abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:27:01 #1
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_67206833
Ondanks enorme druk om de kosten voor de RAF in de hand te houden heeft de Engelse defensieminister gisteren zijn handtekening gezet onder een order voor 3 F-35B straaljagers. De 3 eerste toestellen, die afgeleverd moeten worden tussen 2010 en 2011 moeten gaan deelnemen aan de Joint Test Force, net zoals de geplande 2 Nederlandse toestellen dat moeten gaan doen.

Bron

Als er één schaap over de dam is...?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:31:55 #2
181657 LordNemephis
computer says no
pi_67206973
Kunnen we niet beter die van Engeland huren dan?

Laten ze eens kijken wat een MIG-35 tegenwoordig kan...
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:33:28 #3
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_67207009
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:31 schreef LordNemephis het volgende:
Kunnen we niet beter die van Engeland huren dan?

Laten ze eens kijken wat een MIG-35 tegenwoordig kan...
MiG-35? Ze kopen F-35Bs, hoor!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:14:56 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_67208221
De RAF is nou niet bepaald een vaste afnemer van amerikaanse gevechtsvliegtuigen. En ze hebben de Eurofighter al in dienst zelfs. Best opmerkelijk dus als ze tot aanschaf van de JSF over zouden gaan.
pi_67208386
De RAF besteld de VSTOL (Vertical/Short take-off and landing) versie van de JSF voor gebruik aan boord van hun carriers als vervanging van de Sea Harriers, terwijl Nederland interesse heeft voor de CTOL (Conventional take-off and Landing) versie. Een derde versie word ontwikkeld voor de US Navy voor gebruik aan boord van hun vliegdekschepen. Deze hebben grotere vleugels en een starthaak. De Britse carriers zijn korter dan de Amerikaanse, vandaar de interesse in de VSTOL Lightnings.
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:57:59 #6
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_67209526
De RAF moet niet alleen (Sea) Harriers vervangen, maar ook de (om budget vrij te maken alvast buiten dienst gestelde) Jaguar vloot die ze gebruikte voor missies waar de Tornado te groot voor was. De RAF heeft geen keus: de (Sea) Harrier en Jaguar vloten moeten vervangen worden, liefst doro één type straaljager. Aangezien de (Sea) Harrier niet vergvangen kan worden door de Gripen (want geen STOVL) zitten ze dus min of meer vastgeknoopt aan de F-35B.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:01:58 #7
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_67209643
Ongelofelijk dom!
Met CTOL's hebben we met de De Witt en de Rotterdam 2 mini-vliegdekschepen in huis!
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:03:48 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_67209690
De RAF heeft geen carriers, dat is de Royal Navy
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:10:04 #9
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_67209898
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:03 schreef remlof het volgende:
De RAF heeft geen carriers, dat is de Royal Navy
De RAF en de Royal Navy poolen sinds het uit dienst gaan van de SHAR hun straaljagers. Zoek maar eens op Task Force Harrier.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:32:01 #10
181657 LordNemephis
computer says no
pi_67213533
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:33 schreef RonaldV het volgende:

[..]

MiG-35? Ze kopen F-35Bs, hoor!
Ja ik snap dat de Engelsen F-35's kopen maar in je openingspost schreef je 'als er 1 schaap over de dam is...' waarmee je de suggestie wekt dat Nederland nu wellicht ook tot kopen over gaat.

Ik bedoelde dat het ergens wel vreemd is dat de MIG-35, wat ook een goed vliegtuig is, compleet buiten beschouwing wordt gelaten.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:36:02 #11
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_67213617
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:32 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Ja ik snap dat de Engelsen F-35's kopen maar in je openingspost schreef je 'als er 1 schaap over de dam is...' waarmee je de suggestie wekt dat Nederland nu wellicht ook tot kopen over gaat.

Ik bedoelde dat het ergens wel vreemd is dat de MIG-35, wat ook een goed vliegtuig is, compleet buiten beschouwing wordt gelaten.
Waarom zouden we in godsnaam zaken doen met Rusland.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:38:10 #12
181657 LordNemephis
computer says no
pi_67213666
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:36 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Waarom zouden we in godsnaam zaken doen met Rusland.
Waarom niet? Amerika is binnenkort toch failliet.

edit: Doen we niet allang zaken met Rusland -> gas ?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:46:56 #13
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_67213920
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:32 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Ja ik snap dat de Engelsen F-35's kopen maar in je openingspost schreef je 'als er 1 schaap over de dam is...' waarmee je de suggestie wekt dat Nederland nu wellicht ook tot kopen over gaat.

Ik bedoelde dat het ergens wel vreemd is dat de MIG-35, wat ook een goed vliegtuig is, compleet buiten beschouwing wordt gelaten.
De MiG-35 is gewoon een MiG-29MLU. Dan kunnen we net zo goed de laatste F-16 kopen, of de net gepresenteerde F-15SE (Silent Eagle)
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:45:24 #14
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_67225248
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:32 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

.

Ik bedoelde dat het ergens wel vreemd is dat de MIG-35, wat ook een goed vliegtuig is, compleet buiten beschouwing wordt gelaten.
Ja, laten we een toestel kopen van een instabiel land, wat ook nog eens totaal niet aan de NAVO-standaarden voldoet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nobu op 20-03-2009 01:32:13 ]
  vrijdag 20 maart 2009 @ 01:28:57 #15
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67227573
laat staan deel uitmaakt van..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 20 maart 2009 @ 09:45:27 #16
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_67230795
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:45 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ja, laten we een toestel kopen van een instabiel land, wat ook nog eens totaal niet aan de NAVO-standaarden voldoet.
De NAVO heeft al zulke toestellen, en tot volle tevredenheid. Sinds 1990 maakte een MiG-29 squadron van de Luftwaffe deel uit van de Duitse luchtverdediging, en sinds 2000 ook nog eens een paar squadrons van de Poolse luchtmacht. Daarnaast vlogen diverse andere oosteuropese landen gedurende korte of langere tijd met Russisch materieel, waaronder MiG-21 Lancer, MiG-29 en Hind helicopters. Allemaal weliswaar (gedeeltelijk) voorzien van westerse avionics en IFF, maar op zich hoeft het geen punt te zijn om in Rusland te shoppen.
Een veel belangrijker issue is de verkrijgbaarheid van onderdelen in crisistijd, en de beperkte houdbaarheid van de toestellen, door een andere ontwerpfilosofie van de Russen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:46:35 #17
181657 LordNemephis
computer says no
pi_67234560
quote:
Een veel belangrijker issue is de verkrijgbaarheid van onderdelen in crisistijd, en de beperkte houdbaarheid van de toestellen, door een andere ontwerpfilosofie van de Russen.
Ducktape is altijd wel te krijgen
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:39:12 #18
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_67241464
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:46 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Ducktape is altijd wel te krijgen
Lijkt me interessant: een straalmotor gemaakt van ducttape. En laat dat nou net het minst betrouwbare onderdeel van een MiG zijn!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:47:18 #19
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_67241758
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:45 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De NAVO heeft al zulke toestellen, en tot volle tevredenheid. Sinds 1990 maakte een MiG-29 squadron van de Luftwaffe deel uit van de Duitse luchtverdediging, en sinds 2000 ook nog eens een paar squadrons van de Poolse luchtmacht. Daarnaast vlogen diverse andere oosteuropese landen gedurende korte of langere tijd met Russisch materieel, waaronder MiG-21 Lancer, MiG-29 en Hind helicopters. Allemaal weliswaar (gedeeltelijk) voorzien van westerse avionics en IFF, maar op zich hoeft het geen punt te zijn om in Rusland te shoppen.
Een veel belangrijker issue is de verkrijgbaarheid van onderdelen in crisistijd, en de beperkte houdbaarheid van de toestellen, door een andere ontwerpfilosofie van de Russen.
Die dingen waren natuurlijk alleen in NAVO-dienst omdat ze er al stonden. Als er speciaal voor NL een versie met westerse avionics moet komen wordt dat nogal een prijzig apparaat lijkt me.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:54:06 #20
181657 LordNemephis
computer says no
pi_67241989
quote:
Als er speciaal voor NL een versie met westerse avionics moet komen wordt dat nogal een prijzig apparaat lijkt me.
Gelukkig is dat Amerikaanse vliegtuig wel betaalbaar
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_67266014
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:32 schreef LordNemephis het volgende:
Ik bedoelde dat het ergens wel vreemd is dat de MIG-35, wat ook een goed vliegtuig is, compleet buiten beschouwing wordt gelaten.
Jij hebt er geen kaas van gegeten he?
pi_67266019
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:54 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Gelukkig is dat Amerikaanse vliegtuig wel betaalbaar
Véél goedkoper dan zo'n Europees fiasco als de Eurofighter ja.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:17:24 #23
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67268195
kan niet wachten om de eerste 2 Nederlandse JSF toestellen te zien.
maar ik geloof dat die in Amerika blijven?

wat gebeurd er eigelijk na de testfase mee?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 21 maart 2009 @ 22:02:59 #24
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_67279205
Ik denk dat nederland lekker mee test, en dat ze darna naar Nederland komen. De F-16s die Nederland in de jaren 70 op Hill AFB had kwamen tenslotte ook naar hier. Al wordt het natuurlijk een ander verhaal als we de JSF uiteindelijk niet aanschaffen. Dan verkopen we ze waarschijnlijk. Ik kan me niet voorstellen dat we ze naar Nederland halen om niet te gebruiken.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 22 maart 2009 @ 15:18:34 #25
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67294974
Naast dat de concurrentie van de JSF, de SU47 (valt voor ons al af ivm NAVO) en de Gripen superieur zijn aan de JSF (http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1725900) is er ook nog het debacle van de levensduur van de F16.

De F16's kunnen nog tot 2022 mee, de haastige aankoop van de JSF is onnodig. Dat stelt defensiespecialist Bert Kreemers in zijn promotieonderzoek 'Hete Hangijzers'. Hij is daarmee de zoveelste expert die vraagtekens zet bij de deelname van Nederland aan de ontwikkeling van de JSF.

Kreemers berekent verder dat de ondergrens van het maximale aantal vlieguren in 2020 nog niet eens in zicht is.

Dat gezeur van de luchtmacht zelf dat Kreemers het bij het verkeerde eind heeft klopt niet met de feiten die de luchtmacht aandraagt. Er wordt gegoocheld met cijfers.

De kosten van de JSF zijn al 30 procent gestegen en Nederland is de enig overgebleven 'bondgenoot' in de ontwikkeling van de JSF.
Alle seinen staan op rood maar Defensie dendert door.

Laten we niet wachten tot de JSF definitief een vliegende Betuwelijn is geworden.
Dasvidanja
pi_67295401
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:18 schreef Verluste het volgende:
Naast dat de concurrentie van de JSF, de SU47 (valt voor ons al af ivm NAVO) en de Gripen superieur zijn aan de JSF (http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1725900) is er ook nog het debacle van de levensduur van de F16.
De JSF is superieur vriend... Komt ie weer met z'n intermediar.nl artikeltje hahaha.
quote:
De F16's kunnen nog tot 2022 mee, de haastige aankoop van de JSF is onnodig. Dat stelt defensiespecialist Bert Kreemers in zijn promotieonderzoek 'Hete Hangijzers'. Hij is daarmee de zoveelste expert die vraagtekens zet bij de deelname van Nederland aan de ontwikkeling van de JSF.
Deze man is geen expert, deze man is een absolute gek die niet weet waar hij over praat. Stel jij de vraag maar eens aan een willekeurige F16 piloot hoe lang de F16 nog mee kan.
quote:
Kreemers berekent verder dat de ondergrens van het maximale aantal vlieguren in 2020 nog niet eens in zicht is.
Oh ja, daarom zijn de onderhoudskosten al jaren ontzettend aan het stijgen, is er amper een F16 inzetbaar, zitten ze vol met scheuren, en zijn ze gelimiteerd qua G-krachten vanwege deze scheuren.
quote:
De kosten van de JSF zijn al 30 procent gestegen en Nederland is de enig overgebleven 'bondgenoot' in de ontwikkeling van de JSF.
Alle seinen staan op rood maar Defensie dendert door.
Kosten stijgen altijd tijdens zo'n project. Zo erg is dat allemaal niet, we krijgen er straks wel een superieure jager voor terug. En de enige overgebleven bondgenoot? Puur uit je duim gezogen
  zondag 22 maart 2009 @ 16:02:23 #27
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67296347
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:18 schreef Verluste het volgende:
Naast dat de concurrentie van de JSF, de SU47 (valt voor ons al af ivm NAVO) en de Gripen superieur zijn aan de JSF (http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1725900) is er ook nog het debacle van de levensduur van de F16.

De F16's kunnen nog tot 2022 mee, de haastige aankoop van de JSF is onnodig. Dat stelt defensiespecialist Bert Kreemers in zijn promotieonderzoek 'Hete Hangijzers'. Hij is daarmee de zoveelste expert die vraagtekens zet bij de deelname van Nederland aan de ontwikkeling van de JSF.

Kreemers berekent verder dat de ondergrens van het maximale aantal vlieguren in 2020 nog niet eens in zicht is.

Dat gezeur van de luchtmacht zelf dat Kreemers het bij het verkeerde eind heeft klopt niet met de feiten die de luchtmacht aandraagt. Er wordt gegoocheld met cijfers.

De kosten van de JSF zijn al 30 procent gestegen en Nederland is de enig overgebleven 'bondgenoot' in de ontwikkeling van de JSF.
Alle seinen staan op rood maar Defensie dendert door.

Laten we niet wachten tot de JSF definitief een vliegende Betuwelijn is geworden.
omg krijgen we dit weer.
de Gripen ng superieur aan de JSF..

Shut the fuck up. please

je bent net zo'n grijs gespeelde grammafoonplaat die maar blijft en bliijjft doorspelen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_67302329
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:18 schreef Verluste het volgende:
Naast dat de concurrentie van de JSF, de SU47 (valt voor ons al af ivm NAVO) en de Gripen superieur zijn aan de JSF (http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1725900) is er ook nog het debacle van de levensduur van de F16.

De F16's kunnen nog tot 2022 mee, de haastige aankoop van de JSF is onnodig. Dat stelt defensiespecialist Bert Kreemers in zijn promotieonderzoek 'Hete Hangijzers'. Hij is daarmee de zoveelste expert die vraagtekens zet bij de deelname van Nederland aan de ontwikkeling van de JSF.

Kreemers berekent verder dat de ondergrens van het maximale aantal vlieguren in 2020 nog niet eens in zicht is.

Dat gezeur van de luchtmacht zelf dat Kreemers het bij het verkeerde eind heeft klopt niet met de feiten die de luchtmacht aandraagt. Er wordt gegoocheld met cijfers.

De kosten van de JSF zijn al 30 procent gestegen en Nederland is de enig overgebleven 'bondgenoot' in de ontwikkeling van de JSF.
Alle seinen staan op rood maar Defensie dendert door.

Laten we niet wachten tot de JSF definitief een vliegende Betuwelijn is geworden.
dit riedeltje heb je gewoon in word staan he
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 22 maart 2009 @ 20:17:57 #29
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_67303999
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:18 schreef Verluste het volgende:

(...)
Nederland is de enig overgebleven 'bondgenoot' in de ontwikkeling van de JSF.
(...)
Met deze regel maak je van je hele verhaal een dwangmatige en krampachtige poging je gelijk te halen. Het topic gaat er juist over dat de RAF 3 toestellen heeft besteld. Daarmee is Engeland per definitie een bondgenoot in de ontwikkeling van de JSF. In een ander topic heeft de voorkeur van de Noorse luchtmacht voor de JSF al uitgebreid de aandacht gekregen. Die stelling is dus totale nonsens.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 22 maart 2009 @ 20:43:40 #30
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67304802
quote:
Op zondag 22 maart 2009 16:02 schreef Pumatje het volgende:

[..]

omg krijgen we dit weer.
de Gripen ng superieur aan de JSF..

Shut the fuck up. please

je bent net zo'n grijs gespeelde grammafoonplaat die maar blijft en bliijjft doorspelen.
Als jij ns de bronnen leest kan je lenzen dat de Gripen idd superieur is aan de JSF
Jij lijkt wel een pro-JSF grammafoonplaat.
Dasvidanja
  zondag 22 maart 2009 @ 20:48:06 #31
154880 Bolter
Awesomeness
pi_67304949
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:43 schreef Verluste het volgende:

[..]

Als jij ns de bronnen leest kan je lenzen dat de Gripen idd superieur is aan de JSF
Jij lijkt wel een pro-JSF grammafoonplaat.
"Bronnen" die intermediair link die je ons al 10x hebt voorgeschoteld.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zondag 22 maart 2009 @ 20:56:27 #32
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67305274
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:43 schreef Verluste het volgende:

[..]

Als jij ns de bronnen leest kan je lenzen dat de Gripen idd superieur is aan de JSF
Jij lijkt wel een pro-JSF grammafoonplaat.

gast

je komt er wel uit denk ik ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 23 maart 2009 @ 10:22:55 #33
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67316515
Zeg nee tegen de JSF! Volg je verstand!
Dasvidanja
  maandag 23 maart 2009 @ 13:10:35 #34
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_67321733
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:22 schreef Verluste het volgende:
Zeg nee tegen de JSF! Volg je verstand!
Contradict i termini of hoe je dat ook mag schrijven.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  maandag 23 maart 2009 @ 13:58:22 #35
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67323150
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:48 schreef Bolter het volgende:

[..]

"Bronnen" die intermediair link die je ons al 10x hebt voorgeschoteld.
En je hebt ze nog steeds niet gelezen
Dasvidanja
pi_67326364
quote:
[b]Op zondag 22 maart 2009 15:18

....

De F16's kunnen nog tot 2022 mee, de haastige aankoop van de JSF is onnodig. Dat stelt defensiespecialist Bert Kreemers in zijn promotieonderzoek 'Hete Hangijzers'. Hij is daarmee de zoveelste expert die vraagtekens zet bij de deelname van Nederland aan de ontwikkeling van de JSF.

Kreemers berekent verder dat de ondergrens van het maximale aantal vlieguren in 2020 nog niet eens in zicht is.

....

Ja het duurt misschien tot 2022 voordat alle f-16's zichzelf uit pure ellende volledig hebben opgelost in de atmosfeer. Maar die dingen kosten zakken met goud om ze "operationeel" te houden, voorzover dat nog lukt. het grootste deel staat met een dik rood kuis aan de grond.
Dat onderzoek is gebaseerd op verwachtingen en cijfers die gepubliceerd waren toen de f-16's aangeschaft werden. Totaal niet meer relevant dus.
Ik zeg niet dat het slim is om JSF's te kopen, maar de f16's gaan in ieder geval niet lang meer mee. Maarja de gemiddelde nuchtere hollander wil dat pas geloven als ze straks met bosjes uit de lucht beginnen te vallen.
  maandag 23 maart 2009 @ 16:19:21 #37
154880 Bolter
Awesomeness
pi_67328063
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:58 schreef Verluste het volgende:

[..]

En je hebt ze nog steeds niet gelezen
Oké, om jou een plezier te doen dan:
quote:
‘Ik geloof er niks van', zegt Peter Nilsson, voormalig gevechtsvlieger bij de Zweedse Luchmacht aan de telefoon. Dat moet hij ook wel zeggen, als manager bij Gripen in het Zweedse Linköping.
Claims die een manager van de gedoodverfde concurrent van de F-35 over diezelfde F-35 maakt mogen lijkt me wel buiten beschouwing worden gelaten.
quote:
Maar Joris Melkert, docent vliegtuigontwerp aan de Delftse faculteit Lucht- en Ruimtevaart, niet betrokken bij JSF, wil er wel wat over zeggen.
Eén van mijn docenten en zoals vermeldt in het artikel heeft hij geen malle moer met de F-35 te maken. De vakken die hij geeft hebben ook vrij weinig met dit onderwerp te maken. Hadden ze mij net zo goed voor dit interview kunnen vragen. Melkert zat laatst ookal bij Goedemorgen Nederland ivm Turkish Airlines crash dus ws. is ie flink mediageil aan het worden.
quote:
Voor Gripen NG belooft Saab een stuwkracht-gewicht-verhouding van 1,09 bij een doorsnee belading. De F35 komt uit op een verhouding van 0,90, aanmerkelijk maar niet dramatisch minder. Ook heeft de F-35 relatief kleine vleugels voor zijn gewicht, wat het maken van snelle bochten lastiger maakt. De Gripen NG scoort voor die verhouding beter, vergelijkbaar met de F22.
De F-16 komt op een vergelijkbaar T/W factor uit door al het gewicht wat afgelopen jaren is toegevoegd.
quote:
Dus zal de Gripen NG de komende jaren tegenover de F35 komen te staan. Maar dan heeft Nederland zijn keus al gemaakt.
Zeer rare en niet bepaald objectieve afsluiter van het artikel. Misschien moeten we nog wel 50 jaar wachten, dan is er vast wel een vliegtuig wat beter presteert Oh..wacht, misschien is er als we 100 jaar wachten wel eentje die nóg beter presteert!

Sowieso worden in het gehele artikel appels met peren vergeleken: wij als NL kopen juist een multirole kist omdat er geen budget is voor kisten met een specifieke taak. En multirole betekent altijd dat er compromissen moeten worden gesloten.

Plaatjes van de (S)VTOL versie bij het artikel benadrukken nogmaals de onkunde van de journalist.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_67331804
Verluste


pi_67335362
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:31 schreef mando_diao het volgende:

[..]

Ja het duurt misschien tot 2022 voordat alle f-16's zichzelf uit pure ellende volledig hebben opgelost in de atmosfeer. Maar die dingen kosten zakken met goud om ze "operationeel" te houden, voorzover dat nog lukt. het grootste deel staat met een dik rood kuis aan de grond.
Dat onderzoek is gebaseerd op verwachtingen en cijfers die gepubliceerd waren toen de f-16's aangeschaft werden. Totaal niet meer relevant dus.
Ik zeg niet dat het slim is om JSF's te kopen, maar de f16's gaan in ieder geval niet lang meer mee. Maarja de gemiddelde nuchtere hollander wil dat pas geloven als ze straks met bosjes uit de lucht beginnen te vallen.
dat zijn ook de geluiden die ik hoor van het f16 onderhoudspersoneel en die zijn niet perse voor de jsf
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 23 maart 2009 @ 20:18:47 #40
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_67335764
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:58 schreef Verluste het volgende:

[..]

En je hebt ze nog steeds niet gelezen
Net zoals jij geen feiten wilt kennen.

Wat denk je? Als ik maar negeer dat Engeland en Noorwegen de JSF supporten dan is Nederland vanzelf de enige? Dan heb ik kutnieuws voor je.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 23 maart 2009 @ 20:54:45 #41
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_67337201
De JSF wordt ontwikkeld door de volgende landen:

VS, VK, Italië, Nederland, Turkije, Canada, Denemarken, Noorwegen en Australië.

Andere 'Security Cooperative Participants' zijn Singapore en Israël. Daarnaast heeft Spanje zijn toekomstige carrier aan de F-35 aangepast en hebben India, Brazilië en Finland intresse getoond.

We hebben het hier over bijna alle luchtmachten van betekenis (uitgezonderd China, Frankrijk (Mirage) en Rusland)

Ik snap gewoon niet waarom we hierover discussieren.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  maandag 23 maart 2009 @ 21:07:18 #42
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67337652
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:18 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Net zoals jij geen feiten wilt kennen.

Wat denk je? Als ik maar negeer dat Engeland en Noorwegen de JSF supporten dan is Nederland vanzelf de enige? Dan heb ik kutnieuws voor je.
Net zoals jij de feiten voor onwaarheden ziet, en de onwaarheden voor feiten

De JSF wordt de nieuwe betuwelijn.
Dasvidanja
pi_67338274
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:07 schreef Verluste het volgende:

[..]

Net zoals jij de feiten voor onwaarheden ziet, en de onwaarheden voor feiten

De JSF wordt de nieuwe betuwelijn.
een succes,ondanks de steeds wisselende PVE`s van de overheid

of bedoelde je dat niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 23 maart 2009 @ 22:29:11 #44
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_67340788
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:18 schreef Verluste het volgende:
Naast dat de concurrentie van de JSF, de SU47 (valt voor ons al af ivm NAVO) en de Gripen superieur zijn aan de JSF (http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1725900) is er ook nog het debacle van de levensduur van de F16.

De F16's kunnen nog tot 2022 mee, de haastige aankoop van de JSF is onnodig. Dat stelt defensiespecialist Bert Kreemers in zijn promotieonderzoek 'Hete Hangijzers'. Hij is daarmee de zoveelste expert die vraagtekens zet bij de deelname van Nederland aan de ontwikkeling van de JSF.

Kreemers berekent verder dat de ondergrens van het maximale aantal vlieguren in 2020 nog niet eens in zicht is.

Dat gezeur van de luchtmacht zelf dat Kreemers het bij het verkeerde eind heeft klopt niet met de feiten die de luchtmacht aandraagt. Er wordt gegoocheld met cijfers.

De kosten van de JSF zijn al 30 procent gestegen en Nederland is de enig overgebleven 'bondgenoot' in de ontwikkeling van de JSF.
Alle seinen staan op rood maar Defensie dendert door.

Laten we niet wachten tot de JSF definitief een vliegende Betuwelijn is geworden.
Ohja, dus het is een hoax dat groot britannië er drie heeft besteld?
pi_67344061
Joh mensen, die Verluste spoort niet... Het beste is om gewoon niet op zijn bullshit in te gaan en 'm te laten in z'n waan.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 00:17:17 #46
181657 LordNemephis
computer says no
pi_67344544
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Joh mensen, die Verluste spoort niet... Het beste is om gewoon niet op zijn bullshit in te gaan en 'm te laten in z'n waan.
behalve dan dat ie nog wel es gelijk kon krijgen met die vergelijking over de Betuwelijn.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 00:26:30 #47
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67344735
Zelfs de Amerikaanse rekenkamer en Amerikaanse defensiespecialisten hebben grote zorgen over de JSF,

Jullie trappen in een slimme verkooptruc van Lockheed Martin gecombineerd met ons kent ons binnen de NAVO en Defensietop. Zij hebben immers alle (verkoop-)informatie/specificaties vrijgegeven aan het publiek, die jullie ongetwijfeld onder ogen hebben gezien. Dat kan nooit een objectieve factor wezen.
Dasvidanja
  dinsdag 24 maart 2009 @ 00:27:39 #48
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_67344758
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 00:26 schreef Verluste het volgende:
Zelfs de Amerikaanse rekenkamer en Amerikaanse defensiespecialisten hebben grote zorgen over de JSF,

Jullie trappen in een slimme verkooptruc van Lockheed Martin gecombineerd met ons kent ons binnen de NAVO en Defensietop. Zij hebben immers alle (verkoop-)informatie/specificaties vrijgegeven. Dat kan nooit een objectieve factor wezen.
Alle grote luchtmachten ter wereld trappen in de truc, maar jij hebt het licht gezien?

Ik krijg een beetje een Meki/Lambiekjegevoel.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_67345062
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:45 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De NAVO heeft al zulke toestellen, en tot volle tevredenheid. Sinds 1990 maakte een MiG-29 squadron van de Luftwaffe deel uit van de Duitse luchtverdediging, en sinds 2000 ook nog eens een paar squadrons van de Poolse luchtmacht. Daarnaast vlogen diverse andere oosteuropese landen gedurende korte of langere tijd met Russisch materieel, waaronder MiG-21 Lancer, MiG-29 en Hind helicopters. Allemaal weliswaar (gedeeltelijk) voorzien van westerse avionics en IFF, maar op zich hoeft het geen punt te zijn om in Rusland te shoppen.
Een veel belangrijker issue is de verkrijgbaarheid van onderdelen in crisistijd, en de beperkte houdbaarheid van de toestellen, door een andere ontwerpfilosofie van de Russen.
Vertel je er voor de volledigheid wel even bij dat, dat een erfenisje was na het overlijden van de DDR en geen weloverwogen aanschaf.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 00:58:56 #50
104871 remlof
Europees federalist
pi_67345138
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 00:50 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Vertel je er voor de volledigheid wel even bij dat, dat een erfenisje was na het overlijden van de DDR en geen weloverwogen aanschaf.
Uiteraard, de aanschaf van en russisch gevechtsvliegtuig lijkt me op dit moment ook niet voor de hand liggen.
Maar waarom kiezen we niet gewoon voor een europees vliegtuig zoals de Grippen of de Eurofighter?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')