MiG-35? Ze kopen F-35Bs, hoor!quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:31 schreef LordNemephis het volgende:
Kunnen we niet beter die van Engeland huren dan?
Laten ze eens kijken wat een MIG-35 tegenwoordig kan...
De RAF en de Royal Navy poolen sinds het uit dienst gaan van de SHAR hun straaljagers. Zoek maar eens op Task Force Harrier.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:03 schreef remlof het volgende:
De RAF heeft geen carriers, dat is de Royal Navy
Ja ik snap dat de Engelsen F-35's kopen maar in je openingspost schreef je 'als er 1 schaap over de dam is...' waarmee je de suggestie wekt dat Nederland nu wellicht ook tot kopen over gaat.quote:
Waarom zouden we in godsnaam zaken doen met Rusland.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:32 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Ja ik snap dat de Engelsen F-35's kopen maar in je openingspost schreef je 'als er 1 schaap over de dam is...' waarmee je de suggestie wekt dat Nederland nu wellicht ook tot kopen over gaat.
Ik bedoelde dat het ergens wel vreemd is dat de MIG-35, wat ook een goed vliegtuig is, compleet buiten beschouwing wordt gelaten.
Waarom niet? Amerika is binnenkort toch failliet.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:36 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Waarom zouden we in godsnaam zaken doen met Rusland.
De MiG-35 is gewoon een MiG-29MLU. Dan kunnen we net zo goed de laatste F-16 kopen, of de net gepresenteerde F-15SE (Silent Eagle)quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:32 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Ja ik snap dat de Engelsen F-35's kopen maar in je openingspost schreef je 'als er 1 schaap over de dam is...' waarmee je de suggestie wekt dat Nederland nu wellicht ook tot kopen over gaat.
Ik bedoelde dat het ergens wel vreemd is dat de MIG-35, wat ook een goed vliegtuig is, compleet buiten beschouwing wordt gelaten.
Ja, laten we een toestel kopen van een instabiel land, wat ook nog eens totaal niet aan de NAVO-standaarden voldoet.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:32 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
.
De NAVO heeft al zulke toestellen, en tot volle tevredenheid. Sinds 1990 maakte een MiG-29 squadron van de Luftwaffe deel uit van de Duitse luchtverdediging, en sinds 2000 ook nog eens een paar squadrons van de Poolse luchtmacht. Daarnaast vlogen diverse andere oosteuropese landen gedurende korte of langere tijd met Russisch materieel, waaronder MiG-21 Lancer, MiG-29 en Hind helicopters. Allemaal weliswaar (gedeeltelijk) voorzien van westerse avionics en IFF, maar op zich hoeft het geen punt te zijn om in Rusland te shoppen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:45 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, laten we een toestel kopen van een instabiel land, wat ook nog eens totaal niet aan de NAVO-standaarden voldoet.
Ducktape is altijd wel te krijgenquote:Een veel belangrijker issue is de verkrijgbaarheid van onderdelen in crisistijd, en de beperkte houdbaarheid van de toestellen, door een andere ontwerpfilosofie van de Russen.
Lijkt me interessant: een straalmotor gemaakt van ducttape.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:46 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Ducktape is altijd wel te krijgen
Die dingen waren natuurlijk alleen in NAVO-dienst omdat ze er al stonden. Als er speciaal voor NL een versie met westerse avionics moet komen wordt dat nogal een prijzig apparaat lijkt me.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De NAVO heeft al zulke toestellen, en tot volle tevredenheid. Sinds 1990 maakte een MiG-29 squadron van de Luftwaffe deel uit van de Duitse luchtverdediging, en sinds 2000 ook nog eens een paar squadrons van de Poolse luchtmacht. Daarnaast vlogen diverse andere oosteuropese landen gedurende korte of langere tijd met Russisch materieel, waaronder MiG-21 Lancer, MiG-29 en Hind helicopters. Allemaal weliswaar (gedeeltelijk) voorzien van westerse avionics en IFF, maar op zich hoeft het geen punt te zijn om in Rusland te shoppen.
Een veel belangrijker issue is de verkrijgbaarheid van onderdelen in crisistijd, en de beperkte houdbaarheid van de toestellen, door een andere ontwerpfilosofie van de Russen.
Gelukkig is dat Amerikaanse vliegtuig wel betaalbaarquote:Als er speciaal voor NL een versie met westerse avionics moet komen wordt dat nogal een prijzig apparaat lijkt me.
Jij hebt er geen kaas van gegeten he?quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:32 schreef LordNemephis het volgende:
Véél goedkoper dan zo'n Europees fiasco als de Eurofighter ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:54 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Gelukkig is dat Amerikaanse vliegtuig wel betaalbaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |