quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 02:41 schreef TeenWolf het volgende:[..]
Weet je de functie van een enzym in de desbetreffende DNA, elk wezen heeft een aparte DNA, als er '1 boekje' verkeerd zou zijn in die kilometers lange bibliotheek zou het alle eigenschappen verliezen. Een enzym heeft een belangrijke 'repareer' functie in het geel, zoek dat maar uit.
[..]
leg dit eens nader uit.
[..]
Dat heeft er niets mee te maken, er zijn 100en miljoenen fossielen gevonden en geen 1 tussenvormfossiel, terwijl de meeste fossielen tussenvormen geweest zouden moeten zijn.
[..]
Een paar plaatjes posten kan ik ook en in een zogenaamde volgorde leggen en flink je fantasie laten gebruiken dat het tussenvormen zijn. Kom met de namen van een paar schedels zodat ik ze kan ontkrachten. Er is geen 1(!) tussenvormschedel gevonden. Een paar die werden gelanceerd als zogenaamde 'tussenvormen' bleken geen tussenvormen.
Om te beginnen bestaat DNA niet uit enzymen, maar codeert het voor de productie daarvan, De constructie van eiwitten gebeurt in ribosomen. Zonder enzymen en eiwitten, fundamenteler nog, zonder water zou er geen leven kunnen zijn.
Wij leven in een stelsel planeten dat om een ster draait, het zonnestelsel.
Dat maakt op zijn beurt deel uit van een sterrenstelsel.
Elk planetair systeem, dus een aantal blokjes die om een ster draaien, heeft een bepaalde kans om eigenschappen te hebben die met leven hand in hand gaan.
Elk sterrenstelsel heeft tussen de 10^7 en 10^12 sterren. Elke ster heeft weer een bepaalde kans om een planeet in de juiste omstandigheden om zich te hebben draaien.
Men denkt dat er in het zichtbare universum zo'n 10^11 sterrenstelsels zijn.
De kans dat er om die talloze sterren een leefbare planeet draait is enorm.
Zie ook ter illustratie
Ik ben geen paleontoloog, maar wat ik bedoelde met rücksichtlos een plaatje van op elkaar lijkende schedels linken... Dit zijn toch al tussenvormen op zich? Om een lang verhaal kort te maken citeer ik fossiel.nl
quote:
Fossielen
De paleontologie is één van de belangrijkste bronnen van bewijsmateriaal voor de evolutietheorie. Door fossielen uit verschillende geologische perioden met elkaar te vergelijken kan een soort stamboom worden gemaakt in de tijd. Overgangsvormen of "Missing links" zullen nooit allemaal gevonden kunnen worden, simpelweg omdat er altijd weer een nieuwe Missing Link ontstaat als er een tussenvorm wordt gevonden. Ook is natuurlijk maar een klein deel van de organismen als fossiel bewaard gebleven. Door de overweldigende hoeveelheid onderzochte fossielen en geologische dateringstechnieken, is er een zeer uitgebreid beeld ontstaan van de ontwikkeling van organismen in het geologische verleden.
Er zijn overigens al buitenaardse organische moleculen gevonden.
Aminozuren zijn op zich niet zulke ingewikkelde moleculen.
Er zijn misschien wel heel veel fossielen gevonden, maar als je bedenkt hoeveel individuën er geleefd moeten hebben en hoe weinig er daarvan gefossiliseerd (?) zijn.
edit:
Het
zijn van een schepper weerlegt toch al het feit dat hij uit het niets dingen gemaakt heeft.
Iets kan niet zijn in 'niets'.
Of de schepper wel?
Waarom hebben gelovigen door de eeuwen heen (wetenschappers ook for that matter) de meest (achter af gezien) idiote ideeën erop nagehouden naar aanleiding van openbaringen van god.
Net zo goed als dat we nu kunnen verklaren dat heksen en dergelijke die vroeger op de brandstapel terecht kwamen mensen met epilepsie of een willekeurige neurologische aandoening waren...
Tijden veranderen, het geloof zou als je het mij vraagt massaal af moeten stappen van zijn gigantisch verouderde ideeën.
Ik bedoel, 72 maagden als je mensen die een ander verhaal dat verzonnen is door andere mensen van het leven berooft? Extreem voorbeeld, maar toch.
Het bewijs zit voor mij in de willekeur van de natuur.
Als er een God bestaat is het een gore klootzak en verdient hij de kleine hoeveelheid tijd die ik heb hier niet.
Het minste of geringste uitleggen met de bijbel in de hand is mijns inziens grandioos gedateerd.
Ook het feit dat mensen op duizend en één manieren ziek kunnen worden (wat eigenlijk niks meer is dan het verkeerd of niet functioneren van de structuren waaruit we zijn opgebouwd) beschouw ik als een verklaring dat het volledig toevallig is dat ik hier zit te typen.
Dat maakt het leven en alles voor mij absoluut niet minder fantastisch.
[ Bericht 17% gewijzigd door Laertes op 20-03-2009 09:13:18 ]