ex-voorzitter Jorien van den Herik naar de Kuip graag zien plaatsvinden. “Hij is iemand die de club in elk geval weer een gezicht geeft. En hij kent de voetbalwereld door en door. Types als Van den Herik, Van Raaij, Van Praag, Van der Velde en Hendriks zijn van een uitstervend ras.”

“Die mannen raken niet in de war als er in de krant een foto staat met daaronder ‘puinhoop’”, zo vervolgt de oud-trainer van onder meer Feyenoord en Borussia Dortmund. “Nee, die staan dan vooraan in de deuropening en zeggen: ‘Eerst mij voorbij en dan de rest’. Sommige mensen waren bang voor Van den Herik, als hij binnenkwam, doken ze meteen weg. Maar hij hield er juist van als je hem de waarheid zei.”
-
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:38:48 #27
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67364038
De waarheid hebben we de GKL gezegd en daar hield hij volgens mij helemaal niet van...
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:39:44 #28
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67364065
Bert . Hij zal nooit iets verrassends zegegn.
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:16 schreef Tomasso het volgende:
Merkie, jij zei in het vorige topic dat je Bruins minder motivatie vindt hebben dan Wijnaldum, Fer en [b]Biseswar[/b[ en maar wat sjokt over het veld... Als er 1 speler in het team dat doet, is het Biseswar wel, hij kruipt nog net niet
Ik zag hem zondag een paar keer als links- of rechtsback fungeren en goed meeverdedigen, dan maak je jezelf tenminste nog nuttig. Dat doet Bruins ook niet.
2000 light years from home
pi_67364139
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:38 schreef Happel het volgende:
De waarheid hebben we de GKL gezegd en daar hield hij volgens mij helemaal niet van...
Wat voor een lul het ook is, ik vind hem in alle opzichten beter dan dat sulletje Gudde.
Ik ben overigens eindelijk na al die jaren eens 'de Coolsingel bleef leeg' aan het lezen, erg leuk boek.
-
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:05:25 #30
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67364781
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:41 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Wat voor een lul het ook is, ik vind hem in alle opzichten beter dan dat sulletje Gudde.
Ik ben overigens eindelijk na al die jaren eens 'de Coolsingel bleef leeg' aan het lezen, erg leuk boek.
Het is een persoonlijkheid ja, dat is altijd beter dan een saaie suffe lul zijn. Dat maakt hem echter niet beter. Wat Gudde doet weten we namelijk niet.
Elite
Tegen TTIP
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:54:56 #31
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_67366197
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:39 schreef Merkie het volgende:
Bert . Hij zal nooit iets verrassends zegegn.
[..]

Ik zag hem zondag een paar keer als links- of rechtsback fungeren en goed meeverdedigen, dan maak je jezelf tenminste nog nuttig. Dat doet Bruins ook niet.
Waarschijnlijk liep hij daar dan net toevallig
pi_67367002
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:05 schreef Happel het volgende:

[..]

Het is een persoonlijkheid ja, dat is altijd beter dan een saaie suffe lul zijn. Dat maakt hem echter niet beter. Wat Gudde doet weten we namelijk niet.
Dat maakt een directeur wel degelijk beter. Ik denk niet dat een Munsterman meer bestuurlijk inzicht heeft dan Gudde. Maar wel meer karakter waardoor heel je club sterker wordt. Iedereen weet waar ie aan toe is, van de koers valt niet af te wijken en alle neuzen staan dezelfde kant op, wie niet mee wil vertrekt maar. Gudde stelt zich naar buiten nederig op terwijl Feyenoord alles behalve nederig zou moeten zijn.
-
pi_67367177
quote:
World of Soccer: Mario Been grootste trainerstalent Nederland

Volgens het toonaangevende Engelse voetbalblad World of Soccer behoort Mario Been tot de zes grootste trainerstalenten van de wereld.

Samen met Bulent Uygun (Sivasspor), Diego Cagna (Tigre), Bruno Labbadia (Bayer Leverkusen), Gian Piero Gasperini (Genoa) en Unai Emery (Valencia CF) werd hij door bekend voetbaljournalist Nick Bidwell gekozen tot "Grootste aanstormende trainerstalenten". "De manier waarop hij tactiek aan enthousiasme en teamgeest koppelt, is zeer goed", aldus de uitleg.
Altijd leuk.
-
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:25:04 #34
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67367238
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:23 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Altijd leuk.
leuk voor Mario . Moeten oppassen dat Chelsea hem niet wegkaapt al na het eerste seizoen
pi_67371502
quote:

[..]

Altijd leuk.
hopelijk kan hij het ook waar maken bij feyenoord
pi_67371565
quote:

[..]

Altijd leuk.
Leuk zo'n lijstje maar het zegt me allemaal niets.
Voor het zelfde geld maakt hij volgend jaar ook een rampseizoen mee met Feyenoord en dan zal hij niet meer op de lijst staan.
Maar ik zelf heb Been wel hoog zitten hoor.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:01:42 #37
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_67373118
Was al langsgekomen in het SV-topic, maar hier nogmaals:

http://studiosport50jaar.nos.nl/top10/video/?zoek=feyenoord&verzenden=Zoeken

Aantal leuke filmpjes van Feyenoord. Vooral Feyenoord - PSV is .
pi_67373271
had deze nog niet gezien

http://rtl.nl/components/(...)ternet.wmv_plain.xml

el ahmadi en been bij vi een tijdje terug
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:16:05 #39
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67373781
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:01 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Was al langsgekomen in het SV-topic, maar hier nogmaals:

http://studiosport50jaar.nos.nl/top10/video/?zoek=feyenoord&verzenden=Zoeken

Aantal leuke filmpjes van Feyenoord. Vooral Feyenoord - PSV is .
pi_67374721
Wie had nou laatst bij SV dat stukje van Van Hooijdonk in de kwartfinale, was dat v Marwijk nou? Slecht geheugen en de aflevering was weer zo saai als altijd natuurlijk.

Mooie filmpjes verder ja.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:42:15 #41
53267 TC03
pi_67375003
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:36 schreef Rots het volgende:
Wie had nou laatst bij SV dat stukje van Van Hooijdonk in de kwartfinale, was dat v Marwijk nou? Slecht geheugen en de aflevering was weer zo saai als altijd natuurlijk.

Mooie filmpjes verder ja.
Was Van Marwijk ja.
pi_67377980
quote:
Bruins vecht zich terug bij Feyenoord
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Luigi Bruins baalde van de enorme scoringskans die hij zondag tegen AZ (0-0) liet liggen. Desondanks kon de 22-jarige Rotterdammer in Alkmaar tevreden terugkijken op zijn rentree in de basis bij Feyenoord.

Luigi Bruins (l) duelleert met Brett Holman. FOTO PICS UNITED
De kans die trainer Leon Vlemmings hem door de blessure van Jon Dahl Tomasson bood, pakte hij namelijk wél.

,,Ik ben heel tevreden over Luigi,’’ aldus Vlemmings. ,,Hij heeft hier lang op moeten wachten. Als je dan op een moeilijke positie zó’n wedstrijd aflevert, is dat knap. Hij speelde goed tussen de linies en was vaak aanspeelbaar. Maar het belangrijkste op de nummer tien positie is de omschakeling van aanval naar verdediging. Zeker met aanvallend denkende spelers als Makaay, Biseswar en Wijnaldum om je heen. Dat heeft hij tegen AZ goed gedaan.’’

Voor het eerst in zijn nog prille profcarrière kreeg Bruins dit seizoen te maken met tegenslag. De technicus werd als 18-jarig talent bij Excelsior door Mario Been voor de leeuwen geworpen en was zowel op Woudestein als in de Kuip vrijwel altijd zeker van zijn plaats. Gertjan Verbeek zette hem na een moeizame seizoenstart eind vorig jaar op de bank. Toen Vlemmings het in januari overnam, leken zijn kansen te keren. Maar nadat hij twee maanden geleden in de thuiswedstrijd tegen Willem II al in de rust werd gewisseld, deed ook de interim-trainer - die weer kon beschikken over de herstelde Tomasson - nauwelijks nog een beroep op hem.

Die bijrol viel Bruins rauw op zijn dak. ,,Geen enkele voetballer wil op de bank terecht komen,’’ zegt de middenvelder. ,,Maar het is nu eenmaal een feit en daar moet ik mee leren omgaan. Als het de eerste keer is en je bent nog jong, is dat moeilijk, want het is nieuw. In het begin heb ik er veel problemen mee gehad. Je kunt niets anders doen dan keihard blijven knokken en honderd procent geven op de training. Dat is de enige manier om een invalbeurt af te dwingen.’’

Naar de reden van zijn verbanning naar de bank vroeg hij niet. Dat hij meer kan dan hij dit seizoen heeft laten zien, weet hij zelf ook wel. ,,Het liep niet van een leien dakje. Dat was wel duidelijk. Ik kan wel zeggen dat het super ging. Maar iedereen heeft kunnen zien dat het niet zo was. Terecht dat ik op de bank zat? Toen ik niet speelde, hebben we het goed gedaan. Voor de trainer is er dan geen reden om te wisselen. Ik heb geen uitleg gevraagd. De trainer maakt de keuzes, dan kun je een keer op de bank terecht komen. Als je niet speelt moet je het ongelijk van de trainer zien te bewijzen.’’

Door zijn houding tijdens de training en in de wedstrijdjes bij de beloftes, waarin hij de afgelopen tijd vaak moest opdraven, dwong hij bij Vlemmings een herkansing af. Toch praat Bruins nog altijd in de tegenwoordige tijd als hij het over tegenslag heeft. Hij weet immers dat hij in de pikorde achter Tomasson staat. ,,Op dit moment speel ik niet. Op deze wedstrijd na dan. Ik stond er tegen AZ in omdat Tomasson geblesseerd is.’’

Bruins heeft onder Vlemmings meer concurrentie, maar ook meer perspectief. De interim-trainer wil hem op zijn kwaliteiten benutten en laat hem niet langer - zoals in het verleden wel gebeurde - ook als buitenspeler fungeren. Bruins mag het voortaan proberen ‘op tien’ en komt eveneens in aanmerkingen voor de twee posities centraal op het middenveld. ,,Maar die zijn momenteel met El Ahmadi en Fer goed bezet,’’ aldus Vlemmings.

,,Het is duidelijk dat ik als rechtshalf en op tien het best tot mijn recht kom,’’ vindt Bruins zelf. ,,Dan is het fijn dat je daar kunt spelen. Maar áls je speelt, moet je natuurlijk wel laten zien dat je het waard bent om daar te spelen. Ik wil alles geven om de play-offs te halen.’’

Hoewel hij in Mario Been na de zomer een trainer treft die hem door en door kent, kijkt Bruins nog niet verder dan de huidige voetbaljaargang. ,,Het is duidelijk dat we weten wat we aan elkaar hebben, maar ik heb Mario Been nog niet gesproken over volgend seizoen. Ik heb hem alleen gefeliciteerd toen bekend werd dat hij trainer van Feyenoord werd. Verder is het een kwestie van nieuwe rondes, nieuwe kansen. Iedereen begint volgend seizoen op nul en zal het moeten laten zien in de voorbereiding. Nee, dat heeft hij niet tegen me gezegd, maar dat kan iedereen wel bedenken. Dat heb je dit jaar wel weer gezien. Als je een seizoen goed speelt, is dat nog geen garantie dat je het jaar daarna weer speelt. Dat is het nooit.’’
http://www.sportwereld.nl(...)g_bij_Feyenoord.html

hij speelde niet super, maar hij haalde voor het eerst sinds lange tijd wel een voldoende.

ik zie in hem toch meer een man van de pass dan in tomasson.
pi_67378365
Sowieso meer een man voor de doorgroei dan Tomasson. Heb nog wel vertrouwen in Bruins, leuk artikeltje. Gaat er wel komen met Been, laten we dat hopen iig.
  woensdag 25 maart 2009 @ 00:41:30 #44
53267 TC03
pi_67379600
Ik vervloekte hem na die gemiste kans, maar hoop toch dat hij terugkomt. In potentie is het nog steeds een groot talent, alleen aan potentie hebben we niet veel.
pi_67379668
Bruins is gewoon een vrouwtje die alleen in een super goed draaiend team van meerwaarde is.
-
pi_67379748
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:43 schreef Ritmo het volgende:
Bruins is gewoon een vrouwtje die alleen in een super goed draaiend team van meerwaarde is.
Bruins zal nog wel laten zien dat hij zeker nog van meerwaarde is voor Feyenoord.
pi_67379789
Bruins heeft heel wat in zijn mars, maar moet echt aan zijn handelingsnelheid gaan werken. Dat was wederom deze week pijnlijk traag en het is geen excuus dat je tegen de #1 speelde - juist dan moet je een tandje hoger kunnen.
pi_67382681
Bruins mag onder Mario Been van mij wel een kans!
pi_67385494
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 09:12 schreef TJDoornbos het volgende:
Bruins mag onder Mario Been van mij wel een kans!
Ik verwacht inderdaad wel dat Been Bruins naar een hoger niveau weer te tillen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_67385791
Jalalala.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:33:21 #51
123545 DatMeenJeNiet
pi_67386869
quote:
Charlison Benschop (19), aanvaller van Eerstedivisionist RKC Waalwijk, staat in de belangstelling van een groot aantal clubs uit de eredivisie. Onder meer FC Groningen en vooral Feyenoord volgen zijn verrichtingen met meer dan normale interesse.
Uit de papieren versie van VI.

Dankje Venom
pi_67387015
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:25 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

leuk voor Mario . Moeten oppassen dat Chelsea hem niet wegkaapt al na het eerste seizoen
maak je geen zorgen, de keuze Feyenoord/Chelsea is een makkelijke...
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:59:37 #53
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_67389674
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:00 schreef Sloggi het volgende:
Jalalala.
ajax amsterdam?

pi_67395525
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:59 schreef Keltie het volgende:

[..]

ajax amsterdam?

pi_67397667
quote:

[..]

ajax amsterdam?

Nee, tvp.
  woensdag 25 maart 2009 @ 16:43:53 #56
123545 DatMeenJeNiet
pi_67397987
quote:
'Snel afronding tranfer Dani Fernandez, Benschop in beeld'
Volgens de nieuwe uitgave van Voetbal International hoopt Feyenoord binnenkort de transfer van rechtsback Dani Fernandez af te ronden. Een transfer van El-Akchaoui lijkt volgens VI niet voor de hand te liggen gezien de benodigde afkoopsom. Het blad meldt verder dat Feyenoord met meer dan gemiddelde interesse de ontwikkeling van Charlison Benschop volgt. De 19-jarige aanvaller van RKC Waalwijk zou de interesse van diverse eredivisieclubs hebben gewekt.
Ik heb die Dani nou een beetje gevolgd maar.... ik zie er erg weinig in. Beter dan Tiendalli en Lucius misschien wel, maar zo veel scheelt het niet..

Benschop zie ik graag komen. Maar lijkt me te duur.
pi_67398329
Die Fernandez kost niks en is zeker op het moment één van de beste rechtsbacks van Nederland. Dus ik weet niet waar jij hem hebt gevolgd dan, maar laat maar komen (mits voor een klein bedrag). Verder komt El-Ak ook wel denk ik, 900.000 afkoopsom dacht ik? Laat hem maar concurreren met de Cler volgend jaar op LB.

woensdag 25 maart 2009 @ 16:53:51 #58
53267 TC03
pi_67398402
El Akchaoui zou ik eigenlijk onzin vinden, we hebben de linksback en de reserve linksback van het Nederlands Elftal al. Verder lijken mij een keeper en wat aanvallers erbij belangrijker. Luciano of Vorm pl0x.
pi_67398491
Tja, maar de Cler laat dit seizoen wel erg weinig zien toen hij speelde. Heb er wel vertrouwen in opzich dat hij volgend jaar weer op zijn eigen niveau komt, maar je weet het nooit.

Verder Lucius eruit flikkeren volgend jaar hopelijk, zeer zwakke speler vind ik dat, die ook nog is teveel kost.
pi_67398513
Inderdaad, linksback is geen directe prioriteit wat mij betreft. Rechtsback wel, samen met een centrale verdediger (of Vlaar moet ooit nog fit worden). En we moeten natuurlijk een nieuwe spits hebben.
pi_67399075
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 00:21 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Nog belangrijker: financieel zouden we de boel op orde kunnen krijgen.
dat doet er niks aan af dat de europese tripjes altijd leuk zijn
  woensdag 25 maart 2009 @ 17:11:19 #62
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67399112
een nieuwe keepert is idd ook een prioriteit
pi_67399137
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:24 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Echt niet te geloven gewoon. Denk dat ik toch maar de tocht ga maken per auto en kijk daar wel in de kroeg of we moeten nog in de kroeg aan kaarten kunnen komen.
ik ga op zeker met de auto er naartoe en gewoon weer lekker tussen het thuispubliek zitten
pi_67399182
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:11 schreef gitaarsnaar het volgende:
Nee, als Dudek komt (wat ik hoop en wel verwacht) moeten we geen keeper aantrekken. Gewoon Mulder en Darley afwachten, hopen dat Dudek 2 jaartjes nog meekan.
pi_67399220
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:11 schreef gitaarsnaar het volgende:
We hebben Mulder, Darley en Van Dijk. Wat mij betreft gaan we niet allemaal spelers halen, we moeten gewoon een paar jonge gasten halen en zorgen dat het elftal zich ontwikkelt. Gewoon bouwen, en pas over een jaar of 3, 4 of 5 voor het kampioenschap meedraaien. Dat is voor de lange termijn het beste voor de club. Maar ja, dat riep ik ook al toen Van Marwijk begon en Hofland, Van Bronckhorst, Makaay, Landzaat en De Cler werden gehaald .
pi_67400071
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:13 schreef Sloggi het volgende:

[..]

We hebben Mulder, Darley en Van Dijk. Wat mij betreft gaan we niet allemaal spelers halen, we moeten gewoon een paar jonge gasten halen en zorgen dat het elftal zich ontwikkelt. Gewoon bouwen, en pas over een jaar of 3, 4 of 5 voor het kampioenschap meedraaien. Dat is voor de lange termijn het beste voor de club. Maar ja, dat riep ik ook al toen Van Marwijk begon en Hofland, Van Bronckhorst, Makaay, Landzaat en De Cler werden gehaald .
Dat werkt niet meer in de voetballerij. Geen enkele club heeft een idee van hoe ze er over 5 jaar voorstaan.
-
pi_67400135
Het gaat er om dat je constructief beleid voert, gericht op de lange termijn. Een team bij elkaar kopen kan goed uitpakken, maar ook heel slecht zoals we allemaal weten. Stapje voor stapje aan een betere toekomst werken lijkt mij een stuk verstandiger.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2009 18:57:24 ]
pi_67400542
Mee eens, maar als je nu een aantal dingen beter aanpakt zou je ook net zo goed volgend jaar gewoon 3e kunnen staan. Het is niet dat we eerste 9e, 7e en 5e hoeven te worden om weer aan de top te komen. Mensen overschatten het verschil in kwaliteit tussen een team als Feyenoord en Twente/AZ.
-
  woensdag 25 maart 2009 @ 17:53:49 #69
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_67400654
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:50 schreef Ritmo het volgende:
Mee eens, maar als je nu een aantal dingen beter aanpakt zou je ook net zo goed volgend jaar gewoon 3e kunnen staan. Het is niet dat we eerste 9e, 7e en 5e hoeven te worden om weer aan de top te komen. Mensen overschatten het verschil in kwaliteit tussen een team als Feyenoord en Twente/AZ.
Er is niet eens een verschil in kwaliteit als je de namen van de selecties naast elkaar zet.
pi_67400827
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:53 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Er is niet eens een verschil in kwaliteit als je de namen van de selecties naast elkaar zet.
Dat wel natuurlijk. Dembele, Ari en El Hamdoui zijn gewoon een stuk beter dan Makaay, Tomasson en Biseswar/Slory.
-
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:01:35 #71
144262 thewishmaster
pi_67400886
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:59 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat wel natuurlijk. Dembele, Ari en El Hamdoui zijn gewoon een stuk beter dan Makaay, Tomasson en Biseswar/Slory.
Een elftal bestaat alleen niet alleen uit één linie. Zeker wanneer je Feyenoord met FC Twente vergelijkt is er echt geen kwaliteitsverschil. Alleen Elia, Arnautovic, Braafheid en Douglas zouden bij Feyenoord in de basis staan.
pi_67401412
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:01 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Een elftal bestaat alleen niet alleen uit één linie. Zeker wanneer je Feyenoord met FC Twente vergelijkt is er echt geen kwaliteitsverschil. Alleen Elia, Arnautovic, Braafheid en Douglas zouden bij Feyenoord in de basis staan.
Mee eens, en dat is ook wat ik bedoel. Zoals ik al eerder zei: volgend jaar een 8e plek is niet acceptabel, je moet het materiaal los van de wanprestaties van 2008 beoordelen.
-
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:19:27 #73
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67401550
Gaan we weer met al die mooie verhaaltjes over spelers. Vergeten voor het gemak maar weer dat we op elk gebied moeten bezuinigen en er nog steeds geen enkele investeerder iets heeft geinvesteerd. ¤40.000 van de SV en haar leden krijgen ze tot nu toe, wat geweldig allemaal.

Schijnt overigens dat elke afdeling 20% moet bezuinigen, dus ook de jeugdopleiding. Terwijl er de afgelopen periode nog door Feijenoord werd gezegd dat de jeugdopleiding belangrijk was en zij het toekomstige kapitaal waren. Harde maatregelen durven ze blijkbaar niet te nemen. Gooi er wat duurbetaalde spelers uit en vul dat op met jeugd of jongere spelers.

Ik snap gewoon echt niet waarom we nu omhoog aan het kijken zijn. Zal de pessimist in mij wel zijn. Beter voetballen gaan we wel, maar of dat ook zal zijn met een aantal benodigde versterkingen? Een of twee misschien, meer zal het ook niet zijn.
quote:
'Feyenoord heeft echt een veel betere jeugdopleiding dan PSV'

Jean-Paul van Gastel bij de training van de A1: \'De spelers moeten een hoger doel nastreven.\' Foto: Roel Dijkstra.

ROTTERDAM - Het enige wat de laatste jaren goed gaat bij Feyenoord is de doorstroming van talenten uit de jeugd. Vooral uit nood geboren maar ze zijn de toekomst van de club weet Jean-Paul van Gastel, trainer van de A1: 'Ze dwingen het zelf af door hun talent maar ze vertegenwoordigen wel een grote transferwaarde.'

Hij was en is nog steeds een winnaar. Daarom moet hij soms weleens slikken aan de zijlijn op zaterdag. Want met het succes van de jeugdopleiding snijdt hij zichzelf indirect in de vingers. Dit seizoen mogen zeven spelers nog bij hem in de jeugd ballen maar allemaal zitten ze bij de selectie van het eerste en tweede. Sommigen zijn zelfs vaste waarde in de basiself die dit seizoen maar moeilijk weet te winnen. 'Fer, Wijnaldum, Pedro, Leerdam, Erasmus, Manteiga en Janota hebben allemaal al de overstap gemaakt. Het is door alle blessures bij de hoofdmacht in een stroomversnelling geraakt. Alleen zit ik soms tijdens wedstrijden met samen geknepen billen op de bank. Want ik wil alles winnen. Maar je moet het in het juiste perspectief zien, de jongens die spelen geven alles maar ik moet weleens slikken. Ik heb er wel door leren relativeren al doen ze het heel goed want we staan maar vier punten van de koploper.' Al is succes met de A1 lekker is het niet het belangrijkste weet Van Gastel. 'De eerste prioriteit is spelers door laten stromen. Ik moet spelers proberen beter te maken. Dat doe ik door hun kwaliteiten te analyseren en te zien wat hun goede en slechte punten zijn. We kunnen via analyse trainingsvormen en mentale training bedenken waardoor ze vooruit kunnen. Ik probeer met de jongens te spelen. Iedereen is natuurlijk anders, de een heeft een aai over de bol nodig en de ander een schop onder zijn hol.' Zelf is hij de laatste aanvoerder die de kampioensschaal omhoog mocht houden op de Coolsingel. Met vijf interlands, de titel en de nationale supercup ook een aardig palmares. 'Dat is dan weer leuk dat je jonge jongens traint, sommige kennen je niet. Hoor je wat heeft u ooit gedaan, vind ik wel leuk.' Door blessureleed was zijn loopbaan sneller voorbij dan gewild maar nog steeds weet de voormalige vrije trappen specialist de bal te raken. 'Meestal doe ik dat aan het begin van het seizoen, een balletje de kruising lukt me nog wel. Maar ik sta steeds meer aan de zijlijn, ben ouder en minder fit.' Hij houdt zijn spelers voor om altijd voor het hoogst haalbare te gaan. 'Voor de een is het Feyenoord 1, de ander een subtopper. Haal je hier het eerste, verleg dan je grens en ga voor Manchester United. Maar zorg ervoor dat je in de boeken komt, wordt kampioen, win prijzen en breek records zeg ik ze altijd. Streef een hoger doel na.' De jeugdopleiding floreert de laatste jaren als nooit tevoren en juist nu is het afwachten welke kant op gaat. 'Onze algemeen directeur (Eric Gudde, red.) heeft al aangekondigd dat er bezuinigd moet worden. Maar ik zou juist extra investeren in de jeugdopleiding. Want Feyenoord heeft echt een veel betere jeugdopleiding dan PSV, die hebben alleen Marcellis en daarvoor Affelay en Aissatti gehad. Bij PSV zouden ze ook gaan bezuinigen maar dat heeft hoofd opleidingen Wiljan Vloet weten te voorkomen. Het zou zonde zijn als bij ons wel wordt gesneden terwijl we een veel hoger rendement hebben. Drenthe is voor 13 miljoen weggegaan en was ook De Guzman verkocht dan had je in twee jaar 27 miljoen binnengehaald.'
Elite
Tegen TTIP
pi_67401698
Feyenoord heeft ook gewoon een goede jeugdopleiding.
Qua talenten zit het wel goed mits ze goed begeleid worden.
pi_67401701
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:19 schreef Happel het volgende:
Ik snap gewoon echt niet waarom we nu omhoog aan het kijken zijn. Zal de pessimist in mij wel zijn. Beter voetballen gaan we wel, maar of dat ook zal zijn met een aantal benodigde versterkingen? Een of twee misschien, meer zal het ook niet zijn.
[..]

Zie hierboven dus. Het is niet zo dat Twente en AZ een zoveel betere selectie hebben dan Feyenoord.
Met een goede trainer en rust rondom de club moet deze selectie gewoon met de bovenste clubs mee kunnen draaien.

Maar goed, ik ga bij Feyenoord nergens meer blindelings vanuit dus ik begrijp je pessimisme/voorzichtigheid.
Die bezuinigingen staan overigens wel direct in verband met de investeerders denk ik.
-
pi_67401730
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:01 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Een speler als Brama zou ook niet misstaan.
pi_67401761
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:19 schreef Happel het volgende:
Gaan we weer met al die mooie verhaaltjes over spelers. Vergeten voor het gemak maar weer dat we op elk gebied moeten bezuinigen en er nog steeds geen enkele investeerder iets heeft geinvesteerd. ¤40.000 van de SV en haar leden krijgen ze tot nu toe, wat geweldig allemaal.

dat bedrag gaat ook niet meer dan een tonnetje of 3 worden hoor, het is iets maar lang niet genoeg.
Het grote geld komt van de investeerders, hoe dan ook, dat gaat door, op zeker!!!
pi_67401772
Ik mag die houding van JP wel.
-
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:27:15 #79
144262 thewishmaster
pi_67401790
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:25 schreef sjimz het volgende:

[..]

Een speler als Brama zou ook niet misstaan.
Het middenveld van Feyenoord met al die talenten plus van Bronckhorst en el Ahmadi heeft echt geen huis-tuin-en-keuken voetballer als Brama nodig. Het lijkt me dat andere posities invullen de voorkeur heeft.
pi_67401795
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:26 schreef Schiedammert het volgende:

[..]

dat bedrag gaat ook niet meer dan een tonnetje of 3 worden hoor, het is iets maar lang niet genoeg.
Het grote geld komt van de investeerders, hoe dan ook, dat gaat door, op zeker!!!
Ik ga er ook vanuit.
-
pi_67401829
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:26 schreef Ritmo het volgende:
Ik mag die houding van JP wel.
de laatste aanvoerder met de schaal in zijn handen
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:31:00 #82
144262 thewishmaster
pi_67401912
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:28 schreef Schiedammert het volgende:

[..]

de laatste aanvoerder met de schaal in zijn handen
De bevestiging dat de laatste titel echt ancient history is .
pi_67402573
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:31 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

De bevestiging dat de laatste titel echt ancient history is .
ja och, ook die bevestiging is al ancient history
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:53:53 #84
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67402721
Ik had vroeger een wit t-shirt met een in een Paint uitgeknipte Jean-Paul van Gastel erop . Van dat papier waarop je een plaatje kon afdrukken en dan op een t-shirt vast kon strijken.. Wat een baas was hij toch.
pi_67402769
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:53 schreef Merkie het volgende:
Ik had vroeger een wit t-shirt met een in een Paint uitgeknipte Jean-Paul van Gastel erop . Met dat strijkpapier enzo . Wat een baas was hij toch.
pi_67403518
Hoi

Tegen Heracles ga ik met wat lui uit de familie. Welk vak is mooier K of D ???
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:17:30 #87
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_67403543
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:26 schreef Schiedammert het volgende:

[..]

Blijven hopen, dan gebeurt het vast O_O
451 °F
pi_67403695
Fernandez dus waarschijnlijk de eerste aankoop voor het nieuwe seizoen. Ik ben er wel blij mee, jonge speler met potentie. Is een jaar of 23 en in die leeftijdscategorie hebben we nu nog te weinig spelers.
-
pi_67403759
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:21 schreef Ritmo het volgende:
Fernandez dus waarschijnlijk de eerste aankoop voor het nieuwe seizoen. Ik ben er wel blij mee, jonge speler met potentie. Is een jaar of 23 en in die leeftijdscategorie hebben we nu nog te weinig spelers.
Hij is 26
pi_67403803
Ow dat is ouder dan ik dacht, maar dan kan die nog steeds even mee.
-
pi_67404039
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:23 schreef sjimz het volgende:

[..]

Hij is 26
Nog mooier eigenlijk
pi_67404116
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:17 schreef Charles.Darwin het volgende:

[..]

Blijven hopen, dan gebeurt het vast O_O
het is geen kwestie van hopen, het gaat gewoon gebeuren
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:33:54 #93
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_67404185
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:32 schreef Schiedammert het volgende:

[..]

het is geen kwestie van hopen, het gaat gewoon gebeuren
Tuurlijk ...

En wat betreft Fernandez ... als NEC de optie tot koop licht, is ook dat verhaal over.
Blijf je zitten met een spits van RKC die ook naar Groningen kan.
451 °F
pi_67404192
quote:
Ik had vroeger een wit t-shirt met een in een Paint uitgeknipte Jean-Paul van Gastel erop . Van dat papier waarop je een plaatje kon afdrukken en dan op een t-shirt vast kon strijken.. Wat een baas was hij toch.
Nee, jij was een baas
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_67404230
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:33 schreef Charles.Darwin het volgende:

[..]

Tuurlijk ...

ja idd
pi_67404281
quote:
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:34 schreef denthemen het volgende:

[..]

Nee, jij was een baas
pi_67404502
Fernandez is geen aanwinst.
pi_67404813
quote:
Ik had vroeger een t-shirt met Bulldog met een knuppel! Achter stonden twee grafstenen met ajax en psv er op, en ergens halverwege stond 'Hanssie bedankt!" Doelend op de blunder van Van Breukelen waardoor Feijenoord kampioen werd...

Dat waren nog eens tijden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Staanplaats op 25-03-2009 19:56:33 ]
"..and in my brain it's going wrong.."
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:53:02 #99
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67404963
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:12 schreef Rots het volgende:

[..]

Nee, als Dudek komt (wat ik hoop en wel verwacht) moeten we geen keeper aantrekken. Gewoon Mulder en Darley afwachten, hopen dat Dudek 2 jaartjes nog meekan.
als Dudek komt (wat ik niet verwacht)
pi_67405146
quote:

[..]

ajax amsterdam?

nee, jhk
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:49 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Ik had vroeger een t-shirt met Bulldog met een knuppel! Achter stonden twee grafstenen met ajax en psv er op, en ergens halverwege stond 'Hanssie bedankt!" Doelend op de blunder van Van Breukelen waardoor Feijenoord kampioen werd...

pi_67406305
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:24 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Denk dat ik toch maar de tocht ga maken per auto en kijk daar wel in de kroeg of we moeten nog in de kroeg aan kaarten kunnen komen.
Wens je veel succes, maar denk niet dat je Volendam in komt zonder kaart. als het mee zit heb ik een losse kaart.
pi_67406825
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Fernandez is geen aanwinst.
Fernandez is wel een aanwinst, jammer dat jij niet goed naar hem gekeken hebt. Anders had je dit echt niet gezegd, oja en welkom terug.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:49 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Staat er ergens nog een foto online ofzeu, dit moet ik zien.
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:42:02 #103
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67406907
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:39 schreef Rots het volgende:

[..]

Fernandez is wel een aanwinst, jammer dat jij niet goed naar hem gekeken hebt. Anders had je dit echt niet gezegd, oja en welkom terug.
Dirk-Kuijt is ondertussen weer weg
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:45:52 #104
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67407044
quote:
Peter Bosz wordt weer trainer

ROTTERDAM - Peter Bosz gaat zijn loopbaan als trainer weer oppakken. De voormalige technisch manager van Feyenoord ziet zijn toekomst op het veld, zegt hij ruim twee maanden na zijn vertrek uit de Kuip.

,,Die beslissing had ik al veel eerder genomen,'' aldus de 45-jarige Bosz. ,,Feitelijk vóórdat ik aan de slag ging bij Feyenoord. Alleen bij deze club wilde ik een rol als technisch directeur vervullen, het liefst was ik het tien jaar blijven doen. Maar mijn toekomst ligt op het veld. Er lopen wat dingen. Ja, de kans is groot dat het een buitenlands avontuur wordt.''

Voordat Bosz in 2006 naar Feyenoord kwam, was hij trainer van Heracles, De Graafschap en de amateurs van AGOVV.
Wat een held is het, hè.
Elite
Tegen TTIP
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:13:23 #105
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67408241
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:45 schreef Happel het volgende:
[b]
[..]

Wat een held is het, hè.
mooi hoor voor hem
pi_67408396
zal wel de japanse competitie zijn
pi_67408944
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:26 schreef Luni het volgende:

[..]

Wens je veel succes, maar denk niet dat je Volendam in komt zonder kaart. als het mee zit heb ik een losse kaart.
tuurlijk kom je volendam wel in, dat word geen enkel probleem hoor
pi_67409894
Ik blijf het een veemde aankoop vinden die Fernandez
pi_67411793
Ik heb nu al medelijden met de club die Bosz gaat trainen.
-
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:35:16 #110
53267 TC03
pi_67411861
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:33 schreef Ritmo het volgende:
Ik heb nu al medelijden met de club die Bosz gaat trainen.
Al die derderangs eerste divisie-clubjes die hij omtovert tot een stabiele eredivisionist, schande!
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:38:13 #111
185115 Juk
Misschien
pi_67412008
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:54 schreef Palmboom313 het volgende:
Ik blijf het een veemde aankoop vinden die Fernandez
Opzich moet je je op die positie wel versterken. Alleen heeft het wat mij betreft geen prioriteit.

1. Spits
2. Keeper
3. Centrale verdediger

Deze volgorde zit ik aan te denken.
Dudek als keeper om de jaren te overbruggen naar Mulder/Darley, welke tegen die tijd dan ook het beste is.
Voor de spits en verdediger gewoon geen genoegen nemen met minder dan een echte topper, dan maar niks kopen. Dat is financieel gezien waarschijnlijk toch de beste zet.
pi_67412082
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:38 schreef Juk het volgende:

[..]

Opzich moet je je op die positie wel versterken. Alleen heeft het wat mij betreft geen prioriteit.

1. Spits
2. Keeper
3. Centrale verdediger

Dudek als keeper om de jaren te overbruggen naar Mulder/Darley, welke tegen die tijd dan ook het beste is.
Voor de spits en verdediger gewoon geen genoegen nemen met minder dan een echte topper, dan maar niks kopen. Dat is financieel gezien waarschijnlijk toch de beste zet.
great minds think alike
pi_67412120
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:38 schreef Juk het volgende:

[..]

1. Spits
2. Keeper
3. Centrale verdediger

Ik zou eerder achterin beginnen. Als je de nul houd hoef je er ook niet zoveel te scoren.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:43:59 #114
53267 TC03
pi_67412260
De verdediging is goed genoeg, alleen een nieuwe rechtsback is nodig. We hebben nu drie volwaardige centrale verdedigers en twee volwaardige linksbacks, dat is genoeg. Als back-up hebben we Greene en jeugdspelers die hebben laten zien aardig mee te kunnen (Nieveld en Leerdam) voetballen. Alleen op rechts is het matig met alleen Tiendalli. Daarom is Fernandez op zich wel een logische aankoop. Moet alleen eerlijk bekennen dat hij me ook nog nooit is opgevallen bij NEC.
pi_67412273
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:35 schreef TC03 het volgende:

[..]

Al die derderangs eerste divisie-clubjes die hij omtovert tot een stabiele eredivisionist, schande!
Heracles is nou niet echt een derderangs eerste divisie-clubje. Qua begroting horen die gewoon in de eredivisie thuis.
-
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:44:49 #116
53267 TC03
pi_67412311
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:44 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Heracles is nou niet echt een derderangs eerste divisie-clubje. Qua begroting horen die gewoon in de eredivisie thuis.
Ja, nu. Maar toen hij er begon was het wel een middenmoter in de eerste divisie.
pi_67412360
Je kan zeggen wat je wil, maar Bosz heeft het met Heracles gewoon goed gedaan. Eerlijk is eerlijk.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:46:19 #118
185115 Juk
Misschien
pi_67412381
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:41 schreef dill het volgende:

[..]

Ik zou eerder achterin beginnen. Als je de nul houd hoef je er ook niet zoveel te scoren.
Achterin kan je qua organisatie al een hele hoop doen. Kijk naar de afgelopen 2 wedstrijden, daar hou je de nul door het gewoon goed neer te zetten. Het helpt als je daar goede spelers voor hebt maar het hoeft dus niet.

Voorin lijkt Makaay het verleerd te zijn. Loopacties zijn nog altijd goed maar dat neusje voor de goal is verkouden. Achter Makaay heb je niemand. Erasmus komt nog het dichtste in de buurt maar zo'n jeugdige speler houdt nooit een goed niveau vast over een heel seizoen.
pi_67412385
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:43 schreef TC03 het volgende:
De verdediging is goed genoeg, alleen een nieuwe rechtsback is nodig. We hebben nu drie volwaardige centrale verdedigers en twee volwaardige linksbacks, dat is genoeg. Alleen op rechts is het matig met alleen Tiendalli. Daarom is Fernandez op zich wel een logische aankoop. Moet alleen eerlijk bekennen dat hij me ook nog nooit is opgevallen bij NEC.
Verdediging goed genoeg?

Dat hebben we gezien dit seizoen. Je moet er vanuit gaan dat je volgend seizoen dezelfde tegenslagen krijgt en dan is wat we nu hebben simpelweg niet voldoende.

En Makaay kan echt nog wel scoren, ik geloof niet dat dat opeens weg is, hij moet alleen meer dan 1 bal voor het doel krijgen. Ze moeten eerst eens zorgen dat die verdediging echt goed is, daarna moet je pas verder kijken.

btw, ik zeg niet dat we geen spits nodig hebben, ik vind alleen dat er net iets meer prioriteit moet liggen achterin (keeper, RB en CV).
pi_67412484
Toch vind ik ook zijkanten ook heel slecht bezet, met name in de vorm van opkomende middenvelders/buitenspelers.

Van Hanegem zegt het deze week treffend over bijvoorbeeld Bisewar, die mist gewoon alle inzicht. Dat zie je ook terug in het spel van de overige middenvelders. Bij ons ken die bal nooit eens goed in de ruimte gespeeld worden, iedereen wil hem in de voeten en dan lopen..lopen..lopen..
pi_67412529
Is er overigens nog enig zicht op dat Vlaar nog op niveau komt?
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:49:02 #122
53267 TC03
pi_67412534
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:46 schreef dill het volgende:

[..]

Verdediging goed genoeg?

Dat hebben we gezien dit seizoen. Je moet er vanuit gaan dat je volgend seizoen dezelfde tegenslagen krijgt en dan is wat we nu hebben simpelweg niet voldoende.

En Makaay kan echt nog wel scoren, ik geloof niet dat dat opeens weg is, hij moet alleen meer dan 1 bal voor het doel krijgen. Ze moeten eerst eens zorgen dat die verdediging echt goed is, daarna moet je pas verder kijken.
De verdediging is goed genoeg ja. Moeten we er vanuit gaan dat Vlaar weer z'n kniebanden afscheurt? Mag toch hopen van niet. De verdediging kan beter, maar als we ¤6 miljoen moeten bezuinigen moet je geen spelers gaan kopen voor posities die al dubbel bezet zijn. In de vorm waarin Hofland en Bahía nu verkeren zijn ze prima voor de basis, en met Vlaar en het materiaal op de bank is ook weing mis.
pi_67412598
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:48 schreef Staanplaats het volgende:
Toch vind ik ook zijkanten ook heel slecht bezet, met name in de vorm van opkomende middenvelders/buitenspelers.

Van Hanegem zegt het deze week treffend over bijvoorbeeld Bisewar, die mist gewoon alle inzicht. Dat zie je ook terug in het spel van de overige middenvelders. Bij ons ken die bal nooit eens goed in de ruimte gespeeld worden, iedereen wil hem in de voeten en dan lopen..lopen..lopen..
Tomasson en Makaay kunnen beide goed de ruimte in... En zien dat ook.

Maar ja. Tomasson's verhaal kennen we en waarom het bij Makaay niet gebeurt weet ik eigenlijk niet, wellicht tocht te traag geworden? Of de diepteballen worden gewoon niet (goed) gegeven.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:51:57 #124
53267 TC03
pi_67412671
De hele aanval moet eigenlijk vervangen worden. Biseswar zal wel vertrekken, Makaay is het scoren verleerd en Slory komt gewoon niveau tekort. Wijnaldum zie ik toch meer als aanvallende middenvelder dan een pure aanvaller. Welke goede aanvaller houd je dan nog over? Tsja, niemand.
pi_67412694
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:49 schreef TC03 het volgende:

[..]

De verdediging is goed genoeg ja. Moeten we er vanuit gaan dat Vlaar weer z'n kniebanden afscheurt? Mag toch hopen van niet. De verdediging kan beter, maar als we ¤6 miljoen moeten bezuinigen moet je geen spelers gaan kopen voor posities die al dubbel bezet zijn. In de vorm waarin Hofland en Bahía nu verkeren zijn ze prima voor de basis, en met Vlaar en het materiaal op de bank is ook weing mis.
Hofland is prima ja, maar ik ga Bahia na 2 (z'n eerste 2 zo'n beetje) goede wedstrijden nog het voordeel van de twijfel niet geven. En ik zou er maar vanuit gaan ja, dit was ook niet de eerste keer.

Met Bahia en Hofland gaan we het niet redden
pi_67412716
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:44 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, nu. Maar toen hij er begon was het wel een middenmoter in de eerste divisie.
Ik heb me nou niet echt in alle standen en budgetten van Heracles verdiept maar het is een club die altijd tussen eerste divisie en eredivisie blijft zweven. Met die club promoveren is zeker niet slecht hoor en geen wanprestatie van Bosz, maar die club is sowieso sterk genoeg om nu al jaren in de eredivisie te spelen. Ze houden nu ook al seizoenen lang goed stand.
-
pi_67412797
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:51 schreef TC03 het volgende:
De hele aanval moet eigenlijk vervangen worden. Biseswar zal wel vertrekken, Makaay is het scoren verleerd en Slory komt gewoon niveau tekort. Wijnaldum zie ik toch meer als aanvallende middenvelder dan een pure aanvaller. Welke goede aanvaller houd je dan nog over? Tsja, niemand.
Tomasson, en ik weiger te geloven dat Makaay het 'opeens' is verleerd. Zoals van Hooijdonk zei, dat gebeurt niet opeens van het ene op het andere jaar.

En ik zou eerst even wachten wat Been met Slory kan, ik geloof ook niet in sprookjes maar laten we dat in ieder geval even afwachten.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:54:45 #128
53267 TC03
pi_67412826
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:52 schreef dill het volgende:

[..]

Hofland is prima ja, maar ik ga Bahia na 2 (z'n eerste 2 zo'n beetje) goede wedstrijden nog het voordeel van de twijfel niet geven. En ik zou er maar vanuit gaan ja, dit was ook niet de eerste keer.

Met Bahia en Hofland gaan we het niet redden
Definieer 'redden'. Met Bahía en Hofland word je geen landskampioen, maar ik acht ze toch zeker genoeg om aan te sluiten bij eerste vijf. Feyenoord heeft amper geld en van de investeerders hebben we nog geen euro gezien. Een nieuwe centrale verdediger is dan gewoon kapitaalsvernietiging, en dat kunnen we ons echt niet veroorloven.

Eigenlijk moeten er komen: een keeper, een rechtsback, een verdedigende middenvelder, en twee aanvallers. Dan kom je een heel eind volgend seizoen.
pi_67412849
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:50 schreef dill het volgende:

[..]

Tomasson en Makaay kunnen beide goed de ruimte in... En zien dat ook.

Maar ja. Tomasson's verhaal kennen we en waarom het bij Makaay niet gebeurt weet ik eigenlijk niet, wellicht tocht te traag geworden? Of de diepteballen worden gewoon niet (goed) gegeven.
Makaay heeft wel oog voor de ruimtes maar is niet de man die over de zijkanten de meters maakt. Ik bedoel meer een type Emerton of zoals Gio heeft gevoetbald het afgelopen EK. Dergelijke loopacties zie je bij ons veels te weinig. Heerenveen en Twente hebben hun zijkanten ook veel beter bezet, waardoor er voor andere jongens veel ruimte ontstaat.

Het gebied naast de 16 meter aan beide kanten wordt in mijn ogen veels te weinig gebruikt.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:56:08 #130
53267 TC03
pi_67412910
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:52 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik heb me nou niet echt in alle standen en budgetten van Heracles verdiept maar het is een club die altijd tussen eerste divisie en eredivisie blijft zweven. Met die club promoveren is zeker niet slecht hoor en geen wanprestatie van Bosz, maar die club is sowieso sterk genoeg om nu al jaren in de eredivisie te spelen. Ze houden nu ook al seizoenen lang goed stand.
Heracles was van het niveau MVV of Go Ahead Eagles en speelde al 30 jaar achtereenvolgens in de eerste divisie. Geen De Graafschap, VVV of Volendam.
pi_67412960
Tomasson is met iets te vaak geblesseerd, daar kun je niet echt op rekenen. Heel goed om erbij te hebben en goed voor de sfeer, maar geen volwaardige basisspeler omdat ie simpelweg te vaak afhaakt.
-
pi_67413065
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:51 schreef TC03 het volgende:
Erasmus maar goed die zal het volgend jaar nog niet kunnen. Dus 1 spits zal er moeten komen.
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:01:01 #133
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67413144
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:55 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Makaay heeft wel oog voor de ruimtes maar is niet de man die over de zijkanten de meters maakt. Ik bedoel meer een type Emerton of zoals Gio heeft gevoetbald het afgelopen EK. Dergelijke loopacties zie je bij ons veels te weinig. Heerenveen en Twente hebben hun zijkanten ook veel beter bezet, waardoor er voor andere jongens veel ruimte ontstaat.

Het gebied naast de 16 meter aan beide kanten wordt in mijn ogen veels te weinig gebruikt.
Klopt ja, en daardoor wordt het ook heel snel vol en zijn er geen afspeelmogelijkheden. AZ gebruikte dat erg goed tegen ons vond ik, er waren periodes dat er totaal geen ruimte voor Feyenoorders was om de bal af te spelen en de verdedigers maar wat heen en weer speelden. Wijnaldum, Tomasson, Makaay en Luigi (jaja) hebben dat inzicht wel, en van die spelers vind ik Wijnaldum te wisselvallig (alhoewel de laatste paar wedstrijden wel meevalt), Tomasson te vaak geblesseerd, Makaay te traag / slecht en Luigi te lui.

Was De Guzman maar fit, met De Guz erbij hadden we denk ik allang in het linkerrijtje gestaan. Hofs hadden we denk ik ook goed kunnen gebruiken, met zijn geren en gesleur hield hij altijd wel één of twee man bezig waardoor ook ruimtes ontstaan. Maarja, hij was in principe derde keus voor aanvang van het seizoen dus dat hij verhuurd was is niet zo gek.
pi_67413313
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:01 schreef Merkie het volgende:

[..]

Klopt ja, en daardoor wordt het ook heel snel vol en zijn er geen afspeelmogelijkheden. AZ gebruikte dat erg goed tegen ons vond ik, er waren periodes dat er totaal geen ruimte voor Feyenoorders was om de bal af te spelen en de verdedigers maar wat heen en weer speelden. Wijnaldum, Tomasson, Makaay en Luigi (jaja) hebben dat inzicht wel, en van die spelers vind ik Wijnaldum te wisselvallig (alhoewel de laatste paar wedstrijden wel meevalt), Tomasson te vaak geblesseerd, Makaay te traag / slecht en Luigi te lui.

Was De Guzman maar fit, met De Guz erbij hadden we denk ik allang in het linkerrijtje gestaan.
Maar De Guzman had dat probleem ook al. Die moest ook veels te vaak lopen met de ballen, omdat de ballen nooit goed kwijt kon. Als je ook eens een bal goed diep kan geven, dan speelt dat voor de middenvelders ook veel makkelijker. De spelers die jij nu noemt hebben allemaal een beetje dezelfde manier van spelen, tel daar El Ahmadi bij op en Bisewar wil ook alles in de voeten krijgen dan heb je gewoon veels te weinig beweging.
pi_67413377
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:55 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Dat is waar ja, dan moet je Gio gewoon linksback zetten.

Sowieso moet er eigenlijk een teringlijer voor op het middenveld bij. Dat is misschien nog wel de belangrijkste aankoop. Iemand die een doodschop uitdeelt als het nodig is, de ploeg op sleeptouw neemt en voorop gaat in de strijd. Bosvelt dus. Geen flauw idee wie de rol zou kunnen vervullen. Als je zo iemand in je elftal hebt scheelt het vaak al de helft.

Maar als iedereen fit is hebben we helemaal niet zo'n slecht elftal.

-------------------Dudek
Fernandez---Vlaar---Hofland--Gio
--------------El Ahmadi--Fer
Wijnaldum-----Tomasson----Biseswar
------------------Makaay

En dan pleur je Landzaat, Lucius, Timmer en Mols eruit Maar dat betekent wel dat we een RB, keeper en een spits voor op de bank nodig hebben inderdaad.
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:09:39 #136
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67413541
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:06 schreef dill het volgende:

[..]

Sowieso moet er eigenlijk een teringlijer voor op het middenveld bij. Dat is misschien nog wel de belangrijkste aankoop. Iemand die een doodschop uitdeelt als het nodig is, de ploeg op sleeptouw neemt en voorop gaat in de strijd. Bosvelt dus. Geen flauw idee wie de rol zou kunnen vervullen. Als je zo iemand in je elftal hebt scheelt het vaak al de helft.
Ik heb het idee dat Fer in de toekomst wel in zo'n rol kan groeien . Tegen PSV deed hij het al een beetje. Tomasson deed het ook tegen NAC trouwens.
quote:
Maar als iedereen fit is
Utopie .
quote:
hebben we helemaal niet zo'n slecht elftal.

-------------------Dudek
------------------Makaay

En dan pleur je Landzaat, Lucius, Timmer en Mols eruit
Ziet er wel goed uit ja . Alleen Makaay moet weg, en Biseswar blijft toch niet.
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:11:10 #137
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67413620
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:06 schreef dill het volgende:

[..]

-------------------Dudek
------------------Makaay

En dan pleur je Landzaat, Lucius, Timmer en Mols eruit Maar dat betekent wel dat we een RB, keeper en een spits voor op de bank nodig hebben inderdaad.
is op papier een elftal wat zich makkelijk in de top 5 kan spelen
pi_67413697
quote:
En de Cler dan?
quote:

-------------------Dudek
------------------Makaay
Dat is opzich gewoon een goed elftal. Alleen als er 1 iemand gebleseerd is heb je geen goede vervangers. En ik blijf erbij er moet een vervanger voor Makaay komen.
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:32:05 #139
123545 DatMeenJeNiet
pi_67414758
quote:
Bosz: Het spel is niet fair gespeeld
Door SJOERD MOSSOU en MAARTEN WIJFFELS
Nog altijd spreekt hij van ‘we’ en ‘wij’ als het over Feyenoord gaat. ,,En zo voelt dat ook,’’ zegt Peter Bosz, ruim twee maanden na zijn vertrek.

Straks wil hij zijn loopbaan als trainer weer oppakken, na bijna drie jaar als technisch directeur in de Kuip. ,,Die beslissing had ik al veel eerder genomen,’’ zegt Bosz.

,,Feitelijk vóórdat ik aan de slag ging bij Feyenoord. Alleen bij deze club wilde ik een rol als technisch directeur vervullen, het liefst was ik het tien jaar blijven doen. Maar mijn toekomst ligt op het veld. Er lopen wat dingen. Ja, de kans is groot dat het een buitenlands avontuur wordt.’’

Zijn dienstverband bij Feyenoord heeft hem ook beschadigd, weet Bosz. ,,In de beeldvorming is er een zeker beeld rondom mij ontstaan. Achteraf had ik me daar beter tegen moeten wapenen. Gewoon, door vaker te vertellen hoe het écht zat. Door de leugens die werden verspreid te weerleggen met feiten. Maar in het belang van Feyenoord koos ik er meestal voor mijn mond te houden. Misschien is dat niet altijd slim geweest.’’

Veel is gezegd en geschreven over zijn rol in het koningsdrama rond Gertjan Verbeek. Bosz zou veel te laat hebben ingegrepen, terwijl het tussen coach en spelers al veel langer mis zat. Als technisch directeur was híj de man die deze falende selectie had samengesteld, gekoppeld aan Verbeek als nieuwe trainer. Een miscalculatie.

,,Uiteraard heb ik mijn fouten gemaakt,’’ zegt Bosz nu. ,,In het veranderingsproces dat we voor ogen hadden, hebben we misschien wel een te hoog tempo gehanteerd.’’

Van de wasdames tot de spelers en de medische staf; iedereen werd geconfronteerd met een andere manier van werken. Het leidde tot onrust in alle geledingen. ,,Dat proces had ik in mijn functie beter moeten begeleiden,’’ zegt Bosz daar nu over.

,,Door bepaalde dingen beter en vaker te communiceren. Nu overviel het mensen dat Gertjan op een aantal terreinen snel een andere koers wilde varen. Die veranderingen waren nodig en Gertjan voerde ons beleidsplan slechts uit. Maar wellicht zijn we te snel gegaan.’’

Hebt u niet te laat ingegrepen in de relatie tussen coach en spelers?

Bosz: ,,Dat vind ik onzin. In mijn ogen is de rol van sommige oudere spelers in deze niet zuiver geweest. Zij hebben het niet fair gespeeld. Natuurlijk wist ik wel dat er onvrede was. Er werd in de eerste maanden gemopperd en geklaagd. Zoiets neem je serieus, maar tegelijkertijd is dat ook normaal bij een proces van verandering. Ik heb dat niet genegeerd, in het wekelijkse directieoverleg is daar altijd openheid over geweest.

Bepalend is wat je dóet met dergelijke onvrede.

,,Eind oktober, na het 2-1 verlies tegen Sparta, heb ik voor het eerst het woord genomen in het spelershome. Ik vond en vind dat we die wedstrijd echt Feyenoord-onwaardig speelden. Ik miste de échte drive, de heilige wil om te winnen, juist bij de oudere spelers. Dat heb ik ze die dag verteld, hard maar eerlijk. Uiteraard met toestemming van Gertjan. Niet alle spelers waren daar blij mee, maar dat moest maar. Ik vond dat ze eerst kritisch naar zichzelf moesten kijken.’’

In december barstte de bom. Kwam dat onverwacht?

,,Nadat de onvrede in de pers was gekomen, hebben we nog eens uitgebreid met de spelers gesproken. De spelersraad heeft de onvrede aangekaart bij de technische staf en even later bij ons. Op kantoor bij Eric Gudde heeft hij een flip-over gepakt en alle punten die onder de spelers leefden, opgeschreven. Wat willen jullie veranderd zien? Hoe gaan we dat doen en wat gaan jullie zélf doen om het tij te keren? Vooral dat laatste bleek lastig. ‘We moeten eerst zelf in de spiegel kijken, maar…,’ hoorde ik steeds. We spraken af werk te maken van de kritiekpunten die er leefden richting Gertjan en zijn staf. Tot slot stelden we de vraag: zien jullie toekomst als er op deze punten verbetering optreedt? Daarop volgde een ‘ja’.

,,Eind december hebben we de spelers nog eens bij elkaar geroepen. Is er nog iets waarover gesproken moet worden?, hebben we toen gevraagd. Nee, zeiden ze, er was niets bijzonders. Het was te kort na de gesprekken om al conclusies te trekken, maar zeker is dat Gertjan zijn best deed om zijn koers bij te stellen. Dat zat hem in communicatie, in de manier van trainen en in bepaalde afspraken. Hij was bereid concessies te doen.’’

Waarom ging het in Belek toch mis?

,,Kort na ons laatste gesprek met de spelers, sloten we de eerste seizoenshelft af met een overwinning op NAC. Daarna gingen we op trainingskamp. Ook daar heeft de technische staf zich heel kwetsbaar opgesteld. Iedereen mocht zijn zegje doen, open en eerlijk. Ik heb daar met veel spelers gesproken en niet met vier, zoals Kevin Hofland later zei. Ik ben bij alle trainingen geweest, was elke dag in het spelershotel, heb goed geluisterd. Niemand kan mij wijsmaken dat er in Turkije slecht werd gewerkt.’’

Er werd anders wel veel geklaagd.

,,Dat is wat anders. Maar het enige wat ze Gertjan in Turkije concreet hebben aangewreven, is dat hij een keer op zijn slippers de eetzaal binnen kwam. En dat hij vergeten was zijn horloge een uur bij te stellen. Op die manier kun je iedereen op een zeker moment afrekenen. De waarheid is dat het ventiel er al veel eerder was uitgetrokken. Al in november, dus voor onze uitgebreide gesprekken met de spelers, spraken Van Bronckhorst en Lucius met commissaris Boudewijn Poelmann. In dat gesprek gaven ze aan dat het niet meer ging met de trainer, het was over. Poelmann had dat gesprek vanuit zijn rol als toezichthouder nooit op die manier aan mogen gaan. Bovendien is er geen open kaart gespeeld. De spelers hebben nooit melding gemaakt van het gesprek, ook niet toen we in december bij elkaar zaten om de onvrede bespreekbaar te maken. Zij gaven toen letterlijk aan nog perspectief te zien. De staf en de clubleiding hebben keihard gewerkt aan een oplossing. Maar achteraf gezien was het spel toen allang gespeeld.’’

Na het trainingskamp in Turkije trok Kevin Hofland opnieuw aan de bel, nu bij voorzitter Dick van Well.

,,Ik kreeg daar lucht van via een kennis die bij een andere club werkt. Die had in het vliegtuig vanuit Turkije gehoord dat er spelers op visite gingen bij de commissarissen. Ik heb meteen Gio gebeld om te vragen hoe dat zat. Toen die vertelde dat Hofland het gesprek zou gaan voeren, heb ik Kevin gebeld. Voicemail. En meteen daarna kreeg Gudde een sms’je van Van Well, dat er een gesprek plaats zou vinden. Ik ben echt woedend geworden. Waarom niet eerlijk geweest? Waarom niet gewoon open kaart gespeeld?’’

Hoe ziet u de rol van Gudde in dit geheel? Hij moest een dag later een nieuwjaarsspeech voordragen.

,,Dat geeft maar aan in wat voor spagaat hij zat. Direct na de nieuwjaarsreceptie zijn we met Gio en Kevin gaan zitten, op dinsdagavond. Opnieuw hebben we de flip-over erbij gepakt. ‘Willen jullie het nog een kans geven of is dit een verloren zaak?’ vroeg ik. Gio gaf aan zijn best te willen doen, Kevin zei dat het een moeilijk verhaal zou worden. Nog een keer hebben we alles opgeschreven. ‘Wat moet er volgens jullie veranderd worden?’ Puntsgewijs en heel concreet hebben we alles doorgenomen. Was dit het? Ja, dit was het. Eén ding heb ik eraan toegevoegd richting de spelers. ‘Stop alsjeblieft met dat geouwewijf,’ heb ik gezegd. ‘Stop met het geroddel tegen elkaar en tegen de pers. Speel het eerlijk.’

,,Vervolgens heb ik meteen de technische staf bij elkaar geroepen bij mij thuis. Een uur of negen was het denk ik. Met zijn allen hebben we de flip-over doorgenomen. Was dit reëel en was Gertjan bereid te voldoen aan deze wensen? Ja, zei hij, dat was hij. Op alle punten ging Verbeek akkoord.’’

Vergeefse moeite, zo bleek.

,,Na de training kwam iedereen bij elkaar in het spelershome; de spelers, de staf en ik. Heel open hebben we verteld wat er een avond eerder besproken was. En dat Gertjan bereid was te voldoen aan de wensen, maar dat het wel van twee kanten moest komen. Al snel bleef het stil. Gertjan heeft Gio daarop apart genomen, terwijl de rest wegliep. In die tien minuten, het zal rond tien over één zijn geweest, stond al op AD.nl dat Verbeek weg was. Het was voorbij.’’

U was de zondebok. Terecht?

,,In het voetbal wordt alles afgelezen aan de stand op de ranglijst. Logisch, maar ik ben ervan overtuigd dat dit Feyenoord wel degelijk toekomst heeft. Van de selectie waarmee Erwin Koeman in zijn laatste jaar moest werken, kun je vaststellen dat die kwaliteitsarm was. Maar dat is niet te vergelijken met de huidige spelersgroep. Niemand kan zeggen dat Feyenoord geen goede spelers heeft, oud én jong. Toen wij in de zomer van 2007 een aantal ervaren spelers haalden, hebben we júist heel gericht naar de jeugd gekeken. We wisten wat we in huis hadden met jongens zoals Fer, Wijnaldum en nu weer Kelvin Leerdam. Meer dan ooit is er jeugd doorgebroken, rechtstreeks vanaf Varkenoord. En achter deze lichting komen er nóg een aantal erg goede jongens aan. Dat is geen toeval. Zoiets geeft aan dat er in de jeugdopleiding gewoon goed en gestructureerd gewerkt is.’’

Mentaal en karakterologisch gezien is deze selectie verre van in balans.

,,Ik zeg niet dat deze spelersgroep af is. We kwamen in de zomer van 2007 van heel ver, er was gewoon veel te weinig kwaliteit. Maar met deze selectie ligt er, hoe je het ook wendt of keert, wél een basis om op verder te bouwen. Als je met deze groep gericht doorselecteert, valt er gewoon een goed elftal van te maken. Top drie, maar zeker top vijf van Nederland. Leo Beenhakker en Mario Been zijn daar nu gericht mee aan de slag - uitstekend - maar ook wij hadden na dit seizoen dingen veranderd. Logisch ook, lijkt me. Probleem is alleen dat Feyenoord vanuit zijn financiële positie al jaren gedwongen is uit zwakte te handelen, nooit uit kracht. Dat maakt nogal verschil. Leo en Mario zullen daar nu ook op stuiten.’’

Welke les heeft u geleerd in uw periode bij Feyenoord?

,,Ik heb ontelbaar veel dingen geleerd, op alle mogelijke gebieden. Ik ben ervan overtuigd dat ik een betere trainer ben geworden, juist door zaken vanuit een ander perspectief te bekijken.

,,Ik durf wel te zeggen dat ik het voetbal in al zijn facetten ken. Al wil dat niet zeggen dat ik me nooit verbaas. De manier waarop ik ben weggezet in de media, daar kan ik niet aan wennen. Ik zou met Wim Jansen in een beleggingsclubje hebben gezeten. Compleet verzonnen.

,, Ik zou mijn contract al verlengd hebben. Een regelrechte leugen.

,,En dan nog dat verhaal dat ik aan transfers wilde gaan verdienen. Zulke dingen hebben slechts als doel om mensen te beschadigen.’’

Hoe moet Feyenoord verder in deze roerige tijden?

,,Laat de koers die is ingezet, niet zomaar vallen. Feyenoord heeft te lang stilgestaan, de club moet vóóruit. Kijk naar FC Twente, waar ze die stappen al veel eerder hebben gemaakt. Daar staat nu een moderne organisatie, waar alles in het teken staat van beter worden. Feyenoord moet die groei nu ook doorzetten. Met straks een nieuw stadion en een nieuw trainingscomplex. Continuïteit is daarin cruciaal.

,, Ga niet zwalken door allerlei mensen zomaar weg te sturen. Die kritiek op Eric Gudde, dat vind ik zó onterecht. Die man is ontzettend intelligent, denkt áltijd in het belang van Feyenoord en heeft een heel duidelijke visie. Die man wegsturen, dat zou echt te gek voor woorden zijn.’’
  donderdag 26 maart 2009 @ 00:33:41 #140
53267 TC03
pi_67416895
Interessant interview.
pi_67417592
Die Fernandez is echt niet beter dan Tiendalli of Lucius. Als je al zo weing te besteden heb, besteed het dan wel nuttig.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_67417610
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 01:15 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Die Fernandez is echt niet beter dan Tiendalli of Lucius. Als je al zo weing te besteden heb, besteed het dan wel nuttig.
Heb je hem wel regelmatig zien spelen dan? Hij is echt één van de beste RB's van Nederland opt moment, verder hebben we volgend jaar bakken vol geld te besteden, no worries.
  donderdag 26 maart 2009 @ 01:25:03 #143
185115 Juk
Misschien
pi_67417668
Ach, de waarheid zal ergens in het midden liggen.
Ik geloof niet dat hij naast de toegegeven fouten alles perfect heeft uitgevoerd. Maar dat Gio en Hofland als volleerde KGB'ers Verbeek eruit hebben gewerkt geloof ik ook niet.
  donderdag 26 maart 2009 @ 01:26:39 #144
185115 Juk
Misschien
pi_67417678
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 01:15 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Iedereen heeft toch vertrouwen in Been en Hakker? Dit is zo goed als een persoonlijke aankoop van Been dus heb er dan ook vertrouwen in dat hij er een goede rede voor heeft.
pi_67417935
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 01:26 schreef Juk het volgende:

[..]

Iedereen heeft toch vertrouwen in Been en Hakker? Dit is zo goed als een persoonlijke aankoop van Been dus heb er dan ook vertrouwen in dat hij er een goede rede voor heeft.
Dat is wel weer zo ja.
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 01:17 schreef Rots het volgende:

[..]

Heb je hem wel regelmatig zien spelen dan? Hij is echt één van de beste RB's van Nederland opt moment, verder hebben we volgend jaar bakken vol geld te besteden, no worries.
Ja vond het nou niet zo geweldig. Niet echt duidelijk beter dan Lucius of Tiendalli in mijn ogen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 02:12:05 #146
53267 TC03
pi_67418007
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 01:26 schreef Juk het volgende:

[..]

Het ligt eraan wat er nog bijkomt. Als Vorm, Lens en Beerens (inveesterders ) er nog bijkomen zijn het leuke aankopen. Als het wordt aangevuld met Zenden en Dudek vind ik het al minder.
  donderdag 26 maart 2009 @ 03:12:28 #147
185115 Juk
Misschien
pi_67418230
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 02:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het ligt eraan wat er nog bijkomt. Als Vorm, Lens en Beerens (inveesterders ) er nog bijkomen zijn het leuke aankopen. Als het wordt aangevuld met Zenden en Dudek vind ik het al minder.
Het gaat even om de aankoop Fernandez, niet over het algemene transferbeleid.
Het lijkt me duidelijk dat er een rechtsback bij moet, het liefste 1 voor de basis. Tiendali houdt zich goed staande tegen ploegen die zonder linksbuiten spelen, maar zodra hij tegenover een Leonardo komt te staan kan hij het niet aan.
pi_67418662
quote:
Helderheid voor Lucius

ROTTERDAM - Feyenoord geeft Theo Lucius vandaag duidelijkheid of de optie in zijn aflopende contract wordt gelicht. Gezien de aangekondigde miljoenenbezuinigingen is de verwachting, dat Feyenoord de optie niet zal lichten. Het is een teken aan de wand, dat Feyenoord inmiddels serieuze interesse heeft voor NEC-rechtsback Dani Fernandez.

Behalve met Lucius praat Feyenoord ook met Serginho Greene. Het contract van de verdediger loopt af en de besprekingen over een eventuele verlenging zijn al geruime tijd geleden stopgezet, waarmee beide partijen aankoersen op een vertrek. Problematisch voor Feyenoord is dat Greene is opgenomen in Talent Pool II en een transfervrij vertrek de zoveelste tegenvaller is voor de investeerders.
Lucius, Greene
pi_67418939
Greene en talent in een zin
pi_67420005
Is er ergens een handig overzicht van de talentenpools? Wie er in zit etc?
pi_67420408
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
ach , als compensatie kun je zo een van de dit seizoen doorgebroken talenten erin opnemen.
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
pi_67420645
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=45283

In II Lensky inmiddels vervangen door Fer.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_67428841
Gerard Meijer, voorbeeld voor velen...

Ik hoop nog heel wat jaartjes gezond rond te lopen bij de club. Ik wil hier mijn diensten nog bewijzen. Ik heb een overeenkomst voor het leven, dat waardeer ik enorm. Stoppen doe ik zeker niet. Als er een andere verzorger komt, moet ik die begeleiden, dat is punt één. Verder hoop ik hand- en spandiensten rond de groep te blijven doen. Opletten op de orde en de discipline en het bewaken van de Feyenoord-cultuur. Ik wil graag bij de selectie betrokken blijven.
Binnenkort heb ik een gesprek met de directie, Mario Been en Leo Beenhakker over hoe het eruit zal gaan zien. Kijk, ik wil en doe alles. Al moet ik de grond stofzuigen, dat maakt me niets uit. Mij is niets te veel. Als ik maar bij de club kan werken en bezig kan zijn. Het is mijn werk, maar mijn vrouw zegt altijd: De Kuip is je huis en je tweede huis is hier. Dat klopt natuurlijk wel. Ik heb hier zoveel uren gemaakt, vooral in mijn jongere jaren. Maar altijd met veel plezier en met waardering van de mensen om me heen. Het is voor de club, Feyenoord is mijn club geworden.
Gerard Meijer | Feyenoord Magazine | Maart 2009
Gerard en Feyenoord. Een overeenkomst voor het leven. Letterlijk en figuurlijk. En dat zal zo blijven. Niemand is groter dan de club, maar ook is niemand groot genoeg om deze held weg te sturen.

donderdag 26 maart 2009 @ 14:44:18 #154
53267 TC03
pi_67430727
quote:
Lucius vertrekt bij Feyenoord
ROTTERDAM - Theo Lucius (32) gaat aan het einde van dit voetbalseizoen weg bij Feyenoord. De Rotterdamse club zal de optie in het aflopende contract van de verdediger niet lichten. Lucius gaat op zoek naar een nieuwe club.

Hij werd medio 2006 naar Rotterdam gehaald door de toenmalige trainer Erwin Koeman, die hem goed kende uit zijn PSV-periode. In dat eerste seizoen werd Lucius zelfs aanvoerder van Feyenoord.

De Brabander speelde eerder voor FC Den Bosch, FC Utrecht en PSV.
Bedankt en tot ziens.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:08:49 #155
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67431690
Lucius
pi_67431709

donderdag 26 maart 2009 @ 15:10:19 #157
63192 ursel
pi_67431739
We worden kampioen..
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:10:58 #158
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67431768
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:55 schreef Luni het volgende:

Ik hoop nog heel wat jaartjes gezond rond te lopen bij de club. Ik wil hier mijn diensten nog bewijzen. Ik heb een overeenkomst voor het leven, dat waardeer ik enorm. Stoppen doe ik zeker niet. Als er een andere verzorger komt, moet ik die begeleiden, dat is punt één. Verder hoop ik hand- en spandiensten rond de groep te blijven doen. Opletten op de orde en de discipline en het bewaken van de Feyenoord-cultuur. Ik wil graag bij de selectie betrokken blijven.
Binnenkort heb ik een gesprek met de directie, Mario Been en Leo Beenhakker over hoe het eruit zal gaan zien. Kijk, ik wil en doe alles. Al moet ik de grond stofzuigen, dat maakt me niets uit. Mij is niets te veel. Als ik maar bij de club kan werken en bezig kan zijn. Het is mijn werk, maar mijn vrouw zegt altijd: De Kuip is je huis en je tweede huis is hier. Dat klopt natuurlijk wel. Ik heb hier zoveel uren gemaakt, vooral in mijn jongere jaren. Maar altijd met veel plezier en met waardering van de mensen om me heen. Het is voor de club, Feyenoord is mijn club geworden.
Gerard en Feyenoord. Een overeenkomst voor het leven. Letterlijk en figuurlijk. En dat zal zo blijven. Niemand is groter dan de club, maar ook is niemand groot genoeg om deze held weg te sturen.

Gerard
pi_67432124
Twee rotte appels minder maakt nog geen appeltaart.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:28:47 #160
63192 ursel
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:29:10 #161
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67432372
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:28 schreef ursel het volgende:
Oe.. Greene dus ook..

Feyenoord neemt afscheid van Lucius en Greene
wat een mooie dag
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:30:18 #162
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67432403
pi_67432425
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:44 schreef TC03 het volgende:

[..]

Bedankt en tot ziens.
Ik wacht op het interview met Lucius waarin staat dat die het totaal niet begrijpt!
pi_67432499
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:44 schreef TC03 het volgende:

[..]

Bedankt en tot ziens.
Houdoe en bedankt!
pi_67432731
op welke posities moet feyenoord versterken?

keeper:
- ???
- van dijk

rcv:
- vlaar
- ???

lcv:
- bahia
- hofland

rb:
- tiendalli
- ??? (fernandez?)

lb:
- de cler
- (gio)

vmv:
- gio
- el ahmadi
- fer
- landzaat

cmv/amv:
- bruins
- de guzman
- wijnaldum
- tomasson

aanv:
- makaay
- biseswar (ervan uitgaande dat hij blijft)
- slory
- (wijnaldum)
- (tomasson)

er komt sowieso een keeper en een rb. daarnaast moeten er nog een rcv, centrumspits (plus een pinchhitter?) en misschien nog een flankenspeler gehaald worden, denk ik. niet dat het allemaal haalbaar is, maar dan zouden alle posities wel goed bezet zijn.

wat denken jullie?
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:42:23 #166
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_67432803
wat een geweldig nieuws vandaag

nu hofland en de cler nog en het gaat de goede kant op
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:43:04 #167
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_67432826
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:40 schreef buddyb het volgende:
op welke posities moet feyenoord versterken?

keeper:
- ???
- van dijk

rcv:
- vlaar
- ???

lcv:
- bahia
- hofland

rb:
- tiendalli
- ??? (fernandez?)

lb:
- de cler
- (gio)

vmv:
- gio
- el ahmadi
- fer
- landzaat

cmv/amv:
- bruins
- de guzman
- wijnaldum
- tomasson

aanv:
- makaay
- biseswar (ervan uitgaande dat hij blijft)
- slory
- (wijnaldum)
- (tomasson)

er komt sowieso een keeper en een rb. daarnaast moeten er nog een rcv, centrumspits (plus een pinchhitter?) en misschien nog een flankenspeler gehaald worden, denk ik. niet dat het allemaal haalbaar is, maar dan zouden alle posities wel goed bezet zijn.

wat denken jullie?
op alle posities is het middelmaat dans ce moment.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_67432908
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:42 schreef Fortitudo het volgende:

Hoezo Hofland?
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:47:58 #169
53267 TC03
pi_67433008
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:42 schreef Fortitudo het volgende:

Jij wilt dat we degraderen? .
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:20:06 #170
123545 DatMeenJeNiet
pi_67434224
quote:
Oudste speler blijft bij Feyenoord
ROTTERDAM - Reservekeeper Rob van Dijk (40) mag blijven bij Feyenoord. Hij heeft van de Rotterdamse clubleiding een nieuwe aanbieding voor een jaar gekregen. Daarmee zal de oudste speler in de eredivisie akkoord gaan.

,,Ik ben blij dat Feyenoord nog een jaar met mij door wil. Ik heb er zelf ook nog steeds veel zin in en kan het ook fysiek nog goed aan'', liet Van Dijk donderdag weten op de website van zijn club.

Van Dijk begon zijn profcarrière in 1992 bij Feyenoord. Daarna stond hij onder contract bij RKC Waalwijk, PSV, De Graafschap en SC Heerenveen. Hij keerde vorig jaar zomer terug in De Kuip. Dit seizoen verving hij eerste doelman Henk Timmer in verscheidene duels naar behoren.
pi_67434322
Feyenoord lijkt dus niet van plan om kwaliteit in te gaan leveren. Landzaat zal de volgende wel zijn.
-
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:35:33 #172
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67434786
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:22 schreef Ritmo het volgende:
Feyenoord lijkt dus niet van plan om kwaliteit in te gaan leveren. Landzaat zal de volgende wel zijn.
Wanneer loopt zijn contract af?
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:13:56 #173
53267 TC03
pi_67436143
Ik vraag me trouwens af hoe de investeerders denken over het vertrek van Greene. De mensen die geld in de talentpool hebben zitten daar niet blij mee zijn, maar in principe hoeft Feyenoord zich daar geen zorgen over te maken aangezien het risico voor de investeerders bekend was. Het wordt alleen wat lastiger als een talent pool-investeerder ook in de groep van Perridon blijkt te zitten. Aan de ene kant een sluitende begroting eisen, maar aan de andere kant loopt er een potentiële winstbron weg vanwege je eigen eisen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:14:27 #174
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_67436158
No-brainer na de aankondiging van de bezuinigingen. Aflopende contracten van slechtpresterende grootverdieners worden niet verlengd. Om die gedachtenkronkel te maken hoef je geen Gudde te heten ;-)

Ik heb geen hoge pet op van de selectie van Feyenoord maar Lucius en Greene zijn toch wel de twee meest waardeloze spelers die er tussen zaten, dus dat kan alleen maar positief zijn, zowel financieel als sportief!
451 °F
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:17:11 #175
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_67436247
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:13 schreef TC03 het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe de investeerders denken over het vertrek van Greene. De mensen die geld in de talentpool hebben zitten daar niet blij mee zijn, maar in principe hoeft Feyenoord zich daar geen zorgen over te maken aangezien het risico voor de investeerders bekend was. Het wordt alleen wat lastiger als een talent pool-investeerder ook in de groep van Perridon blijkt te zitten. Aan de ene kant een sluitende begroting eisen, maar aan de andere kant loopt er een potentiële winstbron weg vanwege je eigen eisen.
Dit probleem zal zich nog herhalen met Biseswar en De Guzman. Vooral op De Guzman zal ingezet zijn op een hoog rendement.

Ik heb geen idee hoe de talentpools precies zijn opgemaakt, en of er voor Feyenoord nog haken en ogen aan zitten. Als de financieel directeur van Feyenoord hier op zou willen reageren (transparantie, niets mis mee!) zou dat prettig zijn. Hebben de supporters tenminste een keer het gevoel dat ze serieus genomen worden.
451 °F
pi_67436499
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:27:25 #177
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67438373
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[ afbeelding ]
Zeker, zeker.

Nu Landzaat nog.
Elite
Tegen TTIP
pi_67438433
En Slory
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:33:21 #179
123545 DatMeenJeNiet
pi_67438520
quote:

Feyenoord bindt een aantal talentvolle jeugdspelers langer aan zich. Zo ondertekenen B-junioren Moreno Rutten (15) en Mats van Huijgevoort (16) beiden een contract voor drie seizoenen, terwijl Feyenoord de optie uit het contract van de A-junioren Nayib Lagouireh (17) en Miquel Nelom (18) tot een verlenging met 2 jaar heeft gelicht. ‘Feyenoord zal in de toekomst nog nadrukkelijker de kaart van de jeugd spelen en we zijn in de gelukkige omstandigheid dat er weer een aantal grote talenten aankomt’, zo licht Eric Gudde toe.

Verdedigers Moreno Rutten en Mats van Huijgevoort (beiden 15) maakten afgelopen seizoen de overstap van Willem II naar Feyenoord. In Rotterdam ontwikkelen beide jeugdinternationals zich tot volle tevredenheid. Ook met verdediger Miquel Nelom, die een deel van de voorbereiding van het eerste meemaakte, en de Belgische aanvaller en jeugdinternational Nayib Lagouireh wil Feyenoorder vérder.

‘Dat we deze vier jongens een contract aanbieden of hun overeenkomst verlengen, past in onze strategie om nog nadrukkelijker in de eigen jeugd te investeren’, aldus Gudde. ‘In datzelfde kader hebben we eerder ook al contracten afgesloten met Luc Castaignos, Osama Rashid, Tim Eekman en Jordy Clasie. Volgens onze technische mensen zijn dit stuk voor stuk grote talenten, met weliswaar nog een lange weg te gaan maar wat ons betreft véél toekomst bij Feyenoord.’
Ook uitstekend nieuws.
pi_67439140
Wat een mooie dag
pi_67439273
Jahoo wat een goed nieuws
pi_67439319
Genk - Jong Feyenoord

4-1 geworden
pi_67441213
Niet eens zo slecht als het niet tegen Jong Genk was.

Verder mooie dag vandaag, Lucius en Greene.
pi_67441277
quote:
[ afbeelding ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_67442088
Gaan we dan toch de rentree meemaken van Vincken?:')
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:16:32 #186
63192 ursel
pi_67444052
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:19 schreef TN-FR het volgende:
Gaan we dan toch de rentree meemaken van Vincken?:')
quote:
De Cler en Vincken doen ritme op bij Jong Feyenoord

Tim de Cler en Tim Vincken zijn weer helemaal fit. Beide spelers van Feyenoord, die lang uit de roulatie waren met blessureleed, speelden donderdag mee in een oefenwedstrijd van de beloftenploeg tegen de Belgische subtopper Racing Genk.

De Cler kwam één helft in actie, terwijl Vincken voor het eerst sinds lange tijd zelfs de volle negentig minuten uitspeelde. Feyenoord verloor het duel overigens met 4-1. De Braziliaan Manteiga maakte het enige doelpunt voor de Rotterdammers.
Dat het nog mogelijk was zeg..
pi_67444380
ik herinner me nog de wedstrijden tegen ajax en az waarin hij goed speelde.

hopelijk blijft hij dit keer wat langer blessurevrij.
pi_67445144
Is Vincken nog steeds fit?
pi_67445147
En nu?
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:49:49 #190
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_67445250
Zelfs 100% fit is Vincken geen topper, beetje van het kaliber de Mul. Dus om in hem nou de El Salvador van Feyenoord te zien gaat me wat ver...

Bovendien heeft hij een wat pokdalige speelstijl.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_67445261
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:47 schreef BertMaalderink het volgende:
En nu?
pi_67445921
quote:
En nu?
Gast ..

Het is wel mooi dat Lucius en Greene mogen vertrekken. Ik ben benieuwd of ze Landzaat pas na een aantal gespeelde wedstrijden gaan beoordelen, of dat zijn vertrek niet ter discussie staat.
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:08:51 #193
53267 TC03
pi_67446005
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:46 schreef BertMaalderink het volgende:
Is Vincken nog steeds fit?
quote:
En nu?
pi_67446047
Ik zit de hele avond al te F5en.
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:26:11 #195
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_67446705
Goeie zaak dat Lucius en Greene op kunnen bokken.

Lucius vond ik in den beginne een sympathieke gozer, en toen hij aanvoerder was nam hij het team redelijk op sleeptouw. Maar ja, in het land der blinden is een eenoog koning...

Greene was bij RKC een goeie verdediger, maar als die bokkelul meent dat ie zich bij Feyenoord niet tegenover de fans hoeft te verantwoorden na een smadelijke nederlaag.... EXIT! Stinkjood!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  donderdag 26 maart 2009 @ 23:46:58 #196
123545 DatMeenJeNiet
pi_67449448
quote:
Erwin Mulder durft Feyenoord wel aan
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Erwin Mulder (20) krijgt begin volgende maand te horen wat Feyenoord met hem van plan is. De aan Excelsior verhuurde doelman heeft zelf het gevoel dat hij klaar is voor een terugkeer naar de Kuip.

,,Als het aan mij ligt, hoeft Feyenoord niet op zoek naar een nieuwe keeper.'' Mulder meldde zich gisteren na een driedaags verblijf bij het Nederlands B-elftal in Hoenderloo weer op Woudestein.

Hij mocht er even tussenuit om vanavond met Excelsior de uitwedstrijd tegen SC Cambuur te spelen. Mulder, die de interland tegen Jong Duitsland mist, sluit zich zondag weer aan bij Oranje in Vaals, waar de ploeg zich voorbereid op het duel met Jong Italië (dinsdag in Kerkrade).

Mulder is blij dat zijn club en de KNVB een compromis hebben bedacht. Hoewel hij begreep dat Excelsior niet gelukkig was met zijn uitverkiezing, voelde hij er weinig voor om te bedanken voor de selectie van bondscoach Johan Neeskens.

,,Dat ik ben uitgenodigd is voor mij als 20-jarige een blijk van waardering en een teken dat ik bij Excelsior goed bezig ben. Dan haal ik het niet in mijn hoofd om af te zeggen. Dit is een goede oplossing. Nederland-B heeft drie keepers en de kans was niet groot dat ik minuten zou maken tegen Duitsland. Dan heb ik er meer aan dat ik tegen Cambuur speel. Dat is voor Excelsior een belangrijke wedstrijd.''

Bij Oranje genoot hij deze week volop. ,,Het was top. Als je drie dagen mag trainen met jongens die in de eredivisie goed presteren, ben je bevoorrecht. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik nu al bij de selectie zou zitten. Kenneth Vermeer en Piet Velthuizen zijn vaste waardes in de eredivisie. Ik ben blij dat ik ook een kans heb gekregen.''

De interne discussie bij Feyenoord, dat niet zo blij is met het Nederlands B-elftal, is aan hem voorbij gegaan. ,,Ik vind het een mooi initiatief. Je kunt je in de kijker spelen. Nederland-B is toch het schaduwelftal van het grote Oranje. Als je daar deel van mag uitmaken, ook al is dat als derde keeper, dan is dat mooi.''

Dat hij als enige speler uit de eerste divisie is opgeroepen, zegt veel over zijn status. Mulder wordt zowel in Rotterdam als in Zeist gezien als keeper met een grote toekomst. Om ervaring op te doen stalde Feyenoord hem dit seizoen bij Excelsior, waar hij tot dusverre een uitstekende indruk maakt.

De vrij complete Mulder is vooral bezig aan een opvallend stabiel seizoen. De lange man uit het Gelderse Pannerden oogt ondanks zijn leeftijd al zeer volwassen en is niet zo snel van zijn stuk te brengen. Al ging hij drie weken geleden wél in de fout toen hij tegen TOP Oss na het neerhalen van een doorgebroken speler rood kreeg. Mulder beet bij het verlaten van het veld de scheidsrechter nog iets toe en werd prompt een duel extra geschorst. Een kwestie van jeugdige onbezonnenheid. ,,Dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Ik ben normaal gesproken niet zo opgewonden, maar er knapte iets. Ik vond die rode kaart zwaar gestraft en kan niet tegen onrecht.''

Het zal hem niet nog een keer overkomen. ,,Ik moet bij Excelsior ervaring opdoen en heb me voorgenomen om elke wedstrijd een zes of hoger te spelen. Ik denk dat ik daar redelijk in geslaagd ben tot nu toe. Begin april heb ik een gesprek met Feyenoord. Leo Beenhakker is nu weg met Polen. Als hij terug is, hoor ik wat volgend jaar de bedoeling is.''

Op basis van de signalen die hij heeft opgevangen, gaat hij ervan uit dat Feyenoord hem terughaalt. Mulder is echter vooral benieuwd naar zijn perspectieven. ,,Het is afwachten in welke rol ze me willen hebben. Ik heb geen zin om bij Feyenoord derde keeper te worden. Daar schiet ik niets mee op.''

Angst voor een volle Kuip heeft hij niet. Zijn leeftijd ziet hij evenmin als obstakel. ,,Ik durf het wel aan. Maarten Stekelenburg was ook pas twintig jaar toen hij oud genoeg was om in de Arena te spelen. Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.''

Gewoon in de basis volgend jaar graag.
pi_67449840
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Als hij er klaar voor is dan moet z'n jonge leeftijd geen belemmering, maar juist een reden zijn om hem te laten speleen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 00:55:06 #198
185115 Juk
Misschien
pi_67450868
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Fuck Vorm en Velthuizen maar gewoon. Ik denk dat hij maar met Dudek moet uitvechten wie er eerste keeper wordt. Mocht het zo zijn dat hij het aflegt zou nog een jaar verhuren aan het wellicht gepromoveerde Excelsior een optie zijn.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 00:59:55 #199
53267 TC03
pi_67450939
Als keeper moet je uitstraling en overwicht hebben, in hoeverre heeft een 20-jarig jongetje het vermogen om Hofland, De Cler en Van Bronckhorst te coachen? Maargoed, leuk dat we een talentvolle keeper hebben.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 01:57:12 #200
185115 Juk
Misschien
pi_67451642
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:59 schreef TC03 het volgende:
Als keeper moet je uitstraling en overwicht hebben, in hoeverre heeft een 20-jarig jongetje het vermogen om Hofland, De Cler en Van Bronckhorst te coachen? Maargoed, leuk dat we een talentvolle keeper hebben.
Alsof Vorm en Velthuizen dat wel hebben?
Als je gewoon aantoont dat je het kan luisteren ze echt wel.
pi_67452797
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:55 schreef Luni het volgende:

quote:
[ afbeelding ]

goed nieuws
  vrijdag 27 maart 2009 @ 06:54:43 #202
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_67452896
Mulder durft Feyenoord aan

Vincken fit en 90 min gespeeld

Greene en Lucius opgezout

viertal talenten gebonden aan het team

Gerard Meijer al 50 jaar honkvast
pi_67453585
Mulder moet beseffen dat ie een enorme stap omhoog zou zetten en geen fouten meer mag maken.
-
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:39:20 #204
121310 venomsnake
El Saltador
pi_67456397
quote:
Geldinzamelactie Feyenoord verloopt vrij moeizaam

De geldinzamelactie van de supportersvereniging van Feyenoord levert nog geen gouden bergen op. De supporters hebben de mogelijkheid een donatie te doen, die ten goede zal komen om de financiële positie van de Rotterdamse volksclub enigzins te verbeteren. Na ruim een week staat de teller echter pas op een schamele 20.000 euro.

"Op voorhand heeft tachtig procent van 12.000 geraadpleegde supporters aangegeven tien tot vijftig euro over te hebben voor de actie", vertelt een woordvoerder van de supportersvereniging vrijdag in AD/Sportwereld. "Met misschien wel twee miljoen Feyenoord-aanhangers in Nederland is een voorlopige opbrengst van 20.000 euro niet veel. Waarschijnlijk moet de actie nog gaan leven."

Met het initiatief hopen de fans hun club bij te kunnen staan in deze sportieve en vooral financieel moeilijke tijden. Zo werd onlangs bekend dat de Rotterdamse volksclub de salarissen van de eigen spelersgroep haast niet meer kon betalen. Een lening moest er aan te pas komen om uiteindelijk aan de verplichtingen te voldoen.

Naar verluidt laat vooral het bedrijfsleven laat het afweten. Ook niet alle supporters lopen warm voor de actie. Ze zijn bang dat het overgemaakte bedrag wordt gebruikt om de miljoenenschuld van de club af te lossen, of voor de salarissen van de spelers. Bovendien besteden veel fans reeds honderden euro’s per jaar aan de club.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 27 maart 2009 @ 11:45:37 #205
63192 ursel
pi_67458070
quote:
Lucius heeft begrip voor standpunt Feyenoord

Theo Lucius kan begrip opbrengen voor de beslissing van Feyenoord om zijn contract niet te verlengen. De Rotterdamse club vertelde Lucius donderdag dat financiële, en geen sportieve, redenen ten grondslag lagen aan het besluit.

"Gezien de moeilijke financiële situatie van de club heb ik begrip voor het besluit", zegt de 32-jarige oud-PSV'er, die sinds 2006 voor Feyenoord speelt, in De Telegraaf.

"Vanuit sportief oogpunt ervaar ik het als een teleurstelling. Ik was graag bij Feyenoord gebleven. Na drie teleurstellende jaren, waarin we vorig jaar met de beker toch een mooie prijs hebben gepakt, had ik graag ook geoogst met Feyenoord. Ik kan niet zeggen, dat Feyenoord in die drie jaar geen deel van mijn leven is geworden. Er is enorm veel gebeurd. Hoogte- en ook dieptepunten, maar alles bij elkaar heb ik het als een leuke tijd ervaren", vervolgt de voormalig international, die nog geen idee heeft waar zijn toekomst ligt. "Ik laat het de komende tijd allemaal op me afkomen."

Naast Lucius vertrekken ook Serginho Greene, doelman Henk Timmer en Michael Mols in de zomer bij Feyenoord, dat in grote financiële problemen verkeert.
Toch mooi dat de financiële situatie ook wel eens als een voordeel excuus aangewend kan worden..
pi_67458280
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:39 schreef venomsnake het volgende:

[..]
Dat geld inzamelen zal wel opgang komen bij de eerste thuiswedstrijd. Doneren in een collectebus doe je sneller dan dat je het geld over gaat maken.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:28:24 #207
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_67459146
Lucius en Greene weg hem, komt er volgend jaar dan wel wat beters ? komt er eigenlijk wel wat ?

De backs van NEC mogen zeker komen van mij.

Maar ik betwijfel of we voglend seizoen wel een goed elftal hebben
pi_67460101
quote:

[..]
Daarmee koop je nog niet eens het contract van Landzaat af.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:06:57 #209
123545 DatMeenJeNiet
pi_67460224
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:03 schreef sjimz het volgende:

[..]

Daarmee koop je nog niet eens het contract van Landzaat af.
Het is nog minder dan Landzaat's weeksalaris volgens mij.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:11:32 #210
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67460349
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:06 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Het is nog minder dan Landzaat's weeksalaris volgens mij.
Inderdaad .
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:19:01 #211
123545 DatMeenJeNiet
pi_67460573
quote:
Feyenoord heeft talenten Luis Pedro (18) en Mitchell Schet (21) langer aan zich weten te binden. De eerstgenoemde zag de optie in zijn contract worden gelicht, waardoor hij tot medio 2011 bij de Rotterdammers blijft. Schet bereikte met de club overeenstemming om zijn verbintenis met één seizoen te verlengen tot en met de zomer van 2010.

“Luis is in feite nog altijd maar een A-junior, maar heeft dit seizoen al regelmatig bewezen een meerwaarde te kunnen hebben”, lichte Eric Gudde toe op de website van Feyenoord. “Onze technische mensen hebben er dan ook vertrouwen in dat hij zich verder zal doorontwikkelen. Het is nu aan hem om de komende seizoenen de verwachtingen waar te maken. Met het verlengen van zijn contract willen we aangeven dat Feyenoord in zijn kwaliteiten gelooft”, aldus de algemeen directeur.

“Ik ben blij dat Feyenoord met me verder wil”, reageerde Pedro opgetogen. “Daar spreekt vertrouwen uit. Het is een stimulans om nog meer in mezelf te investeren. Ik heb er aan mogen ruiken en weet nu ongeveer wat er gevraagd wordt op het hoogste niveau. Maar tegelijk wordt het moeilijker omdat je geen onbekende meer bent. Ik moet daarom keihard blijven werken, zodat ik volgend seizoen hopelijk nog meer kan gaan spelen.”

Ook generatiegenoot Schet was blij dat hij ook komend seizoen voor zijn kansen in De Kuip kan blijven gaan. “Dit betekent veel voor me”, zei de aanvaller, die al een aantal keren voor het A-elftal uitkwam. “Er blijkt vertrouwen van de club uit, maar eigenlijk wil ik er niet teveel over praten. Ik wil het op het veld laten zien. Mijn doel blijft Feyenoord één. Dit wil ik stap voor stap bereiken. Al te ver vooruit kijken doe ik niet.”

“Wij hebben er vertrouwen in dat Mitchell binnen afzienbare tijd van zich zal doen laten spreken en zijn blij dat we dit vertrouwen met dit contract kunnen onderstrepen”, becommentarieerde Gudde ook langere samenwerking met Schet. “De contractverlenging van Mitchell past in de lijn om jonge jongens de kans te geven.”
Goede zaak weer, al heeft Schet alleen maar dramatisch ingevallen eigenlijk dit seizoen, maar hij zou dat vertrouwen wel ergens aan hebben verdient. Was voor zijn zware blessure ook een heel groot talent.

Been(Hakker) lijken een nieuwe weg in te slaan met al die jeugdige talenten. Goede zaak, hopelijk doet het Legioen daar, als het wat minder gaat, niet al te moeilijk over.
pi_67460736
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:19 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Been(Hakker) lijken een nieuwe weg in te slaan met al die jeugdige talenten. Goede zaak, hopelijk doet het Legioen daar, als het wat minder gaat, niet al te moeilijk over.
Daar is Verbeek toch eigenlijk al noodgedwongen mee begonnen?
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:33:36 #213
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67461035
Feyenoord is lekker bezig de afgelopen twee dagen .
pi_67463816
Waarom verlengen ze Schet?
pi_67463852
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom verlengen ze Schet?
quote:
“Wij hebben er vertrouwen in dat Mitchell binnen afzienbare tijd van zich zal doen laten spreken en zijn blij dat we dit vertrouwen met dit contract kunnen onderstrepen”, becommentarieerde Gudde ook langere samenwerking met Schet. “De contractverlenging van Mitchell past in de lijn om jonge jongens de kans te geven.”
Daarom.
pi_67463952
Schet kan het niveau van Feyenoord echt niet aan. Daarnaast vind ik een contract tot 2010 niet echt vertrouwen uitspreken. Als hij, zoals Gudde zegt "van zich laat spreken", dan is hij aan het eind van het seizoen weer transfervrij.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:10:54 #217
63192 ursel
pi_67464082
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Schet kan het niveau van Feyenoord echt niet aan. Daarnaast vind ik een contract tot 2010 niet echt vertrouwen uitspreken. Als hij, zoals Gudde zegt "van zich laat spreken", dan is hij aan het eind van het seizoen weer transfervrij.
Dat had ik idd ook..
Maar ja, misschien krijgt die een laatste kans om te bewijzen dat die ut wel kan. Zien ze ut wel in uhm, maar is het er alleen nog niet uitgekomen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:02:39 #218
53267 TC03
pi_67465707
Vind een contract tot 2010 ook maar raar. Wat nou als hij zich ineens bewijst volgend seizoen, dan loopt ie transfervrij weg. Aan de andere kant moet je spelers ook de tijd gunnen om na een blessure weer hun oude niveau te halen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:10:11 #219
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67465953
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:02 schreef TC03 het volgende:
Vind een contract tot 2010 ook maar raar. Wat nou als hij zich ineens bewijst volgend seizoen, dan loopt ie transfervrij weg. Aan de andere kant moet je spelers ook de tijd gunnen om na een blessure weer hun oude niveau te halen.
Ik zie een Biseswarretje aankomen
pi_67466516
wat is een Biseswarretje?
pi_67466766
Als Lucius zn vertrek echt alleen aan financien te wijten is, waarom neemt hij dan geen genoegen met minder? Alsof z'n volgende club hem z'n oude Feyenoord-salaris kan bieden.
pi_67466903
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:33 schreef Merkie het volgende:
Feyenoord is lekker bezig de afgelopen twee dagen .
Jij bent ook snel tevreden.
-
pi_67466949
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:25 schreef Ruud het volgende:
wat is een Biseswarretje?
Een speler die het eerst totaal niet laat zien, opeens een goede speler blijkt voor het elftal, transfervrij is en waarschijnlijk daarna gratis weggaat
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:29:28 #224
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67468720
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:35 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Greene en Lucius weg en talentvolle jeugdspelers verlengen hun contract, tuurlijk moet je daar tevreden mee zijn. Jij verwacht natuurlijk weer wonderen.
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:32:00 #225
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67468796
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:35 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Greene en Lucius weg en jeugdspelers langer aan ons gebonden. Hoe kan je daar nu niet positief over zijn? Zeiken om het zeiken is dit weer.
pi_67468986
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:29 schreef Happel het volgende:

[..]

Greene en Lucius weg en talentvolle jeugdspelers verlengen hun contract, tuurlijk moet je daar tevreden mee zijn. Jij verwacht natuurlijk weer wonderen.
Ik ben ook tevreden hoor, maar ik vind dit eigenlijk een normale gang van zaken.
-
pi_67469151
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:36 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Een speler die het eerst totaal niet laat zien, opeens een goede speler blijkt voor het elftal, transfervrij is en waarschijnlijk daarna gratis weggaat
oh
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:38 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik ben ook tevreden hoor, maar ik vind dit eigenlijk een normale gang van zaken.
als je de normale gang van zaken volgt, ben je lekker bezig
pi_67469181
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:38 schreef Ritmo het volgende:

[..]

zou wel eens leuk zijn als ze eens geld vingen voor een speler die weggaat ..
als is dat in het geval van lucius wel moeilijk natuurlijk
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
pi_67469377
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:44 schreef Ruud het volgende:
als je de normale gang van zaken volgt, ben je lekker bezig
Ik bedoel dus dat ze slechts logische dingen doen. Als je dat naast het beleid van de afgelopen jaren zet dan is het idd wel een vooruitgang.
-
pi_67471446
Zal wel een optie in Schet z'n contract zitten dat als hij het goed doet, ze er een paar jaar bij kunnen doen.

.. hoop ik :x
pi_67473619
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:02 schreef TC03 het volgende:
Vind een contract tot 2010 ook maar raar. Wat nou als hij zich ineens bewijst volgend seizoen, dan loopt ie transfervrij weg.
er zit dan ook een eenzijdige optie in voor feyenoord om zijn contract 2 jaar te kunnen verlengen, dus vind ik het niet zo heel raar hoor
dus als hij zich bewijst zullen ze dat wel doen he
  vrijdag 27 maart 2009 @ 20:57:58 #232
53267 TC03
pi_67475752
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 20:01 schreef Schiedammert het volgende:

[..]

er zit dan ook een eenzijdige optie in voor feyenoord om zijn contract 2 jaar te kunnen verlengen, dus vind ik het niet zo heel raar hoor
dus als hij zich bewijst zullen ze dat wel doen he
Dat zie ik nergens staan, maar het zal best.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 21:09:30 #233
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_67476186
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 20:57 schreef TC03 het volgende:

[..]

Van Feyenoord.nl
quote:
Feyenoord heeft vrijdagochtend in De Kuip het contract met Mitchell Schet (21) met één seizoen verlengd tot de zomer van 2010. De Rotterdamse club heeft een eenzijdige optie om de verbintenis met nog met twee extra jaren te verlengen. ‘Dit betekent veel voor me’, zei de talentvolle aanvaller in het bijzijn van zijn moeder en zaakwaarnemer Winnie Haatrecht. ‘Er blijkt vertrouwen van de club uit, maar eigenlijk wil ik er niet teveel over praten. Ik wil het op het veld laten zien.’
Optie's: altijd goed
451 °F
pi_67476276
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 21:09 schreef Charles.Darwin het volgende:

[..]

Van Feyenoord.nl
[..]

Optie's: altijd goed
Goed bezig Feyenoord deze week.
pi_67476700
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 20:57 schreef TC03 het volgende:

[..]

het bericht dat dat vermeld is al gepost dus je hebt het al kunnen lezen. Je weet toch dat je aan mij niet hoeft te twijfelen, ik post toch zeker geen onzin hier op het fok

[ Bericht 0% gewijzigd door Schiedammert op 27-03-2009 22:17:54 ]
pi_67476859
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 21:11 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Goed bezig Feyenoord deze week.
Zo zouden ze altijd gewoon bezig moeten zijn, niet alleen deze week.
-
  vrijdag 27 maart 2009 @ 23:21:43 #237
53267 TC03
pi_67481727
  vrijdag 27 maart 2009 @ 23:45:19 #238
185115 Juk
Misschien
pi_67482384
quote:
Ik las het ja Nog ff 3 jaar Engeland om zijn zakken te vullen om vervolgens op zijn 35ste nog even Den Bosch doen... Alsof ze daar op zitten te wachten tegen die tijd.
pi_67482441
Ik snap wel dat Lucius nog even rondkijkt. Van Feyenoord naar Den Bosch is wel een enorme stap terug.
-
pi_67482955
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 23:47 schreef Ritmo het volgende:
Ik snap wel dat Lucius nog even rondkijkt. Van Feyenoord naar Den Bosch is wel een enorme stap terug.
gezien zijn kwaliteiten vind ik die stap terug wel meevallen
pi_67488027
quote:

[..]

Gewoon het geld lekker vasthouden en gebruiken voor de eerst volgende europese uitwedstrijd.
We kunnen van dat geld zeker een paar honderd stoeltjes losrukken + boete UEFA!
  zaterdag 28 maart 2009 @ 10:57:43 #242
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_67488624
En ja hoor, we hebben een hooligan in ons midden!

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_67488649
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 10:19 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Gewoon het geld lekker vasthouden en gebruiken voor de eerst volgende europese uitwedstrijd.
pi_67489889
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 10:19 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

kijk dat zijn nog eens ideeen

mooiste is dan dat alle schapies ervoor betaald hebben
pi_67490163
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 12:05 schreef Schiedammert het volgende:

[..]

kijk dat zijn nog eens ideeen

mooiste is dan dat alle schapies ervoor betaald hebben
Ik mag hopen dat je een geintje maakt, anders ben je bij deze de grootste mongool op dit forum.
-
pi_67490798
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 12:19 schreef Ritmo het volgende:

anders ben je bij deze de grootste mongool op dit forum.
hallo spuitje 11, dat was al langer bekend hoor
  zaterdag 28 maart 2009 @ 15:28:51 #247
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67494702
Er wordt toch nog een beslissing genomen of we überhaupt nog supporters meenemen naar Europese uitwedstrijden?

Of zit ik dan fout?
pi_67495137
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 15:28 schreef gitaarsnaar het volgende:
Er wordt toch nog een beslissing genomen of we überhaupt nog supporters meenemen naar Europese uitwedstrijden?

Of zit ik dan fout?
we gaan sowieso

you can't ban a feyenoord fan
  zaterdag 28 maart 2009 @ 15:57:19 #249
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67495378
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 15:46 schreef Schiedammert het volgende:

[..]

we gaan sowieso

En zo is het.
Elite
Tegen TTIP
pi_67495842
Klote-interlands tussendoor.
-
  zaterdag 28 maart 2009 @ 16:25:15 #251
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67496025
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 15:46 schreef Schiedammert het volgende:

[..]

we gaan sowieso

pi_67496069
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 16:17 schreef Ritmo het volgende:
Klote-interlands tussendoor.
zo slecht komt het niet uit tomasson kan mooi herstellen zo
  zaterdag 28 maart 2009 @ 16:29:30 #253
139407 jorienvdherik
pi_67496147
6 punten halen uit de komende 2 wedstrijden svp
pi_67496412
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 15:57 schreef Happel het volgende:

[..]

En zo is het.
me dunkt ja
pi_67496574
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 16:25 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

wat maakt het dan uit of we wel of niet mee mogen
  zaterdag 28 maart 2009 @ 19:20:56 #256
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67500746
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 16:45 schreef Schiedammert het volgende:

[..]

wat maakt het dan uit of we wel of niet mee mogen
ow was gewoon benieuwd of daar al over was gesproken, maar denk dat Gudde (wijs) z'n mond houdt, anders wordt ie de maas ingeflikkerd door het legioen.
pi_67501519
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 19:20 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

ow was gewoon benieuwd of daar al over was gesproken, maar denk dat Gudde (wijs) z'n mond houdt, anders wordt ie de maas ingeflikkerd door het legioen.
Dat zou het Legioen nu al moeten doen.
-
  zaterdag 28 maart 2009 @ 19:51:26 #258
123545 DatMeenJeNiet
pi_67501533
Polen 3-1 achter tegen Noord-Ierland, ik denk dat we binnenkort een officiële functie voor Leo kunnen verwachten.
pi_67501594
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 19:51 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Polen 3-1 achter tegen Noord-Ierland, ik denk dat we binnenkort een officiële functie voor Leo kunnen verwachten.

Maar qua geld wordt dat lastig als je nu al moet bezuinigen.
-
  zaterdag 28 maart 2009 @ 19:54:34 #260
53267 TC03
pi_67501623
Inderdaad, het is toch min of meer al een feit dat een verlies van Polen het ontslag van Beenhakker inluidt? Ik las zelfs dat de opvolger min of meer al bekend is.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 19:56:39 #261
53267 TC03
pi_67501681
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 19:53 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Maar qua geld wordt dat lastig als je nu al moet bezuinigen.
Ach, liever een paar ton voor Leo dan voor een willekeurige speler hoor. Dat komt wel goed. Daarnaast staat Peter Bosz niet meer op de loonlijst.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 20:01:33 #262
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_67501802
Leo B zou het gewoon gratis moeten doen.
Die vent heb toch geld zat.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
  zaterdag 28 maart 2009 @ 20:02:57 #263
144262 thewishmaster
pi_67501838
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 20:01 schreef Sender_ het volgende:
Ken jij een voetballer, trainer of technisch directeur die er zo over denkt? Ik niet in ieder geval.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 20:03:06 #264
53267 TC03
pi_67501843
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 20:01 schreef Sender_ het volgende:
Altijd makkelijk, over andermans portemonnee beslissen.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 20:03:35 #265
53267 TC03
pi_67501851
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 20:02 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Ken jij een voetballer, trainer of technisch directeur mens die er zo over denkt? Ik niet in ieder geval.
pi_67517387
quote:
Leon Vlemmings vanavond te gast bij Studio Voetbal
Feyenoord's interim-coach Leon Vlemmings is vanavond te gast in het programma Studio Voetbal. Hij gaat de discussie aan met Hugo Borst, Youri Mulder en Ronald Koeman. het programma begint vanavond om 22.50 uur op Nederland 1.
pi_67517901
quote:
Op zondag 29 maart 2009 14:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Top ik krijg steeds meer respect voor de heer Vlemmings en vind het zelfs een beetje jammer dat hij niet de hoofdcoach blijft komend seizoen. Je zou hem bijna met Van Marwijk kunnen vergelijken .. bijna

omg ik schreef Vlemminx -_-
  zondag 29 maart 2009 @ 14:39:49 #268
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67518160
Bijna met Van Marwijk kunnen vergelijken ? Volg die vergelijking niet helemaal.
pi_67518967
quote:
Op zondag 29 maart 2009 14:39 schreef Merkie het volgende:
Voor een Nederlandse coach redelijk defensief ingesteld, risicoloos, kalm en niet echt uitstraling maar wel kennis van zaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ritmo op 29-03-2009 15:46:41 ]
-
pi_67519079
Vind Vlemmings ook wel op van Marwijk lijken opzich, rustig naar buiten toe, kein geloel. Vanavond wel even kijken wat hij te zeggen heeft, zal wel weer hele tijd over Verbeek gaan.
pi_67519871
quote:
Op zondag 29 maart 2009 14:39 schreef Merkie het volgende:
Nu hopelijk wel
  zondag 29 maart 2009 @ 16:39:52 #272
185115 Juk
Misschien
pi_67521210
quote:
Op zondag 29 maart 2009 14:29 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Top ik krijg steeds meer respect voor de heer Vlemmings en vind het zelfs een beetje jammer dat hij niet de hoofdcoach blijft komend seizoen. Je zou hem bijna met Van Marwijk kunnen vergelijken .. bijna

omg ik schreef Vlemminx -_-
Het tandem Been-Vlemmings heeft een goede balans denk ik. Been denkt toch vrij aanvallend als je NEC ziet voetballen. En Been is meer van de aai over de bol en het joviale gedrag, waar Vlemmings inderdaad berekenend overkomt.
  zondag 29 maart 2009 @ 21:38:11 #273
121310 venomsnake
El Saltador
pi_67530004
quote:
Altheer weg bij Feyenoord

ROTTERDAM - Feyenoord gaat niet verder met Jeffrey Altheer. De 22-jarige verdediger, die sinds 2007 op huurbasis speelt bij Excelsior, heeft van zijn club te horen gekregen dat zijn aflopende contract niet wordt verlengd.

AD
  zondag 29 maart 2009 @ 22:19:27 #274
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_67531263
Persoonlijk zou ik veel liever Vlemmings nog een jaar houden voor we overstappen op Been, maar met het oog op spelers en investeerders is Been vrij hard nodig...
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
  zondag 29 maart 2009 @ 22:56:38 #275
139407 jorienvdherik
pi_67532393
quote:
Op zondag 29 maart 2009 21:38 schreef venomsnake het volgende:

[..]
Mis je ook niets aan
pi_67534812
quote:
Foppe de Haan is maandagavond te gast in Sport1 United. De voormalig bondscoach van jong Oranje en SC Heerenveen wordt aan tafel vergezeld door Peter Bosz, de bij Feyenoord opgestapte technisch directeur kijkt nog één keer terug op de voor hem en de Stadionclub rumoerige periode. Koen Greven, journalist van het NRC handelsblad is de derde hoofdgast, de presentatie is in handen van John van Vliet. De uitzending begint om 21.00 uur.

De uitzending van Sport1 United wordt maandag op het hoofdkanaal van Sport1 uitgezonden en ook op sport1.nl kun je live meekijken. Bovendien kunnen de kijkers vragen stellen aan de gasten en meepraten door deel te nemen aan de Stelling van de Week.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:44:46 #277
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67550939
mm, Kobussen, Van Stee en Barends mogen vertrekken.

http://www.feyenoord.nl/p(...)-10010000000003.aspx

Kobussen had zelfs nog wat minuutjes gespeeld in het eerste dit seizoen.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:49:06 #278
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67551081
Als ze nou maar niet bij een andere club wereldtoppers worden .
pi_67551210
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:49 schreef Merkie het volgende:
Als ze nou maar niet bij een andere club wereldtoppers worden .
Gaat niet gebeuren
pi_67551280
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren
Want jij kent ze zo goed DK?

Alleen van die Kobussen gehoord, die viel laatst nog in dacht ik, speelde nou inderdaad niet echt de sterren van de hemel.
pi_67551608
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:54 schreef Rots het volgende:

[..]

Want jij kent ze zo goed DK?

Alleen van die Kobussen gehoord, die viel laatst nog in dacht ik, speelde nou inderdaad niet echt de sterren van de hemel.
Ik zie jong Feyenoord zo nu en dan spelen.
pi_67551831
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:44 schreef gitaarsnaar het volgende:
mm, Kobussen, Van Stee en Barends mogen vertrekken.

http://www.feyenoord.nl/p(...)-10010000000003.aspx

Kobussen had zelfs nog wat minuutjes gespeeld in het eerste dit seizoen.
Zoon van Henk?
  maandag 30 maart 2009 @ 17:19:30 #283
123545 DatMeenJeNiet
pi_67551979
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:13 schreef sjimz het volgende:

[..]

Zoon van Henk?
Ja.
  maandag 30 maart 2009 @ 17:53:30 #284
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_67552893
Ik dacht dat ze wel tevreden waren over Kobussen
  maandag 30 maart 2009 @ 18:20:17 #285
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67553561
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:53 schreef Tomasso het volgende:
Ik dacht dat ze wel tevreden waren over Kobussen
quote:
De club is momenteel niet in de omstandigheid om de contracten van deze jongens te verlengen.
pi_67553583
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:20 schreef Merkie het volgende:

[..]

[..]

Gudde moet opgehangen worden als deze spelers straks bij PSV of AZ schitteren. Op talent mag je niet bezuinigen.
-
pi_67553643
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:21 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Gudde moet opgehangen worden als deze spelers straks bij PSV of AZ schitteren. Op talent mag je niet bezuinigen.
Als een van deze jongens ooit bij PSV of AZ schitteren dan neem ik voor altijd een Ajax avatar hier op het forum.
  maandag 30 maart 2009 @ 18:28:48 #288
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67553755
Voortbestaan van de club is wat belangrijker dan wat nietszeggende jeugdspelers.
Elite
Tegen TTIP
pi_67553842
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:28 schreef Happel het volgende:
Voortbestaan van de club is wat belangrijker dan wat nietszeggende jeugdspelers.
Ik hoop dat het nietszeggende spelers zijn. Maar de jeugdopleiding is wel het laatste waar je op moet gaan bezuinigen. Kijk eerst maar eens naar de salarissen van nietsnut Makaay en Gudde's eigen salaris.
-
pi_67554038
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Als een van deze jongens ooit bij PSV of AZ schitteren dan neem ik voor altijd een Ajax avatar hier op het forum.
1 tip: zeg dat niet! DIe 3 maanden die ik nu moet gaan al tergend langzaam voorbij
pi_67554092
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

1 tip: zeg dat niet! DIe 3 maanden die ik nu moet gaan al tergend langzaam voorbij
Wat was je weddenschap?
pi_67554102
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Jij had dan ook een hele slechte weddenschap afgesloten dacht ik. Dwaas.
pi_67554157
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

.. dwing .. het .. nou .. niet .. af ..
pi_67554264
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Wat was je weddenschap?
Dat we zouden winnen in de arena.
pi_67554328
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:50 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik had je 25% kans gegeven bij die weddenschap
pi_67554332
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:50 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Hoe stom ben je dan, met die vorm nog wel.

Serieus en nog 3 maanden ook.
pi_67555575
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:53 schreef Rots het volgende:

[..]

Hoe stom ben je dan, met die vorm nog wel.

Serieus en nog 3 maanden ook.
En het nog doen ook
pi_67556801
Ik dacht dat die Kobussen een aardig talentje was. Is geregeld aanvoerder bij de beloftes volgens mij.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:17:11 #299
63192 ursel
pi_67556908
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:39 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

En het nog doen ook
Een echte Feyenoorder
Geen woorden maar daden..

pi_67557220
quote:
Feyenoord kan alleen spelers halen met hulp investeerders

De supporters van Feyenoord die hopen dat de selectie deze zomer een kwaliteitsinjectie krijgt moeten hopen op de goede wil van de potentiële investeerders. Algemeen directeur Eric Gudde benadrukt tegenover RTV Rijnmond dat er enkel versterkingen gehaald kunnen worden met hulp van buiten. Een potje met geld voor nieuwe spelers bestaat niet.

Feyenoord werd in de voorbije weken al in verband gebracht met de nodige spelers. Zo werden onder andere Youssef El-Akchaoui en Daní Fernández (beide NEC) en Jerzy Dudek (Real Madrid) met de club uit Rotterdam in verband gebracht. Feyenoord kan hier echter pas werk van maken als de groep potentiële investeerders zich serieus met de club gaat bemoeien, zo benadrukt Gudde.

De directeur benadrukte het belang van de investeerders. “Als wij de ploeg willen versterken, dan zal dat met extern geld moeten gebeuren”, legde Gudde uit. “Tenzij wij in de transferperiode goede slagen kunnen maken. Als je nu transfers doet, is dat om je financiële positie te verbeteren door schulden af te lossen. "Daarnaast kan je een deel gebruiken om te investeren, maar dan moet het om forse bedragen gaan."
pi_67557267
Dat gaat nog lastig worden dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')