Zoals al gezegd, dat kan niet. Darien Gap zit er tussen inquote:Op maandag 26 mei 2014 21:32 schreef miro86 het volgende:
Lijkt me wel episch: Van Mexico stad naar Buenos Aires rijden...Je bent wel even onderweg...
Dat kan inderdaad. Alleen denk ik dat je dan een paar jaar extra verlof moet opnemen, omdat je niet geheel vrijwillig een nieuwe baan hebt gekregen als persoonlijke chauffeur van Tanja..quote:Op maandag 26 mei 2014 21:24 schreef Individual het volgende:
Darian Gap kan prima per auto:
[ afbeelding ]
Dan heb je natuurlijk wel de ultieme Latijns-Amerikaanse ervaring.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:22 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad. Alleen denk ik dat je dan een paar jaar extra verlof moet opnemen, omdat je niet geheel vrijwillig een nieuwe baan hebt gekregen als persoonlijke chauffeur van Tanja..
Zoals al gezegd door mij, ja. Wil niet zeggen dat je niet per boot even over kan steken, zie het als een veerpont. Moet ook kunnen, toch?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Zoals al gezegd, dat kan niet. Darien Gap zit er tussen in
Is een dure oversteek, reken op minimaal 500 euro voor enkel je autoquote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:37 schreef miro86 het volgende:
[..]
Zoals al gezegd door mij, ja. Wil niet zeggen dat je niet per boot even over kan steken, zie het als een veerpont. Moet ook kunnen, toch?
* Blik zet droommodus aanquote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:54 schreef miro86 het volgende:
had eerder een motorfiets in gedachten (ben toch aan het dromen...)
Inclusief de Darien Gap?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:10 schreef Blik het volgende:
[..]
* Blik zet droommodus aan
Mocht ik ooit een mooie prijs winnen in de staatsloterij/postcodeloterij, dan zou ik zoiets ook gaan doen met een Landrover Defender ofzo. Van Alaska naar Ushuaia ofzoMaar dan ook van de Noordkaap tot de Zuidkaap en van Amsterdam naar Japan. Lijkt me fantastisch!
Nee, dat is iets te avontuurlijk. Ik denk dat ik dan maar voor een oversteek kies van Panama naar Colonquote:
Colon - Cartagena neem ik aan.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, dat is iets te avontuurlijk. Ik denk dat ik dan maar voor een oversteek kies van Panama naar Colon
ehh, je hebt gelijk. Naar cartagena toe. De auto op de boot en dan zelf per zeilboot naar Cartagena toe. San Blas eilanden zijn zo mooi, daar wil ik nog wel een keer naartoequote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:39 schreef Individual het volgende:
[..]
Colon - Cartagena neem ik aan.
Panama City - Colon zou ik nog wel eens per boot willen doen. De andere kant op heb ik per trein gedaan langs het kanaal.
Zoek maar eens op afbeeldingen via Google, dan begrijp je dat het een aanrader is. Er zijn zo'n 300 van die kleine eilandjesquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:47 schreef Individual het volgende:
Ben wel in Cartagena geweest en verbleven op een eilandje voor de kust, maar kwam van Bogota en ging niet naar Panama. De San Blas eilanden hoor ik wel vaker voorbij komen. Aanrader dus?
Als je Colombia overweegt; vergis je niet. Colombia is groot. 3 weken alleen colombia is al te weinig, laat staan gecombineerd met Panama.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:01 schreef runaway het volgende:
Ik heb deze zomervakantie ruim drie weken en twijfel tussn midden amerika en thailand/cambodja....
Ik hou enorm van zuid-amerika (tijdje in mexico gewoond, rondreis cuba guatemala belize en nog een rondreis door argentinie) en ben niet bang aangelegd, maar vind het als blond meisje wel ietsie lastiger. Spreek goed spaans.
Zit te denken aan nicaragua/costa rica, en als het te doen is panama/colombia?!
Hoeveel kun je backpackend doen in 3 weken? Heb wel redelijk budget...
Ik zou dan ook vooral in het noord-westen willen zijn voor was salsa/feestjes.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:04 schreef krapula het volgende:
[..]
Als je Colombia overweegt; vergis je niet. Colombia is groot. 3 weken alleen colombia is al te weinig, laat staan gecombineerd met Panama.
Oh ik bedoelde eigenlijk CR+nicaragua zeker en dan evt aanvullend met panama/stukje colombia. Maar dat gaat niet dusquote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:12 schreef Blik het volgende:
Panama en Colombia gaat je niet lukken in 3 weken. Dan moet je echt 1 van de 2 kiezen
De mooiste natuur is wat mij betreft te vinden in Costa Rica, al dan niet gecombineerd met Bocas del Toro in Panama voor de bountystranden. Salsa is er wat minder, dan moet je denk ik richting Colombia.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:11 schreef runaway het volgende:
[..]
Ik zou dan ook vooral in het noord-westen willen zijn voor was salsa/feestjes.
Wat ik zoek:
- swingen/salsa/feest
- mooie natuur
- bounty stranden + snorkelen
- 25-30 jarige backpackers
- avontuur afwisselen met ontspanning
Waar kan ik dit in bovengenoemde landen vinden? Iemand een globale rondreis met highlights?
3 weken heb je eigenlijk al nodig voor Costa Rica alleen, misschien dat je of een paar dagen Nicaragua (Ometepe bijvoorbeeld) OF een paar dagen Panama (Bocas) erbij kan doen, maar veel meer eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:15 schreef runaway het volgende:
Oh ik bedoelde eigenlijk CR+nicaragua zeker en dan evt aanvullend met panama/stukje colombia. Maar dat gaat niet dus?
quote:
Als oriëntatiereis kan dat prima in 3 weken. Nicaragua is veel minder toeristisch aangelegd dan Costa Rica, maar je spreekt de taal en hebt al ervaring.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:01 schreef runaway het volgende:
Ik heb deze zomervakantie ruim drie weken en twijfel tussn midden amerika en thailand/cambodja....
Ik hou enorm van zuid-amerika (tijdje in mexico gewoond, rondreis cuba guatemala belize en nog een rondreis door argentinie) en ben niet bang aangelegd, maar vind het als blond meisje wel ietsie lastiger. Spreek goed spaans.
Zit te denken aan nicaragua/costa rica, en als het te doen is panama/colombia?!
Hoeveel kun je backpackend doen in 3 weken? Heb wel redelijk budget...
Hoe is het er als blonde alleenreizigende vrouw?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:19 schreef Individual het volgende:
[..]
Als oriëntatiereis kan dat prima in 3 weken. Nicaragua is veel minder toeristisch aangelegd dan Costa Rica, maar je spreekt de taal en hebt al ervaring.
Van Panama kan je in Colon naar Cartagena, want vie de Darian Gap heb je meer tijd nodig. Al een idee wat je wil zien/doen op je reizen?
Zou ik zelf niet voor kiezen. Veel te veel reistijd etc.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:15 schreef runaway het volgende:
[..]
Oh ik bedoelde eigenlijk CR+nicaragua zeker en dan evt aanvullend met panama/stukje colombia. Maar dat gaat niet dus?
..als blonde alleenreizende vrouw heb ik niet zoveel ervaring.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:25 schreef runaway het volgende:
[..]
Hoe is het er als blonde alleenreizigende vrouw?
Ik wil vooral vanalles wat eigenlijkvorig jaar indonesie gedaan en de afwisseling jungle-apen-bounty eiland-steden-vulkaan vond ik supervet.
Ik zoek dit jaar hetzelfde en vooral ook leuke medereizigers en lol
Ben een x in juli/aug in Honduras/Guatemala geweest en een x in Colombia. In beide gevallen alleen regen gehad eind v/d middag of in de nacht. Voor de rest alleen maar mooi weer. Regenseizoen viel me alles mee.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:32 schreef runaway het volgende:
Thanks voor alle tips!!
Vriendinnetje die een half jaar in CR heeft gewoond komt met een hele grote maar: het regenseizoen!! Is juli/aug regenseizoen in CR en nigaragua en op alle plekken?
Als het alleen in san jose veel regent is het nl niet zo erg, maar wil niet 3 weken regendan wordt het alsnog thailand...
Mocht je naar Panama / Costa Rica gaan..wanneer ga je?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:11 schreef runaway het volgende:
[..]
Ik zou dan ook vooral in het noord-westen willen zijn voor was salsa/feestjes.
Wat ik zoek:
- swingen/salsa/feest
- mooie natuur
- bounty stranden + snorkelen
- 25-30 jarige backpackers
- avontuur afwisselen met ontspanning
Waar kan ik dit in bovengenoemde landen vinden? Iemand een globale rondreis met highlights?
Eind juli tm half aug...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:52 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Mocht je naar Panama / Costa Rica gaan..wanneer ga je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |