abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67322294
Als je kan praten tijdens het hardlopen, is je ademhaling goed en loop je op een goed tempo voor een duurloop . Ik liep altijd te snel en kreeg dan na 2 km steken in mn zij .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 23 maart 2009 @ 13:31:19 #127
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_67322336
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:29 schreef Chicolate het volgende:
Als je kan praten tijdens het hardlopen, is je ademhaling goed en loop je op een goed tempo voor een duurloop . Ik liep altijd te snel en kreeg dan na 2 km steken in mn zij .
Mja, dat zeggen ze ook van de ideale afval-cardio snelheid. Dat je nog gemakkelijk een gesprek moet kunnen voeren. Maar echt, ik moet wandelen wil ik kunnen praten . Dan heeft het toch geen zin? Terwijl ik wel het idee heb dat m'n ademhaling en tempo goed zijn (ik heb nooit steken en loop niet te hard).
  maandag 23 maart 2009 @ 13:32:34 #128
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67322372
zelfs op mijn drollentempo kan ik niet praten hoor... en ik adem wel echt laag (gewoonte door muzieklessen/fagot/zang). loopclub lijkt me niks. ik raak dan heel gefrustreerd dat ik de langzaamste ben, of dat ik mensen ophoud geen goed idee. plus ik wil niet vast zitten aan een bepaalde tijd.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_67322393
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik heb er pas twee gelopen hoor CPC vorig jaar en de Zeven Heuvelen. Mariken kon ik vorig jaar helaas niet.
Heb bij de ZHL de championchip gekocht ja was wel makkelijker Ding zit nu ook standaard aan mijn schoen.

Tijdens het lopen kan ik altijd wel praten, probeer dat ook zoveel mogelijk te doen om de ademhaling wat te regelen. Bij het spinnen fiets ik om bijna dood te gaan dus daar is praten wat moeilijker, daarbij ga ik ook altijd alleen spinnen, dus keuvelmaatjes heb ik daar niet
Ah okee, kun je daar zelf ook nog wat mee of heb je daar alleen wat aan bij wedstrijden lopen? Ik dacht namelijk dat die alleen je tijden registreren bij wedstrijdlopen..

Mensen die bij spinning tijdens het spinnen nog steeds hele gesprekken kunnen voeren gaan volgens mij niet helemaal vol ervoor Tenminste, zelfs de ervaren spinners om mij heen hebben moeite om normale volzinnen te formuleren wanneer ze bezig zijn
pi_67322441
@kwak, ja, met mijn normale ademhaling is weinig mis, denk ik. Combi yoga/zangles, ik adem ook goed laag.
Vind ik trouwens wel verwarrend; bij pilates is de ademhaling heel anders dan bij yoga
pi_67322466
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:33 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Ah okee, kun je daar zelf ook nog wat mee of heb je daar alleen wat aan bij wedstrijden lopen? Ik dacht namelijk dat die alleen je tijden registreren bij wedstrijdlopen..

Mensen die bij spinning tijdens het spinnen nog steeds hele gesprekken kunnen voeren gaan volgens mij niet helemaal vol ervoor Tenminste, zelfs de ervaren spinners om mij heen hebben moeite om normale volzinnen te formuleren wanneer ze bezig zijn
Spinning snap ik ook niet, als daar nog mensen op hun gemakje zitten te keuvelen. Maargoed, ik denk ook dat de échte tempo-hardlopers ook niet kunnen praten tijdens het lopen. Een duurloop met een constant tempo van iets van 10km per uur (of misschien 12 als je wat beter bent) kan dat nog wel denk ik met 10km per uur kan ik iig nog wel prima praten

En hier in Nijmegen heb je wat plekken (zoals bij het sportcentrum) waar je met je championchip kunt lopen. Dan verschijnen je tijden op het bord . Ook in het Gofferpark is geloof ik zo'n 'baan', ook maar 's kijken
Ja doei.
  maandag 23 maart 2009 @ 13:36:35 #132
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_67322485
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:29 schreef Chicolate het volgende:
ik geloof daar niet zo in...meer dan een hoi tegen een voorbijlopende hardloper kan er bij mij niet af, maar mijn ademhaling is na jaren zangles echt wel goed...als ik op een tempo loop dat ik kan praten, dan kan ik net zo goed gaan wandelen...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_67322633
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:34 schreef ColdFeet het volgende:
@kwak, ja, met mijn normale ademhaling is weinig mis, denk ik. Combi yoga/zangles, ik adem ook goed laag.
Vind ik trouwens wel verwarrend; bij pilates is de ademhaling heel anders dan bij yoga
Jij moet bij Pilates ook met je flanken ademen neem ik aan? Heerlijk vind ik dat, van een buikademhaling ga ik hyperventileren dus ik was al zo bang dat we dat steeds moesten gaan doen. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 23 maart 2009 @ 13:42:42 #134
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67322659
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:36 schreef Abbadon het volgende:

[..]

ik geloof daar niet zo in...meer dan een hoi tegen een voorbijlopende hardloper kan er bij mij niet af, maar mijn ademhaling is na jaren zangles echt wel goed...als ik op een tempo loop dat ik kan praten, dan kan ik net zo goed gaan wandelen...
precies, mijn ademhaling zit doorgaans merkbaar laag, ook gewoon als ik achter mn buro zit. als in: op dit moment beweeg ik in een langzaam regelmatig tempo heen en weer omdat mn buik tegen mn burorand drukt en mn lichaam naar achteren gaat als ik inadem (mn toetsenbord staat ver weg dus ik hang op mn buro - iets met open a4tjes en boeken)

punt met mijn tempo vooral is dat ik ook erg langzaam wandel. ik neem kleine stapjes. ik wandel rustig een uur over 5 kilometer en dan loop ik voor mn gevoel niet langzaam. ik moet ook als ik andere "niormaal wandelende" mensen moet bijhouden nét effe te snel hobbelen voor mn gevoel. ik word daar dan echt heel erg moe van...
  maandag 23 maart 2009 @ 13:43:56 #135
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67322701
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:41 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Jij moet bij Pilates ook met je flanken ademen neem ik aan? Heerlijk vind ik dat, van een buikademhaling ga ik hyperventileren dus ik was al zo bang dat we dat steeds moesten gaan doen. .
met zangles doe ik allebei: eerst vul je met je buik, dan t restje de flanken, en als je echt moet dan ook nog "je rug in" maar dan ga je t wel snelk vastzetten.

ik had moeite met de pilates ademhaling...

nu heb ik trws niet een heel groot longvolume...
pi_67322742
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Spinning snap ik ook niet, als daar nog mensen op hun gemakje zitten te keuvelen. Maargoed, ik denk ook dat de échte tempo-hardlopers ook niet kunnen praten tijdens het lopen. Een duurloop met een constant tempo van iets van 10km per uur (of misschien 12 als je wat beter bent) kan dat nog wel denk ik met 10km per uur kan ik iig nog wel prima praten

En hier in Nijmegen heb je wat plekken (zoals bij het sportcentrum) waar je met je championchip kunt lopen. Dan verschijnen je tijden op het bord . Ook in het Gofferpark is geloof ik zo'n 'baan', ook maar 's kijken
Ah okee Misschien is het dan handig om zo'n dingetje te bestellen. Als ik dit jaar 3 lopen doe kost dat aan huur 6,50 terwijl die CC 28 kost.. Volgend jaar wil ik meer gaan lopen, ben dan waarschijnlijk wel wat beter qua niveau ook

Heb het even opgezocht en het klopt dat er in het Goffertpark zo'n baan is, maar aangezien ze allebei in Nijmegen zijn is het voor mij een beetje lastig om op die manier mijn tijden op te meten.. Want om nou helemaal naar Nijmegen te gaan om een rondje hard te lopen.. Ik klok mijn tijd wel met m'n horloge totdat er TimePoints in Amsterdam (en omgeving) zijn
pi_67322933
Grappig dat je dat zegt, kwakveense. bij mijn jaarlijkse medische controlezaten ze vorig jaar te miepen dat ik een te klein longvolume had... Ik dacht eigenlijk dat dat samenhing met goede ademhalingstechniek, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo

DaD, middenrifademhaling, ja. Ik vind het maar raar. Doe mij maar yoga breathing; is ook echt de bom bij tandartsbezoeken en presentaties voor grote groepen enzo
pi_67323024
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:51 schreef ColdFeet het volgende:
Grappig dat je dat zegt, kwakveense. bij mijn jaarlijkse medische controlezaten ze vorig jaar te miepen dat ik een te klein longvolume had... Ik dacht eigenlijk dat dat samenhing met goede ademhalingstechniek, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo

DaD, middenrifademhaling, ja. Ik vind het maar raar. Doe mij maar yoga breathing; is ook echt de bom bij tandartsbezoeken en presentaties voor grote groepen enzo
Yoga is vanuit je buik, dan?

Als ik tegen m'n vriend aan lig ga ik zijn ademhalingsritme overnemen, maar hij ademt helemaal niet zoals ik dat zou doen, dus hou ik om de twee teugen m'n adem een poosje in om weer gelijk met hem te komen. Best vermoeiend. .
pi_67323109
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:53 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Yoga is vanuit je buik, dan?

Als ik tegen m'n vriend aan lig ga ik zijn ademhalingsritme overnemen, maar hij ademt helemaal niet zoals ik dat zou doen, dus hou ik om de twee teugen m'n adem een poosje in om weer gelijk met hem te komen. Best vermoeiend. .
Ja. En vooral: langzaam en bewust. Lekker, vind ik.

Dat heb ik trouwens ook weleens geprobeerd, maar ik werd er echt doodmoe van
pi_67323141
Als ik heel bewust ga ademen, word ik vreselijk duizelig . Verder is mn ademhaling waardeloos, vergeet het te vaak en het is heel oppervlakkig. Maar ik leef nog .
pi_67323194
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja. En vooral: langzaam en bewust. Lekker, vind ik.

Dat heb ik trouwens ook weleens geprobeerd, maar ik werd er echt doodmoe van
Ik kan niet anders, het is onvermijdelijk dat ik dat ga overnemen.

M'n quiche was smerig. .
  maandag 23 maart 2009 @ 13:59:36 #142
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_67323198
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:57 schreef Chicolate het volgende:
Als ik heel bewust ga ademen, word ik vreselijk duizelig . Verder is mn ademhaling waardeloos, vergeet het te vaak en het is heel oppervlakkig. Maar ik leef nog .
je vergeet te ademen???
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 maart 2009 @ 14:00:52 #143
163650 Greys
pi_67323246
Ik kreeg op mijn werk net een wrap met mais, paprika, tomaat, komkommer en sla
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_67323267
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:59 schreef Abbadon het volgende:

[..]

je vergeet te ademen???
Doe ik ook vaak. .
pi_67323275
Als ik veel mensen nog zie keuvelen tijdens mijn spinningles, zeg ik dat ze weerstand bij moeten draaien
Zelf moet ik wel kunnen blijven praten, want tellen en vertellen wat we gaan doen etc. Was de eerste paar keer heeeel moeilijk, raakte ik gelijk buiten adem, maar je leert het wel. Misschien dat ik nu beter adem ofzo
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_67323387
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:59 schreef Abbadon het volgende:

[..]

je vergeet te ademen???
Ja . Vooral tijdens taekwondo, als je tot het uiterste moet gaan. Dan ben ik zo ingespannen op het hard trappen en richten, en overeind blijven, dat ik vergeet om te ademen. Maar er is altijd wel iemand die "Ademen Chico!" roept als ik weer eens rood aanloop.
pi_67323397
ik mag morgen weer spinnen, eindelijk maar moet even mn broekje zoeken
volgens mij nog ergens onderin de was
Ja doei.
pi_67323531
Oh MoBlo, ik heb ook zo'n broekje gekocht (kuitmodel) maar ik moet denk ik nog wel een maandje moed verzamelen voor ik dat gedrocht aandurf
pi_67323546
Why? Is het zo erg
  maandag 23 maart 2009 @ 14:14:07 #150
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_67323701
lijstje tot nu toe:

O: 2 boterhammen met hagelslag.
T: bananenchocolade muffin.
L: 2 broodjes met kip, chocolade croissant, hand extrapure chocolade pecan noten...
T: nog een paar extrapure chocolade pecannoten
D: restje preisoep met blauwe kaas, en nog wat...

Nu al een kut lijstje!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')