downloaden kan niet.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:25 schreef Juicyhil het volgende:
Ik ben eigenlijk helemaal vergeten aangifte te doen
Kan ik misschien nog ergens zo gauw het tj-biljet downloaden, op de belastingdienst website kan ik hem alleen nog bestellen
En ik heb geen Digid
Je kan ook het gewone programma downloaden en invullenquote:Op zondag 29 maart 2009 22:25 schreef Juicyhil het volgende:
Ik ben eigenlijk helemaal vergeten aangifte te doen
Kan ik misschien nog ergens zo gauw het tj-biljet downloaden, op de belastingdienst website kan ik hem alleen nog bestellen
Dan moet je die aanvragen hèquote:En ik heb geen Digid
Je hoeft niet om uitstel te vragen als je geen uitnodiging of biljet hebt gekregenquote:Op zondag 29 maart 2009 22:34 schreef Nizno het volgende:
...
Maandag bellen voor uitstel en papier aanvragen als je op papier in wilt vullen.
Of maandag bellen voor uitstel en DigiD aanvragen en dan alsnog via internet via het programma opsturen.
ik ging er vanuit dat dat de reden was dat hij het GAUW wilde doen...quote:Op zondag 29 maart 2009 22:37 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je hoeft niet om uitstel te vragen als je geen uitnodiging of biljet hebt gekregen
Die krijg je gelijk al als je de aangifte elektronisch indient.quote:Op maandag 30 maart 2009 10:41 schreef TubewayDigital het volgende:
Waar kan ik eigenlijk inloggen en een bevestiging zien van mijn aangifte?
Doe ik dat wel even jaquote:Op zondag 29 maart 2009 22:34 schreef Nizno het volgende:
[..]
downloaden kan niet.
Je kan alleen een officieel BDdocument opsturen (met barcodes en alles op iets specialer papier.
Maandag bellen voor uitstel en papier aanvragen als je op papier in wilt vullen.
Of maandag bellen voor uitstel en DigiD aanvragen en dan alsnog via internet via het programma opsturen.
is dat bedrag niet op te hogen met lenzen spul ? Ik zou me kunnen voorstellen dat je als reserve voor je bril ook lenzen hebt liggen. Verder mag je volgens mij ook onderhoudsmateriaal ( lenzen vloeistof ) opvoeren.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:14 schreef Gangster-Engel het volgende:
In het kader van zelfstudie even de ander topic's bestudeerd, omdat ik altijd het gevoel heb dat ik weer wat vergeet. En jahoor weer een potentieel plusje gevonden. "Chronische ziekte aftrek"; Ik heb een bril van 288 euro gekocht afgelopen jaar. Nu blijkt de grens 325 euro te zijn om ook nog eens 800 euro chronische ziekte aftrek mee te mogen nemen.
Ik weet dat het moeilijk is om hier antwoord op te geven, maar zouden de experts nu even creatief gaan boekhouden? maw toch 350 oid opgeven
Hmm volgens dat krijg ik 202 terugquote:Op maandag 30 maart 2009 10:39 schreef TubewayDigital het volgende:
voor de studenten onder ons: http://ibstudent.nl/
doet een proefberekening voor je, best handig
Nope, helaas.quote:Op maandag 30 maart 2009 11:31 schreef klusfoobje het volgende:
ff een vraagje op de valreep van inleveren...
Na het doorlezen van de voorgaande topics gaf iemand de tip van het bestuderen van je loonstrook op eigen bijdrages enzo..
Nu betaal ik elke maand 42 euro voor de lunch op de zaak. Tevens 10 euro per maand voor een internetaansluiting.
Is daar nog iets mee te doen ?
In het kader van, alle kleine beetjes helpen
Heffingskortingen worden automatisch verwerkt.quote:overigens, ik las ook ergens dat je recht hebt op heffingskorting... Dat zit toch al in alles verwerkt ???
Of moet/kan ik daar nog iets mee doen ?
Het saldo te betalen is nul.quote:Op maandag 30 maart 2009 11:43 schreef kalinho het volgende:
[..]
Hmm volgens dat krijg ik 202 terug
Ik ben hier echt een enorme mongool in dus ik vraag het even. Ik heb de aangifte nu ingevuld en bij het overzicht staat:
Te betalen : 0
en vervolgens 1 stuk verder:
Verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen: 1043
Ben ik dat nu aan hun verschuldigd of zij aan mij? Ik heb een totaalinkomen van iets minder dan 11.000 euro gehad het afgelopen jaar en heb daarbij ongeveer 750 euro ZVW premie ingehouden zien worden. Verder ben ik thuiswonend en ontvang ik een zorgtoeslag van 57 per maand.
Kortom, ik snap het niet meer:P Volgens de ibstudent.nl krijg ik 202 terug maar volgens deze krijg ik of niks terug of moet ik 1043 betalen?
En ik las op de site van belastingdienst.nl ook dat ik een TJ formulier kan invullen en ik dan waarschijnlijk wel weer geld terug krijg? Ik snap der niks van![]()
In mijn situatie, als simpele student die minder dan 12.000 per jaar verdient met een bijbaan zal ik toch juist geld terug moeten krijgen links of rechtsom?
In eerste instantie zal je een vragenbrief krijgen. En daarna dan een naheffing mocht blijken dat je niet correct hebt ingevuld.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:00 schreef Blind_Guardian het volgende:
Even een vraagje achteraf.
Op de gegevens die ik van de belastingdienst had gedownload stond minder loon bij een van mijn werkgevers dan ik in werkelijkheid heb ontvangen destijds. Ik heb dit gedownloade bedrag aangehouden bij aangifte. Nu krijg ik dus ws. meer terug dan ik officieel recht op heb.
Word ik nu zwaar genaaid als ze daar achterkomen of krijg ik 'slechts' een naheffing?
Voor je broertje is het een box 1 woning, althans voor de helft. Hij dient dan ook 50% op te geven in box 1.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een vraag over waar in de aangifte een woning verkregen door erfenis op te geven.
De situatie is als volgt: In 2008 is mijn vader overleden terwijl mijn broertje nog bij hem in woonde. Mijn broertje en ik zijn de enige erfgenamen; er is geen testament. De boedel is nog niet verdeeld omdat het huis per 1 mei verkocht is en we alles dan pas gaan scheiden. Mijn broertje woont tot 1 mei nog in de woning.
Mijn vraag: Moet mijn broertje als vruchtgebruiker de woning in box 1 of in box 3 opgeven? Ik heb de woning in box 3 opgegeven omdat de woning niet mijn hoofdverblijf is. Bij hem ligt dat anders.
Meer informatie: De hypotheek is betaald van de rekening van mijn vader die we in stand hebben gehouden om alle vaste lasten te betalen. Technisch gezien is die rekening nog van ons allebei ('de erven'), maar mijn broertje is degene die gevolmachtigd is om de rekening te beheren. Ik geef deze informatie omdat de meneer van de belastingtelefoon zei dat hij me geen antwoord kon geven (ik moet de situatie voorleggen aan een belastingadviseur) maar dat de manier waarop de erfenis is verkregen en de manier waarop de hypotheek is betaald in ieder geval van belang zijn.
Je hebt de post van DonJames gelezen? (Zie de link in de OP.) Daar staat het m.i. toch duidelijk uitgelegd. Zelfs wanneer je wel/niet met normbedragen moet gaan werken.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:25 schreef tommmmie het volgende:
Ik heb dit topic en de voorgaande delen gezocht naar mijn situatie maar ik ben halverwege maar gestopt omdat het verwarrend werkte, nu weet ik het helemaal niet meer![]()
Mijn situatie is als volgt:
* in 2008 heb ik gewerkt (ong. 12.000 euro),
* niets in box 3,
* voltijd WO gestudeerd t/m augustus (afgerond en 3 januari 2009 bericht gekregen dat het grootste van mijn prestatiebeurs omgezet is in een gift),
* geen recht meer op prestatiebeurs/aanvullende lening maar enkel een rentedragende lening die ik benut heb voor 819 euro p/m
* Ik heb keurig de bonnetjes voor de boeken bewaard(+/- 30 euro)
* Ik had recht op een OV kaart.
Wat ik graag wil weten: Kan iemand me vertellen of (en hoe) ik m'n ib-groep lening van de belasting af kan trekken?
Verwijs me gerust naar een post die correct is en op mijn situatie van toepassing is. Ik denk dat ik onder de Wet Studiefinanciering (WSF) val en dus met norm-bedragen moet gaan werken maar ik weet niet zo goed hoe ik dit in mijn aangifte moet verwerken. Kan ik de norm-bedragen t/m augustus opgeven als studiekosten?
Eeuwig dank alvast!
niet gehadquote:Op maandag 30 maart 2009 10:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Die krijg je gelijk al als je de aangifte elektronisch indient.
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |