Ja, die is zeker fijnquote:Op zondag 22 maart 2009 16:25 schreef Basil_O_ het volgende:
Nieuw album van stimming
http://hypnotic-breaks.bl(...)-diynamic-music.html
zijn mengsen down met deze idee?quote:Op zondag 22 maart 2009 16:29 schreef jimjim1983 het volgende:
wilde eigenlijk de titel veranderen in ''minimal, techhouse, deephouse en alles wat erop lijkt"
Ik ben er down mee.quote:
wat voor setjes zet je zoal op dan?quote:Op zondag 22 maart 2009 16:48 schreef LostFormat het volgende:
Heel af en toe pleur ik wel weer 's een oud setje op maar kan me bijna niet meer voorstellen dat ik naar een minimalfeestje ga. Vreemd hoe snel dat kan veranderen.
Upload de track in 24-bit wave-formaat en ik zal het wel in behandeling nemen.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:29 schreef jimjim1983 het volgende:
ah jammer je hebt al een nieuwe geopend, wilde eigenlijk de titel veranderen in ''minimal, techhouse, deephouse en alles wat erop lijkt"
ik heb met mn doorgehaalde hoofd sinds lange tijd weer een poging tot een nummer maken gedaan
www.myspace.com/hangmat123 feedback welkom(ja de mastering is klote
als iemand t voor me wilt masteren...
)
Ik. Vergaarbakminimal.quote:
Er was vroeger toch ook gewoon nog een techno topic? Ik kan alleen geen deel meer vinden die open is met die brakke search hier.quote:
Wij houden van Techno [#58] Techno-Poema!quote:Op zondag 22 maart 2009 18:56 schreef rockstah het volgende:
[..]
Er was vroeger toch ook gewoon nog een techno topic? Ik kan alleen geen deel meer vinden die open is met die brakke search hier.
ja hij's fijn iddquote:Op zondag 22 maart 2009 16:48 schreef teknomist het volgende:
2020 Soundsystem - Sliding Away (Johhny D Vocal Mix)
Ik vind dat het allemaal een beetje te serieus word genomen. Dat obsessieve gedrang naar subtiliteit is een beetje vermoeiend geworden. En dan heb je nog die triljoen template platen: Baslijn uit de minimal catalogus, genoeg clicks en white noise en je hebt een minimal track. De handboek mentaliteit. Voor zo'n enorm en hip genre in er nog bar weinig orginaliteit te vinden. Gelukkig zijn er nog steeds genoeg uitzonderingen.quote:Op zondag 22 maart 2009 17:14 schreef teknomist het volgende:
De hedendaagse minimal is veel te gelikt en TE goed geproduceerd geworden. De minimal van de eerste helft van dit decennium vind ik veel leuker en spannender. En al die etnische invloeden worden ook een beetje saai...
Godsamme, da's inderdaad de laatste die ik gezien heb. Dat pablo bolivar album dat daar in de eerste post staat had mij destijds uit mijn jaren van trancesletje zijn bevrijd.quote:Op zondag 22 maart 2009 23:23 schreef belsen het volgende:
[..]
Ook in MUZ, hoor: Techno! #6 - De minimal-hype voorbij?
moeilijk, kom jij uit gein?quote:Op zondag 22 maart 2009 23:45 schreef rockstah het volgende:
[..]
Godsamme, da's inderdaad de laatste die ik gezien heb. Dat pablo bolivar album dat daar in de eerste post staat had mij destijds uit mijn jaren van trancesletje zijn bevrijd.
ben niet geboren, wel getogen in gein 3quote:Op zondag 22 maart 2009 23:52 schreef rockstah het volgende:
[..]
Inmiddels woon ik daar niet meer nee. Hoezo?
Heh, een lotgenoot. Mooie enorme woonwijk is dat ja.quote:Op zondag 22 maart 2009 23:55 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ben niet geboren, wel getogen in gein 3
Tsja, volgens mij is 'echte' minimal gewoon "Wat Richie Hawtin en consorten draaiden". Bestaat ook al tig jaar. Wat we de afgelopen jaren gezien hebben is gewoon wat versimpelde techhouse en een modewoord, waar duizenden producers zich vervolgens op gestort hebben met als gevolg vele goede resultaten.quote:Op zondag 22 maart 2009 23:56 schreef Sjoewe het volgende:
Mja minimal is een moeilijke term. Ik roep altijd maar dat ik minimal draai, maar eigenlijk ben ik vooral bezig met vage house combineren met vanalles de laatste tijd. Zeker de wat oudere housetracks lenen zich eigenlijk prima voor het geluid van nu. Ik vind het wel leuk in ieder geval. Spul dat niet niet minimal genoeg was voor 2006 prop ik er nu gewoon tussen. Dikke pret. Eigenlijk wil ik ook nog veel oudere chicago en detroit sounds erin gaan masseren, alleen daar is zo verotte moeilijk aan te komen digitaal en dan heb je een krakende en wobbelende vinyl rip
Ja. Er is een behoorlijk verschil tussen de subgenre's van house. Als ik met mijn housecollectie aankom in een tent die zich omschrijft als een houseclub, dan heb ik de vloer vrij vlot leeg denk ikquote:Op maandag 23 maart 2009 00:09 schreef Crook3rs het volgende:
Zijn we nu allemaal aan het mierenneuken of is er echt een wezenlijk verschil tussen al die verschillende house-stromingen?
Ja! Ik weet nog dat ik alleen maar Hardgroove luisterde op de middelbare school en iemand me een minidisk gaf met een boswachterminimalsetje van Domminik Eulberg.quote:Op maandag 23 maart 2009 00:11 schreef rockstah het volgende:
Tsja, volgens mij is 'echte' minimal gewoon "Wat Richie Hawtin en consorten draaiden". Bestaat ook al tig jaar. Wat we de afgelopen jaren gezien hebben is gewoon wat versimpelde techhouse en een modewoord, waar duizenden producers zich vervolgens op gestort hebben met als gevolg vele goede resultaten.
In theorie wel. maar in de praktijk liggen de verschillen vooral in de tijdsgeest. Termen als 'techhouse' en 'minimal' zijn gewoon te breed. Dat heeft deels te maken met de diversiteit van elektronische muziek, maar ook vooral in het feit dat er geen duidelijke regels zijn voor wat zo'n genre definieerd.quote:Op maandag 23 maart 2009 00:09 schreef Crook3rs het volgende:
Zijn we nu allemaal aan het mierenneuken of is er echt een wezenlijk verschil tussen al die verschillende house-stromingen?
* rockstah houd van zijn bosvogeltechnoquote:Op maandag 23 maart 2009 00:12 schreef Sjoewe het volgende:
Ja! Ik weet nog dat ik alleen maar Hardgroove luisterde op de middelbare school en iemand me een minidisk gaf met een boswachterminimalsetje van Domminik Eulberg.![]()
'Huh, wat de fuck is dit!'![]()
steeds minderquote:Op maandag 23 maart 2009 00:09 schreef Crook3rs het volgende:
ja maar hij kan niet draaienquote:Op maandag 23 maart 2009 00:53 schreef Sjoewe het volgende:
Ik vind de beste man een echte held, niemand heeft zo'n 'lollige' bio als Eulberg.
Ja klopt. Een keer gezien, dat was niet best. Maar goed, dat krijg je vanzelf als je 6 maanden per jaar in een blokhut in het Zwarte Woud zit te creperenquote:Op maandag 23 maart 2009 00:55 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja maar hij kan niet draaienen hij draait ook echt ooooude hitjes
ja maar maakt me bij hem echt niks uit. ga gewoon knullig uit mijn dakquote:Op maandag 23 maart 2009 00:55 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja maar hij kan niet draaienen hij draait ook echt ooooude hitjes
Zo hoort het, we moeten het allemaal niet te serieus nemen.quote:Op maandag 23 maart 2009 02:30 schreef Basil_O_ het volgende:
[..]
ja maar maakt me bij hem echt niks uit. ga gewoon knullig uit mijn dak
als je dit vet vindt moet je echt deze ook checken :quote:Op maandag 23 maart 2009 09:22 schreef teknomist het volgende:
Ik ben de laatste tijd vooral meer van de minder gelikte housey minimal zoals te horen is op mixen zoals de Fabric met Ame, de Chloe-mix @ Robert Johnson en de laatste mix-cd van Dixon & Ame. Ik ben er benieuwd naar Omar S @ Fabric.
meesterwerken zijn hetquote:Op maandag 23 maart 2009 16:48 schreef bukgeit het volgende:
Hoe doet GAS - Nah Und Fern het bij de kenners hier?
niet via torrents downloadenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:19 schreef Amokzaaier het volgende:
ik heb vaak moeite om techno te downloaden via torrentz. bijv bij de zoekterm dixon vindt ie niks.. iemand tips?
Of zippyshare. VInd ik veel relaxter dan rapidshare.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:24 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
niet via torrents downloaden
als je dan toch per se illegaal wilt downloaden typ dan gewoon de naam van een release in bij google en zet er 'rapidshare' achter.
ik betaal wel bij optredens. verder leef ik van bezuinigingen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:06 schreef bukgeit het volgende:
Betaal gewoon voor je muziek, zak hooi. Ik, en met mij vele anderen, moeten er van leven.
Idd, daar gaat het tegenwoordig meer om.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:33 schreef jimjim1983 het volgende:
mjah, ken een aantal goed verkopende producers en die zeggen allemaal dat ze niet zoveel met hun nummers verdienen, het is belangrijker voor je naamsbekendheid als dj of liveact..
Dat kan best, maar toch gaan we dit op deze manier niet stimuleren via Fok!.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:14 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Idd, daar gaat het tegenwoordig meer om.
Echt alleen de eerste nummers van het album zijn tof en staan in schril contrast tot de rest...quote:Op zondag 22 maart 2009 16:25 schreef Basil_O_ het volgende:
Nieuw album van stimming
http://hypnotic-breaks.bl(...)-diynamic-music.html
niet mee eens, album bevalt me zeer goed en laatste tracks the kiss en the beauty vind ik tot de fijnste van het album horenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:36 schreef teknomist het volgende:
[..]
Echt alleen de eerste nummers van het album zijn tof en staan in schril contrast tot de rest...
Hier staan er nog meer:quote:Op woensdag 25 maart 2009 01:09 schreef Sjoewe het volgende:
Nog over Eulberg gesproken, check z'n kamer(tje). Dit is gewoon schattig![]()
![]()
[ afbeelding ]
Woont die gast nog bij zijn ouders? Een eenpersoonsbed en je muur volplakken met flyers.quote:Op woensdag 25 maart 2009 01:09 schreef Sjoewe het volgende:
Nog over Eulberg gesproken, check z'n kamer(tje). Dit is gewoon schattig![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ahw, wil je een draaitafelkleurplaat?quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:47 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb mijn muur ook volgeplakt met flyers![]()
En hij knuffelt bomenquote:Op woensdag 25 maart 2009 12:04 schreef teknomist het volgende:
Elke bekende DJ is een babe-magnet.
Alleen geeft Dominik de voorkeur aan dieren geloof ik...
Verandering van spijs doet eten.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:04 schreef teknomist het volgende:
Elke bekende DJ is een babe-magnet.
Alleen geeft Dominik de voorkeur aan dieren geloof ik...
heb je die niet groter?quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:01 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ahw, wil je een draaitafelkleurplaat?
ja tis ook iets van 3/4 jaar terugquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:51 schreef teknomist het volgende:
Omg, dat is echt puberaal. Dat is hetzelfde als een tienermeisje dat heel de Hitkrant aan de muur heeft hangen.
ik heb ergens nog wel een lijntekening van een SL1200 uit mn grafische verleden, die kan ik opblazen tot vrachtwagenformaat. Zeg maar hoe groot je 'm wilquote:
groot genoeg om boven mn bed te hangenquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:30 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
ik heb ergens nog wel een lijntekening van een SL1200 uit mn grafische verleden, die kan ik opblazen tot vrachtwagenformaat. Zeg maar hoe groot je 'm wil
Ik had vroeger op mijn kamer een A0-poster van mijn eerste festival (Mysterland 1998).quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:51 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik heb nog een poster van m'n eerste allereerste technofeestje: Awakenings.
01.02.02 @ Now&Wow. Kaartje had ik ook nog, maar zat in een portemonnee die gejat is.
![]()
quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:23 schreef Basil_O_ het volgende:
oke, track id benodigd.. redelijk recent. met saxofoon/blazers.. met haperende opbouw en dan ff helemaal loos met de blazer, en ook zat er een stuk in met wat leek op gemurmel van een afrikaanse stam..
bij voorbaat dank want ik word gek ervan dat ik er niet op kom
neen helaas thnx. had wel een beetje zo'n broeierige minilogue sfeer.. maar voor zover ik kan nagaan is ie niet van hen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:35 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ramon Tapia - Mi Esposa?
Even uit het blote hoofd, het kan zijn dat ik volledig de plank missla.
Deze?quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:23 schreef Basil_O_ het volgende:
oke, track id benodigd.. redelijk recent. met saxofoon/blazer.. met haperende opbouw en dan ff helemaal loos met de blazer, en ook zat er een stuk in met wat leek op gemurmel van een afrikaanse stam..
bij voorbaat dank want ik word gek ervan dat ik er niet op kom
tis ook buiten...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:14 schreef Amokzaaier het volgende:
Circoloco in de Powerzone (sparklerweg) dit jaar...
binnen op koninginnedag
wat is daar dan?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:29 schreef Sjoewe het volgende:
Ik sta waarschijnlijk een beetje trommeltjeshouse te prakken op de Nieuwezijds Vbw.
Hear hear.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:36 schreef jimjim1983 het volgende:
ik ga denk ik naar de westerstraat, met olene kadar![]()
same here.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 08:08 schreef BJB het volgende:
[..]
Hear hear.
en 's avonds lekker de Melkweg in. Extrawelt
me too!!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 15:24 schreef SiETSKE. het volgende:
ik ga naar Pact in ehv.
van 12 tot 12 alleen maar techno.![]()
én in een parkeergarage.
Adam Beyer? Len Faki? Carl Lekebusch?quote:Op zondag 29 maart 2009 22:18 schreef TubewayDigital het volgende:
dat ik dit topic nu pas ontdek. Vind het een egr goeie muziek stijl, heb alleen helaas niks op mijn HD staan hier.
In club 11 eens naar een dj set van een zweed geweest, was verbonden aan het label van james holden. Was erg de moeite waard. (zowel muziek als club 11)
quote:
beyer heb ik wel eens een kans gegeven (al lang geleden), viel beetje tegen. Ik luister dan ook naar de muziek van achter mijn computer, dat is "misschien" toch anders dan in een club.quote:Adam Beyer? Len Faki? Carl Lekebusch?
lol die zijn toch niet verbonden met Holden?quote:Op zondag 29 maart 2009 23:48 schreef teknomist het volgende:
[..]
Adam Beyer? Len Faki? Carl Lekebusch?
Dan moet je eens naar feesten gaan. Adam Beyerquote:Op maandag 30 maart 2009 00:14 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
![]()
[..]
beyer heb ik wel eens een kans gegeven (al lang geleden), viel beetje tegen. Ik luister dan ook naar de muziek van achter mijn computer, dat is "misschien" toch anders dan in een club.
Vast wel op enige wijze.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:47 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
lol die zijn toch niet verbonden met Holden?
quote:People you may know:
Adam Beyer
Richie Hawtin
Sven ♥ Richiequote:
quote:Op woensdag 1 april 2009 13:22 schreef teknomist het volgende:
Richie Hawtin & Ricardo Villalobos gaan samen een album produceren...
En ik neem de vocals voor mijn rekening.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:22 schreef teknomist het volgende:
Richie Hawtin & Ricardo Villalobos gaan samen een album produceren...
Vet.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:36 schreef Bravebart het volgende:
[..]
En ik neem de vocals voor mijn rekening.
quote:Op woensdag 1 april 2009 13:22 schreef teknomist het volgende:
Richie Hawtin & Ricardo Villalobos gaan samen een album produceren... een zeecontainer coke wegwerken, Sven Väth zoenen, bezweet en scheel een set draaien en dan de volgende ochtend staat er een EP op tape waarvan niemand weet hoe 'ie daar is gekomen.
quote:
Die blijft inderdaad fijn.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:32 schreef SiETSKE. het volgende:
dit nummer blijft ZO fijn he.. kan er niet over uit.
Die plaat die daarna komt is ook niet verkeerd btwquote:Op woensdag 1 april 2009 15:40 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Die blijft inderdaad fijn.
Ik kom zelf nooit meer los van deze denk ik:
Ik wil 'm altijd in m'n setjes gebruiken maar dat kan ECHT niet meer
wat een achterlijke klapjosti blijft het ookquote:
Ik denk altijd gelijk hieraan:quote:Op woensdag 1 april 2009 16:31 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wat een achterlijke klapjosti blijft het ook
quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:12 schreef Noisemaker het volgende:
Gui Boratto - Take My Breath Away
Episch album
Je bedoelt niet SMS, toevalligquote:Op maandag 6 april 2009 19:14 schreef N.i.c.k het volgende:
ik las tijdje terug in nrc.next over een berlijns techno festival met flink wat nederlandse inbreng.
iemand enig idee welk festival ik bedoel of is dit een speld in een technohooiberg ?
Een niet bijzonder onaardig resultaat. Hoe heb je die gevonden?quote:Op woensdag 8 april 2009 20:34 schreef teknomist het volgende:
Minorscene - Figures.
http://www.littlebusrec.com/releases/Littlebus006_320kbps.zip
Via het netlabel-subforum van mnml.nl.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:09 schreef rockstah het volgende:
[..]
Een niet bijzonder onaardig resultaat. Hoe heb je die gevonden?
http://www.factmagazine.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=2323&Itemid=105quote:He has as many detractors as fans, and arguably his best work is already behind him, but the fact is that for most of this decade Ricardo Villalobos has been one of the world's most boundlessly creative and compelling musicians.
During the mid-00s especially, every Villalobos release seemed to represent a giant leap forward for house music as an art-form; however, as the cult of Ricardo has grown (and grown and grown), the waters have become muddied. Even though the Chilean producer is more popular now than ever, one can't help but feel that we've forgotten why. We need to sidestep all the bullshit - the snarkiness, the sycophancy - and re-engage with Villalobos the visionary, the iconoclast, the innovator.
Ja. Helemaal mee eens, maar als Beyer ze zelf draait hakt 'ie er dan ook in hoog tempo tracks doorheen op 3-decks.quote:Op zondag 19 april 2009 13:08 schreef jimjim1983 het volgende:dat snap ik. maar zijn platen zijn wel heel herkenbaar, komt ook wel doordat ze qua opbouw vaak identiek zijn. dat hoor ik de laatste tijd in veel releases terug.
ik vind het vet. hoewel het net iets te eentonig en kaal is meestal, zijn meer een soort tools eigenlijk
Voortaan even waarschuwen voordat je die kop post he.quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:14 schreef jimjim1983 het volgende:
kwam op PF dit artikel tegen:
The Essential...Villalobos
[ afbeelding ]
[..]
http://www.factmagazine.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=2323&Itemid=105
mijn persoonlijke top 3 zou denk ik For disco only (B-side), Ichso en Chromosul zijn.
ik vond minimoonstar wel vet eigenlijk.quote:Op maandag 20 april 2009 15:10 schreef rockstah het volgende:
Nu serieus, ik moet wel zeggen dat ik vasco een redelijk verschrikkelijk album vond. Snap niet waarom hij in al die best of lijstjes terug was te vinden. Veel te onderontwikkeld.
tuurlijk, maar dat maakt t nog niet slecht. ik vind vooral dat korte melodietje dat er ergens laat heel even in komt echt vetquote:Op maandag 20 april 2009 16:11 schreef rockstah het volgende:
Het kan inderdaad niet veel minimalistischer dan een half uur aan micro percussie, ik kom er alleen niet doorheen. Het is toch wel eens beter gedaan.
gemist, wat werd er over gezegd dan?quote:Op donderdag 16 april 2009 19:57 schreef JopJuh het volgende:
Haha die mensen bij DWDD over techno & minmal
Ja, moeten we ze dood maken?quote:Op donderdag 23 april 2009 01:58 schreef Crushly het volgende:
[..]
gemist, wat werd er over gezegd dan?
quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:10 schreef SiETSKE. het volgende:
hm ja. dan moet je wel een cadeautje meenemen want dan ben ik jarig.![]()
![]()
geil nummer dit;
Dat heeft meer wat van schranz wegquote:
niet huilen.quote:
Dat is techno zoals het bedoeld is, grappenmakerquote:Op vrijdag 24 april 2009 17:28 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dat heeft meer wat van schranz weg
Ik weet wat schranz is grappenmaker, daarom zei ik ook dat het er wat van weg had. Of de kwaliteit van het filmpje is dermate kut dat het op schranz lijkt, dat kan ook.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:33 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Dat is techno zoals het bedoeld is, grappenmaker
@Siets,
Het was niet bedoeld zoals jij het opvat, ik vind het ook prima om in het zonnetje die nieuwe Carola aan te horen.
Schranz
Feit blijft dat het er ook echt niet op lijktquote:Op vrijdag 24 april 2009 17:36 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik weet wat schranz is grappenmaker, daarom zei ik ook dat het er wat van weg had. Of de kwaliteit van het filmpje is dermate kut dat het op schranz lijkt, dat kan ook.
Mja, bij schranz heb je vaak zo'n baslijn die alleen maar *kgggggg* doet (wat is de officiële term daar ook alweer voor?quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:38 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Feit blijft dat het er ook echt niet op lijkt![]()
Zo oud is dat nummer nu ook weer niet.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:38 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Feit blijft dat het er ook echt niet op lijkt![]()
Nog maar een gouden ouwe van half nederlandse bodem:
Mag jij me spotten, krijg jij een biertje.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:10 schreef SiETSKE. het volgende:
hm ja. dan moet je wel een cadeautje meenemen want dan ben ik jarig.![]()
![]()
waar is dat?quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:42 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Mag jij me spotten, krijg jij een biertje.![]()
En voor wie door Amsterdam slentert met K-dag, ik sta tussen 11-17u. voor de door bij Lanx () beetje ordinaire trommelhouse te prakken om mensen te paaien opdat ze bier komen drinken.
ik lust geen bier.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:42 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Mag jij me spotten, krijg jij een biertje.![]()
En voor wie door Amsterdam slentert met K-dag, ik sta tussen 11-17u. voor de door bij Lanx () beetje ordinaire trommelhouse te prakken om mensen te paaien opdat ze bier komen drinken.
Nieuwezijds Voorburgwal (3x woordwaarde). Net voorbij de Dam.quote:
Dan krijg je een Fristiquote:
daar bij t akhnaton? dat ligt wel op de routequote:Op vrijdag 24 april 2009 18:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Nieuwezijds Voorburgwal (3x woordwaarde). Net voorbij de Dam.
Alhierquote:Op vrijdag 24 april 2009 18:56 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
daar bij t akhnaton? dat ligt wel op de route
Schranz.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:33 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Dat is techno zoals het bedoeld is, grappenmaker
@Sietske,
Het was niet bedoeld zoals jij het opvat, ik vind het ook prima om in het zonnetje de nieuwe Carola aan te horen.
Schranz (valt nog mee ook)
Deephouse van de bovenste plank!quote:For one reason or another we didnt get this in when it first came out - but boy it's a treat. Bringing deep house back into contact with its club culture roots, DJ Terre Thaemlitz has created one of the most essential house albums of the last few years with 'Midtown 120 Blues' for Japan's Mule Musiq imprint. Terre was originally working as a DJ under her Sprinkles alias in the gay clubs of midtown Manhattan and New Jersey in the late 80's when deep house began to blossom. It is this early period of House history which Terre has beautifully recreated over 10 tracks, making a pointed comment with the intro track taking shots at Strictly Rhythm records for becoming 'Strictly Vocal' and pulling no punches towards "Most Europeans who think deep house means shitty hi-NRG vocal house". With his intentions made clear, Terre develops a masterpiece of serenely melancholy and sublime deep house crafted with the skill and dedication of someone who you can truly believe lived this music at that time. From the rich subbass driven tones of 'Midtown 120 Blues' with plaintive pianos slowly encircling each one another like dancefloor stalkers to the samples of drag queen monologues over the deepest ambient brushed rhythms on 'Ball'r (Madonna-Free Zone)' or head meltingly warm chords and caressed percussion of 'Brenda's $20 dilemna' this will suck in and swallow any deep house lovers in one go. A hugely recommended purchase - and an absolute treat. Essential purchase.
Erg chill nummertje!quote:
Prachtig nummer.quote:
wat een schijtvocalsquote:Op woensdag 29 april 2009 15:53 schreef DJMarcel.nl het volgende:
Plaat gemaakt door 'n collega van me.
Die is wel vet ja. Jammer, dat de break niet helemaal optimaal uit de verf komt naar mijn mening.quote:
Electronicaquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:10 schreef Rahl het volgende:
Onder wat voor genre valt een artiest als Yuksek nou eigenlijk? In die brei van house- of electrobenamingen ben ik de weg volledig kwijt
quote:
quote:
eind van de week Livio & Roby in de flexbarquote:Op maandag 25 mei 2009 10:43 schreef teknomist het volgende:
Zijn er in de maanden juni, juli + augustus nog geile feestjes in Amsterdam, Rotterdam of Utrecht?
(Met uitzondering van festivals.)
Ah, dat klinkt wel geil.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:09 schreef jimjim1983 het volgende:
5 juni cadenza labelnight met Rhadoo in studio 80
Lekker heur, maar is het wel minimal?quote:
Mjah mwah lastig maar dit topic is vrij breedquote:Op maandag 25 mei 2009 18:31 schreef laurencius het volgende:
[..]
Lekker heur, maar is het wel minimal?
Rotterdamquote:Op maandag 25 mei 2009 10:43 schreef teknomist het volgende:
Zijn er in de maanden juni, juli + augustus nog geile feestjes in Amsterdam, Rotterdam of Utrecht?
(Met uitzondering van festivals.)
En dan nog Richie Hawtin op 19 juli in Paradiso tijdens 5 days off.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:53 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Rotterdam
31 Mei: Marc Houle @ Catwalk
5 Juni: Galluzzi, Secret Cinema & Rauwkost altijd top avonden in Factory 010 tijdens 300 MPH
300 MPH (Factory -10 - Rotterdam)
13 Juni: Heartthrob @ Catwalk
3 Juli: Stephan Bodzin
18 Juli: Pan-Pot
quote:
Jij vindt Enfants ook niks, ik vind beide best wel leipe tracks voor in mijn huidige buiquote:Op woensdag 3 juni 2009 20:09 schreef jimjim1983 het volgende:
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Zeker, maar die plaat vraagt wel echt om een kortere edit.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:05 schreef JopJuh het volgende:
Pitto - Feelin blijft ook gewoon fijne plaat
Eindelijk weet ik hoe dat nummer heet!quote:
Maaarrrrr.. Dat zijn allemaal losse nummers of vinyls.. Die luister ik nooit, ik zoek meer mix-cd's ofzo.. Weten jullie daar een paar echt goeie van, van de laatste tijd?quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:49 schreef JopJuh het volgende:
Goed lijstje uit die 2x top 50:
Peace Division - Eh Oh Um
Markus Homm e.a. - Bis Co
Moritz Piske - Real One
Umek - You might hear nothing
Spencer Parker - Zanzibar
Michel Cleis - La Mezcla
Markus Fix - Research
Ekkohaus - Unsound
Radio Slave - Koma Koma
Pezzner - Brooklyn New York
Steve Lawler - Hocus Pocus
Culoe de Song - Bright Forest
Alex Celler - La Palma
Coyu & Edu Imbermon - El Baile Aleman
Daarnaast
Edit Select - Stay Low EP
De tracklists staan altijd op de site van Dance Departmentquote:Op donderdag 4 juni 2009 17:09 schreef Knuck-les het volgende:
Damn, weet iemand de naam van de track waar The Scumfrog zijn mix mee opent in de Dance Department podcast (nummer 192)? Wat een track is dat zeg
Pfoe,quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:03 schreef Booomer het volgende:
[..]
Maaarrrrr.. Dat zijn allemaal losse nummers of vinyls.. Die luister ik nooit, ik zoek meer mix-cd's ofzo.. Weten jullie daar een paar echt goeie van, van de laatste tijd?
Niet die van de guest DJ's helaas.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:04 schreef Booomer het volgende:
[..]
De tracklists staan altijd op de site van Dance Department
Onur Ozer's watergate mix cd is wel leuk.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:03 schreef Booomer het volgende:
[..]
Maaarrrrr.. Dat zijn allemaal losse nummers of vinyls.. Die luister ik nooit, ik zoek meer mix-cd's ofzo.. Weten jullie daar een paar echt goeie van, van de laatste tijd?
ja dat label is echt achteruit gehold het laatste jaar.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:08 schreef teknomist het volgende:
Wtf, Michel Cleis - La Mezcla is gewoon een Cadenza-plaat. Komt ik net achter.
* teknomist is benieuwd.quote:Mathias Kaden has unveiled details of his debut album, which is due for release in September.
The record, entitled Studio 10, has been nearly two years in the making. Those familiar with the streamlined tribal minimal techno of his Vakant singles are likely to be very surprised by the album, as Kaden has decided to pack the record with vocals and plenty of organic instrumentation. A Fender Rhodes, Lowry Organ and even a flugelhorn all appear throughout the record, with vocals being supplied by Ian Simmonds, Gjaezon and Tomomi Ukumori.
He definitely hasn't left behind the rhythmic qualities of his previous material, however, with the final track ("1981") taking its name from the year the Roland TR-808 was manufactured. The 808 is still Mathias' favourite piece of studio equipment, so expect it to feature heavily on the record. We spoke to Mathias about the album and his forthcoming live dates.
http://www.residentadvisor.net/review-view.aspx?id=6404quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:44 schreef IrfieJ het volgende:
komt er nog een beetje goede "echte" techno uit?? of alleen mnml zooi?
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:46 schreef jimjim1983 het volgende: klock & dettmann..
iedereen voor Amsterdam kiezen @ http://www.plastikman.com/survey09/quote:When considering the various aspects of Richie Hawtin’s persona, it seems fans reserve a special place in their hearts for Plastikman. So it’s only right that as we prepare for a new Plastikman project next year, you should have some input and control over exactly what you see and hear.
After all, the bond between electronic musicians and their audience has never been so strong. The perpetual cycle of touring together with the insatiable rise of online applications like Facebook have opened up unparalleled communication channels - It’s an area that’s been at the forefront of Richie’s recent projects from 2008’s Contakt tour to his groundbreaking new Twitter DJ application ..and is set to continue.
The possibilities for the continuation of the Plastikman project are endless, which is why we’ve come up with a series of questions to help direct our efforts and ideas - And who better to ask than the potential audience! You can complete the full questionnaire at Plastikman.com. Your input will make the creative process all the more special as we all look forward to where Plastikman might go next.
Ergens in dit topic zelf al gedropped, mooie tracks ja !quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:11 schreef Den_Tokke het volgende:
heb enkele weken geleden Moonbeam ontdekt, het is minimal/progressive house... echt vet
Ik vind deze ook wel heel tof van zequote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:11 schreef Den_Tokke het volgende:
heb enkele weken geleden Moonbeam ontdekt, het is minimal/progressive house... echt vet
Veel beter dan dat quasi-hippe Zaanse openluchtmuseum dat Amsterdam heet.quote:
ik woon IN de tofste stad van de Beneluxquote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:31 schreef teknomist het volgende:
Ik ben geen Belg, ik woon precies in het centrum van alle toffe steden in de Benelux.
Het is vast een domme opmerking, maar is het niet gewoon (bijna) The Sky Was Pink?quote:Op maandag 10 augustus 2009 07:04 schreef jeroentjuhhh het volgende:
Misschien al wel de revue gepasseerd...maarre:
Het lijkt er verdacht veel op ja. Hoe oud is deze plaat?quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:11 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Het is vast een domme opmerking, maar is het niet gewoon (bijna) The Sky Was Pink?
2009 volgens discogsquote:Op maandag 10 augustus 2009 21:19 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het lijkt er verdacht veel op ja. Hoe oud is deze plaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |