Mja, dat zeggen ze ook van de ideale afval-cardio snelheid. Dat je nog gemakkelijk een gesprek moet kunnen voeren. Maar echt, ik moet wandelen wil ik kunnen pratenquote:Op maandag 23 maart 2009 13:29 schreef Chicolate het volgende:
Als je kan praten tijdens het hardlopen, is je ademhaling goed en loop je op een goed tempo voor een duurloop. Ik liep altijd te snel en kreeg dan na 2 km steken in mn zij
.
Ah okee, kun je daar zelf ook nog wat mee of heb je daar alleen wat aan bij wedstrijden lopen? Ik dacht namelijk dat die alleen je tijden registreren bij wedstrijdlopen..quote:Op maandag 23 maart 2009 13:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb er pas twee gelopen hoorCPC vorig jaar en de Zeven Heuvelen. Mariken kon ik vorig jaar helaas niet.
Heb bij de ZHL de championchip gekocht jawas wel makkelijker
Ding zit nu ook standaard aan mijn schoen.
Tijdens het lopen kan ik altijd wel praten, probeer dat ook zoveel mogelijk te doen om de ademhaling wat te regelen. Bij het spinnen fiets ik om bijna dood te gaandus daar is praten wat moeilijker, daarbij ga ik ook altijd alleen spinnen, dus keuvelmaatjes heb ik daar niet
Spinning snap ik ook niet, als daar nog mensen op hun gemakje zitten te keuvelen. Maargoed, ik denk ook dat de échte tempo-hardlopers ook niet kunnen praten tijdens het lopen. Een duurloop met een constant tempo van iets van 10km per uur (of misschien 12 als je wat beter bent) kan dat nog wel denk ikquote:Op maandag 23 maart 2009 13:33 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ah okee, kun je daar zelf ook nog wat mee of heb je daar alleen wat aan bij wedstrijden lopen? Ik dacht namelijk dat die alleen je tijden registreren bij wedstrijdlopen..
Mensen die bij spinning tijdens het spinnen nog steeds hele gesprekken kunnen voeren gaan volgens mij niet helemaal vol ervoorTenminste, zelfs de ervaren spinners om mij heen hebben moeite om normale volzinnen te formuleren wanneer ze bezig zijn
ik geloof daar niet zo in...meer dan een hoi tegen een voorbijlopende hardloper kan er bij mij niet af, maar mijn ademhaling is na jaren zangles echt wel goed...als ik op een tempo loop dat ik kan praten, dan kan ik net zo goed gaan wandelen...quote:Op maandag 23 maart 2009 13:29 schreef Chicolate het volgende:
Als je kan praten tijdens het hardlopen, is je ademhaling goed en loop je op een goed tempo voor een duurloop. Ik liep altijd te snel en kreeg dan na 2 km steken in mn zij
.
Jij moet bij Pilates ook met je flanken ademen neem ik aan? Heerlijk vind ik dat, van een buikademhaling ga ik hyperventileren dus ik was al zo bang dat we dat steeds moesten gaan doen.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:34 schreef ColdFeet het volgende:
@kwak, ja, met mijn normale ademhaling is weinig mis, denk ik. Combi yoga/zangles, ik adem ook goed laag.
Vind ik trouwens wel verwarrend; bij pilates is de ademhaling heel anders dan bij yoga
precies, mijn ademhaling zit doorgaans merkbaar laag, ook gewoon als ik achter mn buro zit. als in: op dit moment beweeg ik in een langzaam regelmatig tempo heen en weer omdat mn buik tegen mn burorand drukt en mn lichaam naar achteren gaat als ik inadem (mn toetsenbord staat ver weg dus ik hang op mn buro - iets met open a4tjes en boeken)quote:Op maandag 23 maart 2009 13:36 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ik geloof daar niet zo in...meer dan een hoi tegen een voorbijlopende hardloper kan er bij mij niet af, maar mijn ademhaling is na jaren zangles echt wel goed...als ik op een tempo loop dat ik kan praten, dan kan ik net zo goed gaan wandelen...
met zangles doe ik allebei: eerst vul je met je buik, dan t restje de flanken, en als je echt moet dan ook nog "je rug in" maar dan ga je t wel snelk vastzetten.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Jij moet bij Pilates ook met je flanken ademen neem ik aan? Heerlijk vind ik dat, van een buikademhaling ga ik hyperventileren dus ik was al zo bang dat we dat steeds moesten gaan doen..
Ah okeequote:Op maandag 23 maart 2009 13:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Spinning snap ik ook niet, als daar nog mensen op hun gemakje zitten te keuvelen. Maargoed, ik denk ook dat de échte tempo-hardlopers ook niet kunnen praten tijdens het lopen. Een duurloop met een constant tempo van iets van 10km per uur (of misschien 12 als je wat beter bent) kan dat nog wel denk ikmet 10km per uur kan ik iig nog wel prima praten
En hier in Nijmegen heb je wat plekken (zoals bij het sportcentrum) waar je met je championchip kunt lopen. Dan verschijnen je tijden op het bord . Ook in het Gofferpark is geloof ik zo'n 'baan', ook maar 's kijken
Yoga is vanuit je buik, dan?quote:Op maandag 23 maart 2009 13:51 schreef ColdFeet het volgende:
Grappig dat je dat zegt, kwakveense. bij mijn jaarlijkse medische controlezaten ze vorig jaar te miepen dat ik een te klein longvolume had... Ik dacht eigenlijk dat dat samenhing met goede ademhalingstechniek, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo
DaD, middenrifademhaling, ja. Ik vind het maar raar. Doe mij maar yoga breathing; is ook echt de bom bij tandartsbezoeken en presentaties voor grote groepen enzo
Ja. En vooral: langzaam en bewust. Lekker, vind ik.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Yoga is vanuit je buik, dan?
Als ik tegen m'n vriend aan lig ga ik zijn ademhalingsritme overnemen, maar hij ademt helemaal niet zoals ik dat zou doen, dus hou ik om de twee teugen m'n adem een poosje in om weer gelijk met hem te komen. Best vermoeiend..
Ik kan niet anders, het is onvermijdelijk dat ik dat ga overnemen.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja. En vooral: langzaam en bewust. Lekker, vind ik.
Dat heb ik trouwens ook weleens geprobeerd, maar ik werd er echt doodmoe van
je vergeet te ademen???quote:Op maandag 23 maart 2009 13:57 schreef Chicolate het volgende:
Als ik heel bewust ga ademen, word ik vreselijk duizelig. Verder is mn ademhaling waardeloos, vergeet het te vaak en het is heel oppervlakkig. Maar ik leef nog
.
Jaquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |