quote:Op maandag 30 maart 2009 20:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je de aangifte indient krijg je gelijk de melding of je een afdruk of een PDF-je wil maken, volgens mij staat daar ook een ontvangstbevestiging op?
Gaat dat ook op als we de hypotheek 50-50 betaald hebben?quote:Op maandag 30 maart 2009 19:45 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Voor je broertje is het een box 1 woning, althans voor de helft. Hij dient dan ook 50% op te geven in box 1.
Ik heb nooit een eigen woning gehad dus ik weet niet precies hoe dat werkt qua box 1, maar klopt het dan ook dat hij wel in aanmerking komt voor hypotheekrenteaftrek en ik niet?quote:Op maandag 30 maart 2009 20:51 schreef ManAtWork het volgende:
Uiteraard. Hij is immers 50% eigenaar van de woning en hij heeft hier zijn hoofdverblijf. En de andere helft 'huurt' hij van jou.
Ook de hypotheek is voor 50% van hem en voor 50% van jou.
er werd al een paar keer naar verwezen maar nu is eindelijk het 20 eurocent muntje gevallen, OP betekent OpeningsPaginaquote:Op maandag 30 maart 2009 19:46 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je hebt de post van DonJames gelezen? (Zie de link in de OP.) Daar staat het m.i. toch duidelijk uitgelegd. Zelfs wanneer je wel/niet met normbedragen moet gaan werken.
OpeningsPost om precies te zijnquote:Op maandag 30 maart 2009 21:54 schreef tommmmie het volgende:
[..]
er werd al een paar keer naar verwezen maar nu is eindelijk het 20 eurocent muntje gevallen, OP betekent OpeningsPagina![]()
Dankjewel!
helaas... ik heb geen kunnen vinden. Dus geen getik vandaagquote:Op maandag 30 maart 2009 22:19 schreef ManAtWork het volgende:
* ManAtWork wacht op een tik op de vingers van Nizno.
Toch nog gezweet vandaagquote:Op maandag 30 maart 2009 22:22 schreef ManAtWork het volgende:
Pfff,....
* ManAtWork wist de zweetdruppeltjes van zijn voorhoofd.
De wát?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:02 schreef GioStyle het volgende:
Misschien een domme vraag, maar als voltijdstudent zijnde met een bijbaantje waar de studenten- en scholierenregeling van toepassing is.
Ja, als je belasting moet betalen, moet je aangifte doen, en als je een biljet hebt gekregen, moet je ook aangifte doen.quote:Nadat ik de TJ-biljet heb ingevuld blijkt dat ik 300 euro moet bijbetalen? Ben ik nu eigenlijk verplicht om alsnog de TJ-biljet in te leveren?
Laat maar die regeling is niet meer van toepassing op mij geloof ik.quote:
En als ik nou geen biljet heb gekregen? Ik snap ook niet hoe mijn werkgever te weinig belasting heeft kunnen inhouden.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:03 schreef DonJames het volgende:
Ja, als je belasting moet betalen, moet je aangifte doen, en als je een biljet hebt gekregen, moet je ook aangifte doen.
Die regeling bestaat bij mijn weten niet. En ik weet er best wel wat vanquote:Op maandag 30 maart 2009 23:05 schreef GioStyle het volgende:
Laat maar die regeling is niet meer van toepassing op mij geloof ik.![]()
Zoals ik al zei, als je belasting moet betalen moet je aangifte doen.quote:En als ik nou geen biljet heb gekregen?
Ik ook niet. Ik ben dan ook niet jouw werkgever.quote:Ik snap ook niet hoe mijn werkgever te weinig belasting heeft kunnen inhouden.
O vertelquote:Op maandag 30 maart 2009 22:56 schreef ManAtWork het volgende:
Had ik sowieso wel.
Zat bij een paar dames op de kamer.
Als je even in de OP (dat is de eerste post op de eerste pagina) kijkt, zie je daar een linkje naar een toelichting over de studiekosten. Succes!quote:Op maandag 30 maart 2009 23:28 schreef amuse het volgende:
Ik heb al diverse sites bekeken waaronder ook deze Belastingaangifte 2008 (deel 1)
maar kom er nog steeds niet uit betreft studiekosten en een nieuwe pc die ik december 2007 heb gekocht en natuurlijk ook deels voor school gebruik.
Mijn gegevens:
HBO studie 4 jarig Avans Hogeschool, laatste jaar nu.
stufi is, jan 173,69 (waarvan dus 81,88 aanvullende prestatiebeurs)
feb - dec 91,81 (basisbedrag)
totaal: 1183.6 over 2008
studiekosten: zo'n 1550 euro op jaarbasis.
Hoe dit in te vullen op het formulier aangezien ik op andere sites lees over normbedragen.
vraag 2:
Ik heb in december 2007 een nieuwe pc gekocht terwaarde van 600,- en een beeldscherm van 380,- nou gebruik ik deze zo'n 30% van de tijd voor school. hoeveel kan ik hier op afrekenen?
Ik weet het, overal staat er iets over maar kom er ff niet uit. Diegene met het antwoord word vrieeeeeeeeeeeendelijk bedankt!!!![]()
![]()
Yep, alleen de aftrek van 98 euro van de computer nog. Je aftrekpost wordt dus 622 euro.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:42 schreef amuse het volgende:
DonJames zelf reageert!Dank nog voor je uitleg op die pagina.
![]()
In mijn eerste berichtje link ook naar je stuk!
Ik zal even mijn eigen berekening loslaten aan de hand van je stuk, weet niet of ik het goed doe.
HBO/WO, periode 1.1.2008 - 30.6.2008
Daadwerkelijke studiekosten in deze periode lager dan 2.198,04 euro: aftrek is (1.099,02 – 632.74 = 466.28)
HBO/WO, periode 1.7.2008 - 31.12.2008
Daadwerkelijke studiekosten in deze periode lager dan 2.216,04 euro: aftrek is (1.108,02 – 550.86 = 557.16)
466.28 + 557.16 = 1023.44
1023.44 - 500 = 523.44
Goed gedaan?![]()
Dat klopt, die 3 maanden had je vorig jaar moeten aangeven.quote:betreft het computerverhaal snap ik je helemaal behalve dat van die maanden. aangezien ik hem nou dus 15 maanden in bezit heb? lijkt me dat ik geen 15/12 mag doen?
Nee, ik werk voor de "good guys"quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:01 schreef amuse het volgende:
Donjames, zeer bedankt!!!![]()
Werk je bij de belastingdienst ofzo?!
Inderdaad gewoon bij de studiekosten optellen (en afronden op hele euro's in jouw voordeel).quote:snap alle berekeningen, alleen op mijn digitale formulier moet ik het toch weer samenvoegen:
studiekosten en andere scholingsuitgaven: 1099.02 + 1108.2 = 2207.22
AF: ontvangen vergoedingen en studiefinanciering: 550.86 + 1108.74 = 1183.6
AF: drempel: 500
Mag ik die 98,- gewoon bij die studiekosten toevoegen?
Voel me redelijk stupid dat ik niet alles weet, maar beter alles goed invullen dan fout he!
Nizno werkt 's avonds.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:41 schreef klusfoobje het volgende:
Vanaaf ff de handel in orde maken.
Wie heeft hier avond dienst
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |