abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67223505
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:41 schreef devl1nsect het volgende:
Een moskee wordt bezocht door een hoop mensen die de overheid jarenlang flink veel geld gekost heeft. Dus die kosten - baten analyse hebben ze niet meegenomen.
De fiscus of de Officier van Justitie?
pi_67225729
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:11 schreef qonmann het volgende:

[..]

niet iets specifieks voor een moskee hoor.......
is het ook niet, dat telt voor alle vrijwilligerswerk .. en in dit geval zijn dus 16 moskeeën onderzocht.
pleased to meet you
pi_67225764
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:22 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je hebt echt een probleem met lezen, is het niet?

De boodschap was: ladingen mensen doen vrijwilligerswerk. Die 'besparen' 'het rijk' allemaal 'geld'.

Wat deze poster zegt, dus:
[..]
nou nee, gewoon een vergelijkend onderzoek
quote:
De onderzoeksmethode, die Stichting Oikos ontwikkeld heeft, is eerder toegepast om het maatschappelijk rendement te bepalen van protestantse gemeenten in de stad Utrecht en van migrantenkerken in Den Haag. Het huidige onderzoeksrapport vergelijkt de uitkomsten van deze eerdere onderzoeken met het onderzoek naar moskeeën.
pleased to meet you
pi_67225840
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:57 schreef moussie het volgende:

[..]

is het ook niet, dat telt voor alle vrijwilligerswerk .. en in dit geval zijn dus 16 moskeeën onderzocht.
dus niets byzonders,afgezien van het feit dat het een flutonderzoek is
(Als ik het hierboven zo lees)
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_67232548
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:00 schreef qonmann het volgende:

[..]

dus niets byzonders,afgezien van het feit dat het een flutonderzoek is
(Als ik het hierboven zo lees)
idd, niets bijzonders, de uitkomst verschilt weinig van de uitkomsten van eerdere 'flutonderzoeken' ..
behalve dan dat iedereen ophoudt met nadenken als de woorden moslim, islam, of moskee in een bericht voorkomen
pleased to meet you
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:20:53 #72
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_67233657
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:36 schreef _Parallax het volgende:
Jep. En we zullen tot in je graf blijven tergen.
Lol. Mij tergen ze niet hoor. Valt alleen nogal op.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_67234158
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Lol. Mij tergen ze niet hoor. Valt alleen nogal op.
nah, wat opvalt is dat elk onderzoek waarbij iets islamitischs wel gunstig uit de bus komt weg wordt gezet als of onbetrouwbaar, of linkse hobby of iets anders met een negatieve lading ..
pleased to meet you
pi_67234334
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:35 schreef moussie het volgende:

[..]

nah, wat opvalt is dat elk onderzoek waarbij iets islamitischs wel gunstig uit de bus komt weg wordt gezet als of onbetrouwbaar, of linkse hobby of iets anders met een negatieve lading ..
Tja, zelfs een domme paus ziet nog dat de islam onze samenleving weinig goed gebracht heeft. Een gezonde portie wantrouwen bij een dergelijke positievo onderzoek lijkt me dan ook op zijn plaats.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:42:53 #75
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_67234429
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:35 schreef moussie het volgende:
Oh, ik beweer helemaal niet dat het onderzoek niet klopt. Daarvoor heb ik er te weinig verstand van.
Het valt mij gewoon op dat de kwantiteit van positieve nieuwtjes over moslims aan het toenemen is.

Wantrouwend als ik ben, heb ik het vermoeden dat daar ook nog een andere agenda mee gediend wordt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_67234890
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:40 schreef buachaille het volgende:

[..]

Tja, zelfs een domme paus ziet nog dat de islam onze samenleving weinig goed gebracht heeft. Een gezonde portie wantrouwen bij een dergelijke positievo onderzoek lijkt me dan ook op zijn plaats.
Dan moet je de voorgaande onderzoeken met dezelfde criteria en hun uitkomsten dus ook wantrouwen .. doen de diverse christelijke kerken echt zo'n goed werk, besparen die echt zoveel ?

En tja, wantrouwen is altijd goed, maar je kan ook overdrijven, door bvb een onderzoek en de uitkomsten bij voorbaat af te wijzen/kraken omdat je je blind staart op hetgeen onderzocht werd.

En dat die paus dom is staat als een paal boven water, alleen een idioot kan vergeten hoeveel dood en verderf de katholieke kerk in de loop van haar geschiedenis heeft gebracht.
pleased to meet you
pi_67235002
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:42 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Oh, ik beweer helemaal niet dat het onderzoek niet klopt. Daarvoor heb ik er te weinig verstand van.
Het valt mij gewoon op dat de kwantiteit van positieve nieuwtjes over moslims aan het toenemen is.

Wantrouwend als ik ben, heb ik het vermoeden dat daar ook nog een andere agenda mee gediend wordt.
De groepen zijn nu groot genoeg en wonen lang genoeg in het land om er gedegen onderzoek naar te kunnen doen ? En daar komt uiteraard bij dat de mogelijkheden om onderzoek te verrichten de laatste 10-15 jaar gigantisch gegroeid zijn
pleased to meet you
pi_67235114
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:55 schreef moussie het volgende:
En dat die paus dom is staat als een paal boven water, alleen een idioot kan vergeten hoeveel dood en verderf de katholieke kerk in de loop van haar geschiedenis heeft gebracht.
Je moet niet kijken wat iets kost, maar wat iets oplevert.
pi_67235301
Het is niet interessant wat moskeeën de samenleving besparen zonder aan de andere kant de kosten te vermelden van bezoekers aan moskeeën. Hierbij valt te denken aan criminaliteit, werkloosheid, verpaupering van steden etc.

Nogal een simplistisch onderzoek op deze manier .
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:36:19 #80
3542 Gia
User under construction
pi_67237617
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:11 schreef qonmann het volgende:

[..]

niet iets specifieks voor een moskee hoor.......
Dat bedoel ik dus.

Dat rekensommetje van moussie gaat voor elke organisatie op die met vrijwilligers werkt.
pi_67253243
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:02 schreef buachaille het volgende:

[..]

Je moet niet kijken wat iets kost, maar wat iets oplevert.
In dit specifieke geval levert het een besparing op van 150 miljoen
pleased to meet you
pi_67253693
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:24 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Je vergeet dat die mensen niet willen werken, omdat de aard van de werkzaamheden niet aanstaan en dus liever kiezen voor vrijwilligerswerk.
Nog even hierop terug komen .. op welke werkzaamheden doel je .. aspergesteken ed ?
Tja, ik zou ook uitkijken met dat soort baantjes die je rug kunnen vernielen waardoor je vroegtijdig arbeidsongeschikt wordt, de vorige generatie die nu met een kapotte rug back home in Marokko wil genieten van de opgebouwde rechten wordt aan alle kanten het vuur aan de schenen gelegd, liefst wil men hun uitkering afpakken, dus de daarop volgende generaties zijn wel wat wijzer
pleased to meet you
pi_67264314
Even samengevat: een religieus gemotiveerde organisatie doet een onderzoek naar het financiële rendement van religieus gemotiveerde organisaties, en komt, verrassend, tot de conslusie dat religieus gemotiveerde organisaties een positief rendement hebben. En we nemen dat dus serieus als advies aan BZK...Bij gaat er dan toch wel een gigantische bel rinkelen.

En dan komt de aap, in de vorm van een opgeheven hand, uit de mouw...
quote:
De uitkomst van het onderzoek kan bijdragen aan allerlei actuele discussies, bijvoorbeeld rond de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO), subsidiemogelijkheden van lokale overheden aan religieuze instellingen en de verhouding tussen overheid en religieuze instituties.

De onderzoeksmethode, die Stichting Oikos ontwikkeld heeft, is eerder toegepast om het maatschappelijk rendement te bepalen van protestantse gemeenten in de stad Utrecht en van migrantenkerken in Den Haag. Het huidige onderzoeksrapport vergelijkt de uitkomsten van deze eerdere onderzoeken met het onderzoek naar moskeeën.
Overigens, als ik het rapport zo zie, lees ik dat ze menen dat alles in geld uit te drukken is. Daar is best wat voor te zeggen, maar dan moet je ook alles meenemen. De kosten van een gemeenteraad die er over vergadert, users op internetfora die hun tijd (=geld) verdoen aan het discussiëren over die moskee, bezoekers van de moskee die in dezelfde tijd productief kunnen zijn, etc. Ik heb zelf ook vrijwillig dingen gedaan bij verenigingen, die betaald misschien wel 20 euro per uur zouden kosten. Het zou raar zijn om dan te zeggen dat ik de samenleving 20 euro per uur "bespaar".

Als je alleen de vrijwillige activiteiten van de moskee behandelt, kun je niet tot een andere conclusie komen dat het rendement positief is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Autodidact op 21-03-2009 17:34:45 ]
pi_67265108
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:45 schreef moussie het volgende:

[..]

idd, niets bijzonders, de uitkomst verschilt weinig van de uitkomsten van eerdere 'flutonderzoeken' ..
behalve dan dat iedereen ophoudt met nadenken als de woorden moslim, islam, of moskee in een bericht voorkomen
Dat denk ik ook. Men zou bijvoorbeeld kritisch na moeten denken over de methode en de motieven van de onderzoekers, zoals bij elk onderzoek zou moeten. Zeker als het om maatschappelijke onderwerpen gaat waar beleid op wordt gemaakt.
pi_67473651
Verrek. De oplossing voor de kredietcrisis begint zowaar contouren te krijgen. We kunnen gewoon in elke straat één moskee en één kerk bouwen, en dan worden we slapend rijk.
quote:
Youth for Christ bespaart maatschappij miljoenen
UTRECHT (ANP) - Voor elke euro subsidie die Youth for Christ ontvangt, levert de christelijke jongerenorganisatie vijf euro aan maatschappelijk belangrijke activiteiten. Dat blijkt uit onderzoek van de oecumenische organisatie voor armoedebestrijding en ontwikkeling Stichting Oikos.

Youth for Christ begeleidt jongeren onder meer bij stages en sollicitaties en zorgt voor een verantwoorde vrijetijdsbesteding. Daardoor bespaart de overheid extra inzet van onderwijskrachten en agenten en hoeft zij minder uitkeringen toe te kennen. In 2007 gaf de overheid 1,17 miljoen subsidie aan Youth for Christ. De waarde van het werk dat de jongerenorganisatie verrichtte, schat Oikos op 6,2 miljoen.

Oikos heeft een methode ontwikkeld om het maatschappelijk rendement van vrijwilligersorganisaties te berekenen. Vorige week publiceerde de stichting een onderzoek waaruit bleek dat de activiteiten van moskeeën de Nederlandse samenleving jaarlijks ruim 150 miljoen besparen
Nu Oikos dit onderzoek heeft gedaan, hoeft het parlement zich eigenlijk ook geen zorgen meer te maken over de scheiding van kerk en staat. Laat maar open, die subsidiekraan. Dat bespaart de samenleving weer moeilijke kamervragen, en derhalve weer 8 miljoen euro.
pi_67474294
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:24 schreef Ronhui het volgende:

Die PVV aanhang waar je het over hebt levert trouwens een hoop meer belastinggeld op 150 miljoen die een paar moskeeën besparen!
Drogredenatie. Ook als de mensen die nu op de PVV stemmen niet of op een andere partij stemmen leveren ze hetzelfde aan belastinggeld op.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 09:45:28 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67487555
Je moet bij onderzoeken natuurlijk wel altijd goed kijken wat er onderzocht wordt. Als ik beweer dat ik mijn buurman geld bespaar aan mest omdat ik iedere dag in zijn moestuin ga zitten schijten is de buurman daar het waarschijnlijk niet mee eens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')