abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35296764
Oeps, het vorige topic was dicht. .

===============================================

Hier wat leuk materiaal van de laatste tijd:

Alex Smoke - Paradolia (Promo)

Leuk album en zit goed inelkaar. Maar het doet me eigenlijk vrij weinig, het kan niet echt boeiend en bij lange na niet tippen aan zijn debuutalbum Incommunicado.

Duplex - Late Night Driving

Uitstekende detroit-techno van Nederlandse bodem afkomstig van het label van één van de beste platenzaken van Nederland: Clone te Rotterdam. Heerlijke muziek voor in de zomer of - je raad het al - tijdens een nachtelijk autorit. Het liefst met de lichtjes van Pernis op de achtergrond. Voer ook voor de liefhebbers van de melodieuze sound Joris Voorn.

Voor de komende maand wordt het debuutalbum van Guido Schneider verwacht. . En in de maand daarna presenteert Steve Bug het tweede deel van Bugnology!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_35296859
Aanrader is ook dit recentelijk verschenen album:

Pablo Bolivar - Anjanas

Hij heeft nog een goede luisterbeurt nodig maar tot nu toe klinkt het allemaal erg warm en melodieus. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_35297889
Various - Context Unravelled - mixed by Sutekh

Beste mixalbum sinds tijden. .
pi_35298078
Ben benieuwt naar die duplex cd, klinkt goed.

Maar eigenlijk is dit een tvp ja
pi_35298246
Als het kan graag.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_35334993
In Sync - Untitled (2x12inch, 888 Records)

Heerlijke dubbelaar van deze Britse techno veteraan wellicht bekend van de klassieker "In Sync - Storm", van wie al enige jaren niets was vernomen. Er is erg weinig nieuws onder de zon, maar dat is misschien juist wel goed nu de minimal golf toch echt op zijn eind lijkt te lopen. Een tweetal lange (fijn opbouwende platen ipv makkelijk stampwerk) tracks met klassiek 909 werk, heel pure techno met een heerlijk retro gevoel. Daarnaast nog twee meer ambient/experimentelere tracks.
pi_35335076
Mijn minimal/techno/techhouse-top 15 van dit moment:

01 - DJ Fex - Beautiful & No Problemo
02 - Isolee - Western Store Edits
03 - Jacek Sienkiewicz - Time Starts Now Remixes
04 - Tadeo - Granate Granada
05 - The Architect - Warm Soul
06 - Anja Schneider & Sebo K - Side Leaps Remixes
07 - Butane - Running Out Of Time
08 - Claro Intelecto - Warehouse Sessions Volume 1
09 - Mark Broom - From London With Love
10 - Steve Bug - The Smackman
11 - Dub Kult - Twelve
12 - F.E.O.S. & MSO - Further & Further
13 - Fraktion - Fraktion
14 - Dub Taylor - Escape From 21St Century
15 - Zombie Nation - Money Talks
pi_35335883
Ja vertel, is de hype voorbij? Eens kijken of ik dat Duplex album kan bemachtigen! Ik download amper techno en minimal de laatste tijd, ik lig er een beetje uit zo
pi_35421495
kutmuziek
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_35422201
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 21:24 schreef amornl87 het volgende:
kut goedemuziek
Idd.
pi_35431941
Ik vind zelf Vince Watson aka Nico Awtsventin wel lekker...
Z'n plaatjes nog maar even bewaren... Ik zag een white van hem voorbijkomen voor $170,- !

Hier wat releases: http://www.dancerecords.com/artists/Nico+Awtsventin

In Sync is ook wel cool inderdaad. Wist niet dat ie nog bezig was. HET ultime nummer technonummer Storm is ook van hem (op Irdial) http://irdial.hyperreal.org/insync/
pi_35461851
Afgaande op deze plaat "Lee van Dowski - The darkened component" dan is de minimal hype toch nog niet voorbij.
pi_35462868
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 21:24 schreef amornl87 het volgende:
kutmuziek
Reageer dan niet.
pi_35463733
Ook een aanrader:

Mikkel Metal - Victimizer

quote:
succes van 'Dorant' werd het meer dan tijd voor de eerste officiële langspeler van Mikkel Metal op Kompakt. Mikkel Meldgaard schrapte materiaal van eerdere e.p.'s en 12-inches bij elkaar, voegde daar enkele nieuwe tracks aan toe en klaar was Kees. Of Mikkel. Dit is echter geen snel door de Kompakt-moloch bij elkaar geraapt allegaartje om ook niet-vinyl kopers een product te kunnen aanbieden. Integendeel, het samenbrengen van tien verschillende Mikkel Metal tracks toont de rode draad die doorheen mans minimale house gewoven is en biedt een meerwaarde bovenop zijn eerdere vinylwerk. Victimizer is een housealbum geworden, en dat klinkt niet zo evident als u zou denken.

Hoewel minder omnipresent aanwezig dan op debuut-LP Close Selections staat dub nog altijd centraal in Mikkel Metals house. Mikkel Metal is een meester in het opbouwen van een langzame spanningsboog die nergens explodeert in een climax. Er schuilt dan ook enige waarheid in degenen die Victimizer brandmerken als het autistische neefje van Basic Channel. Tracks als 'Dorant' of 'Aligen' zijn als een loopband op revalidatietempo: snel gaat het niet, maar effectief is het wel. Victimizer is voornamelijk een grote dosis prozac-house: sloom, minimaal, verslavend en je krijgt er een warm gevoel van. Zelfs als je niet aan een depressie lijdt.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 20:20:35 #15
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_35487766
Ik ben weer is hopeloos niet op de hoogte van wat hot is op techno gebied op het moment.

Someone enlighten me!!
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:37:49 #16
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_35540256
Wat maakt het uit wat hot is en wat niet, ik kan me daar zelf niet echt druk om maken.
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
  woensdag 1 maart 2006 @ 02:27:52 #17
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_35595293
Ik maak mij er ook niet zo druk om. Ik beluister de platen en als ik ze mooi vind, koop ik ze.
Ik ga geen platen kopen omdat ze helemaal gehyped zijn. Een plaat kan nog zo "hot" zijn, als ik er niets aan vind, komt ie mooi niet in mijn platenbak... dusssss
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:23:20 #18
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_35616483
Dat zal allemaal best, maar ik weet niet eens wat de nieuwe releases zijn.

Neem aan dat er nog steeds kenners in deze topics komen die wel de leuke nieuwe platen kunnen vermelden wat zij zelf de moeite vinden.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_35648491
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:23 schreef Rabieluh het volgende:
Dat zal allemaal best, maar ik weet niet eens wat de nieuwe releases zijn.

Neem aan dat er nog steeds kenners in deze topics komen die wel de leuke nieuwe platen kunnen vermelden wat zij zelf de moeite vinden.
Voor recente releases zou je in ieder geval de nodige websites kunnen checken zoals:
Deejay.de
Boomkat
Clone
Rushhour
pi_35652738
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:38:51 #21
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_35660063
Ok... nu is er helemaal geen reden meer om nog naar de platenzaak te gaan
Normaal vind ik het wel eens lastig dat ik niet snel kan skippen online..
Als ik een stapel platen beluister in de winkel ros ik er altijd snel doorheen...
Dat kan nu dus wel http://www.vinylonline.nl/ check de soundfiles
pi_35678887
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:40 schreef teknomist het volgende:
Voor de komende maand wordt het debuutalbum van Guido Schneider verwacht. . En in de maand daarna presenteert Steve Bug het tweede deel van Bugnology!
quote:
Even within the minimal scene, it's difficult not to be infected with a collective sense of enthusiasm-- or perhaps that should be an enthusiastic sense of collectivism. A visit to Luciano's studio in Kreuzberg, a stone's throw from Hardwax, revealed a salon atmosphere: Thomas Melchior was there, collaborating on a new track; the guys from Mobilee/Lan Muzic act Exercise One, who inhabit the studio next door, wandered through every now and then, munching on bananas; Guido Schneider dropped by to test out six new tracks for Poker Flat on Luciano's brain-scramblingly massive speakers. (The tracks themselves were pretty brain-scrambling as well, deep and sprawling and relentlessly funky, bristling with tiny little hooks and formal trapdoors. At one point, when a track went scurrying off exactly where you'd least expect it to go, you could hear a sharp intake of breath, not to mention a dizzy laugh or two, from everyone in the room.) By the time Jackson, another new arrival to the city, traipsed in and everyone headed off to dinner, it felt like the freaking Super Friends Hall of Justice in there.
.
pi_35679189
  woensdag 5 april 2006 @ 21:57:13 #24
87694 Robin__
letitredno
pi_36690431
Dit topic verdient een schop

Schaamteloos.. maar iemand nog aanraders?
  donderdag 6 april 2006 @ 02:00:34 #25
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_36696943
Waarschijnlijk ken je 'm al maar de laatste tijd ben ik weer zwaar verslaafd aan James Holden - Balance005

http://www.discogs.com/release/186636
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')