Ik vraag me dat ook af, bij de eerste heb ik echt niets gegeten/gedronken wat niet mocht, maar nu neem ik echt wel af en toe een broodje gerookte zalm e.d en zit ik niet als een bezetene de groenten en fruit te boenen enz. Vroeger toen ze alles van de " verboden lijst" nog niet wisten, en ze gewoon alles aten en dronken, werden er toch ook gezonde kindertjes geboren?quote:Op zondag 22 maart 2009 20:51 schreef Fiemeeltje het volgende:
Inderdaad huub, toen ik m'n moeder vertelde wat er allemaal wel niet op de 'verboden zaken' lijst staat viel haar mond bijna open. Ik blijf mezelf eerlijk gezegd ook wel een beetje afvragen hoe groot de risico's nu eigenlijk zijn die je loopt als je toch een lekker biefstukkie neemt...
De lijst met "verboden dingen" wordt steeds gekker, nog even en je mag alleen nog maar water!quote:Op maandag 23 maart 2009 08:21 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook af, bij de eerste heb ik echt niets gegeten/gedronken wat niet mocht, maar nu neem ik echt wel af en toe een broodje gerookte zalm e.d en zit ik niet als een bezetene de groenten en fruit te boenen enz. Vroeger toen ze alles van de " verboden lijst" nog niet wisten, en ze gewoon alles aten en dronken, werden er toch ook gezonde kindertjes geboren?
Ik let uiteraard wel op met echt rauwe producten zoals ei, filet americain (god wat mis ik dat) en niet goed gegaard vlees en drink geen alcohol en rook niet.
Precies, nou mijn bloeddruk is nog nooit zo laag geweest, de groeten heb lekker drop in huis en als ik zin heb gaan er toch mooi een paar in. Tot nu toe nog geen effect gehad op mijn bloeddruk hoor.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:24 schreef MamaNik het volgende:
[..]
De lijst met "verboden dingen" wordt steeds gekker, nog even en je mag alleen nog maar water!
Alcohol en roken oke en rauwe dingen, maar laatst las ik ergens geen drop ivm bloeddruk nou daaag af en toe gaan er toch echt wat dropjes naar binnen, ondanks dat ik aan de medicijnen ben voor bloeddruk. Het moet wel leuk blijven hoor.
Nee een paar is niet zo erg, maar ja als een zak eenmaal open isquote:Op maandag 23 maart 2009 08:36 schreef Nijna het volgende:
Die lijst wordt inderdaad steeds langer. En wie weet hebben ze straks in de verre toekomst ook wel bezwaren tegen water... Krijg je van die zakjes "astronautenvoer" speciaal voor zwangeren. Of zwangerschapsshakes ofzo, hahaha.
Mamanik, een paar dropjes kan volgens mij niet zo heel veel kwaad hoor. Mijn vk zei: zolang je geen hele zakken leeg eet mag het van mij hoor...
Filet mis ik echt totaal niet, dat vind ik gelukkig niet eens zo lekker.
Bij de eerste vond ik het altijd wel fijn, even wegen en meten en toch wat advies vragen als je vragen had.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:39 schreef Nijna het volgende:
Ik ga wel gewoon naar het CB, doe ik met Mirte ook. Maar ik ga me niet meer zo onzeker laten praten door ze. Heb er wat van gezegd trouwens over dat de houding van 1 van de verpleegkundigen me heel onzeker maakte. Dat ik dat niet prettig vond. Nu probeer ik mn afspraken zo te plannen dat ik niet kom op een dag dat zij werkt, gna gna gna.
En dat is ook zo, gewoon alles met mate, neem ook 3 x per week een boterham smeerworst bijvoorbeeld.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:36 schreef Nijna het volgende:
Die lijst wordt inderdaad steeds langer. En wie weet hebben ze straks in de verre toekomst ook wel bezwaren tegen water... Krijg je van die zakjes "astronautenvoer" speciaal voor zwangeren. Of zwangerschapsshakes ofzo, hahaha.
Mamanik, een paar dropjes kan volgens mij niet zo heel veel kwaad hoor. Mijn vk zei: zolang je geen hele zakken leeg eet mag het van mij hoor...
Filet mis ik echt totaal niet, dat vind ik gelukkig niet eens zo lekker.
Ja, met 2 is het nog meer " gedoe" ze raden dan ook aan om 2 verschillende afspraken te maken, dus niet allebei tegelijk, tuurlijik joh hebben we ook echt zin in ;-)quote:Op maandag 23 maart 2009 08:43 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Bij de eerste vond ik het altijd wel fijn, even wegen en meten en toch wat advies vragen als je vragen had.
Maar op een gegeven moment werd dat wel minder, in het begin ben je toch wat onzeker (vooral als het de eerste is) en wilde ik toch graag weten of die wel genoeg dronk en groeide.
Nu ga ik nooit meer naar het inloopspreekuur, en ga inderdaad alleen als het "moet"
Maar met 2 erbij straks wordt het wel een georganiseer! Uitkleden aankleden meten wegen 2 troosen na de prikken pfff moet er nog even niet aan denken hahahaMaar goed komt tijd komt raad, 1 van de oma's wil vast wel mee of anders papa
Ja dat is ook een manier haha, heb je goed gedaan. Ook goed dat je het gewoon gezegd hebt hoor dat ze je onzeker maakte. Dat vond ik dus ook, alles moest volgens hun boekje, ze gingen er even niet vanuit dat als je kindje iets anders doet, het kan zijn omdat misschien elk kindje anders is!!!!!quote:Op maandag 23 maart 2009 08:39 schreef Nijna het volgende:
Ik ga wel gewoon naar het CB, doe ik met Mirte ook. Maar ik ga me niet meer zo onzeker laten praten door ze. Heb er wat van gezegd trouwens over dat de houding van 1 van de verpleegkundigen me heel onzeker maakte. Dat ik dat niet prettig vond. Nu probeer ik mn afspraken zo te plannen dat ik niet kom op een dag dat zij werkt, gna gna gna.
Ja dat is wel waar, als je iets niet mag ga je op zoek naar wat anders, wel heel benieuwd nu wat je dan wel gekozen hadquote:Op maandag 23 maart 2009 08:48 schreef texelonia het volgende:
Filet americain mis ik wel een beetje, hoor. En een lekker biefstukje, en idd carpaccio als we uit eten zijn. Nou gaan we niet vaak uit eten, dat scheeltMaar gisteren hadden we dus familiedag en we begonnen met koffie en een broodje of gebakje ergens. Micha nam al bijna een broodje filet americain, nou mag ie dat heus eten van mij, maar liever niet zo onder mn neus
's Avonds uit eten, en de carpaccio ging dus ook al aan mijn neus voorbij. Maar daar staat weer tegenover dat ik nu iets heb gegeten wat ik anders niet snel gekozen had en toevallig was dat ook erg lekker!
![]()
Na Noah's geboorte heeft Micha ook filet americain voor me gekocht. Dat at ik voor ik zwanger was van Noah zo ongeveer dagelijks. Maar na de bevalling duurde het toch wel een paar dagen voor ik er echt trek in had![]()
Ja die mannen moeten er ook maar wat voor doen hoorquote:Op maandag 23 maart 2009 08:55 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Ja dat is wel waar, als je iets niet mag ga je op zoek naar wat anders, wel heel benieuwd nu wat je dan wel gekozen had![]()
Ja ik denk dat ik manlief ook maar even naar de supermarkt stuur als ik bevallen ben voor een bakje filet , zal je net zien inderdaad dat of ik het niet meer lust of er geen zin in heb!
quote:Op maandag 23 maart 2009 08:55 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Ja dat is wel waar, als je iets niet mag ga je op zoek naar wat anders, wel heel benieuwd nu wat je dan wel gekozen had![]()
Ja ik denk dat ik manlief ook maar even naar de supermarkt stuur als ik bevallen ben voor een bakje filet , zal je net zien inderdaad dat of ik het niet meer lust of er geen zin in heb!
Heb vrijdag aan de ctg gelegen, die van hem ligt tussen de 130 en 150, met eventueel uitschieters naar de 170 als hij veel bewoog. Die van haar ligt meestal tussen de 120 en 140.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:05 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe hoog is de hartslag bij jullie baby's? Bij mijn vriendin vanmorgen even 180... maar dat was na het voelen en bewegen. Daarna werd het weer rustiger zo'n 150...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |