quote:Hehe, lol, ik had precies dezelfde gedaan. Ik had de hoofdrol, de meester die ontvoerd werd
Op zaterdag 06 april 2002 23:07 schreef WheeleE het volgende:
Bestaat dat nog? Ik heb in groep 8 de musical Bos van Bijster gedaan, in de rol van "Johan".
Welke musical hebben jullie gedaan, en welke rol? En natuurlijk, hoe lang is t al geleden...
Bij mij inmiddels 7 jaarde tijd gaat hard..
Enne...heel lang geleden...
Word er nog steeds wakker van.
quote:Jij was zeg maar de Eddy Murphy van jouw tijd?
Op zaterdag 06 april 2002 23:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik speelde Primeur, en ik had een meervoudige rol. Ik ben overal inzetbaar. Ik weet alleen nog dat ik Maarten was, en een presentator, andere mogelijke rollen ben ik vergeten.
quote:
Op zaterdag 06 april 2002 23:10 schreef Mike het volgende:[..]
Jij was zeg maar de Eddy Murphy van jouw tijd?
Heeft er ook iemand een musical met een Fotoboek gedaan? Ik kan me herinneren daar ook iets van te hebben gezien een keer, toen ik nog een piepjong Wieltje was, op de Kijkduinschool in Den Haag
die goeie ouwe tijd
'k was piccolo en een soort Barry Stevens (maar dan cool... met veel gel enzo... 'k had meer weg van Jules Deelder)
Ik was een antiquair die een hele berg tekst moest opratelen van een document, dat ineens kwijt was paniek
Een klasgenoot was de klok en mocht een paar keer zijn hand met zelfgemaakte sokpop uit de klok steken en "Juttimer" roepen
quote:Eigenlijk wel. Erg jammer dat ik het nooit verder heb geschopt dan het dorpshuis van Heesbeen.
Op zaterdag 06 april 2002 23:10 schreef Mike het volgende:[..]
Jij was zeg maar de Eddy Murphy van jouw tijd?
quote:Ik had ook Spoor van Bijster. Ik was Leo en Arjan. Heb het scriptboekje hier nog steeds liggen als het goed is.
Bestaat dat nog? Ik heb in groep 8 de musical Bos van Bijster gedaan, in de rol van "Johan".
Welke musical hebben jullie gedaan, en welke rol? En natuurlijk, hoe lang is t al geleden...
Bij mij inmiddels 7 jaarde tijd gaat hard..
[edit]
Johan was toch eigelijk het mietje van de groep?
[Dit bericht is gewijzigd door RAiDEN op 06-04-2002 23:50]
Ik meen me te herinneren dat het iets was van
Spionnen in het Circus.
http://www.xs4all.nl/~yoast/petrus/musical.html
quote:Jaartal... ehhh... moet ergens rond 1982 geweest zijn.
De traditionele zesdeklasmusical was Spionnen in het Circus, een verhaal over een circusdirecteur (Herr Otto Spullenbaas) die een kindercircus wil opzetten. De gymclub (onder leiding van Ben) wil dat wel, maar de rivaliserende blokfluitclub (onder leiding van Flip) ook.
Beide clubs gaan een circus opzetten, en gaan bij elkaar spioneren. Na een aantal misverstanden en intriges besluiten de clubs toch maar samen te gaan werken, daar ook door aangespoord door de vriendelijke conciërge Meneer Zuigfles
Ik speelde iets van geheim agent.
[Dit bericht is gewijzigd door SignOTheTimes op 07-04-2002 00:00]
quote:Ik heb ff flink nagedacht en het ik weet de titel weer
Op zaterdag 06 april 2002 23:46 schreef Ketel_1 het volgende:
Ik ben de titel kwijt, maar het ging over een reisbureauIk was een of andere klant, niet echt een boeiende of belangrijke rol
Nu komen er zelfs weer van die liedjes naar boven enzo
We speelde de sterren van de hemel....staande ovatie was ons deel......hele mooie herinnering.....
pfff das lang gelee ehhhh 1980
Ik heb echt altijd ik bedroevendelaatste jaren gezeten. Musical was Havo 5 deden we noggenees wat na het tentamen
Je leeft maar 1 x
* -IDivinity- was dat rijke jochie staande ovatie ofcourse
Een liedje ben ik nooit meer vergeten : Opnieuw beginnen, iets nieuws verzinnen. Schiet je al een goed idee te binnen ? Weg met alle oude regels en ideeen. Wij doen alles over met zijn 2-en.
Ik heb het op een reunie nog wel eens terug gezien op video. Verschrikkelijk !
quote:
Op zaterdag 06 april 2002 23:53 schreef dax het volgende:
Ik was Rick de reclameman in 'Bingo' geloof ik, dat was in '96. Nog iemand die musical gedaan?
quote:
Op zondag 07 april 2002 00:18 schreef Skinkie het volgende:
Ik ook 'Bingo'. Was iemand die geblinddoekt was en was glazenwaaser 3 ofzo. Maarja ik was er ook AVBoy
Ik heb echt altijd ik bedroevendelaatste jaren gezeten. Musical was
Havo 5 deden we noggenees wat na het tentamen
Je leeft maar 1 x
quote:Ik deed meester Punt (geloof ik, was in 1985)
Op zaterdag 06 april 2002 23:08 schreef Mike het volgende:
Spoken op Griezelsteijn. Ik had de rol van 'Dennis'.Enne...heel lang geleden...
quote:Klinkt als de 'allerlaatste nieuwsshow'.
Op zaterdag 06 april 2002 23:49 schreef D.Rose het volgende:
Is alweer 15 jaar geleden.
Ken de naam niet meer.
Ging over een strip in een krant en die strip
werd ook nagespeeld.
Ik was één van de stripfiguren, gruwelijke Gijs of zoiets.
Ik had een mes en een gescheurd t-shirt.
Was ik toen best van onder de indruk.
Hadden wij ook, 26 jaar geleden.
Ik was Jonkvrouwe Miranda, die verliefd was op die snodaard, maar van de striptekenares moest ik houden van een of andere ridder.
Ik heb een cd met de muziek van deze musical.
quote:ik was pierre die fotograaf in die musical...wel leuke musical...met mn middelbare school wat beter musicals gedaan.
Ik was Rick de reclameman in 'Bingo' geloof ik, dat was in '96. Nog iemand die musical gedaan?
quote:T scriptboekje ligt hier ook nog steeds, inclusief aantekeningen enzo...is leuk om na al die tijd weer eens terug te zien
Op zaterdag 06 april 2002 23:47 schreef RAiDEN het volgende:[..]
Ik had ook Spoor van Bijster. Ik was Leo en Arjan. Heb het scriptboekje hier nog steeds liggen als het goed is.
[edit]
Johan was toch eigelijk het mietje van de groep?
Ik had me express opgegeven voor de rol van Johan omdat die niet zo heel erg veel tekst had, maar ook weer niet te weinig. Zo wa ik er in ieder geval zeker van dat ik die rol kreeg omdat de kleinste rollen al heel populair waren, en de hoofdrollen mij helemaal niks leken
quote:"In onze wijk / is iedereen gelijk". Daar was ik het toen al niet mee eens
Op zondag 07 april 2002 09:14 schreef defender het volgende:
Ik weet de titel niet meer. Ging over een buurtcommissie ofzo. (...)Een liedje ben ik nooit meer vergeten : Opnieuw beginnen, iets nieuws verzinnen. Schiet je al een goed idee te binnen ? Weg met alle oude regels en ideeen. Wij doen alles over met zijn 2-en.
quote:Die hebben we bij ons op school ook gespeeld
Op zaterdag 06 april 2002 23:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik speelde Primeur, en ik had een meervoudige rol. Ik ben overal inzetbaar. Ik weet alleen nog dat ik Maarten was, en een presentator, andere mogelijke rollen ben ik vergeten.
primeur, primeur we hebbuh een primeur
quote:"Bonje in de Buitenhof", zo heette die musical.
Op zondag 07 april 2002 11:49 schreef Matra het volgende:
"In onze wijk / is iedereen gelijk".
quote:
Op zondag 07 april 2002 12:50 schreef _Mal_ het volgende:
Wij deden 'Strandpaveljoen de lange piet'
nu 6 jaar geledenik speelde suger lee hooper
quote:
Op zondag 07 april 2002 00:01 schreef DaBuzzzzz het volgende:
aanvulling ...... ehhh 12 jaar ben je dan.....of 11 ehhhhhpfff das lang gelee
ehhhh 1980
Ik was Henk, dat weet ik wel, volgens mij een soort aso wiens auto werd weggesleept.....
en toen heeeeeeeeeeeeel gauw het podium af
ik sta niet graag in de spots
quote:
quote:
Op zondag 07 april 2002 00:18 schreef Skinkie het volgende:
Ik ook 'Bingo'. Was iemand die geblinddoekt was en was glazenwaaser 3 ofzo. Maarja ik was er ook AV Boy
Ik heb echt altijd ik bedroevendelaatste jaren gezeten. Musical was Havo 5 deden we noggenees wat na het tentamenJe leeft maar 1 x
quote:Hier nog een Bingo-ganger. Ik was een van de 3 die pro reclame was.
Op zondag 07 april 2002 10:12 schreef the shining het volgende:
Ik heb ook Bingo gedaan... Had alleen geen rol
![]()
De klas was te groot ofzo![]()
Stop de spot!
Leve de reclame!
Stop de spot!
Reclame is te gek!
Stop de spot!
Hou nou eens je
Het jaar daarvoor hadden wij, als groep 7, bij hoge uitzondering ook een musical gedaan ivm het verkeersexamen.
Die musical heette "Het geheim van de Zilveren Zebra". Ik speelde de rol van Bart.
Iemand bekend met deze musical?
Gelukkig heb ik er nooit een video van gezien!
Was trouwens in 1987!
quote:OMG, das waar ook, die van mij is ook opgenomen
Op zondag 07 april 2002 17:03 schreef Liejannuh het volgende:Gelukkig heb ik er nooit een video van gezien!
quote:die hebben wij ook gedaan (ondertussen ook al weer ruim 14jaar terug). Heeft iemand deze toevallig nog? Ik heb al eens lopen zoeken op internet maar nooit gevonden. Puur uit jeugdsentiment ben ik er op naar zoek.
Ik heb in groep 8 de musical Bos van Bijster gedaan, in de rol van "Johan".
quote:Ik wou het je net gaan zeggen, maar je kon de titel zelf al herinneren.
Op zaterdag 06 april 2002 23:49 schreef Ketel_1 het volgende:[..]
Ik heb ff flink nagedacht en het ik weet de titel weer
Vlieg op!
Nu komen er zelfs weer van die liedjes naar boven enzo
Stond ik daar in mn hawaii-shorts (van mn vader), met een t-shirt, stijl: i've been to Amsterdam, but I can't remember (van mn vader) en een stropdas (van mn vader )
Kleuterje op 1e rij: heeej, hij heeft Ajax-sokken aan
En omdat we de musical deden op mn verjaardag was de hele klas het er over eens dat ik ook de aankondiging mocht doen (geachte dames en heren, groep 8 presenteert bladiebla )
quote:Als ik nog eens tijd heb scan ik mijn scriptboekje wel in, of ik tik het over
Op zondag 07 april 2002 17:16 schreef cptmarco het volgende:[..]
die hebben wij ook gedaan (ondertussen ook al weer ruim 14jaar terug). Heeft iemand deze toevallig nog? Ik heb al eens lopen zoeken op internet maar nooit gevonden. Puur uit jeugdsentiment ben ik er op naar zoek.
quote:*kijkt WheeleE lief aan
Op zondag 07 april 2002 17:18 schreef WheeleE het volgende:[..]
Als ik nog eens tijd heb scan ik mijn scriptboekje wel in, of ik tik het over
Dat zou geweldig zijn.
Oh, en ik had de solo over mijn kat die gejat werd door twee dombo's die mijn fortuin af wilde nemen.
'Dat is Floddertje mijn kat,
de allerliefste schat
voor niets en niemand wil ik hem kwijt...'
Ofzowiets..
Was leuk..
Marjolein
quote:edit: foto
Nèt op tijd!
Dialogen en Liedteksten: Marian van Gog - Muziek: Hans Peters jr. en Ton Kerkhof © 1991In deze gezellige musical maakt u kennis met het saaiste bejaardenhuis van Nederland. Vreemd? Welnee! Het ligt immers niet aan de bewoners, die zijn absoluut niet saai! Hoewel er van alles aan het huis mankeert zouden de bewoners niet weg willen. Was er maar geld om alles op te knappen. Juffrouw Knoop, de directrice, heeft al een makelaar in de arm genomen om de boel te verkopen. Even dreigt alles in de soep te lopen totdat de grootvader van juffrouw Knoop uitkomst biedt. Hoe? Gewoon, een vooruitziende blik!
[Dit bericht is gewijzigd door LadyS op 07-04-2002 22:34]
ben toen nog vet in de lach geschoten, was wel koel
quote:
. De musical gaat over een reclamebureau dat tijdelijk zonder directeur zit.
Tijdens de opvoering maak je kennis met de vlotte Cindy, het manusje van alles Rick, de copywriter Pierre, de Franse fotograaf en Helga, de wat stijve secretaresse die een beetje vreemd reageert op het woord Australië. Je bent getuige van het maken van reclame, de nodige verliefdheden, acties tegen reclame en het mysterie van verdwenen geheime stukken. Kortom: een musical over het mafste reclamebureau van Nederland: Bingo!
Mijn glansrol was een jaar daarvoor, over een Cruiseschip. "Het ruime sop", heette de musical. Ik speelde een man van middelbare leeftijd die o.a. in zijn slaap een een blauw oog opliep omdat zijn vrouw aan Kung Fu deed. Meer kan ik me niet herinneren. Ik moet toch het script nog maar eens opzoeken.
quote:Die hebben wij ook nog gespeeld.
Op zaterdag 06 april 2002 23:44 schreef Lucille het volgende:
Koeken voor de koning in 1977.
Ik was Prins Maandag. Maw, ik had geen tekst.
quote:whehehehehe ja die heb ik ook gedaan, en ik was ben, de leider van de gymclub
Op zaterdag 06 april 2002 23:47 schreef SignOTheTimes het volgende:
Ik kan het me niet meer zo goed herinneren.Ik meen me te herinneren dat het iets was van
Spionnen in het Circus.
http://www.xs4all.nl/~yoast/petrus/musical.html
[..]Jaartal... ehhh... moet ergens rond 1982 geweest zijn.
Ik speelde iets van geheim agent.
jij moest zeker zo zeggen van 'check, dubbel check cross check' hehe, dat je ging spioneren..
leuk joh vooral die link erbij
Ik had de hoofdrol en speelde een toverfee, ik geloof dat de kabouters opgesloten zaten in het politie bureau en ik weet niet meer waarom.
Ik kan het refrein van 1 van de liedjes nog steeds opdreunen.
Grappige traditie, ook.
quote:Jah! Ik heb ook Bingo gedaan! in '98
Op zondag 07 april 2002 16:48 schreef Citroentje het volgende:[..]
[..]
[..]Hier nog een Bingo-ganger. Ik was een van de 3 die pro reclame was.
Stop de spot!
Leve de reclame!
Stop de spot!
Reclame is te gek!
Stop de spot!
Hou nou eens jeHet jaar daarvoor hadden wij, als groep 7, bij hoge uitzondering ook een musical gedaan ivm het verkeersexamen.
Die musical heette "Het geheim van de Zilveren Zebra". Ik speelde de rol van Bart.Iemand bekend met deze musical?
ik speelde 1 van de hoofdrollen, namelijk Cindy, het manusje van alles, die verliefd werd op de glazenwasser
Leuke musical was dat toch wel
Ik was de slimme boef
Welkom bij de Spettershow, de enige echte knettershow
Ik was de omroepster die het geheel aan- en afkondigde (dat was wel eng, helemaal aan het begin en aan het eind compleet alleen op dat podium), en deelnemer aan een modeshow en kandidaat in een kwis.
quote:haha ja vergeten dat was de 1e die ik gedan heb
Op zondag 07 april 2002 22:38 schreef Fogerty het volgende:
Niemand anders die de Spettershow gedaan heeft?Welkom bij de Spettershow, de enige echte knettershow
Ik was de omroepster die het geheel aan- en afkondigde (dat was wel eng, helemaal aan het begin en aan het eind compleet alleen op dat podium), en deelnemer aan een modeshow en kandidaat in een kwis.
"mevrouw van dam, mevrouw van dam, waar zit u mevrouw van dam?"
die was echt geweldig...
op de poesta zoekt boris roeska zijn roessische vrouw ananouska
hehe leuk joh
quote:Zou inderdaad heel goed kunnen, al hadden wij een striptekenaar
Op zondag 07 april 2002 11:05 schreef Gia het volgende:[..]
Klinkt als de 'allerlaatste nieuwsshow'.
Ik was Jonkvrouwe Miranda, die verliefd was op die snodaard, maar van de striptekenares moest ik houden van een of andere ridder.Ik heb een cd met de muziek van deze musical.
Ik was Pan Talon, een mode-ontwerper in 2525
zwart kort haar, donker brilletje, wat verstrooid, vage witte colbert met roze bloesje ofzo en een vreselijke broek met alle kleuren
Maar was wel omgeven door de mooiste dames
Ik weet alleen nog dat het met verkeer te maken had en veiligheid ofzo , en dat er een prijs was gewonnen....
Ik speelde een gewond kind , liep ook met me hoofd , arm enzow in het verband gewikkeld op het podium hehehe
Naam ervan zou ik echt nie meer weten
quote:
Op zondag 07 april 2002 12:30 schreef Matra het volgende:[..]
"Bonje in de Buitenhof", zo heette die musical.
Dat was hem inderdaad !
Bij ons werd standaard, elk jaar, na afloop van de musical nog "Hou je zakdoek bij de hand gezongen". Iedereen janken
Hé hou je zakdoek bij de hand
Inpakken en wegwezen de club gaat uit elkaar
Wij zijn bij het einde aanbeland
't Is óóóóóver en sluiten maar
quote:Jaaaa die heb ik ook gedaan.
Op zondag 07 april 2002 22:38 schreef Fogerty het volgende:
Niemand anders die de Spettershow gedaan heeft?Welkom bij de Spettershow, de enige echte knettershow
Maareh ik was een soort huishoudster/assistente ala Mien Dobbelsteen.
Verder hadden we een onwijs gaaf jazzballet dansje waaraan ik ook zou meedoen. Maar ik brak 2 weken ervoor mijn middenvoetsbeentje en zat dus helemaal in de tape en kon het jazzballetdingetje niet meedoen Wat baalde ik daarvan zeg. Dit was trouwens in 1990.
[edit] Nog even gezocht op internet:
Met een parodiërende knipoog naar de bekende televisieshows presenteert de klas 'De Spettershow'. Zij zijn voor dit razend populaire t.v.-programma uitgeloot. De show kent een aantal vaste onderdelen. Deze zijn: DE SCHOOLSPOT - DE MODESHOW - het intelligentiespel 'PIENTERPUNTJE' en het zangonderdeel ZING-A-SONG. Zoals een goede televisie-show betaamt treden uit binnen- en buitenland artiesten op. De bekende Willem Krul presenteert het programma.
Natuurlijk ontbreken ook bij deze show de 'vakkundige' juryleden niet. Zij kennen de klas zelfs de superscore van 1000 punten toe. De koffer met prijzen bevat droomreizen naar het VBO, Atheneum, HAVO, MAVO e.d. Teleurgesteld nemen de winnaars de prijzen in ontvangst. In het lied Afscheid wordt duidelijk waarom. Maar als Willem Krul de fantastische troostprijs bekend maakt is iedereen weer in een opperbeste stemming; 6 weken zomervakantie! Met het knallende lied Blij als een bij wordt de show afgesloten.
[Dit bericht is gewijzigd door Jojogirl op 08-04-2002 10:22]
Bij mij op school hadden ze idd ook altijd in groep 8 een musical. Maar in 't jaar dat ik in groep 8 zat, besloten ze het voortaan in groep 7 te doen, omdat groep 8 al kamp had enzo.
Class of '92 was dus de enige klas die geen musical heeft gedaan
quote:Die heb ik ook gedaan! Ik was die directeur ofzoiets....Weet er niet veel meer van...alleen dat een van de boeven de slappe lach kreeg...:D
Op zondag 07 april 2002 12:09 schreef Fliepke het volgende:
Wij deden een of andere musical over een wassenbeelden museum
Moest volgens mij ene joop spelen, de concierge...
Veel tekst, geen zang... Heel mooi geregeld !!!
Jaaa wat veel bingo-mensjes hier, populaire musical zeg
Het liefste had ik de rol van juffrouw Schaap gehad maar daarbij moest je zingen. En dan kon/kan ik dus niet
Dus ik werd Corry Brokken, het huisvrouwtje. We hadden echt een volkstypetje van gemaakt. Badjas aan, gouden schoentjes, rotterdams accent. GEWELDIG!
En wanneer was dat? Wij waren de laatste groep achters van de 20e eeuw (wat een eer he) dus in 1999.
quote:Wij ook Bingo!!
Op maandag 08 april 2002 20:35 schreef Keroppi het volgende:
Bingo! Bingo! Bingo!Jaaa wat veel bingo-mensjes hier, populaire musical zeg
Het liefste had ik de rol van juffrouw Schaap gehad maar daarbij moest je zingen. En dan kon/kan ik dus niet
Dus ik werd Corry Brokken, het huisvrouwtje. We hadden echt een volkstypetje van gemaakt. Badjas aan, gouden schoentjes, rotterdams accent. GEWELDIG!
Jaja, het was het jaar 1996, alweer lang geleden is dat zeg! Helaas hadden we weer teveel mensen voor op het toneel dus was ik weer gedoemd om in het koor te zingen (achter een gordijn, leuk!!
quote:liever niet, probeer het te verdringen
Op zondag 07 april 2002 12:52 schreef WheeleE het volgende:[..]
wil je er over praten?
Toch maar eens gaan vragen of ik er een kopietje van kan krijgen
quote:Yep die deden wij ook. Ik ben alleen niet zo'n held in toneelspelen vandaar dat ik ook maar 2 kleine rollen had: Kok nummertje 1 en een bodyguard
Op zondag 07 april 2002 18:25 schreef Aphrodite het volgende:
Ik heb Jackpot gedaan. Ik had de hoofdrol van de oma die de jackpot had gewonnen. Maar ik moest hem wel delen. Ik had de tekst helemaal uit mn bolletje geleerd en ik oefende met cassettebandjes waarop ik de andere rollen had ingesproken.Oh, en ik had de solo over mijn kat die gejat werd door twee dombo's die mijn fortuin af wilde nemen.
'Dat is Floddertje mijn kat,
de allerliefste schat
voor niets en niemand wil ik hem kwijt...'Ofzowiets..
Was leuk..
Marjolein
quote:Jaaaa! Die heb ik ook gedaan, ik had wel een van de hoofdrollen, maar weet niet meer hoe ik heette. Er staat me iets bij dat ik moest zingen: Woensdagmiddag is de allerleukste middag die bestaat, want we hoeven niet te leren en we spelen fijn op straat, lekker fietsen met z'n allen lekker spelen lekker ballen..... en nog een heel verhaal
Op zondag 07 april 2002 18:31 schreef LadyS het volgende:
Ik was even de naam kwijt, maar ik heb even gesnuffeld op internet en de musical waar ik ingespeeld heb een jaar of tien geleden was dus Nét op tijd.
Ik had 2 kleine rolletjes.Die van kok en van muzikant geloof ik... ik heb er trouwens nog wel fotos van. Ik zal ze opzoeken en even plaatsen
Als het goed is is er nog ergens een video-opname van. Nu ik er zo weer aan denk, denk ik dat ik die band maar eens ga opzoeken. Ook omdat er een oude vriend/klasgenoot van me op staat, die een paar jaar verongelukt is
Iemand??? evt. tegen vergoeding.
Wij deden Dr Pompelmoes ofzoiets
ging echt nergens over, over een of andere groenteman ofzo
en in mijn klas zaten welgeteld 5 meisjes.....
ik had een van de hoofdrollen, die van een of andere Tineke, die had net dr havo diploma ofzo, en die was werkloos..
En toen moest ik een lied over werkeloos zingen, maar dat helemaal een solo (en het waren nogal hoge noten)
gelukkig was onze leraar zo slim om het dopje van de camera erop te laten zitten
mijn broertje zijn klas heeft toen een film gemaakt, ze hebben met de hele klas Home Alone nagespeeld, was echt kei leuk
Pompelmoes (handelaar in groente en fruit) belandt zonder het te willen in de behandelkamer van dokter Monami en wordt prompt tot diens plaatsvervanger gebombardeerd. De echte plaatsvervanger, dokter Lammesien, staat met pech onderweg. Pompelmoes heeft voor alle patiënten een prima en gezond recept en iedereen is erg in zijn schik met de nieuwe dokter. Iedereen behalve dokter Lammesien.
Jantine was de dokter, en ze had pech
We hadden daarvoor een kar van de kleuters gepakt en daar van karton een auto van gemaakt...
De auto stond op het rand van het podium
toen de dokter zogenaamd ging rijden, viel de auto van het
/nostalgie
quote:Heb ik ook gespeeld!! Hij heette "Paniek in de luie lift". Dat was dan weer de naam van het hotel.
Op zondag 7 april 2002 17:03 schreef Liejannuh het volgende:
Ik had een musical over een hotel. Met een Sheik die niet wist of ie nou verliefd was op Marie of Mina en de lift die het niet deed en ik was de chefkok!Gelukkig heb ik er nooit een video van gezien!
Was trouwens in 1987!
Ik speelde Marie, of was het nou Mina. Moest in elk geval zingen en zoenen met de sjeik. Helemaal zenuwachtig en op het moment dat er gezoend moest worden........ viel het licht uit.
saved bij de light
Wij speelden het een jaartje later in 1988
Nooit begrepen waar die hele musical nou om ging eigenlijk maar goed was wel leuk.
Mijn kuiken is dit jaar aan de beurt.
Musical is: Hoera, we zijn gestrand.
Kuiken is Bart.
En ja, ik mot kijken.
Wel een soort van trauma aan over gehouden trouwens... moest een stropdas om
en ik was de postbode
Er zitten in elk geval 2 kinderen in die klas, waarvan één van de ouders vroeger bij mij in de klas zaten. Op dezelfde school!
Zou dus wel leuk wezen, als......
Trouwens, voor mij is het alweer 27 jaar geleden. En 12 jaar geleden voerde mijn schoonbroertje dezelfde op.
Vonden wij niet zo'n straf.
Maar ik zal in juni fijn de marteling ondergaan, misschien trek ik zelfs sandalen aan om mijn tenen alle ruimte te geven.
quote:Die heb ik ook gedaan. Ik was ene Rita ofzo die in de jury zat.
Op zondag 7 april 2002 22:38 schreef Fogerty het volgende:
Ter afsluiting van de kleuterschool hadden we een 'musical' over speelgoedland, en daar was ik de paardenbaas. Van deze musical is jammergenoeg geen video.
ik vond het vorig jaar op zich wel leuk, alleen die overtrotse ouders kon ik maar niet verdragen kan door andere plannen helaas niet gaan dit jaar, maar anders was het wel voor herhaling vatbaar geweest, en vind het achteraf gezien dan ook jammer dat wij er bij ons op school nooit iets aan gedaan hebben.
quote:* The_Lizard_Queen ook.
Op zondag 7 april 2002 17:18 schreef keeper het volgende:
* keeper heeft ook Vlieg Op gedaan
Had 2 kleine rolletjes.
"koeken voor de koning" was ik iets van 12 ofzo dus 13 jaar terug
quote:Wij speelden deze ook, maar dan in 1986, ik was de detective Michelle LaBelle oid. Met veel tekst EN een solo (krijg nog de bibbers als ik er aan denk)
Op maandag 19 mei 2003 22:04 schreef debbeltje27 het volgende:[..]
Heb ik ook gespeeld!! Hij heette "Paniek in de luie lift". Dat was dan weer de naam van het hotel.
Ik speelde Marie, of was het nou Mina. Moest in elk geval zingen en zoenen met de sjeik. Helemaal zenuwachtig en op het moment dat er gezoend moest worden........ viel het licht uit.
Refrein:
Kwaliteit, Grote klasse
Het moet kloppen, het moet passen
Het moet prima picobello in orde zijn
Al u doen en laten houd ik heel goed in de gaten
Ik zing steeds hetzelfde liedje, en het liefst nog het refrein.
----------------
Wauw, ik verbaas mezelf dat ik dit er na 17 jaar nog gewoon uit schud....
Was dat stuk maar nou gegeven, dan had ik wel raad met haar geweten
quote:Nou die zakdoek ken ik ook.. (graaf jan van montfoortschool) heb net de musical gemist omdat ik in de 5e naar een andere school ging maar de zakdoek kan ik nog zo meezingen. M'n broer zat in een musical met een camping. D'r ging een stel op vakantie naar een caravan en die was dubbel geboekt ofzo.. juist met de baas die die kerel helemaal niet mag. M"n broer was de baas met de tekst; Ehm.. we zitten hiernaast, heeft u misschien een kopje suiker voor me (ofzo).. he verrek kees, wat doe jij hier nou.
Op maandag 8 april 2002 07:17 schreef Merel het volgende:Bij ons werd standaard, elk jaar, na afloop van de musical nog "Hou je zakdoek bij de hand gezongen". Iedereen janken
nja uiteindelijk kwam alles goed en waren ze dikke maatjes.
http://www.bennyvreden.nl/bennyrestyle/producten/musicals/musicalsdet.php?id=430&prod=musicals (voor de mensen die nu ook aan het zoeken zijn )
Ik was "Rick" de copywriter, samen met m'n "tweelingbroer", en nog iemand die de 2e helft speelde. Duidelijk? Nee ons ook niet .
Knipknipknipknip krulkrul, krulkrul knipknip!
Ben je toe aan een nieuwe coupe, Ga eens naar de kapper.
????????, De kapper knapt je lekker op.
Ofzo
quote:Die had ik ook
Op maandag 19 mei 2003 22:21 schreef Kuukske het volgende:
Wij deden De Auditie (1997) en ik speelde een Russisch meisje Zita .. nogwat. Had een oom met een moeilijke achternaam en de hele loze tekst: iemand nog koffie of thee? ofzoiets. Moest ook iets over mn oom zeggen. Maar ehm, verder beetje zingen over reclames.Nooit begrepen waar die hele musical nou om ging eigenlijk maar goed
was wel leuk.
Maar de musical draaide dus om het auditie doen voor een musical...
Zingen over reclames en een journaal... En in dat journaal werd iedereen een keer genoemd en er kwam in voor wat we geflikt hadden op het schoolkamp
Heb jij toevallig nog het tekstboekje... Ik heb hem toen weggegooid... Ja stom, maar niet aangedacht dat ik het later weer zou willen hebben...
quote:Dat ?????? is 'Ben je toe aan een nieuwe kop!'
Op dinsdag 20 mei 2003 08:06 schreef Vinniekewl het volgende:
Ik heb ook Jackpot gedaan en ik speelde die kapper
En ik had een soloplaat, maar hoe ging die ook alweer
ehhhhKnipknipknipknip krulkrul, krulkrul knipknip!
Ben je toe aan een nieuwe coupe, Ga eens naar de kapper.
????????, De kapper knapt je lekker op.
Ofzo
Er komt steeds meer boven. Heb er nog wel een videoband van volgens mij, die had m'n vader toen gemaakt.
quote:Hehe dah kan wel jah, vier van die tvs op een rij
Op dinsdag 20 mei 2003 08:23 schreef FREAKY_ME het volgende:
Volges mij was dat confetti. ik had de rol van kok op rtl4. dat was in eh...ik meen 1995
ik speelde "Neptunus, God van de zee" ... maar eigenlijk was ik gewoon een verstekeling op een cruiseschip die allemaal dingen wilde gaan jatten
(goh dat dat nog zo vers in m'n geheugen ligt zeg ... nou ja, ik vond het ook heel erg om te doen, dus waarschijnlijk blijft het de rest van m'n leven wel bij )
Boekje:
Nog meer mensen die deze musical hebben gedaan? Als ik tijd heb wil ik het boekje wel een keer helemaal inscannen.....
-Edit- was in 1997
quote:AA GAAAAF!!!
Op dinsdag 20 mei 2003 08:59 schreef DJ-Maurits het volgende:
Dit is grappig.... Even gezocht en mijn tekstboekje weer gevonden. We deden de musical "Auditie". En volgens het boekje was ik Simon...Boekje:
Nog meer mensen die deze musical hebben gedaan? Als ik tijd heb wil ik het boekje wel een keer helemaal inscannen.....
-Edit- was in 1997
quote:En speciaal voor Kuukske......:
Op dinsdag 20 mei 2003 09:39 schreef Kuukske het volgende:[..]
AA GAAAAF!!!
Heb je het stuk tekst van Zita ook ff in beeld
Echt leuk man
.. Sorry
enthousiast
Alstublieft!
The name is seep the name is seep seep seep detective's...
Ik ken alle leidjes nog... LOL:D
quote:Ik heb deze ook gespeeld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, maar volgens mij was de naam "Raadsels rond het ruime sop, want jij was die diamanten dief. Ik speelde rob de hutsteward, en in die rol moest ik ook nog kok en kapper spelen, en moest ik mee doen aan een modeshow.
Op dinsdag 20 mei 2003 08:44 schreef GhostMan84 het volgende:
"het ruime sop"
op de mariabasisschool, iets van 8 jaar geleden.ik speelde "Neptunus, God van de zee" ... maar eigenlijk was ik gewoon een verstekeling op een cruiseschip die allemaal dingen wilde gaan jatten
(goh dat dat nog zo vers in m'n geheugen ligt zeg ... nou ja, ik vond het ook heel erg om te doen, dus waarschijnlijk blijft het de rest van m'n leven wel bij
)
Er was een klas die op survival tocht ging en die klas was verdeeld in 3 groepen: de stoeren, de kakkers, en de mietjes...
ik was een van de kakkers, Jan-Jaap dat was een van de hoofdrollen bij de kakkers... ging dus echt nergens over.
quote:Yups...ikke. Alleen t scannen gaat niet lukken, maar ik kan m wel voor je fotokopieren en opsturen ofzo. Tegen kopieer/portokosten zegmaar.
Op maandag 19 mei 2003 21:45 schreef cptmarco het volgende:
heeft iemand het tekstboekje van de afscheidsmusical "Het bos van Bijster"??? Ben er al tijden naar op zoek (jeugdsentiment)
Iemand??? evt. tegen vergoeding.
quote:Me 2!!!!! met die blues! was zow kewl!
Op zaterdag 6 april 2002 23:07 schreef gabberjoost het volgende:[..]
Hehe, lol, ik had precies dezelfde gedaan. Ik had de hoofdrol, de meester die ontvoerd werd
(Bos van Bijster voor de niet ingeweiden )
quote:M'n broer heeft dezelfde rol gehad
Op zondag 7 april 2002 18:35 schreef LuNaTiC het volgende:
Volgens mij heette het 'niet goed geld terug'. Weet het niet zeker meer, maar ging over een of ander warenhuis, en ik was die knakker van de snoepafdeling. Ik mocht dus lekker tijdens de voorstelling snoep vretenben toen nog vet in de lach geschoten, was wel koel
Zelf deed ik een musical over 4 kinderen die een reis haddden gewonnen,... ik speelde een van de 4 hoofdrollen. Harry
De rest heette Ester, Bert en Jolien
Het was wel spannend, want we gingen naar Amerika, Manila enz... onze musical was retecool
quote:Jaaaaa dat wassum!
Op dinsdag 20 mei 2003 07:31 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Wij deden 'Alles Kids' en ik was meester nogwat. Jeetje dat is lang geleden zeg!
ik heb geen zin..om op te staan..hij heeft geen zin..om naar zijn school te gaan!!!
Ik was lerares geloof ik
Overigens ook in 1992 offcourse!
quote:JAAAAAAAAAAAA alles komt weer boven!
Op dinsdag 20 mei 2003 12:09 schreef Rommel het volgende:
Een bord en een lepel en een vork en een mes, een bord en een lepel en een vork en een mes(Bos van Bijster voor de niet ingeweiden
)
en die detective's seep
zow kewl was dat
In groep 8 Martijn is boos
Het ging over de toekomst; iedereen slikte een pilletje. Dat was genoeg om van te leven. 'Gezond eten' zoals groente, brood, kaas ed. was niet nodig. Alleen was er een vreemde ziekte; iedereen was zo moe. Totdat een boer die nog z'n eigen koe had de oplossing bracht: die pillen zijn niet voldoende; men moet gewoon goed eten/leven.
Ik kan me nog herinneren dat er een koe was (2 kinderen die onder een beschilderd laken stonden) en dat op het laatst iedereen aan het janken was - onze klas was de eerste klas van deze meester; hij was het hoofd van die school (De Ark in Barendrecht)
Misschien iemand bekend met deze musical? Nog een naam erbij? Of nog beter: een song-boekje? (Ben ik al lang naar op zoek)
Natuurlijk een ):O dat ik het boekje heb weggegooid, maar toen 'wist ik niet beter'. Nu heb ik spijt
ps: erg leuke topic!
quote:Ja wil je dat doen???? Ik was leerkracht 2... En heb dus met me stomme kop het boekje wegegooid, iets waar ik veel spijt van heb...
Op dinsdag 20 mei 2003 08:59 schreef DJ-Maurits het volgende:
Dit is grappig.... Even gezocht en mijn tekstboekje weer gevonden. We deden de musical "Auditie". En volgens het boekje was ik Simon...Boekje:
-Edit- was in 1997
quote:Ik stel voor om 'm dan School en studie ofzo te zetten.. snap niet wat 't met 't krijgen van kinderen, gepuber en weet ik veel wat ouderlijks te maken heeft. Dit is (basis) school nostalgie.
Op dinsdag 20 mei 2003 13:55 schreef Bluezz het volgende:
Schopje van GC >>> Ouder(s)
quote:Die musical hebben wij ook gedaan. was in 1996. Die musical heette "Inpakken en Wegwezen". Dat nummer van houd je zakdoek bij de hand is het slotlied van deze musical eigenlijk geloof ik.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:42 schreef bobjuh het volgende:
Heb ook nog in groep acht musical gedaan. Das alweer 10 jaar geleden. (word oud zeg). Weet niet meer hoe die heet maar ging over 2 familie's op een camping en een camper ofzo die dubbel geboekt was.
quote:Ik ook, in 1991.
Op zondag 7 april 2002 13:09 schreef ROEN het volgende:
Wij hebben "Mirakel" gedaan... in 1997.
quote:Ik heb ook Vlieg Op! gedaan! Was in 1995 en omdat wij twee groepen 8 hadden én op een grote school zaten, mochten wij hem 2x op 1 avond opvoeren. Bij de vroege avondvoorstelling was ik Simone, bij de late voorstelling Kind C (=zielig kindje dat niet op groep-8 kamp wilde omdat ze gruwelijke heimwee had) en mocht ik solo zingen; "Hoelang nog" heette dat liedje. Doodeng!
Op zondag 7 april 2002 17:18 schreef keeper het volgende:* keeper heeft ook Vlieg Op gedaan
* keeper was MacTravel (ik wilde eigenlijk een andere rol, Harry de Neus oid, maar die ging naar iemand anders)
"Het laatste jaar, we gaan op kamp, gelach geroep gejoel,
maar ik alleen vind dat een ramp, snap jij wat ik bedoel..."
enzovoort.
Jeugdsentiment
(MacTravel was cool trouwens )
quote:Wij ook.
Op dinsdag 20 mei 2003 15:20 schreef bixister het volgende:
wij deden 'Het koffertje van meneer van Dalen' en ik was de koningin.(1980).
1981.
quote:Jaaa, die heb ik ook gedaan! En je raad het nooit: ik was ook de omroepster! Mevrouw Van Dam heette ze geloof ik. Behalve dat had ik nog 4 rollen.
Op zondag 7 april 2002 22:38 schreef Fogerty het volgende:
quote:JA ik ook alles kids (in 1992)... heb het boekje nog liggen... je had een tweeling (die loodgieter waren) die die leerkracht ging vervangen. Pien en Pien heette ze. Ik was Pien 2 geloof ik... GEWELDIG vond ik het dat weet ik nog wel. Kaapte die rol voor iemands neus weg, ik had een beter stemgeluid. En gelukkig voor het publiek hoefde de pienen niet solo te zingen. En mn eerste vriendje was Pien 1 dat was natuurlijk helemaaaal geweldig.
Op dinsdag 20 mei 2003 12:10 schreef Bolletje... het volgende:[..]
Jaaaaa dat wassum!
Ik heb ook die van dat Cruiseschip - Het ruime sop - gedaan. Ik was Hendrik, een of andere bijfiguur die de ontknoping samen met zijn verloofde aan het eind ff kwam vertellen. Maar wel leuke tijd gehad overigens.
En bos van bijster ken ik ook nog wel omdat mijn broer die heeft gedaan.
Wat eten we, wat eten we, wat eten we vandaag?
We hopen macaroni want dat lusten we zo graag!
HOERA tis macaroni ja dat lusten we zo graag!
En van dat cruiseschip:
Tot ziens tot ziens,
stuur maar es een kaartje
kom een keertje langs,
je weet toch waar ik woon?
Tot ziens tot ziens,
het beste en de groeten,
kom een keertje langs
of pak de tee- le- foooooooooooooooooooon!!!!!
Wel allemaal KvK-achtige-liedjes allemaal overigens
quote:die bedoel ik die heb ik ook gedaan..
Op zondag 7 april 2002 11:05 schreef Gia het volgende:[..]
Klinkt als de 'allerlaatste nieuwsshow'.
Ik was Jonkvrouwe Miranda, die verliefd was op die snodaard, maar van de striptekenares moest ik houden van een of andere ridder.Ik heb een cd met de muziek van deze musical.
quote:ach, even het topic doorlezen en ik kom de musical titel tegen... hierin heb ik dus gespeeld
Op dinsdag 20 mei 2003 14:16 schreef Marie79 het volgende:
Ik heb (ik meen in 1991) samen met mijn klas de musical Net op tijd gespeeld....... Ik was daarin één van de zusters in het bejaardentehuis.........
quote:Ach, was het maar zo gemakkelijk
Op woensdag 21 mei 2003 13:14 schreef melonovy het volgende:[..]
ach, even het topic doorlezen en ik kom de musical titel tegen... hierin heb ik dus gespeeld
Mijn broer had een leukere in 1989: 'De Weermachine'. Die vond ik wel erg leuk. Daar zat ook een talentenjacht in die kinderen uit z'n klas zelf in konden vullen. Ik weet nog dat een paar meisjes de Bangles met Eternal Flame opvoerden
Ik heb de formule Wiggel. Voor de weermachine, zei Arie Droognat door de telefoon. Hij faxt de formule van de weermachine aan Wiggel door. Kort daarna verschijnt hij met het apparaat bij Bep en Arie Droognat aan. Die ouwe schoenendoos zoals Bep dit exemplaar van slechts (!?) tachtigduizend gulden noemt. Helaas veroorzaakt de weermachine direct al schade aan het dak, de kelder en de wc bij de buren. Buurman Frits wil de schade bij allen wel gratis repareren als Arie de weermachine de komende twee maanden op stralend mooi weer zet.
Op het strand, de volgende dag, zet Arie zijn weermachine opnieuw in werking. De zon schijnt, zoals ie nog nooit heeft gedaan. Terwijl iedereen geniet op het strand pakt een dief de machine en drukt op een knop: het weer slaat direct om in regen.
De dief Van Dalen komt met de weermachine bij paraplufabriek Nooitzon. Rosa de koffiejuffrouw - gaat op verzoek van de directeur - gevulde koeken kopen. De directeur heeft niet in de gaten dat Rosa de machine ziet staan. Dan worden de werkneemsters geinformeerd, dat de fabriek de komende tijd nu het de komende maanden alsmaar zal regenen - nog meer paraplus en regenkleding gaat maken en ook nog zonnekanonnen gaat produceren.
Het personeel moet nog harder gaan werken. Zij komen in opstand. Morgen is tenslotte de talentenjacht en iedereen zou vrij krijgen. Dan ontdekken ze dat dit alles met die doos te maken heeft. s Nachts gaan ze zoeken en vinden die doos, de weermachine! Rosa drukt op de knop en het wordt hartstikke MOOI WEER!!
De volgende dag is daar de talentenjacht met schitterend weer.
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 11:58 schreef WheeleE het volgende:[..]
Yups...ikke. Alleen t scannen gaat niet lukken, maar ik kan m wel voor je fotokopieren en opsturen ofzo. Tegen kopieer/portokosten zegmaar.
mail me je rekeningnummer en wat je er voor hebben wil en ik maak het geld over
mail: cptmarco@volcanoes.com
quote:Zoeken in Google op deze woorden: musical kuuroord ome jan
Op donderdag 22 mei 2003 00:04 schreef popje het volgende:
heeft iemand ooit gehoord van een musical over een kuuroord met een ome jan erin die iedereen bedroog? dat script zou ik wel eens weer willen lezen.
Dit levert o.a. deze link: http://www.biencorf.oosterhout-nb.kennisnet.nl/musicalj/rollen.htm
Deze musical heet dus: 'Vreemde kuren'
(Was die van mij ook maar zo gemakkelijk te vinden ...)
quote:Is goed. Ik ga t hele zooitje eerst wel kopieren, dan weet ik hoeveel het is enzo. Je hoort nog van me.
Op woensdag 21 mei 2003 19:20 schreef cptmarco het volgende:[..]
ja graag
mail me je rekeningnummer en wat je er voor hebben wil en ik maak het geld over
mail: cptmarco@volcanoes.com
altijd leuk om iemand blij te maken met iets simpels ...
quote:ja man ging jij er niet vandoor met de badjuffrouw, en ik ben er met constance van door gegaan
Op dinsdag 20 mei 2003 23:46 schreef daniman het volgende:
Nostalgie Nostalgie Nostalgie! *traantje wegpinkt*Ik heb ook die van dat Cruiseschip - Het ruime sop - gedaan. Ik was Hendrik, een of andere bijfiguur die de ontknoping samen met zijn verloofde aan het eind ff kwam vertellen. Maar wel leuke tijd gehad overigens.
En bos van bijster ken ik ook nog wel omdat mijn broer die heeft gedaan.
We hopen macaroni want dat lusten we zo graag!
HOERA tis macaroni ja dat lusten we zo graag!En van dat cruiseschip:
Tot ziens tot ziens,
stuur maar es een kaartje
kom een keertje langs,
Tot ziens tot ziens,
het beste en de groeten,
kom een keertje langs
of pak de tee- le- foooooooooooooooooooon!!!!!Wel allemaal KvK-achtige-liedjes allemaal overigens
quote:Weet ik het... ik weet er haast niks meer van. Zou het script ook wel weer es willen lezen
Op donderdag 22 mei 2003 09:40 schreef berkenwoude het volgende:[..]
ja man ging jij er niet vandoor met de badjuffrouw, en ik ben er met constance van door gegaan
hmm nee niet met de badjuffrouw. Een of andere tuttige trien, Amalia ofzoiets.
quote:Jaa..pien 2 uit mijn klas is later overleden..goede herrineringen aan
Op dinsdag 20 mei 2003 21:42 schreef Struzzo het volgende:[..]
JA ik ook alles kids (in 1992)... heb het boekje nog liggen... je had een tweeling (die loodgieter waren) die die leerkracht ging vervangen. Pien en Pien heette ze. Ik was Pien 2 geloof ik... GEWELDIG vond ik het dat weet ik nog wel. Kaapte die rol voor iemands neus weg, ik had een beter stemgeluid. En gelukkig voor het publiek hoefde de pienen niet solo te zingen. En mn eerste vriendje was Pien 1 dat was natuurlijk helemaaaal geweldig.
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 15:53 schreef Bolletje... het volgende:
Jaa..pien 2 uit mijn klas is later overleden..goede herrineringen aan
Dit is best een harde opmerking.
quote:zo bedoelde ik dat niet..
Op donderdag 22 mei 2003 16:01 schreef kasper het volgende:[..]
Dit is best een harde opmerking.
quote:Yessss Bright! dat was ook mijn musical. Dat was geloof ik in 1981. Jij bent ook van 1969??
Op dinsdag 20 mei 2003 14:51 schreef Bright het volgende:
Jaaa, ik heb (ooit) ook een afscheidsmusical gedaan - was leuk. Als ik eraan denk, krijg ik nog nostalgie-spetters in m'n ogenHet ging over de toekomst; iedereen slikte een pilletje. Dat was genoeg om van te leven. 'Gezond eten' zoals groente, brood, kaas ed. was niet nodig. Alleen was er een vreemde ziekte; iedereen was zo moe. Totdat een boer die nog z'n eigen koe had de oplossing bracht: die pillen zijn niet voldoende; men moet gewoon goed eten/leven.
Ik kan me nog herinneren dat er een koe was (2 kinderen die onder een beschilderd laken stonden) en dat op het laatst iedereen aan het janken was - onze klas was de eerste klas van deze meester; hij was het hoofd van die school (De Ark in Barendrecht)Misschien iemand bekend met deze musical? Nog een naam erbij? Of nog beter: een song-boekje? (Ben ik al lang naar op zoek)
Natuurlijk een ):O dat ik het boekje heb weggegooid, maar toen 'wist ik niet beter'. Nu heb ik spijtps: erg leuke topic!
bij the way Wat kun je je oud voelen in dit topic he
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 10:28 schreef berkenwoude het volgende:[..]
Ik heb deze ook gespeeld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, maar volgens mij was de naam "Raadsels rond het ruime sop, want jij was die diamanten dief. Ik speelde rob de hutsteward, en in die rol moest ik ook nog kok en kapper spelen, en moest ik mee doen aan een modeshow.
quote:Dan heb jij een erg slecht geheugen. ik ben ouder dan jou (een paar maanden maar) en ik weet hey nog wel. Ik heb het boekje nog dus ik zal wel kijken wat de echte naam was.
Op vrijdag 23 mei 2003 09:41 schreef GhostMan84 het volgende:[..]
Dat kan trouwens best ja, dat de naam "Raadsels rond het ruime sop" was. Ik er eigenlijk verder niet zoveel meer van, ik weet niet eens meer precies wat voor een rol ik had
quote:cool! Ik wou dat ik hem ook had,kon ik het script nog eens bekijken
Op vrijdag 23 mei 2003 11:04 schreef berkenwoude het volgende:[..]
Dan heb jij een erg slecht geheugen. ik ben ouder dan jou (een paar maanden maar) en ik weet hey nog wel. Ik heb het boekje nog dus ik zal wel kijken wat de echte naam was.
1. Pas op de plaats
2. ?
3. Taai taai song
4. Liefdestango (ze zag het in een paar seconden)
5. Nep
6. De watergolf
7. Laat dat!
8. Tot ziens!
quote:mwoah, ik heb geen slecht geheugen, ik denk dat ik die musical (onbewust?) zo snel mogelijk uit mijn herinneringen wilde wissen
Op vrijdag 23 mei 2003 11:04 schreef berkenwoude het volgende:[..]
Dan heb jij een erg slecht geheugen. ik ben ouder dan jou (een paar maanden maar) en ik weet hey nog wel. Ik heb het boekje nog dus ik zal wel kijken wat de echte naam was.
maar ik speelde een dief met een grappige naam geloof ik, wat was die ook alweer?
quote:dat werd tijdens de musical voor mij gezongen! ben ik nog best lang mee voor de gek gehouden
Op vrijdag 23 mei 2003 11:18 schreef daniman het volgende:[..]
5. Nep
quote:ja ik heb het boekje nog, die was oranje. Ik weet ook niet meer hoe jij heete, volgens mij iets van hendrik en je werkte samen met neptunes, en je hebt ook nog een stuk gezongen, en dat ging over je moeder maar ik zal het wel voor je opzoeken maar dat wordt dan pas maandag, sorry
Op vrijdag 23 mei 2003 11:38 schreef GhostMan84 het volgende:[..]
mwoah, ik heb geen slecht geheugen, ik denk dat ik die musical (onbewust?) zo snel mogelijk uit mijn herinneringen wilde wissen
maar jij hebt dat boekje nog? cool! ik ben het harstikke kwijtgeraaktmaar ik speelde een dief met een grappige naam geloof ik, wat was die ook alweer?
quote:cool! ik wacht met spanning af!
Op vrijdag 23 mei 2003 11:44 schreef berkenwoude het volgende:[..]
ja ik heb het boekje nog, die was oranje. Ik weet ook niet meer hoe jij heete, volgens mij iets van hendrik en je werkte samen met neptunes, en je hebt ook nog een stuk gezongen, en dat ging over je moeder maar ik zal het wel voor je opzoeken maar dat wordt dan pas maandag, sorry
quote:Klopt en klopt: van 1969
Op donderdag 22 mei 2003 16:40 schreef Zusje het volgende:[..]
Yessss Bright! dat was ook mijn musical. Dat was geloof ik in 1981. Jij bent ook van 1969??
Geen idee hoe deze musical heette.
Volgens mij kwam er een liedje in voor dat heette pillen pillen pillen ...om je honger mee te stillen etc etc.
Ik speelde een nieuwslezer die de melk moest promoten en die door de warmte, de met een oogpotlood van moeders zelfgetekende snor, ergens onder aan der kin smeerde.bij the way Wat kun je je oud voelen in dit topic he
* Bright denkt aan het liedje, maar kan de tekst niet meer herinneren, wel dat er zoiets was ... Tja, die grijze massa is ook zo goed niet meer... Voel me oud
quote:Mijn zusje heeft die musical gedaan en was ook oma
Op zondag 7 april 2002 18:25 schreef Aphrodite het volgende:
Ik heb Jackpot gedaan. Ik had de hoofdrol van de oma die de jackpot had gewonnen. Maar ik moest hem wel delen. Ik had de tekst helemaal uit mn bolletje geleerd en ik oefende met cassettebandjes waarop ik de andere rollen had ingesproken.
quote:Die heb ik gedaan
Op zondag 7 april 2002 18:35 schreef LuNaTiC het volgende:
Volgens mij heette het 'niet goed geld terug'. Weet het niet zeker meer, maar ging over een of ander warenhuis, en ik was die knakker van de snoepafdeling. Ik mocht dus lekker tijdens de voorstelling snoep vretenben toen nog vet in de lach geschoten, was wel koel
Ik weet trouwens nog steeds de eerste regel: 'over 5 minuten gaan we open, dan komen de mensen weer van heinde en verre. En vooral hier, naar de parterre'. En t was dus niet eens mijn rol
"We lagen in ons kuiltje, in ons kuiltje bij de zee... "
Jaja, de hitpotpourri
quote:Disco in doedorp.....Ja....die is ooit nog eens op tros tv geweest. Kan vanmijzelf herinneren dat het ging over een of andere Meester Pennelik...moet er ergens (lees: ouderlijk huis op zolder) een boekje van hebben liggen... Maar waarover het allemaal ging en wat mijn aandeel daarin was??? Verdrongen denk ik.....
Op maandag 8 april 2002 07:17 schreef Merel het volgende:
"Disco in Doedorp" en ik was Gravin van Stoethaspel tot Wielewaal![]()
Bij ons werd standaard, elk jaar, na afloop van de musical nog "Hou je zakdoek bij de hand gezongen". Iedereen janken
quote:Nee, want ik speelde ook Hendrik en ik was geen dief.
Op vrijdag 23 mei 2003 11:44 schreef berkenwoude het volgende:[..]
ja ik heb het boekje nog, die was oranje. Ik weet ook niet meer hoe jij heete, volgens mij iets van hendrik en je werkte samen met neptunes, en je hebt ook nog een stuk gezongen, en dat ging over je moeder maar ik zal het wel voor je opzoeken maar dat wordt dan pas maandag, sorry
Leuk dat je het boekje nog hebt. Wat was het tweede liedje ook al weer?
Jantje Smit Vs. Ome Henk
Ik was Jan lol.
Wij speelden namelijk "Het vreemde Songfestival" en ik speelde op de valreep de rol van Anoeska, één van de deelnemers van het songfestival. Eigenlijk zou ik alleen maar "volk" spelen, maar omdat de echte Anoeska ziek was geworden, mocht ik die rol spelen
Het enige wat ik er nog van weet is:
Hai Anoeska uit de poesta
is een echt zigeuner kind
Ik vind dit een geweldig topic! Heb net alles doorgelezen. Helaas maar 1x de musical tegengekomen die ik ook gespeeld heb. Namelijk: Toffe Tommie zorgeloos.
Ik heb helaas geen script -snap niet dat ik het kwijt ben of weggegooid heb of zo- en wil het wel heel graag weer hebben eigenlijk! Even zoeken maar op het internet dan, hopelijk vind ik het, anders iemand die me misschien kan helpen? Toch jammer dat ik dan het 'orgineel' niet heb.
Ik heb wel een video ervan, die ik vandaag heb gekeken. Wel slecht opgenomen eigenlijk, maar toch blijft het cool om jezelf terug te zien als 'ukkie'. Geweldig! Jeugdsentiment!
quote:Hahhaha ik had ook precies dezelfde. Ik was detective
Op zaterdag 6 april 2002 23:07 schreef gabberjoost het volgende:[..]
Hehe, lol, ik had precies dezelfde gedaan. Ik had de hoofdrol, de meester die ontvoerd werd
Onze afscheidsmusical heette iets van De Flat ofzo en het was in ff denken... ergens in 1982 ofzo. Ik speelde de rol van het meisje Micky en ken zelfs nog een lapje tekst van een liedje:
Een flat is pet
In een flat zijn alle plekken al bezet
Een flat is pet
Vier kale kamers, een douche en een toilet
Toen de oude Batavieren kwamen wonen in een hol
Was er plek voor alle koters, zo gauw is een hol niet vol
Was best een saaie musical geloof ik een ook het decor dat we zelf moesten maken vond ik niet al te mooi geworden. Toch leuke herinnering!
quote:Wij speelden die musical in 1989. Ik had maar een heel klein rolletje, als taxichauffeuse, met zo'n grote pet op en een autostuur in mijn handen. Ik geloof dat ik de sjeik naar het hotel moest brengen ofzo. De liedjes kan ik me ook nog vaag herinneren. Op het laatst was er een liedje, dat heette ' de binnenkant'. Wel een leuke tijd was dat, steeds repeteren enzo en natuurlijk de grote vaond dat alle ouders kwamen kijken.
Heb ik ook gespeeld!! Hij heette "Paniek in de luie lift". Dat was dan weer de naam van het hotel.Ik speelde Marie, of was het nou Mina. Moest in elk geval zingen en zoenen met de sjeik. Helemaal zenuwachtig en op het moment dat er gezoend moest worden........ viel het licht uit.
saved bij de light
Wij speelden het een jaartje later in 1988
Ben benieuwd welke het wordt. Laat het tzt nog wel weten.
* WheeleE herinnert zich dat ie zn tekstboekje van Het Bos Van Bijster nog zou kopieren voor CptMarco....
quote:Die hadden wij ook! Kan alleen met geen mogelijkheid meer op de naam komen. Ik weet wel nog wat teksten...
Op vrijdag 23 mei 2003 15:55 schreef Bright het volgende:[..]
Klopt en klopt: van 1969
Jammer dat je de naam ook niet kent. Het script heb je zeker ook niet meer? Ik vind het wel ontzettend leuk dat er iemand is die deze musical ook heeft gedaan
![]()
* Bright denkt aan het liedje, maar kan de tekst niet meer herinneren, wel dat er zoiets was ... Tja, die grijze massa is ook zo goed niet meer... Voel me oud
![]()
's ochtends deze blauwe dat is de pil voor het ontbijt
je hoeft niet eens te kauwen en het kost je ook geen tijd
en zie je deze groene, nou die smaakt reuze hoor
een pilletje om te zoenen, die is voor tussendoor
en deze pil moet eens per dag, die smaakt om van te grienen
maar wel gezond, hij zit propvol met pure vitamine!!!!!!!!
Pillen, pillen, pillen, pillen, dagelijkse pillen
Het allerbeste middel om je honger mee te stillen
quote:*nog steeds wacht
Op dinsdag 20 mei 2003 11:58 schreef WheeleE het volgende:[..]
Yups...ikke. Alleen t scannen gaat niet lukken, maar ik kan m wel voor je fotokopieren en opsturen ofzo. Tegen kopieer/portokosten zegmaar.
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 21:58 schreef cptmarco het volgende:[..]
*nog steeds wacht
![]()
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:11 schreef WheeleE het volgende:[..]
Ik weet het. Zal proberen of ik het kopieren er maandag ff tussendoor kan plakken
.
quote:Ok, maandag is het niet geworden, maar de kopietjes liggen nu nog warm van het kopieerapparaat op mn bureau
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:14 schreef cptmarco het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Ik krijg de mail van je profiel-adres terug als non-deliverable. Klopt dat adres ng wel?
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:10 schreef cptmarco het volgende:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
quote:Nostalgie!! Herinneringen komen boven...
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:43 schreef m@x het volgende:[..]
Die hadden wij ook! Kan alleen met geen mogelijkheid meer op de naam komen. Ik weet wel nog wat teksten...
's ochtends deze blauwe dat is de pil voor het ontbijt
je hoeft niet eens te kauwen en het kost je ook geen tijd
en zie je deze groene, nou die smaakt reuze hoor
een pilletje om te zoenen, die is voor tussendoor
en deze pil moet eens per dag, die smaakt om van te grienen
maar wel gezond, hij zit propvol met pure vitamine!!!!!!!!Pillen, pillen, pillen, pillen, dagelijkse pillen
Het allerbeste middel om je honger mee te stillen
Ik heb laatst nog aan mijn moeder gevraagd of zij misschien nog de titel kende, maar ze wist het ook niet meer
over een ziekenhuis en ik was zuster hansje met de pleisters
heb me zwaaaaaar vermaakt
En omdat m'n lerares fan was van de Beatles, waren alle liedjes van de beatles Met een andere tekst uiteraard.
maar die musicall zoog best wel...
quote:raar, er komt anders genoeg spam binnen
Op maandag 27 oktober 2003 08:54 schreef WheeleE het volgende:[..]
Ik krijg de mail van je profiel-adres terug als non-deliverable. Klopt dat adres ng wel?
Anders proberen we wel iets anders. Icq, msn of Irc
.
Het wordt tijd om een nieuw gratis emailaccountje te openen:
probeer eens: itsme@herejezus.nl
(getest en hij werkt en daar gaat het om....
)
icq, msn en irc: ik ben er nog nooit achtergekomen hoe dat werkt
quote:De spettershow die heb ik ook gedaan ja. Goh ik zat ook al te zoeken naar hoe die musical nou ook alweer heette. Wel geweldig leuk topic trouwens. Echt jeugd sentiment he
Op dinsdag 20 mei 2003 20:28 schreef Minnie_ het volgende:[..]
Jaaa, die heb ik ook gedaan! En je raad het nooit: ik was ook de omroepster! Mevrouw Van Dam heette ze geloof ik. Behalve dat had ik nog 4 rollen.
Kun je nagaan, dat was in 1986 en ik ken sommige liedjes nog!
[Dit bericht is gewijzigd door Poezelewoekie op 31-10-2003 17:46]
quote:hee.. die hebben wij ook gedaan
Op vrijdag 31 oktober 2003 17:44 schreef Poezelewoekie het volgende:
'Raadsels rond het ruime sop'.
quote:Ik heb het boekje teruggevonden!!
Op vrijdag 31 oktober 2003 20:06 schreef daniman het volgende:
ik ook!Ik kan me alle liedjes nog herinneren behalve de tweede!
quote:ik zou totaal niet meer weten hoe dat liedje gaat, terwijl ik dat van de rest nog wel weet!
Op zaterdag 1 november 2003 08:03 schreef Poezelewoekie het volgende:[..]
Ik heb het boekje teruggevonden!!
Lied twee is 'Er is iets loos' die ken ik nog wel goed. Maar er zijn er ook een aantal waarvan ik de melodie echt nie meer weet...
"Oh ze zaaaaag het in een paar seconden.... "
"Ergens in de himalaya. Leeft het volkje der taai taai."
"Nep nep, af en toe dan willen we wat, nep nep"
en natuurlijk:
"Tot ziens tot ziens,
stuur nog es een kaartje
kom een keertje langs,
Tot ziens tot ziens,
het beste en de groeten
kom een keertje langs
of pak de TE-LE-FOOOOOON!"
quote:Aaaah die moest ik ook doen! Pompelmoes in Groente en Fruit!
Op maandag 19 mei 2003 21:58 schreef amaranta het volgende:
Het was 1992Wij deden Dr Pompelmoes ofzoiets
ging echt nergens over, over een of andere groenteman ofzoen in mijn klas zaten welgeteld 5 meisjes.....
ik had een van de hoofdrollen, die van een of andere Tineke, die had net dr havo diploma ofzo, en die was werkloos..
En toen moest ik een lied over werkeloos zingen, maar dat helemaal een solo
(en het waren nogal hoge noten)
quote:Heb je het inmiddels binnen?
Op maandag 27 oktober 2003 19:20 schreef cptmarco het volgende:[..]
raar, er komt anders genoeg spam binnen
hmm, na een test krijg ik zelf ook een foutmeldingHet wordt tijd om een nieuw gratis emailaccountje te openen:
probeer eens: itsme@herejezus.nl
(getest en hij werkten daar gaat het om....
)
icq, msn en irc: ik ben er nog nooit achtergekomen hoe dat werkt
quote:
Op maandag 10 november 2003 22:01 schreef WheeleE het volgende:[..]
Heb je het inmiddels binnen?
Ik heb gistermiddag lekker languit op de bank gelegen en de tekst rustig gelezen.... Geweldige trip down memory lane
Bedankt
quote:Graag gedaan
Op maandag 10 november 2003 22:23 schreef cptmarco het volgende:[..]
ik de post zaterdag gekregen, geld is ondertussen ook overgemaakt....
Ik heb gistermiddag lekker languit op de bank gelegen en de tekst rustig gelezen.... Geweldige trip down memory lane
Bedankt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |