Zou ik erg leuk vinden.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:29 schreef Muck het volgende:
, kan ik het recept wel even opzoeken als je dat leuk vindt
quote:Op maandag 23 maart 2009 07:44 schreef sigme het volgende:
Er zijn aardig wat eetbare bloemen, maar buiten komkommerkruid vind ik eigenlijk alleen violletjes nog wel te pruimen, en vooral Oost-Indische kers. Die is erg lekker, beetje scherp.
[ afbeelding ]
Ook niet als grapje. Dat is echt dodelijk giftig.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:12 schreef zoalshetis het volgende:
vingerhoedskruid gevuld met mon chou...
doe maar niet!
mmmm daar gaat mijn hart sneller van slaan.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:12 schreef zoalshetis het volgende:
doe maar niet!
Op de een of andere manier staat het eten van bloemen mij in ieder geval heel erg tegen.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:57 schreef Flurry het volgende:
Volgens mij zijn zelfs de meeste bloemen eetbaar, alleen zijn de giftige bloemen meteen ook heel giftig. Lijkt me gaaf om een keer een salade te maken met alleen maar bloemen
Niet doen! Haske giftig!quote:Op maandag 23 maart 2009 09:12 schreef zoalshetis het volgende:
doe maar niet!
staat er toch! en zo te lezen weten zelfs de grootste tuttebollen dat het giftig is.quote:
zolang ze maar onbespoten zijn is het prima volgens mijquote:Op maandag 23 maart 2009 12:24 schreef Fratz het volgende:
waar koop je eetbare bloemen?
kan je bijvoorbeeld gewoon @random viooltjes gebruiken die je bij de bloemist kunt kopen?
of is er een speciale soort die je beter kunt gebruiken?
hmmm ik kan me niet herinneren dat ik ze ooit eens heb zien liggen bij de Macro.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben ooit bij een horeca groothandel in Breda geweest en daar stonden manden vol bloemen... maar ja, dan moet je wel zo'n horeca-pasje hebben.
Het was geen Macro, het was de ISPC oid.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:31 schreef Fratz het volgende:
hmmm ik kan me niet herinneren dat ik ze ooit eens heb zien liggen bij de Macro.
maar eens beter opletten geloof ik
biologen van knoop in je zakdoek.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:13 schreef sigme het volgende:
Lavendelbloemmetjes zitten ook vaak in provencaalse kruidenmengsels.
En over het vingerhoedskruid, ik ken een clubje biologen dat bijna het loodje gelegd had op een bosexcursie met kruidentheetjes.
Elke bioloog wéét toch hoe giftig dat spul is? Kan me niet voorstellen dat zelfs maar een eerste jaars biologiestudent dat zou gebruiken voor een thee.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:13 schreef sigme het volgende:
En over het vingerhoedskruid, ik ken een clubje biologen dat bijna het loodje gelegd had op een bosexcursie met kruidentheetjes.
medicinaal voor hartritmestoornissen... als kind zegt elke ouder als je alleen maar wijst naar vingerhoedskruid dat het gevaarlijk is. ik geloof je verhaal niet, of je dikt de boel wat aan na mijn opmerking dat niet elke plant goed te eten is.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:22 schreef sigme het volgende:
Nee, vingerhoedskruid wordt ook ergens voor gebruikt (medicinaal). En daarna hadden ze even niet verder nagedacht. Druk druk druk.
Vullen met ricotta, door een deegje halen en frituren, toch? Lijkt me erg lekker! ...maar waar koopt een mens in hemelsnaam courgettebloemen?quote:Op maandag 23 maart 2009 09:22 schreef Sjeen het volgende:
Courgettebloemen schijnen ook erg lekker te zijn om te vullen
De gemiddelde moestuinier kan halverwege het seizoen geen courgette meer zien, dus die is dolblij met elke afnemerquote:Op maandag 23 maart 2009 15:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vullen met ricotta, door een deegje halen en frituren, toch? Lijkt me erg lekker! ...maar waar koopt een mens in hemelsnaam courgettebloemen?
Herkenbaarquote:Op maandag 23 maart 2009 18:03 schreef sigme het volgende:
De gemiddelde moestuinier kan halverwege het seizoen geen courgette meer zien, dus die is dolblij met elke afnemer.
quote:Op maandag 23 maart 2009 20:15 schreef dralion13 het volgende:
hier misschien wat aan?
http://jootje.infoteur.nl/specials/eetbare-bloemen.html
Nou, misschien kunnen we wat combineren, ik heb hier enkel een dakterrasje van 14 m2quote:Op maandag 23 maart 2009 18:03 schreef sigme het volgende:
[..]
De gemiddelde moestuinier kan halverwege het seizoen geen courgette meer zien, dus die is dolblij met elke afnemer.
Lavendel is mierzoetquote:Op maandag 23 maart 2009 08:22 schreef Leef het volgende:
Lavendel? gompie.. ik had gedacht dat dat heel bitter zou zijn. Zal het wel eens proberen.
Van de 'aloude' madeliefjes had ik nog nooit gehoord, maar het lijkt me wel leuk om ze als garnituur voor een of ander dessert te gebruiken
huh? er zitten vaak genoeg gedroogde lavendelbloemetjes in provencaalse kruiden, dus waarom zou dat slecht zijn?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 01:06 schreef Leef het volgende:
[..]
Nee man de bloesems ruiken zoet maar stop ze maar niet in je mond, laat staan het blad
ik vind 't heerlijk in die kruiden, maar kan me voorstellen dat je van een hele hap wel een ranzige potpourri smaak krijgt inderdaadquote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:57 schreef Leef het volgende:
Het is ook niet slecht maar je moet het wel erg spaarzaam gebruiken. Proef maar eens..
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 01:06 schreef Leef het volgende:
[..]
Nee man de bloesems ruiken zoet maar stop ze maar niet in je mond, laat staan het blad
Dan zijn er vast verschillende soorten lavendel, ofzo. Want ik heb nog nooit de zoete variant te pakken gehadquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zet er regelmatig thee meeGeloof mij, lavendel smaakt mierzoet
Tips? -> Eigen inmaak en andere conservering !quote:Op maandag 23 maart 2009 21:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou, misschien kunnen we wat combineren, ik heb hier enkel een dakterrasje van 14 m2
AH had trouwens ooit en lekker recept voor courgettechutney; ben je een beetje inmakerig aangelegd?
Bij de Ikea of all places? En krijg je dan ook te weinig schroeven erbij?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:49 schreef sigme het volgende:
Vlierbessenbloesemsap en -siroop kan je kopen bij de Ikea (en is lekker)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |