abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67246149
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Link naar het vorige deeltje: Wachten op het tweede streepje deel 134

19 maart Tierrr (10-2008) NOD
26 maart Vlindur (01-2008) NOD
02 april Ciscostar (12-2008) NOD
04 april prinseszondererwt NOD
05 april CrazyPrincess NOD
06 april Poezebeest NOD
12 april Guess. (09-2008) NOD
12 april Judes (11-2008) NOD
13 april mijsje (08-2007) NOD
13 april MinnieMin (02-209) NOD
15 april happyme28 NOD
21 april sterrenmunt (12-2008) NOD

bumbaloe (10-2008)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 58% gewijzigd door BE op 24-03-2009 11:02:13 ]
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_67246250
Laatste berichten:
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:15 schreef Fiemeeltje het volgende:
Kijk cisco, dát ziet er beter uit. Zou dan wel weer een lange cyclus worden voor je zeg...
Hele lange ja... want vanaf je eisprong is het 12 a 14 dagen toch..

Modjes mag mijn NOD naar 2 april (pas het zelf wel aan haha)
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:33 schreef bumbaloe het volgende:
Kennen jullie het SMEP plan?
Ik merk nu dat ik dat ongemerkt aan het doen ben, of in ieder geval iets wat er op lijkt.
Klussen vanaf dag 8 om de dag. Vanaf dag 10 ovutestjes.
En ik wilde eigenlijk vanaf vandaag 3 dagen elke dag, alleen weet ik natuurlijk niet of mn ovutestje positief is.

quote:SMEP Sperm Meets Egg Plan
Although SMEP(Sperm Meets Egg Plan) is generally used by women after a miscarriage it can be a great plan to stick to when first trying to conceive or if other attempts are failing.

The plan:

*Start baby making intercourse on CD8 and continue every second day until you get a + OPK.

*Start your OPK testing on CD10 and continue until you have a positive, still having intercourse every second day.

*Once your OPK turns positive, have baby making intercourse for 3 consecutive nights/days, skip the 4th day and have intercourse on the 5th day just for good measure.

*If your OPK doesn't turn positive, continue with intercourse every second day until CD35 then test for pregnancy.

*Remember that it is common for a woman who ovulates regularly to have an annovulatory cycle once in a while, so don't panic if you have 1 or 2 cycles where ovulation does not occur. If annovulatory cycles continue, see your GP or FS.

Good luck to those who try the plan. I might give it a go this month myself. If you try and it's successful let everyone know
[..]
pi_67246314
Yup cisco, 12 tot 14 dagen ná eisprong. Maar je eisprong is ook pas 20 tot 48 uur na je LH piek, dus je NOD ligt tussen de 13 en 16 dagen vanaf nu zo ongeveer.
pi_67246467
Dat SMEP klinkt leuk. Maar bij ons werkt dat in de praktijk gewoon echt niet
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_67246492
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 08:34 schreef sterrenmunt het volgende:
goedemorgen,

Asyniur, wauw wat leuk trouwen! gefeliciteerd hoor!! Zou ook wel willen maar dan moeten we eerst het huis van mijn vriend verkopen. En ik wil niet zwanger trouwen trouwens.

en troel, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!

minniemin, de eerste cyclus nadat ik stopte met de pil duurde ook zo lang, drie zwtesten tegen aan gegooid en werd op dag 38 dus ongesteld. Voelde wel van alles trouwens, ik wist dat het er aan zat te komen. Voel jij iets?

mijsje, wij gebruiken het woord klussen hier niet hoor. Ik vond het afgelopen keren wel vreselijk dat 'moeten' sexen om zwanger te worden, maar ja dat hoort er nou eenmaal bij.
Ik voel nog helemaal niets, behalve dat ik opeens borsten als meloenen heb, maar dat kan ook van de chocolade eitjes komen die ik uit frustratie de afgelopen week heb zitten eten
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:36 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik zit met een dilemma. Mijn baan bevalt me steeds minder (ver weg, druk, sfeer etc.), nu heb ik een baan aangeboden gekregen op fietsafstand. Maar we zijn dus druk bezig met een kindje... Wat nu? Help.
Ik heb er nu echt enorme spijt van dat ik mijn carriere steeds voorrang heb gegeven. Aan de andere kant weet ik dat ik er eerder eigenlijk nog niet aan toe was. Ik ben gewoon een laatbloeier, altijd al geweest.
Het is natuurlijk echt helemaal jouw keuze, maar aangezien je om hulp vraagt, is mijn advies om te doen wat je gevoel zegt. Zelf heb ik ook nog een jaarcontract. Maar ik ga er niet meer op wachten, op een financieel volledig stabiel moment. Ik heb in de tijd geleerd, dat dat eigenlijk ook niet echt bestaat. Succes met het beslissen!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:29:24 #6
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_67246545
of toch zwanger Cisco

ik vind het in elk geval spannend met jou zo
No more games, no more drama...
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:37:56 #7
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67246808
Het SMEPplan:

SMEP (Sperm Meets Egg Programm)
The Plan

Short Version:
* "Try" every other night starting Day 8
* Buy 10 ovulation predictor kit sticks
* Begin ovulation testing on Day 10
* When test is positive, "try" that night, plus two additional nights in a row
* Skip one night, then do one last "try"
* Take a home pregnancy test 15 days after your ovulation test was positive, if your period has not begun
* If your ovulation test never goes positive, continue "trying" every other night until Day 35, then do a pregnancy test if your period has not begun.
Statistics coming in from the bulletin board show that about 40% of post-miscarriage women will get pregnant on the first try if they are faithful to the plan, about double the number of the normal population who are not on the plan. This assumes, of course, that you waited for a normal cycle to begin after your loss, and did not begin trying before having a period after a miscarriage. Many women do not ovulate in that first cycle.

En de nederlandse vertaling:

SMEP (Sperm Meets Egg Programm a.k.a.: Sperma Ontmoet Ei -Plan (SOEP)

Korte versie:

* 'Klus' om de dag vanaf dag 8 (dus 8, 10, 12 etc.)
* Koop 10 ovulatietesten
* Begin met de ovu-testen op dag 10
* Als de test positief is, 'klus' dan die dag en de twee dagen erna ook.
* Sla na de derde dag 1 dag over. En 'klus' daarna voor de zekerheid nog een keer.
* 15 dagen na je eerste positieve ovulatietest kan je een zwangerschapstest proberen.
* Als je ovulatie-test nooit positief wordt, ga dan door met 'klussen' om de dag tot dag 35 en doe dan een zwangerschapstest (als je dan nog niet ongi bent)

Volgens de statistieken is ongeveer 40% van de vrouwen met dit plan na de eerste poging zwanger geraakt na een miskraam gehad te hebben. Dit is ongeveer 2 x zoveel als vrouwen die dit plan niet hebben gevolgd. Hierbij wordt er wel van uit gegaan dat de vrouwen die een miskraam hebben gehad eerst een cyclus en een daarop volgende ongi hebben afgewacht na de miskraam. Dit omdat een eerste cyclus na een miskraam vaak zonder eisprong blijft.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:39:00 #8
190853 RockabeIIa
pi_67246835
pze, neem die kans op een leukere baan en komt er snel een kindje dan heb je mazzel dat je een kindje krijgt en komt er minder snel een kindje heb je iig een leuke baan

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 20-03-2009 21:52:16 ]
pi_67246947
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:39 schreef RockabeIIa het volgende:
pze, neem die kans op een leukere baan en komt er snel eenkindje dan heb je mazzel dat je een kindje krijgt en komt er minder snel een kindje heb je iig een leuke baan
Dat bedoelde ik inderdaad ook te zeggen
pi_67246955

SOEP! hihi, moest ff heel hard grinniken
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:45:33 #11
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_67250950
Zo gaat ie beter Cisco!
Hopelijk gaat ie van mij ook snel komen,ow als dat streepje toch donker word,ik klus me een slag in de ronde de komende 3 dagen dan! hahaha
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:04:38 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67251673
Rocka, wijze vrouw! PZE, ik zou het ook doen hoor!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:51:29 #13
190853 RockabeIIa
pi_67253740
En deze zwangerschap merk ik het weer, ik trek positieve dingen aan. Dus PZE! Ga ervoor, en mocht je zwanger zijn dan heb je wellicht beide dromen die uitkomen
pi_67254475
Wat een wijze raad allemaal. Ik heb er zelf ook een goed gevoel over!
  zaterdag 21 maart 2009 @ 08:51:42 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67262475
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:39 schreef RockabeIIa het volgende:
pze, neem die kans op een leukere baan en komt er snel een kindje dan heb je mazzel dat je een kindje krijgt en komt er minder snel een kindje heb je iig een leuke baan
beetje mosterd na de maaltijd maar Dit dus...
pi_67263084
Ik ben zo blij dat wij niet verplicht hoeven te SMEPpen of te SOEPpen of hoe je 't ook noemen wilt
  zaterdag 21 maart 2009 @ 10:16:41 #17
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67263444
Hmm.... ik heb dat SMEP/SOEP plan net aan mijn hubby laten lezen (ik bedoel... we vallen precies in de doelgroep ) maar hij is nog niet echt enthousiast haha. Even kijken hoever we komen
pi_67263629
Soep plan klinkt wel leuk
Gisteren dus positeve ovu test dus vandaag en zondag klussen en dan maandag rust en dan dinsdag nog keer
pi_67263700
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:29 schreef Angel-Eyez het volgende:
of toch zwanger Cisco

ik vind het in elk geval spannend met jou zo
Ik denk dat ik nog niet zwanger ben hoor.. gewoon lange cyclus en een laat ei!
We zien het over 2 weken wel
pi_67263714
Nou, dan wens ik iedereen succes met de soep
pi_67265322
Hmm, dat SMEPplan is wel een plan waarbij je alle kansen in elk geval benut... maar ik vind het wel heel wat hoor... om verplicht zo'n schema helemaal bij te houden, pfff... ik probeer wel ongeveer volgens die richtlijnen te klussen enzo, maar precies... mwah...

Ik droom de laatste nachten trouwens heel veel... en ben zo moe... gisteravond om half 9 naar bed gegaan en er vanochtend om half 11 weer uitgekomen.... Als ik niet getemperatuurd zou hebben, had ik gedacht dat ik best wel eens zwanger zou kunnen zijn... moe, af en toe pijntjes, op dag 35 nog niet ongi...

Maar mijn temperatuur is de tweede helft van mijn cyclus alleen maar gedaald in plaats van gestegen, en dat vind ik zo ontzettend vreemd... En sja, 3 keer tussendoor bloedverlies klopt natuurlijk ook niet. En dan is er nog die negatieve test van donderdagmiddag... Lastig hoor.... nouja, als er vandaag geen bloedverlies meer komt morgenochtend misschien maar weer even een testje er tegenaan gooien...

Nou, fijn weekend allemaal met dit mooie weer!! Heerlijk!!
  zaterdag 21 maart 2009 @ 12:02:32 #22
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_67265416
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 10:29 schreef Ciscostar het volgende:

[..]

Ik denk dat ik nog niet zwanger ben hoor.. gewoon lange cyclus en een laat ei!
We zien het over 2 weken wel
precies! is ook de juiste instelling hoor, maar ik zou het wel leuk vinden
No more games, no more drama...
pi_67271013
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:02 schreef Angel-Eyez het volgende:

[..]

precies! is ook de juiste instelling hoor, maar ik zou het wel leuk vinden

Hier streepje van ovu test weer wat lichter, gisteren dus duidelijke eisprong
pi_67272070
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:33 schreef Ciscostar het volgende:

[..]

Hier streepje van ovu test weer wat lichter, gisteren dus duidelijke eisprong
Gisteren LH piek... Dat betekent vandaag of morgen eisprong. Hup, verder klussen jullie...
  zaterdag 21 maart 2009 @ 17:25:50 #25
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_67272181
Minnie, ik zou zéker nog eens gaan testen hoor, dat klinkt allemaal toch wel erg hoopvol, eigenlijk Wiehoe! Zie je? Gewoon doorduimen

Cisco, Test jij nu ook nog door? Misschien vandaag of morgen nog eens een ovulatietestje ertegenaan kwakken? Als die nu nog steeds een gillend donker streepje geeft zou ik een zwangerschapstest doen, als je een minder donker streepje of geen streepje hebt weet je zeker dat het je ei was, toch? [edit]Kijk, dan vergeet je de post in te voeren en dan staat het antwoord er al Nou, aan de slag dus he? [/edit]

Nou, hiero gaat het een beetje raar. Ik ben héél erg bang dat ik mezelf dingen aan het aanpraten ben, dat ik zó graag wil dat mijn lijf de symptomen die ik zo vreselijk graag wil hebben me maar gewoon geeft om ervanaf te zijn.. Maar ik ben al 3/4 dagen af en aan misselijk-achtig, kan bij tijd en wijle het eten dat ik aan het eten ben inééns niet meer hebben omdat het ineens heel vies is/wordt, ben dus al dagen om het minste aan het huilen of heel hard aan het proberen niet te huilen en ik voel me gewoon.. Raar. Ik weet het niet, zou het? Ergens ben ik nu heel stiekum al een beetje blij, maar anderszijds.. Ik geloof het gewoon niet. Het zal toch niet? Wel? Niet? Mijn berekende NOD is 23 maart als ik vanaf de eerste 'lekkage' tel, de 27e als ik tel vanaf de eerste dag dat de afgelopen keer de écht losbarstte.. Ik kan dus voorlopig nog niet testen

[ Bericht 8% gewijzigd door Incantrix op 21-03-2009 17:26:53 (update) ]
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')