abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:53:11 #1
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_67245501
quote:
Wat voor maatschappij wil jij?
Ik doe net een test op partijenwijzer.nl om mijn politieke orientatie te bepalen. En om te zien welke maatshappij ik zou willen natuurlijk.

Krijg ik de volgende eens / oneens vragen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kan je het gegeven advies nog serieus nemen, na dit zooitje tendentieuze en ongenuanceerde stellingen...

Er komt bij mij VVD of anders D66 uit, maar ook dat zijn brandhoutpartijen die geen afstand nemen van de huidige status-quo.

Ik kan hier niets mee. Jullie mening?
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:02:25 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67245771
Zeer vreemde vragen idd, ik kreeg de Partij voor de Dieren als advies
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:02:29 #3
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67245772
Wie kan er nou wel iets met politieke advies sites....om een goed idee te hebben bij welke partij jij je thuis voelt, zal je toch echt iets van het partijprogram moeten lezen, lijkt me....en tja...in dit soort testjes komen altijd ongenuanceerde vragen voor...dat kan niet anders, want je moet de verschillen tussen de partijen benadrukken.

Er kwam D66 en VVD uit bij mij...niet verrassend.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:22:56 #4
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_67246368
GZAM?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:24:15 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67246405
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:22 schreef Mr.Houdoe het volgende:
GZAM?
Staat in de OP.
quote:
geen zinnig antwoord mogelijk (GZAM).
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:29:29 #6
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_67246549
PvdA, VVD en PVV
SPOILER: resultaatverhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_67247740
Of de conclusie is gewoon dat jij niet echt een politieke mening hebt. Kan ook hoor.
Je bent niet verplicht om te stemmen.
pi_67247849
puur PVDA
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 19:13:53 #9
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67247851
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:10 schreef isogram het volgende:
Je bent niet verplicht om te stemmen.
Dat had er ook nog eens bij moeten komen!
Carpe Libertatem
pi_67247925
Dit is idd een belachelijke test. Links laten liggen (no pun intended).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:52:56 #11
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_67249078
quote:
Heb je een eigen bedrijf? In elk geval ben je tegenstander van vrijwel iedere overheidsbemoeienis in de economie. Mensen kunnen wel voor zichzelf zorgen, en aan luilakken hoef je geen geld uit te geven. Hoe minder regels, hoe beter de markt werkt, is jouw motto. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Het advies klopt bij mij nog redelijk ook, maar de vragen zijn wel door iemand met een enorme tunnelvisie opgesteld zeg.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:18:03 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_67249890
Ik vind het een bizarre test. Ik vul het ding in, krijg ik als advies de SGP. Nou heb ik daar niet zoveel bezwaar tegen, hoewel ik niet heel snel SGP zou stemmen (uitzondering: voor het Europees Parlement heb ik 5 jaar geleden CU/SGP gestemd, en het kan best zijn dat ik dat over drie maanden weer zou doen). Er werden ook geen alternatieven aangereikt.

Maar goed, ik wilde het tekstje kopiëren dat als resultaat verschijnt, maar ik had het venster weggeklikt. Dus heb ik de test opnieuw gedaan. Volgens mij heb ik een vraag anders ingevuld "Macht moet gelijkmatiger worden verdeeld." Hier vulde ik nu "overslaan" in plaats van "oneens" in. En toen kreeg ik dit als resultaat:
quote:
Heb je een eigen bedrijf? In elk geval ben je tegenstander van vrijwel iedere overheidsbemoeienis in de economie. Mensen kunnen wel voor zichzelf zorgen, en aan luilakken hoef je geen geld uit te geven. Hoe minder regels, hoe beter de markt werkt, is jouw motto. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Je bent verder op zoek naar een tussenweg in het moderne leven, tussen geld kunnen verdienen aan de ene kant, en aandacht voor milieu, kunst, en andere mensen aan de andere kant. Misschien ben je blij dat je op zondag nog even snel een boodschap kan doen, maar een totale 24-uurs-economie hoeft voor jou niet. Tot slot vind je dat de politiek zich prima kan laten inspireren door religie. Dat heeft immers eeuwenlang goed gewerkt. Religieuze normen en waarden vind je van groot belang bij het besturen van een land.
Mijn top-drie van partijen was:
1. CDA
2. PvdA
3. VVD

De SGP is nu in geen velden of wegen te bekennen.

Het verhaal klopt trouwens vrij aardig, op dat eigen bedrijf na dan. Ik ben een hele gelukkige loonslaaf. .
pi_67250054
pvv
cda
d66 :-/
JA!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:31:31 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_67250382
Nou moe, ik vul 'm voor de derde keer in (ik wilde kijken of ik nu weer de SGP zou krijgen), en nu krijg ik dit (het advies vind ik trouwens beter bij me passen):
quote:
Heb je een eigen bedrijf? In elk geval ben je tegenstander van vrijwel iedere overheidsbemoeienis in de economie. Mensen kunnen wel voor zichzelf zorgen, en aan luilakken hoef je geen geld uit te geven. Hoe minder regels, hoe beter de markt werkt, is jouw motto. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot vind je dat de politiek zich prima kan laten inspireren door religie. Dat heeft immers eeuwenlang goed gewerkt. Religieuze normen en waarden vind je van groot belang bij het besturen van een land.
Met als partijen:

1. VVD
2. CDA

De PvdA is nu weer verdwenen, en nog steeds geen SGP.

Die test is echt niet goed. Bij 1 vraag kiezen voor "Overslaan" of juist niet (want dat zal de reden wel zijn dat het nu weer anders is) levert een ander advies op. Blijkbaar zitten veel partijen qua ideeën zo dicht bij elkaar (niet zo raar als je stellingen zo zwart-wit opstelt) dat het veel te gevoelig is.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:12:34 #15
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_67252018
1 SGP
2 CU
3 PvdD

Klopt als een bus
CU valt voor mij af, die hebben te veel kansen laten liggen in dit kabinet. Als katholiek stem ik niet op een gereformeerde partij, dus blijft PvdD over, daar heb ik afgelopen TK-verkiezingen op gestemd.

Ik heb wel een aantal vragen overgeslagen. Vragen met "veel" of "alles" ben ik het in de letterlijke zin mee oneens, maar als ik het een beetje eens ben klik ik ook niet op 'eens'.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zaterdag 21 maart 2009 @ 00:05:33 #16
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67258870
Dit soort testen zijn een beetje als wikipedia: een aardige introductie, maar je hebt toch echt beter materiaal nodig om tot gedegen kennis te komen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 01:03:45 #17
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_67262777
GrrL
SP
D66
Klopt idd niet.
I´m back.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 09:40:30 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_67262942
Moet zeggen dat ik de stellingen lekker algemeen en bot geformuleerd vind. Mijn resultaat was D66 op 1 en VVD op 2 en daar wil ik tevreden mee zijn. Verhaaltje klopt aardig. Nee, ik heb geen zin om de test nog eens te doen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_67262960
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:40 schreef Ringo het volgende:
Moet zeggen dat ik de stellingen lekker algemeen en bot geformuleerd vind. Mijn resultaat was D66 op 1 en VVD op 2 en daar wil ik tevreden mee zijn. Verhaaltje klopt aardig. Nee, ik heb geen zin om de test nog eens te doen.
Ik had jou PVV ingeschat.
Gek.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2009 @ 09:46:43 #22
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_67263020
D66
GL
PVDA
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 21 maart 2009 @ 09:57:42 #23
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_67263143
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik had jou PVV ingeschat.
Gek.
Dat is omdat ik mij op dit forum niet zelden als een zure cynische ouwe bok gedraag. In werkelijkheid val ik mee.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 10:33:37 #24
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67263774
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:27 schreef Ryan3 het volgende:
GrrL
SP
D66
Klopt idd niet.
Misschien klopt jouw politieke beeld van de partijen niet.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_67264036
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:27 schreef Ryan3 het volgende:
GrrL
SP
D66
Klopt idd niet.
Jij bent zeflhatend links in de ontkenningsfase?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')