quote:Van Basten heeft zondag voor de uitwedstrijd tegen NAC Breda minder personele zorgen. In tegenstelling tot het duel met Olympique Marseille kan de coach weer beschikken over Gregory van der Wiel en Thomas Vermaelen, die woensdag geschorst moesten toekijken. De Europees niet speelgerechtigde Robbie Wielaert is ook inzetbaar, terwijl Rasmus Lindgren hersteld is van blessureleed.
quote:
misschien toch het van basten effect..quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:31 schreef Morendo het volgende:
Als ze tegn NAC weer als een natte krant spelen en kansloos worden opgerold, dan hebben de spelers niet bepaald een professionele instelling. Ik ben benieuwd.
Competitie is toch ook wel redelijk belangrijk dacht ik zo.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:33 schreef Loserkid het volgende:
[..]
misschien toch het van basten effect..
was bij oranje ook, kwalificatie wedstrijden waren nooit goed, en toen het ek..
Hijs goedquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:41 schreef Noshiba het volgende:
[ afbeelding ]
Grotere versie: http://www.vak410.nl/main(...)/03/youcansmoke2.jpg
Ben ik met je eens hoor, maar je ziet dat onze spelers tegen de kleintjes altijd zoiets hebben van die rollen we op..en dat is fout, je moet denken we pakken ze..quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:42 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Competitie is toch ook wel redelijk belangrijk dacht ik zo.
Ja en dat begrijp ik echt niet. Dit is al een aantal jaar het probleem. Dit jaar hebben we het goed gedaan in grote wedstrijden maar tegen kleine teams en eigenlijk sinds Groningen hebben we het zo ontzettend laten liggen. Het is gewoon inzet. Blessure's,vormcrisis het kan allemaal en je mag daardoor best punten laten liggen maar het is gewoon de inzet van spelers die Ajax zoveel punten kost. Daarom vind het juist triester dat ze het tegen Fiorentina en Marseille wel kunnen. Laat het maar eens zien tegen Ado en de Graafschap.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:44 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Ben ik met je eens hoor, maar je ziet dat onze spelers tegen de kleintjes altijd zoiets hebben van die rollen we op..en dat is fout, je moet denken we pakken ze..
Ja dat snap ik wel, maar ik bedoel alleen te zeggen.. van basten lijkt me niet iemand die de boel lekker opgefokt krijgt voor een wedstrijd.. hij lijkt me daar te rustig, te droog voor.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:47 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ja en dat begrijp ik echt niet. Dit is al een aantal jaar het probleem. Dit jaar hebben we het goed gedaan in grote wedstrijden maar tegen kleine teams en eigenlijk sinds Groningen hebben we het zo ontzettend laten liggen. Het is gewoon inzet. Blessure's,vormcrisis het kan allemaal en je mag daardoor best punten laten liggen maar het is gewoon de inzet van spelers die Ajax zoveel punten kost. Daarom vind het juist triester dat ze het tegen Fiorentina en Marseille wel kunnen. Laat het maar eens zien tegen Ado en de Graafschap.
Ik weet het niet. Denk dat Van Basten wel iemand is die het uiterste van zijn spelers vraagt. Hij kan keihard zijn als het moet. Laat ze de week voor de wedstrijd maar scherp trainen. Basis tegen reserves. En dan om te prikkelen af en toe iemand om laten wisselen. Gewoon vanaf de eerste minuut er vol op gaan. Die wedstrijden tegen de top 5 en Feyenoord gaan ze toch wel vol in.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:49 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel, maar ik bedoel alleen te zeggen.. van basten lijkt me niet iemand die de boel lekker opgefokt krijgt voor een wedstrijd.. hij lijkt me daar te rustig, te droog voor.
Mist er niet een "to" in de laatste zin? Mooie actie hoor, daar niet van.quote:
Nee klopt grammaticaal helemaal.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mist er niet een "to" in de laatste zin? Mooie actie hoor, daar niet van.
Briljant.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:41 schreef Noshiba het volgende:
[ afbeelding ]
Grotere versie: http://www.vak410.nl/main(...)/03/youcansmoke2.jpg
Nee natuurlijk nietquote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mist er niet een "to" in de laatste zin? Mooie actie hoor, daar niet van.
Nou, ik wil niet vervelend doen, maar ho's klopt in ieder geval niet. Het moet hoes zijn, of gewoon hos.quote:
Nou, ik wil niet vervelend doen, maar het ging om de laatste zin.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:20 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Nou, ik wil niet vervelend doen, maar ho's klopt in ieder geval niet. Het moet hoes zijn, of gewoon hos.
Ik zou Anita gewoon laten staan, middenveld stond goed dus ik zou er niets aan veranderen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:18 schreef Cyberia18 het volgende:
Van der Wiel voor Silva, Robbie voor Toby, Vermaelen voor Schilder en Lindgren voor Anita.
Voor de rest gewoon met dezelfde spelers starten.
En dat terwijl Toby en Anita het nog zo goed dedenquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:18 schreef Cyberia18 het volgende:
Van der Wiel voor Silva, Robbie voor Toby, Vermaelen voor Schilder en Lindgren voor Anita.
Voor de rest gewoon met dezelfde spelers starten.
quote:Waar blijft de echte Sulejmani?
Wat was het jammer dat Ajax woensdagavond niet werd beloond voor het getoonde lef, het soms aardig verzorgde spel en de passie waarmee Olympique Marseille tegemoet werd getreden in de achtste finale van de UEFA Cup. De even jeugdige als onevenwichtige ploeg die Marco van Basten, daartoe gedwongen door een lijst aan blessures en schorsingen, het veld instuurde gaf alles en kreeg uiteindelijk dus niets.
Dat was zuur, zeker op een verjaardag, de 109de om precies te zijn.
Wat óók opviel in de Arena, opnieuw eigenlijk, was de ontbrekende meerwaarde van Miralem Sulejmani, met een transferbedrag van 16,25 miljoen euro de duurste aankoop uit de clubgeschiedenis. In de tweede helft maakte hij weliswaar het tweede doelpunt van Ajax, maar die treffer droeg toch hoofdzakelijk het signatuur van Suarez, die zijn ploeggenoot een niet te missen kans bood na een weergaloze passeeractie.
Sulejmani werd in de zomer van 2008 overgenomen van Heerenveen, de club waar hij dartelde, passeerde, scoorde en de liefhebber voor zich innam. Eén van die liefhebbers was Marco van Basten die Sulejmani vorig seizoen zag excelleren tegen Ajax en toen zeker wist dat deze speler zijn ploeg met individuele acties verder zou kunnen helpen.
Nu is het natuurlijk niet gezegd dat Sulejmani - hij is pas 20 jaar - dat niet alsnog gaat doen. Maar waar zijn ze dit seizoen tot nog toe gebleven, die momenten van betovering?
Van Sulejmani krijg je de indruk dat hij in Amsterdam te veel vertrouwt op zijn natuurlijke voetbaltalent en te weinig in zichzelf investeert om een nóg betere voetballer te worden. Het is soms alsof hij dat beruchte vest van voormalig hersteltrainer Bobby Haarms om de schouders draagt. Dat vest was gevuld met extra gewicht om van blessures terugkerende spelers aan een laatste test te onderwerpen.
Het is te hopen dat dit vest alsnog uitgaat en Sulejmani iedereen laat zien waarom Ajax afgelopen zomer ruim zeven miljoen euro meer voor hem betaalde dan destijds voor Klaas-Jan Huntelaar, die de club eind december 2005 9 miljoen euro kostte. Want vooralsnog stelt de Serviër een beetje teleur.
Nu ging het na afloop over het goede spel van jongelingen als Alderweireld en Anita, die zich kranig weerden. Terwijl je op zo'n Europa Cupavond toch liever naar huis gaat en mijmert: die Sulejmani, wat een voetballer...
Was dat vorig jaar ook al niet? Maar die man doet het daar iig aardig.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:50 schreef TIM-846 het volgende:
Iemand hier die die Janko (van Salzburg) een beetje gevolgd heeft? Die werd eerst toch met Ajax in verband gebracht. Misschien neemt Co hem straks wel mee richting PSV
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |