Je kan op I-tunes heel veel gratis hoorcolleges downloaden, maar ze zijn dan wel meestal in het Engels.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:00 schreef Bill_E het volgende:
Ik ben groot fan ook in de wagen maar als het even kan wel informatieve boeken, het liefst wetenschappelijk
Die zijn geniaal inderdaad. Ik zit nu in de basic physics course van MIT. Erg lastig, maar wel heel stoerquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan op I-tunes heel veel gratis hoorcolleges downloaden, maar ze zijn dan wel meestal in het Engels.
Ze staan oa op de I-tunes sites van de grotere amerikaanse universiteiten.
Ik vind het heerlijk, heb je wat te doen in de auto en het is veel leuker dan het gelul op de radio.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:13 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Die zijn geniaal inderdaad. Ik zit nu in de basic physics course van MIT. Erg lastig, maar wel heel stoer
Ja ik dacht eerst dat ik te veel afgeleid zou worden. Maar het houd me juist scherp.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk, heb je wat te doen in de auto en het is veel leuker dan het gelul op de radio.
Heb je een paar links?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan op I-tunes heel veel gratis hoorcolleges downloaden, maar ze zijn dan wel meestal in het Engels.
Ze staan oa op de I-tunes sites van de grotere amerikaanse universiteiten.
Werkt binnen iTunes, dus links werken niet.quote:
Door hem zelf voorgelezen? Ik vind de verhalen van Toon Tellegen heel leuk, maar zijn stem kan me toch niet heel erg bekoren.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:16 schreef IHVK het volgende:
Bommel is leuk. En ik heb een cd van Toon Tellegen liggen, schijnt ook leuk te zijn.
Wel door hem voorgelezen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:22 schreef Iblis het volgende:
[..]
Door hem zelf voorgelezen? Ik vind de verhalen van Toon Tellegen heel leuk, maar zijn stem kan me toch niet heel erg bekoren.
Camus daarentegen die L'étranger voorleest.![]()
[ afbeelding ]
Dacht ik me daar toch een half moment dat je bedoelde dat Camus dierenverhalen heeft geschrevenquote:Op donderdag 26 maart 2009 23:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wel door hem voorgelezen.
Ik vind zijn dierenverhalen ook heel leuk.
quote:
Ik lees ook liever een boek, maar in de auto gaat dat niet (als je rijdt) en naar de radio luisteren vind ik niks.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 00:04 schreef Ringo het volgende:
Nog nooit een luisterboek gelezen.
Zitten heel goede boeken bij, met soms heel goede luisterstemmen. Tommy Wieringa, om er eentje te noemen.
Volgens mij krijg ik minstens de helft niet mee, ik ben niet zo auditief ingesteld. Luister wel eens naar een marathoninterview via internet, en hoe interessant de geïnterviewde ook is, ik ben echt als een razende afgeleid.
http://www.vpro.nl/programma/marathoninterview/afleveringen/
Maar goede zaak, verder, die luisterboeken. Wat ik met luisteren heb, hebben anderen met lezen, en zo kunnen mensen toch met literatuur worden geconfronteerd.
Btw, De Avonden, door Reve zelf gelezen. Ik zeg:
Zijn er nog mensen die dit geluiisterd cq gelezen hebben? Is werkelijk een mooi verhaal met een trieste tragiek erinquote:Op donderdag 30 juli 2009 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een mooi verhaal, over een waargebeurde onmogelijke liefde, met een diep tragisch einde..
Was werkelijk ontroerd, en het wordt erg mooi gelezen
Ik weifel. Het is wel geschreven door een vrouw, kan het dan wel echt wat wezen?quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zijn er nog mensen die dit geluiisterd cq gelezen hebben? Is werkelijk een mooi verhaal met een trieste tragiek erin
Toch eens wat vaker langslopen danquote:Op zondag 25 oktober 2009 01:56 schreef Isabeau het volgende:
De bibliotheek heeft er tegenwoordig ook steeds meer, Peter
Mijn moeder verslijt er 3 per week.
Ik ga eens kijken of de bieb die heeft, kan ik samen met mijn moeder luisterenquote:Op zondag 25 oktober 2009 02:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn er nog mensen die dit geluiisterd cq gelezen hebben? Is werkelijk een mooi verhaal met een trieste tragiek erin
Heb je surinaamse links in de familie?quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga eens kijken of de bieb die heeft, kan ik samen met mijn moeder luisteren
Nee, hoezo?quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je surinaamse links in de familie?
Omdat het dan een extra dimensie krijgt.quote:
Ongeduldig volkje. Zelf lezen gaat vaak minstens 2 keer zo snel als luisteren naar een voorlezende stem. Ik heb er iig het geduld niet voor, je bent veel sneller zelf door een boek heen.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb net The Fountainhead besteld als luisterboek. Hoorde van een bevriende boekverkoper dat luisterboeken in Nederland itt Duitsland of de Engelstalige landen niet echt aanslaan.
Vraag me af hoe dit komt.
Ik vind ze ideaal in de autoquote:Op maandag 29 maart 2010 19:02 schreef Marble het volgende:
[..]
Ongeduldig volkje. Zelf lezen gaat vaak minstens 2 keer zo snel als luisteren naar een voorlezende stem. Ik heb er iig het geduld niet voor, je bent veel sneller zelf door een boek heen.
Welke?quote:Op woensdag 29 september 2010 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik luister op het moment colleges wetenschapsfilosofie in de auto.
Philosophy of Science, The Teaching Company, Prof. Jeffrey L. Kasserquote:
Da's niet echt iets waarvan ik denk 'he, lekker voor het slapengaan'.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik luister op het moment colleges wetenschapsfilosofie in de auto.
Ik luister het in de auto, terwijl ik degene ben die stuurt, dus niet iets van voor het slapengaan, ik weet niet wat jij doet in de auto?quote:Op donderdag 30 september 2010 10:55 schreef D. het volgende:
[..]
Da's niet echt iets waarvan ik denk 'he, lekker voor het slapengaan'.
Maar ik kan er naast zitten hoor
Ik luister naar de radio of een cd'tje, en vaak zing ik een potje meequote:Op donderdag 30 september 2010 17:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik luister het in de auto, terwijl ik degene ben die stuurt, dus niet iets van voor het slapengaan, ik weet niet wat jij doet in de auto?
Maar het is een hoorcollege, universitair niveau en behandeld een (pittige) introductie wetenschapsfilosofie.
Leuk, maar daar gaat het in dit topic dus niet over.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:01 schreef D. het volgende:
[..]
Ik luister naar de radio of een cd'tje, en vaak zing ik een potje mee
Ik beantwoord jouw vraag.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leuk, maar daar gaat het in dit topic dus niet over.
Hij is echt heel mooi.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:27 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Piet, door jouw "review" heb ik Sonny Boy zojuist aan mijn 'te lezen'-lijstje toegevoegd. Ben benieuwd.
Die ligt bij mij nog op de leeslijst, maar luisteren is wel een goed idee eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb net Stephen Fry's audiobiografie uit, MOAB is my Washpot had ik al eerder door, nu ook The Fry Chronicles. Heerlijk.
Stephen Fry doet de schapen in Animal Farm met scha-a-a-apenstemmetjesquote:Op woensdag 4 mei 2011 16:08 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik luister al een paar jaar audioboeken, meestal in het Engels, maar ook in het Nederlands. De Nederlandse stemmen bevallen me echter heel vaak niet, in het Engels is dat vaak beter. Er zijn uitschieters met stemacteurs die voor karakaters in het boek speciale stemmetjes bedenken, als dat goed uitgevoerd is is het een echte dikke plus.
Ik luister ongeveer 2 uur per dag in de auto. Maar als je wat moe bent of het is druk op de weg, dan ben ik meer aan het terugspoelen dan aan het luisteren omdat ik stukken gemist heb. Dat is wel een nadeel van luisteren in de auto.
Die zet ik op de verlanglijst, al heb ik het boek al 2 keer gelezen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:09 schreef picodealion het volgende:
Stephen Fry doet de schapen in Animal Farm met scha-a-a-apenstemmetjes.
Zo kan ik boeken lezen in de auto.quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:31 schreef picodealion het volgende:
[..]
Die ligt bij mij nog op de leeslijst, maar luisteren is wel een goed idee eigenlijk.
De aanbieding is een goede maar de geluidskwaliteit haalt het niet bij CD'squote:Op woensdag 4 mei 2011 16:18 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik zie trouwens dat er hier mensen zijn die ze kopen, misschien kennen jullie dit nog niet?
http://www.audible.com/
Is van Amazon en je betaald per maand een prijs (eerste 3 maanden 5 euro, daarna iets van 11 euro omgerekend met de huidige koers) en dan mag je 1 boek per maand downloaden en krijg je korting op andere boeken (je hebt meer abonnementsvormen).
Ik vind persoonlijk de boeken van Audible de beste die op de markt zijn.
In mijn auto hoor je door alle herrie het verschil nietquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
De aanbieding is een goede maar de geluidskwaliteit haalt het niet bij CD's
Rij tussen de 1000 en 1500 Kilometer per week, de audioboeken en luistercollege's vliegen er doorheen. Ik heb een hekel aan de Nederlandse radio.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:05 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
In mijn auto hoor je door alle herrie het verschil niet
Ik zet de Baroque Cycle ook op mijn verlanglijst, ik heb al zijn SF boeken, maar dit ziet er ook interessant uit. Volgens mij wel 2 jaar luisterplezier als ik zo wikipedia bekijk (de serie bestond uit 8 boeken in 3 delen).
Iedereen die veel in de auto zit zou eigenlijk een luisterboek eens moeten proberen. En ik luister in de auto een ander boek dan dat ik thuis voor het slapen gaan lees. Dat kan ook prima.
Het enige nadeel is dat ik nog 18 boeken als luisterboek heb liggen en ondanks dat ik veel luister gaat het niet snel. Je bent zo een maand met een boek bezig (maar dat komt ook door mijn heen en weer gespoel omdat ik soms met mijn gedachten ergens anders ben).
Nee, maar je moet idd goed het engels begrijpen, het is een erg rijk vocabulaire en je kan niet even opnieuw teruglezen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:56 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Is Neal Stephenson niet te lastig voor in de auto? Mijn Engels is redelijk, lees ook alleen in het Engels, maar die boeken van Stephenson kosten wel wat inspanning bij mij. Maar ik ga er naar op zoek.
De librivox boeken die ik geluisterd heb waren door mensen ingesproken, met leuke details als soms een kanarie op de achtergrond tjilp of verkeer.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:19 schreef wateengedoe2 het volgende:
Dank voor de links, Piet!Gutenberg is m.n. een ebook-site (tekst, dus). Er staat momenteel voor de Nederlandstalige entries (zijn er helaas nog niet zoveel) 1 audioboek, wat een Librivox-opname is. Ze zouden er inmiddels meer kunnen linken, want er zijn al meer van die boeken ingesproken. Ik weet niet in hoeverre de Engelstalige audioboeken daar ook van (bijvoorbeeld) Librivox zijn, of dat ze machine-gesproken zijn. Wellicht een combinatie van beide.
Trouwens, ik zag ineens dat Gutenberg "De Profundis" van Oscar Wilde in het Nederlands heeft (tekst; niet audio)! Juist vorige week het (spiksplinternieuwe) audioboek in het Engels beluisterd en het gaat hier al jeuken om het Nederlandstalige in te gaan spreken ... Mja, er is nog zoveel!
Een reactie op een oude post. Ben sinds een tijdje ook heel erg fan van audioboeken en gebruik onder andere Audible. Ik weet niet wat er allemaal veranderd is sinds deze post twee jaar geleden maar ze hebben een goede iPhone-app en de geluidskwaliteit doet zeker niet onder voor CD-kwaliteit.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:18 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik zie trouwens dat er hier mensen zijn die ze kopen, misschien kennen jullie dit nog niet?
http://www.audible.com/
Is van Amazon en je betaald per maand een prijs (eerste 3 maanden 5 euro, daarna iets van 11 euro omgerekend met de huidige koers) en dan mag je 1 boek per maand downloaden en krijg je korting op andere boeken (je hebt meer abonnementsvormen).
Ik vind persoonlijk de boeken van Audible de beste die op de markt zijn.
Eens, de goedbedoelde librivox vrijwilligers zijn meestal geen goede vertellers.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:15 schreef Young_David het volgende:
[..]
Een reactie op een oude post. Ben sinds een tijdje ook heel erg fan van audioboeken en gebruik onder andere Audible. Ik weet niet wat er allemaal veranderd is sinds deze post twee jaar geleden maar ze hebben een goede iPhone-app en de geluidskwaliteit doet zeker niet onder voor CD-kwaliteit.
Lees ook een paar dingen over Librevox. Heb het een tijdje geprobeerd, maar uiteindelijk vind ik de verschillende insprekers en de soms tenenkrommende kwaliteit de moeite niet. Liever één goede voorlezer de me echt het verhaal insleept. Ik luister ook vooral in het engels en dan is een goede uitspraak wenselijk.
Lijkt me trouwens wel leuk om een keer wat op te nemen voor LibreVox.
Beetje verwant, podcasts: This American Life, The Moth, Plots zijn leuk met waargebeurde verhalen, maar de Selected Shorts podcast is ook erg leuk. Elke week en uur aan korte verhalen
Dan moet je een 'leuker' boek uitzoekenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:17 schreef computergirl het volgende:
Ik ben met Audiobooks begonnen in voorbereiding op een operatie aan mijn ogen, maar ik merk dat ik bij luisteren hetzelfde heb als tijdens een vergadering of bijwonen presentatie. Al snel luister ik niet meer maar gaan mijn gedachtes alle kanten op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |