Mwa, da's onzin natuurlijk. De TS wist ook niet dat z'n ma zich ineens overal mee ging bemoeien. Niemand houdt het lang vol om bij zo'n moeder te wonen, zeker niet als je een vriendin erbij hebt.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:37 schreef Bob-B het volgende:
Je was er zelf bij toen je koos tussen je ouders en het leger des heils. Doet me denken, je kan ook de dienst in gaan.
Allemaal goede manieren om snel je zelfrespect te verliezen.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:37 schreef Bob-B het volgende:
Je was er zelf bij toen je koos tussen je ouders en het leger des heils. Doet me denken, je kan ook de dienst in gaan.
Hier klopt iets nietquote:Op maandag 23 maart 2009 19:34 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ik ben sinds een jaar weer even tijdelijk bij m,n ouders ingetrokken
Naja het kan altijd erger natuurlijk, werkeloze studenten die van mijn belastinggeld lopen te teren bijvoorbeeld.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:45 schreef MASD het volgende:
[..]
Allemaal goede manieren om snel je zelfrespect te verliezen.
Dat idd. En al eens een zinnig gesprek met je moeder hierover gehad? Moederlijk advies tot daar aan toe maar dit is lichtelijk overdrevenquote:Op maandag 23 maart 2009 19:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Hier klopt iets niet
Tip: wegwezen
Probeer desnoods tijdelijk een kamertje of een zoldertje te huren. Beggars can't be choosers, als je maar iets hebt. Je huidige situatie is gewoon hoogst ongezond.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:34 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ik heb ,t gevoel dat ik weer weg moet hierzo, ik sta ingeschreven bij de woonstichting, maar eer dat ik een woning heb zijn we wellicht ook weer een jaar verder.
quote:Op maandag 23 maart 2009 19:35 schreef EggsTC het volgende:
Samen een huis kopen als je relatie goed zit.
quote:Op maandag 23 maart 2009 19:39 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Mwa, da's onzin natuurlijk. De TS wist ook niet dat z'n ma zich ineens overal mee ging bemoeien. Niemand houdt het lang vol om bij zo'n moeder te wonen, zeker niet als je een vriendin erbij hebt.
Hoe oud ben je als ik vragen mag TS?
quote:
quote:Op maandag 23 maart 2009 19:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Hier klopt iets niet
Tip: wegwezen
Dus je moeder is te oud om te veranderen.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:09 schreef Mr-Coffee het volgende:
Breekt de pleuris los, mens is 63 en aardig van de oude stempel.
Ze denkt echt nog de volledige controle over haar 3 (volwassen) kinders te hebben.
Stel je je eisen niet te hoog en zoek je wel hard genoeg? Inschrijven bij woningbouwvereniging en afwachten schiet idd niet op.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:12 schreef Mr-Coffee het volgende:
Geloof me, als ik de kans had op een alternatieve woonplek had ik dat allang gedaan.
quote:Op maandag 23 maart 2009 19:52 schreef kless het volgende:
Ik had een buurvrouw die zei regelmatig "ik wil me er niet mee bemoeien maar euh.... " gevolgt door een bemoeizuchtige opmerking.
quote:Op maandag 23 maart 2009 20:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Probeer desnoods tijdelijk een kamertje of een zoldertje te huren. Beggars can't be choosers, als je maar iets hebt. Je huidige situatie is gewoon hoogst ongezond.
Of gewoon dreigen dat als ze zo doorgaat je ergens anders gaat wonen TSquote:Op maandag 23 maart 2009 20:47 schreef Chickiewickie het volgende:
Ja, ik zou hier ook knettergestoord van worden. Maar wat ik niet begrijp, waarom zeg je dit gewoon niet tegen je moeder? Gewoon straight to the point, dat ze moet kappen met dat bemoeizuchtige gedrag omdat je er hartstikke gek van wordt! Moeders en hun kinderen loslaten..
quote:Op maandag 23 maart 2009 20:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of gewoon dreigen dat als ze zo doorgaat je ergens anders gaat wonen TS
quote:Op maandag 23 maart 2009 20:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom kun je niet ergens een kamer huren?
Studeer of werk je?
Help je een handje mee in het huishouden of lever je een financiele bijdrage of wordt alles voor je geregeld?
Kinderen die alweer meer dan een jaar 'tijdelijk' bij hun moeder wonenquote:Op maandag 23 maart 2009 20:47 schreef Chickiewickie het volgende:
Moeders en hun kinderen loslaten..
quote:Op maandag 23 maart 2009 20:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of gewoon dreigen dat als ze zo doorgaat je ergens anders gaat wonen TS
quote:Op maandag 23 maart 2009 21:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Kinderen die alweer meer dan een jaar 'tijdelijk' bij hun moeder wonen
'Af en toe' een handje helpen. En je hoeft verder niks van je salaris bij te dragen?quote:Op maandag 23 maart 2009 21:09 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Ik werk gewoon, en ja ik help af en toe een handje hier.
Ik kan me jouw probleem heel goed voorstellen, zou het zelf ook niet de ideale situatie vinden om weer bij mijn moeder te moeten gaan wonen, maar om je moeder nou ''mevrouw'' te noemen vind ik wel respectloos, hoe irritant je de situatie ook vind, ze neemt je gewoon weer in huis want jij bent tenslotte haar zoon en dat noemt ze moeder ''mevrouw''!quote:Op maandag 23 maart 2009 21:11 schreef justmeandmykids het volgende:
Nog zoiets, en m,n ma het maar vaag vinden dat ik niet vaak thuis ben.
Dus ik zorg wel dat ik regelmatig uit ,t vaarwater ben van mevrouw.
Als ik funda aanslinger heb ik pagina's vol met woningen voor je, dus kap nou es met dat slachtoffertje spelen.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:11 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Ben er dus ook totaal niet trots op, en in deze situatie ook helemaal niet blij mee.
Ho wacht ff, ik betaal wel degelijk mee in de huishouding, en betaal ook regelmatig de boodschappen.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
'Af en toe' een handje helpen. En je hoeft verder niks van je salaris bij te dragen?
Kan me het gedrag van je moeder prima voorstellen. Je woont bij haar in, het kost je niks, en dan moet je je houden aan haar regels. En anders moet je iets anders zoeken, waar je kan doen waar je zin in hebt.
quote:Op maandag 23 maart 2009 21:14 schreef justmeandmykids het volgende:
O ja nog een vraag..: Hoe oud is je vriendin dan? Jij bent toch 28?..Heeft zij geen zelfstandige woonruimte?..
TS is verwent en wil bij z'n moeder in de straat wonen, dan kan ze elke dag op de koffie komen. Maarja, er zijn helaas geen betaalbare woningen vrij dus hij wacht nog maar even.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
En er zijn ook meerdere woningstichtingen, en je hebt ook particuliere verhuurders.
Waarom ga je niet daar wonen dan?..quote:Op maandag 23 maart 2009 21:20 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
26, zit in dezelfde situatie als ik met enige verschil.
Dat haar ouders wel haar privacy respecteren en dat ze een eigen verdieping heeft.
Hell no dat ik in een straat wil wonen met ,rquote:Op maandag 23 maart 2009 21:21 schreef Bob-B het volgende:
[..]
TS is verwent en wil bij z'n moeder in de straat wonen, dan kan ze elke dag op de koffie komen. Maarja, er zijn helaas geen betaalbare woningen vrij dus hij wacht nog maar even.
Dan kun je toch samen met je vriendin een woning huren?quote:Op maandag 23 maart 2009 21:20 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
26, zit in dezelfde situatie als ik met enige verschil.
Dat haar ouders wel haar privacy respecteren en dat ze een eigen verdieping heeft.
quote:Op maandag 23 maart 2009 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan kun je toch samen met je vriendin een woning huren?
Zijn jullie allebei tevreden, en ik denk dat je moeder het ook wel fijn vindt om het huis weer voor zich alleen te hebben.
Maar het lijkt er een beetje op alsof je het wel gemakkelijk (en voordelig) vindt zo, en ja, dán zal je de 'bemoeizucht' van je moeder moeten accepteren, dat is dan de prijs die je ervoor betaalt.
Gelul.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:33 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus de hele tijd, we staan ingeschreven bij woonstichtingen, en we zijn echt aan het zoeken naar woningen.
En met zoeken bedoel ik dus echt gericht zoeken.
Of zolang jullie aan het huizen zoeken zijn bij je vriendin intrekken, je vertelde dat haar moeder niet zo bemoeizuchtig is, dus misschien is dat een optie?quote:Op maandag 23 maart 2009 21:33 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus de hele tijd, we staan ingeschreven bij woonstichtingen, en we zijn echt aan het zoeken naar woningen.
In alle prijsklasses zijn huizen te huur en te koop in overvloed op dit moment (ik ben zelf druk aan het zoeken). Door heel Nederland. TS kan volgende week een eigen plek hebben als hij wil, dus ik denk meer dat TS dit topic heeft geopend dat iedereen met hem zou meeleven van "wat een rotmoeder heb je toch". Klopt, dat je dat nodig hebt op je 28ste is best jammer, topics als deze verwacht ik eerder van jongetjes of meisjes in de puberteit.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of zolang jullie aan het huizen zoeken zijn bij je vriendin intrekken, je vertelde dat haar moeder niet zo bemoeizuchtig is, dus misschien is dat een optie?
Ja, daarom was mijn eerste post ook een beetje ironisch bedoeld: dreigen met weggaanquote:Op maandag 23 maart 2009 21:44 schreef Bob-B het volgende:
[..]
In alle prijsklasses zijn huizen te huur en te koop in overvloed op dit moment (ik ben zelf druk aan het zoeken). Door heel Nederland. TS kan volgende week een eigen plek hebben als hij wil, dus ik denk meer dat TS dit topic heeft geopend dat iedereen met hem zou meeleven van "wat een rotmoeder heb je toch". Klopt, dat je dat nodig hebt op je 28ste is best jammer, topics als deze verwacht ik eerder van jongetjes of meisjes in de puberteit.
Je moeder is haar privacy weer kwijt, nu jij weer bij je ouders woont, maar zij moet wel jouw privacy respecteren? Heb je het wel eens met haar er over gehad hoe jij het gebrek aan privacy ervaart én hoe het voor haar? Laat je haar vaak merken dat je haar enorm dankbaar bent dat je weer bij hen mocht komen wonen, dat je het niet vanzelfsprekend vindt?quote:Op maandag 23 maart 2009 21:14 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Zoals ze zich nu de laatste tijden opstelt vind ik ook respectloos.
Natuurlijk weet ik dat het m,n moeder is, en heb er respect voor.
maar ze moet ook anderen in hun waarde laten en andermans privacy respecteren.
Het ging tenslotte om iets tussen mij en m,n vriendin, en dan je zelf zo er in storten zoals ik in de OP omschreef is ook redelijk respectloos vind ik.
Moet ik dat geloven? Er is genoeg. Verkas desnoods naar r'dam.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:33 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
* MarMar DumDaDum kwam hier door een postgeschiedenisquote:Op maandag 23 maart 2009 19:34 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Ik ben sinds een jaar weer even tijdelijk bij m,n ouders ingetrokken
Nee dat is ze niet, en nee het is geen lemming.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:48 schreef BarbaRob het volgende:
Is dit je vriendin soms?
Nogmaals, problemen met vriend en schoonmoeder..(Deel 2)
quote:Op woensdag 1 april 2009 20:33 schreef mgerben het volgende:
Laten we het eens omdraaien. Wat wil je eigenlijk?
Bijvoorbeeld... dat je ma zich zo gedraagt dat jij een beetje in een hotel woont?
In haar eigen huis?
Waarschijnlijk is jouw moeder het ook meer dan zat en verlangt ze terug naar haar vrijheid.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:20 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Daar heeft het geen reet mee te maken.
Een beetje wederzijds respect ivm privacy zal wel fijn zijn, ik bemoei me niet met hun problemen, ze zijn volwasen en dat zullen ze hopelijk zelf wel kunnen oplossen.
Het enige wat ik verwacht is dat ze een beetje respect heeft voor mijn privacy.
Is dat dan teveel gevraagd?
quote:Op maandag 23 maart 2009 19:34 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ik heb ,t gevoel dat ik weer weg moet hierzo,
Het probleem is dat je in een situatie zit waarin je weinig kan vragen, je ouders verlenen je namelijk een enorme gunst. Het is heel begrijpelijk dat jij het zo zat bent, maar je zit niet in een positie waarin je iets kan eisen van je ouders.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:20 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Een beetje wederzijds respect ivm privacy zal wel fijn zijn, ik bemoei me niet met hun problemen, ze zijn volwasen en dat zullen ze hopelijk zelf wel kunnen oplossen.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is jouw moeder het ook meer dan zat en verlangt ze terug naar haar vrijheid.
Je woont alweer een jáár thuis, dat is best lang.
En wat Aneurism zegt, particulier huren is toch een optie? Als je het alléén niet op kunt brengen kun je misschien samen met je vriendin iets huren.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:00 schreef As_33 het volgende:
[..]
Het probleem is dat je in een situatie zit waarin je weinig kan vragen, je ouders verlenen je namelijk een enorme gunst. Het is heel begrijpelijk dat jij het zo zat bent, maar je zit niet in een positie waarin je iets kan eisen van je ouders.
Ik wens je doorzettingsvermogenquote:Op zaterdag 4 april 2009 15:32 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
We zijn inderdaad ook aan het kijken bij partikuliere huisbazen.
Wens ons sterkte.
Jawel, het heeft er alles mee te maken.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:20 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 april 2009 12:48 schreef BarbaRob het volgende:
Is dit je vriendin soms?
Nogmaals, problemen met vriend en schoonmoeder..(Deel 2)
Ga particulier dan eerst huren.. pfff.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:33 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |