quote:IDF soldiers rebut claims of immoral conduct in Gaza
'It is true that in war morality can be interpreted in many different ways, and there are always a few idiots who act inappropriately, but most of the troops represented Israel honorably,' soldier says in response to claims of immoral behavior during Operation Cast Lead. Reservist: Claims 'fictitious'. 'Free Gaza' movement demands international investigation
IDF soldiers who took part in January's offensive in Hamas-ruled Gaza rebutted on Thursday claims of immoral conduct on the military's part.
The claims were made by soldiers who took part in the war during a post-op conference at the military academy at Oranim. The conference protocol was published Thursday.
"I don’t believe there were soldiers who were looking to kill (Palestinians) for no reason," said 21-year-old Givati Brigade soldier Assaf Danziger, who was lightly injured three days before the conclusion of Operation Cast Lead.
"What happened there was not enjoyable to anyone; we wanted it to end as soon as possible and tried to avoid contact with innocent civilians," he said.
According to Danziger, soldiers were given specific orders to open fire only at armed terrorists or people who posed a threat. "There were no incidents of vandalism at any of the buildings we occupied. We did only what was justified and acted out of necessity. No one shot at civilians. People walked by us freely," he recounted.
A Paratroopers Brigade soldier who also participated in the war called the claims "nonsense". Speaking on condition of anonymity, he said "It is true that in war morality can be interpreted in many different ways, and there are always a few idiots who act inappropriately, but most of the soldiers represented Israel honorably and with a high degree of morality.
"For instance, on three separate occasions my company commander checked soldiers' bags for stolen goods. Those who stole the smallest things, like candy, were severely punished," he said.
"We were forbidden from sleeping in Palestinians' beds even when we had no alternate accommodations, and we didn’t touch any of their food even after we hadn't had enough to eat for two days."
According to a reservist who spent a week in Gaza during the offensive, the claims of immoral behavior on the soldiers' part were "fictitious".
"Wherever we were we tried to cause minimum damage," said the paratrooper, who also asked to remain nameless. "We left some of the homes cleaner than they were before we occupied them. We even cleaned a refrigerator that really stunk.
"During one incident, we were informed that a female suicide bomber was heading in our direction, but even when women approached us and crossed a certain point we made do with firing in the air, or near the women," the soldier recalled. "Even when we came across deserted stores, we didn’t even think of taking anything. One soldier took a can of food, but he immediately returned it after everyone yelled at him."
Major (res.) Idan Zuaretz of Givati said "in every war there is a small percentage of problematic soldiers, but we must look at it from a broad perspective and not focus on isolated incidents."
Zuaretz, a company commander, also questioned the integrity of the soldiers who made the controversial claims, saying "if this was such a burning issue for them, why have they remained silent until now? On an ethical and moral level, they were obligated to stop what they claimed had occurred and not wait two months to be heard at some esoteric debate."
According to the officer, the IDF went to great lengths and employed the most advanced technology to avoid harming civilian population.
"I've seen a few things in my time, but even I was blown away by the level of professionalism displayed by the army," Zuaretz said. "I personally gave my soldiers an order on the day we withdrew from Gaza to leave all of our goodies in the last house we occupied. Some reservists even left an envelope full of money to one Palestinian family."
Meanwhile, "Free Gaza" spokeswoman Hawida Araf told Ynet that "it is hard to say that the claims of immoral conduct are surprising," adding that an international investigative committee must be set up to probe the incidents in Gaza.
"Apparently some of things the soldiers had done in Gaza weighed on their conscience to such a degree that they felt compelled to make them known," she said.
Araf, who has organized seven sails to Gaza in defiance of the Israeli blockade, said a group of attorneys who visited the Strip following the offensive is expected to issue its report next week.
"We checked whether Israel violated any international laws in Gaza," she said, but admitted that the report was based on Palestinian eyewitness accounts and did not include soldiers' testimonies.
Lange lap tekst waaruit blijkt dat er drie soldaten, een commandant en een gepensioneerde ontkennen terwijl een hele klas getuigd heeft dat er weldegelijk verschrikkelijke dingen plaatsvonden. Beetje zwak.quote:
quote:"I don’t believe there were soldiers who were looking to kill (Palestinians) for no reason,"
En geen moment komt in je hoofd op dat de arabieren blij mogen zijn dat nog steeds het leven hebben op Israelisch grondgebied? De arabieren/moslims zijn wat dat betreft idd. een stuk slimmer, die hebben de joden tot op de laatste man verdreven. In Kabul wonen nog 2 joden, in de arabische gebieden in vm Palestina 0 joden. De moslims zijn de ware nazi'squote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:03 schreef Monidique het volgende:
Als je als organisatie (Israëlische politiek en leger) veertig jaar lang Arabieren onderdrukt en vernedert, veertig jaar lang een volk opsluit en minderwaardig behandelt, dan is de onvermijdelijke consequentie dat dat volk gezien gaat worden als een minderwaardig ras, nauwelijks mensen; untermenschen. Niet dat oorlogen waar geen sprake is van bezetting nu zo uitblinken in respect voor elkaar, maar goed.
Het probleem, nog altijd, is De Bezetting. Beëindig de bezetting en er kan verder worden gewerkt.
Als je je kop in het zand steekt voor de statistieken dan is dat de meest voor de hand liggende conclusie. Maar misschien zou je in willen gaan op de demografische cijfers?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:46 schreef msnk het volgende:
Nou, ik weet het niet hoor buachaille. De moslims of de xenofoben?
Ik ga denk ik voor dat laatste
en meer details hierquote:GAZA STRIP - "Rules of Engagement: Open fire also upon rescue," was handwritten in Hebrew on a sheet of paper found in one of the Palestinian homes the Israel Defense Forces took over during Operation Cast Lead. A reservist officer who did not take part in the Gaza offensive believes that the note is part of orders a low-level commander wrote before giving his soldiers their daily briefing.
One of the main themes in news reports during the Gaza operation, and which appears in many testimonies, is that IDF soldiers shot at Palestinian and Red Cross rescuers, making it impossible to evacuate the wounded and dead. As a result, an unknown number of Palestinians bled to death as others cowered in their homes for days without medical treatment, waiting to be rescued.
The bodies of the dead lay outside the homes or on roadsides for days, sometimes as long as two weeks. Haaretz has reported a number of such cases, some of them as they happened. The document found in the house provides written proof that IDF commanders ordered their troops to shoot at rescuers.
Dat is inderdaad flink off-topic dus ik zou zeggen open er een ander topic voor.quote:Op zondag 22 maart 2009 19:02 schreef Zienswijze het volgende:
Ff offtopic:
Natuurlijk moet Isreal worden veroordeeld als ze doelloos op burgers hebben geschoten. En idd niet Israel moet een onderzoek doen, maar de VN bijv. moet een onderzoek doen. Omdat de VN onafhankelijker is dan Israel. En idd bezet Israel Palestijnse gebieden. Je kan Israel wat mij betreft een schurkenstaat noemen. In het Israel-Palestina conflict sta ik ook achter de kant van de Palestijnen. Maar Jezus zeg, wat zit jij steeds te klagen over moslim slachtoffers. In andere delen van de wereld plegen moslims minstens 5x zoveel meer geweld dan heel Israel. Maar daar hoor je moslims niet over protesteren. Als men objectief is, dan veroordeelt men het geweld dat tegen onschuldige moslims wordt gepleegd én het geweld dat dóór moslims tegenover onschuldige niet-moslim burgers wordt gepleegd.
Wanneer gaan moslims eens protesteren tegen al dat moslimgeweld tegenover niet-moslims? Ze kunnen in veel gevallen alleen maar tegen Isreal protesteren.
Hier bijv: http://www.alertnet.org/db/crisisprofiles/TH_INS.htm
Zitten moslim extremisten onschuldige boeddhistische monniken te vermoorden. En in moslimland Maleisie hebben ze een groot boeddha beeld gesloopt. Shirk he, mag niet volgens de Islam
Wanneer gaan die moslims eens protesteren tegen het racisme en anti-judaïsme in de islamitische landen? http://www.google.nl/search?hl=nl&q=africans+shot+by+egyptian+israel+borderquote:Op zondag 22 maart 2009 19:02 schreef Zienswijze het volgende:
Wanneer gaan moslims eens protesteren tegen al dat moslimgeweld tegenover niet-moslims? Ze kunnen in veel gevallen alleen maar tegen Isreal protesteren.
Ik had het niet over jou..quote:Op zondag 22 maart 2009 20:45 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dat is inderdaad flink off-topic dus ik zou zeggen open er een ander topic voor.
Als je het overigens over mij hebt als degene die miept over moslim slachtoffers in dit topic dan ben je aan het verkeerde adres. Ik geloof dat 20% van de Palestijnen christelijk is, maar al zouden ze de duivel vereren zou het mij nog niets uitmaken. Het geloof is voor mij irrelevant.
Eat your heart out! (beetje slecht leesbaar)quote:
Wat heb ik hieraan?quote:Op zondag 22 maart 2009 21:13 schreef buachaille het volgende:
[..]
Eat your heart out! (beetje slecht leesbaar)
[ afbeelding ]
Was gericht @ TS..quote:Op zondag 22 maart 2009 21:13 schreef msnk het volgende:
[..]
Altijd handig als je er dan bij vermeldt wie je dan wél bedoelt.
quote:Op zondag 22 maart 2009 21:13 schreef buachaille het volgende:
[..]
Most went to Israel after heaving their money & property (and houses) confiscated.
[ afbeelding ]
Let op Afghanistan, daar zijn nog twee joden over. Zie ook de VPRO import documentaire "kabaal in kabul". (kan helaas geen film op internet vinden).
De stelling was dat joden de arabieren als Untermenschen zien, in bewijs dat het eerder andersom is. Maar als je opzettelijk de andere kant op wilt blijven kijken, even goeie vrinden.quote:Op zondag 22 maart 2009 21:14 schreef msnk het volgende:
Wat heb ik hieraan?
Wat ik hiervan aflees is dat de joodse populatie in die landen anno 1948 gevlucht zijn. Dat klopt ook wel, want toen werd Israël gesticht.
En nu?
Daar heb je ook wel gelijk in denk ik hoor. Ken persoonlijk geen Arabieren, maar als moslim zijnde ken ik genoeg moslims die joden het liefst dood zien.quote:Op zondag 22 maart 2009 21:19 schreef buachaille het volgende:
[..]
De stelling was dat joden de arabieren als Untermenschen zien, in bewijs dat het eerder andersom is.
Sowieso zet ik eerst mijn vraagtekens bij de cijfers, want ja.. Twee joden in heel Afghanistan? Hoe komt men op dat cijfer? Zullen er vast wel meer zijn, maar bang om dat bekend te maken o.i.d.quote:Algerije in 50 jaar van 140.000 naar 100 mensen, wat is daar gebeurd?
quote:Op zondag 22 maart 2009 21:27 schreef msnk het volgende:
[..]
Daar heb je ook wel gelijk in denk ik hoor. Ken persoonlijk geen Arabieren, maar als moslim zijnde ken ik genoeg moslims die joden het liefst dood zien.
[..]
Ben blij dat je zo eerlijk bent..quote:Sowieso zet ik eerst mijn vraagtekens bij de cijfers, want ja.. Twee joden in heel Afghanistan? Hoe komt men op dat cijfer? Zullen er vast wel meer zijn, maar bang om dat bekend te maken o.i.d.
Zionist, jij zit in de verkeerde topicquote:Op zondag 22 maart 2009 21:13 schreef buachaille het volgende:
[..]
Most went to Israel after heaving their money & property (and houses) confiscated.
[ afbeelding ]
Let op Afghanistan, daar zijn nog twee joden over. Zie ook de VPRO import documentaire "kabaal in kabul". (kan helaas geen film op internet vinden).
Nederland heeft er 100.000 op de trein gezet, maar wat is de relevantie voor dit topic?quote:Op zondag 22 maart 2009 21:19 schreef buachaille het volgende:
[..]
De stelling was dat joden de arabieren als Untermenschen zien, in bewijs dat het eerder andersom is. Maar als je opzettelijk de andere kant op wilt blijven kijken, even goeie vrinden.
Algerije in 50 jaar van 140.000 naar 100 mensen, wat is daar gebeurd?
Dat was uit een film, onlangs op de Nederlandse televisie. Twee joden in Kabul. De strekking was, dat die joden elkaar het leven zuur maakten. Meer dan de moslimomgeving hen.quote:Op zondag 22 maart 2009 21:27 schreef msnk het volgende:
[..]
Daar heb je ook wel gelijk in denk ik hoor. Ken persoonlijk geen Arabieren, maar als moslim zijnde ken ik genoeg moslims die joden het liefst dood zien.
[..]
Sowieso zet ik eerst mijn vraagtekens bij de cijfers, want ja.. Twee joden in heel Afghanistan? Hoe komt men op dat cijfer? Zullen er vast wel meer zijn, maar bang om dat bekend te maken o.i.d.
Tjah.. Hoe verklaar je de daling. Ik denk toch voornamelijk emigratie. Zoals je zelf al zegt, ze worden als minderwaardig beschouwd / gediscrimineerd. Het lijkt me dan ook logisch om naar de nieuwe joodse staat te gaan, in plaats van gediscrimineerd blijven worden.
Ik dacht dat je wou insinueren dat er een grote genocide had plaatsgevonden ofzo , vandaar mijn reactie
Zoals die Arabische hoogleraar geschiedenis zei, toen ze bij haar ouderlijke villa in Jeruzalem kwam (die geroofd was door joden): "Als je verdreven bent uit Tunesië, ga dan daar je recht halen, in plaats van mij mijn recht hier te ontnemen!" Het antwoord van de joden: "Ga weg!"quote:Op zondag 22 maart 2009 21:19 schreef buachaille het volgende:
[..]
De stelling was dat joden de arabieren als Untermenschen zien, in bewijs dat het eerder andersom is. Maar als je opzettelijk de andere kant op wilt blijven kijken, even goeie vrinden.
Algerije in 50 jaar van 140.000 naar 100 mensen, wat is daar gebeurd?
Grappig, als je een moslim beledigt, beledig je ze allemaal. Maar die eensgezindheid is ook zo weer weg als het ze niet uitkomt.quote:Op maandag 23 maart 2009 01:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zoals die Arabische hoogleraar geschiedenis zei, toen ze bij haar ouderlijke villa in Jeruzalem kwam (die geroofd was door joden): "Als je verdreven bent uit Tunesië, ga dan daar je recht halen, in plaats van mij mijn recht hier te ontnemen!" Het antwoord van de joden: "Ga weg!"
De relevantie is dat het systeem (nazisme voor dequote:Op zondag 22 maart 2009 22:55 schreef voyeur het volgende:
Nederland heeft er 100.000 op de trein gezet, maar wat is de relevantie voor dit topic?
Ja, ze hadden allemaal villa's daar, die verhalen worden steeds sterker naarmate het langer geleden isquote:Op maandag 23 maart 2009 01:34 schreef Kees22 het volgende:
Zoals die Arabische hoogleraar geschiedenis zei, toen ze bij haar ouderlijke villa in Jeruzalem kwam (die geroofd was door joden): "Als je verdreven bent uit Tunesië, ga dan daar je recht halen, in plaats van mij mijn recht hier te ontnemen!" Het antwoord van de joden: "Ga weg!"
Edit: Algerije van 140.00 naar 100 mensenAlsof alleen joden mensen zijn
![]()
Wie discrimineert hier nou?
Als je tijdens gevechtshandelingen over straat loopt ben je ongeloofelijk dom. Als militaitr zijnde kun je het risico niet nemen door eerst eens rustig je doelwit te analyseren. Shoot first, ask questions later.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Oow dus als jij dus op straat op een willekeurige dag wordt doodgeschoten ben jij dus schuldig,
Dat zou ik wel schokkend vinden: Fiji was een brandpunt van de Haskalah.quote:Op maandag 23 maart 2009 01:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat was uit een film, onlangs op de Nederlandse televisie. Twee joden in Kabul. De strekking was, dat die joden elkaar het leven zuur maakten. Meer dan de moslimomgeving hen.
Om daar nou uit af te leiden dat er slechts twee joden in Afhanistan leefden......
En wat dan nog? Misschien leven er ook wel slechts twee joden op de Fiji-eilanden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |