abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 maart 2009 @ 23:13:41 #126
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67310014
Zonder echt bij te lezen, want ben moehoehoe. Net terug van idd familiefeest. Dochterlief nog steeds in de buik! Vandaag was de verjaardag van mijn oma waarnaar de kleine wordt vernoemd, dus helaas die datum niet gered. Noah wilde graag logeren bij mijn ouders. Kan ik morgen lekker even bijkomen van een toch wat te drukke dag. Of bevallen natuurlijk

NU eerst slapen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_67312522
Ghehehe Noli

Ha die Tex, dacht al dat je stiekum was gaan bevallen..wie weet, morgen
#geen
  maandag 23 maart 2009 @ 07:57:27 #128
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_67313977
Goedemorgend...

Hier dit weekend het aan de familie verteld.. ze waren verrast maar superblij.. zelfs schoonmoeder die bij Jade al roep dat 2 voldoende waren.. moest een traantje wegpinken...
  maandag 23 maart 2009 @ 08:21:39 #129
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314199
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:51 schreef Fiemeeltje het volgende:
Inderdaad huub, toen ik m'n moeder vertelde wat er allemaal wel niet op de 'verboden zaken' lijst staat viel haar mond bijna open. Ik blijf mezelf eerlijk gezegd ook wel een beetje afvragen hoe groot de risico's nu eigenlijk zijn die je loopt als je toch een lekker biefstukkie neemt...
Ik vraag me dat ook af, bij de eerste heb ik echt niets gegeten/gedronken wat niet mocht, maar nu neem ik echt wel af en toe een broodje gerookte zalm e.d en zit ik niet als een bezetene de groenten en fruit te boenen enz. Vroeger toen ze alles van de " verboden lijst" nog niet wisten, en ze gewoon alles aten en dronken, werden er toch ook gezonde kindertjes geboren?
Ik let uiteraard wel op met echt rauwe producten zoals ei, filet americain (god wat mis ik dat) en niet goed gegaard vlees en drink geen alcohol en rook niet.
  maandag 23 maart 2009 @ 08:24:49 #130
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_67314224
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:21 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ik vraag me dat ook af, bij de eerste heb ik echt niets gegeten/gedronken wat niet mocht, maar nu neem ik echt wel af en toe een broodje gerookte zalm e.d en zit ik niet als een bezetene de groenten en fruit te boenen enz. Vroeger toen ze alles van de " verboden lijst" nog niet wisten, en ze gewoon alles aten en dronken, werden er toch ook gezonde kindertjes geboren?
Ik let uiteraard wel op met echt rauwe producten zoals ei, filet americain (god wat mis ik dat) en niet goed gegaard vlees en drink geen alcohol en rook niet.
De lijst met "verboden dingen" wordt steeds gekker, nog even en je mag alleen nog maar water!
Alcohol en roken oke en rauwe dingen, maar laatst las ik ergens geen drop ivm bloeddruk nou daaag af en toe gaan er toch echt wat dropjes naar binnen, ondanks dat ik aan de medicijnen ben voor bloeddruk. Het moet wel leuk blijven hoor.
  maandag 23 maart 2009 @ 08:33:51 #131
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314313
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:24 schreef MamaNik het volgende:

[..]

De lijst met "verboden dingen" wordt steeds gekker, nog even en je mag alleen nog maar water!
Alcohol en roken oke en rauwe dingen, maar laatst las ik ergens geen drop ivm bloeddruk nou daaag af en toe gaan er toch echt wat dropjes naar binnen, ondanks dat ik aan de medicijnen ben voor bloeddruk. Het moet wel leuk blijven hoor.
Precies, nou mijn bloeddruk is nog nooit zo laag geweest, de groeten heb lekker drop in huis en als ik zin heb gaan er toch mooi een paar in. Tot nu toe nog geen effect gehad op mijn bloeddruk hoor.

HOe denken jullie trouwens over Consultatiebureau's? Ik ben van plan om nu, net zoals met mijn zoontje, alleen voor de prikken te gaan en verder niet. Ik word zo onzeker van die lui en hun goed bedoelde advies. Een moeder voelt zelf wel aan wat goed of niet goed is voor haar kind. Als je kindje lach, slaapt, goed eet nou dat is voor mij voldoende. Het is fijn als je erg onzeker bent over bepaalde dingen dat je hun om raad kunt vragen natuurlijk, dus dan zou ik er misschien ook heen gaan, maar in eerste instantie zeg ik " no way" dat gestress daar met aan/uitkleden, wachten, voedingen die in de war lopen
pi_67314360
Die lijst wordt inderdaad steeds langer . En wie weet hebben ze straks in de verre toekomst ook wel bezwaren tegen water... Krijg je van die zakjes "astronautenvoer" speciaal voor zwangeren. Of zwangerschapsshakes ofzo, hahaha.
Mamanik, een paar dropjes kan volgens mij niet zo heel veel kwaad hoor. Mijn vk zei: zolang je geen hele zakken leeg eet mag het van mij hoor...

Filet mis ik echt totaal niet, dat vind ik gelukkig niet eens zo lekker .
Fake it till you make it...
pi_67314391
Ik ga wel gewoon naar het CB, doe ik met Mirte ook. Maar ik ga me niet meer zo onzeker laten praten door ze. Heb er wat van gezegd trouwens over dat de houding van 1 van de verpleegkundigen me heel onzeker maakte. Dat ik dat niet prettig vond. Nu probeer ik mn afspraken zo te plannen dat ik niet kom op een dag dat zij werkt, gna gna gna.
Fake it till you make it...
  maandag 23 maart 2009 @ 08:40:30 #134
248986 MamaNik
pi_67314412
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:36 schreef Nijna het volgende:
Die lijst wordt inderdaad steeds langer . En wie weet hebben ze straks in de verre toekomst ook wel bezwaren tegen water... Krijg je van die zakjes "astronautenvoer" speciaal voor zwangeren. Of zwangerschapsshakes ofzo, hahaha.
Mamanik, een paar dropjes kan volgens mij niet zo heel veel kwaad hoor. Mijn vk zei: zolang je geen hele zakken leeg eet mag het van mij hoor...

Nee een paar is niet zo erg, maar ja als een zak eenmaal open is nee hoor probeer me te beheersen
Filet mis is ook echt niet, het enige is dat als we uit eten gaan ik carpaccio altijd wel erg lekker vindt.
Was ook het eerste wat ik te eten kreeg toen ik na een week ziekenhuis bij mijn vorige bevalling te eten kreeg
carpaccio, ossenhaas en tiramisu.
  maandag 23 maart 2009 @ 08:43:32 #135
248986 MamaNik
pi_67314451
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:39 schreef Nijna het volgende:
Ik ga wel gewoon naar het CB, doe ik met Mirte ook. Maar ik ga me niet meer zo onzeker laten praten door ze. Heb er wat van gezegd trouwens over dat de houding van 1 van de verpleegkundigen me heel onzeker maakte. Dat ik dat niet prettig vond. Nu probeer ik mn afspraken zo te plannen dat ik niet kom op een dag dat zij werkt, gna gna gna.
Bij de eerste vond ik het altijd wel fijn, even wegen en meten en toch wat advies vragen als je vragen had.
Maar op een gegeven moment werd dat wel minder, in het begin ben je toch wat onzeker (vooral als het de eerste is) en wilde ik toch graag weten of die wel genoeg dronk en groeide.
Nu ga ik nooit meer naar het inloopspreekuur, en ga inderdaad alleen als het "moet"

Maar met 2 erbij straks wordt het wel een georganiseer! Uitkleden aankleden meten wegen 2 troosen na de prikken pfff moet er nog even niet aan denken hahaha Maar goed komt tijd komt raad, 1 van de oma's wil vast wel mee of anders papa
  maandag 23 maart 2009 @ 08:43:42 #136
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314455
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:36 schreef Nijna het volgende:

En dat is ook zo, gewoon alles met mate, neem ook 3 x per week een boterham smeerworst bijvoorbeeld.
Zou wat zijn zwangerschapsshakes, wilde doorgaan met shaken tijdens de zwangerschap, maar dat werd toch afgeraden, terwijl bij een vriendin van mij werd gezegd door de arts (van een ziekenhuis) dat het geen kwaad kon. Iedereen zegt wat anders daarom doe ik gewoon wat ik denk dat goed is. (met mate dan he)
  maandag 23 maart 2009 @ 08:45:58 #137
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314495
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:43 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Bij de eerste vond ik het altijd wel fijn, even wegen en meten en toch wat advies vragen als je vragen had.
Maar op een gegeven moment werd dat wel minder, in het begin ben je toch wat onzeker (vooral als het de eerste is) en wilde ik toch graag weten of die wel genoeg dronk en groeide.
Nu ga ik nooit meer naar het inloopspreekuur, en ga inderdaad alleen als het "moet"

Maar met 2 erbij straks wordt het wel een georganiseer! Uitkleden aankleden meten wegen 2 troosen na de prikken pfff moet er nog even niet aan denken hahaha Maar goed komt tijd komt raad, 1 van de oma's wil vast wel mee of anders papa
Ja, met 2 is het nog meer " gedoe" ze raden dan ook aan om 2 verschillende afspraken te maken, dus niet allebei tegelijk, tuurlijik joh hebben we ook echt zin in ;-)
  maandag 23 maart 2009 @ 08:47:04 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_67314511
Ik vreet me soms helemaal ongans aan leverproducten Maar mijn vitamine A is dan ook veel te laag en hoe meer ik dus zelf eet, hoe minder ik hoef bij te vullen met een heel vies naar anijs smakend drankje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 23 maart 2009 @ 08:47:59 #139
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314530
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:39 schreef Nijna het volgende:
Ja dat is ook een manier haha, heb je goed gedaan. Ook goed dat je het gewoon gezegd hebt hoor dat ze je onzeker maakte. Dat vond ik dus ook, alles moest volgens hun boekje, ze gingen er even niet vanuit dat als je kindje iets anders doet, het kan zijn omdat misschien elk kindje anders is!!!!!
  maandag 23 maart 2009 @ 08:48:30 #140
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67314539
Filet americain mis ik wel een beetje, hoor. En een lekker biefstukje, en idd carpaccio als we uit eten zijn. Nou gaan we niet vaak uit eten, dat scheelt Maar gisteren hadden we dus familiedag en we begonnen met koffie en een broodje of gebakje ergens. Micha nam al bijna een broodje filet americain, nou mag ie dat heus eten van mij, maar liever niet zo onder mn neus 's Avonds uit eten, en de carpaccio ging dus ook al aan mijn neus voorbij. Maar daar staat weer tegenover dat ik nu iets heb gegeten wat ik anders niet snel gekozen had en toevallig was dat ook erg lekker!
Na Noah's geboorte heeft Micha ook filet americain voor me gekocht. Dat at ik voor ik zwanger was van Noah zo ongeveer dagelijks. Maar na de bevalling duurde het toch wel een paar dagen voor ik er echt trek in had
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 23 maart 2009 @ 08:55:50 #141
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314693
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:48 schreef texelonia het volgende:
Filet americain mis ik wel een beetje, hoor. En een lekker biefstukje, en idd carpaccio als we uit eten zijn. Nou gaan we niet vaak uit eten, dat scheelt Maar gisteren hadden we dus familiedag en we begonnen met koffie en een broodje of gebakje ergens. Micha nam al bijna een broodje filet americain, nou mag ie dat heus eten van mij, maar liever niet zo onder mn neus 's Avonds uit eten, en de carpaccio ging dus ook al aan mijn neus voorbij. Maar daar staat weer tegenover dat ik nu iets heb gegeten wat ik anders niet snel gekozen had en toevallig was dat ook erg lekker!
Na Noah's geboorte heeft Micha ook filet americain voor me gekocht. Dat at ik voor ik zwanger was van Noah zo ongeveer dagelijks. Maar na de bevalling duurde het toch wel een paar dagen voor ik er echt trek in had
Ja dat is wel waar, als je iets niet mag ga je op zoek naar wat anders, wel heel benieuwd nu wat je dan wel gekozen had

Ja ik denk dat ik manlief ook maar even naar de supermarkt stuur als ik bevallen ben voor een bakje filet , zal je net zien inderdaad dat of ik het niet meer lust of er geen zin in heb!
  maandag 23 maart 2009 @ 09:02:30 #142
248986 MamaNik
pi_67314836
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:55 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ja dat is wel waar, als je iets niet mag ga je op zoek naar wat anders, wel heel benieuwd nu wat je dan wel gekozen had

Ja ik denk dat ik manlief ook maar even naar de supermarkt stuur als ik bevallen ben voor een bakje filet , zal je net zien inderdaad dat of ik het niet meer lust of er geen zin in heb!
Ja die mannen moeten er ook maar wat voor doen hoor Wij net hun kind(eren) op de wereld gezet dan moeten hun maar alles halen waar we trek in hebben
  maandag 23 maart 2009 @ 09:04:09 #143
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67314873
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:55 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ik had nu een salade van mozzarella, rucola en tomaat en een lekkere dressing erbij
©Dumbo
pi_67314904
Hoe hoog is de hartslag bij jullie baby's? Bij mijn vriendin vanmorgen even 180... maar dat was na het voelen en bewegen. Daarna werd het weer rustiger zo'n 150...
  maandag 23 maart 2009 @ 09:09:40 #145
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314982
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:05 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe hoog is de hartslag bij jullie baby's? Bij mijn vriendin vanmorgen even 180... maar dat was na het voelen en bewegen. Daarna werd het weer rustiger zo'n 150...
Heb vrijdag aan de ctg gelegen, die van hem ligt tussen de 130 en 150, met eventueel uitschieters naar de 170 als hij veel bewoog. Die van haar ligt meestal tussen de 120 en 140.
Maak je je zorgen dan TheFrankey?
pi_67315167
nou niet echt hoor. De verloskundige zegt dat het oke is en we moeten gewoon over 3 weken terug komen. Maar vond het gewoon wat hoog
  maandag 23 maart 2009 @ 09:22:14 #147
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67315202
Tellertje op hyves: 4 days to go

Straks zit ik weer op 40 weken, kan ik weer opnieuw beginnen
©Dumbo
pi_67315279
Die van mijn meisje was 173 na wat gepor maar zakte daarna ook redelijk snel weer. Poppedein had daar laatst iets over gezegd toch? Dat de hartslag bij zo'n meting vaak hoog is omdat de vk wat moet porren enzo. Dus als jouw vk het verder niet alarmeren vindt dan denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken

Tex haha, frustrerend dat zeg
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67315286
Ik wist niet dat carpaccio niet mag tijdens de zwangerschap. Ik heb dat eergisteren nog gegeten.

De lijst met dingen die niet mogen wordt idd steeds langer. Rond 5 december las ik hier en daar dat pepernoten ook niet mochten. En light-produkten.
En er wordt vaak ook overdreven gedaan over caffeine. Alsof je alleen nog maar thee met een smaakje mag drinken en verder niks, en koffie en cola ook uit den boze zijn.
pi_67315330
Carpaccio is rauw vlees, vandaar dat het "niet mag" valt wat dat betreft in dezelfde categorie als niet-doorbakken biefstuk en filet américain.

Pepernoten heeft geloof ik te maken met kaneel erin enzo? nouja ik geloof dat je een kilo van dat spul opmoet. En zelfde geldt voor koffie/thee/cola.

Ik neem die lijst wel serieus hoor, als er iets is wat ik zelf kan doen om mijn kind gezond op de wereld te zetten dan doe ik het graag en met liefde. Maar bepaalde dingen... sja... gezond verstand doet de truuk zullen we maar zeggen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')