MiG-35? Ze kopen F-35Bs, hoor!quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:31 schreef LordNemephis het volgende:
Kunnen we niet beter die van Engeland huren dan?
Laten ze eens kijken wat een MIG-35 tegenwoordig kan...
De RAF en de Royal Navy poolen sinds het uit dienst gaan van de SHAR hun straaljagers. Zoek maar eens op Task Force Harrier.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:03 schreef remlof het volgende:
De RAF heeft geen carriers, dat is de Royal Navy
Ja ik snap dat de Engelsen F-35's kopen maar in je openingspost schreef je 'als er 1 schaap over de dam is...' waarmee je de suggestie wekt dat Nederland nu wellicht ook tot kopen over gaat.quote:
Waarom zouden we in godsnaam zaken doen met Rusland.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:32 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Ja ik snap dat de Engelsen F-35's kopen maar in je openingspost schreef je 'als er 1 schaap over de dam is...' waarmee je de suggestie wekt dat Nederland nu wellicht ook tot kopen over gaat.
Ik bedoelde dat het ergens wel vreemd is dat de MIG-35, wat ook een goed vliegtuig is, compleet buiten beschouwing wordt gelaten.
Waarom niet? Amerika is binnenkort toch failliet.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:36 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Waarom zouden we in godsnaam zaken doen met Rusland.
De MiG-35 is gewoon een MiG-29MLU. Dan kunnen we net zo goed de laatste F-16 kopen, of de net gepresenteerde F-15SE (Silent Eagle)quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:32 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Ja ik snap dat de Engelsen F-35's kopen maar in je openingspost schreef je 'als er 1 schaap over de dam is...' waarmee je de suggestie wekt dat Nederland nu wellicht ook tot kopen over gaat.
Ik bedoelde dat het ergens wel vreemd is dat de MIG-35, wat ook een goed vliegtuig is, compleet buiten beschouwing wordt gelaten.
Ja, laten we een toestel kopen van een instabiel land, wat ook nog eens totaal niet aan de NAVO-standaarden voldoet.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:32 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
.
Ik bedoelde dat het ergens wel vreemd is dat de MIG-35, wat ook een goed vliegtuig is, compleet buiten beschouwing wordt gelaten.
De NAVO heeft al zulke toestellen, en tot volle tevredenheid. Sinds 1990 maakte een MiG-29 squadron van de Luftwaffe deel uit van de Duitse luchtverdediging, en sinds 2000 ook nog eens een paar squadrons van de Poolse luchtmacht. Daarnaast vlogen diverse andere oosteuropese landen gedurende korte of langere tijd met Russisch materieel, waaronder MiG-21 Lancer, MiG-29 en Hind helicopters. Allemaal weliswaar (gedeeltelijk) voorzien van westerse avionics en IFF, maar op zich hoeft het geen punt te zijn om in Rusland te shoppen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:45 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, laten we een toestel kopen van een instabiel land, wat ook nog eens totaal niet aan de NAVO-standaarden voldoet.
Ducktape is altijd wel te krijgenquote:Een veel belangrijker issue is de verkrijgbaarheid van onderdelen in crisistijd, en de beperkte houdbaarheid van de toestellen, door een andere ontwerpfilosofie van de Russen.
Lijkt me interessant: een straalmotor gemaakt van ducttape.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:46 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Ducktape is altijd wel te krijgen
Die dingen waren natuurlijk alleen in NAVO-dienst omdat ze er al stonden. Als er speciaal voor NL een versie met westerse avionics moet komen wordt dat nogal een prijzig apparaat lijkt me.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De NAVO heeft al zulke toestellen, en tot volle tevredenheid. Sinds 1990 maakte een MiG-29 squadron van de Luftwaffe deel uit van de Duitse luchtverdediging, en sinds 2000 ook nog eens een paar squadrons van de Poolse luchtmacht. Daarnaast vlogen diverse andere oosteuropese landen gedurende korte of langere tijd met Russisch materieel, waaronder MiG-21 Lancer, MiG-29 en Hind helicopters. Allemaal weliswaar (gedeeltelijk) voorzien van westerse avionics en IFF, maar op zich hoeft het geen punt te zijn om in Rusland te shoppen.
Een veel belangrijker issue is de verkrijgbaarheid van onderdelen in crisistijd, en de beperkte houdbaarheid van de toestellen, door een andere ontwerpfilosofie van de Russen.
Gelukkig is dat Amerikaanse vliegtuig wel betaalbaarquote:Als er speciaal voor NL een versie met westerse avionics moet komen wordt dat nogal een prijzig apparaat lijkt me.
Jij hebt er geen kaas van gegeten he?quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:32 schreef LordNemephis het volgende:
Ik bedoelde dat het ergens wel vreemd is dat de MIG-35, wat ook een goed vliegtuig is, compleet buiten beschouwing wordt gelaten.
Véél goedkoper dan zo'n Europees fiasco als de Eurofighter ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:54 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Gelukkig is dat Amerikaanse vliegtuig wel betaalbaar
quote:Op zondag 22 maart 2009 15:18 schreef Verluste het volgende:
Naast dat de concurrentie van de JSF, de SU47 (valt voor ons al af ivm NAVO) en de Gripen superieur zijn aan de JSF (http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1725900) is er ook nog het debacle van de levensduur van de F16.
Deze man is geen expert, deze man is een absolute gek die niet weet waar hij over praat. Stel jij de vraag maar eens aan een willekeurige F16 piloot hoe lang de F16 nog mee kan.quote:De F16's kunnen nog tot 2022 mee, de haastige aankoop van de JSF is onnodig. Dat stelt defensiespecialist Bert Kreemers in zijn promotieonderzoek 'Hete Hangijzers'. Hij is daarmee de zoveelste expert die vraagtekens zet bij de deelname van Nederland aan de ontwikkeling van de JSF.
Oh ja, daarom zijn de onderhoudskosten al jaren ontzettend aan het stijgen, is er amper een F16 inzetbaar, zitten ze vol met scheuren, en zijn ze gelimiteerd qua G-krachten vanwege deze scheuren.quote:Kreemers berekent verder dat de ondergrens van het maximale aantal vlieguren in 2020 nog niet eens in zicht is.
Kosten stijgen altijd tijdens zo'n project. Zo erg is dat allemaal niet, we krijgen er straks wel een superieure jager voor terug. En de enige overgebleven bondgenoot? Puur uit je duim gezogenquote:De kosten van de JSF zijn al 30 procent gestegen en Nederland is de enig overgebleven 'bondgenoot' in de ontwikkeling van de JSF.
Alle seinen staan op rood maar Defensie dendert door.
omg krijgen we dit weer.quote:Op zondag 22 maart 2009 15:18 schreef Verluste het volgende:
Naast dat de concurrentie van de JSF, de SU47 (valt voor ons al af ivm NAVO) en de Gripen superieur zijn aan de JSF (http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1725900) is er ook nog het debacle van de levensduur van de F16.
De F16's kunnen nog tot 2022 mee, de haastige aankoop van de JSF is onnodig. Dat stelt defensiespecialist Bert Kreemers in zijn promotieonderzoek 'Hete Hangijzers'. Hij is daarmee de zoveelste expert die vraagtekens zet bij de deelname van Nederland aan de ontwikkeling van de JSF.
Kreemers berekent verder dat de ondergrens van het maximale aantal vlieguren in 2020 nog niet eens in zicht is.
Dat gezeur van de luchtmacht zelf dat Kreemers het bij het verkeerde eind heeft klopt niet met de feiten die de luchtmacht aandraagt. Er wordt gegoocheld met cijfers.
De kosten van de JSF zijn al 30 procent gestegen en Nederland is de enig overgebleven 'bondgenoot' in de ontwikkeling van de JSF.
Alle seinen staan op rood maar Defensie dendert door.
Laten we niet wachten tot de JSF definitief een vliegende Betuwelijn is geworden.
dit riedeltje heb je gewoon in word staan hequote:Op zondag 22 maart 2009 15:18 schreef Verluste het volgende:
Naast dat de concurrentie van de JSF, de SU47 (valt voor ons al af ivm NAVO) en de Gripen superieur zijn aan de JSF (http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1725900) is er ook nog het debacle van de levensduur van de F16.
De F16's kunnen nog tot 2022 mee, de haastige aankoop van de JSF is onnodig. Dat stelt defensiespecialist Bert Kreemers in zijn promotieonderzoek 'Hete Hangijzers'. Hij is daarmee de zoveelste expert die vraagtekens zet bij de deelname van Nederland aan de ontwikkeling van de JSF.
Kreemers berekent verder dat de ondergrens van het maximale aantal vlieguren in 2020 nog niet eens in zicht is.
Dat gezeur van de luchtmacht zelf dat Kreemers het bij het verkeerde eind heeft klopt niet met de feiten die de luchtmacht aandraagt. Er wordt gegoocheld met cijfers.
De kosten van de JSF zijn al 30 procent gestegen en Nederland is de enig overgebleven 'bondgenoot' in de ontwikkeling van de JSF.
Alle seinen staan op rood maar Defensie dendert door.
Laten we niet wachten tot de JSF definitief een vliegende Betuwelijn is geworden.
Met deze regel maak je van je hele verhaal een dwangmatige en krampachtige poging je gelijk te halen. Het topic gaat er juist over dat de RAF 3 toestellen heeft besteld. Daarmee is Engeland per definitie een bondgenoot in de ontwikkeling van de JSF. In een ander topic heeft de voorkeur van de Noorse luchtmacht voor de JSF al uitgebreid de aandacht gekregen. Die stelling is dus totale nonsens.quote:Op zondag 22 maart 2009 15:18 schreef Verluste het volgende:
(...)
Nederland is de enig overgebleven 'bondgenoot' in de ontwikkeling van de JSF.
(...)
Als jij ns de bronnen leest kan je lenzen dat de Gripen idd superieur is aan de JSFquote:Op zondag 22 maart 2009 16:02 schreef Pumatje het volgende:
[..]
omg krijgen we dit weer.
de Gripen ng superieur aan de JSF..![]()
Shut the fuck up. please
je bent net zo'n grijs gespeelde grammafoonplaat die maar blijft en bliijjft doorspelen.
"Bronnen" die intermediair link die je ons al 10x hebt voorgeschoteld.quote:Op zondag 22 maart 2009 20:43 schreef Verluste het volgende:
[..]
Als jij ns de bronnen leest kan je lenzen dat de Gripen idd superieur is aan de JSF![]()
Jij lijkt wel een pro-JSF grammafoonplaat.
quote:Op zondag 22 maart 2009 20:43 schreef Verluste het volgende:
[..]
Als jij ns de bronnen leest kan je lenzen dat de Gripen idd superieur is aan de JSF![]()
Jij lijkt wel een pro-JSF grammafoonplaat.
Contradict i termini of hoe je dat ook mag schrijven.quote:Op maandag 23 maart 2009 10:22 schreef Verluste het volgende:
Zeg nee tegen de JSF! Volg je verstand!
En je hebt ze nog steeds niet gelezenquote:Op zondag 22 maart 2009 20:48 schreef Bolter het volgende:
[..]
"Bronnen" die intermediair link die je ons al 10x hebt voorgeschoteld.
Ja het duurt misschien tot 2022 voordat alle f-16's zichzelf uit pure ellende volledig hebben opgelost in de atmosfeer. Maar die dingen kosten zakken met goud om ze "operationeel" te houden, voorzover dat nog lukt. het grootste deel staat met een dik rood kuis aan de grond.quote:[b]Op zondag 22 maart 2009 15:18
....
De F16's kunnen nog tot 2022 mee, de haastige aankoop van de JSF is onnodig. Dat stelt defensiespecialist Bert Kreemers in zijn promotieonderzoek 'Hete Hangijzers'. Hij is daarmee de zoveelste expert die vraagtekens zet bij de deelname van Nederland aan de ontwikkeling van de JSF.
Kreemers berekent verder dat de ondergrens van het maximale aantal vlieguren in 2020 nog niet eens in zicht is.
....
Oké, om jou een plezier te doen dan:quote:Op maandag 23 maart 2009 13:58 schreef Verluste het volgende:
[..]
En je hebt ze nog steeds niet gelezen
Claims die een manager van de gedoodverfde concurrent van de F-35 over diezelfde F-35 maakt mogen lijkt me wel buiten beschouwing worden gelaten.quote:‘Ik geloof er niks van', zegt Peter Nilsson, voormalig gevechtsvlieger bij de Zweedse Luchmacht aan de telefoon. Dat moet hij ook wel zeggen, als manager bij Gripen in het Zweedse Linköping.
Eén van mijn docenten en zoals vermeldt in het artikel heeft hij geen malle moer met de F-35 te maken. De vakken die hij geeft hebben ook vrij weinig met dit onderwerp te maken. Hadden ze mij net zo goed voor dit interview kunnen vragen. Melkert zat laatst ookal bij Goedemorgen Nederland ivm Turkish Airlines crash dus ws. is ie flink mediageil aan het worden.quote:Maar Joris Melkert, docent vliegtuigontwerp aan de Delftse faculteit Lucht- en Ruimtevaart, niet betrokken bij JSF, wil er wel wat over zeggen.
De F-16 komt op een vergelijkbaar T/W factor uit door al het gewicht wat afgelopen jaren is toegevoegd.quote:Voor Gripen NG belooft Saab een stuwkracht-gewicht-verhouding van 1,09 bij een doorsnee belading. De F35 komt uit op een verhouding van 0,90, aanmerkelijk maar niet dramatisch minder. Ook heeft de F-35 relatief kleine vleugels voor zijn gewicht, wat het maken van snelle bochten lastiger maakt. De Gripen NG scoort voor die verhouding beter, vergelijkbaar met de F22.
Zeer rare en niet bepaald objectieve afsluiter van het artikel. Misschien moeten we nog wel 50 jaar wachten, dan is er vast wel een vliegtuig wat beter presteertquote:Dus zal de Gripen NG de komende jaren tegenover de F35 komen te staan. Maar dan heeft Nederland zijn keus al gemaakt.
dat zijn ook de geluiden die ik hoor van het f16 onderhoudspersoneel en die zijn niet perse voor de jsfquote:Op maandag 23 maart 2009 15:31 schreef mando_diao het volgende:
[..]
Ja het duurt misschien tot 2022 voordat alle f-16's zichzelf uit pure ellende volledig hebben opgelost in de atmosfeer. Maar die dingen kosten zakken met goud om ze "operationeel" te houden, voorzover dat nog lukt. het grootste deel staat met een dik rood kuis aan de grond.
Dat onderzoek is gebaseerd op verwachtingen en cijfers die gepubliceerd waren toen de f-16's aangeschaft werden. Totaal niet meer relevant dus.
Ik zeg niet dat het slim is om JSF's te kopen, maar de f16's gaan in ieder geval niet lang meer mee. Maarja de gemiddelde nuchtere hollander wil dat pas geloven als ze straks met bosjes uit de lucht beginnen te vallen.
Net zoals jij geen feiten wilt kennen.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:58 schreef Verluste het volgende:
[..]
En je hebt ze nog steeds niet gelezen
Net zoals jij de feiten voor onwaarheden ziet, en de onwaarheden voor feitenquote:Op maandag 23 maart 2009 20:18 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Net zoals jij geen feiten wilt kennen.
Wat denk je? Als ik maar negeer dat Engeland en Noorwegen de JSF supporten dan is Nederland vanzelf de enige? Dan heb ik kutnieuws voor je.
een succes,ondanks de steeds wisselende PVE`s van de overheidquote:Op maandag 23 maart 2009 21:07 schreef Verluste het volgende:
[..]
Net zoals jij de feiten voor onwaarheden ziet, en de onwaarheden voor feiten![]()
De JSF wordt de nieuwe betuwelijn.
Ohja, dus het is een hoax dat groot britannië er drie heeft besteld?quote:Op zondag 22 maart 2009 15:18 schreef Verluste het volgende:
Naast dat de concurrentie van de JSF, de SU47 (valt voor ons al af ivm NAVO) en de Gripen superieur zijn aan de JSF (http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1725900) is er ook nog het debacle van de levensduur van de F16.
De F16's kunnen nog tot 2022 mee, de haastige aankoop van de JSF is onnodig. Dat stelt defensiespecialist Bert Kreemers in zijn promotieonderzoek 'Hete Hangijzers'. Hij is daarmee de zoveelste expert die vraagtekens zet bij de deelname van Nederland aan de ontwikkeling van de JSF.
Kreemers berekent verder dat de ondergrens van het maximale aantal vlieguren in 2020 nog niet eens in zicht is.
Dat gezeur van de luchtmacht zelf dat Kreemers het bij het verkeerde eind heeft klopt niet met de feiten die de luchtmacht aandraagt. Er wordt gegoocheld met cijfers.
De kosten van de JSF zijn al 30 procent gestegen en Nederland is de enig overgebleven 'bondgenoot' in de ontwikkeling van de JSF.
Alle seinen staan op rood maar Defensie dendert door.
Laten we niet wachten tot de JSF definitief een vliegende Betuwelijn is geworden.
behalve dan dat ie nog wel es gelijk kon krijgen met die vergelijking over de Betuwelijn.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Joh mensen, die Verluste spoort niet... Het beste is om gewoon niet op zijn bullshit in te gaan en 'm te laten in z'n waan.
Alle grote luchtmachten ter wereld trappen in de truc, maar jij hebt het licht gezien?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:26 schreef Verluste het volgende:
Zelfs de Amerikaanse rekenkamer en Amerikaanse defensiespecialisten hebben grote zorgen over de JSF,
Jullie trappen in een slimme verkooptruc van Lockheed Martin gecombineerd met ons kent ons binnen de NAVO en Defensietop. Zij hebben immers alle (verkoop-)informatie/specificaties vrijgegeven. Dat kan nooit een objectieve factor wezen.
Vertel je er voor de volledigheid wel even bij dat, dat een erfenisje was na het overlijden van de DDR en geen weloverwogen aanschaf.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De NAVO heeft al zulke toestellen, en tot volle tevredenheid. Sinds 1990 maakte een MiG-29 squadron van de Luftwaffe deel uit van de Duitse luchtverdediging, en sinds 2000 ook nog eens een paar squadrons van de Poolse luchtmacht. Daarnaast vlogen diverse andere oosteuropese landen gedurende korte of langere tijd met Russisch materieel, waaronder MiG-21 Lancer, MiG-29 en Hind helicopters. Allemaal weliswaar (gedeeltelijk) voorzien van westerse avionics en IFF, maar op zich hoeft het geen punt te zijn om in Rusland te shoppen.
Een veel belangrijker issue is de verkrijgbaarheid van onderdelen in crisistijd, en de beperkte houdbaarheid van de toestellen, door een andere ontwerpfilosofie van de Russen.
Uiteraard, de aanschaf van en russisch gevechtsvliegtuig lijkt me op dit moment ook niet voor de hand liggen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:50 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Vertel je er voor de volledigheid wel even bij dat, dat een erfenisje was na het overlijden van de DDR en geen weloverwogen aanschaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |