quote:
Blije Huntelaar ontkent slechte relatie met Robben
Geschreven op maandag, 23 maart om 08:02
In de wedstrijd tegen Athletic Bilbao van vorige week kon hij Arjen Robben wel letterlijk naar de keel grijpen en na de publiekswissel van de doelpuntenmaker gunde de vleugelaanvaller, net als Rafael van der Vaart, hem op de bank geen blik waardig. Toch ontkent Klaas-Jan Huntelaar dat de twee een slechte onderlinge relatie hebben.
"Er is geen enkel probleem tussen ons", vertelde Huntelaar zondag na afloop van het duel met Almería (3-0), waarin hij wederom twee keer scoorde. "Af en toe gebeuren er dingen in een wedstrijd. Dat zijn meningsverschillen, maar daar blijft het ook bij. We kunnen het al jaren uitstekend met elkaar vinden en dat is niet veranderd."
In het duel met Almería zocht Huntelaar na zijn doelpunten zijn landgenoot, die een aandeel had in de alweer achtste treffer van El Cazador, nadrukkelijk op. In en tegen Bilbao hield Robben zich opvallend afzijdig van de vreugdetaferelen rond de treffers van de oud-Ajacied nadat deze hem bekritiseerde wegens zijn individualisme.
Huntelaar vindt de teamprestatie belangrijker dan zijn zevende en achtste treffer van het seizoen. "Doelpunten maken is mooi maar de zege is belangrijker. Met dergelijke spelers om je heen kan elke speler doelpunten maken. Vandaag was het de beurt aan Marcelo en mij, maar de volgende keer is het iemand anders. Nu is het belangrijk om zelf zoveel mogelijk punten te pakken en hopen dat Barcelona steken laat vallen."
Van der Vaart
Het is niet de eerste maal dat de Nederlanders in dienst van de Koninklijke dit seizoen in opspraak raken. Volgens de Spaanse media maakt Van der Vaart weinig kans meer om zich dit seizoen nog in de basisopstelling te spelen. Trainer Juande Ramos deed sinds de jaarwisseling slechts in 255 speelminuten beroep op de Oranje-international, die verweten wordt niet meer gemotiveerd te zijn.
Zo werden afgelopen week zijn warming-ups onder de loep genomen. Van der Vaart heeft tijdens het warm lopen meer oog voor de verrichtingen van zijn collega's binnen de lijnen en luistert niet naar de opdrachten van de conditietrainer, zo werd duidelijk uit televisiebeelden. Wesley Sneijder kampt op zijn beurt met privé-problemen, terwijl Royston Drenthe de druk in het Santiago Bernabéu psychisch niet aankan.
Guti
De slechte relatie tussen Guti en Ramos was afgelopen week ook het doelwit van de media. De middenvelder werd 'gestraft' met een wissel tegen Atlético Madrid en mocht op Anfield alleen meedoen toen zijn ploeg 3-0 achter stond. Nadat hij tegen Bilbao niet kon meedoen vanwege een blessure, werd hij dit weekeinde tegen Almería vanwege 'tactische redenen' niet opgenomen in de wedstrijdselectie.
"Guti is een van mijn belangrijkste spelers", ontkende Ramos de speculaties over de slechte verstandhouding met zijn pupil. "Maar ik was zeer tevreden over het spel van mijn ploeg in Bilbao en had daarom geen plaats voor Guti. Er zijn geen andere redenen. Natuurlijk is hij niet tevreden over zijn rol in de afgelopen weken, maar hij weet als geen ander dat de concurrentie bij deze club jaar in jaar uit moordend is."